**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

emmmaa: Anteeksi, ei sinun pidäkään. Viesti oli tarkoitettu Eeeva:lle. Ei sillä että hänenkään pitäisi. Kommasin vaan hänen viestiin. Mut nyt lakkaan jauhamasta tästä asiasta.

Vielä ennenkuin lakkaan pinoa häiritsemästä, oma kokemus mahd. lapsiveden lorahteluun: Kuopuksesta soitin synnärille kun epäilin lapsiveden toisinaan lorahtelevan. Neuvoivat pistämään pikkuhousunsuojan ja seuraamaan tuoksuuko neste makealta ja onko vaaleanpunaista. Jos näin, niin on lapsivettä. Mutta kannattaa soittaa omaan neuvolaan tai synnärille, kun kuitenkin ihan vakava asia.

Netistä myös luin että apteekista saisi testitikkuja tms millä asian voi testata. Mutta tästä en mene vannomaan, koska ainakaan oma neuvolantäti ei ollut kuullut moisista. Enkä apteekista ole kysynyt.

Voimia ja peukutuksia että vauva viihtyy vielä masussa Viipi. :hug: Muille äityleille hyviä vointeja ja iloista joulun odotusta.
 
myymä
Huomenta!

Mun aamu alkoi taas säikähdyksellä. Onnistuin JÄLLEEN kerran kaatumaan meidän rappusissa. En tajua miten onnistun paljain jaloin ja vielä kun niissä on liukuesteet. Taas tulin ryminällä, onneks perse edellä alas.. Jos tulee jotain oireita kuten supisteluja yms niin sit soitan kättärille mut ei nyt ole ainakaan ilmaantunut mitään!

Tähän hätään ei muuta, tulen kirjoittelemaan myöhemmin! :)

myymä ja pikkuveli 25+2 :)
 
Hui ku teillä on sattunu. Voimia teille :hug:

Olipa tullu kirjotuksia. Olin eilen ihan hirveässä vatsataudissa. En tiedä mistä tullu ku muut perheenjäsenet ei siitä oo ainakaan vielä kärsiny. vieläki on vähän höhlä olo. mut eiköhän se tästä.

tuli vaan mieleen... imettämisestä... että kuinka moni aikoo imettää mikäli hyvin käy? Mie imetin esikoistakin vuoden, että enköhän mie imetä tätä tulevaaki. tosin siitä en tiiä onko mahdollista imettää ihan niin pitkään.

jossu ja tilli 27+6
 
Myymä, olet melkosen lahjakas sitten. :D Onneksi ei käyny pahemmin. Itse liukastelen ja luistelen jo lattialla niin että miestä jo hirvittää nähdä tuo meno. Luojankiitos etten ole tähän mennessä vieläkään kaatunut(!) Itse kun olen tunnetusti kömpelö huonon tasapainon vuoksi.

Tissit: Joka ilta/aamu alkaa valua enemmän tai vähemmän maitoa. Mikä siinä on ku sitä tulee vaan jos olen kyljellään?


Mömmis & potkija 25+0
 
Nyt myymä rauhoittuu siellä ja alkaa menemään niitä rappusia ajatuksen kanssa. Onneksi ei ole käynyt pahemmin! :eek:

zoe-f mieheni veljen puoliso on ainoa "sukulainen" jolle olen itse kertonut keskenmenoista. En osaa yhtään sanoa olisko hän levittänyt tietoa muille. Muuten en ole tahtonut asiaa levittää, koska en koe olevani valmis puhumaan asiasta miehen sukulaisten kanssa, sen verran ikävästä asiasta kuitenkin kyse, ettei kaipaa enää kyselyitä tms. vierailta. :ashamed:

Tänään ois sit itsenäisyyspäivä, hyvää sellaista siis kaikille toivottelen! :heart:

Niinu & itiö 27+2
 
Hyvää itsepäisyyspäivää kaikille!

Viipi Mulla oli esikossa sama homma,viikoilla 28 meinas syntyä ja makoilin sitten sairaalassa ja loppuajan kotona. Täällä meni loppujen lopuksi hyvin ja neiti syntyi vasta 38+2 :eek: Toivottavasti myös teillä käy hyvin :hug:

Eilen oli työpaikan pikkujoulut, kävin syömässä ja sit tulin aikalailla heti kotiin. Esikko on edelleen tuollaisessa pienessä räkätaudissa ja nukkunut aika levottomasti niin mammalle on tullut vähän univelkaa.

chromo 24+6
 
Hyvää itsnäisyyspäivään kaikille!

Niinu ou mitä porukkaa ja juttuja sun miehen suvulta! Tosi inhotavaa käytöstä. Kun "vahinkolapsikin" voi olla todella rakas ja odotettu ensi järkytyksen jälkeen, niin entäpä 3 keskenmenon jälkeen.. Tsemppiä ja kestämistä :heart:

Mulla meinaa palaa pinna jatkuvasti yhden kaverin kans (joka odottaa myös vauvaaa) kun se on sellanen töksäyttelijä. Oikea ilonpilaaja. Sillä on noin puoli vuotta vanhempi tyttö ku meillä ja tuntuu, et ei voi iloita ihan tavallisista asioista sen kuullen ku saa vastaukseksi jotain sellasia latistaja kommentteja. Sille on vissiin ollu tosi vaikeaa kun se on sairastanu ensimmäisen kanssa synnytyksen jälkeisen masennuksen ja kun meillä meni se ensimmäiset kuukaudet aivan ihanasti vauvan kans. Siihen silloin sai sellasia kommentteja et "teillä nyt aina on kaikki helppoa jne.." No ompa tosiaan kun mun pikkusiskon (7v) kuolemasta oli vain muutamia kuukausia. Se ihana vauva-aika oli ehkä just se pelastus joka loi vähän uskoa valoisampaan tulevaan.. Nyt tuntuu kun se odottaa kans nyt vauvaa, et sama toistuu ja mistään ei voi olla iloinen sen kuullen kun meillä on kaikki niin hyvin jne.. En tosiaankaan tarkoita et ois aina kaikki ruusuista vaan kyllä me likkojen kans puhutaan aina tasapainossa iloista ja suruista..

Turvotus tosiaan tuntuu jo kunnolla.. Eilen illalla syötiin kylässä juustonaksuja ja illalla alkoi tunto kaikota sormenpäistä.

Mä ajatelin kans aloittaa maitohappobakteerit. Sais ehkä ehkäistyä hiivaa.. Sillon muuten terkka soitti ja testistä löytyi hiivaa. Eli nyt on kuuri päällä ja toivotaan et nuo kauheat oireet häviäis.. Tosin mulla on vahva epäily, et gynelle vielä mennään.. Kumma lääkäri kun ei tiennyt et ne mun oireet voi periaattessa johtua pelkästä hiivastakin.. Vieläkin välillä kiehahtaa..

Nyt pitää kyllä jo alkaa touhuta muutakin :) Palataan taas juttuun..
 
Hitto mulla palo päreet viime yönä ku naapurit oli juhlimassa ja jättäneet koiransa kotiin yksin! 3:sta eri asunnosta kuulu koirakuoron haukunta! Piti ottaa poika viereen nukkumaan ku sen seinän takana on just naapuri ja meidän makkarin ei.. Eihän meistä nukkunu kumpikaa :( Ei voi sanoa että inhoan koiria vaan inhoan vastuuttomia koiran omistajia..
 
Kyllä te ootte nopeita kirjustelemaan! :)
KIITOS vaunukommenteista muutama sivu takaperin ja kiitos Kaa:lle listaamisesta! On kyllä hieno juttu, kun jaksat näitä päivityksiä!

HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ !!

Ihana katsella muuten silloin tällöin näkyviä vauvamasukuvia! Oon niin ONNELLINEN, että ollaan jo tässä vaiheessa ja tuntuu, että kohta alkaa "loppusuora" (hieman optimistinen suhtautuminen, mutta ei siitä mitn) Jotenkin suhtautuu aikaan ihan erilailla - aikaisemmin kauhistelee, kun se menee niin nopeeta, nyt on vaan hurmoksessa, kun viikot etenee ;)

Terkuin Piiitu, jolla alkaa pian 7. raskauskk

 
Myymä: Onneksi ei käynyt pahemmin. Jarrusukat seuraava vaihtoehto ;)

Otin mun vanhemmilta vanhan Nalle Puh -videoni mukaan, filmi on ehkä vuodelta 84, Nalle Puh ja tuulinen päivä. Aivan ihana! Tuntui, että olisi paljon rauhallisempi ja hyväntuulisempi kuin nykyiset lastenfilmit. Ja ajatella, että vielä pyöri VHS-nauhurissa, vaikka ikää kasetilla jo 24 vuotta!

Kavereista: Annas: Kaverisi vaikuttaa siltä, ettei tyyli ehkä muutu (ehkä ei huomaa edes miten puhuu), jos et sano hänelle suoraan asiasta, vaikka ihan nätisti ja asiallisesti. Jos ei tehoa, niin sitten painokkaammin. Kavereita on moneen junaan, mua puolestaan rassaa, kun omat kaverit kysyvät aina ekana että paljonko joku juttu maksoi, ja paljonko on palkka. Joskus vastailin vaivautuneena jotain sinne päin, mutta nykyisin vain että en kommentoi, tai että en muista.

Zoe: Mullakin on muuten Volvo (vm99), ja ampuu myös pelkääjän paikan turvavyön ikkunaan. On muuten ollut tod. hyväkuntoinen auto, ja korikin on säilynyt ihan "nuorekkaana". Uskollinen kaverini, josta en luovu edes silloin, kun museorekisteri häämöttää.

Löysin meidän elokuun pinosta vanhan bannerini, joka pysyykin näköjään itsestään ajantasalla :) Kuvasta hyvin näkyy, että tyttöä epäilin, pitäisi päivittää myssy siniseksi :heart:


Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://bd.lilypie.com/KRcJp3/.png[/img][/url]
T.Marais ja Mökö
 
Tervehdys,

mulla on täällä melko jouluiset tunnelmat; ostin eilen marmorikynttilän joka alkaa pian avautumaan, ja leivoin pipareita. Koristelemaan en jaksanut nyt alkaa kun piparkakkutalon jäljiltä on niskat vielä ihan jumissa.

Viipille tsemppiä ja malttia pysyä siellä vuoteessa! Toivottavasti pikkuinen muuttaa mieltään ja päättää pysyä masussa niin kauan kuin kuuluukin.
Myymä hui, sun täytyy päällystää ittes kuplamuovilla ettet telo itseäs ja mahaa! :) Onneksi ei käynyt pahemmin, mutta koita olla vähän varovaisempi, jookos?
Oma napa: kokeilin huvikseni, että meneekö napakoru vielä lävistyksestä läpi. MENI. Siis otin sen joskus elokuussa pois. Viikko sitten otin kielikorun pois, ja kokeilin äsken, joko on reikä mennyt umpeen. Ei ole, nyt on taas koru kielessä :p Mä olen luullut, että lävistykset kasvaisivat umpeen tosi nopeasti.

ihmettelevä upupa ja Multeri 26+5
 
myymä


Jossu84: Toivottavasti selvisit vain päivän vatsataudilla!

Imettämisestä: ITse aion imettää jos vain onnistuu. Esikoista imetin 9kk (3kk täysimetystä) ja tissithän siinä meni mutta hyvän asian puolesta:)


annas00:
voimia tuon ystäväsi kanssa. Ei varmasti helppoa!


Maitohappobakteereista:
En syö pillereinä mutta juon töissä joka päivä vähintään lasillisen gefilusmehua. Siinä kai pitäisi ainakin jotain olla :)

Piiitu: Mulla myös samat fiilikset tästä ajan kulusta, että aluksi kun ei meinannut millään edetä niin nyt vain hämmästelee miten nopeasti aika meneekään! ihan mieletöntä :)


Aamuisesta portaissa lentämisestä: Mitään normaalista poikkeavia supisteluja ei ole tänään tullut ja vauva on liikkunut hyvin joten en usko että mitään tapahtui. Ensi viikolla on neuvolalääkäri niin siellä otan asian varmaan kuitenkin esille :)

Loputkin joulukoristeet on tänään laitettu ja ihana jouluinen fiilis :)
Veljen tyttö (2v) on nyt yön meillä hoidossa niin on tytölläkin seuraa :)


myymä ja pikkuveli 25+2 :)

HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ KAIKILLE!!
 
Kaa
Hyvää itsenäisyyspäivää!

maitohappobakteerit: pyrin saamaan niitä piimän ja muun vastaavan kautta, mutta syön myös pillerinä. Vaikutuksista en osaa sanoa vielä mitään. Vatsa ainakin voi hyvin.

Imetys; tarkoitus on imettää niin kauan kuin itsestä hyvältä tuntuu. Pulloon opetetaan kyllä myös, pääseepähän mamma sitten treeneihin ja kisareissuille. :D

Nyt kaipaan vinkkejä; meillä on siis tilaa aika naftisti asunnossamme ja vauvalle kalustetaan nurkkaus omasta makuuhuoneestamme. Siihen on tarkoitus laittaa pinnis ja sen päälle hoitotaso. Pieni lipasto on vauvan vaatetusta varten ja sitten kolme pientä hyllykköä kaikkea muuta tavaraa varten. Noh, olen myös ompelemassa sängyn päätyyyn sellaisen kankaisen lokerikon, johon tulee muutamia taskuja pikkutavaroita varten. Ymmärrätte kai mitä tarkoitan, toivon ainakin niin. No sitten se kysymys; mitä kaikkea te laittaisitte noihin taskuihin? Jotain mitä on helppo säilyttää tuollaisessa lokerossa ja mitä tarvitsee päivittäin. Itselläni on joitain ideoita, mutta olisi mukava kuulla muidenkin ajatuksia. Kiitos jo etukäteen! Näin saisin suunniteltua oikean kokoiset taskut. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
mianjo Niin siis sillee kyselin että opiskeletko sä sitten jollekin autoalalle tms? Kun sulla noita korjaamotunteja on.
En opiskele vaan olen opettaja ammattikoulussa, minulla on 17 poikaa mitkä opettelen korjaamaan autoja. Olen itse autoinsinööri ja opettaja
 
maiothappobakteerit syön, helhetshälsanin maitohappobakteeria. Sitä olen antanut pojalle siitä asti kun hän on alkanut syömään kiinteä. Muut M.B ovat tehneet pojan vatsa kovaksi mutta ei tämä.

veronpalautus tuli ja meni, ostimme uuden sängyn elokuussa ja ollaan sitten odottanut että lasku tulisi. Mutta se tuli tässä kuussa. kauppiaalla ei ole ollu kiire lähetää laskua.

Miehelle tuli myös pari sataa ja ne menee meidän etelän matkaan... ollaan jo varannut ensi syksyyn matka.

Kaa on niin ihanaa kun hän pitää huolen tästä ketjusta!! :flower: :flower: sinulle

Imetys ajon imettää niin kauan kun pystyy, poika oli 1v2kk kun hän itse lopetti. Lapsi saa itse päättää milloin hän ei enään halua tissiä.

Sokerirasitustesti oli parempi tällä kertaa kun ensinmäinen, vaikka ensinmäinen oli rajojen sisälläkin.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja mianjo:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
mianjo Niin siis sillee kyselin että opiskeletko sä sitten jollekin autoalalle tms? Kun sulla noita korjaamotunteja on.
En opiskele vaan olen opettaja ammattikoulussa, minulla on 17 poikaa mitkä opettelen korjaamaan autoja. Olen itse autoinsinööri ja opettaja
Oukei :) Miä valmistuin viime kuun 7. päivä autonasentajaks :D Miä en tienny vaa yhtää minkä ikänen siä oot, enkä tajunnu ees käyä tuolt pinon etusivult lunttaas.
 
Kaa
Kyselyikäinen jatkaa: oletteko aikoneet avata lapsellenne oman tilin, tai oletteko avanneet jo aiemmille lapsillenne sellaisen? Isäni haluaa lahjoittaa 2000 euroa lapsellemme ja tarkoitus olisi se laittaa lapsen omalle tilille, samalle jolle sitten pikkuhiljaa säästetään muutenkin lapsen tarpeisiin rahaa.
 
Hyvää itseppäisyyspäivää!

Etukäteisuunnitelma on pitänyt: syötiin hyvin (lehtipihvit, kermaperunat, savulohta ja porkkanalaatikkoa (mun suurta herkkua, tein tänään itse). Konvehtirasia on korkattu ja linnan juhlia kattelen...

Imettämisestä : Mahdollisuuksien mukaan imetän toivottavasti ainakin puoleen vuoteen asti. Eihän sitä toki tiedä miten menee, kun ei ole kokemusta ennen.

Maitohappobakteereja en syö, mutta harkitsen kyllä kertomustenne jälkeen.

Kaa : Lokerikoissa vois säilyttää vaikkapa...varatuttia, hiusharjaa, kuumemittaria, nenänniistäjää (?), talkkia, helistintä, perusvoidetta,...
 
Olen ollu parissa "autoalan opettajan kokouksissa" missä sitten on ollu ympäri suomesta oppeita ja melkein kaikki on 50+. :LOL:
ja olin ainut naispuolinen sielä, mutta seinäjoellakin pitäis olla yks naisope ja minä olen vaasassa...
 
Kaa: Meillä on tuommonen lokerikko hoitopöydän yläpuolella ja siinä oli kaikki mahollinen: Pari bodya, pari vaippaa, pikku pyyhkeitä, savetteja, kynsien leikkuu vehkeet, talkit, voiteet ym. Eli kaikkea mikä pitää olla käden ulottuvilla vaippaa vaihdettaessa ja muuten hoitaessa :)

Tili: Ei olla esikoiselle vielä laitettu omaa tiliä, mutta on kyllä aiottu. Ainut vain että siellä avatessa pitää olla molempien vanhempien paikalla ja me ei oo siksi saatu aikaseksi :)

Imettää ois tarkotus niin kauan kun mahdollista..Tai kun lapsi siirtyy oikeaan maitoon. HAaveeksi tämä varmasti jää mutta sitä pullokeittoa on tullu keiteltyä ihan tarpeeksi..

Eeeva ja Äppä 27+3(?)
 
Kaa mä ompelin tuolle neidille pinnasängyn päätyyn lokerikon ja siellä tosiaan oli ne vaipat ja puhdistuspyyhkeitä,rasvat ja talkit,kynsisakset,pumpulipuikkoja ja vanulappuja ja pieniä harsoja.Kaikki mikä oli hyvä olla siinä käden ulottuvilla.

Kyselit myös siitä tilistä. Neidille avattiin oma tili ja sinne on mummot ja kummit ainakin laitellut rahaa. Ja me ollaan sinne laitettu jonkin verran.

Ainut vaiva mikä mulla tässä raskaudessa on ollut niin välillä jää pakarassa tai jalassa hermo puristuksiin tms. Iskee pitemmillä ajomatkoilla ja silloin jos duunaa liikaa. Eilen sitten puoli päivää siivosin vinttiä ja sain komeron kuntoon ja kierrätykseen kolme jätesäkillistä vaatteita ja joku päivä pitäis lähteä maakuntamatkailulle kun on kavereille ja tutuille kamaa jos niille kelpaa. sain sitten maata ja kärsiä sohvalla linnanjuhlien ajan kun selkään,pakaroihin ja reisiin pakotti. Kun sitten olin lähdössä sohvalta iltapesuille niin en päässyt kävelemään. mies sai kantaa.Olisin kontannut mutta mies ei ollut samaa mieltä :LOL: Enää ei tarvi tuohon ,alliin touhuta kun se vintti nyt sitten on siivottu. Vielä vaan se lastenhuoneen remppa. Varmaan ens viikolla haetaan kattopaneelit.

Tänään täytyy hakea Prismasta valot ulkokuuseen jonka kävin eilen kaatamassa.

chromo 25+0
 
Luoja ku jännittää tää synnytys, alkaa jo tuntua että se on totista totta. :eek: Iiik.

(.) Eilen rup es supistaa kunnolla. Piti sit pysyä levossa hiljaa. Onneks meni pian ohi. Vähänkö säikähin siinä. Vauveli siellä potkii aina vain voimakkaammin, se sentään on ainoa lohtu. Mamin oma kullannuppu. :heart: Alkaa jo tuntua miten maha rasittaa koko kehoa pahasti. Kenkien laitto ei onnistu kunnolla mutta onneksi on mies auttamassa. "Kulti, viittiks laittaa mulle kengät. :p " "Niin mulla putos tuo räkäpaperi lattialle, annaks?" :D Tollei.


Mömmis & potkija 25+1
 

Yhteistyössä