**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Pikaisia paranemisia teille, jotka ootte kipiänä. :hug:

Pakko merkkailla taas ku tulee niin usein kirjotuksia. Nytki monesti alkanu lukemaan ja joku tullu keskeyttämään. :( Noh vihdoin sain luettua tänne asti. :xmas:
 
Ekaa päivää oikeasti vaivainen olo raskauden takia. Maha on kasvanut kamalaa vauhtia viime viikot ja nytkin pingottaa koko ajan. Lisäksi alaselkä on vasemmalta puolelta (ja välillä oikealtakin) tosi kipeä, vain keinutuolissa tai jumppapallolla saan sen kivuttomaan asentoon.

Nyt huolestuttaa pikkaisen myös se, että lonkan ja alavatsan (just siitä kumpareen alta) alue kipuilee kanssa. Oletteko kokeneet vastaavaa? Pitäisikö mennä lääkäriin? Vaavi ainakin muksauttelee masussa tasaiseen tahtiin, mikä on huojentavaa, mutta vähän epämukavaa - voimia alkaa olla jo niin paljon!
 
Minilla Mulla on samanlaisia tuntemuksia mahassa ja lonkassa. Oon seuraillu parin päivän ajan. Tänään on helpompaa. Ootko käyttänyt tukivyötä? Lääkärit tuppaavat ihan ekaksi kehoittamaan sen käyttöä, oli vaiva mikä tahansa.. Itse käytän silloin tällöin pidemmillä reissuilla niinkuin kävelyillä tai töissä. Tukivyön pitäisi kai auttaa selkäkipuihin, supisteluihin, liitoskipuihin jne.. Ehkä tukivyö jopa synnyttää puolesta! :LOL:

Inhottavaa, kun on niin pimeää koko ajan! Kyllä me saadaan vauvat hyvään aikaan valoisuuden kannalta! :heart:

Mimmu ja Furuno 26+6
 
olen lueskellut koko ajan pinoa mutta en ole kerennyt kirjoitella!
tänään ultra..siis ihan vaan sen sf-mitan takia vaikka olikin jo normaali viime neuvolassa mutta sanoi että ei aleta aikaa perumaan kun se ollaan jo tilattu :) ihan kiva pääsätä kurkkaan taas vauvelia mahan sisäpuolelta :heart:

ihan hyvä vointi nyt ollut!ehkä parhain koko raskaudessa :)

kaveri sai 1. päivä pojan kyllä jo haluttais käydä kattoon vaan pitää ootella kutsua rauhassa että saa käydä katsomassa :)

pojan kakakn pesuun nyt..moi!
SaBiNe ja pikkuinen 26+6
 
... Niinulle hyvätä linkistä. Huomasin siellä yhden linkin jossa muuten tosi hyviä ultrakuvia onko tyttö vai poika tulossa. Joku täällä pohti joskus (muutama viikko sitten) että miltä näyttää kun itelle oli veikattu tyttöä ja epäilytti kuitenkin. Noista kuvista näki sen aika selvästi monista ja voi verrata omiin kuviin. ...vaikka sillä sukupuolella nyt ei väliä niin olekaan...
 
Zoe-F
jossu84
http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/index_uus2.html
Tossa on se uusi linkki, toivottavasti toimii, jos ei, niin tarkista onko sulla shockwave, java ja flashplyer ajan tasalla.
 
myymä: meillä mies kans rakentaa pitkästä kotiamme. Rakentaminen on aloitettu 1½vuotta sitten ja valmiiksi pitäisi saada ennen kuin vauva syntyy. Onko teillä rakentaminen missä vaiheessa? Mua on alkanu niin tympiä olla kaikki päivät yksin kotona kun jäin työttömäksi ja mies on päivät töis ja illat raksalla... :( Kuinka teillä on yhteistä aikaa? Mua niin ärsyttää ku sanon aina et talo pitää saada helmikuus valmiiksi ja seuraavas lausees haluan et vietettäis joskus yhteistäaikaa :ashamed: hieman ristiriitaista. Ärsyttää vaan ku on niin hyödytön olo ku en raksalla paljoa voi tehdä ku selkää särkee tosi helpolla. :kieh:
 
Ja minä taas täällä stressaan siitä, kun aikaa ei ole tarpeeksi tehdä kaikki vaadittavat hommat työpaikalla saatika sitten kotona. Talo on kun pommin jäljiltä, siivota pitäis kun viikonloppuna tulee vieraita, joulukamoja pitäis kaivaa vaatehuoneesta mutta eipä oikein viitsi koristella, kun talo on niin karmeassa kunnossa :/ . Mä laskin, että enää 12 työpäivää jäljellä ja sitten saan vaan olla rennosti koko loppuvuoden :D .
 
myymä
minde83 Meillä on vasta niinkin alussa, että alakerran harkot on vasta kohta pystyssä, eli pitkä tie on vielä edessä. Tarkoitus olisi päästä vuoden päästä jouluna muuttamaan :) tai siis jouluksi... sitä odotellessa :)

Yhteistä aikaa on iltaisin vähän aikaa ja kunnon sadepäivinä jolloin mies jättää raksan väliin. Viikonloppuisin myös taas iltaisin ja jos mies pitää vapaa päivää vkl:na raksalta niin silloin!
Ehkä tilanne on toinen sit kun olen koko päivän lasten kanssa kotona mutta nyt kun oon itsekin töissä niin se ilta-aika riittää kyllä yhdessä :)

 
Moi!

äippäpakkaus tuli tänään, jee! Pitää vielä hakea postista...

Tässä tää ultrakuva sieltä jalkovälistä silloin rvkolla 21+ jotain...

http://www.aijaa.com/v.php?i=3186291.jpg

eli kuulemma toi "hampurilainen" tuolla jalkovälissä olis tytön merkki...


ärrieri 24+3
 
Zoe-F
ärrieri Hölmö kun olen, niin en tosta kuvasta mitään tajunnu. Mutta ainakin meillä ei ees lääkärin tarvinnu sanoa kumpi on, vehkeet ihan selvästi näky. Että ainakaan jos poikaa on luvattu, niin varmasti ei mee pieleen.
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
ärrieri Hölmö kun olen, niin en tosta kuvasta mitään tajunnu. Mutta ainakin meillä ei ees lääkärin tarvinnu sanoa kumpi on, vehkeet ihan selvästi näky. Että ainakaan jos poikaa on luvattu, niin varmasti ei mee pieleen.
Heh, mun miehen serkulle sanottiin "varma poika, tossa vehkeet" ja hienosti esitteli ja tyttö tuli :D
Oli ollut napanuora jotenkin hämäämässä :D
 
Meillä ei kyllä raksalta kovin helpolla olla pois. Eilen ja edellispäivänä kello oli jo yli puolenyön ku herra saapu kotia vaikka sen pitää seittemään aamul töihin!!!! En ymmärrä kuinka se jaksaa tehdä raksahommia eka 7-15.30 töis ja sit 16.30-> omalla raksalla. Onhan se hyvä ku se tekee ja panostaa siihen, mut aina en vaan jaksa ymmärtää...
 
Jestas että aika kuluu nopeesti, ihanaa kun on jo joulukuu :D Olen henkeen ja vereen jouluihmisiä ja viime viikonloppu kului jo ihanasti joulupuuhissa, tehtiin lasten kanssa itse joulukortit ja piparit ja tortut. Joululaulut soi ja glögiä kuluu. Tulispa viä se lumi takas niin päästäs enempi joulun tuntuun.

Ei sit ollut sitä pissatulehdustakaan vaikka ne protskut oli kahdella plussalla. Valitin viime viikolla täällä siitä kun neuvolan sijainen sai kohdunpohjan korkeudeksi saman kuin 4 vk aiemmin ja soitin siitä omalle terkalle, joka kertoi että olin kolmas samana päivänä käynyt jolle oli näin käynyt. Nämä muut olivat käyneet uudessa mittauksessa omalla terkalla ja hän oli saanut ihan eri lukemat. Sillä sijaisella vaan oli vähän omat kuvionsa siinä mittaamisessa.

Lapset on räkänokkia kotona ja kurkut kipeenä, ihan kuin itselläkin vähän pistäis että saas nähä joko kohta olen itsekkin kipeenä. No pikku flunssa ei haittaa, kunhan ei tulis mahatautia jota vissiin kans liikkeellä, oksentaminen on niin kamalaa.

Kelasta tuli lappu maanantaina, että äitiyspakkaus tulee kahden viikon sisällä. En malttais odottaa...

Pöttis rv tasan 27
 
minde: Se rakentaminen on joku miehinen juttu. Meillä oli samanmoinen aikataulu miehellä läpi koko raksa-ajan. Kun kysyin kuinka sä oikein jaksat ja sanoin ettei aina tarvisi, niin sain vastauksen, että kyllä miehen pitää perheelleen talo tehdä. Että silleen...
 
moikka

viikko puoli välissä.. voi kun keli paranis.. jos samalla vähän nostattas mielialaa |O
Ei viime yönäkään unta tuntuu että alan olla kiree kun viulun kieli. Siihen päälle siki tämän kauhean flunssan. voimia ei ole ja tuntui jo kesken lenkin kun poikaa puistossa kätyin leikkimässä että en jaksa kotia asti..

Vauva sentään asettui viime yönä ennen puolta yötä.. rupsein kyljelleen miehehn kainaloon ja vedin miehen toisen käden massun yli ja pikkuinen oli paljon rauhalisemmin kuin muina öinä..
Tänään on kyllä pojan kans vietetty todella rento pv.. ja huomasin että kun itse malttaa huilata, vauva innostuu möykkäämään.. eli jospa ei tartteis ensi yönä hillua kun on nyt päivällä potkutellut normaalia enemmän kun olen malttanut lepäillä.. ainakin toivossa on hyvä elää ;) :whistle:

Myymä:
minä kattelin pojan aikaista neuvola korttia ja mulle oli näihin aikoihin tullut sillon jo hiukkaa vaille 10kg.. ja nyt on tullut jotain 5kg.. eli 63.3-> 68(vähän riippuen millä aikaa mittaa) mutta alussa huomasin että paino nousi aivan samaa tahtia kuin pojan aikaankin.. mut jospa tämä tyttökin olisi pienempi kun meidän jässikkä =) ja luulisin että tuo paino ihan normia kun olen kuitenkin 171cm pitkä.
Älä tuosta painosta liikoja stressaa.. sulla se ei näy missään.

Pikkupeikolle
(oliko muista..) tervetuloa mukaan!!

pöh.. oon yyrittänyt 3varttia soittaa päivystykseen mutta eihäns ieltä vastata.. tai sitten koko ajan varattu |O
 
Mimilla ja mimmukka. Mulla aivan samat säryt ja kolotukset kuin sulla Mimilla. Tälläkin hetkellä jomottaa ja särkee niin että ei pysty kun hetken istuu ja taas kävellä jne.
Sain fyssalta tukivyön, mutta eipä tuo mokoma auta mitään.
Illalla särky kovenee työpäivän rasituksesta niin, että itku välillä tulee pakostakin ja yöt on yhtä pyörimistä ja tuskastelua.
Ajattelin jo että ens viikolla haen saikkua kun alkaa olla voimat ihan loppu tän kipuilun vuoksi. (rv 26+4)
 
Heissan kaikille!

Ja heti omaan napaan.. Eli kävin siellä lääkärissä. Olipa kokemus.. Lääkäri oli ihan k*sipää, eikä tosiaan kuunnellu mua kunnolla. Sanoin sille tuosta kun alakerta on niin arka, et haittaa arkielämää. Se kehotti käyttää ceridal-öljyä. Kun sanoin et se on kyllä jo käytössä ja et sen turvin oon jalkeilla, niin se oli silleen et no mitä vielä valitat. Yritin sanoa, et vaikka yhdyntää ei nyt kyllä voi ajatellakaan kun palautumiseen menee 3 päivää (olettaen, et oon ennen sitä niin kunnossa, et onnistuu) . Se käski jutella kumppanin kans |O |O |O Ihan ku se juttelu jotenki helpottais raudansyömisestä johtuvia sivuoireita ja turvotusta.. Kotimatkalla sit poikkesin neuvolassa ja avauduin siellä (onneksi olin pahimmat purkaukset jo hoitanu äidille ennen sitä :ashamed: ) . No neuvolasta sain heti lähetteet bakteeriviljelyihin ja hiivan varalle. Ja neuvolasta pääsen onneksi gynelle jos niistä ei löydy syytä. Terkka epäili suonikohjuja emättimessä.. Kiva.. Itse olen myös melko varma, et syy on just se..

Sainpa nämä purettua, katsotaan jos illalla tulee muuta asiaa..
 
myymä
PAINOKRIISI mahdollisesti ohitse :D
Kävin töiden jälkeen vaa'alla ja se oli sitten 2kg vähemmän kuin aamulla :D eli siis ilmeisesti aamun turvotukset teki tepposet... LUOJAN kiitos!!! :D hyvin se kyllä hyppelee...
 
Kaa Kävin täällä nimenhuudossa silloin viime kuussa, mutta oon pudonnut listalta, voitko lisätä minut, kiitos :)

28.3. Piiitu....esikoinen....Tays...28v.

Yhdistelmävaunuista: Mitä asioita pidätte tärkeimpinä, kun hankitte vaunuja?
Muistan, että joskus aikaa sitten näistä vaunuista oli juttua, mutta en silloin lukenut tarkkaan.

 
myymä muruseni, sulla on varaa kerätä painoa vaikka kuinka paljon ennen kuin sua voi edes vitsillä sanoa pulleaksi. Älä stressaa, ja muista että jouluna KUULUU herkutella!
annas00 tollaset idioottilääkärit on niin hanurista! Onneksi neuvola sentään kuunteli sua.
Oma napa: Mulla on alkaneet yöt olla aika raskaita, vatsa on koko ajan tiellä enkä saa siksi nukuttua. Viime yönä nukuin alle viisi tuntia, ja se on mulle liian vähän, normaalisti tarvitsen 9-10 tunnin yöunet. Jos jotain iloista asiassa on, niin se, että vauva pitää koko ajan sellaista ryminää mahassa ettei tarvitse kahta sekuntia pohtia onko siellä elämää vaiko ei :)
Huomenna haen optikolta kahdet uudet silmälasit, käyn hierojalla, vauvavakuutuksen tekemässä sekä hiukan ostoksilla. Tekemistä siis riittää!

upupa ja Multeri 26+2
 

Yhteistyössä