**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 2.

Hellou! :) Täälläkin neuvolaa:

Paineet 122/70
Pissa puhdas
Hb 91
Sf 23
Syke + (Lukua en huomannutkaan kysyä, eikä ole merkattu korttiin)
Lähtöpainoon +4,3 kg

Sokerirasitus myös viikon päästä, perjantaina. Ja rauta-arvot senkun laskee. Sitä luontaisnestettä en ehtinyt kuin kolme viikkoa syödä, eikä ainakaan sinä aikana ehtinyt vaikuttaa. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että olisin voinut jatkaa, mutta lääkärin käsky kävi ottaa Obsidania ja huomenna vielä tarkempiin verikokeisiin. Se yöllinen verinen vuoto ei selvinnyt. Vauvan syke oli normaali ja kohdunsuu & kohdunkaula sellainen kuin pitääkin. Huomenna valkovuototesti verikokeen yhteydessä, tarkistetaan onko mitään tulehdusta. Liikkua saan ihan normaalisti, mitään kipujakaan ei ole. Sitä vähän jännitin, jos on jotain häikkää ja joutuu vuodelepoon. Yritän kävellä pieniä lenkkejä niin kauan kuin kroppa kestää. Tänään on myös toiseksi viimeinen vatsatanssitunti ennen joulua ja menen sinne pyörittämään lantiota omien tuntemuksien mukaan. Niin ja huomenna on muuten ultrakin istukan paikan tarkistamiseksi.

Käytiin anoppilassa kahvittelemassa neuvolan jälkeen. Sain pinon vanhoja naisten lehtiä. Tykkään lukea niitä kera kupillisen kuumaa makuteetä ja silputa niistä tärkeitä juttuja & kivoja kuvia. Kissakin tykkää olla touhussa mukana, kyttää vieressä kun leikkaan paperia ja kun pieni soiro alkaa repsottaan, se nappaa sen hampailla ja vie mennessään. Sitten tulee takaisin ja nappaa taas uuden palan. Sivusilmällä täytyy vahtia, ettei kuitenkaan syö niitä. :)

Ihana lumisade! :heart:

Rv 26+0
 
Ja täälläkin on käyty neuvolassa!

Painoa ei edelleenkään ole tullut,sf oli kuiteskin 22 :D
paineet 110/60
pissa puhdas
hb:stä ei tietoa kun ei täällä suostu terkkari oikein mittaamaan :/
sykkeet oli siinä 120

Ei muuta tällä kertaa,nyt kuorimaan soppaperunoita!

chromo 23+3
 
Chromo, ihmeellistä, että terkkari ei suostu mittaamaan hemoglobiinia! :eek: Onko se sitten niin, että kaikilla ei aina mitata? Kun mulla on mitattu muuten joka kerta, paitsi ihan alussa ei tokalla käyntikerralla. Johtuuko se sitten siitä, että kun mulla on koko ajan ollut laskusuunnassa, niin on mitattu. Mites muilla on tehty? :wave:
 
ei multakaan oo mitattu hemoglobiinia jos vaikka lääkäri käynti on ollu viikon parin päästä. Se ei kait tässä vaiheessa niin hirveän radikaalisti muutu. siis tottakai veri ohentuu, mut sen ei pitäis laskia niin hirveen nopeasti. :/ näin muistelisin että selitettiin silloin ekan kohdalla.
 
Iltaa mamit!

Kuulostaa minusta kummalta, jos ei hb:tä jossain mitata lainkaan, meillä se mitataan joka käynti kerralla! :eek: Luulisi kuitenkin olevan melko tärkeää tietää milloin kannattaa rautaa alkaa popsimaan..

Varusteista sen verran, että meillä on periaatteessa kaikki vaatteet jo hommattu, Brion kombi-yhdistelmärattaat ostettiin syyskuun lopussa, pinnasängyn sain äidiltä (pikkuveikka vasta 6v. ) ja turvakaukalon hommaan veronpalautusrahoista. Hommaamatta olis vielä pientä perustavaraa, sekä rintapumppu, itkuhälytin ja hoitotaso.

Kyl on täällä jo jouluinen fiilis, oon päässy nauttimaan tosi kauniista luonnosta kun kelit ovat suosineet nyt. :) Tänään taiteilin jo joulukorttejakin..

Hitsi tuota maitoa valuu ittestään välillä ihan norona.. :eek: Huomenna neuvola.. kääks en uskalla mennä puntarille! :D

Niinu & itiö 25+6
 
Kaa
Nyt tulee paaaaljon tekstiä:

Nukkumisesta on ollut puhetta. Herään joka yö kerran vessaan, siinä kahden ja kolmen välillä. Uni on kyllä hyvää vaikka katkeaakin joka yö. Vatsallaan voin olla, jos toinen polveni on koukussa ja polven alla tukityyny. Se on oikeastaan sellainen kylki- ja vatsa-asennon välimuoto.

Vyötärönympärys piti mitata, kun siitä on kovasti ollut puhetta. Eli alkumitasta ei tietoa, tällä hetkellä on 92 cm. Ei paha...

Supisteluista taisi muty kysellä. Itselläni ne kovimmat harjoitussupistukset ovat hellittäneet, nykyään vaan kiristää aina välillä. Ens'alkuun (rv 15-16) supparit olivat hyvinkin ahdistavia ja kovia, mutta nyt niitä ei melkein enää edes huomaa.

Kelan paperit ovat menneet perille (työnanataja toimitti). Nyt vaan odotellaan päätöstä. Omasta puolestani saa mennä vaikka ensi vuoden puolelle, ei sillä kiire ole.

Upupa kysyi joulukalentereista. Kyllä, löytyy. Kaksikin kappaletta. Itse en ole niin innostunut noista suklaakalentereista, vaan minulla on sekä Veikkauksen että Lumilyhty joulukalenterit. Olen ikuinen lapsi joulukalentereiden suhteen, niitä tulee olemaan varmaan mulla vielä monia vuosia.

Linda oli herkutellut makaronivellillä. Nam! Yksi lapsuusajan herkkujani. Itsekkin sitä teen aina silloin tällöin, etenkin kylminä vuodenaikoina. Silloin oikein ihanan kuuma makaronivelli on pop!

Myymä on jo valmistellut vauvan huonetta. Ihanaa... Meillä vauva tulee nukkumaan samassa huoneessa kanssamme, joten valmistelemme huoneen vasta sitten helmikuun aikana. Vaikka mieli tekisi kovasti jo nyt sitä tehdä...

Napa, :) Mies yksi päivä katseli mun mahaa ja tokaisi, että "milloinhan se napa pullahtaa ulos?" :D :D Eli kuopassaan on vielä pysynyt.

Tsemppiä TYKS:n asioiden ja flunssan kourissa kärsiville ja huolehtijoille!

Raskausarpia ei ole tullut. Sormet ristiin ja peukut pystyyn, ettei kovasti tulisikaan.

Tepan poikalupaus kirjattu, anteeksi viipyminen. Tekstiä tulee niin paljon, ettei perässä tahdo pysyä. Ja KYSiin olen minäkin menossa. Synnytysvalmennusta ei ole muuta kuin auditoriossa oleva luento ja sitten vilkaisu synnärin aulaan. Siinäpä se. Seuraavalla neuvolakerralla ajattelin kysellä mahdollisista neuvolakohtaisista kokoontumisista.

Linea negraa ei ole ja poikaa on lupailtu.

Hemoglobiinin mittauksessa tuntuu olevan paljon eri käytöntöjä. Itsellä sitä ei mitata kuin silloin tällöin. Joka kerta terkka kyllä kysyy mitataanko vai, saan itse päättää. Olen jättänyt sen nyt mittaamatta viimeisen pari käyntiä. Olo on hyvä ja töissä saan sen mitattua jos kovin huolestunut siitä olen.

Mitäs vielä... huomenna on vapaapäivä ja aion sen viettää pitkään nukkuen ja shoppaillen. Ensi maanantaina sitten sokerirasitukseen, plääh. Muutoin kaikki on ihan ok.

Kaa 24+1
 
Kiiltis Aika jännää, että saatetaan olla samaan aikaan synnärillä! Täällä on ollut puhetta maaliskuun ruuhkista. Hermina Oon menossa kättärille, mutta en haikaranpesään. Olin perhevalmennuksessa pari viikkoa sitten ja n. 70% pareista oli ilmottautunu haikaranpesään. Itse en ole ottanut siitä edes selvää. Meidän alueella suurin osa menee kai kättärille, koska se on niin lähellä. Vain yksi mun lisäksi meni tavalliselle puolelle synnyttämään..


Hemoglobiinista
Mulla on mitattu kerran. Se oli laskenu 138->115. Söin rautatabletteja ja seuraavalla kerralla sitä ei mitattu. En pyytänyt, koska olin edellisellä viikolla ollut verikokeissa ja rauta-arvot olivat nousseet 121. Ihmeen eri käytäntöjä! Eikö se ole ihan oleellinen tieto hyvinvoinnin kannalta, että hemoglobiini ei ole liian matala? Ainakin itse olin tosi väsynyt..

Kävin katsomassa tänään 3d -leffan. Se oli aika jännä kokemus! Ilman 3d-tekniikkaa leffa olisi ollut aika surkea, mutta sitä vaan ihmetteli kolmiulotteisuutta. B)

ON: Viime yö oli poikkeuksellinen! En herännyt kertaakaan vessaan. Nukuin 8 tuntia putkeen! Levännyt ja ihana olo oli aamulla. Napa pullahtaa varmaan viimeistään jouluruokien jälkeen joulupyhinä.. Aika pinkeä jo..

Hyvää yötä kaikille! Mimmukka ja Furuno 25+6
 
Mä pyysin kyllä että mittais hb.n, pyysin viime kerrallakin. Mulla on mitattu vaan ekalla kerralla ja silloin se oli,vau,115 :/ Ja esikkoa odottaessa tippui puolessa välissä 135:stä yht`äkkiä lähelle sataa. Ja terkka on edelleen sama ja tietää asian,mutta kun ei vaan viitti mitata. Napsin sitä multivitaa ja muistaakseni siinä oli rautaakin ette jos ei nyt sitten niin alhaalle tippuis. Väsymystä kyllä löytyy,mutta taidan olla jo tottunut tähän Mustasaaren ihme-touhuun...
 
talvitakkeista oli puhe, minulla on vielä yks adidaksen toppatakki joka sopii ja sen ajon käyttää, se menee polvien asti. Minulla oli se kun odotin esikoistakin ja hän täytti maanataina 3 vee. ja pidin takin loppuun asti.

kelan paperit ei vielä viety mutta kävin hakemassa se y17 lomake, ensiviikolla kun menen töihin vien sen palkanlaskijalle. minäkin otan nyt sitten sen äp pakkauksen.

Linea negraa ei ole tullu viimeksi oli ja silloin vielä synnytyssalissa niin kätilö sanoi että tyttö tulee mutta kaikki muut oli sanonut että se on poikaviiva.

Raskausarpia ei ole tullu ei ekana odotuksena eikä nyt, ja toivottavasti ei tulekaan.

Supisteluista on ollu puhetta ja minulla on ollut sunnuntaina, ma,ti yöinä niin että olen herännyt siihen supisteluun ja se on ollu kipeä supistus ja sitten jää jomottamaan vähän aikaan tonne häntäluun ympäri ja sitten katoaa. Mutta se on vaan yksi supistus että en tiedä jos on vakavaa. soitin kyllä neuvolaan ja hän sanoi että parempi käydä 100 kertaa katsomassa kun yksi liian vähän että ei tapahtuu mitään pahaa.

sokerirasitustesti minulla on keskiviikkona toinen kerta yäck!!
mutta

öitä

minä ja molly rv 25+0
 
Ei raskausarpia eikä linea negraa. Napa myös kuopassaan ainakin vielä.

Hemppa mitataan täällä joka neuvolakäynnillä.

Kertosko joku tosta sokerirasituksesta , kun se tuntuu useampaa puistattavan. Jotain makeaa nestettä pitää siis juoda, vai...? Parin viikon päästä neuvola + lääkäri ja sieltä saan lähetteen.

Meidän prinsessa potkii välillä aika harvakseltaan j yölläkin pääsääntöisesti antaa mamman nukkua. Huolestun välillä, jos ei kuulu mitään. Työ on niin hektistä noiden murkkujen kanssa, että työpäivän aikan ei juuri edes jouda kuulostelemaan.

Tasan ei siis käy toiveet... Tänne sais niitä potkuja sadella enemmänki, enkä pistäis niin pahakseni. Toisilla taas tuntuu olevan jatkuvaa möyrintää...

Parempia unia tulevana yönä kaikille!

Kaatjuska+ Kunto (24+3)
 
Jep, voi olla, ettei sinne Haikaranpesään tosiaan mahdu, jos on ruuhkaa. Ei sitä loppujen lopuksi tiedä, missä synnyttää. Täytyy vaan luottaa, että homma on hyvissä käsissä on paikka mikä hyvänsä.
 
myymä
Mua pelottaa muutenkin toi maaliskuun aika, että kuinka ruuhkasta on. Esikoisen laskettuaika oli 3.4 ja suosiolla sanoivat että "toivottavasti ei tuu nyt koska synnäri on ihan täynnä" .. ja tavallaan onni että meni 2 viikkoa yli ;)
Noita juhannuslapsia kun tuppaa olemaan keväisin ;)

Mä sain jonkun kumman "keuhkokohtauksen" tänä aamuna. Ahdisti jotenkin keuhkoista ihan hirveesti. ihan ku joku ois painanut tosta... Mutta meni sitten ohi!
Yöllä tuli TAAS se selkäpistos kohtaus mutta sekin meni ohi ja mikä parasta, selvisin YHDELLä vessakäynnillä koko yönä :)

Tähän hätään ei muuta

myymä ja pikkuveli 24+0 ja niin on taas viikko vierähtänyt!
 
mikähän siinä juhannuksessaki on että pistää vipinää vällyjen väliin.. :LOL:

Nyt olen vaan huomannu, ettei mulla ole yhtään tuttua nyt yhtäaikaa odottamassa kun edellisessa raskaudessa oli kymmenkunta... toki kukaan ei samalle kuulle, mut siinä lähiaikoina.

Mulla kiikastaa nyt valmistuminen työharjottelupaikasta. eilen sain tietää että en pääse yhteen hyvään paikkaan ja eikä mulla oo pahemmin muita ideoita... ei haluttas näin loppuvaiheessa luovuttaakaan. :| Niin ja ku se on tosin työvoimakoulutus, niin sitä ei ihan tuosta nuin vain lopeteta... ÄÄh!! vielä tääkin stressi.

Jossu ja tilli 26+4
 
Huomenta!

Neuvolassa kävin, kaikki oli ok.

Painoa 64,4kg (noussut n.7,5kg lähtöpainosta)
RR 119/68
Hb 126
Sf 22, tippui normaalikäyrälle ja täti sanoi että johtunee siitä että mun alamasu on "täynnä vauvaa", niinkuin olen itsekin huomannut, viihtyy siis alhaalla vinottain tai poikittain. Tilanne katsotaan taas 2vk päästä uudestaan.

Tuli muuten virhe tuonne mun eiliseen kirjotukseen varustehankintoihin, vauvan vankkurit ovat siis Brion happy mallia compact-rungolla, ei kombi mallia.

Mites muiden mammojen väsymys? Minä ainakin olen nyt muutamassa päivässä piristynyt hirmusti, en yhtään tiedä miksi, mutta aamu heräämiset eivät tunnu ollenkaan ongelmallisilta ja jaksaa porskuttaa koko päivän. :)

Kyselin muuten tänään neukka tätiltä et onko miten ruuhkaista täällä maaliskuu, hän sanoi että ei näytä ruuhkaiselta, sen sijaan toukokuu näyttäis olevan täälläpäin hurjaa sikiämis aikaa.

Nyt aamupalalle, maha huutaa! :wave:

Niinu & itiö 26+0
 
Huomenta!

Meilla on aamu alkanut kivasti, mutta paha olo vaivaa yha oisin ja aamuisin... Taitaa pysya tama vaiva sitten mukana koko raskauden... :|

Vauva on aktiivinen ja painaa valilla rakkoa... Ihan kun siella vessassa en jo tarpeeksisi juoksisi. Yritan juoda paljon, kun on ollut vahan vaivaa pukamista... :ashamed:

Raskausarpia en ole viela nahnyt, mutta iho tuntuu venyvan sen verran, etta varmaan niita tulee... Napa on ollut silea jo pitkaan, mutta ei ole ainakaan viela pullahtanut ulos!

Linea negra minulle tuli viimeksi (esikko poika) ja nyt sita ei ole (tyttoa lupailtu). En tosin tarkkaan muista milla viikoilla se tuli, mutta ajoissa kuitenkin!

Hemoglobiinia mitataan muistaakseni kahdesti raskauden aikana, jos ei ole ongelmia. Alussa ja sitten viimeisen kolmanneksen aikana. Ma en niin noista verinaytteista nauti, etta ei yhtaan haittaa se, ettei sita rutiinisti mitata turhaan! =)

Joulukalenteri tulee olemaan mullakin, on ollut joka vuosi. Ostan vaan jonkun kivan kuvakalenterin! =) Esikolla on kalenteri, mihin tonttu aina yon aikana laittaa pienen yllatyksen! Meilla lasketaan nyt jo paivia adventtikalenteriin! :D

Vyotaronymparysta en kylla mittaa!!! Taa vaa'alla kayntikin jo huolettaa!! :LOL: Kiloja tullut jo kuusi!!

Nyt aamiaiselle!

Latte, melkein 24 viikkoa!!!?


:wave: :wave:
 
Nyt jännittää työasioiden puolesta! Yksikön johtaja soitti ja pyysi käymään, koska luottamusmies oli ottanut yhteyttä henkilöstöjohtajaan, joka oli kysellyt tapauksesta tätä yksikön johtajaa. Nyt mietin, että pitäisikö minun ottaa luottamusmies mukaan tapaamiseen vai mennä yksin. Pomo haluaisi kuulla minun näkökulmani syrjintäepäilyyn.. Pomo on ihmisenä susi lampaiden vaatteissa. Saatan mennä aivan lukkoon. Tosin, eihän tässä ole mitään menetettävää.. Ja olen jo monta kuukautta paasannut tästä asiasta töissä, että luulisi jo tulevan selkärangasta..

Kaatjuska Meidän masuvauvakaan ei ole ihan aktiivisimmasta päästä. Kyllä sen aika ajoin tuntee, mutta kunnon möyrintäkohtauksia saa odotella. Niitä on harvakseltaan. Ja öisin antaa nukkua, mitä nyt jotain pienimuotoista pyörimistä. Välillä on kauhea huoli ja olen tökkinyt toista, jotta potkisi. Johtuuko tämä siitä, että istukka on etuseinässä vai rauhallisesta vauvatapauksesta...

26+0
 
Aamupäivää,

Mulle iski kauhea stressi! Ja tottakai yöllä... Tajusin, että oon tänä vuonna töissä enää kolme viikkoa ja sit jään talvilomalle. Töitä saa siis painaa ihan hulluna tämän kolme viikkoa, jos haluan jättää lomaksi puhtaan pöydän. Kun palaan taas ens vuoden puolella lomalta, niin töitä on enää 4 viikkoa ja sit pitäis jäädä jo mammalomalle! Mun alalla, eli taloushallinnossa vuoden kiireisimmät viikot on jo alkaneet ja jatkuu just tuonne tammikuun loppupuolelle. Kiva olla silloin ylitöissä ison mahan kanssa :eek: . Stressi stressi...

Joulusta en ota stressiä. Teen kun ehdin ja jaksan. Vauvan tavaroille on oma aikansa sit kun jää äitiyslomalle. Mutta luulenpa, että laitan niitä parin viikon joululoman aikana :heart: .

Sitten keskustelunaiheisiin.

Hemppaa ei mitata täälläkään kun erityistapauksissa. Alkuraskaudessa ilmeisesti aina mut jos äiti ei valita mistään, niin hemppaa ei sen jälkeen mitata ollenkaan :eek: . Mulla on nyt yht. kolme kertaa katsottu se mutta aina sokerirasitusten yhteydessä lisänä.

Mimmukka: Mä oon sellainen vellihousu, että sun tapauksessa ottaisin luottamusmiehen mukaan siihen johtajan tapaamiseen. Jos jähmetyt (en siis oleta niin :ashamed: ) niin on hyvä olla joku muu mukana. Muutenkin sulle voi olla luottamusmiehestä tuki ja turva, kun se on sun puolella tässä asiassa. Kysy ainakin, jos luottamusmies tulisi mukaan. Tsemppiä kovasti :hug: !

Varusteista: Mies menee huomenna katsomaan käytettyjä tuplia. Kyseessä on -06 Emmaljungat, todella siistit ja kuntoon nähden halpa hinta. Jos ovat hyvät, niin meillä on huomenna tuplarattaat kotona. Ne sopiikin sit hyvin meidän kuoppaiseen maastoon ja nyt jo ihan kutkuttaa, että pääsen lasten kanssa kevätauringossa maaseudun rauhaan lenkille :) .

Iines ja Sintti 25+5
 
Neuvolakuulumisia:
Lääkärineuvola
Rv 26+2
Painonmuutos +943g/vk :whistle: Joka toinen kerta noussut järkysti. Yht. jo 13kg
RR 118/72
Pissa puhdas
Hb 99 (ed. kerran oli noussut 112:sta ja taas tippuu vaikka olen litkinyt tupla-annoksen nestemäistä )
Sf-mitta 25 = hieman keskikäyrän yläpuolella
Sydänäänet 158
Mahakipujen vuoksi sain lähetteen bakteeriviljelyyn ja pyysin että ottavat samalla helikobakteerin. Lisäksi 3vk päästä verikokeita (tulehdus ja hb ).

Mulla mitataan hb joka kerta, koska edellisessä raskaudessa ja ennen sitä kärsin pahasta anemiasta. Nyt tilanne ollut parempi, mutta syytä anemiaan ei ole löydetty. Uusi neuvolalääkäri meinas jos liittyisi krooniseen suolistohäiriöön tms.
 
Täällä raskausarpia on tullut ihan sikana (taitaa olla sukuvika). Linea negra löytyy kanssa. Perjantaina oli neuvola ja kaikki oli ok.

vähän täällä mietitään kanssa myymän tavoin tuota maaliskuun ruuhkaa, kun on todellinen juhannusvauva :) ja etenkin kun tuolla turunseutulaisten pinossa jutellaan kaikenlaista. linkki tyksin tilanteesta:

http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2008-11-22,104:2:578004,1:0:0:0:0:0:
 
Se on muuten jännä juttu, kun tosiaan toi hemoglobiinin mittaus on niin neuvolakohtaista. Kun mulla esimerkiksi ei ole mitään huomattavaa väsymystä, josta voisin päätellä yhtään mitään ja sen perusteella pyytää testiä. Mun hb-arvot on mennyt
128-->112-->106-->91, enkä tunne mitään heikotusta olotilassani. Päinvastoin, alkuraskauden väsymys nukutti ja otin pikku päikkäreitä, nyt olen piristynyt, liikun & touhuan, nukun vain öisin (6-8 tuntia). Eilen aloitin Obsidanin käytön ja uskoisin sen nostavan arvoja. Ihan aluksi kokeilin verilättyjä ja pinaattilättyjä, sitten sitä luontaisnestettä (Kräuterblutsaft), mutta ne ei oikein mun kohdalla ehtinyt vaikuttaa. Synnytykseen mennessä arvojen olisi varmaan hyvä olla kohdallaan, ettei kunto ihan romahda, jos menettää vaikka paljonkin verta.
 
Helou!

Kolme päivää olin nettipimennossa ja kyllä te ootte taas saanu keskustelua paljon. =) Hetki kesti et sain kaikki jutu luettua.

Omaa napaa ensin; neuvolasta kotiuduin juuri.

Verenpaine 130/85
Painoa lähtötilanteeseen +200 g
Pissa puhdas
Liikkeet ++
Sydämensyke 140-150
fundus 21 cm

Painoa mulle ei siis ole tullut käytännössä vielä yhtään lisää, mistä oon enemmän kuin iloinen. Verenpaineet on koko ajan ollet hieman koholla, mutta ei mitään hälyyttävää kuitenkaan. Hemppaa ei otettu, kun se oli viimeks niin hyvä ja muutenkin mun olo on loistava. Olis terkka sen otannut jos olisin halunnut, mutta oltiin samaa mieltä ettei tällä kertaa ole tarvetta. Kelan paperit saatiin myös ja aioin ne pian lähettääkin. Äippäpakkausta me nyt sit ei oteta, kun kaikki tarvikkeet löytyy jo kotoa. Äippärahaa meinaan hakea viim 6 kk:n ajalta, joten toimitan kelaan jälkikäteen sit palkkatodistukset.
Esikoinen sai samalla influessarokotuksen ja joulukuussa mennään ottamaan sit tehoste. Seuraava neuvola onkin sit lääkäri ja sain ajan jouluviikolle.

Raskausarpia mulle on tullut muutama lisää, mutta kyllä noin vanhatkin vielä aika hyvin näkyy kun edellisestä raskaudesta ei ole kun 1,5 v.

Linea negraa ei ole näkyvissä eikä napa pullota. :)

Mimmukka; jos sulla vähääkään on epävarma olo tuosta johtajan tapaamisesta, ota ihmeessa luottamusmies mukaan. Se on kuitenkin sun etu, eikä siitä mitään haittaakaan ole.

Myymällä on kyllä paljon kuvia masusta. Harmittaa kun ei itse tajunnut kuvata mahaa aiemmin.

Mulla on ollut mieli vähän maassa viime päivinä, kun kaveri jolla oli tasan sama LA kun mulla joutui tällä viikolla keskyttään raskautensa vauvan rakenteellisen vian vuoksi. Siis aivan hirveetä. Miten tommosesta voi toipua, kun on jo tuntenut vauvan liikkeet ja asennoitunut siihen että pian saa vauvan. Raskaus siis keskytettiin rv 23+1 ja kaveri jouti synnyttämään vauva. Oon yrittänyt miettiä, miks elämä on niin julmaa välillä ja miks tommosta tapahtuu...

Marza ja masuvauva 23+4
 
Toivon kyllä että tää vauva syntyy sillon rv 37+0 jälkeen aika pian ettei ois kovin ruuhkaa.. Luulin esikoisesta että on ruuhkaa kun menin heinäkuun puolivälissä synnyttämään niin kaikki oli lomilla ym vaan mulle sattu niin hiljanen hetki että ei ollu ketään muuta synnyttämässä ja oli kaks kätilöä ku toinen oli ajankuluksi auttelemassa :D

Tämä ei meillä oo juhannusvauva kun ovulaatio oli 13.6. (13.perjantai :D ) ja testin tein jo 29.6. :)

ETTE MUUTEN ARVAA! Esikoisesta supistelut alko keskiviikkona ja pelättiin että syntyy 13.7.2007 eli 13. päivä perjantaina. NYT OVULAATIO oli 13.päivä perjantaina JA rv 37+1 nyt tässä raskaudessa ois 13.päivä perjantai! Esikoinen syntyi siis rv 37+2 sunnuntaina.. :D

m a r z a: Minun sukulaistyttö synnytti keväällä enkelipojan rv 23+5 tulehduksen takia.. Ois aivan maailman loppu varmasti :(

Napa ei oo pullahtanu

Arpia ei oo tullu lisää, mutta vanhat arvet on paremmin näkösällä vaikkakin ihan valkoisia.

Linea negra: Ei näy. Esikoisesta tuli lopussa.
 
Kaa
Tää täti täräytti (vai tärähti?) tänään. Kävin ostamassa Manducan petroolin värisen kantorepun... Olin jossain vaiheessa ajatellut sen ostoa, mutta oli ihan liian kallis silloin mielestäni. Noh, nyt tuo oli tarjouksessa alle kahdeksankympin, joten yksi reppu sai meiltä uuden kodin. =)

Eli tälläinen on nyt kotona:

 
m a r z a: kamalaa....tiedätkö millainen rakenteellinen vika oli kysessä?

Eilen tuntui kovaa menkkakipua mahassa sekä alaselkäkipua, pelkäsin jo että ovatko ne supistuksia...olisi hirveää, jos synnytys alkaisi syystä tai toisesta liian aikaisin vaikka ilmeisesti vauvalla olisikin jo jonkinlaiset mahdollisuudet jäädä henkiin..

Mimmukka: Taistele! Olet meidän kaikkien raskaana olevien työssäkäyvien idoli! Olen hengessä mukana ja neuvoni on, että ota ihmeessä luottamusmies mukaan keskusteluun. Vaikka et menisikään lukkoon, luottamusmies toimii keskustelun todistajana sekä on asiantuntija etujesi ajamisessa. Yksin ei tuollaiseen tilanteeseen kannata missään nimessä mennä. Itse odottelen vieläkin uutta työsopimustani, aion kysyä sitä ensi viikon alussa jos ei sitä ennen kuulu mitään...

Hemppaa ei tarvitse mita neuvolassa joka kerta jos se on pysynyt hyvällä tasolla, meillä se mitataan n. joka toinen kerta.

Kaa: missä toi tarjous oli? Tahtoo manducan myös...

Voi ei, taas se alavatsakipu tulee..

ärrieri 23+4
 

Yhteistyössä