**Maalismasut 2009** elokuussa

Mä kävin ostamassa tänään yhdet äitiyshousut Stockmannilta.. Tosin mulla ei oo viä tarvetta niille mut josko tässä joskus.. Luin jostain että nyt ois kohtu greipin kokonen, joten luulis kohta jo jotain näkyvänkin. Sit ostin kolmet valkoset sukat vastasyntyneelle, voi että ne on pienet!!! :heart: Ja tarttupa mukaan yks kirjakin: Kaikkea kivaa kankaasta. -Leluja ja muuta mukavaa lapsille. Vaunuja oon kattellut netistä, vielä en meinaa mennä livekauppoihin. Ajateltiin että ostetaan sitten käytettynä jotkut yhdistelmävaunut.

Onkos muut miettiny vauvansänkyasiaa, siis ihan vastasyntyneen. Taisin jo jossain aikasemmassa viestissä mainita tästä (ollaan miehen kanssa mietitty tällasta vaihtoehtoo ennen pinnasänkyä) http://www.vaavi.fi/info

rv 10+0
 
Tääl kanssa yks salmiakin himoinen, oon kyl aina ollutkin mutta nyt se tuntuu korostuvan. Ja muutenki sipsejä ja kaikkee suolaista tekee mieli, tosin makeaakin tulee himoittua melko usein. Pizza kuuluis kanssa feivöritteihin, mutta en oo retkahtanut kun vasta yhdesti koko raskausaikana pizzaan.. Yritän syödä pääruuat terveellisesti niinkuin ennenkin.

Tusta kiinalaisesta kalenterista, mulle se ennustais tyttöä kanssa, mutta en kyl jotenki osaa luottaa siihen ollenkaan! Ehkä himpun enempi on poika fiilis kuin tyttö, mut saapas sitten nähdä. :)
Olispa äkkiä maanantai että pääsis näkemään oman pikku naperoisen ultraan! :heart:
 
Zoe-F
Miä oon ajatellu tot sänky asiaa sen verran että sillä ei silleen oo mitään väliä mimmonen kunhan toisen laidan saa ihan alas tai kokonaan pois että pinnasängyn voi laittaa kokonaan kiinni omaan sänkyyn niin on toi yösyöttö sitten vähän helpompaa.
 
vauvan sängystä: Meillä nukutetaan tämä toinen lapsikin äp-laatikossa ekan 3 kuukautta. Laatikko laitetaan pinnikseen, joka kuitenkin on jo tilaa viemässä. Noihin laatikoihin on olemassa reunasuojuksia, joilla siitä saa oikeesti tosi nätin. Pystyy tekemään itsekin, jos on käsityötaitoja (ainakin kaverini oli tehnyt tosi nätin). Itse ostin käytetyn version nyt tälle tulevalle vauvalle. Voisinkin laittaa kuvan, jos vaan suinkin osaan...

No, meneehän tuo linkkinä. Eli allaolevasta linkistä löytyy se reunasuojus, jonka ostin käytettynä :)

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2472/pl#

Pakko vielä laittaa, esikoisella meillä on koko tämä systeemi verhoineen, peittoineen ja pinnasuojuksineen. Oli siis ihme, että löysin samaan sarjaan kuuluvan käytetyn reunasuojuksen.

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2193/pl#
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Miä oon ajatellu tot sänky asiaa sen verran että sillä ei silleen oo mitään väliä mimmonen kunhan toisen laidan saa ihan alas tai kokonaan pois että pinnasängyn voi laittaa kokonaan kiinni omaan sänkyyn niin on toi yösyöttö sitten vähän helpompaa.
Just näin olen itsekin suunnitellut. Kätevää pitää vauva "vieressä" mutta kuitenkin omassa sängyssään. Minkä merkkisistä pinnasängyistä toi laita lähtee kokonaan pois?
 
Täältäkin kuulumisia piiiitkästä aikaa.

Käväisin np-ultrassa ja pääsin "koekaniiniksi" testaamaan uutta ultralaitetta :) Sain nähdä pikkuisen myös 4D-kuvana, oli ihanaa :heart:
Kaikki ok, niskaturvotus 1,1mm ja koko vastasi viikkoja.

Oletteko kaikki jo kertoneet vauvasta suvulle/ystäville/työkavereille..? Meillä tämä ihanuus vielä salaisuus... Söpöjä vauvan tulosta kertovia runoja oli tuolla aikaisemmilla sivuilla!

Kaa: puuttuvat tietoni 3. odotellaan, ikä 29

Jaksamisia pahoinvoiville ja muista vaivoista kärsiville! Itselläni tuntuu hurja väsymys helpottavan, vihdoinkin!

Pian kaikilla eka kolmannes jo takana :)

Sohviia 12+2
 
NT-ultrassa käyty, hieman jäi askarruttamaan, kun sikiöpussi oli niin litteä :/ . Lääkäri hetken jo näytti huolestuneelta, mutta löytyihän sieltä pienen lapsosen :heart: alku ja hyvin vastasi viikkoja. Kuulemma istukka painaa ja vauva on todella ahtaasti. Mutta lapsivettä tuntuisi silti olevan riittävästi.

Onko kenelläkään muulla ollut samanmoista, nyt tai edellisissä?

 
Zoe-F
ärrieri Miä en tiiä ollenkaa. Täytyy kyl myöntää et vaikka oon innoissani vauvast ni ei minuu paljon kiinnosta ne tarvikkeet. Kunhan sillä on kaikki mitä tarvitaa ni hyvä on :)
Vaunut ja häkkisänky tulee käytettyinä.

Sohviia Melkein kaikki tietää vaikka ei oo monelle kerrottu. Nähtäväst meillä päin aika paljon juoruämmii.
 
Heissa kaikille :wave:
Kävin eilen NT-ultrassa ja vihdoinkin näin pienen ihmisen!Raskaus oli pitemmällä kuin luultiin ja laskettu aika siirtyi viikolla. Se on nyt sitten 11.3. Että jos Kätilö ei saanut vielä niskaturvotusta katsottua, kun sikiö oli vielä niin pieni ja niin suojassa tuolla kohdussa. Viikon päästä maanantaina menen uudelleen ja silloin pitäisi kaikki luvut saada. Viikossa kun ehtii tapahtua melkoisesti kehitystä.

Kerrottiin samalla eilen kaikille perheenjäsenille...se on kyllä ihan hurjaa, kun siitä tietää nyt muutkin. Ei tätä vieläkään tahdo uskoa, vaikka näki kuvaakin ihan livenä :LOL:

Genet ja pikku pussi 11+0 (takapakkia tuli otettua reilusti!)
 
Täällä myös yksi, joka on viinimarjamehulla kasvanut! :p Yhä maistuu ja syön sellaisenaankin. Mustat ja punaiset, molemmat käy. Mummulassa on puskia silmänkantamattomiin! Oma äitini keittää meille niistä koko vuoden mehut. Yhtenä viikonloppuna olin jo marjatalkoissa, ensi viikonloppuna menossa taas. Ämpäritolkulla täytyy poimia, että saadaan puskat tyhjiksi. :)

Oon kattellut huutonetistä tumman ruskeita Brio Moon Lux pinnasänkyä ja hoitopöytää. Yhdet meni jo sivu suun kun en muistanut huutaa ajoissa. Tällaiseen "vauvanpesään" olen myös törmännyt ja ihastunut!



http://www.wombi.fi/tuotteet.php

Kaa! :wave: Tietoja listaan: oon 34v ja synnärinä TAYS/VAS. Taysissa muuten laskettiin mulle lasketuksiajaksi 5.3. vaikka olen 3.3. listassa. Ite en osaa näitä laskea lainkaan...

Rv 12+0
 
Kaa Meillä on kans ultra 4.9 :) Luulen kyllä, että noissa raskausviikoissa 9+6 tai 10+0 on lähempänä totuutta. Viimeisten menkkojen alkamispäivää en tarkalleen muista, ja ei meillä kyllä silloin seksiä harrastettu, jolloin lapsi on laskureiden mukaan hedelmöittynyt. :D
 
heippa

Onnittelut ultrassa käyneille; Sohviia, Perhe on paras ja Genet! oliko vielä muitakin?? :flower:

Iines:
Itsekkin olen pähkäillyt että josko äityispakkauslaatikossa olisi ensimmäiset hetkensä.. jostain oon kuullut että se toisi myös turvallisuudn tuntua vauvalle paremmin kuin iso pinnasänky. Kuitenkin kun 9kk pienen pienessä pesässä ollut =)

Vaikkakin tuo sorayan laittama kuva pesästä oli aivan ihana!! Tuokaan ei ole laskuista ois suljettu =)

Täällä poika kipeenä ja itse aivastelen ja pärskin myös. olo on täysin vetämätön ja huonovointinen. aamulla pitäisi olla seiskalta töissä |O tuntuu että sunnuntaihin on vielä ikuisuus millon sais levätä.

 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
myymä Eiks meillä oo samat päivät?
Kattelin tualt etusivult et meil on eri laskettu aika?
Ja Capri on ainut joka on tulos Koksille.
Johtunee siitä, että toi laskettuaika on ultran mukaan laskettu ja ilmoitin sen mutta koska neuvola ei toistaiseksi sitä ainakaan muuttanut niin rupesinkin laskemaan menkoista viikkoja :) Eli mulla on 2 viikon päästä ultra niin teen sitten lopullisen selvityksen ;)
 
Onnea hyvistä ultrauutisista ultrassa käyneille! :heart:

Tuo vaavi pesä oli kyl ihan ylisöpö.. hitsi vieköön. =) Ei tollasii sais vielä näyttää täs vaiheessa ku tulee hätä saada heti se vauvva tollaseen! :D

Vitsi tää kyl taas nolas ihteesä, mulla valui kyyneleet silmistä ihan solkenaan kaupassa tänään.. hetki ennen sitä olin kiukutellut miehelle.. tää alkaa jo mennä yli! :D En saa tunteitani hallintaan yhtään..

Täällä putsattu mustikat, jes.. nyt se revohka on ohi. Tein just mustikka-vadelma-banaani rahka/flora vanilja sörssöä ja meen nyt mätystää sitä! :p

Niinu & itiö 11+6
 
Näkisittepä mun mahan.. :LOL: Järkyttävän iso jo nyt! Toki mulla la 3.3 (tai neuvolassa laski 2.3, mut niitten mittaris on alussa päivän heitto, joka korjaantuu myöhemmin). Omat paidat on napapaitoja ja ainoastaan muutamia normaalihousuja pystyn käyttämään. :whistle: Mutta mulla pullahtaa maha aina tosi nopeasti ja nyt kun kuopus on vasta vajaan vuoden, niin kahta helpommalla!

Aiemmin oli galluppeja kyselty. Tässä muutamaan, vaikka vähän myöhässä.
Liikuntaa tulee harrastettua koirien lenkityksen muodossa. Lisäksi käyn noin kerta viikkoon sauvakävelemässä ja uimassa esikoisen kanssa tai vesijuoksemassa. Ensikuussa alkaa taas äiti &lapsi lattarit, joten se vielä lisäksi kerta viikkoon. Aiemmissa raskauksissa olen loppuun asti kävelylenkeillä käynnyt. Jaksaa paremmin synnytyksen ja ainakin minä olen toipunut tosi nopeasti + palautunut omiin mittoihin.

Eläimiä meiltä löytyy kolmen koiran, yhden kissan, akvaarion ja vesikonnien verran. =)

Vaunut meil on Emmaljungan ööp Duo edge sportit tms. Erikseen kova koppa ja ratas. Ovat huiput, kuten aikoinaan myös esikoisella oli. Mulla on niin kovassa käytössä, etten muita huoli. Meinasin sisaristuimen noihin hommata ja lisäksi käytettynä ilmakumipyörillä varustetut kaksostenrattaat.

Omasta navasta sen verran, että paisumisen ja satunnaisten iskiaskipujen lisäksi vaivaa ajoittainen väsykiukkuraivo! :kieh: Eikä yhtään helpota meidän vanhan omakotitalon rempat ja kuopuksen valvottaminen. Imetän kuopusta vielä ja edelleen herää syömään tissiä sata kertaa yössä. Mutta toivoa paremmasta on, kunhan alkaa sietämään tavismaitoa kunnolla ja pystyn lopettamaan imetyksen. :p Onneksi olen kaikissa raskauksissa selvinnyt ilman pahempia ällötyksiä!

Vointeja äityleille ja massukoille! :wave:

-Capri ja Tuutikki 12+1-
 
Zoe-F
Huomenia!
Mun oli tarkotus tänää herätä kuudelta mut enpä sitten jaksanu.
Äiti tuli herättää seittämän aikaa ku haki mun sairaslomalapun.
Hehhhehhheh. Se oli eka menny meijän vanhaa osotteesee ihmettelee et miks ei oves lue nimee.
Minuu kyl aina ihmetyttää ett sil on niin vaikee löytää tänne. Se on kuitenki itte asunnu tossa yläkerrassa pari vuotta. :D
 
myymä
Huomeeeenta! :)

Nyt on neuvolassa käyty ja saatiin sydänäänet kuuluviin! :heart: Mä sitten tykkään meidän neukkatädistä aivan hirveesti. Meillä seuraava neuvola-aika on syyskuun lopussa niin neuvolatäti sanoi että "koska vaan voit soittaa niin kuunnellaan sydänäänet jos vähänkään siltä tuntuu" :) Siis himpura :heart:

ONNELLINEN MYYMÄ ja pikkuvelisisko 9+6 :)
 

Yhteistyössä