**Maalismasut 2009** elokuussa

heipähei kaikille!
Cailin1:Voimia kovasti!!

on tämä kirjoittelu jäänyt vähälle,viimeksi niin tohinalla tänne kirjoittelin ja sitten pitikin kertoa jo huonoista uutisista..nooh, mutta siis viikkoja nyt 9+3 ja viime perjantana oli eka neuvola..sydänäänet kuunneltiin ja syke oli 160 ultra on joskus kolmen viikon päästä..painoa oli tullut jo hurjat 4 kg ..
p.s: listaan vois tehä minun osalta päivityksiä eli: Angelia...LA13.3...toinen...kys....22v
 
Kaa
Puhtaasti "MieIte" kirjoitusta:

"Yöuniilta" herätty. Olen ollut yövuoroissa viimeiset kolme yötä... nyt alkoivat vapaapäivät. Jee! Ja tänään on meillä myös ensimmäinen hääpäivä. :heart: Juhlimiset vaan siirretään ensi viikonloppuun. Ollaan lähdössä yhden yön matkalle Helsinkiin oikein kunnon hotelliin. Nautitaan arjen pikku ylellisyyksistä ja toisistamme. Toivottavasti en vaan itse pilaa viikonloppua itkemällä tai kiukuttelemalla... nyt on hormonit niin heitelleet, että itku tulee todella herkästä ja toisaalta vedän herneet isosti nenään pienistäkin asioista. :D On tämä alkuraskaus niin ihanaa.

Muuten taitaa mennä on ihan ok. Rinnat ovat kyllä turhankin kipeät liikkuessa ja nukkuessa ja etova olo on melkein 24h. Onneksi ei niin pahasti, että olisin oksentanut. Siltä olen vielä välttynyt. Väsymys kyllä painaa, mutta nyt saa kolme päivää levätä ennen seuraavia työpäiviä.

Ja Rva Pikkumyy; kiitos kiitos kiitos onnitteluista. :heart: Perästä tullaan, hieman vielä varovasti jonkin aikaa, mutta eiköhän mulla ole niin sinnikäs Pikkuinen kyydissä, että maaliskuullle päästään! Ja KYS:n Wlanista en osaa sanoa. Yleisiä koneita on kyllä joka osastolla, mutta langattomasta verkosta en osaa sanoa. En usko että on, olisin muuten kyllä siitä kuullut...
 
Cailin :hug: Mahdottomasti voimia! Ei varmasti oo mitään sanottavaa mikä nyt helpottaisi oloasi.

Itse olen kanssa menossa viikon päästä yksityiselle varhaisultraan, ihan kun tuo tuulimuna oli toukokuussa niin tekee mieli tietää, että nyt kaikki olisi hyvin. Mutta "onneksi" on pahaa oloa riittänyt, hyvä merkki se! :)

Äitiyspakkaus täällä kans otetaan, kun esikoisesta kyse. Saahan siinä aika kasan kaikkea ja eiköhän niille käyttöä löydy.

Me ei olla vielä kerrottu kuin parille kaverille, jotka tiesi tuosta tuulimunastakin. Kerrotaan vanhemmille varmaan ihan nähdessä, kunhan ultrassa käyty. Töissä en tiedä milloin kerron, riippuu varmaan mahan kasvamisen vauhdista. Siellä kylä kaikki nyt jo odottaa, että olisin raskaana, kun mentiin muutama viikko sitten miehen kanssa naimisiin. Ovat jo uhkailleet mittaavan vatsani ympärysmitan joka päivä :LOL: Olen kyllä sanonut, että kerron kyllä kun on kerrottavaa... Nythän sitä siis olisi.

Se olisi kesäloma käsitelty tämän päivän jälkeen ja arki koittaa. Mutta kun tässä maha kasvaa ja maaliskuu vain lähestyy niin kyllä sitä motivaatiota löytynee.

Ensi viikolla siis varhaisultra ja eka neuvola, viimeistään sitten palaan asiaan. Yritän kyllä nyt keretä useammin käydä ja varmasti kerkeän, kun lomat pidetty eikä ihan heti liikahdeta kotoa mihinkään.

Mukavaa alkanutta viikkoa everyone!! :heart:

Lakta ja Murkula 7+2
 
Toivottavasti tämänkin päivän ultrattavat ovat saaneet hyviä uutisia! :)
Tuo koti doppler on kyllä maailman mainioin keksintö epäluuloisille (niinkuin mulle), meinaan aina kun ahdistaa niin saa kuunnella ollaanko sitä hengissä vielä. :heart:

Me ollaan mietitty emmaljungan yhdistelmärattaita, ovat arvokkaita tosin, mutta kestäviäkin. Käydään toki vertailemassa vielä muitakin. Kaukalohan meidän täytyy hommata ja kaikki muutkin vermeet, eli rahaa tulee menemään nyt vuoden sisään ihan julmetusti kun kantavan tamman lisäksi minäkin olen kantavana! :D Olis kivaa päästä jo shoppailemaan vaatteita vauvvalle ja kaikkea kivaa pikkukrääsääkin tietty.. malttamatonko?? ;)
Kamala nälkä taas vaihteeksi, pakko alkaa laittaa ruokaa.

Niinu & rakas itiömme

 
Kaa
Ja sitten tyhmiä kysymyksä:

Tuosta "tulevan vauvan työnimestä", minkä moni kirjoittaa oman nimimerkkinsä perään: onko nimi tullut ihan luonnostaan vai oletteko joutuneet miettimään sitä? Itse en ole vielä keksinyt Pienelle kunnolista työnimeä, jota voisi sitten käyttää puheessakin. Edellisen kerran tuli nimi ihan huomaamatta, nyt ei mitään. Ehkä osaltani suojelen itseäni myös ja estän itseäni nimeämästä Pientä. Aivan kuin se jotenkin helpottaisi jos jotain ikävää tapahtuu... :/ Ihmismieli on kummallinen. (Ja tuo Pienin/Pieni on ihan väliaikainen nimi, ennen kuin se "oikea" työnimi mieleen putkahtaa)

Kaa ja "vielä nimetön" rv8+3
 
Cailin1 Voi ei! :'( Rutkasti haleja! :hug:

Mulla oli tänään np-ultra ja kaikki näytti olevan hyvin! =) Täällä tehdään kaikille halukkaille myös down-seulonta verikokeella. Toki sitten jos riski olisi suurentunut, on vapaaehtoista haluaako mennä jatkotutkimuksiin. Mittojen mukaan la-olisi heittänyt muutamalla päivällä, mutta sitä ei tällä kertaa muutettu. Viimeksi muutettiin, mutta herra syntyi sitten alkuperäisenä laskettuna päivänä.

Järkyttävä väsy vaivaa! Ja kun tuo kuopus valvottaa, niin päivisin on pakko ottaa päikkärit jos vain mahdollista. Yritän silti liikkua mahdollisimman paljon, koska jokatapauksessa mulle kertyy joka raskaudessa se lähemmäs 20kg. (Joka tosin lähtee kolmessa kuukaudessa pois). Onko muilla puutumisia? Mul puutuu yläkroppa varsinkin öisin. Aiemmissakin raskauksissa ollut. Mietin että liittyisiköhän tuo sinänsä järjetön painonnousu suhteessa syömiseen ja liikkumiseen tuohon puutumiseen.. Verenkierto häiriintyy?? Täytyy neuvolasta kysellä.

Äitiyspakkausta tuskin otan. Esikoisella on -01 ja kuopuksella -07 pakkaukset ja molemmista suurinosa vaatteista, toppapuvuista jne on jäänyt käyttämättä. Eniten on ollut käyttöä harsoille, harjalle ja kynsileikkureille. Ja ne kun jo löytyvät.. Kuopukselta on tosi paljon 50-68 vaatetta. Osaa ei ole käytetty kertaakaan. Jos tyttö tulee, niin osa kuopuksen vaatteista menee ja sitten joitain kivoja esikon vaatteita on tallessa. Mutta luulen että jokatapauksessa ostelen uusia vaatteita kaupoista ja kirppareillta. Pikkuvaatteet kun vaan on niin ihania! :heart:

Hyviä vointeja kaikille mammoille!

-Capri ja massukki 10+6-
 
Voi jehna tätä väsymystä. Eilen vetäsin päivällä puolen tunnin tirsat ja jo kuuden aikaan illalla väsy meinas iskeä. Kävin lopulta kyljelleen puoli kahdeksan maissa ja aamulla heräsin viiden maissa töihin. Vois nukkua loputtomiin |O .
Eka päivä jolloin pahaa oloa ei ollut päivällä, pitää ihan puuta naputella :headwall:
Voi kun laittaisivat äitiyspakkaukseen värikkäitä vaatteita. Ovat niin haaleita useimmiten mutta lienee tuttu ja turvallinen nautraali valinta. Eipähän ne voi jokaista miellyttää
 
Eka neuvola takanapäin. =)

Oli tosi mukava terkka. Multa otettiin pissanäyte, hemoglobiini ja verenpaine. Kaikki oli ok. Kalkkia sain käskyn alkaa syömään tai muuten lisätä maitotuotteita ruokavalioon. Sydänääniä ei terkka suostunut kuuntelemaan, sanoi etteivät ne välttämättä kuulu vielä. Olisin halunnut, mutta osasin arvata ettei niitä kuunnella. :( Ultra-ajan sain syyskuun alkuun ja neuvolalääkärin elokuun lopulle. Tuntuu tosiaan olevan aika paljon eroja noissa ultrissa, et millä rv sinne pääsee. Mä pyysin terkalta et olisin saanut ajan elokuun vikalle viikolle (oon silloin vielä lomalla), kun olis rv 11+jotain, mut on kuulemma vielä liian aikasta. Nyt tuo ultra on mulla rv 13+0. nyt joudun sit luultavasti sumplaan töissä työvuoroja et pääsen tuonne ultraan. Inhottavaa ja samalla pitäis yrittää pitää salassa miks tarvin vapaata... No täytyy toivoa et työvuoro osuu niin et pääsen ilman työvuoron vaihtoa ultraan.

Tarvikkeista, meillä on kans turvakaukalo isofix-kiinnityksilla. Suosittelen kaikille!
Tiuhtin äiti, mä oon kans ollu ehdottoman tyytyväinen tuohon telakka systeemiin, on aivan loistava ja niin helppokäyttöinen kun ei tarvi turvavöiden kanssa söhlätä.

Kaa kyseli vauvan työnimestä. Meilläkään ei semmoista vielä ole, masuvauvaksi kutsutaan pienokaista. Esikoista kutsuttiin työnimellä shelli. Se tuli siitä et mä kutsuin vauvaa helmiksi, miehen mielestä se oli ultrassa ihan simpukan näköinen. Siitä tuli sit helmisimpukka, jonka mies lyhensi shelliksi, niiden shellin huoltamoiden mukaan. Tai shellin ruokaravintolan mukaan, joka on siis helmisimpukka. :LOL:

Nyt täytyy lähteä lenkille koiran kanssa, joten mukavaa viikonalkua kaikille!

marza ja masuvauva 9+0
 
Kiitos kaikista kauniista sanoista. Perjantaina tuli sikiö pois ja se oli ehkä kauhein kokemus ikinä. Mutta ei siitä sen enempää, päivä kerrallaan ja parempaa huomista kohti.

Keskenmeno oli minulle niin yllätys kuin olla vaan voi, mitään en olisi osannut kuvitella, mutta ultraavan lääkärin ilmeestä näin heti, ettei kaikki ollut kohdallaan. Tänään sain vielä lisää kohtua supistavaa lääkettä ja toivottavasti tyhjenee kokonaan.

Toivotan kaikille hyvää raskausaikaa ja toivottavasti saatte pienokaiset maaliskuussa. Ehkä minullekin toinen suodaan lähiaikoina.
 
Cailin1 lämpimiä ajatuksia ja jaksua roppakaupalla sulle!
Uusille tervetuloa!

Omat neuvola- ja ultrakuulumiset ei voisi parempia olla: Elämää löytyi ja neuvolatäti oli tosi mukava. luomuihme on siis totta!

eternal-life: meillä ihan toisia vastaavat lukemat ultra/ menkoista laskettu: mulla 8+5 ja 9+1, sulla kirjotushetkellä 8+6 ja 9+2, jos oikein muistan? Mulle ulraava lääkäri ainakin kommentoi, että ei merkitystä tolla erolla.

Äitiyspakkaus otetaan heti, kun saadaan =) .

Hankintoja: Ainut on tänään ultran jälkeen ostettu body - oli pakko fiilistellä!

Koittakaahan pärjäillä pahan olon kourissa kärvistelevät. Hyviä vointeja kaikille.

Kaatjuska + Kunto


Ps. Joku kyseli ton työnimen löytymisestä... Meillä mies keksi silmänräpäyksessä...huumorimiehenä: hieno sanoa olevansa Kunnon isä/ äiti... :LOL:
 
myymä
Tänäänhän se ultra-aika pölähti postiluukusta, eli 3.9 on aika! HIRVEÄN PITKÄ AIKA VIELÄ ODOTTAA!!! :) Noh, ei auta kuin odottaa. Neuvolaan tosin pääsen kuuntelemaan jo aiemmin sydänäänet halutessani... Jippii!

 
Iines79, minä olen kanssa valtion hommissa vakkarina. Ja stressaan edelleen töissä kertomisesta älyttömästi. Olen kyllä yrittänyt ajatella, että tuskin ne minua syö, mutta painajaisiakin on jo aiheesta pukannut... :|

Alkoi muuten töissä tekemään mieli hillittömästi oma tekemää mustikkapiirakkaa, ja eihän sitä sitten auttanut muu kuin mennä neljän jälkeen torille ostamaan mustikoita. 2 litraa lähti mukaan, hinta oli hävytön, 7,5?/litra. Jos jossain vain voisi poimia itse, niin mielelläni menisin, mutta en näin uus-pääkaupunkiseutulaisena oikein osaa lähteä mihinkään. Nuuksio voisi tietysti olla yksi.

No, nyt on taikina kohoamassa, ja osa raa'asta taikinasta jo mahassa :) Saa nähdä, toivottavasti onnistuu :p

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://bd.lilypie.com/KRcJp3/.png[/img][/url]
 
Mä kävin tänään ultras,
otti sen vatsan päältä joten huonosti näky, mutta sydän sykki ja elämää oli.
päivät oli niinkun pitääkin. Vaikka neuvola sano et oisko edellä kun oli jo niin vahvat oireet viikko oviksen jälkeen. Ja oonex löyty vaan yksi.
Se onkin ollut pelko numero kaksi että ois ollut tuplat...

no mutta sydän sykki ja se on pääasia :heart:

miten suunnistaja??

netskulu ja juniori 7+1
 
Eipä oo tullu taas kirjoteltua vissiin viikkoon tänne... oon lueskellu kyllä muiden juttuja..

Työsoppari jatkuu 2kk.. huonoa oloa ei enää ole oikeestaan yhtään,viime viikon maanantaina oksensin. Alavatsakipuja on,ja tissit tosi kipeenä,ja väsymys aivan valtava.

Eka Neuvola vasta reilun viikon päästä 21.8.. ääh,menis jo tää aika nopeempaa..
Pyörii mielessä kaikkee,että jos siellä ei ookkaa kaikki kunnossa tai et jos siellä oiskin vaikka kaks sikiötä... No,neuvolassa ehkä kuunnellaan sydänäääniä..ei tietoa!

LindaH ja Vaavi 8+2
 
Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Kaa: Et kai sie sekoittanut minua Rouva Pikkumyyhyn :whistle:? Ku onnittelinhan miekii sinua ja mie kysyin tuota Wlan:ia. :D
Tottahan toki sekoitin. Muistin vaan lukenneni sen viestin yöllä ja sitten herättyäni unenpöpperössä sekoitin nimimerkit... sori. :ashamed: Sinulle se viesti kyllä oli...
 
Iltoja! Nuista työnimistä oli puhetta, mies keksi tämän työnimen joka on sitten jääny käyttöön eli mahamölliäinen, esikoinen oli odotusaikana öttönen, jonkun korvaan voivat kalskahtaa pahastikin mutta myö näin savolaisina tykätään vähän ronskimmista nimistä. :D

Myhkäri+mahamölliäinen 10+2
 
iltoja

Ihanaa lukea hyviä ultrakuulumisia Toppis, Iines, Netskuli, Kaatjuska.. oliko vielä muita.. teitä oli niin monta :D

Cailin:
:hug: Tosiaan pv kerrallaan eteenpäin. Sure suru pois ja anna itsellesi aikaa. Suruun ei vaan passaa jäädä rypemään liian pitkäksi aikaa niin kun minä tein epätoivoisesti.. vaikeutti elämää huomattavasti. vaikka aina se mielessä on. voimia :hug:

Marza: Mulla eka ultra on kun viikko muistaakseni lähemmäs 10.. ja neuvolassa sanottiin että on ihan hyvä aika.. tosin me ei mennä mukaan mihinkään mittauksiin/testeihin.
Ja halusinkin tuon ajan aikasemmaksi mitä viimeksi .. viimeksi pikkuinen oli kerennyt olla pari viikkoa kuolleena kohdussa kun ultrasivat :'(

eli tänään kävin neuvolassa ja kaikki arvot oli ok.. viikkoja nyt 7+2..
minut saa lisäillä lsitalle :wave:

danjuska.. 23v..... OAS.... la 28.3.2008.. oliko muuta mitä piti?? niin toista odotellaan..

työnimestä.. meillä ei varsinaisesti ole vielä mitään mutta toukka istuu tällä hetkellä minun kiellelle ;) päivällä katselin nevolasta saatua kuvaa ja totesin miehelle että tommonen toukka meillä nyt on :whistle:

Myhkäri: Ihana työnimi :D Saako udella mistäpäin savoa?? itse olen savosta kotoisin.

täällä myös väsymys armottomana seuralaisena.. aamuisin saa yökkiä.. huomennapalaan lomalta ja iltavuoroon meno.. mitenhän pysyn hereillä??

jep mutta nyt miehen juttusille vielä ennen kun töihin lähtee..

danjuska ja "toukka" 7+2
 
Varhaisultra onnellisesti takana. Pieni sydän sykki, pituus 12mm ja vastasi viikkojaan. Lääkäri sanoi, että voi olla huojentunein mielin ja nauttia raskaudesta. Tuli todella helpottuinut ja onnellinen olo :heart:

Kiva, että muillakin ultrat menny hyvin.

Suunnistaja ja rakas 7+2
 
Zoe-F
Moi! :)
Mulla on täs ollu viikon tauko viime viikon maanantain ukkosen takii.
Nyttenkin netissä mokkulan kanssa.
Ootte ollu niin ahkerii että täl maailman hitaimmal netil kattelin vähän päällimmäisii juttui vaa.
Mulla oli viime viikon maanantaina se neuvola. Otti veren, hempan, pissan, painon ja verenpaineen ja vastalahjaks sain ison nipun luettavaa.
Viime perjantaina oli kontrolliultra ja siellähän se pikkunen ja sydän tykytti noin 140.
Istukka tosin oli kohdunsuulle kiinnittynyt ja lääkäri kielsi kaikki nostelut sun muut.
Anto mulle hiivapuikkoihin reseptinki vaik ei mul mitää sellast oo viäl ollu.
Päänsärky on tullu aika vakituiseks vieraaks.
Meillä on ultrat aina koksin naistentautien plk tai äitiys klinikal.
Neuvolas ei oo ku dopler.

Myymä Meillä ultra samaan aikaan :wave:
Netskuli Meillä kans oli tuplapelko :) Yks vaan löyty ultrassa. Mulla on ultrattu molemmil kerroil alakautta.

Silloin kun mulla oli ovis niin nipisteli aika rankast mahaa (normaalist päivän kaks kestää) Nyt kesti pari viikkoo ja oireet alko alle kahen viikon oviksest (Kahvi sai voimaa pahoin) En kyl eka ajatellu et olisin viäl raskaaks tullu, luulin jokskuu hormooni hyrinäks vaa. Miä tulin raskaaks noin kaks viikkoo sen jälkee ku kapseli oli otettu pois.
Alan kyl vetää e-pillereit heti ku oon synnyttän :p

Mikshän muuten raskauslaskuri näyttää et raskauskuukausi 2?
Eiks nyt pitäis olla jo 3?
Noh. Nyt just ei juttuu tuu enempää. Selvisitte vähällä ;)

Zoe ja Öttiäinen 8+3 :heart:
 
Onnea kaikille jotka saivat ultrassa hyviä kuulimisia! :) :flower:

On ollu vaikeuksia nukahtamisen kanssa tosi paljon, minä ja varmasti pikkusenikin ihan jo uuvuksissa ollaan.. Vaikka mitä yrittää niin se uni ei vaan tuu.. :( Olenkohan ainut? :) Olisiko kellään jotain hyviä niksejä tähän nukahtamiseen?

"Työnimestä" sen verran, että ei mitään "vakituista" nimeä olla käytetty, silloin tällöin pikkunen on möykky ja joskus taas pelkkä pieni tai nyytti. Vielä on vähän hakusessa se, mutta eiköhän se nimi sieltä jossain vaiheessa putkahda esiin! :)

Norppa ja "möykky" 9+5 ( ihan vielä ei olla huomisen puolella) ;)
 
Hei vaan!

Piti sitä sitten itsekin rekisteröityä tänne jonkin aikaa keskusteluja luettuani. Reilu pari viikkoa sitten tein testin ja plussaahan se näytti, ei tullut yllätyksenä. =) Ei ollut suunnitelmissa vielä tässä vaiheessa tulla raskaaksi, mutta pienen alkujärkytyksen jälkeen ollaan avokin kanssa innoissamme asiasta. Pelottaa vaan, että meneekö kaikki hyvin jne. Varsinkin kun on lueskellut näitä juttuja. Tänään kävin ekaa kertaa äitiysneuvolassa, sain kaikenlaisia lappuja mukaani ja lähetteen verikokeeseen. Paino ja verenpaine mitattiin, eipä juuri muuta.

Minut voi siis lisätä Maalismasut 2009-listaan. :wave: Rv 8+4

LA 20.3 esikoinen Kät 22 v.
 

Yhteistyössä