**Maalismasut 2009** syyskuussa

Heippa kaikille!!

Iines79 täällä pillitetään jatkuvasti!!
Aattelin et olisin säästyny näiltä itkuilta, mut ei. Tuntuu et kaikki on niin huonosti vaikka ei kai mikään oikeesti ees oo vinossa. vauva voi hyvin ja itelläkin olo on parenemaan päin. SILTI SILTI silti kaikki itkettää välillä. ja se on rasittavaa.. ei jakais olla mikään pillittelijä. ja aina en = en koskaan oikein jaksa selitellä miehellä mikä mulla nyt on ja mikä nyt taas ja mikä taas. Ku ei oikeesti oo mikään! Tänäänkin tulin koulusta ku myrskyn merkki ja en puhunu mitään kolmeen tuntiin. itketti vaan. et hyvin menee!! tekis mieli lopettaa toi koulu (taas tänään), mut sitä on niin vähän jäljellä ettei jaksa.. :)

ehkä painun päiväunille ku mikään ei oo nyt hyvin!

kiiitos ja anteeks! :ashamed:
 
Monethan on täällä "valitellut" että masu on ihan hirvee pömppö aina iltaisin (sama täällä), ja luin vähän aikaa sitten siihen liittyen mielenkiintoisen jutun: nyt raskaana ollessa ruuansulatus kestää yli kaksi kertaa enemmän kuin normaalitilassa!! Joten ei mikään ihme, jos iltaisin on vähän turpea ja pömppö olo! :D

rv 12+5
 
Empuu: :'( :hug: Kamalasti voimia!!!

Neuvolakuulumisia parin päivän takaanta.
Rv14+1
Painomuutos +270g/vk
RR 128/73
Hb 94 !!! Taas anemian pirulainen iskee |O
Oli samalla neuvolalääkäri käynti. Lekuri oli nuori nainen, joka oli sinä päivänä aloittanut. Ei edes tajunnut että on normaali neuvolalääkäri, kunnes sanoin. :LOL: Kyseli vain että mikäs vaivaa jne. Vähän kyllä säikäytti kun ei meinannut saada sydänääniä kuulumaan! Mutta taisi olla doplerin käyttäjässä vika. Lopulta löytyi ja 150 oli vauvan syke.

Mulla oli viimeksi eteisistukka ja epäilen että nytkin on näin (np-ultrassahan se ei vielä näy). Sillon oli sama homma että tunsin tosi aikaisin liikkeet ja sitten ei mitään, kunnes jossain rv 18 paikkeilla alkoi taas tuntua.

Painosta; Nyt on tullut melkein viisi kiloa. Suht. saman verran oli esikoistyttöä odottaessa. Kuopus 1v on poika ja tässä vaiheessa olin turvonnut jo melkein kymmenen kiloa. :p Yhteensä on raskauksissa tullut 18 / 20 kg. Osittain on pakko olla turvotusta, koska molemmista kilot on lähtenyt 3 kuukaudessa pois. Normaalisti olen hoikka, painoindeksi alle 20.

Äippävaatteita olen ostellut, vaikka entisiäkin löytyy. Omista housuista menee enään lököverkkarit jne. :D Ja t-paidat tuppaa olemaan napapaitoja, joten pakko ollut äitiysvaatteisiin siirtyä. Ja mun mahasta ei kyllä ole epäselvää olenko raskaana vai en.

Töihin en ole vielä ilmoittanut, kun olen ilmoittanut olevani hoitovapaalla vielä vajaa pari vuotta. Tuo kyllä helpottaa ettei tule sitä stressiä kun pitää ilmottaa. Mullekin siis tuttu juttu tuo syyllisyys. Varsinkin esikoisen kohdalla oli inhottavaa, kun olin ko. duunissa puoli vuotta ollut ja pomo oli tosi veemäinen mies. Raivos naama punaisena, kun kerroin. Hänellä itsellään oli kuitenkin kolme lasta (ja vaimo merkittävässä työtehtävässä), joten olisi luullut että osaisi suhtautua vähän paremmin.. :whistle: Mutta meitä on moneen junaan.

-Capri ja öttiäinen rv 14+3-
 
Tuli vielä mieleen yks juttu viime päiviltä. (sori vuodatus mut ei tätä muut ymmärrä) Täällähän on ollut puhetta miesten suhtautumisesta odotusaikaan. Mun mies ei kyllä vielä oo juurikaan mitään ihmeempää tehnyt asiaan liittyen, suht normaalin olonen on ollut. Ajattelin et josko sit myöhemmin kun masu näkyy yms. Nyt eilen kysyin et ootkos lukenu tätä (eli neuvolasta saatua opasta, sitä isälle tarkotettua, jonka olin jättänyt pöydälle tyrkylle). Ei ollut eikä oikein tuntunu kiinnostavan. Kysy sit kuitenkin et pitäskö lukee, ja sano viä että lukee kyllä jos mä haluan. Sanoin vaan että itehän sä sen päätät. Kysy vielä sit että tuntuuko musta että se on jotenkin välinpitämätön jos ei lue. Siihen tietty sanoin että ehkäpä.. Nyt en tiiä onko lukenu vielä sitä mut tänään kun käytiin Miraakkelissa ostamassa mun siskolle sappisaippuaa niin katteltiin samalla muuta valikoimaa, lasten leluja ja vaatteita yms. Tuntu olevan kovinkin kiinnostunut, leluista varsinkin.. :) Ja halus sit että ostetaan sellanen pieni kylpylelu, pikkunen laiva, tosi kivan näkönen. No ostettiin sit sellanen ja voi että mulle tuli hyvä mieli! Että tälläsiä pöhköjä juttuja tällä kertaa....
 
Huomenta!

Oon näin törkeen aikasin jo asialla, kun oli kipuja sen verta, että piti tulla pötköttään olkkarin lattialle jalat sohvalle nostettuina. Niitä menkkamaisia kipuja siis täälläki.

Nimiasiasta: Tytön nimi on ollu jo pari vuotta valmiina, kun anopin aivan ihan täti kuoli ja hänen nimensä oli yhtä ihana kuin kantajansakin. Pojan nimestä muutama heitto.

Ihanaa kuulla, että muutkin on äksyilly eikä mies tahdo sulattaa/ ymmärtää...

Daanjuskalle oikein ikimuistoista hääjuhlapäivää!

Viikonloppuja!

Kaatjuska + Kunto ([/b]12 +2)
 
myymä
Huomenta! :)

Minä täällä jännitän kun meidän bändillä on tänään keikka tuollaisessa kylätapahtumassa.. Kovasti sitä odottelen ja jännittelen... Vähän myös jänskäilen, mahdanko tisseineni mahtua mekkoon jonka olin aikomuksena laittaa päälle :LOL:


Nimiasiaa:
Ei olla vielä yhdessä mietitty nimiä, mutta itselläni olisi nimi tytölle valmiina. Esikoista odottaessa vaan totesin, ettei auttanut valmiiksi tehdyt nimivalinnat koska tyttö ei näyttänyt ollenkaan siltä mitä oltiin ajateltu... Joten mies keksi sitten synnärillä uuden ja se jäi :) Ehkä tällä kertaa samalla kaavalla ;)

Musta olis ihan hirmu ihanaa mennä sinne 4d ultraan mutta pelkään, että osaisin katsoa itse sukpuolen sieltä, vaikka en halua tietää :D Tosin kaverin 4d videota katselin ja siitä en kyllä osannut aavistaa vaikka kuulemma näkyikin videolla... että ei sitä tavallinen tallaaja välttämättä osaa oikein tulkita :p
Voi olla että vähän laitan tässä kuussa rahaa sivuun niin päästäis sinne :)

Myymä ja pikkuvelisisko 12+1 :)
 
Zoe-F
Huomenta!
myymä Mie mahun edelleen vallan mainiosti kaikkiin vaatteisiini. Katotaan kauanko farkut pysyy jalassa vai täytyykö vaihtaa isompiin :D
Mie haluaisin tietää kumpi on mutta mies ei. Täytyy vaan ostella kaikkee neutraalii vaikka saankin tietää sukupuolen (hyvällä säkällä )
Tänään kummempia, ehkä megabileisiin mökille.
Zoe ja Öttiäinen 12 + 1 :heart:
 
Nimistä: Mies on ihan varma, että tyttö tulossa ja hänellä on nimikin jo valmiina. Toinen nimi tulee suvusta olipa sitten tyttö tai poika. Pojalle muutamia nimiehdotuksia löytyy kanssa.

Vaatteista: ottaa tosiaan päähän ettei Lindexiltä enää saa äitiysvaatteita. Enää mahtuu kaikki lökäpöksyt vaan jalkaan. Täytyy vissiin alkaa käyttää hameita...
 
Kamalasti ootte kirjotellu nyt reilun viikon aikana! Meillä on muuttohommat meneillään eikä ole nettiä vielä uudessa asunnossa ollenkaan.. Ens viikolla ehkä tulee. En jaksa millään lukea muiden kirjoituksia (lukematta pitkästi viime pinoakin :whistle: ) eikä mulla kyllä ole paljon omaa napaakaan kerrottavana :D

Noh: LIIKKEET TUNTUU!! Sellanen pieni kalan pyrstö masussa joskus aina viuhahtaa (ei ole ilmavaivoja :D) Samanlaisia oli esikoisestakin näillä viikoilla, mutta en sillon niitä vielä älynny :heart:
Äitiysvaatteita olen ostellu kirppikseltä ja H&M:ltä tuli iso paketti ja vielä tulee marraskuussa (VASTA!!) lisää. Omista vaatteista varsinkaan housuista ei mahdu mitään päälle.. Resori vyötäröisetki ahistaa..

Kauheaa kun noita keskenmenoja tulee joillekkin niin viimeisillä "riski"viikoilla :(

Neuvolasta soittivat ja sillä vasta-aineiden uudella verikokeella oli sitteki aikaraja eli 1kk sisään edellisestä piti ottaa! Ei sitte voinu edellinen neuvolantäti sitä kertoa mulle vaan sano että ei mitään kiirettä!

Kaa: Tiiätkö noista vasta-aine arvoista sanoa kun mulla oli tiitteri 8? Vissiin 16 ois hälyttävä määrä?

Eeeva ja Äppä 14+2
 
Liikkeistä sen verran että mulla on tuntunut tällä viikolla kanssa muutaman kertaa. :heart: Ei niitä tosin vielä hoksaa jos ei keskity, mutta jos istun niin oon havainnut pari-kolme kertaa hentoisen mutta ärhäkän potkun masussa. Tosiaan muistuttaa aika paljon jotain ilmakuplaa. :D

Oltiin päivä sadonkorjuu markkinoilla ja mökkeilemässä, nyt sitte ois lähettävä ihan illan viettoon piiiiitkästä aikaa. Oikeestaan tosi kiva ku ei tarvii juoda mitään. :)

Niinu & itiö 14+2
 
Koko päivän ollut uskomatonta heikotusta ja nukuin sitten koko illan. :| Onneksi on oma mies lohduttamassa ja piristämässä välillä. En olisi kestänyt näitä olotiloja yksinäni. :eek:

Vaatteista vielä, tilasin itse Bebesiltä iki-ihanat mammafarkut ja kerrankin löytyi jotka menivät jalkaan. Ei meinannut kokoja löytyä mistään. Lisää lökäpökiä pitäis hankkia.
Nimet ollaan keksitty jo kauan sitten. :heart: Ylihuomenna ultra ja ei sitten nyt millään malta odottaa!

11+2
 
Ultrakuulumisia!
Perjantaina oli ensimmäinen ultra ja kaikki on hyvin. Pieni siellä ihmetteli maailman menoa. Niskaturvotusta ei ollut, lukema 0,6. Koko vastasi viikkoja joten ekaa kertaa laskettuaika pitää paikkansa. Paremmin näkyi pieni vatsan päältä ultrattaessa kuin sisäkautta. On kuulemma niin lähellä pintaa (?). Tästä vois päätellä, ettei mene kauaa kun liikkeet alkavat tuntua.

Pahaa oloa on vielä silloin tällöin. Sen olen huomannut, että jos en syö aamupalaa heti herättyä, niin paha olo vaivaa koko päivän.

Nimeä ei ole vielä mietitty, meillä lasten nimet on keksitty vasta kun vauvaan on hieman tutustunut. Jotenkin ei vaan osata etukäteen niitä miettiä.

Kerrottu ei olla vielä kenellekään sukulaiselle tai ystävälle. Odotetaan rauhassa verikokeiden tulokset, jännitystä siis luvassa seuraaville kahdelle viikolle. Kätilö tosin sanoi, että kaikki näyttää täydelliseltä, aivot, pään muoto, käsien ja jalkojen mittasuhteet yms. Kyllähän nuo erikoistuneet kätilöt huomaavat, jos jotain olisi esim aivojen kohdalla pielessä. Katsoi kyllä tosi tarkkaan. Ja oli olemukseltaan niin ihanan lempeä, tosin kuin labrahenkilö, joka taisi olla jo läpeensä kyllästynyt hommiinsa :( . Eka kertaa näytteenotto sattui..

omenaruusu 11+6 ja herne :heart:
 
Huomenia.
Kukon laulun aikaanhan sitä tuli herättyä vaikka näin vapaapäivänä pitäs ehkäpä muka nukkuakin. Tuossa iltapäivälä on kaverin tenavan ristiäiset ja olen koittanut ettiä jotain parempaa mitä päälle pukis. kovin on vain mustavoittoista tuo minun vaatevarasto. Nooh, jospas jotain löytyisi.
Ultra on huomenna. Jännittää aivan pirusti. Mieskin vaikutti eilen olevan ihan hermona. Sanoinkin sille että ei ne sinua siellä ultraa joten olisi huoletta vaan. Muutama tunti pitäs olla käymättä vessassa. Näinköhän sitten kusen töissä housuun :LOL: . Alavaan menen ja olen jo mietiskellyt että ottavatkohan alakautta vaivatsan päältä sen ultran... Mahaa ei vielä näyj oten kohtu ehkä taaksepäin. Luulisi näkyvän paremmin alakautta mutta en tiedä käytäntöä.

Hansku ja Sintti 11+2
 
Capri: Kyllä mulla alkuraskauden ultrassa jo näkyi, että on eteisistukka. Vauva oli tosi ahtaasti, toivotaan, että istukka siirtyy raskauden edetessä. Pieni ei juuri mahtunut liikkumaan eikä saatu kunnon kuvaa, kun oli niin läjässä :(

Ens viikolla taas neuvola, toivotaan, että jo pääsisi kuulemaan sydänäänet :heart:
 
Ultrasta kysymys. Pitikö teidän mennä ultraan täydellä vai tyhjällä rakolla? Sain kotiin ohjeet, että pitäisi mennä käymättä vessassa, mutta vastaanotossa sanoivat, että vessan kautta kätilön luo. Ihmettelin sitä itsekseni ja kun jouduin odottamaan ultrausta n. puoli tuntia, niin rakkoonhan ehti siinä ajassa jo tavaraa. Kätilö sitten sanoi, että kävinkö varmasti vessassa, kun näkyy niin selvästi pissa rakossa. Ei kuulemma vähäinen määrä haitannut, mutta entä, jos olisi ollut ihan täynnä??? Ihmettelen suuresti ohjeiden ja käytännön eroavaisuutta.
 
Voi että. Koko yö meni yökötellessä. Join varmaan litrakaupalla vettä ja helpotti hetken verran. Ikinä ollut niin mahtavaa pahoinvointia yöllä. :headwall:

Sitä B-vitamiinia vois kyl kokeilla tähän pahaan oloon. Jos vaikka auttais. No en ainakaan menetä kuin rahat. :D Huomenna meilläkin ultra ja jännitin tänään aamulla heti. Jäi minuakin vaivaamaan tuo pissaamatta ennen ultraa. Hm. No sen näkee sitten.

11+3
 
Heissan kaikille! Ei oo tullu pitkään aikaan luettua kuulumisia. Jotenki vaan ei oo ehtiny =) Voi teitä onnellisia, joilla pahoinvointi helpottaa.. Mulla ei mitään toivoa vielä :x

Selailin tuolta noita vanhempia juttuja miesten mukana olosta raskausaikana henkissesti/ultrissa/synnytyksessä. Ja voi että oon just mielessä pyöritelly samoja asioita. Ainaki myymä harmitteli kun miestä ei tunnu hetkauttavan koko raskaus millään tavalla. Jotenki nyt on itellä ihan sama olo. Vaikka mies on ollu esikon syntymästä asti ihan onnessaan tytöstä, niin raskaus aika oli jotenki etäistä. Nyt on ihan sama. Kyllä mie kaipaisin et mies joskus kysyis, et miten mie jaksan ja et kyllä tää tästä vielä helpottaa, mut ei. Kaikki jatkuu just niin ku ennenkin vaikka mie oon kaks päivää kärsiny päänsärystä. Ja mulla on ihan jumissa hartiat/niskat/selkä ja siihen vielä pahoinvoinnit. Mies kyllä huolehtii tytöstä illat ja antaa mun levähtää, mut jotenki tuntuu et mie oon ihan yksin.. Ja tutkimuksista ja synnytyksestä mies on sanonu, et se lähtee aina mun tueksi jos haluan, mut sen ei ite oo välttämättä pakko päästä. Nyt kyllä synnytykseen se lisäs, et on se mahtavaa nähdä vauva heti, mut ite synnytys ei oo sille helppo paikka kun on niin ulkopuolinen olo. Lähtee kyllä mukaan ilman pakottamista siis. Mut miten mulla on niin yksinäinen olo tän raskauden kans?

Onneksi huomenna on neuvola, niin pääsee vähän purkamaan ihanalle neuvolatädille :) Ja jos sais jotan selvyyttä näihin päänsärkyihin.. Ihan älytöntä hommaa, kun mikään lääke ei auta ja jatkuu vaan.

Onkohan täällä muita jotka on ajatellu käyttää vauvalle kestovaippoja kokonaan tai osittain? Meillä on esikolla käytössä 90% kestot ja oon kyllä tykänny, vaikka on ollu aika säätämistä et mitkä materiaalit käy iholle. Nyt ois hakusessa vauvalle jotku tosi ihanan pehmeät harsot. Esikolla on ruskovillan harsoja, mut ne on ihan karheita. Ei niitä voi vauvan iholle käyttää. Vinkkejä?

Nimistä Mulla on tytölle yks nimi valmiina, mut mieshen kans ei olla vielä juteltu kun mies ei halua mennä "asioiden edelle" :) No tiedän et sitä alkaa kiinnostaa nimet sit joskus 25 viikkojen jälkeen. On tässä aikaa itse miettiä rauhassa ennen sitä..

Näitä meille tällä kertaa..

annas rv 13+3?
 
Elokuisista änkesin tänne onnitteleen teitä kaikkia, mutta eritoten mun siskoa, jonka tänään täältä bongasin :heart:
Joten onnea kaikille :flower:
Ja vihville paljon paljon onnea :heart:

Nähdään huomenna!

Emeelia ja Helmi 2vko 3pv
 

Yhteistyössä