**Maalismasut 2009** elokuussa

Suunnistaja: Mulle tehtiin alakautta ultra, täällä se on tapana vissiin nykyään, kun saa kuulema tarkempaa kuvaa vaavista. Tiedä sitten, mutta itse ainakin näin taaperoisen tosi selvästi. :heart: Seuraavat kerrat tehdään täälläpäin sit masunpäältä.
 
Kävinpä nt-ultrassa äsken ja eka kertaa kuuluki jo sydänäänetki. :) Ihan turhaan pelkäsin, kaikki oli hyvin pikkusella. Niskaturvotus oli 1.1, jouduttiin vähän herättelemään pikkusta, kun nukkua posotti menemään! :D Sitte alkoki kauheet bileet sillä, heilutteli kättä siel ja potki minkä kerkes. :D

Suunnistaja: Mulla ainaki tehtiin tänään tuossa nt-ultrassa mahanpeitteiden päältä. :)

eternal-life ja pieni 11+5
 
Zoe-F
Moi Moi!
Miä tiskasin eilen. Ja suunnittelin siivouspäivää täks päiväks. Tai ainakii osaa siivouksest.
Ei täst montaa päivää oo ku imuroin, mut toi koira jättää niit kavereitaa ympäriisä.
Eilen oli taas ihan kamala iltapömppö. Aamuu mennes häviää. Tuhkimomaha.
Eilinen meni ihan hyvin ilman tupakkaa ja ilman mitää nikotiinilaastareit/purkkii.
Puhuttii miehen kaa ja se yrittää olla enemmän mun tuken näis kaikis asiois.
Ehkä se siit sit lähtee suttaantuu.
Oujee! Palkkakuitti tuli! Täys palkka vaikka jouduin viimeseks kaheks viikoks sairaslomalle! En kyl ollu ihan kolmee kuukautta töissä mut eiks ne maksa sen mitä palkkakuitis lukee?
Zoe ja Öttiäinen 10+4 :heart:
 
Aamupäivää,

Pikakuulumiset (on tajuttomasti töitä ): Nt-ultrassa käyty ja turvotusta suurimmalla mitalla 1,2 mm eli ihan normaali :heart: . Nyt on pelot heitetty nurkkaan ja silmät sumeina ihmetellään ja ihastellaan ultrakuvia :) . Veritestin tulokset saan seuraavassa neuvolassa mut en pelkää sitä ollenkaan kun ultraaja sanoi kaiken näyttävän oikein hyvältä.

Siellä meidän pieni oli unilla kun ultrattiin, kunnes ressukka herätettiin ja alkoi vääntyillä siihen malliin et "samperi menitte mut herättämään" :D . Ei aloittanut mitään suurempaa vipellystä, joten oliskohan tulossa rauhallinen pikku tapaus :heart: .

Äh, pakko jatkaa töitä. Aurinkoista päivää kaikille!

Iines ja Sintti 12+3

 
Nyt on hiukan rauhallisempi tilanne, voin tulla tänne lisää tarinoimaan. Näyttäisin olevan ainoa joka täällä käy höpöttelemässä :whistle: :saint: .

Kysyin ultrassa istukan sijaintipaikan. Se on tällä kertaa takaseinässä, joten on toiveita, että liikkeet tuntuu paremmin ja aikaisemmin :heart: . Esikoisesta tunsin kunnolla liikkeet vasta rakenneultran tienoilla, eli n. rv 20. Silloin istukka olikin ihan edessä, keskellä masua.

Nyt siis malttamattomana odottelemaan liikkeitä. Oon käynyt vakoilemassa tuolla helmikuisten ketjussa ja siellä toiset ovat tunteneet liikkeita jo rv 13-14 :eek: . Ajatella, jos jo parin viikon päästä tuntisi niitä ihania pieniä hipaisuja :heart: :) .
 
Ensimmäiseltä tunsin liikkeet rv 17, saas nähdä tunnenko tämän vauvan liikkeet jo aikaisemmin..

ON: Viikot tuntuvat menevän hitaasti eteenpäin, eniten odotan rv 12:ta ja tietenkin np-ultraa, joka on rv 12+4. Ja olisihan se kiva jo saada sitä vauvamasuakin. Löysin bebesin alennusmyynnistä kahdet tosi hyvät mammafarkut, niiden ovh oli n. 50 eur/housut mutta maksoin niistä yhteensä sen 50 euroa. Olisi jo mukavaa päästä kohta käyttämään niitä :p


 
moi

Iines, eternal-life ja Vihvi: Onnittelut hienoista ultra kuulumisista =)

Mimmukka:
Meillä töissä kauppias otti asian vastaan hyvin. Kädestä pitäen onnitteli ;) Ja sanoi että ei laita mulle enää noita hevivuoroja.. yritetään jo, laitetut vuorot sumplia jotenkin.

Myymä: Täällä kans ollut kirvelyä ja polttavaa tunnetta alhaalla :/ Pissa oli kyllä puhdas mut katotaan ylihuomenna siellä ultran yhteydessä että otetaanko jotain näytettä jos ois hiivaa..

Itsellä ihan TAJUTTOMAT kivut jaloissa :| tuntuu välillä että ei kävelemään pääse.. venytellä ei pysty ja mies kun yritti illalla hieroa niin lähinna kärsin antaa vaan sivellä. Aamuyöllä herään kuaheeseen särkyyn aina :/ ei kiva.

täällä jännitetään ultraa ihan tajuttomasti.. pelottaa.. nyt tuntuu aivan varmalta etä toukan sydän ei enää lyö ja joudun käymään saman rumban uudelleen läpi :'(

huono olo ehkä tullut vähän takaisin.. aamulla kun pystyyn pääsin niin piti heittää laatta tyhjästä vatsasta :x :snotty:

jep, jep, mut alan valmistautua töihin :wave:
 
Moikka moi!

MUUTTO Eikös täällä ollutkin aikalailla pesäkoloaan muuttavia? Mekin muutetaan ensi viikonloppuna! Päästään isompaan kaksitasoiseen rivitaloasuntoon. Sitten kun budjetti sallii, pääsen sisustamaan vauvahuonetta..dumdidum.. =)
VOIMIA kaikille muuttajille ja ONNEA uuteen kotiin !! :flower:

:) Jee täälläkin jo hyviä päiviä! Että sitä voikaan olla onnellinen ja kiitollinen, ettei tarviikaan maata joka päivää yli 20h sängyssä kippurassa..!! Jeee :)

Tässä alkumatkalla on oman elämän tukijoukkojot olleet supertärkeitä. Ilman ei olisi jaksanut. Välillä tuli kyllä siltikin käytyä henkisen sietokyvyn rajan ulkopuolella (voih!) Nyt kun pahin on takana (toivon näin! /optimistinen asenne! ) osaa katsoa pahoinvointiaikaa niin, että ehkä on ollut hyvä pysähtyä. Kun ei muutakaan voi, tulee kuulosteltua itseään ja ajatuksiaan kaikesta. Kun on heikoimmillaan, selkeytyy oman elämän tärkeimmät asiat ja sellaiset "pystyssä pitävät kalliot". Sängyssä maatessani oon kuunnellut mm. uudelleen sovitettuja virsiä (kyllä vain!) ym. hengellistä ja kokenut suloista lohdutusta onnettomaan oloon. Oon myöskin vaikeina hetkinä "huutanut apua" yläkerrasta ja saanut vastaukset - joskus ihan heti olo on parantunut ja oon voinut taas syödä. Kullakin on omat "elämän tukikalliot"!

Ihanaa kun aika rientää eteenpäin! Mullakin jo 10. raskausviikko menossa. Täällä on monilla yli 12 rv, onnittelut :flower: :) Tuntuu, että jo nyt alkaa kiintymään enevässä määrin tuohon tuntemattomaan masuasukkiin - kuka siellä asuukaan? Kovasti haluaisin saada tietoa, mutta meitä äitejäpä pidetään jännityksessä..

 
Iines79: Olet siis vissiin vuosia täyttänyt, onneksi olkoon! :flower:

Mulla kanssa istukka takaseinässä, tiedä sitte mitä se meinaa. Sillo ku lääkäri paineli alamasua ja ravisteli sitä ultrahökkeröä alapäässä niin oli hetken sellainen fiilis että oisin tuntenu sen vauvan siellä. Mutta en sit tiedä oliko se se vai jotain muuta.. Ainaki kovan paineen se sinne lykkäs ku sitä herätteli.

Anoppi soitti tänään ihan innoissaan vauvasta! :heart: Olivat saaneet siis sen meidän väsäämän kortin. :)
 
Minä ilmoittaudun myös mukaan! LA 20.3, esikoinen, itse 21v ja synnytyspaikka TAYS.
Pahoinvointi on huomattavasti helpottanut, vaikka aamuisin saakin juosta ensimmäisenä oksu kurkussa vessaan. Np-ultra ensi viikolla :)

Kävin tänään kampaajalla värjäyttämässä hiukset. Tenttasin kampaajaa värjäyksen vaaroista sikiölle ja hän vakuutti ettei siitä ole vaaraa. Nyt kuitenkin luin jotakin keskustelua, jossa mainittiin ettei värjäys ole suositeltavaa ensimmäisen kolmanneksen aikana. Ääh, kauheat omantunnontuskat vaikka varmasti paljon pahempiakin asioita on olemassa :(

Piitu me olemme myös muuttamassa ensi vkl kerrostalosta rivariin. Kivaa :p Niin, ja täälläkin uskonnosta on kyllä ollut paljon lohtua, välillä on tuntunut että ei vaan yksinkertaisesti jaksa tätä pahaa oloa, mutta siitä on kuitenkin selvitty :heart:
 
Kaa
Tervetuloa uusille!

Itsekkin muuten varasin ajan kampaajalle ja kosmetologille parin viikon päähän. Väriä päähän ja naamaan. =)

Ylihuomenna ylimääräinen neuvolakäynti, koitetaan kuuluuko jumputus vai ei. :heart:

Kaa 10+4
 
Kyllä ainaki ite värjäsin eilen hiukset, hyvin tuo meni. Mulle on ainaki sanottu neuvolassa, et suomalaisissa väreissä ei oo sikiölle haitallisia aineita varsinkaan enää tällä aikakaudella ja ainut miks ei sitä värjäystä suositella on se kuulemma et hormoonit saattaa sekottaa sen hiusvärin, niin et esim. punasesta saattaaki tulla pinkki. ;)

Eternal-life ja plankton 11+5
 
Tervetuloa kaikille uusille tasapuolisesti! :)

Nyta ois niinku kaikille tärkeimmille ilmoitettu vauvasta, onneksi oma äitinikin oli tosi iloinen uutisesta, vaikka hänen reaktiotaan aluksi hieman kauhulla odottelinkin.. :D

Käytiin treenailemassa ihanissa maastoissa iltalenkki. Olipas piristävää ja peppulihakset sai kyytiä. :D Onneksi saa liikkua luonnossa.. Oon ihan metsänpeikko. :)

Niinu & itiö 12+6
 

Yhteistyössä