**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Marais meillä on myös vauvalla ahtaat kyynelkanavat ja silmät rähmivät todella kurjasti. Neuvolassa sanoivat vain että keitetyllä vedellä pitää putsailla. Mistään tipoista ei mainittu. Minkä nimisiä tippoja teillä on käytössä? Ne eivät siis ole mihinkään tulehdukseen tarkoitettuja vaan niidenkö pitäisi jotenkin auttaa noihin ahtaisiin kyynelkanaviin?

Taas vieraita tulossa tänä iltana. Ihan kiva sinänsä, mutta kun meillä on tätä remonttia ja remonttipölyä, niin aina on pakko ainakin imuroida ennen kuin tänne päästää ketään. Tänään pitäisi pyyhkäistä märälläkin lattioita kun mies saumasi eilen laatoituksia ja nyt on joka paikka siinä saumalaastipölyssä. Äääh.

Lisää lapsia? Vauvat ovat kyllä ihania ja olisi ihanaa hankkia suurperhe, mutta kyllä meillä taitaa tämä lapsiluku jäädä kolmeen. Hiukan haikeaahan se on ajatella että tämä on nyt sitten meidän perheen viimeinen vauva. Täytyy vain nauttia tästä ajasta mahdollisimman paljon. Pikkumies onkin varsinainen sylissä köllöttelijä, joten häntä saa ihastella niin paljon kuin haluaa.

Pitäisi varmaan hiukan alkaa siivoilla ja jotain täytyy leipoakin nyt puolenpäivän tienoilla, jotta ehtii saada ruoan valmiiksi siihen mennessä kun mies ja lapset tulevat iltapäivällä kotiin. Tämä yksikätisen elämä on välillä vähän haasteellista ja hidasta.

Auringon paistetta niille joilla tuntuu Baby Bluesin oireita. Toivottavasti menee ohi pian.

Metsälauha ja poikanen 2 vko 1 pv
 
Neuvolasta saatiin Jekovit-tipat. Neuvolatäti sanoi, että antaa niitä asiakkaille, koska ovat paremmin siedetyt. Meillä ei ole aiheutunut sen enempää itkua, kuin sitä on normaalisti. Vauva itkee masua ehkä pari kertaa vuorokaudessa muutaman minuutin kerrallaan. Sitten tulee pierua tai kakkaa. Meillä on myös Rela-maitohappobakteeritipat päivittäin käytössä. :)

Vauva 3vk
 
Soraya mikä neuvola /kunta antaa ilmatteeksi d-vitskut? Me Espoossa joudutaan ostaa kaikki tuollaiset alusta alkaen itse. Ja Espoo on muka niin vauras kunta että :| .
Peruskouluissa koululaisilla ei ole edes omia kirjoja. Vaan kokeita varten, joutuvat lainaamaan koulun kirjastosta kirjoja / opettaja kopioi tarvittavia sivuja koealueesta. Joten todella hyväntasoista opetusta. :snotty:

Lapsiluku jännee meillä kahteen. Ellei sitten tule joskus pieni iltatähti, mutta se on aika epätodennnäköistä.

Jadekettu+masuasukki 39+2 :heart:
 
Nyt laitoin miehen hieroja reissullaan myös apteekkiin hakemaan cuplatonit. Olen myös nukuttanut poikaa masullaan, joka on auttanut masuvaivoihin. Mahallaan nukuttamista ei kai suositella, mutta keskolassakin tätä jo tehtiin niin olen nyt sitten kotonakin tehnyt että pääsee välillä edes pumppaamaan ja veskiin. Sängynpäätykin on jo nostettu ylös... vieläkö on joku konsti koklaamatta? Viime yön hän nukkui mun rinnalla että siinä sitten tuli aikas lailla katkonainen yö itselle mutta jos tässä nyt ottaisi päikkärit kun poika nukkuu vihdoinkin.
 
Pikasesti tulin vain lukasemaan kuulumisia..
Ja pakko sen verran kommentoida, että meidänkin neuvola antaa ensimmäiset d-vitamiinit ilmaseksi =) Ja raskausaikana saa rautatabletit ilmaseksi neuvolasta =)

Jotain hyvää meidänkin kaupungissa :whistle:
 
Päivitellääs taas meiltäkin..:)

Nii tuos lueskelin noita edellisiä..Tohon siteen haisteluun :LOL: kyllä täälä ainakin sitä sidettä haisteltiin jo sairaalas ja sit vielä kotonakin ja tosin sen kohtutulehduksen takia..
Meillä täällä e-p:lla saa kans noi ekat tipat neuvolasta ja jekovit-tippoja ne on antanut,jatkossa sitten itse ostetaan..samoin saa odotusaikana ekan rautatabletti purnukan neuvolasta.
Ristiäispäiväkin on jo sovittu,26.4 olis ne ja onneksi ei tarvi ite ressata kun mun kotona pidetään.

NO sit kuulumisiin..:)
Meillä on täälä isommalla muksulla ollut hirvee flunssa,onneksi sen olotila rupiaa helpottamaan,on niitä öitä jo tullut itsekkin valvottua kun toinen yskii kuin viimeistä päivää..
no sit lauantaina rupes toi pikkumieskin rohisemaan aina makuu asennos,ei muutakuin rinnanpäällä ja sitteris pystynyt nukkumaan,sängynpäädyn nostokaan ei auta...onneksi ei nenää vedä tukkoon mutta semmonen kähiä ja limaisen kuuloinen se kurkku on kun hetken on makuuasennossa ja herää siihen "oksennus"reaktioon...:( toivotaan että menee nyt vähäisin jutuin ohi...
Huomenna tulis taas neukkutäti meitä kattoon..

äiree ja ipis 2vko 6pvä
 
Metsälauhalle silmätipoista: Oftan akvacol on tippojen nimi, ja tosiaan pitäisi avata kyynelkanavia ja samalla ehkäistä tulehdusta. Toiseen lievemmin tukkeutuneeseen silmään auttoivat, mutta pahemmin tukossa olevaa ainoastaan lieventänyt. Mutta hyvä tulos tuokin. Neuvolan mukaan (neuvolastakin olisi saanut resepteja) 5pv tippoja ja jos ei ole auttanut, niin 5pv taukoa ja sitten uusi viiden päivän kuuri. Me pidetään toiselle silmälle nyt tuo tauko, ja sitten otetaan toinen kuuri.

Ai juu, ja meille sanoi lastenlääkäri, ettei vettä tarvitse keittää, kun ei kuulema muutenkaan eletä steriilissä ympäristössä (?), mutta uskon, ettei veden keittämisestä mitään haittaakaan ole, itsekin keittäisin jos jaksaisin.

T.Marais ja Mökö 2vko 3pv
 
Heippatirallaa!

Mimosa vetelee päikkäreitä, tuleva haltiakummisetä kävi tänään moikkaamassa ja toi ihanan haalarin tullessaan. Muru on saanut ihan hirmuisesti lahjoja joka puolelta, sellaisiltakin ihmisiltä, joiden kanssa juuri ja juuri tunnetaan (mm. miehen äidin työkaverit, mun mummoni ystävät, mun ala-asteen opettaja...). Mikä olisi kiva tapa kiittää heitä vauvamuistamisista?

Täälläkin neuvolasta saa ensimmäiset d-vitamiinit, täälläpäin annetaan Jekovit-merkkisiä. Meillä alkoi masuvaivat samaan aikaan tippojen aloittamisen yhteydessä, niitä yritetty lievittää pumppajumpalla, Cuplatonilla ja Jekovit-tippojen annostuksen hitaalla nostamisella.

Toinen lapsi luultavasti hankitaan, mutta ei ihan heti - yksi vaippaikäinen kerrallaan, kiitos. Ja mullahan on aikaa näitä mukeloita tehtailla vielä rapiat kakskyt vuotta (13 päivää meikän 20-vuotissynttäreihin :attn: ) :D Kondomilla mennään ja sitten joskus, kun lapsiluku on täysi, mieheltä laitetaan röörit solmuun.

Nyt kuului kiljaisu, mie lähden tissittelemään pikkuista. Huomenna taas neuvolaan punnitettavaksi, saan samalla ajan jälkitarkastukseen. :wave:

upupa ja Mimosa (jolle tuli tänään kela-kortti ja jolle avattiin tänään oma pankkitili)
 
Me käytiin tänään lastenvalvojan juttusilla. Isä päätti haluta isyystestin ja asetin ehdoksi että on sitten itse paikalla kun lasta piikitetään, joten se pitkittyy nyt sitten kesäkuulle asti. No eipä tarvi enää edes harkita neuvottelua kastetaanko poikaa vai ei. Nimiehdotus lähti maistraattiin, saa nähdä tuleeko hyväksyttynä takasin.
 
Meillä ei saa rautatablettejakaan neuvolasta. Jos käy verta luovuttamassa, ja hemppa on alhainen. Niin SPR antaa tabletteja.

Oletteko muuten miettineet useamman lapsen saaneet, että mitä ehkäisyä meinaatte alkaa käyttää kun jälkitarkastus on ollut? Meillä oli esikon jälkeen kumi käytössä. Mutta nyt pitäisi kyllä jotain muuta ottaa käyttöön. Sillä lapsiluku jäänee kahteen.

Jadekettu+masuasukki 39+3 :heart:
 
Heipä hei!

Nyt mäkin pääsen virallisesti tänne, sillä meidän pieni prinsessa syntyi lauantaina, 21.03.09 klo 00.49. Tytöt mitat oli 3560 g ja 50 cm, pipo 34 cm. Kaikki meni erittäin hyvin, synnytys oli helppo ja oon elämäni kunnossa nyt. Synnytyksen kokonaiskesto oli 3 h 45 min, josta ponnistusvaihe 4 min. Sairaalaan kirjauduttiin klo 23.00 ja tyttö oli maailmassa jo vajaa pari tuntia siitä. Oli kiire maailaman, vaikka olin varma että yliaikseksi menee...

Kotiuduttiin jo eilen, eli reilu vuorokausi synnytyksestä ja siksi meillä käy Taysin kätilöt kahtena päivänä kotikäynnillä tarkistamassa että kaikki on hyvin. Voisin tuolta maalismasuista kopsata synnytyskertomuksen tännekin, siinä on sit tarkemmin synnytyksen ja päivän kulusta.

Arki meillä on lähtenyt sujumaan erittäin hyvin. Tyttö on ainakin vielä ollut erittäin kiltti ja helppo tapaus, yöllä heräsi syömään kaksi kertaa, mutta muuten nukkui kun tukki. Maitoa mulla ei vielä kovin paljoa tule, joten lisämaitoa annan vauvalle imetyksen jälkeen, mutta tällä kertaa toivoa kyllä näyttäisi olevan sillä rinnoista tulee kuitenkin jo maitopisaroita. Esikoisesta ekat maitotipat tuli vasta 3 viikkoa synnytyksestä. Jälkivuotokin mulla on erittäin niukkaa eikä mikään paikka ole kipeä. Tänään kipaisin pikaseen kaupungilla esikoisen kanssa ja isi oli tytön kans kaksin kotona. Hyvin óli isillä ja tytöllä mennyt.

Soraya ja puuskamuikkunen; tekos keskustelitte tuosta Taysissa saamasta hoidosta? Mä sain Taysissa erittäin hyvää hoitoa. Tällä reissulla oli 2A:lla ja esikoisesta
2B:llä ja molemmilla osastoilla oli erittäin ystävälliset ja avuliaat hoitajat. Ei kyllä voi muuta kun kehua.

Meidän neuvolassa saa muuten kans rautatabletit, ekat d-vitamiinit ja ekat minipillerit ilmaiseksi. Ja minipillereistä puheen ollen, me halutaan kyllä miehen kanssa lapsia lisää ja puhuttiinkin juuri eilen asiasta. Kolmatta vauvaa aletaan luultavasti yrittään reilun vuoden päästä, jolloin ikäerosta ei tulis kovin isoa. Ollaan puhuttu että neljä lasta vois olla kiva määrä, mutta eihän sitä ikinä tiedä. =)

Nyt taiden mennä kylvettään pikkuneitiä.

marza ja minimuru 3 vrk
 
Marzalle onnea prinsessasta!



Ja mukava kuulla myöskin muita positiivisia kokemuksia Taysista, sillä niin paljon olen kuullut sieltä sitä negatiivista. Pitäisiköhän varoa siis osastoa nelonen...


Vihvi, Nokialla asustelen ja täällä tosiaan saatiin ilmaiseksi ensimmäiset tipat. Ja meilläkin tipat otettiin käyttöön, kuten joku mainitsi vähitellen: ensimmäinen päivä/1 tippa, toinen päivä/kaksi tippaa jne. Rautatabletteja en muistaakseni neuvolasta saanut, ne piti itse ostaa.

Äiree. Toivotaan, että pieni mies paranee pian!

Ahaa, siis kuntosalille suositus on 3kk. Voihan harmi. Kun mun 10x-kortti menee umpeen toukokuun lopussa. Täytyykin kysellä sieltä salilta, mitä mieltä ne on, siirtäiskö sitä... Tai sitten annan kortin kaverille.

Mitäs vaippoja te käytätte? Meillä oli pienen hetken Libero1 ja nyt on Libero2 menossa tällä hetkellä. Sivuvuotoja tulee jatkuvasti ja mietinkin, onko parempia vaippoja olemassa??? Pamperssia kokeiltiin kanssa alussa, mutta ne oli mun mielestä vieläkin huonompia. Ei mennyt sivulärpäkkeet sitäkään vähää päällekkäin kuin Liberossa. Kestovaippoja kokeilen uudelleen, kunhan napa paranee. Jadekettu, kiitti tarjouksesta lähettää äippäpaketin vaippa. Mä luulen, että toi malli käy kyllä äkkiä pieneksi, kun meillä niin iso poika... Taidan tilata seuraavaksi jotain "all-in-one"-vaippoja, taitaa olla helpompia näin alottelijalle?

Vauva 3vk 1pv
 
Heips!

Minäkin löysin tieni tänne :) . Etusivulta klikkaa automaattisesti odotus-puolelle, että piti oikein miettiä mihin nyt klikkailee :LOL: .

Mitähän mun piti kertoilla... Ollaan Sintti-pojan kanssa kaksin kotona nyt toista päivää. Esikoinen on hoidossa ja olen erittäin tyytyväinen että on. Meidän yöt on edelleen ähinän täyteisiä. Alkuyö menee ihan ok, Sintti menee yöunille siinä klo 21 paikkeissa. Ekan kerran herää syömään n. 00.30. Sen jälkeen alkaa pienimuotoinen ähinä mutta saan jotenkin nukuttua. Seuraava syöttö on melkein minuutilleen samaan aikaan joka yö, eli klo 3.00 ja siitä se riemu alkaa :/ . Kauhee vääntäminen, ähinä ja kähinä. Pieni on unessa mutta ähisee muutaman minuutin välein pienessä kippurassa ihan jäykkänä. Ähinä vaan pahenee aamuun mennessä. Päivällä ei ole mitään ongelmaa :eek: . Cuplaton ja Relat käytössä mutta ei ne oikein auta. Mitä nyt ilma sentään tulee ulos, aluksi ei sitäkään. Kuten terkkari sanoi, aika auttaa, ei juuri muut :/ .

Jaahas, kitinä alkoi, pojalla onkin jo ruoka-aika. Nyt on joku tehoimu-kausi menossa, meillä ruokaillaan parhaimmillaan puolen tunnin välein :eek: . Palaan taas kun saan hiukan omaa aikaa.

Iines ja Sintti-poika 3 vkoa
 
Moikka!!

Meillä kävi äsken Taysin kätilö kotikäynnillä nopean kotiutuimsen vuoksia ja himpun verran oli vauvan bilirubiiniarvo noussut. Kätilö otti varmuuden vuoksi verinäytteen, jonka tulos selviää tuossa iltapäivällä. Toivottavasti arvo ei kuitenkaan ole noussut liikaa, ettei jouduta valohoitoon.

Neuvolastakin pitäisi terkan tulla tuossa iltapäivällä kotikäynnille, joten tää päivä on nyt yhtä odottamista että koska terkka tulee.

Viime yö meillä meni ihan mukavasti, vauva söi vähän useimmin kun edellisenä yönä ja musta tuntuukin että maito on nousemassa kun rinnat on niin arat. Ja Esikoisen aikaan ostetut imetysliivit on pienet! :eek: Tissit pursuaa liiveistä yli, joten täytyy vissiin lähteä liiviostoksille. Mä varmaan joudun kohta ostaan jotain Ö-kuppia, kun nää rinnat on niin valtavat. :LOL:

Vaipoista, meillä on nyt käytössä liberon ykkösvaipat, mutta oon ostanut valmiiksi pampersejakin. Esikoisen aikaan tykkäsin enemmän pamperseista, mutta nyt nuo liberot näyttäisi olevan ihan yhtä hyviä, ellei parempia.

Tässä vielä lupaamaani synnytyskertomusta tännekin.

Perjantai aamuna klo 07.00 alkoi tulla supistuksia ja niitä tuli 15-20 min välein noin kello 11 asti. Myös limatulppa irtosi aamun vessakäynnillä, mutta itse olin aivan varma ettei synnytys siltikään ole lähelläkään. Laitoin varmuuden vuoksi miehelle viestiä, että on vähän supistellut, mutta ei vielä mitään hätää. No, mies meni sitten perumaan kaikki työpalaverinsa ja tuli töistä kotiin jo klo 13 aikaan. Mä nauroin miehelle, että ei tässä viikonlopun aikana varmaan vielä mitään tapahdu, että turhaan tulit näin aikasin kotiin. Päivällä ei sitten supistellutkaan oikeastaan yhtään, mutta klo 17 aikaan alkoi taas supistella mutta erittäin epäsäännöllisesti.

Käytiin siinä sitten anoppilassa ja kaupassa ja oltiin kotona illalla klo 20 aikaan, jolloin mentiin saunaan. Saunan jälkeen sitten tuli ensimmäinen kivuliaampi supistus ja niitä alkoi tulemaan 10 minuutin välein ja olivat koko ajan kivuliaampia. Klo 22 aikaan aloin pakata esikoisen kamoja ja soitettiin anopille, että tuodaan poika hoitoon. 22.40 oltiin anoppilassa ja supistuksia tuli 4 min välein. Automatkalla Taysiin sanoin vielä miehelle että musta tuntuu että on turha reissu ja ne passittaa meidät kotiin ja tuskin oon edes yhtään auki. Taysissa oltiin klo 23.00 ja supistukset tuli 2 min välein. Pääsin heti käyrille ja hoitaja teki sisätutkimuksen; olin 6 cm auki!!! Ehdin olla käyrillä reilun 5 min, kun hoitaja sanoi että nyt lähdetään heti saliin. Samantien mua vietiin sängyllä synnytyssaliin ja kerkesin jo pelästyyn että mikä vauvalla on hätänä ja kyselinkin hoitajalta että mikä nyt on, mutta se ei vastannut mulle mitään. Saliin tuli heti lääkäri, joka puhkas kalvot, jotta näki minkä väristä lapsivesi on. Lapsivesi oli ok ja vasta silloin mulle kerrottiin että vauvan sydänäänet oli tosi heikot kun makasin käyrillä ja siks mut passitettiin niin nopeesti saliin. Vauvan sydänäänet normalisoitui salissa joten mitään hätää ei ollut.

Siinä vaiheessa olin jo tosi kipee, ja vedin ilokaasua, vaikka olin päättänyt etten sitä ota. Pelkäsin ilokaasun aiheuttavan pahaa oloa, mutta se auttoikin aika hyvin. Kysyin kätilöltä siinä vaiheesa että ehdinkö vielä saada puudutusta, ja kätilö sanoi että laitetaan heti. Klo 23.30 anestesialääkäri tuli saliin ja sain epiduraalin. Samalla mulle laitettiin myös oksitosiinitippa. Supistukset ei missään vaiheessa hävinneet kokonaan, mutta eivät olleet kivuliatakaan. Siinä sit oltiin salissa ja 00.30 alkoi tulla ponnistamisen tarvetta. Kätilö tarkasti tilanteen ja sanoi että odotetaan vielä hetki, että ihan pieni reuna on vielä jäljellä. Siitä ei sit mennyt kauaa kun oli jo semmoinen tunne että nyt on pakko ponnistaa ja tilanne taas tarkastettiin ja reuna oli hävinnyt. Sain alkaa ponnistaa ja kahdella supistuksella vauva oli ulkona. Vauva siis syntyi klo 00.49. Synnytys oli helppo ja siitä jäi hyvä mieli. En revennyt olleenkaan, joten tikkejä ei tarvittu. Synnytyksen kokonaiskestoksi tuli 3 h 45 min, ponnistusvaihe 4 min.

Osastolle päästiin n. 03.00 aikaan ja ihmettelin sinne kävellessäni, kun paikat ei olleet yhtään kipeet. Mitään muitakaan vaivoja ei ole ollut, kun esikoisesta pissaaminenkin oli yhtä tuskaa kun kirveli niin paljon. Ja nyt ei mitään. Jälkivuotokin on erittäin niukkaa, eikä mulla ole yhtään semmoinen tunne että olisin synnyttänyt 3 päivää sitten.

Sunnuntaina tosiaan kotiuduttiin ja ma-aamuna kävi hoitaja kotikäynnillä, koska kotiuduttiin niin nopeesti. Vauva on ihana ja ainakin vielä helppo tapaus. Syö n. 4 tunnin välein ja muut ajat nukkuu. Maitoa mulla ei ole tullut kun muutama pisara, mutta sekin on jo hyvin kun esikoisesta ekat maitotipat tuli vasta 3 viikkoa synnytyksestä. Lisämaidolla siis pääasiassa mennään.

Oikein hävettää miten tuo synnytys menikin niin helposti ja miten mä toivuin siitä niin nopeesti. Miehen kanssa vähän jo keskusteltiin kolmosestakin; tuo vauvakuume kun taitaa olla mulla kroonista...

marza ja prinsessa 3,5 vrk
 
Sektiohaava on parantunut tosi hyvin, sairaalassa pärjäsin Panadolilla ja kotona ilman mitään. Pitää oikein muistaa ottaa rauhallisesti, että haava pääsee myös sisältä paranemaan kunnolla.

TUTTIASIAA! Oletteko ottaneet käyttöön? Meillä tytteli tyydyttää imemisen tarpeensa ja nälkänsä rinnalla. Kätkytkuolemariskiähän sen sanotaan jonkin verran ehkä vähentävän, mutta kun ei tuo tykkää edes pullosta. Mitä konkreettista hyötyä tutista voi olla, jos lapsi ei ainakaan nyt kitise kuin märkänä ja nälkäisenä.

Ada syö välillä tunnin, välillä parin tunnin välein, mutta onneksi niin napakalla otteella, ettei sessio kestä varttia kauempaa. Paino oli sairaalasta lähtiessä jo melkein syntymälukemissa, eli tuntuu riittävän. Rinnat ainakin valuu ihan mielettömästi, suihkun jälkeen on paita hetkessä litimärkä.

Painosta ja ulkonäöstä.
Raskauden aikana tuli 10 kg. Sairaalassa oli jäljellä vielä 2,5 kg ja nyt parissa päivässä lähtenyt 1kg. Eli 1,5 kg lähtöpainoon. Masu on aika pieni, ei toki entisenlainen littana ja kova, vaan pehmoinen. Eiköhän se siitä kiinteydy - kunnes tulee seuraavan vauvan aika. Suositúkset sektion jälkeisestä odotuksesta vaihtelee vähän, vuosi taitaa olla se yleisin, ja varmaan meille ihan sopiva. Uusi asunto on kuitenkin pakko hankkia ennen neljännen perheenjäsenen tuloa.

Me suunnittelimme ensimmäistä ulkoilureissua viikonlopuksi, jos lupaus aurinkoisesta ilmasta toteutuu. Mieskin on ihan innoissaan, tuntuu seonneen vauvasta vielä minuakin enemmän.

Nyt syötölle
Minilla ja Ada 6 päivää



 
No niin neuvolatäti tosin kävi ja kaikki oli taasen kunnossa...Poitsulla paino oli nyt 5360g,reippahasti oli noussut,miksei tolla syömisellä...
tosta mun epäilemästä nuhasta sano et ei pakosti ole nuhaa et voi olla ihan sitä "vauvalimaa" kurkussa kun jotenkin se kurkku pienillä on vielä pehmoinen ym... :/ en kyl päässy kuusalle mut ei tosin luultavasti nyt ole sitä koko nuhaa,kun ei oikein itekkään ota selvää.. :/

Vaipoista meillä on käytössä pamperssin 2 koko(vielä hetken)...kokeilin liberoa mut oli vyötäröltä meidän poitsulle mun mieleeni liian tiukka ja siks tohon pamperssiin päädyin kun on sitä varaa.. =)

Tuttia meillä käytellään silloin tällöin,hyvin harvoin,joskus vain tuntuu että litkii sitä maitoa siihen imuntarpeeseen/uneenpääsyyn ja pukataan tuttia sit...

Mulla olis lähtöpainoon nyt 4kg et ihan hyvin on itekseen laskeskellu kun sitä painoa tosin tuli sen 20kg,mahaa on vielä reippaasti jäljellä mut toivotaan et sekin siitä pikkuhiljaa laskee ja sit työ alkaakin ton ihanan löysän kans... :LOL:
 
Huh, kun on parissa päivässä tullut tekstiä! Mukava lukea silti muidenkin vauvarjesta :hug: Mulla ei juuri kavereilla ole lapsia, siksi onkin kiva jakaa kokemuksia täällä. Siskolta ja isovanhemmilta sen sijaan satelee noita vauvanhoito-ohjeita vähän liiankin kanssa :LOL:

Näköjään nuo kokemukset Tays:sta jakaantuu aika tasan, nelonen vissiin sitten se negatiivista palautetta saava osasto.. ehkä mä vaan olin siellä liian kiltti enkä tajunnut vaatia sitä ohjausta ym :ashamed:

Vaipoista oli kyselyä, meillä oli pyhä tarkoitus käyttää ainakin osittain kestoja..muttamutta kun pesemme pyykit taloyhtiön pesutuvassa, tuntuu vähän hankalalta pestä vaipatkin siellä. Niitä pitäisi olla ensinnäkin iso läjä, koska pyykkikone pyörii n. parin pvän välein, ja tämän takia ei tulisi pestyä vaippoja niin usein. Lisäksi mies on niin kiltisti 3 viikkoa hoitanut pyykkihommat, etten viitsisi lisätä yhtään pyykkimäärää, ettei se kyllästy. Muuten joudun ite hoitaan senkin ruljanssin! Joten toistaiseksi mennään kertiksillä. Nature Babycare ja Libero on merkkeinä. Molemmat ihan hyviä, ei valittamista. Harkitsen kestoilua uudestaan, jos saadaan oma pesukone ostettua...

Tutista Mummu halusi välttämättä eilen antaa kyläilyreissulle neidille tutin. Ei olla kotona tarjottu, koska ei ole tarvinnut. Lisäksi pelkäsin, että se vois vaikuttaa imemisotteeseen. Tyttö lussutti sitä onnessaan ehkä 10 min ja sylki sitten pois. Nyt jo kyllä syöminen meillä sujuu ja imuote on hyvä, joten tutti saa jäädä taloon jos tarvetta tulee.

Painosta mulla tuli reilu 20 kg :( josta laitokselle jäi 10 kg.. odotan kovasti että pääsen kunnolla reippaileen ja kapuamaan takasin hevosen selkään! Ratsastus ja hevoset on mulle semmonen henkireikä, että toivottavasti pääsen edes vähän harrastamaan kevään mittaan.. Viimeks ratsastanu viime kesän


Puuskamuikkunen ja Aunis (nimi jo päätetty, mutta ei julkistettu :heart: ) 3 vko 3 pvä
 
Heippa kaikille!

Iines Meillä on sama homma öisin. Hirveä vääntämistä ja kitinää loppuyöstä. Ei halua syödä, vaan ihan vatsaväänteitä.

Alkuviikko on ollut raskas, kun vauvalla on ollut kaikki päivät mahakipuja. Herää itkemään syvästä unesta ja nukkuu noin 10 minuuttia kerrallaan. Se kolmen tunnin sykli on meillä noin tunnin sykli. Syötän puoli tuntia, sitten vauva nukahtaa 10 minuutiksi, herää itkemään mahakipujaan ja sitten vaihdan vaipan. Sitten kaikki alkaa alusta. Cuplatonit on auttaneet vähän ja jalkojen pumppaaminen. Eilen kylpy rauhoitti pikkuista hieman. Täytyy kai kokeilla vielä niitä Rela-tippoja. Yöt onneksi menee ihan ok, paitsi se aamuyön kitinä ja ähinä..

Mies on ollut alkuviikolla kokonaisia päiviä pois ja tunnin syklit on aika rankkoja yksin. Toivottavasti tämä vaihe menee nopeasti ohi!!

Mimmu ja vauveli 1vk6vrk
 

Yhteistyössä