**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Heippa!

Ilmoittaudun takaisin mukaan, oon käyny välillä lueskelemassa ja nyt tuntuu, et olis jo aikaa ja energiaa kirjoittamiseenki. Tyypistä on tullut Pumpernikkeli, painoa vähän päälle 6 kiloo ja pituutta n. 62 cm.

Misstra kuulostipa tutulta noi teidän jutut. Vaatteiden kaa mäki olen pähkäillyt (kestovaippojen takia), varsinkin resori on monissa housuissa tosi tiukka ja käytetäänki paljon haalareita (joissa täytyy viel olla säädettävät olkaimet, jotta vartalon pituus riittäisi eikä lahkeita tarttis kauheesti rullata).

Meillä taas on tullu neuvolassa sanomista, et painoo pitäis tulla enemmän, kun on tullu n. 160 g/vko. Yritän olla stressailematta (kun niitä stressaamisen aiheita on ihan pohjattomasti).

Hannami ja Pumpernikkeli 12vkoa




 
Iltaa!

Tervetuloa Puppy!

Outius meidän Siiri tunkee kyllä nyrkkejä suuhunsa, mutta esineitä ei tavoitella täälläkään. Nyrkkien imeminen alko kiinnostaa vajaa pari viikkoa sitten.

Vaipoista meillä käytössä Pampersin ja Liberon 2-koot. Ton Liberon jätän kokonaan pois kunhan paketti loppuu, koska on Siirille ihan väärän mallinen: vyötäröstä tiukka ja lahkeista löysä - huono yhdistelmä! Pamperin kakkonen on tosi hyvä ja vain megakakat tursuaa joskus yli selästä.
Kestoista on käytössä vain Imse Vimset ja niitäkin käytän ihan fiiliksen mukaan miten sattuu huvittamaan. Näiden vaippojen imuteho ei ole riittänyt oikeestaan missään vaiheessa, joten jotain lisäimua aina käytän.

Hannami meillä aika maltillisesti kasvava tyttö myös: kuuden viikon iässä painoa oli tullu yhteensä 1245 grammaa syntymäpainoon. Huomenna on 2 kk neuvola ja jännittää, onko 5 kg menny rikki. Kyllä teidän Pumpernikkeli varmasti kasvaa omaa tahtiaan eikä se tosiaan stressaamalla asia parane. Osaavat joskus neuvolassa valitettavasti sanoa näistä herkistä asioista vähemmän mukavasti.

Makeanhimo myös täällä aivan valtava. Kauhistuttaa kesäherkkujen ajatteleminenkin. Viikonloppuna vielä serkkutytön lakkiaiset... Ja jääkaapissa edelleen ristiäisherkkuja :kieh:

Nyt pitää kyllä lähteä nukkumaan. Huomenna neuvola jo 9.15 ja samalta reissulta mummulle, koululle sekä kaupungille, joten ei jouda ottamaan edes päikkäreitä.

Kaatjuska ja Siiri huomenna 2 kk
 
meillä ehdottomasti parhaiten toimivat Lidlin vaipat, ja miksipä ei kun ovat vähän edullisempiakin.Makeanhimoon vesimeloonia, ananasta ja mansikoita ja kiloihin vaunumaratooneja sekä munalukko jääkaapin oveen ja avain Nevadaan.
 
Huomenta!

puppy: Myös minä olen Lidlin vaippojen fani. Ihan parhaita mitä löytyy!

Makeanhimo on valtava täälläkin. Ja kun elopainoa on vaikka muille jakaa, niin ei niitä herkkuja sais syödä. Oon yrittänyt olla Painonvartijoiden pisteillä (lisäsin sen 10 mitä imetys tuo) ja sainkin jo painoa 2,5 kg alemmas. Nyt sitten pitää jatkaa kärsivällisesti. Meillä myös siskoni lakkiaiset ja siellä tulee kuitenkin mässättyä.

Joona näköjään heräilee. Nyt jäi lyhyeksi mun stoorini... eipäs jäänytkään, siellä se nukkuu ja huutelee unissaan :eek:

Meillä on suunnitelmissa shoppailun täyteinen päivä. Pitäis lähteä Myllyyn, turun seutulaiset tietää paikan, toisin sanoen ostoskeskukseen. Miehellä on ens maanantaina synttärit, joten jotain pitäis löytää. Tänä vuonna en osta mitään suurta, kun viime vuonna oli 30-vuotis päivät. Jos pari t-paitaa löytäis niin hyvä olis.

Miten muuten teidän miehille maistuu omien vaatteiden shoppailu? Meillä mies inhoaa ostoskeskuksia ja "rättikauppoja". Uusia vaatteita suostuu ostamaan aleista ts. kaks kertaa vuodessa ja silloinkin ostaa ekat mitkä käteen tulee. Mä olen onneksi aina mukana tyylipoliisina ettei tuo nyt ihan hampparilta näytä. Muina aikoina ukon vaatehankinnat on mun varassa, joten jouluna, synttärinä, isänpäivänä ja vaikka turhina tuliaisina saa aina vaatteita. Oma vikansa kun ei kauppaan suostu tulemaan... :LOL:

Sitten vielä vauvan sopivista vaatteista: kestojen takia meilläkin on Joonalla jotkut vähän epäsopivan kokoisia. Bodyistä on aina hihat liian pitkät, kun pikkumiehes on persjalkanen otus. Mut ihan normaalit puoli- ja kokopotkarit sopii Joonalle parhaiten. Potkareissa saattaa olla liian pitkät lahkeet mut sitten laitan sukat päälle. Kesällä hellekeleillä aion käyttää niitä kokopukuja missä on lyhyet hihat ja lahkeet. Pari uutta pitäis vielä ostaa. Muutoin mennään varmaan ohuilla puolipotkareilla ja lyhyt-/pitkähihaisella bodyllä.

Jaahas, santsikuppi kahvia ja hiusten laittoon :) .

Iines ja sittenkin nukkuva Joona
 
Vaipoista Meillä on käytössä Liberon 3 käytössä. Ollaan oltu jo kolme viikkoa käytetty noita, kun kakkoset kävi liian pieneksi. Alko naurattaa kaupassa, kun ostin kummallekin vaippoja, niin pojalle nelosta ja tytölle kolmosta. Aada kasvaa aivan erilailla kuin Eetu.

Vaatteet Mä käytän tytöllä bodyja ja sukkahousuja päivisin, jos ei olla mihinkään menossa. Mutta jos kyläreissu tulee, niin sitten pistän housut jalkaan. Tuo on tullut isäänsä, eli kuumaverinen, joten vaatetta ei saa olla paljon, kun hiki tullee.

Mä en tiiä, miten mä tuota tyttöä pidän lattialla, kun on tuo höyryveturi Eetu kotona. Aada kyllä yrittää kovasti kääntyä ja on jo kääntynytkin sohvalla, mutta miten mä saan tuon esikon oppimaan siihen, että siskoon ei kosketa, kun on lattialla. Oisko jollakin vinkkejä?
 
Viipi: Mie olen kyllä antanu isoveikan olla lähellä ku Ninni on lattialla. Aluksihan se meinas ihan hirveesti olla pahan teossa, mut ku huomas että äiti antaakin luvan koskia niin johan kiinnostus pahantekoon loppu. Välillä kesken leikkiä käy pusuttelemassa tai halimassa vauvaa. :heart:
 
Vaipoista: Liberon koko 3 menossa ja varmaan kohta saa siirtyä suurempiin.

Mies ja vaatekaupat: Tykkää kyllä käydä ostamassa itselle vaatteita ja kierrellä kauppoja, jos on jonkin vaatteen tarvis.

Matkarattaat: Ostettiin käytetyt Gragonin matkarattaat, joihin saa kaukalon kiinnitettyä. Ei ilmeisesti suositella alle 6kk:tta vanhoille. Mutta en kyllä matkalle ota yhdistelmävaunuja kun ne vievät niin paljon tilaa ettei meille muuta mahtuisi mukaan. Olen ollut tyytyväinen ostokseen kun kauppareissulla saa vetäistä rattaat peräkontista ja kuskata neitiä niissä. Ei tarvitse painavaa kaukaloa kantaa.

No nyt neitokainen hermostui lattialla, pitänee kiirehtiä apuun:)
 
moi!

mäkin oon antanut tytön olla ihan vapaasti lattialla, vaikka tuo isoveli pyörii koko ajan vieressä. aika nopeesti esikoinen oppi, ettei siskoon saa koskea ja nyt esikoinen vaan katselee vierestä kun tyttö makaa lattialla ja välillä antaa märkiä pusuja. :heart:

oon kuullut et kromi auttaa makeanhimoon, mutta mulla sillä ei kyllä ollut mitään vaikutusta. :LOL: omaa laihdutustani päätin nyt avittaa liittymällä keventäjiin. heti parina ekana päivänä oon huomannut et mun ongelma on liian isot annoskoot. :eek: salaattia mä syön päivittäin, samoin hedelmiä. nyt siis pitää vaan ruveta syömään vähemmän. karkit mä vaihdoin sokerittomiin, jottei tarvi kokonaan herkuista luopua. toivon kovasti et tuosta keventäjistä olis edes jotain hyötyä.

vauvan kesävaatteet on meillä pääasiassa lyhythihaisia bodeja ja hameita. täytyy vaan pitää vauva pois suorasta auringon paisteesta.

meillä mies ei kyllä mielellään vaatekauppoja kierrä. usein mä ostan miehelle vaatteet. oon parit farkutkin osannut ostaa ilman et mies on mukana. samoin kenkiä voin ostaa kun miehellä on vaan hivenen isompi jalka kun mulla, niin osaan ostaa miehelle kengät kun sovitan niitä itse. :LOL: mulla kengät on 40-41 ja miehellä 42-43.

sori muuten, kun tulee kaikki pienillä kirjaimilla. tyttö on tuossa tissillä, ja kirjoitan yhdellä kädellä. :D

marza
 
Nyt on lapsilla koulut loppumassa ja kummallakin vaihtuu opettaja ensi vuonna. Onko teistä ok ettei ostaisi mitään vaan leipoisin jotain? Tuntuu ettei mitään kukkia viitsisi ostaa tai jotain pientä.

Jos siis päädyn leipomaan niin onko esim. kauraleipä ihan hyvä lahja vai mokkapalat?

Ei niinkuin yhtään osaa päättää. Kauraleipää juuri tuossa kokeilin ja siitä tli mielstäni hyvän makuinen, mutta voiko sellaista antaa lahjaksi?
 
Tänään käyty 2 kk neuvolassa:

paino 4795 g
pituus 57,4
py 38,8 cm

Painoa suhteessa pituuteen tullut vähän naftisti, joten käymme jälleen tarkistuksilla kahden viikon päästä. Meidän neukkatäti on kyllä mukava, kun ei mitenkään syyllistä ja pahoita äidin mieltä, vaikka painoa vähemmän onkin. Laittaa vain seuraavan ajan kahden viikon päähän, kun muutenhan olisi normaalisti kuukauden välit. Me käytiin Siirin kanssa 6-viikkoisenakin "ylimääräisellä" tarkistuksilla. Itse pidän hyvänä, kun seurataan tarkkaan.

Lääkärintarkastuksessa ei ilmennyt mitään ihmeempää - kaikki kunnossa. Seuraavat merkinnät lääkäri kirjoitti neuvolakorttiin:

"Kasvaa hyvin, seuraa, hymyilee, ottaa kontaktia. Aukile, silmät, solisluut, sydän, keuhkot, vatsa, lonkat, pulssit, iho OK. Kävely-, moro+, tarttumis+. Tonus hyvä, pään kantavuus hyvä. Terve tyttö."

Kaatjuska ja Siiri 2 kk

 
Hiphei, Mimosa kääntyi äsken ekaa kertaa mahaltaan selälleen! Kyljelleen asti pääsee selältäänkin, mutta 180 asteen kierähdys on vielä hukassa. Joka päivä tulee yhä enemmän hymyjä, ja muutama päivä sitten neiti alkoi jo nauramaan :heart: Sydän sulaa kun kuulee pikkuisen hekotuksen.

Käytiin maanantaina 3kk neuvolassa, Mimo sai toisen rotarokotteen sekä DTaP-IPV-Hib (eikös se tuollainen ole?). Illalla tyttö oli itkuinen mutta yhden supon avulla pärjättiin ja seuraavana päivänä oli oma iloinen itsensä :) Pituutta oli 56,5cm ja painoa 4160g (2kk neuvolassa 52,2cm ja 3435g). Eli hienosti oli kasvanut! Kehuja tuli iloisuudesta ja jäntevyydestä. Seuraavaksi mennäänkin kasvukontrolliin keskussairaalaan ensi kuun lopussa.

Uusille lämpimästi tervetuloa! :flower:

Vaipoista: kertseistä käytössä Pampersin NB2. Pääasiassa kestoillaan.

Makeanhimo on mullakin, mutta silti paino vaan putoaa... Tippunut alle 50 kilon. Yritän ahtaa itseäni täyteen jatkuvasti ja pitää kiloista kiinni kynsin hampain, en tosiaankaan halua laihtua enää sellaiseksi tikuksi kuin olin ennen raskautta. Ongelma tämäkin :(

Vauvatanssi kuulostaa kertakaikkisen hauskalta, selittäiskö joku hieman mistä on kyse?

Muksulle ostin kesävaatetta sekä muita vermeitä kaverilta (heillä vuotta vanhempi tyttö) ison säkin. Oli shortseja, mekkoja, lyhyt- ja pitkähihaista bodya, paitoja, hupputakkeja, pari paksumpaa haalaria, sukkiksia, koko- ja puolipotkareita, kenkiä... Ja kaikki vaaleanpunaista :D Mä en ole niin pinkin ystävä, mutta kierrättys ennen kaikkea. Anopin kanssa oltiin tänään ostoksilla ja tytölle tarttui mukaan H&M:ista ruskea eläinkuvioinen lierihattu sekä kesämekko. Oltiin itse asiassa ostamassa miehillemme vaatetta, heitä kun ei kovin helposti saa itse kaupoille. Mies on tällä hetkellä koulun kanssa luontokartoitusreissulla, palaa huomenna, ja mulla oli hyvää aikaa inventoida sen vaatekaappi eli heittää pois kaikki risat, puhkikulutetut mutta ah, niin rakkaat sukat ja kalsarit. :kieh:

Matkarattaat mies haluaa hankkia, kun aikoo kuulemma kantaa Mimosan ja matkarattaat meidän elokuisella Lapinreissulla tuntureille jotta sais vaunupinnoja. :snotty: Se tietää siis sitä, että Tissibaari eli minä seuraan mukana. Tää on jo ihan pöhköä tää meidän vaunupinnailu =)

Mimosa oli tällä viikolla muuten ensimmäistä kertaa oikeasti hoidossa, kun anoppi tuli päiväunivahdiksi sillä välin kun kävin hammaslääkärissä ja ostamassa kaverilleni valmistujaislahjan. Jännitti, mutta Mimo oli nätisti nukkunut koko ajan.

Nukkumisesta puheen ollen, taidan itsekin mennä maaten, Mimosa on jo toista iltaa peräkkäin simahtanut jo kymmeneltä! Yleensä muru on sinnitellyt puoleenyöhön asti ja äiskä leikittänyt ja tissittänyt toista ihan silmät ristissä...

upupa ja Mimosa 3kk 3pvää
 
Lotta-75: Musta tuntuu että toi kauraleipä kuulostas paremmalta. Voi mun mielestä siis antaa lahjaksi. Käärii sen vaan nätiksi lahjaksi. =) En oo kyl aikasemmin kuullu että koulun opelle mitään annettaisiin. No ehkä jonku kukkakimpun jos on todella pidetty opettaja ollu. Tosi ihana ele kyllä antaa jotain.
 
moikka

huh, kun on tekstiä tullut siitä kun viimeksi kävin!

saas nähdä kuinka kauan tässä voin istua.. on taas jostain syystä levoton ilta, eikä tyttö meinaa nukkua.
on eilen ja tänään puklannutkin aina aika paljon kerralla.. olisiko masussa sitten jotain vaivaa..

Meillä oli viime la ristiäiset ja tytölle tuli nimeksi Jenna Essi Maria =)
itkeskeli vähän "virallisen osuuden" ajan, otti sitten unte ja oli oma hyväntuulinen itsensä =)

yöt meillä mennyt nyt aika vaihtelevasti.. pari yötä oli tässä välissä tosi huonoa kun pojalla nuha ja jennakin sen sai.. oli aika tukossa ja heräili parin tunnin välein ja ähisi ja puhisi koko ajan. nyt mennyt pari yötä taas todella hyvin.. toissa yönä heräsi vain kerran syömään.
Mutta pääasiassa meillä menee nukkumiset hyvin ja viime viikon kiukkuisuuskin taas vähentynyt.

mistäs kaikesta oottekaan kerenneet jutustella..

tapaamisesta
ainakin.. Itse en ikävä kyllä sinne Tampereen tapaamiseen pääse :|
mutta olisiko halukkaita jos järkättäs toinen tapaaminen vähän pohjoisemmaksi??

imetyksestä ja sen kestosta
on kans ollut juttua.. itse olen ajatellut että sinne 6kk:n ikään asti imettäisin.. tämäkin tosin katsotaan sitten jos sinne asti päästään. mutta haluasin hiukan pidempään imettää mitä esikoista.

kotona olosta: ei ole oikein käynyt mielessäkään... mutta lultavasti ainakin olen siihen asti kotona kunnes jenna 1,5v.. ja sitten katsoo miten alkaa töitä löytyä.

mahavaivoja olen huomannut että meillä niitä lisää suklaa.. mikä ikävä kyllä on tämän äitin herkkua :ashamed: mutta olen tehnyt päätöksen että siihen en enää koske.. ainakaan paljoa :whistle:

sukupuoliveikkaus.. itsellä oli poikaolo alussa ja ultrassa todettiin että rinsessa sieltä on tulossa =)

rutiineista: meillä aamulla kun on herätty, vaihdetaan vaippa ja päivävaatteet. Ollaan hetki hereillä ja otetaan tunnin torkut. Sitten valvotaan vähän aikaa ja otetaan (toivottavasti) pidemmät unet. päivä menee vähän miten menee ja illalla kasin maita vaihdetaan yövaatteet ja puoli ysiltä suunnilleen iltasyönnille ja nukkumaan.
esikoisen aikaan meillä oli aika säntilliset rutiinit ja aikomus kyllä olisi että ei ihan niin säntillisesti nyt mentäisi. Vaikkakin esikoisella rutiinit toimivat hyvin ja ollut suhteellisen helppoa kaikki asiat kun on tietyt rutiinit mitä noudatetaan.

Outius ja Puppy: tervetuloa joukkoon!

Marza: Oliko se teidän pikkuisella jolla naamassa paljon näppyä?? onko minkälainen nyt iho?
Täällä parempana mutta välillä aika punaisena jos yöllä puklaa ja hankaa poskea tyynyliinaan.

Iines: Mulla myös atooppinen iho jonka poikakin sai :|
Itsellä nokka vuotaa ja tuntuu että pää on ihan turviksissa mutta mitään allergia lääkettä en ole ottanut.. en tiedä onko nuha itselekkin ihan oikeasti tulossa kun muutenkin vähän vedoton olo.

Mimmukka kyseli miten viihdytään autossa/rattaissa.
Autossa viihdytään hyvin. nukkuu yleensä koko matkan aina. rattaissa myös uni tulee paremmin kuin sisällä.
onneksi jenna on perempi matkustaja kuin veljensä.. poika huuti pienenä kaikki automatkat ja oli tosi rasittavaa!

Jossu: Meillä mahatauti oli joksus talvella, silloin kun vielä tyttöä odotin. ei ole onneksi sen jälkeen ollut. onko teillä jo helpottanut?

ekakertalaiselle :hug: hyvä kun pääsit puhumaan

upupa:
kuulostaa suht normilta iltakiukulta.. täällä se alkaa yleensä seiskalta.. viimestään 19.30 ja kestää siihen asti kun torkahtaa vähän.. ja mihinkään muualle ei saa asettumaan kun kannniskelemalla sylissä.
pojalla iltakiukku kesti aina 18-21/22.. onneksi jenna ei ihan niin pitkään kiukkua ;)

Lotta: tervetuloa takas =) Hienoa että kaikki nyt hyvin!

Marais: Ilarille onnea uudesta taidosta :D

Muty tais kysellä synnytyksestä.. Itse en kovin paljoa mieti sitä.. silloin tällöin.. aika ristiriitaiset tunteet tällä hetkellä.. toisaalta tuntuu että lapsimäärä on täysi ja en enää halua synnyttää.. toisaalta haluaisin vielä kolmannen pienemmällä ikäerolla mitä jennalla ja tatulle ikäeroa tuli.
silloin kun mietin synnytystä niin liikutun kovasti miettiessä sitä onnen tunnetta mitä se oli kun oli vihdoin odotettu nyytti sylissä. sen voisi elää kerta kerran jälkeen uudelleen =)

ZoeF: eikö vauvoillekkin ole jotain "lääkettä" kovaan vatsaan.. eikö jossain mainoksessa ollut että käy vauvasta vaariin, ellen ihan väärin muista.
Ihan sillä vaan mietin kun itse olen aika varovainen noitten soseiden aloituksen suhteen.
esikoisen aikaan neuvolantäti sanoi että vauvan suolisto ei välttämättä ole kovin aikaisin valmis kiinteisiin ja sekin voi herkistää yliherkkyyksille ym. mutta tiedä sitten onko oikeaa tietoa.. mutta itse jotenkin uskon siihen.

hhmmm.. tulikohan kaikki mitä pitkin :whistle: ehkä annan jo palstatilaa seuraavalle :LOL:

tyttö levoton ja sätkii minkä kerkeää puoli unessa.. mies otti viereen niin jos paremmin uni tulis. Lähden itsekkin tästä tuhisian viereen.. vähän vaan mietityttää tuo puklailu..

danjsuka ja jenna
 
Danjuska: Juu mahatauti on mennyt ohi. Onneksi se ei muihin perheen jäseniin tarttunu.

Synnytyksen muisteleminen: Oon danjuskan kans samaa mieltä että ku ekan kerran sai oman nyytin syliin niin sen hetken vois elää ikuisuuden. On se sen verran liikuttava hetki.. ja oi se vauvan tuoksu. :heart: :heart: Mut muuten ei oo kyl mitenkään ikävä synnytystä päin vastoin. En halua enää synnyttää.
 
Tässä on jälleen jokailtainen nukutusprojekti menossa. Vaihtelevalla menestyksellä onnistuu tämä. Miehen yleensä patistelen nukkumaan, että jaksaa aamuisin herätä töihin. Vaikka tykkään valvoa myöhään, niin voisi neiti nukahtaa aikaisemmin kuin yhdeltä.

Nyt on taas kolme päivää mennyt max puolen tunnin yhtäjaksoisella nukkumisella. Ollut kyllä tosi raskaita päiviä:( Josko tässä jossainvaiheessa saataisiin unirytmit kohdilleen, Näkee kuinka väsynyt tyttö on mutta ei vain unta riitä enempää kerralla. Sitten on iloisuus kaukana. Ehtikin tuossa viikon nukkua 4 tunnin päikkäreitä ja silloin oli yhtä hymyä ja tosi hyväntuulinen neiti. Nyt tahtoo olla itkuisuutta ilmassa.

Voi kun pääsisi kömpimään peiton alle...
 
Todih, 2kk neuvolassa käytiin eilen tä tämmöset mitat niiko tuli:
Paino: 5175 g
Pituus: 57,2 cm
Pipo: 38,5 cm

Jes. 5kg raja rikki. Pelkäsin jo ettei toi paino millään nouse ku jumittelee sillai. Mut eihän tässä nyt mittään hättää olekaan. :D

Vaatteet: Tyttö käyttää jo lyhythihaisia bodyja ja mekkoja ym ohutta. Hiki meinaa tulla.

Pinnasänky saapuu tänään tänne, kehdossa alkaa olla vähä hurja pitää tuota vilkasta neitiä, raikkuu jo raajaat ulkopuolella kun unissaan liikkuu paljon sama ennen nukkumaanmenoa.

Nimiäiset on sunnuntaina, jänskättää. Pitäis se todistus väkertää tänään/huomenna. Asukin on yksinkertainen ja kesäinen. =) Tässä kävi yks seikka mikä jäi suuresti harmittamaan ja ihmeyttämään oli se että oma äiti ei suostu tulemaan nimiäisiin. Tuntuu kyllä pahalta kun halusin nimenomaan hänet mukaan. :'(

Puuhamatto on ollut täällä kova juttu. Tytöllä jopa ihka oma lempilelu jota katselee aina, mikään muu lelu ei saa noin paljon huomiota osakseen. :D On se vaan niin suloinen.

Mömmis ja tytsy kohta 2kk
 
Heips taas kaikille!

Oon kyllä ollu laiskasti kirjailemassa, mut taustalla seuraillu kyllä tiheesti.
Meillä oli pari viikkoa sitten ristiäiset ja tytölle tuli nimeksi Fanni. Ristiäisten jälkeen tuli sit flunssa joka vaan vieläkin jatkuu, aamuyöt on pahimpia tukkosuuden vuoksi. Päivisin jo alkaa helpottaa. Flunssan vuoksi on yöt menny tosi rikkonaisiksi syöttöväli on 1-3tuntii. Päivisin sentään on harvemmin tissillä.
imetyksestä: Oon aatellu nyt tän kolmannen imettää niin pitkälle kun vaan sujuu, toivottavasti sujuu, sillä pullovauvankin oon ruokkinu enkä millään viittis sitä pullojen pesuu ym. miettimistä onko kaikki mukana. Tää on oikeestaa eka kerta kun mulla imetys sujuu hyvin. Esikoinen sai korviketta ihan alusta asti, keskimmäinen ajoittain ja tää kolmas ei ainakaan vielä saanu kertaakaan. Huomasin myös sillin esikoisen aikana et helpommalla pääsi niistä imetysuteluista kun vaan pokkana kerto imettävänsä :ashamed: Kun tuntu olevan vieraille ja varsinkin vanhemmille ihmisille outoo etten silloin imettäny. Oon sitä mietiskellytkin kun eka oletetaan et kaikki imettää ja sit kun vauva on noin puoli vuotias alkaa se päivittely et vieläkö imetät? :eek: Onko muut huomannu samaa?

Vaunuissa täällä viihdytään kun on unen aika, ei oikein muuten, vaikka olisivat liikkeellä ja autoon Fanni nukahtaa melkeen takuuvarmasti, jollei oo ruoka-aika.
Meikkä on keskimmäiselle hankitut matkarattaat, jotka saa makuuasentoon ja testailin jo vaunujen kavtokoppaa niihin ja kuinka ollakkaan hyvin sopivat. Saa siis melkeen vaunut pienempään tilaan. Eihän ne yhtä tulevat oo, mut matkoilla menee kuitenkin.

Täällä kans käännyttiin eilen ekaa kertaa ympäri, mut selältä mahalleen :D ja useemman kerran päivän aikana.

Mut nyt kutsu käy... jaksuja kaikille :hug:

päksy ja Fanni 2kk 13pv
 
Mömmis tosi ikävää tuo, että äitisi ei tule nimiäisiin :hug: Mun pikkusiskot (21 v) piti hevosiaan meidän Siirin ristiäisiä tärkeämpinä :(

Vaatteet : kesäksi olen ostanut muutaman hihattoman bodyn, muutama oli jo saatu. Lisäksi pari hihatonta mekkoa, puolipotkareita ja tavallisia potkareita tarkotus käyttää.

Tänään taas menopäivä typyn kanssa. Kohta lähdetään kaupungille, yhdeksitoista koululle juhlaharjoituksiin, kevätkirkkoon ja opettajien kahville. Illalla on vielä keilekauden päättäjäiset. Eiköhän siinä ohjelmaa riitä. Eilenkin kerittiin olla kotona noin kaksi tuntia koko päivänä ennen iltatoimien aloitusta. Tais olla tytölle rankka päivä, kunnukahti jo yhdeksältä yöunille.

On niin kovasti juhlahumua viikonloppuna, että ei taida joutaa koneelle, joten mukavaa perjantaipäivää ja viikonloppua kaikille!

Kaatjuska ja Siiri
 
Ihana aurinkoinen päivä tulossa!! B) (taisin nukkua tavallista paremmin...)

Tietääkö kukaan miten maidontuotantoa voi lisätä? Join eilen puoli tölkkiä oluttakin, saattoi vähän auttaa. Onko muita keinoja kellään? Ahdistaa kun maito on ollut vähissä pari päivää. Ja kun pojalla on melko varmasti tuo maitoallergia, niin en jaksaisi keitellä erikoiskorvikkeita, mielummin syöttäisin itse. Yksi syy voi olla, että en maidottomalla dietillä ollessani saa rasvaa, koska syön pääasiassa kasviksia ja possun vähärasvaista jauhelihaa. Ja karkkia. Pitänee alkaa lisäilemään ruokaan oliivi- ja rypsiöljyä. Mut poppakonsteja kaivattais!!

Tampereen tapaamisesta: Oisko päivä siis 8.7? Missä Tampereella kannattaisi nähdä, oliko kukaan paikallisia? Ketkä voisivat ottaa asiaa järjesteltävikseen? Minäkin voisin suunnitella/tehdä jotain, vaikka en kaupunkia kovin hyvin tunnekaan. Tietty jos sovitaan tapaaminen jonnekin ravintolaan/kahvilaan, niin se ei kauheasti sitten järjestelyä tarvitse :) Harmi juttu Danjuska, ettet pysty matkan takia tulemaan :(

T.Marais ja Ilari 12vko
 
Huomenta!

Parina viimeisenä yönä Tobias on heräänyt jo kolmen jälkeen syömään. Vatsaakin vääntä jotenkin enemmän. :/ Toivottavasti unirytmi palaa ennalleen. On koko elämänsä nukkunut ainakin neljään ja pitkän aikaan kymmenestä puoli kuuteen ja nyt ei millään jaksa nukkua niin pitkään. Ekan heräämisen jälkeen herää noin tunnin välein syömään ja se on tosi rasittavaa. En saa ikinä unta heti ja unet jäävät puolen tunnin pituisiksi aamuyöllä.

Lotta75 Tekisin varmaan itse mokkapaloja ja käärisin sellofaaniin nätiksi paketiksi. Kauraleipäkin kuulostaa kyllä ihanalta! Opet saa kuitenkin niin paljon kukkia, että varmaan ovat iloisia tuollaisesta erilaisesta lahjasta. Ja tosta nukkumisesta, meillä on vähän sama juttu. Poika olisi paljon paremmalla tulella, jos suostuisi nukkumaan edes parin tunnin päiväunet. Nyt ei kyllä nuku kuin maks puoli tuntia, ellei ole kantoliinassa. Tosi raskasta. Toivottavasti teillä rytmi korjaantuu!

Vaatteet En uskaltais vielä laittaa lyhythihaista. Ei poika tunnu hikoavan edes sisällä pitkähihaisessa. Ei ole mitenkään hikoavaa tyyppiä.

Mömmis Munkin pitäis siirtää tuo vauva nukkumaan pinnasänkyyn, kun kehto alkaa käydä liian pieneksi. Olen laittanut lehtiä kehdot jalkojen alle, ettei se keinuisi niin kovaa.. En vaan oikein jaksa kokeilla pinnistä, joka olisi varmaan tosi paljon parempi paikka nukkua. Suojaisampikin. Olen tähän mennessä saanut vauvan niin helposti ylös kehdosta nousematta ja näen vauvan heti kun herään. Pinniksessä en näe. Mitenhän vauvan voisi kivasti totuttaa pinnasänkyyn? Sehän pelästyy, kun illalla siirtää vieraaseen paikkaan nukkumaan... Ja kun päiväunia ei nuku muualla kuin kantoliinassa.

Mies ja vaatekaupat Ei tykkää ollenkaan. Ostan aina alennusmyynneistä vaatteita. Kun olemme yhdessä kaupoilla, sanoo, ettei tarvitse mitään. Sitten kun tulee sellainen päivä, että jotain siistiä pitäisi laittaa päälle, ja kaikki vaatteet on tylsiä, valittaa, kun ei ole mitään päällepantavaa. :LOL: Ja aina sama juttu. Kaupoilla ei tarvita mitään ja sitten valitetaan. Ja käytetään niitä mun ostamia alennusmyyntivaatteita, koska kaapista ei löydy muuta.

Enää puolitoista viikkoa, niin mies tulee kotiin! On kyllä ollut tosi raskasta ilman iskää ja miestä. Ihanaa, että tämä reissu on ohi. Miehellä alkaa isyysloma, kun tulee matkoilta!

Ihana ilma, voisi mennä vaikka kantoliinakävelylle päiväunien aikaan!

Mimmu ja Tobias 2,5 kk
 
Ainiin, piti kysyä: Kuinka monta kertaa teillä on ollut neuvola? Meillä on ollut neljä neuvolaa ja seuraava on, kun vauva on 3 kk. Eka käynti oli silloin kotona. Tuntuu, että näillä sivuilla kaikki käy koko ajan neuvolassa ja me ei koskaan! =)
 
Aamupäivää,

Marais: Kotikaljan sanotaan lisäävän maidon tuotantoa. Sitten on olemassa jotain mammateetä jota ilmeisesti myydään luontaistuotekaupassa. Muitakin yrttitee-vaihtoehtoja on olemassa: fenkolitee, sarviapilatee ja sinimailastee. Toiset sanoo, että noilla on merkitystä. Paras on mun mielestä imetys-/pumppaustiheys. Tee itse "tiheän imun kausi", eli imetät kun vauvalla on nälkä, mutta väleissä pumppaat muutaman minuutin ajan. Kun rinnat saa ärsykettä ja luulevat, että maitoa tarvitaan enemmän, silloin maidontuotanto lisääntyy. Tähän perustuu se, että liikaa pumppausta pitäis välttää silloin, jos maitoa tulee paljon. Jotkut myös turvautuu lääkkeisiin. Mä en muista mikä se vaikuttava aine on, mutta pahoinvointilääkkeessä (ent. Metopram nyk. Primperan) on sitä ainetta. Itselläni on kokemusta ja se toimii. Mä joudun nimittäin migreenissä käyttämään Primperania ja tuolloin huomasin, että maitoa vaan valui ja valui, vaikka liikavaluminen oli jo loppunut.

Ja vielä lisään tuohon maidontuotannon lisäämiseen, että kannattaa syödä ja juoda kunnolla. Ja jos joku ihmettelee mistä mä oon repäissyt noi teet yms. niin liityin imetystukilistaan, jossa todelliset imetysihmiset kertovat vinkkejä :) .

Nyt ei ehdi enempää, pitää alkaa kotihommiin. On neljä juhlavaatekertaa silitettävänä huomista varten. Ja mä inhoon silittämistä... :x

Iines ja Joona 2 kk 3 vkoa
 

Yhteistyössä