**Maalismasut 2009* lokakuussa

On jäänyt sivuilla vieraqilut vähän vähille. Viikonlopun olin äiteen luona eteläsuomessa ja onhan tuota ollut kaikenlaista.
Joku kyseli kotitöistä. Meillä mies tekee kotihommia siinä missä minäkin =) . Itse asiassa minä taidan olla se laiskempi osapuoli :whistle: . Mies on saikulla vielä tämän kuun loppuun joten hänellä on ilmeisesti aamupäivisin tylsän puoleista ja kun kotiudun niin on tiskattu, ehkä pyykätty ja ruoka mulle valmiina :D . Se selittänee miksi olen niin tankki,hih. Oli minunkin oltava sen verran nohevana että sain imuroitua ja tiskattua, ihan kun tuo nyt ois ollut suurikin ponnistus.

Mahan näkymistä odottelen mutta ei se vieläkään näy. Muutama kilo on kyllä tullut mutta siitä käynee kiittäminen hyvää ruokahalua :eek: . Tuntuu joskus että aina olen jääkaapin luona :saint: . Iltaisin olen koittanut tunnustella alavatsaa mutta enhän minä tolvana sitä kohtua osaa erottaa muista sisäelimistä...heh. Onneksi neuvola on 15 päivä niin kuulee sydänäänet. Minä pelkään aina pahinta.

Imetyksestäkin tainnut olla jotain puhetta. Minäkin koitan perehtyä aiheeseen jo etukäteen lukemalla artikkeleita ja kirjoja mitä nyt kohdalle sattuu. Toivon toki että neuvolassa ja sairaalassakin sitten neuvoo. Joskus tuntuu että joitain asioita osaa teoriassa paremmin kuin käytännössä.

Juuh, pitää mennä rouskuttelemaan omenoita kun kaupasta löytyi kerrankin omppuja jotka ei tee närästystä
Hansku ja Sintti 15+3

 
Heipähei kaikille,

täällä Multerin pyörähtelyt tuntuvat etenkin iltasella kun menen sängylle pitkälleen. Masu on jo iso, ei ole mitään toivoa saada normihousuja jalkaan :) Kahdet äippähousut olen ostanut, samoin uusia rintsikoita sillä tissit ovat kasvaneet _kaksi_ kuppikokoa :eek: Mulla on aika lollo-olo kun olen tottunut olemaan minitissi ja nyt olenki saanut oikeet boobsit! Tisseistä puheen ollen, tänään herui toisesta rinnasta pari tippaa maitoa. Onko jollakulla muulla alkanut heruminen jo nyt?

Mielitekoja on jonkin verran, en ole koskaan tykännyt vissystä ja nyt juon sitä päivittäin. Olen vegetaristi ja lihaan on tullut ihan kertakaikkinen himo, tänään kaupassa kuolasin lihatiskillä mutten kuitenkaan ostanut mitään, nyt alkoi tekemään mieli joulukinkkua ja sinappia... Lähdetään miehen kanssa Viroon viikonlopuksi ja päätin että syön siellä kyllä ravintolassa kunnon pihvin! Toivottavasti paranen sitä ennen, jouduin eilen käymään yksityisellä kun toinen silmä tulehtui ja korvantausta turposi ja kuumotti... Sain antibioottikuurin ja silmätippoja.

Kotitöistä: Meillä menee aikalailla tasan kaikki, mies on tosi oma-alotteinen kotitöiden suhteen. Mun juttuja ovat ruoanlaitto (mies ei vaan osaa), pyykinpesu (se ei ymmärrä värierottelua sun muuta) ja vessanpesu. Mies taas imuroi, tamppaa matot, vaihtaa kissanhiekat ja tiskaa. Tosin vuokraisäntä ostaa meille tiskikoneen!

Meillä ei ole VIELÄKÄÄN nettiä kotona joten tämä palstailu on toistaiseksi hieman satunnaista, mutta olen kuitenkin koko ajan hengessä mukana! Pian meillä kaikilla koittaakin puoliväli, vau!

upupa ja Multeri 18+0
 
Zoe-F
Maanantaita!
Jotenkin on alkanut tuntumaan ettei enään oo niin paljon sanomista kun ennen, kun on tää olo muuttunut hyväksi, eikä vielä tunnu liikkeet.
Tosin viime yönä heräsin johonkin kipuun, ja se oli varmasti sellasta unen sekasta pöpperöä, olin varma että joku potki.
Voi johtua siitäkin että siellä ultrassa kun silloin kävi, niin huomasin että palleron liikkeet tuntu kipuina, eli siis kun oli paikoillaan niin ei tuntunut mitään ja kun liikkui ja heilutteli käsiä ja jalkoja niin tuntui sellaista menkkamaista jomotusta.
Kotitöistä Mies ulkoiluttaa koiran, ja mä teen päivittäisen siivouksen ja imuroin ja pesen lattiat yms ja laitan ruuan. Tasapuolisesti laitetaan pyykkiä koneeseen, (meillä muuten kaksi pyykkikoria, tummille ja vaaleille ja punaiset tummiin, ei ole enään pyykin lajittelu ongelmaa) ja yleensä mies laittaa narulle ja minä kaappiin.
Hmm.. mitähän muuta, no nyt ei tule mieleen.
Zoe ja Öttiäinen 16+3 :heart:
 
Heipä hei!

kotitöistä: mä teen suurimman osan. Mies ei osaa kertakaikkiaan laittaa ruokaa, muuta ku hernekeittoa (purkista) ja pyttipannua (pussista) jne. Ei kyl oma- alotteisesti tee muutenkaan mitään.. (on mulla muuten hyvin asiat :)) paitsi vie roskat :)

Joo aamuoksentelut sit jatkuu.. Kiva ku on 18 viikko menossa ja loppua ei näy. se on aina aamuisin. Mulla oli jo muutama päivä välissä ettei ollu mitenkään oksettavaolo ja nyt se sit taas alko. kai tää on loppuun asti samaa kakomista. Maha näkyy himpun ja tunnen kohdun ääriviivat ihan selvästi aamulla ku maha on tyhjä.

Hansku, minkä merkkiset omenat ei närästä? oon jo kyllästyny banaaniin ja haluisin syödä omenoita mut en jaksa sitä närästystä..

NIIN JA ummetus :ashamed: ihan kauheeta. valittelin pari kk sitten et jatkuva ripuli on ja nyt on tää ummetus. luumuja, hiutaleita, jyviä, vettä ja juoksua kuuluu nyt mun ohjelmaan niin eiköhän ala suoli toimimaan :kieh:

huoh, väsyttää niin kauheesti et taidan kierähtää tohon sängylle ja unten maille.

haksahdin vkl ja ostin vauvalle sellaset kenkätossut (50 senttiä, uudet), lapaset, villahousut- ja takin, koko setti 3 euroa. Siis kirpparilta. Ne oli niin SULOISIA et oli ihan pakko ostaa,

tietääkö teillä muuten lähipiiri jo vauvasta? me ei olla vieläkään saatu aikaseks kerrottua uutista miehen vanhemmille. mun mielestä se ois jotenkin miehen tehtävä kertoa omille vanhemmillee, mut se vaan on niin JUNTTI joskus, et tekis mieli pikkusen kovistella sitä. mut minkäs teet. (ite oon ukkoni valinnu ) ;)

eipä muuta kuin ihanaakin ihampaa alkavaa viikkoa!!
 
Tahtoo mennä tämä raskaus jotenkin "ohi", kun ei kerkeä lueskella raskauskalenteria tai edes täällä palstailla. Vuosikas kuopus vie tehokkaasti ajan ja toki oman osansa vaatii 7v isosisko. Nyt vielä talon laajennus painaa päälle, niin hommaa riittää. :whistle:

Vieraista: Sairaalassa saa käydä, tosin jos kaikki menee hyvin lähden varmasti vuorokauden kuluttua synnytyksestä. Johtuen toki mihin aikaa synnytän. Mutten oikein viihdy KOKSin osastolla. Kotona haluan saada paikat kuntoon (ed.kerroilla olen hullun kiilto silmissä hinkannut paikkoja kotiuduttua) ja sen jälkeen voi tulla vierailemaan. En kestä yhtään sotkua synnytyksen jälkeen. :ashamed: :D

Kotitöistä: Mies tekee ruokaa, mutta pääsääntöisesti muut kotityöt jää mun kontolle. Välillä kyllä nyppii, kun joudun huolehtimaan paljon myös ns. "miesten töistä". Toki mies tekee paljon töitä, mut kyl oma osansa on kasvatuksella... Rasittaa jos ainoastaan siinävaiheessa tapahtuu kun mun pää on räjähtämis pisteessä. |O

Liikkeistä: Melkein viikkoon en tuntenut liikkeitä ja olin kyllä tosi huolestunut. Jos lapset ei olisi ollut kipeitä, olisin neuvolaan mennyt. Tosin soitin kun oli vielä älyttömän huono olo ja vastaus oli että on aivan normaalia näillä viikoilla.

Päänsärystä: Normaalisti kärsin tosi pahoista migreeneistä. Välillä söin estolääkettäkin. Mutta onneksi mulla hormonit helpottavat! Vasta pari päivää sitten lopetin kuopuksen imetyksen ja on kyllä ollut ihanaa kun vain muutama paha kohtaus ollut vuoden sisällä. Tavis päänsärkyä kyllä sitten riittää, mutta se johtuu selästä & niskoista.

Supisteluista: Silloin tällöin on kivuttomia. Viime raskaudessa olin saikulla kun oli tosi pahoja supisteluja jo näillä main. Kohdunsuukin pehmeni ja lyheni ennen aikojaan. Silti herra syntyi muistaakseni 40+5. Siis voi rasitus tätä raskausajan dementiaa... :kieh: Mutta jokatapauksessa yliajalle meni.

Ihania pikkupalloja jo muillakin mammoilla!! :heart: Aivan tuoretta masukuvaa ei ole, mutta tässä rv 15+2. Toivottavasti laitto onnistuu.


-Capri ja massukki 18+6-
 
Zoe-F
muty Meillä on kerrottu lähipiiriin ja äiti ja sisko hoiti sitten ton loppukylän :/
Miä juon muuten kupin kahvia päivässä että pysy suoli toiminnassa.
Vaikka se jostakin syystä on nykyään harmaata, varmaankin johtuu rautatableteista. :x
Ja siitä juntista miehestä, myö pyydettiin meidän vanhemmat aikanaan meille miehen nimppari kahveille (meillä ei juhlita oikeesti nimppareita, mutta keksittiin tollanen tekosyy) ja miehen piti kertoa ja pyytää heidät meidän häihin (maistraattiin, seuraavana päivänä vasta bileet) mutta se istuki sitten tuppisuuna tai puhu töistään koko illan :D Sitten jouduttiinkin viime tinkaan muutenkin lähtä vielä seuraavana päivänä käymään molempien vanhemmilla (Mun vanhemmille 80km suuntaansa) :D Että sellanen juntti se :D

 
Iltaa kaikki möhömahat! :D

Mullakin on maha pullahtanut esiin, vaikkakin mulla on vasta ehkä 35 vkolla saman kokoinen ku vaikka mömmiksellä :) Huvittavaa kun mahan kasvu/koko on niiin yksilöllistä! Mömmis sulla on muuten ihanan positiivinen asenne elämään!

Tein tänään ekan ihan oikean ostoksen vauvalle. Eli ostin eurokankaasta ohuehkoa villaneulosta jämäpalan (80x150cm) 6e! Siitä ajattelin ommella 50cm villahousut joita voi käyttää kotona puolipotkareiden/ohuiden housujen päällä ja itselle isoja rinnanlämmittimiä. Hirveästi ois ideoita mitä tehdä :) Mä olin ihan yllättynyt kun täällä ei oo sairaalassa vastasyntyneille villavaatteita! Nyt ajattelin itse ottaa/ostaa sairaalaan jo synnytykseen mukaan villahousut + ruskovillan 50cm silkkivillaisen paidan + silkkimyssyn + tumput + villatossut =) Jotenkin tuntuu, et pikkuinen raukka tarvii heti lämpöiset vaatteet kun lämpötila vaihuu 37 -> 20 asteeseen!

Mulla on kans muuten supistellu. Ei kovin kipeästi, mut kuitenkin. Kai tää on ihan normaalia?Huomenna ois neuvola. Luulen, et hemppa on laskenu kun mua väsyttää niin älyttömän paljon! Nukun joka yö noin 10h ja silti vaan väsyttää.

Meillä mies tekee kyllä kotitöitä kun aikataulu antaa periksi :) Joitakin hommia on mitä ei suostu/en anna tehdä esim. vessan siivous (ihan hyvä kun ei suostu, kun mua ällöttää ajatella et se kuitenkin pesee väärillä harjoilla/luutuilla vessaa, esim keittiöluutulla pöntön, yök!) ja pyykinpesu (väärät pesuaineet/ohjelmat/värit) . Mut toisaalta mulla on kans ne työt mitä en suostu tekemään :D Kuten lattiakaivon tyhjennys!

Muillakin taitaa olla boobsit kasvanu. Huh, vaihdoin pari kk sitten imetysliivit normaaleihin ja ostin uudet liivit pienellä kasvuvaralla. Ja nyt nää jo kiristää! Mulla on kuppi kasvanu ajasta ennen esikon syntymää A-D :D Mietityttää vaan, et mitkä nahkapusssit mulla on joskus kun en imetä.. No just eilen miehen kans naureskeltiiin, et yhdessä rupsahdetaan kun sillä on alkanut hiusraja vetäytyä ohimoilta (minä 21v ja mies 22v) :)

En millään muista mitä muuta ootte jutustellu, sitä dementiaa kai? Mulla molempia, imetys ja raskaus yhtäaikaa :) -annas viikoilla n.18, ei pysy laskuissa :ashamed:
 
Huomenta!

Hassua, miten aika jo rientaa, olen yli 16 vkoa! Vaikka onhan tassa viela viikkoja jaljella...

Kysymyksiin- viimeraskaudessa alkoi maidon vuotaminen muistaakseni siina vahan ennen 30 vkoa, nyt onneksi ei viela! =)

Mitaan outoja mielitekoja ei ole ollut, mutta raikkaat hedelmat ja marjat maistuu edelleen... Ja sit tekis mieli kaikkea kiellettya... :ashamed: No, tahan asti olen jattanyt ne syomatta...

Rinnat ei ole juurikaan kasvanut, mutta ovat terhakamman oloset... ihan jees, viime raskauden jalkeen katos se terhakkuus taysin! :LOL:

Meilla lahipiiri on tiennyt raskaudesta ihan alusta asti. Ma oon ajatellut sen niin, etta niiden ihmisten kanssa haluan jakaa ilot ja surut... =)

Ihania masukuvia taalla myos! :heart:

Nyt aamupalalle!

Latte yli 16 vkoa!!! :wave:
 
myymä
Huomentarallaa!
Täällä kauhee masis päällä. Miehen kanssa hirveet tappelut kun mua ÄRSYTTÄÄ sen välinpitämättömyys. On päivät töissä, illat koulussa ja kun tulee kotiin, on aivan kuin mua ei olisi olemassakaan. Kun asiasta yrittää puhua niin silloin suututaan koska mä kuulemma vatvon näitä asioita päivästä toiseen vaikka se ei pidä paikkansa.
Äsken lähetin niin vihasen viestin miehelle, että nyt jo kaduttaa, mutta en aio niellä ylpeyttäni ja perua sanojani. Katsotaan miten käy.
voi olla että pahensin asioita lähettämällä niin kurjan viestin mutta kun oon ihan loppu tähän yksinoloon! Huokaus..

Myymä ja pikkuvelisisko 16+5
 
myymä
Tilannetietoja :p
Mies soitti äsken, ei ollut vihainen mun viestistä! :) Kysyi että kelpaako hän minulle ... aawww :ashamed: Yritin selittää että mun mielestä asiaa pitäis kysyä toisinpäin.
Noh, vakuutti rakkauttaan ja sanoi että alkaa kohtelemaan kuin rinsessaa ;) heh, kauankohan tätä ihanuutta kestää :D
 
Terveisiä neuvolasta! :wave:
kaikki ok,paino tosiaan -3kg lähtöpainosta,sama oli esikoisen aikaan että ensin tippui ja sit rv25 alkoi pikkuhiljaa nousemaan. Paineet oli ok ja hb noussut 119.
Oli mukavaa kun oli tuo utelias ja menevä 10kk mukana |O Joka paikkaa oli tonkimassa ja kun kuunneltiin sydänaaniä niin hakkas päätänsä siellä alla...Rakenneultra-aika on 27.10 ja silloin hankin kyllä jostain lapsenvahdin. Harmi kun isovanhemmat on töissä... :whistle:

Kotitöistä oli teillä ollut puhetta.meillä kaikki on yhteistä,pankkitili,laina,muksut ja kotityöt. Miestä joutuu tosin välillä vähän komentelemaan :D

Ja vieraista sairaalassa. esikoista odottaessa infosin kaikille että sairaalaan ei saa tulla, haluan olla rauhassa. Mutta heti ekana päivänä kävi kaikki läheiset kun annoin sitten kumminkin luvan. Olin odottanut että synnytyksen jälkeen olisin ollut huonommassa kunnossa kuin olinkaan. joten tälläkin kertaa läheiset saa tulla.

Ei tällä kertaa kummempia :wave:

chromo 16+2 (edelleenkään ei työnimeä?)
 
Hienoa Myymä! Itse olen ainakin huomannut että tarvitsee tuplasti huomiota kuin ennen. Ja miehellä mennyt hetki ennenkuin on tajunnut sen:) Nyt vain nautit kaikesta huomiosta mitä saat.

Kaikilla on rakenneultra tosi aikaisin. Minulla vasta 3.11, jolloin viikkoja on jo 23 +. Vähän hermostuttaa että onko se liian myöhään. Kun jonkun laskurin mukaan 5.11 on viimeinen päivä jolloin ultra tehdään.

Nyt jotenkin tärähtänyt takaraivoon että kohta mennään puoltaväliä tätä raskautta. Kylläpä aika vain lentää!

Lotta 18+0
 
Zoe-F
Mun täytyy kyllä kans tunnustaa että oon ollu aika huomionkipee ja tapeltukin on ja kovasti, vaikka mies onkin ihan mukana.
En oo tottun tälläsii hormooniheittelyihin ku kuus vuotta oli kapseli niin ei tosiaan hormonit heilahtan milloinkaa mihinkää suuntaa.
Aion kyllä ottaa sen kapselin hetinmiten kun vaan sen synnytyksen jälkeen saa.
Helpottaa elämää mulla tosi paljon.
 
Terveisiä myös kaikille muille huomionkipeille :) Me otettiin (lue minä otin) miehen kans yhteen viikonloppuna lähinnä just ajankäytöstä yms. Tuntuu, et välillä saa rautalangasta vääntää, et nyt kaipais huomiota! Hormonit tosiaan heittää mullakin. Mies on kuitenkin tosi ihanasti mukana kaikessa ja kuuntelee, tekee kotitöitä hoitaa pikkulikkaa. Silti välillä on niin yksinäinen olo :ashamed: Harmittaa kun ei aina tule hoidettua mieltä painavia asioita kovin tyylikkäästi vaan saa itsekseen hävetä jälkikäteen. Onneksi mies sanoi kun harmittelin tuota, et onneksi taas opittiin jotain uutta :)

Neuvolasta tulin vähän hämmentyneenä tänään. Terkkari ei oikein ymmärtäny kun en oo vielä lopettanu (1-4krt/vrk) imetystä. Varoitteli kovasti supistuksilla ja et miten mun kroppa kestää. Ääk! Mä oon ihan pihalla! Mulla on sellanen käsitys et tuo supistelujuttu on vanhentunutta tietoa. Toki olen itsekin kiinnittänyt huomiota ja kuunnellut kroppaa ihan kaiken varalta. Vauva kuitenkin menee tässä kaiken etusijalle. Likka pärjää ilman tissiäkin. Mut kun mitään hälyttävää ei oo niin miks pitäis lopettaa? Samoin ihmetteli meidän perhepetiä (kai sitä sillä nimellä pitää jo kutsua :) ) . Et pitäis kaiken varalta opettaa likka omaan sänkyyn, vaikka on sairaalasta asti nukkunu meidän vieressä. Ja nukkuu siinä niin paljon paremmin kuin omassa sängyssä.. Miten muilla? Onko tullu kommenttia kodin ulkopuolelta?
 
Parisuhdekiemuroista: Lohduttavaa kuulla, että muillakin tunteet kuohuu. Mä olen itsestäni huomannut, että olen paljon herkempi kuin normaalisti. Yleensä jos tulee matsia miehen kanssa, niin en kyllä jää sanomisessa kakkoseksi vaan lataan täysillä takaisin korkojen kanssa, mut nyt alan parkumaan :ashamed: Ei voi mitään ku itku tulee ja sekös taas miestä huvittaa ja mua taas ärsyttää lisää. Onneksi ollaan kyllä aika vähän nyt tapeltu raskausaikana, mies tuntuu antavan normaalia enemmän anteeksi mun kotkotuksia =)

Kotitöistä Mä hoitelen siivoukset sisällä enimmäkseen itekseni (sopii mulle) ja ruuan laiton (en edes halua et keittiööni tulee muut sotkemaan), ja mies taas hoitaa pihahommat (no ei nyt mitään kukkapenkkien kitkemistä tms.) ja korjaus- ja remonttihommat yms. Eli aika "vanhanaikaisella" työnjaolla mennään, mutta se sopii meille. Kyllä mies auttaa jos pyydän, mutta useimmiten teen mieluummin siivoukset ja muut omaan tahtiin omalla tavallani.

Supistelut: Mä en kyl pahemmin ole mitään supisteluja tuntenut. Välillä kyl tuntuu, että maha "kiristyy", eli kai se joku pikku supistus on sitten ollut.

Ummetus: Välillä on niin kauhee jumi päällä että siihen ei tunnu auttavan mitkään kuidut tai leseet. Välillä taas on niin, että hyvä kun vessaan ehtii...kovin on vaihtelevaa vatsan toiminta.

Pöttis rv tasan 19
 
Osallistunpa tuohon kotityökeskusteluun ...

Meillä kans tehdään suht tasapuolisesti, joskin mies EI pese vessaa eikä lattioita! Sanomisia on tuosta kyllä joskus tullu.

Itse en välitä yhtään ruuanlaitosta - tosi vähälle meillä kyllä kokkaus jää, mutta senkin vähän tekee yleensä mies. Nyt lapsen myötä vähän hirvittää, kun kyllä sitä iltaruokaakin pitää aikanaan perheelle rueta pöytään löytymään. No, pakko on hyvä kannustin :kieh:

Viime aikoina mies ilmeisesti osoittanut mieltään eikä ole juuri osallistunut kotitöihin. Meillä nimittäin autotallin rakentaminen vaiheessa ja puuhastellu sen kimpussa, joten ilmeisesti kotityöt ei nyt just kuulu hänelle niin paljon...

Ymmärrän jollakin tasolla, mut eilen kyllä keitti!

Koitetaanpa kaikki kestää...

Kaatjuska + Kunto (17+2)
 
Kaa
Kuvapäivitystä

Ensiksi vertailun vuoksi 15+0




Ja sitten tänään 17+0



Ehkäpä se maha tuosta alkaa muotoutua pikkuhiljaa. Navan kohdilla on vielä pieni "vyötärö", mutta sekin on pikkuhiljaa katoamassa. Eipä tässä muuta. =)
 
Muty: Taisi ola jotain Puolalaisia omenoita jotka ei närästä. Hinta taisi olla euron kieppeillä kilo. Pitää hakea niitä taas lisää kunhan kaupassa tulee käytyä.

Ummetus: Juu, ei sitä välillä ollut mutta nyt se on taas ruvennut vaivaamaan. Jos ei vessa ole lähellä silloin kun hätä on niin voi melkein unohtaa koko jutun. Mulla on jotain liuosta joka auttaa vatsan toimintaan mutta ei sitä viitti työviikolla ottaa tai sit seuraavana päivänä töissä saa ravata vessassa jatkuvaan.Vessakaan kun ei aina ihan lähellä ole.

Viime yönä havahduin nopeaan pistoon vasemmalla puolella alavatsassa. Johtu kait siitä että nukuin vatsallaan. Muutenpa olo on melkein sama kuin ennen raskauttakin.

Hansku ja Sintti 15+4
 
Mahasta: Tänään se jotenkin tuntui pullahtaneen viimein esiin. Töissä huomasin istuessa, että farkkujen vyötärö painoi inhottavasti vatsaa. Oli pakko käydä ostamassa uudet pökät=), tosi kivat pillit, joissa on tilaa vatsan kasvaa.

Kotitöistä:
Meillä molemmat laittaa ruokaa, ja näin päästään nauttimaan toistemme bravuureista. Mies tekee ihanaa espanjalaista munakasta ja sushia, mmmm...Aamupala on minun heiniäni, ukko kun on aika aamu-uninen.

Jännityksellä odotan ensimmäisiä varmoja liikkeitä. Möyrintää ja kuplintaa on mahassa niin paljon, että pienimmät hipaisut menee varmaan ruoansulatuksen piikkiin.

ÖITÄ
Minilla ja masuasukki 17+1
 
Helou!

Halipula: juu, täällämyös ja paha sellainen. Nalkutan miehelle koko ajan siitä ettei huomioi tarpeeksi...ja kuitenkin tiedän että se on aiheetonta nalkutusta. Hitto, nyt mä pidän suuni kiinni...

mitra82: Anteeksi mutta pakko nyt sanoa, että mua vähän tympii noi sun myynti-ilmoitukset täällä kuukausipinoissa (niin Helistimen puolella kuin täälläkin). Ollaan huomattu että sulla on tosi kätevä doppler myynnissä mutta oikea paikka ilmoitella on myynti-palsta..

No niin, eiköhän näsitä jutuista selvinnytkin mun tämän hetkinen mieliala...taidanpa siis painua tv:n eteen :kieh:

ärrieri 16+2
 
Iltaa pallomasut!!

Ja terveisiä neuvolasta. Sydänäänet jumputti 160 krt/min ja hemppakin oli 138 vaikka oonkin ollu aika väsynyt. Johtuiskohan sit tuosta verenpaineesta joka oli vähän koholla; 138/90 tai siis tuo alipaine. Täytyy sitä nyt mittailla ja seurata kotona ja ottaa yhteyttä neuvolaan jos yli 100 nousee. Paino oli tippunut reilu 3 kg ekasta punnituksesta, mutta kyllä mulla on varaakin. :LOL:

Mulla on ollu aika vähän samanlaisia tuntemuksia kun myymällä; eli kun ei joka päivä tunne vauvan liikkeitä, niin heti huolestuu et mikä on hätänä vaikka järki sanoo ettei ne liikkeet vielä joka päivä tunnukaan. No mua helpotti suunnattomasti tuo sydänäänten kuuntelu.

Minilla musta tuntuu kans et masu pullahti esiin yhdessä yössä. :) Normihousujen nappi ei mee kunnolla kiinni, joten olis kyllä aiheellista varmaan lampsia mammahousukauppaan. :LOL:

Mä nostan kanssa hattua mömmiksen positiiviselle elämänkatsomukselle! =)

Olitte myös keskustelleet miehen osallistumisesta kotitöihin. Meillä mies tekee yhtä paljon kotihommia kun minäkin. Ainoastaan luuttuaminen taitaa olla semmoinen homma jota mies ei ole tehnyt ja vessan pesusta tulee aina narinaa, mutta kyllä se sitäkin tekee. Tälläkin hetkellä on tuolla tiskaamassa ja minä vaan istun koneella. :LOL:

marza ja masuvauva 17+jotain...
 
MOikkamoi!
Tunsin tänä aamuna kaksi pientä potkua mahan päältä kädellä :heart:

Meillä mies tekee aika paljon kotitöitä. Hän kun sattuu olemaan paljon siisimpi ihminen ku minä.. Minun hommaa on pyykit ja yleinen tavaroiden järjestys. Miehellä imurointi.. Muut tehdään miten sattuu kukaki ehtimään..

Meillä kans otetaan yhteen tuosta huomiohommasta.. Tosin en kaipaa huomiota päiväsaikaan kun mies voi olla pojan kanssa (yöt ajaa suunnilleen talkootyöllä taksia). MUTTA olis kiva kun mies edes JOSKUS kysyis vointia tai haluais tietää minkä kokoinen vauva tällä hetkellä on tai jopa haluais lukea vau´kirjasta kyseisen viikon tekstin VAAN EI! |O Tappelun saa kätevästi aikaan kun sanon olevani yksin raskaana.. Nykyään en jaksa ruinata miehen seuraa vaan oon mieluiten yksin eli kun mies päivällä herää niin starttaan autolla jonnekki kirppikselle taikka muualle missä saan olla omassa rauhassa..
 

Yhteistyössä