**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Marza, niin mäkin olen elänyt että olen vaan raskaana en sairaana, kun joku on ihmetellyt että voitko sä tehdä sitä tai tuota.

Mulla meni illalla hermo tähän olemiseen. Oon ollut koko päivän niin herttaisen hyvällä tuulella jotta....!!! Isäntä parka on saanut kuulla kunniansa sun muuta. No, lähdin sitten ässää harrastamaan. Menin ensin yhden lenkin sauvojen kanssa ja vauhdilla, sitten tein toisen lenkin naapurin kanssa, sellainen samanmittainen koiranpissityslenkki, mentiin kyllä huomattavasti hitaammin se. Nyt on sitten nivuset niiin ****** kipeet, hyvä että kärsii kävellä. |O |O
Sais tulla jo!

Muija ja kevätmyrsky 40 +1
 
Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä odottajille!

Aika kiirettä on pitänyt, koitan ehtiä lukemaan joku päivä. Meillä oli eilen ristiäiset, lapset sai nimikseen Kieran Mikael Johannes ja Katarina Sofia Amalia.

Lähden täyttelemään pulloja klo 23 syöttöä varten..

BiaBia ja Kekkoset (viime to A 3680g ja B 3690g ja hieman yli ja alle 50cm) seitsemän viikkoa huomenna jos osaan laskea, tänään olisi rv 40+1
 
Mulle on tullut nyt sellanen pelko, että vauva menee pitkästi yliajalle. Ja jos yliaikaiskontrolli annetaan vasta rv42 niin vauvahan voi olla jo vaikka kuinka iso. Neuvolan terkkari ja lääkäri ei osaa kumpikaan sanoa minkäänlaista koko arvioo, sanovat vaan että on kolmen ja neljän kilon välissä! :eek: Mieskin osais tollasen arvion tehdä. Ite oon ollu lähes neljä kiloo syntyessä ja tällä hetkellä melko pitkä, joten vauvakaan tuskin mikään kauheen pieni oo. Eikä varmaan auta vaikka sanois, että haluu siihen painoarvioon jo ennemmin!!

Suunnistaja ja masuvauva 38+1
 
myymä
Huomenta!

Täällä oli hitsin lupaava yö ja kerkesin jo moneen otteeseen toivomaankin lähtöä mutta EI!
Supistuksia tuli epäsäännöllisesti mutta tosi kipeitä ja jatkuva menkkajomotus tuntui olevan sekä masussa että selässä.. Olin jo oikeasti aika _varma_ että päästäisiin tositoimiin, mutta eipä ei.. Nyt ei taas tunnu juuri supistelevan :( RAivostuttavaa!

Noh, klo 11. neuvola, jotain sisältöä tähänkin päivään prkl!

myymä ja pikkuveli 39+4
 
Jossu, kiitos synnytystarinasta. Pikaista toipumista!

Biabia, teillä on varmasti aikas hulinaa kahden vauvan kanssa! Tsemppiä!

Ja kaikille malttamattomille. Toivottavasti pian alkaa tapahtumaan! Peukkuja!

Vauva 2vk
 
Voi kiessus mikä herätys! Siis oikeesti, aikuisten oikeesti. Oli hiton peestä herätä suonenvetoon. Varmaan eka suonenveto pariin vuoteen. Piti puristaa sit miehen käsivartta ku sattui niin. Hyvä ettei mennyt murskaksi. :kieh:

Myymä: Argh, jopas oli ärsyttävä yö sulla, toivotaan että pääsette pian tositoimiin :hug:
Sama vika täällä edelleen, nukkumaanmennessa ne tietty laimeni niiikuin _AINA_. Huoh....

Joo neuvola ois perjantaina ja sinne en tietty haluakaan mennä enää ilomielin. Mielummin sairaalaan synnyttämään kuin neuvolaan rupattelemaan. :D

Kehitin uutta tekemistä, nimittäin pelata The Sims2:ta. :LOL:

( muoks ) Garbalolle onnea tytöstä!!

Mömmis 39+2
 
Mömmis. Tuollainen suonenveto on karmeeta. Mulla oli kerran tän raskauden aikana sellainen tosi vahva suonenveto yöllä. Jähmetyin paikalleni, en pystynyt liikkumaan, sattui niin. Odotin hikikarpalot otsalla, että se loppuu. Tuntui, että se ei laukea millään. Jalka oli koko seuraavan päivän sitten aivan kipeä. Onneksi sellainen tuli vain kerran. Muutamia lievempiä suonenvetoja oli kyllä silloin tällöin.
 
Heissan ja hyvää maanantaina ja odotuksen täyteistä loppukuuta.

Onnittelut vauvansaaneille. Tsemppiä yliaikakontrolliin menijöille. Tsemppiä kärvistelijöille. =)
Suunnistaja Yliaikakontrollin eka käynti on pääkaunpungissa 41+5 ja käynnistettään viimeistään siellä 42+1. Meillä pirpana syntyi 42+2 (esikko siis), niin ei ollut kuin 3400 g. Neuvolassa sanoivat, että jos menee SF mitta koko ajan siellä yläkäyrän yläpuolella niin silloin syntyy suhteellisen suurella todennäköidyydellä yli 4 kg kuin alle. Mutta osalla se ei tarkoita sitä. Pyydä heiltä koko arviota. Ei turhaan kannata pelätä. :hug: .

Biabia lapsesi saivat ihanat nimet. Ja kiitoksia, kun olet kerennyt tulla kertoilemaan kuulumisia.

Zoe mä tykkään kanssa karpalosta. Se on Kopparbergin paras alkoholiton. Ei liian makea, mutta voi kuvitella juovansa alkoholipitoisena. Olen kerran ottanut puolikkaan tölkin mieheni kanssa puoliksi, kun niin teki mieli. K:lla on muutenkin alkoholipitoisina hyvän makuisia sidukoita. Lime-mansikkaa, raparperimansikkaa yms. Mutta ovat sellaisia, että niitä ei paljoa juo. Mutta ovat hyvänmakuisia :D . Mun alkoi eilen tekemään mieli lasillista kunnon punaviiniä. Mistäköhän johtuu? Toivottavasti nassikka olisi ulkona ennen pääsiäistä, niin ehkä äiti saisi illalla sitten yhden pienen lasillisen punaviiniä jälkiruoaksi.

Täällä ehti mamma olemaan viikon terveenä ja taas on uus nuha päällä. Eka oli vuorokausi kova kurkkukipu ja nyt kolmatta päivää vuotaa nenä. VOI VITALIS :kieh: . En halua nuhaisena synnyttää, kun ei voi hengittää nenän kautta. Olo on muuten ihan ok. Mitä nyt masu toimii todella tehokkaasti kokoa ajan. Eilen kävin sitten vaikka kuinka montaa kertaa ruikulla, niin loppupäivästä pepusta tuli hieman verta. Taitaa olla peppu hieman ärtynyt. Sattui kakatessa ja tuli olo, että nyt on elämäni ensimmäinen pukama tullut tekee todella kipeää koko ajan. :kieh: . Nyt loppui huumuri. Aamulla ekan suolityhjennyksen jälkeen, ei sattunut, mutta kolmannen kerran kun kävin, niin rupesi kirvelee takamuksessa :eek: . Pitää taas mennä vessaan.
Palataan

Ai joo huomenna NLA, saas nähdä kuinka sairas olen, että pääsenkö menemään.
Ai juu, joku kyseli aamuisista alapää kivuista. Mulla on kanssa noin viikon verran aamuisin ollut luut todella kipeät, että tekee tuskaa nousta sängystä ja varsinkin kävellä. Luulen, että liitoskipuja tai sitten toivon mukaan synnytys ei mene kovasti yli LA:n. Appiukkokin kyseli eilen, että milloinkas vauvan pitäisi syntyä. Niin sanottiin, että noin 5 viikon päästä. Alkaa nyt jo tulla noita ärsyttäviä kyselyitä. Paree vaan antaa ympäripyöreitä vastauksia.

Jadekettu+masuasukki 38+2 :heart: ja hiivatin kipeä takamus :kieh:
 
Huomenta! :wave:
Täällä eilis illasta asti ollu jatkuvaa menkkamaista juilintaa, aikasemmin ei oo ollu näin säännöllistä. Ja äsken vessassa käydessäni kuului plomps! nousin äkkiä kurkkimaan pönttöön niin limatulppahan se siellä pyöri! :D Se ei todellakaan ollut vihreä ainakaan mulla niin kuin joku täällä aikasemmin kertoi vaan kellertävä pienen kananmunan kokoinen pallo. Harmitti kun se kerkes hävitä pöntön uumeniin, oisin halunnu tutkia tarkemmin! :x

Nyt ei voi enää montaa päivää kyllä mennä, toivottavasti jo tänään alkas kunnon supistukset!

Myhkäri+mahamölliäinen 41+2
 
Myhkäri mun kaverillani oli kanssa kananmunan kellertävä pallukka limatulppa. Ei vihreä. Se meni kaksi päivää ennen LA:ta ja tasan LA syntyi heille toinen tyttö. Onnea odotteluun.

Jadekettu+masuasukki 38+2 :heart:
 
Kaa
Limatulppakeskustelua jatkamaan; täälläkin tulppa bongattu aamuyöstä. Eikä ollut mikään kiinteä pallo, vaan ihan kunnon vetelä mömmö... ja sitä oli paljon. Onhan sitä tullut jo vajaan viikon verran päivittäin, mutta nyt se isompi osa irtosi. Jee! Meilläkin on toivoa! :LOL:
 
Huomenta
limatulppa: heh huvitta koko limatulppakeskustelu... Jokainen odottaa ja tarkkailee jotain ihme limaa housuissaan ja siitä ja sen koostumuksesta kirjoitellaan tänne... :p , en tiiä mikä siinä oikein niin huvittaa ja toisaalta ällöttää. No itselläni semmoista ei ole ollut ekassa eikä tokassa raskaudessa ja ei ole näkynyt vielkä tässä kolmannessakaan. Ehkä ymmärtäisin keskustelun paremmin, jos olisin semmoiseen livenä törmännyt.
synnytyskertomuksia on ihana lueskella. Miten suurinpiirtein samanlaisen kertomuksen voi kokea niin monella eri tavalla. Käväsin myös helmikuisten palstalla viimeviikolla ja siellä oli hauskaa supistusjuttua joka kirjoituksessa. Alkaa olla kärsimätöntä porukkaa siellä jos nyt on täälläkin. Synnytys jkv jännittää, lähinnä miten se alkaa ja tuleeko kiire. Saas nähdä. Huomenna lähden lasten kanssa vanhempieni luokse 350km päähän junalla ja tuun vkl takaisin. Toivottavasti junassa saan olla kuivin pöksyin =)
Neuvola: en ole varannut vielä aikaa ja viime kerralla ei antanut,k kun mun olis pitänyt käydä äippäpolilla vauvan kokotarkastuksessa. No en sitten mennyt/varannut aikaa ja eivät ole soitelleetkaan että missä viivyn. Pitää varmaan ens viikolle tilata sitten neuvola-aika et saan yliaikaiskontrolliin äippäpolille ajan. Päivät menee laiskotellessa. En oikein tiedä pitäiskö tuntea huonoa omaa tuntoa tästä laiskottelusta vai vaan laiskotella kun siihen on vielä muutama päivä mahis. Sit se taas loppuu iäksi.
Jaksuja.
 
Mun limatulppa oli sellainen kellertävänvalkoinen etanannäköinen ja meinasin pyörtyä sen nähdessäni että MIKÄ TOI NYT SITTEN ON kunnes hoksasin kyseessä olevan se kuuluisa tulppa. Mulla meni se siis 13 tuntia ennen murun syntymää.

Täällä mennään pian neuvolaan punnitukseen, toivottavasti Mimosan paino olisi noussut kohisten sillä äiskä tahtoo jo ulos vaunuilemaan. Täälläpäin suositellaan että vasta kaksiviikkoista ja kolmikiloista alettaisiin ulkoiluttamaan, ja Mimosan paino oli 10 päivää sitten 2370g.

Meillä muuten selvitään yöstä joko yhdellä tai kahdella syötöllä, päivällä tissitellään tiuhemmin. 6-8 kertaa päivässä syödään, ja ruoka maistuu hyvin :) Vieraita on käynyt päivittäin ja kaikki ovat ihmetelleet, kuinka rauhallinen Mimosa on. Ollaan taidettu tartuttaa vauvakuumekin joihinkin ;)

Nyt kampaamaan oma naama siihen kuntoon että kehtaan tunkea nokkani ulko-oven tuolle puolen :wave:

upupa ja Mimosa 2vko 5vrk
 
Garbalolle isot onnittelut!!

Limatulppaa en ole mäkään bongannut. En edes ekassa raskaudessa, joten mullakaan ei ole mitään hajua minkänäköinen se on. Näin taas viime yönä unta että lähdettiin synnyttämään. :LOL:

Biabia, ihanat nimet kekkoset saivat.

Me ollaan nyt yritetty kovasti pohtia nimeä vauvalle. Pari hyvää vaihtoehtoa olisi tytölle, mutta pojalle ei ole oikein mitään. :eek: Onneks on vielä hetki aikaa pohtia nimivaihtoehtoja.

Neuvola olis mulla tuossa iltapäivällä, tuun sit kertoon kuulumisia uudestaan.

Niin ja tänään olis muuten LASKETTU AIKA menkkojen mukaan. :p

marza ja minimuru 39+1
 
hei vaan kaikille :wave:
täällä on tullut ajoittain lima vuotoa,jonka miellän limatulpaksi mutta synnytyksestä ei tietoakaan :ashamed: nuo liitoskivut on tosi kivuliaita täälläkin,aamut/yöt täyttä tuskaa..mut josko tämä tästä. lauantaina sitten ensimmäinen lähes tuntematon,tai noh puolituttu tuli hivelemään minun mahaa..olin juuri syömässä kummipojan synttäreillä kun yks kaks sanoi että minäpä koitan tuota sinun mahaa..meinas voileipäkakut mennä väärään kurkkuun ku jotenkin häkellyin moisesta..
kovasti on neuvoja tullut mitä pitää tehdä jotta vauva rupeis syntymään :x "sinun pitää lenkkeillä niin synnytys käynnistyy" koitin sanoa että oon koittanu kaikkee mahdollista mutta minkäs teet kun ei synnytys käynnisty..no joo,jätetään moiset kommentit omaan arvoon..
tsemppiä kaikille toivoo Angelia ja vaavi 40+3
 
Moi vaan kaikille!

Terveisiä Keski-Suomen keskussairaalasta, mentiin aamuyöllä suppareitten ja kivuliaan olon vuoksi (kiitos eilisen lenkin.... ja ketähän siitä saa syyttää, itseään....heh). Juuh, vauva ei oo syntynyt, suppareita tulee, ne ei oo kivuliaita mutta sellaisia einiinmiellyttäviä... Vauva ei oo syntynyt vielä, odotellaan että nuo supparit voimistuu ja sitä rataa. Jos mitään ei tapahdu nyt, niin sitten ke-aamuna takaisin sinne ja katsotaan tilanne uudestaan. Ja paras juttu.... lapsivesi on taas hävinnyt jonnekin, niin hävisi kolmoseltakin, sen vuoksi ke uudestaan. Ei oo lorahtanut, oisko vessareissun aikana tiputellut.

Kävely sattuu edelleen ihan kiitettävästi! Katotaan, selvitäänkö tä iltalenkille. Yritetään ainakin. Nyt alkaa jotenkin helpottaa. Painoarvio 3,6 kg, helpotti ettei vielä ainakaan nelikiloinen...

muija ja kevätmyrsky 40 +2
 
mökin muija, uuh kohta kohta :heart: :hug:

Mulle tuli semisti huono olo aamulla, piti mennä takas lepäämään, onneks mies toi aamiaista sänkyyn. Olin varma että laattaan lattialle. Hyi mikä olo silloin oli.
 
Mömmis, juuh muutaman päivän sisällä, ehkä jo ensi yönä :eek: . Apua, meillä on sitten 4 lasta. Mitenhän tuo elämä siitä sitten lähtee eteenpäin....

Toivottavasti pian sielläkin :hug: . Ollaan kuulolla.

Muija ja kevätmyrsky
 
heipat

jos ekaks neuvola kuulumiset..

verenpaine 125/93.. eli alapaine koholla.. mulla ollut siinä 120/73 paikkeilla koko ajan..
pissa ok
painoa ei ollut tullut lisää
sf mitta 33cm, sekään ei ollut kasvanut
pikkuisen syke ja liikkeet ok.

pikkuinen on alhaalla ja kiinni. sanoi että paikat kun vaan aukee niin sieltä tullaan =)
Sain kotiin verenpaine mittarin ja pitää mittailla nyt. Aamulla soitan neuvolaan ja sitten katsotaan pitääkö lähteä polilla käymään.
Ja varmaan pitää käydä loppu viikosta pissanäyte vielä antamassa että ei ainakaan valkuaista(??) ala kehittämään siihen.
Itsellä kun on ollut nyt vähän huonompi olo monta päivää ja valopilkut juoksee vaan näkökentässä. Mutta huomenn aollaan viisaampia.

Garbalolle
hurjasti onnea!! :flower:

Hienoa kun Biabia kerkesit käydä kuulumisia laittamassa :)

Mitenhän Emmimemmin pikkuinen voi??

Myhkäri ja Kaa: Teillpäs kuulostaa lupaavalta :D

Mökin muijalle jaksuja!! jospa ihan pian ;)

Tsemppiä kaikille joilla h- hetki jo ihan käsillä :D

jos minäkin sen verran osallistun limakeskusteluun ( :LOL: ) että itsekkään en ole limatulppaa nähnyt.. esikoisen aikaan en pongannut eikä ole tullut nytkään. Jotain kirkasta ohutta limaa tulee paljonkin mutta ei muuta.

jos lähtis kasvissosekeiton tekemään..

danjuska ja vilma 38+2
 
Täällä paineet nousussa ja nyt neljä kertaa päivässä pitää mitata paineet ja jos olo huononee niin synnärille ja sitten mietitään käynnistystä kun viikkoja jo niin hyvin... Pääkipuun kuolee... Ke on neuvola jos olo sama viellä...
 
myymä
Nalle-puh: Toivottavasti sun kärsimys vielä palkitaan pian!!

mökinmuija: oioioi pääset tositoimiin ;)

Täällä uudet neuvolaterveiset:

39+4 (38+1)
Paino: 70,1 kg (69kg)
RR: 121/77 (116/81)
SF: 35 (34)
RT (rt)
Syke 150 (150)

Vauva on nyt kuulemma vihdoin laskeutunut jämäkästi lähtökuoppiinsa mutta sepä ei valitettavasti vielä mitään kerro. Seuraava neuvola ensi maanantaina jos mitään ei ole tapahtunut...
Vauvan painosta sanoi "eihän tämä mikään alle 3 kiloinen ole, että lähempänä neljää.. ei ehkä neljää puolta" KÄÄÄÄÄÄÄKS! :D No lähempänä neljää oli esikoinenkin mutta kyllä se silti jänskättää!

myymä ja pikkuveli 39+4 (TAHTOO JO TOSITOIMIIN)
 
Meille syntyi suloinen tyttövauva sektiolla keskiviikkona 11.3 klo:10.08.
Kaikki sujui hienosti ja kotiin päästiin jo perjantaina. Tänään neuvolan täti kävi meillä punnitsemassa tytön ja poisti minulta tikit. Haava on arka, mutta onneksi siisti.
Ja tyttö on aivan yli ihana ja kiltti :heart: Ollaan oltu miehen kanssa ihan ihmeissään ja jopa peloissaan kun tyttö nukkuu,syö,nukkuu jne. eikä juurikaan itke. Meille se on näet ihan uutta ja outoa kun pojallamme on refluksi ja hän on ollut TODELLA itkuinen vauvana ja ajoittain vieläkin. Isoveli 2v9kk on ottanut pikkusiskon vastaan niin ihanasti että ihan sydäntä lämmittää.... :heart: Toivotaan että vauva pysyy näin "mahavaivattomana" eikä myöh.ilmaannu esim tuota refluksia :/ ONNEA MUILLEKIN VAUVAN SAANEILLE JA VOIMIA TEILLE JOILLA PIKKUISET VIELÄ MASSUSSA :hug:

KUVA PROFIILISSANI

:heart:
 
oon ollu pari päivää pois ja tänne on tullut ihan mielettömästi juttua sillä aikaa. Yritän pikkuhiljaa lueskella ja päästä kärryille taas!

Mutta onnittelut vauvan saaneille!

Me saatiin vihdoi Joonatan kotiin keskolasta perjantaina. Sen myötä koneella istuminen onkin sitten vähentynyt. Eka yö meni huutaessa, mutta sen jälkeen on mennyt hienosti tämä koti elämä! Pojalla on ollut paljon masuvaivoja mutta nyt ne on helpottamaan päin. Olen jättänyt suklaan kokonaan :headwall: , vähentänyt kahvia ja ruisleipää ja aloittanut mammateen juomisen! Lisäksi siirrettiin D-vitamiinit aamuun kun keskolassa ne meni illalla. Sitten pyysin jo keskolassa pojalle maitohappobakteerit ja niitä on jatkettu kotona. Joku näistä toimista on nyt sitten alkanut tehoamaan Kivaa!!! =)

Mulla on olo kuin ylituotanto meijerillä. Poika ei jaksa eikä edes saa vielä syödä joka ruokailulla tissistä niin lypsämistä on sitten pakko harrastaa neljän tunnin välein ja jos en harrasta niin tissit on heti ihan ääriään myöten täynnä ja inhon tuntuiset. Toi tissistä imeminen kun on kaks kertaa raskaampaa kuin pullosta syöminen ja pullosta kuitenkin sai keskolassa lähes joka kerta niin nyt sitten pikkuhiljaa lisätään imetyskertoja.

Käytiin tänään neuvolassa painokontrollissa ja nyt kun poika on huomenna 1kk 1vko ikäinen paino on jo yli tuplaantunut syntymäpainosta. syntymäpaino: 1750g NYT: 2830g.

kommentoin tosiaan myöhemmin kun saan luettua!

ellip ja Joonatan
 

Yhteistyössä