**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Heippa!

lotta, leipomukset opettajalle lahjaksi kuulostaa kivalta idealta. Mäkin muistan kun kakarana aina annettiin opelle jotain kiitokseksi. Mun yks kaveri on muuten opettaja, ja on sanonut et jos jotain oppilaat haluaa ostaa niin paras lahja olis viinipullo. =) Se kaveri on saanut lahjaksi kaikennäköisiä posliiniesineitä sun muuta roinaa, mikä jää vaan nurkkiin pyörimään ja kun niitä oppilaita on yli 20, niin sitä turhaa tavaraa kertyy.

mömmis, saako kysyä miksei äitisi tule nimiäisiin?

Marais, myös veden juomisella oon kuullut olevan yhetyyttä maidon tulemiseen. Eli muista juoda riittävästi vettä. Mulle lääkäri neuvoi et joka kerta ennen imetystä pitäis juoda iso lasillinen vettä, niin tulee tarpeeksi juotua päivän aikana.

mimmukka, mustakin tuntuu et täällä porukka ravaa jatkuvasti neuvolassa. Meillä on ollut 3 neuvoläkäyntiä, joista eka oli kotikäynti. Seuraavan neuvola on parin viikon päästä ja se on sit 3 kk:n neuvola.

Heh, hain just postin. Tuli tilinauha töistä ja mulle on tänään maksettu lomarahat!!! Jee!! En ollut ollenkaan ajatellut et saan lomarahat äitiysloman aikana. Itseasiassa olin ajatellut säästää loman joulukuulle, kun mies on isäkuukaudella, mut pomo oli näköjään lätkässyt mun loman kesäkuulle. Saanko se edes tehdä niin kysymättä multa? Mutta rahat oli kyllä kiva juttu. Meillä olikin nyt aika tiukkaa.

marza

 
Unohdin eilen kirjoittaa, että mulle kävis kumpi vaan Tampereen tapaamisen päivistä!

Marais: peesaan Iinestä. Kannattaa lypsää yölläkin kerran-pari, ihan vaikka muutaman minuutin.

jossu84 meillä on viikon mökki Kittilässä, mutta ajellaan varmaan ympäriinsä. Pari vuotta sitten käytiin Nuorgamissa asti, ajettiin kolmessa päivässä 3300 kilometriä... :whistle: Mennään elokuun puolessa välissä. Mies on lintuharrastaja (minäkin, mutta paljon pienemmässä mittakaavassa, mua ei ole Iltasanomissa tituleerattu huippubongariks :) ) ja vauvavuoden kunniaksi päätettiin alkaa keräämään vaunupinnoja, eli nähdä mahdollisimman monta eri lintulajia niin että Mimosa on mukana vaunuissa. Sääntöjä on muutama (Bongariliiton säännöt): Vauvan on oltava oma, vaunuista on pidettävä kiinni lintua katsellessa ja vauvan on oltava tyytyväinen, huutavan vaavin kanssa ei saa pinnoja! Miehen blogi aiheesta (ja muustakin linturetkeilystä ): http://himopointsaaja.blogspot.com/

Lotta-75 mä tekisin kauraleivän, musta tuntuu että tänä viikonloppuna etenkin opettajat saavat mahansa täyteen makeaa muutenkin :D

Jahas, Mimoska on tässä mun vieressä leikkimatolla ja sai just pitkän yrittämisen jälkeen otteen kaaressa killuvasta nallesta. Ja nauraa taas kovin :heart:

upupa ja Mimosa 3kk 4pvää
 
Helou,

Tämä mamma on nyt aivan kuin uusi ihminen, kun sain ensimmäistä kertaa sitten laitokselta tulon jälkeen nukkua melkein kymppiin. Mies lähti vasta vähän aikaa sitten palaveriin. Aikaisemmin se ei ole miehen töiden takia ollut mahdollista, ja viikonloppuvapailla en jotenkin raaski jäädä nukkumaan, kun on niin kiva touhuta koko perheellä heti aamusta. Nytkin vielä yöpuku päällä, kun vasta sain vauvan ulos nukkumaan. On pikkuisen lusmu olo ja miettii, että mites minä nyt näin, mutta ei se haittaa. Aurinko paistaa ja ihana olo, menojakin vasta iltapäivällä. Taidankin ottaa uuden kupin kahvia ja mennä aurinkotuoliin takapihalle. Mitä se haittaa, vaikka onkin yöpuvussa. Saa omalla pihalla olla :D

Kaatjuska: olen siis aineenopettaja. Älkää nyt säikähtökö, mutta opetettava aine on äidinkieli ja kirjallisuus. :D Näin siviilissä en kuitenkaan välitä tuon taivaallista pilkkusäännöistä ja muista oikeinkirjoitushöpötyksistä. Kaikissa virallisissa yhteyksissä, kuten mainoksissa yms., virheet kyllä pistää silmään, mutta ei keskustelupalstoilla, tekstareissa tms. Itsekin kirjoitan päin honkia, aivan kuten puhuisin. Oon sitä mieltä, että kukin kirjoittaa näissä yhteyksissä miten haluaa.

Ihanaa kun ootte niin aktiivisia, täältä tuli taas apua moneen mieltä askarruttaneeseen askaan! ? Ja tervetuloa uudet, outius ja puppy. Itsekin liityin vasta odotusajan jälkeen. Niin ja outius, makeanhimosta kyselit. Onko kukaan kokeillut koskaan proteiinipatukkaa makeanhimoon? Mieheni, joka on himourheilija (ja jonka täytyy noudattaa ruokaohjelmaa välillä niin ärsyttävänkin tarkasti), käyttää joskus niitä ateriankorvikkeena, jos ei esim. töissä ehdi syödä heti oikeaan aikaan. Itse raskausaikana sitten kerran maistoin, niin johan oli hyvää. Ja vei oikeasti makeanhimon ja nälän mennessään pitkäksi aikaa. Ja ovat vielä mielestäni sairaan hyviä, kun niitä saa suklaisina. Makuvaihtoehtoja mm. mansikka, banaani-vanilja, valkosuklaa, pähkinäsuklaa jne. Merkki on HY-PRO, ja niitä myydään ainakin Prismoissa. Ainut huono puoli hinta: patukka maksaa 3,50 euroa, mutta toisaalta on hyvän kokoinen, 100 gramman möhkäle. Onhan siihenkin lisätty hieman sokeria, mutta proteiinia on 30 grammaa. Se vie himot, kokeilkaa vaikka.

Marza, meillä on se Tinyloven Nooan arkki myös. Se on ihanan rauhoittavaa se Mozart. Ja hei, yhtenä päivänä kun minä makasin siinä reunalla, missä on niitä kaloja, ja painoin vahingossa jostain, niin sieltä kuului jotain kalojen lotinaakin. Hui mikä vehje. ?

Mulla on muuten kaikkia raskauteen liittyviä oireita, kuten ruokahimoja. Haaveilemme kyllä pikkukakkosesta mahdollisesti melko piankin, mutta vielä ei olla jätetty ehkäisyä pois. En siis voi olla raskaana, mutta muutamana päivänä ollut öllötystä ja toisaalta välillä himoja. Tein toissapäivänä jauhelihakeittoa, enkä sitten pystynytkään syömään sitä ollenkaan. Itselleni oli jauheliha koko raskausajan ongelma. :) Olen myös vähän kiukkuinen miehelle ja välillä ärsyttää kaikki. Alkaiskohan menkat sitten, toivottavasti. ? Odotan menkkoja kuin kuuta nousevaa, sillä kärsin PCO-tyyppisistä munasarjoista. Haluan siis säännölliset kuukautiset taas, aivan kuten ne ennen raskautta jo monta vuotta onneksi olivatkin.

Upupa, ymmärrän tuon paino-ongelmasi. Mullakaan ei raskauskiloja jäänyt, päinvastoin lähti vielä muutama ekstra. Yritän pitää kiinni kiloista ja syödä hyvin, mutta imetys on rankkaa puuhaa.

Rutiineista vielä. Päätin, että kokeillaan vauvantahtisesti. Mutta meidän vauva tuntuu olevan oikea aikatauluttaja itse. Aamulla herää aina samaan aikaan, 7-8 välissä. Sitten syödään ja seurustellaan muutama tunti. Sitten aamupäiväunet, jotka kestää 2-3 tuntia. Sen jälkeen ollaan virkeitä ja aletaan jo pikkuhiljaa tankata iltapäiväunia varten. Iltapäiväunet nukutaan 14-18 välisenä aikana, yleensä 3-4 tuntia. Molemmat päikkärit vaunuissa ulkona, jos vaan kotona ollaan. Sitten kuudelta ollaan taas virkeitä: leikitään, lauletaan, syödään ja seurustellaan paljon. Iltatankkaus alkaa jossain vaiheessa, ja nukkumaan laitetaan yleensä 21-22 välillä. Itselleni mieluisimpia iltarutiineja on iltasadun lukeminen. Saatiin ristiäislahjaksi se Suomen lasten satuaarteita, jossa on kaikki perinteiset Punahilkasta Prinsessa Ruususeen. Eihän Anton varmaan vielä mitään ymmärrä, mutta rauhoittuu kivasti sadun avulla. Kun alkaa väsymään, laitetaan pinnikseen ja luetaan muutama sivu/satu. Tai sitten lauletaan, siitäkin meillä tykätään kovasti. ? Yöllä yksi syöttö 2-4 välillä, sitten yleensä kuudelta tai seitsemältä. Tissi kelpaa pääasiassa enää öisin, mutta kunnon tankkaukset vauva syö pullosta.

Hei kiitos teille Lidlin vaippavinkistä. Pitääpä kokeeksi ostaa. Meillä käytössä Pampersin 3, mutta kakkonenkin vielä käy. Ei vaan osteta niitä enää.

Jospa lähtis nyt sitten ulos. Eilen oli sadepäivä ja leivoin ison kasan korvapuusteja. Nyt niitä herkuttelemaan. :p

Ihanaa viikonloppua kaikille.

ps. Minäkin muuten olen pohjoisesta päin. :)

 
marza: Sitä me kaikki täällä ihmetellään suuresti. Selityksenä oli ainoastaan se että ei tule kun ei ole _ristiäiset_ eli ihankuin pitäis olla nimenomaan pappi paikalla ja kummeja ym. Tuntuu kyllä pirun pahalta tommone selitys tälle asialle. Todella naurettavaa, sanon minä. Onneksi isä sentään tulee.

Jotain uutta: Oijoi, tyttö alkanu nyt pitää lelusta kiinni ja huitoi kovin innoissaan. :heart:
 
Heipähei!

Neuvolassa käyty, hienosti tyttö kasvaa keskikäyrällä edelleen, paino menee tosin vieläkin siellä +20% :heart: 60cm meni nyt rikki, painoa 6790g. Py: 39,5. Neuvolatäti kirjoitti että hymyileväinen ja tyytyväisen oloinen tyttö. Kasvaa hienosti rintamaidolla, asiat kunnossa.

Vaipoista on ollut puhetta, meillä käytössä pampersin new baby koko 3. Nyt alkavat hiljalleen käymään pieneksi ja ajattelimme kokeilla pampersin aktive fit vaippoja, kolmos kokoa tosin nekin mutta taisivat olla yhdeksään kiloon saakka, kun new babythan on seitsemään kiloon.

Hankinnoista sen verran, meillä veihdettiin brion vankkureihin runko, compact runko osoittautui huonoksi käytössä ja alkoi nitisemään kauttaaltaan, vaihdettiin puoli ilmaiseksi liikkeessä sit kunnon "jousitettuun" runkoon. Matkarattaista ei ole vielä tietoa, mutta voisivat tulevaisuudessa olla hyvä hankinta. Tilasin myös pari kertaa käytettynä meille Manducan kantorepun. Onko muilla kokemusta kyseisestä repusta? Kovasti jo jänskättää millainen se on, kun niin paljon on kehuttu kyseistä tuotetta..

Nyt syöttämään pikkuneitiä..

Niinu & Venla 3kk
 
Heippa,

löysinpä vihdoin teidät. Meille syntyi tasan kaksi kuukautta sitten eli 29.3. tyttö. täytynee vähän selailla taaksepäin mitä sitä on täällä kirjoiteltu. nettiyhteys on tähän asti ollut kirjaston varassa, ja nyt koitti autuus ja ihanuus kun kotoa vihdoin pääsee internetin kiehtovaan maailmaan
 
Outius!

VR:n sivuilta: "Lastenvaunuja voit kuljettaa sekä kauko- että lähiliikenteen junissa maksutta."

Itse kuljin raskaana ollessani paljon junalla, kun kävin toisella paikkakunnalla kursseilla. Ainakin Inter Cityssä on vaunu, johon mahtuu rattaita ja rullatuoleja. Varasin paikan aina siitä vaunusta, koska siinä on iso vessa, johon mahduin mukavasti ison massun kanssa. :) Mun mielestä junalla matkustaminen on helpompaa, kuin bussilla meno. Ja varsinkin nimenomaan lapsen/lasten/rattaiden kanssa. Siellä voi jalotella kesken matkan ja siellä mahtuu hyvin liikkumaan. :)
 
zoe-f meillä myös riepuriippuvuus.olen kyllä itse neidin opettanu uniriepuun.meillä ainakin aiempien lasten kohdalla oli helpompi aikanaan päästä tutista eroon kun oli uniriepu turvana,joten siksi opetin tytsyn kanssa riepuun.
 
Herminan hissiremontti kuulostaa kyllä kauhealta. Tsemppiä!

outius: meillä kanssa tavoiteltiin pari päivää sitten ekaa kertaa kunnolla lelua. Velmo ei kylläkään yritä tarttua kiinni, mutta tyrkkää lelut heilumaan. Ilme on hyvin keskittynyt ja vakava. :LOL:

Me ostettiin jo Liberon 4-vaippoja, kun 3 alkoi tuntua pieneltä, tai varsinkin lyhyeltä selästä.

Meillä mies tykkää kyllä ihan käydä ostoksilla, mutta ei käy mitenkään kauhean usein kuitenkaan. Useimmiten käydään yhdessä. Varsin tyylikkäitä vaatteita tarttuu yleensä mukaan, vaikka olisi yksinkin.

Oltiin eilen kaupungilla ja Velmohan ei nukkunut paljon yhtään eikä tietenkään viihtynyt myöskään vaunuissa. Jouduin sitten ottamaan mukaan jopa sovituskoppiin, kun sovitin imetysliivejä. Siellä se tyytyväisenä naureskeli lattialla villakoirien seassa. =)

Mitenkäs tuo tapaaminen, ovatko miehet tervetulleita sinne? Me jatkettaisiin siitä todennäköisesti matkaa Keski-Suomeen, joten koko perhe olisi reissussa.

Misstra + Velmo 2,5 kk ++
 
Moikka!

Ihana ilma ulkona!! Lapset nukkuu molemmat parvekkeella, mukavaa kun on hetki aikaa olla ihan "yksin". Mies on koko viikonlopun työreissussa, joten oon yksinhuoltajaäiti tän viikonlopun. Tosin esikoinen menee tänään mummulle hoitoon, kun illalla on mun yhen kaverin tuparit. Kovasti anoppi haluis ottaa vauvankin, mutta en ole ihan varma raaskinko antaa. Mulla on vielä pari tuntia aikaa miettiä. Ja yöhoidosta olis siis kyse... Aiemmin taisin kertoakin noista tupareista ja silloin olin ihan varma etten vauvaa vie hoitoon, mutta oon käytännössä ollut koko viikon lasten kanssa kaksin, kun mies on ollut niin paljon raksalla, joten pieni irtiotto kyllä houkuttelis. Ja kun on vielä noin nätti ilmakin. B)

Minea, mullakin on PCO. Tai ilmeisesti oli. Viimesessä ultrassa pyysin ultraajaa katsomaan mun munasarjat et näkyykö pco:ta, eikä ollut yhtään enää monirakkulaisuutta. Oon kyllä kuullutkin et raskaus voi hoitaa pco:n. Mutta jännityksellä menkkoja odottelen, et kuinka säännöllisesti alkavat tulemaan. Mulla on kyllä valmiina kaapissa kuuri menkkojen "käynnistystä" varten, jos tuntuu ettei niitä ala kuulumaan. Ja meilläkin olis haaveissa se kolmas lapsi muutaman vuoden sisään.

Tapaamisesta, mä asun tampereella ja ehdottaisinkin tapaamispaikaksi arboretumia. Se on semmoinen puisto tuossa ihan keskustan tuntumassa, pyhäjärven rannalla. Ei ole siis mikään lasten leikkipuisto, vaan ruusutarha. Sinne mahtus hyvin levitteleen viltit nurmikolle ja nauttiin vauvojen kans kesästä. Meillä kun voi olla vaikeuksia mahtua vaunuinemme johonkin kahvilaan. Mä voisin tuoda mukanani vaikka termarissa kahvit. Mutta jos sattuu oleen huono ilma, tai muuten vaan halutaan nähdä sisätiloissa niin sit ehdotan koskikeskuksessa olevaa cine atlaksen -kahvilaa. Sinne mahtuu hyvin vaunujen kanssa ja se on ihan keskustassa. Olikos täällä muista tamperelaisia? Oisko teillä muita ideoita tapaamispaikaksi? Ja mun puolesta miehet voi tulla mukaan, mutta omaa miestäni en saa mukaan kyllä kirveelläkään. :LOL:

marza
 
Neuvolakerroista nopeesti... Meillä on edessä parin viikon päästä neljäs neuvolakerta, jolloin Joonalla ikää 3kk ja reilu viikko.. Edellisestä neuvolakerrasta on aikaa melkein kaks kk joten ei täällä turussa ainakaan mitään kovin useesti siellä käydä :|

Täytynee tulla turisemaan jossain vaiheessa enempi, nyt ollaan ensimmäisestä laivareissusta uupuneita että taidan tehdä seuraa jo nukkuvalle pojalle

Agda ja Joona kolmea päivää vaille 3kk
 
nyt vihdoin aikaa kirjoitella kun on askareet tehty ja lapset nukkumassa =)
koitan nyt muistella mitä kaikkea pitikään kommentoida.
makeanhimo täällä siitä kanssa kärsitään :kieh: tuntuu että sen jälkeen kun olen tupakoinnin lopettanut niin on todella vaikeaa pitää karkkilakkoa. monesti on yritetty mutta ei viikkoa kauempaa pysty ilman olemaan.
vauva lattialla meillä poju viihtyy aika hyvin tuossa leikkimatolla nyt kun on hokannut lelut. vähän jo yrittelee niitä kosketellakkin.
kuolaaminen sitä on todella paljon ja varsinkin kun on sylissä pystyssä. myös nyrkki menee useasti suuhun.
vaipat meillä oli aluksi liberot käytössä mutta siirryttiin pamperseihin kun tuntuivat istuvan paremmin ja koko 3 on nyt käytössä.
rutiinit meillä jo pitkään ollut samat rutiinit. joka yö heräilee samohin aikoihin syömään ja päivälläkin päikkäreille menee samoihin aikohin. toiset päikkärit on välillä jäänyt väliin tai sitten nukkuu vain hetken kun vielä hiljattain nukkui kahdet kolmen tunnin päikkärit.
joku täällä myös osallistuu siihen rokotetutkimukseen. nimeä en nyt muista.
mekin aiomme osallistua. pojulla jo toinen korvatulehdus takana niin innolla odotan jospa tuo rokote auttaisi tuohon kierteeseen.
marza tapaamispaikasta. tuo puisto kuullostaa hyvältä paikalta tavata jos vaan ilma on nätti. miestä en kyllä mukaan ota ja hän kyllä on töissäkin mutta ajattelin ottaa vanhimman lapsen mukaan jos saisin tuon keskimmäisen mummolaan. tuosta vanhemmasta on niin paljon apua reissussa =)
mie tässä miettisin että jos joku olisi halukas lähtemään tapamiseen eikä ole autoa millä tulla niin minun kyytiin kyllä mahtuisi kaukalo ja äiti mikälin vaan saan tuon keskimmäisen mummolaan ja varmaan saankin. tästä turun läheltä olen kotoisin =)
mutta nyt nukkumaan että jaksaa huomenna siivoilla ja leipoa lapsien synttäreille mutta vasta ehtoommalla. päivällä nautin auringosta B)
 
moikka, ihan pikaiseen!

Toin tytön omaan sänkyyn nukkumaan. Ulkona aivan järkyttävän kuuma B)
poika pulikoinut omassa altaassaan tuossa pihalla.

illalla tuli kavereita käymään ja lähdin kaverin kanss akäymään terassilla.. itse otin limun mutta mukava oli käydä. jätettiin miehet lapsen vahdiksi ;)
ihme kyllä ei väsytä yhtään vaikka myöhään meni. Jenna ei ollut sinä aikana herännyt joten kerkesin hyvin imettämään kun kahden maita kotiin tultiin. kerkesin jopa tunnin nukkua ennen kuin tyttö heräs.

Minea: Mistä päin pohjoista olet??

neuvolakerroista.. meillä ollut tähän mennessä 2 kotikäyntiä.. ensi viikolla mennään sitten neuvolaan.

lattialla jenna viihtyy oikein hyvin jos vain kaikki muuten ok.. ei siis mahassa ilmaa tms.. vaan on oma normaali itsensä.

vaippoina on nyt liberon 3koko.. reissu aikana huomasin että pampperssin 2koko alkaa olla aika pieni...

nyt poitsun kans leikkimään.
 
Noniin nyt ne sitten pidettiin lopulta. Nimiäiset.

Tyttö sai nimekseen Lotta Iines. :heart:

Lattialla viihtyy tuo tytteli hyvin, nytkin kun on niiin älyttömän kuuma niin pelkästään vaippa päällä leikkii tuossa. :D Itkee heti jos body päällä kun tulee ihan älytön hiki. Lämpöä peräti 28 astetta. :eek:

Mömmis ja Lotta 2kk
 
Mömmis onnea teidän pikkuiselle Lotalle nimestä!

Kotiuduttiin juuri serkkutytön lakkiaisista ja kyllä Siirin vaatetus piti vaihtaa kesken kaiken juhlamekosta vilpoisampaan varustukseen. Tosi kuuma oli ihan sisätiloissakin ja typy ihan hikimärkä ja tukka pystyssä. Kotona äsken vilvoitteli ilman rihman kiertämää tai edes vaippaa. Nyt suunnataan jalkapallopeliin - toivottavasti vaunuissa uni maistuu...

Kaatjuska ja Siiri 2kk 3 pvä
 
mitenkä teillä on kastejuhla tai nimiäiset menneet? meillä vasta tulossa.

outius: meidä neiti oli torstaina neuvolassa pituutta oli 55,5cm ja painoa 5190g. Suu käy ja kauhea jokeltelu päällä aamusta alkaen. tänään katselin että neitokainen taitaa jo tietää että hänellä on kädet kun niitä viedään suuhun ja niillä touhutaa eivätkä ole kokoaikaa ainoastaan nyrkissä. Mitenkä teidän pienokainen kasvaa ja kehittyy?
 
Mömmiksen Lotalle onnea nätistä nimestä :)

Meillä nimiäisjuhlat sujuivat oikein hienosti, vuokrattiin pieni juhlatila joten astioiden yms. kanssa ei tarvinnut ihmeemmin sählätä. Meillä oli ruoka- ja kahvitarjoilu. Vieraita piti tulla 40, mutta täällä riehui siihen aikaan sekä tavallinen että vatsaflunssa, joten osa juhlaväestä oli petipotilaita. Vieraita oli n. 30. Mimosa nukkui kemujensa läpi, vaikka koko ajan siirtyikin sylistä syliin :D

outius: meille taidettiin näyttääkin tuota kun Mimosa oli vastasyntyneiden osastolla ja fysioterapeutti tuli ohjaamaan vauvan liikuttelussa. Tuo nimitys oli vaan uusi ;)

Täällä on ollut ihan mahtava ilma koko päivän. Ulkona ollaan viipotettu, Mimosa on köllinyt varjossa kun ei malta sisälläkään viettää näitä Suomen kesän harvoja hellepäiviä. Eilen ajeltiin Vihtiin eli 3h autossa suuntaansa ja matka meni oikein hienosti. Välillä tarjosin Mimosalle suunkostukkeeksi vettä tuttipullosta, reppana otti pari kulausta kunnes huomasi tulleensa huijatuksi; eihän se ollutkaan maitoa! Ja suu vääntyi NIIN mutrulle että täytyi pysäyttää auto ja antaa hörpyt tissistäkin.

Huomenna siivous- ja kauppapäivä, ylihuomenna suunnataan varmaankin kohti Korkeasaarta!

upupa ja Mimosa 3kk 6pvää
 
Mömmis: Meidän neiti sai toiseksi nimeksi Lotan:)

Neiti nukkui eilisen päivän kiitettävästi. Oli ilmeisesti hiostava päivä ja univelkaa kun illlalla nukahti jo puoli kymmenen. Piti ihan illalla käyttää kylvyssä kun oli niin hikisen oloinen neiti. Ja edelleen neiti nukkuu, tosin heräsi komen tunnin välein syömään eli kahdelta, viideltä ja kahdeksalta. Varmaan oli kuuma ja janotti sen verran.

Kiva kun koululaisilla nyt loppui koulu ja minulla on auttavia käsiä päivälläkin täällä. Neiti on aina niin tyytyväinen viikonloppuisin kun kaikki häärii ympärillä ja sylittelijöitä riittää. Koululaisten mielestä meillä on maailman suloisin vauva. Ja vaikka tuo 12 vuotias poika aluksi oli sitä mieltä ettei vauvaa tähän taloon, niin hän on täysin myyty pikkusiskosta. Odottaa aamuisin että joko neiti herää ja jaksaa ihmetelläå pieniä sormia ja varpaita. Se on niin hellyttävää:)
 
Jalkapöydän oireet raskauden jälkeen

Onko kellään muulla? Mulla on ihan kuin joitain hermopinteitä, pistelee usein ja aristaa. Mietiskelin, että onkohan raskaus muuttanut jalkapöydän/jalan kaaren asentoa, ja nyt hermot hakee paikkaansa. Huomasin asian heti synnäriltä palattuani, mutta ei tässä vauva-tohinassa omiin vaivoihin ole hirveästi huomiota ehtinyt kiinnittämään.....

T:Marais ja sortsi-Ilari 12vko 3pv
 
Marais: mulla ei jaloissa ole mitään kipuja, mutta kasvaneet ne ovat raskautta edeltävistä ajoista. Erehdyin viikko sitten laittamaan kilometrin kauppareissulle viime kesänä ostamani ballerinat, ja hiersivät jalat niin soosiksi että oli pakko heti kauppaan päästyäni suunnata kenkäosastolle ostamaan uudet tossut jotta kykeni talsimaan takasin kotio. Ennen kengät olivat kokoa 36-37, nyt 37-38.

Kaupasta puheenollen, meidän jääkaapissa ei taida olla tällä hetkellä kuin valot ja niissäkin hampaanjäljet, pitäis varmaan mennä hiukan ruokaostoksille.

upupa
 
Iltapäivää,

Tsiisus että on kuuma! Eilen oli vielä tukalampi päivä, sisälämpötila oli pahimmillaan 27,4 astetta. Tänään on pari astetta matalampi. Eilisen johdosta mies vihdoinkin sai tilattua veljeltään ilmalämpöpumpun. Saadaan ihanaa viilennystä :D . Jos ei olis tilannut, niin mä olisin tilannut tänään piruuttanikin kalleimman mallin jonka olisin löytänyt :kieh: .

Mä olen kanssa yrittänyt tyrkyttää Joonalle vettä mutta ongelma on se, ettei poika huoli pulloa :/ . Irvisteli tuo sitä veden makuakin mutta pullosta suuttuu enemmän. Tissille pitää ottaa näillä ilmoilla tunnin välein. Eipä tuo sen pidempään ilman viihdykään paitsi uniensa ajan.

Jalkapöydän kivut: Just eilen illalla huomasin että oikean jalan jalkapöydän päältä särkee. Mietinkin että oonko lyönyt sen johonkin mutta kun jälkeä ei ole enkä muista sellaista tapahtuneen niin on varmaan vieläkin niitä raskauden tuomia vaivoja.

Nyt en jaksa pidempään kirjoittaa, kahvihammasta kolottaa. Vaikka on kuuma niin iltapäivän kaffesta en luovu.

Iines ja Joona melkein 3 kk
 

Yhteistyössä