*** MAALISMASUT 2009! ***

Täällä olisi myös yksi jonka testiin pärähti plussa =) En meinaa vieläkään uskoa todeksi :D LA olis laskurin mukaan 2.3 mutta katotaan mitä neuvolatäti sanoo sitten kun sinne päästään. Tämä tuleva lapsi olisi toinen.
 
Täällä myös iloinen ensiodottaja liittyy mukaan - laskettu aika olis n. 8.3. Vauva on toivottu ja odotettu joten toivotaan että kaikki menis hyvin. Nyt kysyisinkin teiltä kokeneemmilta muutaman kysymyksen, kun itselle tämä kaikki on niin uutta... eli
- kannattaako varhaisultraan varata aika? ja mitä tutkimuksia kannattaa käydä yksityisellä?
- milloin sellaiset tutkimukset (tai mikä se virallisesti nimeltään onkaan..) tehdään, jossa näkee mahdolliset sikiön poikkeamat ym.
Kiitos tosi paljon jos jaksatte vastata! Oli mielenkiintoista kun soitin neuvolaan niin eivät kyllä antaneet minkäänlaista ohjeistusta mistään, kun itse taas on niin innoissaan ja haluaisi tietoa monenlaisista asioista. Täytyy ilmeisesti luottaa netin ammattitaitoisiin keskustelijoihin:).
Nautinnollisia odotusaikoja, pidetään yhdessä peukkuja että kaikilla menee asiat hyvin!
 
Tervetuloa uudet! Emmaa taitaa olla pikkukakkosten toivojista eikös =) Pikkurouvan nimi on täällä matonna.

Täällä kauhea raivari pojalla päällä ja kaupunkiin olisin lähdössä kohta... kyllä näissä kohtaa aina hieman "hymyilyttää" että lisääkö minä haluan näitä ihanuuksia :headwall: No onhan heissä ihanatkin puolensa ja onneksi näitä raivareita ei niin usein ole kuitenkaan :heart:

Joo mutta pitänee kirjoitella paremmalla aikaa ja nyt suunnata peilin eteen vähän siistiytymään :wave:

 
matonna Juu olen =)

Nyt on neuvola-aika varattu ja kuulemma menossa rv 6. Kuulemma pitää heti alkaa seuraamaan verensokereita ku jouduttiin edellisessäkin raskaudessa seuraamaan.

Muoks: Synnärinä olis sitten LKS
 
- kannattaako varhaisultraan varata aika?
* Riippuu varmaan siitä tarjoaako kunta/kaupunki ultran vai haluaako käydä yksityisellä. (Pakkohan ei ole eikä ole huono äiti vaikkei käy koko ultrassa :) )
- mitä tutkimuksia kannattaa käydä yksityisellä?
* Itse en koe että on pakko mitään, mutta jos tahtoo vauvaa kurkkia tai tietää sukupuolen tai jotain muuta niin kannattaa käydä (jos siis ei kunta/kaupunki tarjoa). Kalliitahan ne on!
- milloin sellaiset tutkimukset (tai mikä se virallisesti nimeltään onkaan..) tehdään, jossa näkee mahdolliset sikiön poikkeamat ym.
*Niskapaineultra rv 12 paikkeilla ainaki (ei kaikilla paikkakunnilla), verikokeista selviää jotain riskitekijöitä (en muista millon otetaan) ja rakenneultra on joskus rv18-22(?) paikkeilla (jos siis oma paikkakunta tarjoaa).


Tässä nyt omasta päästä ainaki miten omassa raskaudessa meni vuosi sitten :)

http://verneri.net/yleis/tietoa-odottajille/raskauden-seuranta.html <--tuolla on vähän paremmin selitetty
 
Tänne ei ole kuulunut mitään neuvolasta vaikka lupasivat soittaa,täytynee soittaa itse takasin:)
Me ajateltiin mennä varhaisultraan yksityiselle jos kaupunki ei sitä suostu maksamaan. On vieläkin niin epätodellinen olo että pakko nähdä kaiken olevan kunnossa :heart: Minulla sairaala on KYS.
 
Heippa teille kaikille!
Täällä kans yksi ensikertalainen ilmoittautuu mukaan joukkoon. Raskausviikko 6 menossa, jos nyt ymmärrän nämä käsitteet oikein.. =) Ja laskettu aika 3.3 ja paikkana toivottavasti LKS :)

Koko kevään ajan tätä yritetiin ja viime viikolla sitten asia varmistui. Oikein ei uskalla vielä kunnolla iloita, mutta toivottavasti sekin aika vielä tulee. Tsemppiä teille kaikille oikein kovasti! :hug:
 
Heips,

Mä voisin kanssa liittyä tähän pinoon. Plussattu pari päivää sitten ja toista tässä odotellaan. LA olis Tekayn laskurin mukaan 8.3 ja rv:t tänään hurjat 4+4. Niin ja synnärinä olis mulla TYKS. Mitäs muuta... enpä näin alkuun osaa oikein tarinoida :) .

Niin joo, missä vaiheessa olette soitelleet/aikoneet soittaa neuvolaan? Taitaa mulla olla vähän varhaista vielä. En ole innoissani yhtään :saint: ;) .

Iines rv 4+4
 
emmaa: Kiitokset tervetulotoivotuksista :) . Jospa mä sit tänään jo soittelen neuvola-aikaa. Sanon sit vaikka kesälomat syyksi sille, että soitan näin ajoissa :whistle: . Mulla oli esikoisesta eka neuvola jo rv 6 ja risat mutta silloin asuinkin eri kaupungissa. Meidän nykyisessä kunnassa voi olla eri käytäntö.

 
:D Plussasin tänään ja LA on Kaksplussan laskurin mukaan 6.3 ja Vauva-lehden 7.3. Tämä on kolmas ja jos kaveri pikkuinen pysyy kyydissä, on myös viimeinen - snif. Olin jo pinoutunut Lapsettomuus-palstalle ja eka lääkäriaika oli varattuna tälle kuulle, mutta sitten, ihanaa, onnistui luomusti ja näin pian!! Kummastakin edellisestä lapsesta on jouduttu käymään tutkimuksissa ja hoidoissa, olen joutunut aikaisemmin syömään clomeja.

Kuopus täyttää tässä kuussa vasta vuoden. Viime raskausaika ja synnytys ovat vielä tuoreessa muistissa ja olen aina nauttinut raskaudesta

:heart:

Pari päivää aikaisemmin tein testin, joka oli nega (olin juonut aika paljon vettä) mutta sisimmäsäni TIESIN että olen raskaana ja ajattelin myöhemmin tehdä uudestaan. Hajuaisti on superherkkänä ja öllö olo...

Synnärinä K-HKS
 
Tervehdys ! Täällä plussailtiin lauantaina vahva tumma plussa, la olisi kai 5.3 ja synnäri PKKS jos nyt sinne asti päästään. :heart: Talvella mulla oli kolme peräkkäistä keskenmenoa, joten jäskättää kuinka tämän kanssa nyt käy. Varhaisultraan mennään jo ensi tiistaina, pääsin etuoikeutettuna noiden keskenmenojen takia.
 
Täällä myös maalisvauvan odottaja, kunpa kaikki päästäisiin sinne asti! LA ehkä 4.3., varmistunee ultrassa joka pitäs olla vajaan kahden viikon päästä. Toista odotetaan, tytär on syntynyt 05/07. Ja synnärinä OYS, hyvät kokemuskset jäi sieltä viime kerralta =)

Cailin 5+?
 
Oo, onpa meitä monta uutta odottajaa ilmoittautunut mukaan maalismasuihin :) . Kivaa!

Heti omanapainen ilmoitus, että eka neuvola varattu ja se on 22.7. Sain samalla jo lääkärineuvolan ajan 11.8. Kivasti toi eka aika sopii kesälomaan, joten ei tarvi töissä herätellä uteliaisuutta, kun muutaman viikon välein on menoa :whistle: . Arvailkoon vasta syksymmällä :D .
 
Taidan uskaltautua tänne, kolme koko ajan vähän vahventuvaa haamua olen testannut neljän päivän aikana =) Eli nyt taitaisi olla 4+4 (samassa mennään Iines79:n kanssa :D ) ja LA siis vähän laskurista riippuen 8.3. Puoli vuotta yritystä takana ja esikoista tässä oltaisiin toivomassa.

fastrabbit: Tekstisi voisi olla minun kirjoittamaa, ihan samat tuntemukset täälläkin, tosin varhaisultraa en ole vielä osannut edes ajatella, kun noita haamuja vain olen tuijotellut =)
 
Uskaltaisinkohan tulla mukaan. Vauvaa on yritetty nelisen vuotta ja niistä parisen vuotta olemme käyneet lapsettomuushoitoja läpi. Nyt aivan yllättäen sain positiivisen tuloksen ja mikä parasta, se on tapahtunut ihan luomusti!! Takana on kaksi keskenmenoa raskauden alkuvaiheessa. Molemmista IVF tuoresiirroista plussasin mutta eipä kauaa kestänyt. Nyt piti elokuussa olla taas ties moneksi siirto. Pakkasessa on vielä viisi alkioo.
Kuinka kävikään sitten! Tosiaan kp 35 (tiistaina) tein testin ja se oli selkeä plus! Eilen tein uuden testin ja se olikin negatiivinen! Olen ihan ymmälläni! Ekan testin tein Clearbluella ja tokan Prediktorilla. Ja Prediktor näytti negaa. Jotenkin usko mennyt taas kokonaan. Eilen tuli muutama pisara vertakin, tosin ihan pienet pisteet mut tuli silti. Koko ajan odotan kauhulla koska menee kesken ja olenko edes raskaana!?!? Uutta testiä en uskalla enää tehdä. Mahassa myllertää ihan kuni menkat alkaisi. Huomenna saan veritestin tuloksia. Tuntuu ettei pää kestä enää tätä. Miten voisikaan olla niin julmaa että eka saa positiivisen ja se onkin negatiivinen!! Olikohan siinä kaikki...tämä olisi siis esikoinen jota on toivottu jo neljä pitkää vuotta! ja laskettuaika olisi noin 3.3.2009 jos sinne asti koskaan päästään.


 
Heti piti tulla lohduttelemaan Angelinaa, että Predictor ei ole ollenkaan niin herkkä kuin Clearblue. Voihan olla ettei sulla ole tarpeeksi hormonia vielä pissassa, joten odota vaan pari päivää ja testaa uusiksi. Mä kyllä uskoisin Clearbluen tulokseen :hug: ja uskonkin kun itsekin sillä tein plussatestin.
 
Minulla kans aluksi näytti noi raskaustestit mitä milloinkin, mutta kun muutaman päivän malttoi odottaa, niin tulos "pysyi" positiivisena. Tsemppiä sinulle ANGELINA!! :hug:

Minulla taas vähän oma äitini pelotteli, kun kuulemma olen jo aika vanha eka kertalainen... Ikää on 29, mutta mieleltä välillä ( ja omasta mielestä peilistäkin ) vielä nuori nainen =)

Emmmaa : Kiva jo tutustua näin etukäteen, kun meillä tuo LA :kin osuu yksiin.
 
minimii Et sinä mikään vanhus vielä ole :D

Angelina Pari päivää kun jaksat odottaa niin uutta testiä kehiin. :hug: Mutta eiköhän tuo clearbluen testi kerro kaiken =)

Mulla meinaa alkaa jännittämään tää raskaus vaikka ajattelin ottaa tämän tosi rennosti :LOL: Ja välillä mietin jo synnytystäkin (hullua!) että mitä jos tää tuleva lapsi on isompi kuin ensimmäinen.. Pojan mitat syntyessään oli 4590g, 56cm ja pipo 40cm. Jouduttiin vielä sit kiireelliseen sektioon. No onneksi voi sitten neuvolatädin kanssa jutella näistä asioista.
 
Ohho! Tehän ootte teettäny mulle töitä paljon ja hyvä niin!! :D Tervetuloa mukaan! :)

Itselle ei mitään muuta uutta ku että kävin ostamassa viidennen testin tumman viivan toivossa :whistle:

Piän kyllä niiiiin peukkuja pystyssä kaikille! Varsinki Angelinalle! Jospas se nyt sitten tärppäis!! :hug:
 


Liityn ilolla seuraanne rakkaat siskot! Lähes kolmen ja puolen vuoden yrittämisen jälkeen odotamme esikoista! :heart: Apua siis tarvitsimme ja mieheni siittiöitä ja omia munasolujani kipattiin samaan maljaan, jossa alkoi onneksi käydä heti kova kuhina, jonka tuloksena meille on siis tulossa koeputkivauva. Vielä ei ole iskenyt tajuntaan, että tässä todellakin ollaan raskaana. Ajattelin, että jospa täällä odotus-puolella se todellisuus alkaisi pikkuhiljaa hahmottumaan! :) Tänään rv 5+1.
 
Täällä yksi maalismasu löhöää sohvalla. Kolmen positiivisen testituloksen jälkeen on uskottava, että 11 kuukauden pettymyksistä huolimatta siitä tuli viimein totta. Odotus ei ole mennyt hukkaan (vaan jatkuu edelleen). Positiiviset tulokset saimme 22. ja 23.6. Alkuun vielä tuli vuotoa (21. ja 22.6) ja kerroin miehelleni pettyneenä, että menkat alkoi. Mutta vuoto loppui lyhyeen ja tein testin tottakai toivoen, mutta kuitenkin melko skeptisesti/pettymykseen varautuen. Noista positiivisista tuloksista lähtien on rinnat olleet arat, mutta muita sen kummempia "oireita" en sanoisi olevan havaittavissa. Paitsi tottakai tämä vauvajuttuihin takertuminen, niiden tutkiminen ja lueskelu. Pikkusen olemme täpinöissämme.

Laskettujen aikojen laskeskelu on toisaalta niin turhaa, koska ne on vain epämääräisiä arvioita, eikä kerro totuutta. Hedelmöittymishetkeä ei voi varmasti tietää ja toisekseen raskaus ei aina (useinkaan) kestä oppikirjamaista neljääkymmentä viikkoa, vaan lapsi voi syntyä paljon ennen tai jälkeen. No, antaahan se viitteitä siitä, milloin vauva mahdollisesti tulee. Ja kyllä minäkin heti tulokset saatuani pohdiskelin kalenteri kädessä, että missä mennään. Arvioin, että LA on 1.3.

Olin etukäteen päättänyt, etten tee raskaudestani numeroa: Odottelen rauhallisesti ainakin ensimmäiset kolme kuukautta ennenkuin soittelen neuvolaan tai ennenkuin annan vauvajuttujen vallata mieleni. Toisin kävi :). Neuvolaan on ensimmäinen aika 10.7. Asiaan kyllä vaikutti sekin, että mies alkoi kysellä päivittäin, että joko olet neuvolaan soittanut :).
 
Sallanen: Totta puhut tuosta lasketusta ajasta. Se tosin vaikuttaa paljon siihen millon mitäki tutkimuksia tehdään ym :) Esikoiseni syntyi rv 37+2 joten ehkä en luota kovinkaan paljon omaan laskettuun aikaani! :D n. 5% lapsista syntyy laskettuna päivänä.
 

Yhteistyössä