**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 2.

Vielä tuosta Tyksistä lisää: Meillä kun esikoinen syntyi, oli niin hyvin, että mun lisäksi synnärillä oli vain yksi synnyttäjä. Siellä oli siis hyvin henkilökuntaa paikalla. Jos silloin olis ollut tämä vastaava tilanne, mikä on nyt edessä, niin mä en oikeesti tiedä olisko meillä tervettä pientä poikaa olemassa :eek: . Kuten oon aikaisemmin kertonut, niin poika syntyi sinisenä ja velttona eikä alkanut hengittää omin avuin ja jo silloin oli läheltä piti -tilanne päällä. Mä en halua edes kuvitella mitä olis tapahtunut, jos ei kätilö ei olisi saanut lääkäriä avukseen :'( . Pitäisköhän alkaa jutella jo sovitusta sektioajasta... :ashamed: . Mä oon menossa kuukauden päästä pelkopolille Tyksiin ja siellä voisin kyllä avautua tästäkin asiasta.
 
Meillä oli tänään ensimmäinen perhevalmennus, ja sielläkin oli tooooooooosi paljon porukkaa. Eli Kättärillä ja Naisten klinikalla on tiedossa kiireinen maaliskuu.

Hassua oli se, että minä olin melkein kolmikymppisenä joukossa melkein nuorin. Eipä siellä mitään hirveän uutta tullut vastaan, mutta ihan kiva oli jutella odotuskokemuksista, kun lähipiirissä ei muita raskautuneita ole ollenkaan.

Iloista oli havaita, etten ole mitenkään poikkeuksellisen pullea. Eli yhden jätskin olen nyt ansainnut, tiukan työpäivän ja edessä olevan opiskelunkin takia.

Minilla ja Ada Emilia 24+0
 
Melita: Mun napa plopsahti ''ulos'' viikkokausia sitten ja miehen mielestä se näyttää ihan kiinalaiselta merkiltä :D Onkos kenellekään tullut muuten raskausarpia? Mulla on tisseihin tullut, muttei mahaan laisinkaan. Masua olen rasvannut alkuviikoista asti BecuRepairilla.

Zoe tuu ilmottaa sitten tuliko puhdasta pyykkiä! Minkämerkkisiä pähkinöitä sulla on?

Mulla ei ole hajuakaan, että supisteleeko mua vai ei. Kipua ei ainakaan tunnu. Pari kertaa vatsa on yhtäkkiä ''vetäytynyt'' ja vauva mennyt sivuittain tuohon alavatsalle, näkyy ja tuntuu siis mahan läpi hyvin. En tiedä onko suppari vai johtuuko siitä, että vauva menee tuonne alas tuollaiseen asentoon.

Mulla kävi ihan hirmuinen tuuri tänään kirpparilla! Oon juossut ympäri kaupunkia jo viikkokausia etsimässä talvitakkia, joka mahtuisi masun kanssa, mutta turhaan. Mun onneni kääntyi kuitenkin tänään kun kirppiksellä tuli vastaan ihana harmaa, hupullinen A-linjainen villakangastakki - hinta 5 euroa! Melkein hyppelin kassalle, matkan varrella poimin mukaan vauvalle uudenveroisen keltaisen potkuhaalarin á 0,7e. Vastapainoksi näille edullisille hinnoille löysin myös unelmieni talvikengät Sokoksesta, hintaa 80e :ashamed: Ostin viime talvenakin aika kalliit talvikengät, mutta niissä on korko ja kävelen muutenkin mahan kanssa kuin pingviini, niin olisin niiden kenkien ja tämänhetkisen siunatun tilani kanssa turvallisuusriski sekä itselleni, vauvalle että muille kanssaeläjille. Mies oli ehdottomasti samaa mieltä mun kanssa (esti mua tänäänkin kaatumasta ehkä 10 kertaa) ja sain kengät.

Tunnustan rikkoneeni tänään myös lakia, käytiin varastamassa valtion metsästä 5 pientä kuusenoksaa :LOL: Nyt saan portaille hiukan joulutunnelmaa, vaikka lumet alkavatkin huomenna sulaa. Mitä veikkaatte, onkohan jouluna lunta?

Kuusenoksavaras-upupa ja rikostoveri Multeri 25+1
 
Täällä kans yks kuusenoksavaras! tosin niitä oli maassa, et en ihan NIIN suuri rikollinen oo :whistle:
Mulla on FLUNSSA isolla äffällä. siis ihan järkky ku saa turistella tosi räkää koko ajan nokasta. Sit hengitän suun kautta niin nielu/suu kuivuu ja sit meinaan yökätä ku herään siihen kuivuuteen. :snotty: Huomenna ois viimenen saikkupäivä mut saa nähä mikä on vointi ku tää räkä vaan tippuu ja voimat on ihan pois poikessa.
mianjo valitteli aiemmin lonkkakipuja :wave: täällä toinen. mulla on kas oikee lonkka niin kipee ku kävelen että ei tee mieli paljon hypellä. Sauvakävelyllä käyn joka päivä ja sit yön kärsin lonkkakivuista. (tosi järkevää, mut pakko pääsät liikkumaan ku selkö jumittaa muuten). onks muilla noi SI- nivelet kipeenä? mulle tulee just tosta kävelystä kipeeks. Kysyin mun fysioterapeuttikaverilta et mistä se johtuu niin se sano et paikat alkaa löystymään ja sille ei voi mitään... et kivat viimeiset kolme kuukautta tiedossa.
oon tänään neulonu villasukkia meijän pikkuiselle. ei vaan tullu kovin hienot, mut ne olikin ekat jotka oon neulonu sit yläasteen jälkeen.
Hankinnoista me ei olla vieläkään hankittu vauvalle mitään... saa nähä saako se lapsi mitään :LOL: oon kyl katellu kaikkia kivoja lasten vaatteita, mut ku en tiiä kumpi on tulossa niin ei viittis kauheesti ostella mitään. Ostan varmaan muutamat vaatteet ja sit hankitaan enempi ku tiedetään kumpi on eli syntymän jälkeen. Luulen et saadaan aika paljon vaatteita ku tää on suvun ensimmäisen lapsen lapsi mun puolelta... Vaunuja oo kattellu ja luultavasti päädytään johonkin peruskärryihin :)
UPA: toivon! et jouluna on lunta!!
Täytyy nyt lähtee ulos.. tosi ei kovin nopeeta passaa revitellä ku alkaa supistelemaan. mä herään yölläkin niin kivuttomiin suppareihin.. saa nähä kuin kauan voin elää normielämää, ettei syntyis ennen aikoja.
mutta tiistai- illlan jatkoja kaikille!!
 
Mä tarvitsen myös talvitakin!
Vanhassa alkaa napit kiristää jo, tähän asti oon pärjännyt sillä. Kirppiskierros siis odottaa täälläkin. :)


Napa ei ole pullahtanut vielä ulos, mutta ei ole enää niin syvällä kuin alkujaan.


Raskausarpia ei ole vielä tullut masuun, olen öljynnyt sitä päivittäin vauvaöljyllä, kiitos vinkistä työkaverille. :) Rinnoissa on jo ennestään kasvun jättämät arvet, sitä en osaa sanoa onko nyt lisääntynyt. Ja nekin öljyän samalla kuin massunkin.


Vai on teillä Tyksissä sellainen tilanne. :(
Ystäväni synnytti Taysissa jokunen vuosi sitten ja oli avautumisvaiheen käytäväpaikalla. Sanoi, ettei siinä kauheasti tehnyt mieli myllätä ja valitella. Siksi itselläni ensisijaisena synnärinä on Vammalan aluesairaala, vain viimeisessä hädässä haluan Taysin ruuhkaan. Ja kun se maaliskuu on muutenkin yhtä synnytysbuumia, niinkuin Iines mainitsi!
 
myymä
TUolta löytynee tuore masukuva jos kiinnostaa:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=norrrsu =) Kyllä se vaan näyttää kasvavan :D

Flunssaisille paljon pikaisia paranemisia
!!!

myymä ja pikkuveli 23+5
 
Myymä, nätti kuva. :)
Mulla ei ole vieläkään omasta masusta kuvaa. Viime viikonloppuna juhlissa otettiin musta ja serkusta yhteismasukuvia. Ne taitaa olla yleensäkin ensimmäisiä kuvia musta koko raskausaikana...
 
iltaa taas kaikille.
tuli käytyä tytön kanssa taas lääkärissä kun nenä on vaan tukossa ja yllätykseksi sieltä löytyi korvatulehdus vuoden tauon jälkeen. kyllä kauan oli tuupeista apua kun vuoden pysyi poissa.
tyksistävielä. kyllä meinaan ens viikolla kysellä neuvolasta että onko siellä todella noin huonosti asiat mitä väitetään. tänään meinaan oli turun sanomien yleisö osastolla kirjoitus ja kirjoituksen oli kirjoittanut lokakuussa synnyttänyt äiti. siinä hän todella haukkuu kun ei ollut henkilökunnalla aikaa ennen tai jälkeen vauvan syntymän. kiireen vuoksi häneltä oli mennyt puudutusvaihe ohi vaikka oli ollut vuorokauden sisällä ennen vauvan syntymää ja sitten kätilön mielestä hänen olisi pitänyt tajuta aloittaa ponnistamaan yksin sillä välillä kun kätilö oli käymässä toisen synnyttäjän luona :eek:
kyllä tosissaan toivoo että sinne tulee niitä kätilöitä lisää tai kun on itse synnyttämässä ettei olisi ruuhkaa......
eipä ole koskaan ennen jännittänyt synnyttämään meno näin paljoa :/
 
Kaa Minulle voi tuonne listaan päivittää että poikaa lupailivat rakenneultrassa. Taisin jo siitä aiemminkin mainita, mutta on varmaan mennyt sulta ohi kun tänne tulee niin paljon tätä tekstiä...Mutta kuitenkin kiitos ja kumarrus jos ehdit jossain vaiheessa päivittää!! =)

Me ollaan noita vaunuja kans jo hieman katseltu ja netistä löysin todella edulliset ja ihanan näköiset vaunut. Löytyvät vaunula.fi-sivulta ja ovat ne ihan ensimmäiset listassa eli f7-malli.Mukaan tulee tosi paljon kaikkea tavaraakin.Olisi kiva kuulla jos jollakulla on kokemusta kyseisistä vaunuista...?Ja yleensäkin kommentteja jos käytte noita vilkaisemassa. Kun vähän mietityttää kun noissa ei ole kuin puolen vuoden takuu... Pitänee miettiä.

Kaukalon saan siskolta mutta kun sekin tekisi mieli ostaa uusi kun on hieman vanhaa mallia se siskolla oleva... En vaan tiedä yhtään mikä olisi hyvä.Pinnasänky saadaan myös siskolta joten säästytään senkin hankinnalta.

Olo on täällä ennallaan ja maha vaan kasvaa humisee. Poitsu myllää hirveesti joka päivä, varsinkin iltaisin ja sillon kun mä pysähdyn yhteen kohti...Mutta hyvä niin, tietää ainakin että masussa ollaan elossa. :) Toisinaan mullakin tuota paineen tuntua alapäässä kun käy vessassa, sitä oli jollain muullakin. Olisi kiva tietää mistä se oikein johtuu kun ei kuitenkaan muuten ole mitään ongelmia ollut...

Napa ei vielä ole pullahtanut mutta ei varmaan enää kauaakaan mene...

Mä odottelen palkanlaskijalta todistusta palkasta viimeseltä 6 kk:lta niin saan vasta sitten kelalle paperit. Ostin muuten sunnuntaina poitsulle toppapuvun jossa tod. näk. tullaan sitten laitokselta kotia. Ihana sellanen reiman tummansininen jossa joku karhun kuva ja tassunjälkiä. Hypistelinkin sitä koko sunnuntai-illan... =)

Nukkuminen on ollut mulla vielä suht helppoa, kyljellään yleensä saan parhaiten nukuttua kun on tyyny polvien välissä. Ja tietty vessassa täytyy käydä kerran tai pari yössä mutta helposti saan uudelleen unta. Toisinaan kun mies on yön töissä niin on hieman hankalaa saada nukuttua kun miettii miten se tuolla tien päällä pärjää...Onneksi ei tähän asti mitään pahempia ole sattunut.

Ketkäs muut täällä olivat menossa Kysiin sitten maaliskuussa? Onko teillä tietoa onko Kysin puolesta mitään valmennusta vai ei?Neuvolan täti ei ole maininnut enkä minä muistanut viimeksi asiasta kysäistä...

Nyt pitänee lähteä unten maille, aamulla viideltä herätys...

Jaksamisia kaikille ja kauniita unia!

Tepa ja Late 23+1
 
Piiiiitkästä aikaan kerkeän palstailemaan! Oikein harmittaa kun kerkeän aniharvoin koneelle ja vielä harvemmin tänne. Muutenkin koko raskaus menee aikalailla "ohi". :/ Kuopus 1v 2kk on niin aktiivinen tapaus ja ekaluokkalaisen kanssa on harrastukset jne.

Mutta asiaan..
Napa ja arvet: Ei ole pullahtanut edellisissä raskauksissa ja nytkin on syvällä kuopassa. Raskausarpia ei ole tullut yhdestäkään raskaudesta, vaikka lihon aina sen 18-20kg. :p On ilmeisesti kimmoisa iho tms, sillä mahanahka jne palautuu ennalleen yhtä nopeasti kun kaikki tuo paino tippuu eli aiemmissa raskauksissa 3kk:ssa. Toisilla jää sellainen pussi pidemmäksi aikaan.

Hankinnat: Pinnis, hoitopöytä, kaukalo ja paljon muuta vauvakamaa on valmiina, koska kuopus noin nuori. Mutta tyttöjen vaatteita ostin ekan satsin. Esikoiselta ei kauheasti ole jäljellä ja kuopus on poika. Ultrassa luvattiin rinsessaa, joten pussillinen vaaleanpunaista on jo hommattu. Myös kuopuksen unisex-väriset vauva vaatteet tulevat käyttöön. =) Tässä lähellä on ihana lastentarvike-kirppis, mistä osan vaatteista ostan. Kuopukselle tuli kaikki pienimmät ostettua kaupoista, kun pitkästä aikaa pääsi vauvanvaatteita shoppailemaan. Nyt täytyy ajatella luontoa ja kukkaroa!

Äippäpakkaus: Kaksi pakkausta olen ottanut, mutta nyt otan rahana. Ne vaatteet on jäänyt tosi vähälle käytölle, joten en viitsi ottaa kaappeihin pyörimään. Ja kun on jo kaksi makuupussia, kynsisakset, vauvaharja jne niin ei niitäkään tarvitse.

Supisteluista: Kuopuksesta olin sairaslomalla kovien supistelujen takia useamman kuukauden. Silti syntyi täysiaikaisena 40+5. Esikoisesta ei supistellut ollenkaan ennen synnytystä ja hän syntyi 39+1. Joten kaikilla ei vaikuta.

Huomenna on lääkärineuvola, onneksi. On pari päivää maha ollut jatkuvasti kova ja kipeä. Tänään jo soittelinkin sinne. Saap nähdä selviääkö mistä johtuu ja saako apua. Toivottavasti kerkeän neuvolakuulumiset tulla kirjoittelemaan.

-Capri ja Tirppana 26+0-
 
myymä
Huomenta typyläiset :)

Sain yöllä jonkun kamalan selkäpistos kohtauksen. Oikealle alaselkään särki niin PIRUSTI! olin sitten ilmeisesti nukkunut kummassa asennossa mutta nyt aamulla ei onneksi mitään vaivaa :)

Tänään ajattelin käydä ostamassa vähän askartelutarvikkeita niin voidaan typyn kanssa vähän tehdä joulukoristeita yhdessä! on tuo yhteinen aika niin kortilla kun pitkät työpäivät ja hänen tarhapäivien jälkeen ei paljon yhteistä aikaa jää kun on muitakin asioita paljon hoidettavana! Onneksi kohta alkaa äippäloma ja typy saa sitten jäädä äipän kanssa kotiin :)

Ei tähän hätään muuta :)

myymä ja pikkuveli 23+6


 
kaa Minulle voi lisätä että tyttö lupaus.
Eilen käytiin miehen kanssa 4d ultrassa femedassa. Mies hieman pettyi kun ei tule poikaa mutta pää asia että on terve. Painoa pikku rinsessalla on noin suunnilleen 572g ja viikkoja minulla on nyt 22+4. Sanoi että jos tuohon tahtiin kasvaa niin noin 4 kiloa on syntymäpaino. Maanantaina oli käynti neuvolassa ja sf mitta oli 22cm eli meni hieman yli yläkäyrän. Painoa lisää ekasta käynnistä tullut 5 kiloa.

Hankinnat pinnasänky, kaukalo, vaatteita ja kehto on saatu tai pientä korvausta vastaan jo olemassa kaikki käytettyjä ei vielä mitään uutena. Rattaat ajattelin tänään käydä katsomassa mitkä haluan ja sitten anopin kanssa käydään yhdessä ostamassa myöhemmin. Ja nyt kun sukupuoli on selvillä niin tulee varmaan ostettua muutama vaaleanpunainen vaate. Täytyisi vielä käydä läpi noita vaatteita mitä on saanut että ottaa niitä pojille suunnattuja vaatteita pois sieltä ja vien ne kaverille joka saa pojan. Vaihdossa saan jotain tyttöjen vaatteita.

Roque+möhkö
 
Huomenta,

Täällä ollaan ihan koomassa. Nukuin todella huonosti, siis sen ajan minkä nukuin. Sintti tuntui möyrivän koko yön ja potki tosi voimakkaasti. Ehkä mä havaihduin niihin normaalia herkemmin, kun unen laatu oli mitä oli. Ja tuntui ettei Sintille kelvannut mikään mun asentoni. Parasta hänelle olis ollut tosi vaivalloinen asento, jossa oon puoliksi kyljellään ja puoliksi selällään :eek: . Yritin sit laittaa tyynybunkkeria selän alle, jotta Sintti rauhoittuisi. Rauhoittuihan se, mut mulla oli surkea olla :( .

Sori valittavasta aloituksesta. Tänään todennäköisesti kuluu paljon ligt-Colaa, jotta jaksan työpäivän. Kaiken lisäksi illalla alkoi kurkkua karvastella ja nyt ei kärsi kunnolla nielaista. Sekin hankaloitti yön oloa, samoin tukkoinen nenä.

cadillac: Mä olen kyllä aidosti kauhuissani siitä Tyksin tilanteesta. Lehden mukaan Loimaalta siirtyisi vuositasolla 250 synnyttäjää Tyksiin. Jos vuodelle sitä laskee, niin eihän se ole kun n. 1 synnyttäjä lisää/päivä mut kun se ei ole niin yksinkertaista. Mitä jos Loimaalta tupsahtaakin 4 samana päivänä synnärille. Se on siis 4 synnyttäjää normimäärään lisää ja jos kätilöitä ei todellakaan tule lisää niin pississä kyllä siellä ovat. Ja oikeesti, jos ilman kätilöä pitäis alkaa vauvaa puskea ulos niin joo'o. Miehenkö siinä pitäis kätilönä toimia: "kulta nyt näyttäis hyvältä, odota mä otan metrimitan ja katon onko tuossa 10 cm, joo on, anna tulla vaan... "

Huh, alkaa mennä levottomaksi ja heti aamusta :whistle: .

Iines ja Potkuri-Sintti 25+4
 
pakko merkkailla. mut ei mullakaan oo vielä ainakaan tullu raskausarpia ja viimeksiki ne tuli muistaakseni aika lopussa. Pitää vaan muistaa rasvailla vatsaa kovasti. Eikä mulla oo tullu vielä sitä viivaakaan vatsaan. mites se oli koko mahan yli menevä viiva on tytön merkki ja jos pysähtyy napaan niin poika??
 
Napa ja arvet: napa on pysynyt sisällä ja ikäänkuin "kutistunut" entistä pienemmäksi. Raskausarpia on vatsan sivuilla ihan vaaleita nähtävillä, mutta ei mitään punaisia viiruja. Vatsaan sen sijaan on tullut "linea negra" eli se tumma pigmenttiviiva ja se jatkuu 10 cm navan yläpuolelle. Viiva ei ole ihan suora, vaan kaartaa vähän vasemmalle, tai sitten minä olen vino :whistle: Ja mä olen kuullut sellaisen uskomuksen, että pojasta tulee viiva mutta tytöstä ei. Tosin meillehän on luvattu tyttöä rakenneultrassa, joten ainakaan meidän kohdalla tämä ennusten ei pidä paikkaansa.

Talvitakki meni jo vaihtoon, kun ennen käytin sellaista villakankaista pitkää takkia missä on vyö keskellä, mutta eihän se mahdu kiinni enää. Ja näytti itse asiassa varsin naurettavalta jo viime aikoina kun se vyö siinä vielä korosti mahan törrötystä ja napit oli sen näköset että sinkoavat siitä hetkenä minä hyvänsä vastaantulijaa otsaan :) Vanha untsikka mahtuu onneksi hyvin vielä. Ja sitten kun sekään ei enää mahdu, niin anoppi on ystävällisesti luvannut lainata punaisen villakangas viittansa....Sitä odottellessa, hyviä päivän jatkoja kaikille masukkaille :wave:

Pöttis rv 26 tasan
 
Huomenia!

Raskausarpia tuli esikoisesta niin rintoihin kuin mahaankin. Ne ovat ehtineet jo vaalentua ja uusia ei ole vielä tullut. Minäkin rasvailen masua ahkerasti vaikka tiedänkin ettei se estä arpien syntymistä. Toivotaan kuitenkin, että pysyisivät poissa...

Synnäri: minuakin vähän mietityttää tuo maaliskuun ruuhka-aika...toivottavasti täällä ksks:ssa riittää henkilökuntaa ja anestesialääkäreitä (tahtoo epiduraalin!!!)

Linea negraa ei ole vielä tullut minulle. Esikoisesta (poika) se tuli mutta en muista millä viikoilla.

Joulua: Kovasti jo Joulua odotan ja ihanaa saada laitella kaikkea. Joulusiivous pitäisi pikkuhiljaa myös aloittaa...

ärrieri ja Vilma 23+3
 
Huomenta!

Kas tänään ois anopin luona saunailta ja joulupuuroa. Ihanaa!

Mutta viime yö oli kyllä touhukas anakin kahden ihmisten osalta..... Mies herätteli minua silittämään ja hieromaan. Samalla vauveli alkoi melkoisen potkushown. Lopulta en enää voinut nukkua kun anelin kummaltakin armoa. :LOL:
Minullakin tuntuu painetta alapäässä kun käyn pisulla. Onhan se vähä nihkeen tuntusta mut en usko että vaarallista.
Äh, raskausarpeja tulee ny kokoajan lisää...... :'(

Nyt kyllä pitää suuntaa tuonne kauppaan. Kolme huutaa täällä kun ei saa ruokaa. :heart: :D


Mömmis + Potkija 23+4
 
Hiq
Huomenta, neuvolasta tällä kertaa:
kaikki OK: hemoglobiini noussut 125 (JEE! saa vähentää rautaa niin masu voi paremmin) ja paastosokeri 4,9 ja oteaan uusiksi rv30 paikkeilla
Painoa tullut 7,1kg, RR 114/76, sf-mitta 23 (ihanne käyrällä) ja Oskari on "raivotarjonnassa" jalat potkii kivasti palleaa ja syke hällä 135.
Neuvolan synnytysvalmennus alkaa tammikuussa ja ne veren vasta-ainetestit saa ensikerralla tietää.
Nenäverenvuotoihin EI saa käyttää A-vitaa.
hmm, olikoha muuta *raapii päätään*

Eilen lueskelin että monelle oli tullut ÄP ja salaa toivon että meillekin. JA NIIN OLIKIN
:heart: Sitä avatessa olo oli kuin pikkutytöllä jouluna :p Noiden vaatteiden rinnalla mun itse tekemät vaan vaikuttaa tooodella pienelle...

Epämukavuustilasta: ei liene suppareita, neuvolassa aiheesta juteltiin mutta kammottavaa kun ei pääse selkäsuorassa kävelemään ja painaa/puristaa. Eilen meinaan mäkkärin jonossa tuli ylävatsaan sellainen tunne että jalat pois alta. Oli kyllä kaamea nälkäkin kun kauppareissu venyi.

Terkutuksin, Hiq ja Oskari rv 26+3
 
helou

Täällä alkoi tulemaan ihan kunnolla lunta :xmas:

Pojan kans siivottiin taas yksi huone katosta lattiiaan ja etsittiin jo jouluvaloja valmiiksi vintiltä.. viikonloppun a/ensi viikon alussa sitten viritellään niitä :D

raskausarvista... juu niitä on.. siis pojan jäljiltä. nyt ei ole vielä tullut mutta voiko niitä tätä enempää enää tullakkaan |O :ashamed:
kovin säännöllisesti en edes masua rasvaile nyt.. aina silloin tällöin ja varsinkin jos tuntuu että vanhat arvet kutisee..
napa on edelleen pysynyt aloillaan =) ja linea negraa ei ole.

Zoe: mites onnistu pähkinöillä pyykkäys?? tahtoo tietää niin voin sitten itekki tilata jos hyväksi todettu :D ;)

Hiq: Siinä pieni tovi menee ennen kuin eivät ole nuo pakkauksen vaatteet liian isoja vauvalle.. mutta äkkiähän ne kasva aja pojallekkaan ei mennyt kovin montaa viikkoa päälle kaikkein pienimmät vaatteet mitä ostin silloin..

Myymällä komea massu =)

Viime yönä sain jopa nukuttua! mutta univelkaa silti |O

eilen käytiin koko perhe uimassa.. jaksoin itsekkin lähteä.. pojalle ostetaankin synttärilahjaksi uimalasit kun niin tykkää sukellella :) uimahallintäti kehui että miten hienosti kellukkeilla ui ja lasit päässä sukeltelee :D voi sitä äidin ylpeyttä ;) ainut vaan että ite oon aina läkähtymäisillään kun sitten uinnin jälkeen mennään saunaan.. poika vaan istus ja kertoilis juttuja vieraille ja minä suunnilleen läähätän vaikka kovasti saunomisesta tykkäänkin :LOL:

tälle illalle ei mitn ohjelmaa.. mitäköhän sitä keksis..

tulipas jännä fiilis kun kattoo noita viikkoja.. esim. pöttikselläkin jo 26 viikkoa mittarissa :D aatella että kohta poksuu jo rv 30 sulla ;)
tuntuu että kun tuo 30 viikkoa alkaa lähestyä niin vauvan tulokin tuntuu paljon todellisemmalta :)

danjuska ja vilma 22+4
 

Yhteistyössä