Maalismasut 2009 huhtikuussa

Sen verran ilmoittelen että meidän pikku prinssi syntyi 31.3. klo 20.56. Painoa oli kertynyt 3830g ja pituutta 52,5cm. Päänympärys 36,5cm. Synnytys kesti kaiken kaikkiaan reilut 19 tuntia ja oli melkoisen tuskallista mutta kuitenkin poika syntyi lopulta aivan normaalisti, ainoastaan imukupilla hieman autettiin.

Ja onnea kaikille muillekin nyyttinsä syliin saaneille!!

Tepa ja Pikkuinen 6pv
 
Huomenta täällä sitä edelleen pyöritään :kieh: . Soitin juuri Jorviin yliaikakontrolliin. Torstaina 41+5 on yliaikakontrolli heti aamusta ennen kello 9:00. PLÄÄH!
Eilen illalla pikkaisen nippaili masusta, mutta ei läheskään niin paljoa kuin sunnuntaina. Tylsää.
Taas mennään 100 varmasti käynnistyksen kautta. VOI HEL#####!!

Onnea taas kaikille vauvautuneille.

Tää vauva haluaa tietenkin syntyä pitkänäperjantaina ja hups. Kyllä tulee todella pitkä perjantai :LOL: . No oikeasti ei naurata enää. Mun kauhuskenaario taitaa toteutua kahdesta käynnistyksestä.

Jadekettu+masuasukki 41+3 :heart:
 
et ole yksin jadekettu! mä koitan roikuskella molemmilla palstoilla, mutta eipä tämä osallistuminen kovin aktiivista ole. jotenkin joudan koneelle aina vain näin yksikätisenä - tunnistaa kirjoituksesta aina, kun isot kirjaimet puuttuu :LOL: tässä samalla imetän, kun siiri ei millään nukahda nyt toisille aamuunille. kahdesti nukahtanut jo tissille ja olen saanut siirrettyä omaan koppaan, mutta sitten hetken päästä havahtuu :kieh:

jadekettu sulla mahtaa olla ollut tuskallinen se esikon käynnistys, kun ajatus käynnistyksestämpiinaa? jospa kuitenkin vaavi lähtis tulemaan omia aikojaan, toivon niin.
siiri synty 41+6 ja mulla olis ollu yliaikaiskontrolli vasta 42+1. samaa säkää nyt sulle!
 
Halfconlatte ei ne torstaina käynnistä vaan katsovat tilanteen. Sit jos kaikki on ok, niin uusi aika 42+1 sunnuntai tai maanantai 42+2 :kieh: ja sitten katsovat taas, että käynnistävätkö. Perhanan perhana. Meillä masuasukit viihtyy kaikki pitkän kaavan mukaan. :LOL:

Kaatjuska onko Siiri neidin lopullinen nimi vai ihan kutsumanimi ennen varsinaista nimenantoa? On nätti nimi.

Oli se aikas karu. Kun supisteli kamalasti koko ajan 6 tuntia ilman taukoja ja mitään ei tapahtunut. Ja olin todella kipeänä. Kaiken kukkuraksi jouduin yksin olee osastolla, kun mies oli passitettu kotia. Supparit tuli heti tosikipeinä ja mitään apuja ei saanut, kun vasta paikat olivat 4 cm auki. Sitten kun alkoi tapahtumaan, niin kaikki kohdunkaulan katoamiset, pehmentymiset, auvautumiset, syntymä jne. Kaikki kävi 4 tunnissa. Mutta kokonaisaika säännöllisistä aikaansaamattomista suppareista oli noin 9:20 tuntia. Lisäksi menetin reilun litran verta, että en päässyt jalkeille oikein ekana päivä. Ja tyttö oli miltein ekan vuorokauden ajan hoitajilla, jotta sain kerättyä voimia.
Lääkkeillä synnytys oli raju kokemus, joten yks luomu käynnistys tekisi sen varmaan rauhallisemmin. Uskoisin niin.

Tärkeintä on, että syntyisi. Odottavan aika on pitkä ja kaikki kyselevät jo asiasta. En jaksa edes vastata enää viesteihin, kun sen verran ketuttaa kyselyt. Olen sanonut kaikille, että pitkän kaavan mukaan mennään, :LOL:
 
Kylläpäs se Jadeketun pikkuinen on päättänyt sitkeästi masussa pysyä!
Mites Sunnistaja??
En ole ihan 100 prosenttisesti kerennyt lukea kun kiirettä pitää ;)

Täällä pikkuinen syö ja nukkuu.. välillä vähän jaksaa hereilläkin olla ja tillistellä :heart:
molempina öinä kotona ollessa syönyt 2krt ja aamulla nukkuu kasiin asti.. vähän ylikin.

danjuska ja "nennu" 4vrk
 
Täällä kanssa ollaan vielä. Ei mitään uutta mitä ei olis ollu jo kahden kuukauden ajan, eli supistuksia tulee mutta täysin kivuttomia. Ja yöllä ei supistusten supistusta!
Mulla kanssa Jadekettu kontrolli Tyksiin torstaina. Sillon sunnuntaina kun kävin siellä niin se kätilö meinas, että ennen pääsiäistä ei käynnistetä. Mutta neuvolan terkkari oli taas sitä mieltä, että kun on paikatkin jo auki 2-3cm niin siihen ei paljoo tarttis että käyntiin lähtis ja saattavat käynnistääkin. Esitän ainakin toivomuksen :)

Mua kanssa ärsyttää niin ihmisten kyselyt, että joko joko... Ja eniten sellaset neuvot mitä kannattaa tehdä. Ja "voisit jo synnyttää sen". :kieh: Voi kunpa se oliskin musta kiinni...

Tsemppiä sulle Jadekettu kanssa. Ollaanko me täällä kaksin enää?
 
Suunnistaja taidetaan kuule olla.

Mulla tullut tänään taas hieman paksuhkoa limaa. Ja nyt illalla ruvennut pikkasen taas supistelemaan. Saas nähdä, muuttuuko miksikään. Ovat sellaisia, että joutuu ihan liikkuu, ei voi olla paikoillaan.Kestää about 20-30 sek ja sitten taukoa hetki ja sitten tulee uusi ja sitten uudelleen. Menee sillain aaltomaisesti.

Mutta ei tule muuten säännöllisesti. Saas nähdä. Jännittää ja toisaalta pelottaa. :)

Katsellaan ja kuulostellaan.
 
Jadekettu- toivottavasti vauva paattaa ottaa ohjat omiin kasiinsa ja viettaa teidan kanssa paasiaista! Tosi myohaan ne ajattelee sita kaynnistysta, vaikka kai se on ihan ok, kun kaikki on aidilla ja vauvalla hyvin... tosin luulen, etta kaikki haluaa sen pienen syliin HETI, kun paastaan LA:n 'vaaralle puolelle'! :LOL: Tsemppia, jos vaikka paasisit piankin! =)

Suunnistaja- Sehan on hyva alku se 3cm! Ei tosiaan tarvita paljoa! =)

 
huomenta!

Vieläkös tänä aamuna Jadekettu ja Suunnistaja palstalle joudatte?!

Jadekettu Siiri tulee olemaan ensimmäinen ja siis kutsumanimi. Päätetty jo yli kaksi vuotta sitten anopin tädin (anopille oli kuin oma äiti ja hyvin läheinen) hautajaisissa, että tämä nimi annetaan poikkeuksellisen hienon ihmisen muistoksi. Ja kyllä nimi on minustakin todella kaunis. Lisäksi sukunimemme on törkeän pitkä, joten etunimi saa olla lyhkäsempi.

Eipä todellakaan kuulostanut tuo sun esikon käynnistäminen hääviltä hommalta, joten ymmärrän täysin tuskasi pelkästä ajatuksesta.

Täällä takana tosi rankka alkuyö. Tyttö huusi kuinsyötävä varmaan melkein tunnin puolenyön aikana. Alkoi tissityksestä ja olimme aivan ymmällämme, kunnes huomasimme, että hänelle oli tullut vesikello (rakko) ylähuuleen. Eipä tunnu varmaan hyvältä imeminen :eek:

Mulla ei ole rintapumppua, joten yritin epätoivoisesti lypsää käsin kiljuvaa nälkäänsä ja kipeää huultaan huutavalle pikkuiselle, mutta eipähän saalis ollu kummoinen. Annettiin sitten korviketta lusikalla ja mun pieni rintamaitotilkkanen hörpyttämällä. Hienosti osa typy ottaa lusikasta ja mukista :heart: . Korvikkeesta tuli jkuitenkin ärkyttävät vatsanväänteet ja huuto alkoi taas.... Mieheni sai lopulta Siirin hiljentymään rintansa päälle ja pieni keräsi voimia siinä 2,5 tuntia ennen heräämistään yöllä. miehellä tietty tukalat paikat, kun ei voinut yhtään asentoa vaihtaa, kun uni oli Siirillä niin herkkää.

Seuraava syöttö yöllä meni ilman hysteeristä itkua, mutta ei jaksanut/ kärsinyt imeä kuin ehkä 5 min. Nukkui kuitenkin taas välissä 2,5 h ja äskeinen syöttö kestoltaan yhtä lyhyt kuin edellinen. Nyt nukkuu meidän sängyssä, mä nousin googlettamaan markettien ja paikallisen lastentarvikeliikkeen puhelinnumeroita, että soitan heti, kun aukeevat mikä on heidän rintapumpputarjontansa. Kyllä se pumppu nyt pitää hankkia!
 
Täällä edelleen.
Eilen joskus kymmenen aikaa illalla alkoi kipeähköt supistukset, alkoi tulemaan 5-10 minuutin välein ja taukoamatta jatkuu edelleen. Välillä tekee tosi kipeetä. En oo juurikaan nukuttua saanu, sellasii torkkuja ottanu ja nyt jo ihan poikki. Lisäksi tossa yheltä päivällä tuli sellanen iso limaklöntti, joka oli sellanen verensekainen. Siitä lähtien sellasta verensekaista limaa tullut. Toivon niin, että alkais tulla tiheemmin nää supistukset niin pääsisi yöks synnärille. Ei tuu kyllä ens yönä mitään nukkumisesta tällä menoo... :kieh: Jos huomen aamuun tällä laillaa jatkuu niin aion kyllä siellä yliaikakontrollissa, että en enää kotiin lähde. Huoh.

Onkohan Jadekettu synnyttämässä?
 
Suunnistja: Kuulostaa tosi lupaavalta!! Onnea matkaan kun lähtö tulee! :hug:
Itselläkin oli tuon 3cm auki ja supistukset alkoivat sisätutkimuksen jälkeen..

Jadekettu
taitaa olla päässyt tosi toimiin.. vai?
 
Kurkkaan tällekin puolelle välillä. :wave:

Onnea vauvoista tepa ja misa!!

Danjuska, mullakin on jäänyt ekasta synnytyksestä hieman sumuinen muisto. Jotenkin sitä oli tällä tokalla kertaa enemmän itsensä herra (tai siis rouva :LOL: ). Ihan kun ekassa synnytyksessä olis ollu joku muu synnyttämässä eikä itse paikalla ollenkaan. Nyt olin paljon enemmän läsnä tilanteessa ja muutenkin koko synnytys oli jotenkin omassa hallinnassa.

Jadekettu ja suunnistja, tsemppiä tuhannesti!!! Pian teilläkin on nyytit sylissä, ellei ole jo. =)
 
Jokohan kaikki maalismasut on vaavinsa saanut? Onnea kaikille!!!

Meille syntyi poika 51cm ja 3100g palmusunnuntaina eli 5.4 kello 10.54 :heart: . Synnärille lähettiin la-su yönä puol kaks kun lapsivettä alkoi tihkua ja eilen kotiuduttiin. Tarkempi kertomus tulee kunhan vaativalta pojalta ehdin.

minde ja "Onni" 5pv
 
tervehdys kaikille :wave:
ja ensiksi onnea kaikille vaavelin saaneille :heart:
kyllä huomaa että kaikilla rupee jo olemaan vaavelit kun palstalle ei enään tule niin paljoa tekstiä.
meillä mennyt nyt ihan hyvin. pojulla rupee korvat jo varmaan olemaan parantuneet kun on rauhoittunut. ens viikolla olis jälkitarkastus joten saas nähdä.
vielä ei onneksi ole ollut vatsavaivoja (koputtaa puuta) niinkuin oli edellisestä. ainut mikä on mätännyt niin hänelle ei riitä pelkkä rintamaito. illalla rupee olemaan tissit niin syöty jo että joudutaan turvautumaan korvikkeeseen. pääasia kummiskin että saa suurimmaks osaks rintamaitoa.
piru noita räkättejä. poju nukkuu vaunuissa ja räkätit kihnaa vieressä ja herättää. mies meni häätämään niitä.........
nyt taitaa taas hetkeks jäädä kirjoittelu kun on todella kiireinen ens viikko. oma äiti tulee tänään suomeen ja viikon päästä on ristiäiset.
ei muuta kun vointeja kaikille ja ihanan aurinkoista päivää (täällä ainaskin paistaa) =)
 
cadillac: Täällä kans mennään oman tuntemukseni mukaan kiikun kaakun riittävällä maitomäärällä. Eilen tyttö riemastui ilmeisesti maidon riittämättömyydestä niin, että korviketta oli annettava. Mä koitan kans asennoitua kuten sinäkin, että hyvä näin, että pääsääntöisesti mennään kuitenkin rintamaidolla. Harmittaa silti, kun minä pääsääntöisesti nautin imettämisestä kovasti ja siitä tunteesta, että mun kroppa pystyy tuottamaan ravintoa pikkuiselle. No, ei saa asennoitua liiaksi tunteella - pääasia että lapsi kasvaa.
 

Yhteistyössä