*** MAALISMASUT 2009! ***

Täällä myös koettu melkeinpä kaikki, esikko syntyi keskosena hätäsektiolla, toinen tasan 40+0 ja kolmonen pari viikkoa yliaikasena :whistle:

Mutta onhan LA kuitenkin hyvänä osviittana, mitä milloinkin pitäisi tapahtua. Ens viikolla ajattelin soittaa neuvolaan, siellä kuitenkin lomailevat, saas nähdä milloin saa ajan.

Kivaa, kun maalismasuja tuntuu tulevan roppakaupalla, saa jakaa tuntemuksia.

Niin ja meillä synnärinä TYKS


 
Yksi uusi ilmoittautuu! Ekat testit tein viime perjantaina ja lauantaina. Tuloksena kaksi erittäin haaleaa viivaa tai viivanpaikkaa. Seuraavan testin tein maanantaina, jossa tulos oli jo aika selvä. Vieläkään en uskonut, joten tein vielä yhden testin keskiviikkona ja silloin viiva oli jo niin tumma, että piti uskoa! Ei ole mitään käsitystä, millä viikolla mennään, mutta arvelisin, että viikkoja olisi vasta 4+2.

Olemme yrittäneet yhdeksän kuukautta ilman minkäänlaisia tuloksia ja nyt viimein tärppäsi! Helpottavaa tietää, että värkit ainakin toimivat.. Ensimmäistä odotellaan innolla ja peläten pahinta. Minulla ei ole kauheasti mitään oireita. Rinnat hieman kipeät, jos niihin koskee. Ei juuri muuta. Ehkä vähän äksy olo.
 
Tervetuloa uudet! =)

Oireista: Eipä oikein juuri mitään. Joskus meinaa vähän olla huono olo mutta onneksi ei ole vielä tarvinnut vessanpönttöä halailla. Esikkoa odottaessa tässä vaiheessa tuli pönttö aika tutuksi.

Huoh, pitäis vielä pakata ja laittaa kaikki tarpeellinen kasaan ku huomena aamulla mennään ensin minun vanhempieni luo ja jätetään poika sinne hoitoon muutamaksi päiväksi. Siitä sitten kohti simerockia :D
 
Yksi lisää!! Täällä on kanssa plussattu! :) Oltiin reissussa ja tein Orange testillä kaksi kertaa todella selkeet haamut ja kotona tuli Apteekin omalla tänä aamuna todella selkeät viivat Apteekin testiin. Olen ihan poikki, mutta pakko oli näköjään nousta jo seittemältä tekemään testiä, vaikka lomalla on! Mulle näytti tulevan lasketuksi ajaksi 6.3. ja tosiaan esikoinen olisi tulossa. Joulukuussa jätin pillerit pois, olin niitä syönytkin ainakin 7 ellen 8 vuotta. huh.. nyt tarvii tutkia vaan, että mitäköhän sitä pitää seuraavaksi tehdä?! :) hmm.. onkohan se nyt sit niin, että mulla 4+6? Laskettiinko noi viikot edellisten menkkojen alusta, eli 31.6.? Kuten huomaatte, olen ihan ummikko =) .
 
Huomenta!

Taas lisää uusia odottajia, onnea kovasti kaikille plussista :flower: !

Oireista: Mä varmaan oon sit niitä megaoireilijoita. Mulla nimittäin on valkkarin määrä jotain ihan järisyttävää ja vatsaa nippailee, jomottelee ja juilii ajoittain PALJON ja välillä ei ollenkaan. Oonkin ollut vähän huolissani, oikeestaan näillä hormoneilla ihan hirmu huolissani noista vatsakivuista. Näin aikaisilla viikoilla ei varmaan pystytä mitään tekemään, eli katsomaan onko alkio oikeassa paikassa. Mitään muita vuotoja ei ole, kuin tuo valkovuoto, joten se olis aika hyvä merkki varmaankin. Joka vessareissulla vaan pelkään, että muutakin tulee :ashamed: .

Oletteko muuten huomanneet vatsassa turvotusta? Mä olen aivan turvonnut. Normaalisti joudun käyttämään lempparifarkuissani vyötä mutta nyt on vyö heitetty nurkkaan ja tekis mieli avata nappikin. Työtuolissa oon sellasessa makuuistuvassa asennossa maha pystyssä kun muuten on huono olla :LOL: .

Iines rv 4+5
 
Iines, mulla on ainakin turvotusta. Huomasin saman, että farkut puristi ihan älyttömästi. Jouduin eilisen päivän olemaan nappikin auki aina, kun siihen tuli mahdollisuus. ;)
mulla oli reissussa aika paljon ällö olo, mutta en osaa sanoa johtuiko se masussa olevasta pikkuisesta vai enemmäkin reissun ruoista. välillä mahaan kyllä aika reippaasti polttelee. tiesin, että ootan vaavia, kun kp 27-28/28 aikoihin tuli rinnat älyttömän aroiksi. Kesti aika monta päivää, mutta nyt ei enää ole sitä juurikaan.
 
Huomenta!
Tänään tein sitten uuden testin Clearbluella JA Prediktorilla. Clearblue antoi heti selkeän plussan ja jopa Prediktoriin tuli tällä kertaa positiivinen tulos :heart: :heart:
Tänään kuulen verikokeen tuloksia. Jänskättää!! Tuntuu kun olisin onnellisin ihminen maan päällä mutta sitten taas pelko keskenmenosta varjostaa onnea. Pitäisi vaan osata mennä päivä kerralla mutta se on aika vaikeaa tässä tilanteessa kun on pettymyksiä koettu niin paljon ja yritystäkin ollut jo kauan. Toivon niin että tämä pikkuinen jaksaa sinnitellä maaliin asti :heart:
En muuten ole varma viikoistani. Kiertoni on epäsäännöllinen joten viikot on joko 4+5 tai 5+2. Eiköhän se selviä sitten ultrassa jos sinne asti päästään.
Tänään katsellessani jääkaappiin, etsiessäni syötävää, meinasin oksentaa :LOL: Ajattelin, nytkö se alkaa?! Mutta tänne vaan pahoinvointi, mua ei haittaa vaikka tulisi kaikki "vaivat" kunhan vain pikkuisella on kaikki hyvin!!
 
Eikä! Kirjoitin pitkän viestin ja se hävisi johonkin... No lyhyesti uusiksi.

Tervetuloa uusille!

Pahoinvointia täälläkin jo. En ole oksennellut, mutta etova olo tule heti jos en syö säännöllisesti. Jospa tässä selviäsi yhtä vähällä kun esikoisen aikaan. Silloin oksensin kai kerran tai kahdesti. Ei ole ehkä järkevää manata tätä asiaa etukäteen. Kuitenkin sitten iskee vuosisadan pahoinvointi :whistle:

Lasketusta ajasta. En minäkään usko siihen sillälailla. Mutta antaa se suuntaa. Esikoinen meni melkein kaksi viikkoa yli. Tämä jos menisi myös yli noin pari viikkoa, syntyisi hän samaan aikaan kun viime raskaus keskeytettiin kun oli se keskenmeno joka ei itse tyhjentynyt. No samassa kuussa kuitenkin olisi tämän uuden tarkoitus tulla maailmaan kun toinen otetiin pois meiltä. Kohtalo varmaan...

10 kokonaista päivää ultraan!!!! Jihuu!!! Jänittää ja pelottaa ja kaikkea yhtä aikaa. Menisi aika äkkiä!

Täälläkin turvotusta. Iltaisin ollaan "kolminkertaisissa" mitoissa. Kamala pöhö olo siitä hyvästä. Ensiviikolla mennään anoppilaan ja koitetaan pitää heiltä salassa vielä tämä asia. Katsotaan kuinka onnistun... En usko että selvitään siitä. Anoppi on entinen kätilö, nykyinen terkka. Mutta enemmänkin se varmaan hoksaa siksi kun tietää miten minä olen erilainen odottaessa, en juo mitään, yms kaikkea muuta. Ja normaalisti varsinkin anopin kanssa on tullut siemailtua jotain viiniä aina kun ollaan käyty. Ja se turvotus, olen aika hoikka normaalisti ja tosiaan ei mahan seutu ole löysää puserossa nähnytkään. Mietin pitäsikö käydä matkalle ostamassa niitä löysiä paitoja mitkä näyttää ihan mamma puseroilta.... En vain oikein tykkää niistä eikä ne sovi edes minulle.

Olipas omanapaista :) Pahoittelut siitä :heart:

 
Terve kaikille! Iines, nyt kun miettii, niin on kyllä turvotusta varsinkin iltaisin. Ja tuntuu, että nälkä olisi koko ajan. En tiedä, onko ne todellisia oireita vai ihan keksittyjä paremman puutteessa!

Voikohan selkäsärky oireena alkaa näin aikaisin? Mulla ei nimittäin ikinä särje selkä, mutta nyt aamulla kun heräsin, ihan alaselästä/pakarasta pistää, kun oon jossain tietyssä asennossa. Ja parina iltana on särkenyt toista jalkaa ihan älyttömästi. Sellaista hermosärkyä. Onko mulla joku iskias, vai johtuuko tää raskaudesta?

Aika jännää Matonna, että pääset ultraan jo 10 päivän päästä! Varmasti helpottaa huolia, kun kaikki menee siellä hyvin!

Mietin myöskin varhaisultraan menoa. Pitääpi kai ensin soittaa vaikka sinne neuvolaan ja varata ihan tavallinen aika..

 
Tervetuloa uusille! Mukavaa kun meitä on täällä jo näin paljon!

Mimmukka81: Mulla on myös ollu alaselkä kipeänä jo useamman päivän, enkä kyllä muuta syytä keksi...

Ja huono olo hiipii minulle aina iltaisin, nyt on kolmena iltana ollu pientä kuvotusta. Olen vissiin jotenkin nurinkurinen, eikös se kuvotus normaalisti ole aamuisin? =)
 
Mimmukka: Mulla myös särkee selkää. Se on ollut ajoittaista mutta nyt on jomotellut koko aamupäivän. Luulisin sen olevan ihan normaalia :) . Ja luin tuolta raskausoireketjusta, että joillain oli tosiaan ollut iskias-tyyppistä särkyä selässä/kankussa.

liinakko: Ei se välttämättä ole aamupahoinvointia. Mulla oli esikoisesta nimenomaan iltapäivisin ja iltaisin huono olo. Oksentamaan en joutunut kun pari kertaa, mutta huono olo kylläkin vaivasi. Kannattaa syödä vähän ja useasti, niin se paha olo ei tule niin herkästi.

Nälkä vaivaa täälläkin. Mä oon täyttänyt työpaikan jääkaapin Valion kalorittomalla kiisselillä ja kirsikkatomaateilla ja oman pöydän oon täyttänyt hedelmillä. Eli siis kaikkea terveellistä mutta hyvää :) . Aterioiden välissä napsin kyllä naposteltavia mutta painonnousun estääkseni ne on noita tomaatteja yms.
 
xAnnax: Seuraavaksi sitten puhelu omaan neuvolaan :)

Itse en oo vielä soittanut ku vielä epätodellinen olo! :D TÄnä aamuna testasin sitten sen kunnollisen viivan joten enköhän minäki pian... Haaveilen tuosta alkuraskauden ultrasta yksityisellä :whistle:
 
Mä en yhtään tiedä koska ottaisin yhteyttä neuvolaan. Käyn eka ultrassa 23.7. Taysissa lapsettomuuspolilla (kun olen siellä hoidossa). Varmaan sen jälkeen käskevät ottaa yhteyttä neuvolaan.
Kuvotusta on täälläkin havaittavissa, samoin jatkuva nälän tunne. Nyt on myös nännit muuttuneet aroiksi, muuten rinnat ei ole kipeät. Myös kun nousee äkkiä ylös niin vihlaisee mahasta ja sitten niitä menkkakipuja muistuttavia kipuja on välillä.
 
Minäpä laitan meille maalismasuille perjantain kunniaksi kunnolliset vetistelyn aiheuttajat. Mä en pysty tuota lukemaan ilman että tulee kyyneleet silmiin, mikä on erittäin kiusallista, kun on töissä.


Ennen kuin minusta tuli äiti

Ennen kuin minusta tuli äiti,
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Nukuin niin myöhään, kuin halusin enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hiukseni ja hampaani joka päivä.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
En tullut ajatelleeksi olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Minun päälleni ei oltu koskaan oksennettu
kakattu
syljetty
pureskeltu
pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla

Ennen kuin minusta tuli äiti,
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
- ajatuksieni
ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, jotta lääkärit
voisisivat tehdä kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä katsellen nukkuvaa lasta.
Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa, vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni murskaantuvan miljooniksi
palasiksi, kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt, että jokin niin pieni voisi
vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan tiennyt, että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
En tiennyt miltä tuntuu, kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni voisi saada minut tuntemaan
itseni niin tarpeelliseksi.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
En ollut koskaan noussut ylös yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä lämpöä
iloa
rakkautta
sydänsärkyä
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...
Ennen kuin minusta tuli äiti.

 
Eeeva, kai sitä tarvis soittaa. Ajattelin vielä sen verran odottaa, että soitan vasta maanantaina. :) Voi tuota runoa... huh.. ei sitä osaa varmaan varautua millään tavalla uuteen elämään vauvan kanssa. Sitä silti vain niin kovasti odottaa... =)
 
Ihanaa kun meitä on jo näinkin monta maalismasua mukana:) Runo on kyllä ihana!

Tänään on hieman täälläkin päässä heikottanut, mutten ole oksentanut kuitenkaan. Saa nähdä että tästäkö se pahoinvointi sitten alkaa... Odotan kyllä kovasti varhaisultraa, mutta menen vasta rv 8+1. Olen syönyt clomeja ja viime kierrosta ei ollut seurantaultraa niin nyt sitten jännitetään et montako masuasukkia tuolla asustaa :heart:

Oletteko kertoneet raskaudesta monelle?
Itse tekisi mieli huutaa kaikille että meille tulee vauva! Mutta sitten taas pelottaa että entäs jos jotain vielä käy :headwall:

Angelina: Meillä on samana päivänä ekat ultrat:)

Charlott ja Pikku Myy 5+3
 
Soitin neuvolaan. Siellä kysyttiin, onko kiireellinen asia. En osannut vastata. Sanoi, että oma hoitaja tulisi elokuun puolella lomilta. Sain pari numeroa kuitenkin, johon voin soittaa ensi viikolla.

Tuosta kertomisesta: Toisaalta haluaisin kauheasti kertoa kaikille. Eilen valmistauduin kertomaan työkaverille vuoron aikana tästä, mutta sitten menikin pupu pöksyyn, enkä uskaltanut. Jos jotain sattuukin... Toisaalta olen semmoisessa paikassa töissä, jossa tapahtuu väkivaltatilanteita, joten olisi hyvä kertoa, miksi en ole etunenässä selvittelemässä tilanteita..

Ihana runo! Elämä tulee muuttumaan ihan täysin.. :heart:
 
Taas tuntuu että tulee takapakkia. Sain juuri Hcg tulokset. En ole varma millä viikolla olisin koska kierto on niin epäsäännöllinen mut pitäs olla ainakin yli 4+jotain. No, Hcg oli vain 109 ja mulle sanottiin että se vastaisi viikkoja 2 tai 3!! Jos tuo pitää paikkansa niin voi hemmetti! Käski tulla parin viikon päästä uudestaan verikokeeseen ja sit katsotaan onko arvot nousseet. Eikö periaatteessa voisi jo ensi viikolla mennä. En tiedä, taas tuntuu että kaikki kaatuu päälle!
 
Varasin tänään ajan neuvolan tutulle tädille. On 15.7. Nyt alkanut pahoinvointi ja väsymys enemmän vaikuttamaan, oksettava olo koko ajan ja helle tietenkin vaikuttaa, hajut etoo. Viime yönä en meinannut saada unta. Päässä pyöri vain vauva ja heräsin jo klo.4.30 miettimään tulevaa. Vaikka on jo kolmas, kaikki on silti aina erilaista kun tulee vauva ja yksi enemmän.

Ihana runo :'( =) :heart: Tuttuja tuntemisia minulle ja vielä ihanaa jos saan ne kokea uudestaan, mutta mulla on olleet niin helpot lapset että kaikkea en allekirjoita omalla kohdallani. Olen aina meikannut, harjannut hampaani ja kammannut hiukseni, mutta aika saattanut mennä jo pitkälle päivään. Todella harvoin olen joutunut valvomaan vauvan takia, tietenkin yöimetykset, mutta lapset aina nukkuneet yönsä. Ensimmäiset viikot olivat aina kaaottisia (ainakin rakennusaikana kun olin paljon yksin ...), mutta nyt kun kuopus on kohta vuoden niin erilaista.....

En vaan meinaa käsittää miksi nyt vauvan tulo on niin helppoa ja kaksi aikaisempa tuskien takana??!! Jumalalla on hyvä huumorintaju :LOL:
 
Angelina, kyllä varmasti kaikki menee hyvin. Luota vain siihen! kurjaa kyllä :hug: .
Kertomisesta: Haluaisin kertoa ihan kamalasti kaikille, mutta mies ei halua, että kerrotaan vielä kenellekään!! :x aarg. en tiedä kauanko pysyn hissukseen. mua kyllä turvottaa niin paljon, että joku alkaa kohta kyllä ajatteleen, että mulla on joko jotain laksatiivisia vaikutuksia tai oon nielaissut pallon. ;)
 
Taidan uskaltautua maaliskuisten joukkoon mukaan....Esikoinen on ilmoitellut tulostaan ja la olis 7.3 laskurien mukaan. Toivottavasti tuonne ensi vuodelle päästään onnellisesti. Neuvolaan en ole vielä soitellut kun ajattelin vielä odotella hetkisen. Oireina on arat rinnat, väsymys ja liekö tuo kasvanut vatsa grilliherkuista vaiko turvotusta :D
 
tulla toivottamaan kovasti onnea teille maaliskuisille!!Toivottavasti te kaikki saatte nyyttinne kainaloon maaliskuussa 09,kovasti onnea ja tarrasukkia matkaan mukaan!!

Mä ite sain neljännen lapseni maaliskuussa 08,pojalla oli la 10.03.08 mut hän syntyikin sitten 25.03.08 vauhdilla maailmaan..
 
Hei taas!

Mimmukka81: Se ultra on yksityisellä nin siksi pääsen niin aikaisin, en malta odottaa sitä neuvolan ultraa kun huoli on meillä että kaikki on ok. Onhan silloin jo rv7 menossa niin kai silloin jotain jo näkyy.

Meilläkin muuten mies on olut hissukseen tästä odotuksesta. Kenellekkään ei ole kertonut. Pelkää kai keskenmenoa kun viimeksi oli. Mutta minä olen joillekkin kertonut, en aijo taikauskoisena elää. Tietenkään en ihan kaikille kerro vielä, niinkun anopille tai miehen suvulle :whistle

Saatan höpöttää samoja juttuja moneen kertaan, älkää välittäkö =) sitä kun on niin höpsönä tämän koko homman takia niin ei paljon tule ajateltua mitä kirjoittaa.

taaerotx3: Onnea sinullekkin pienestä! Hienosti on yli lasketunajan naperosi pitänyt äitiä jännityksessä :)

Angelina: Onko se 2-3 viikkoa katsottu epähuomiossa siellä väärin? Tarkoitan että eikö se raskauden pituus lasketa menkoista, eikä hedelmöittymisestä kun tuota hormonin määrä mietin ja sinun rv viikkoja. Tuli vain mieleen, onko semmoinen tulkinta erhe ollut mahdollinen. Jossain on netissä se hormoni taulukko mistä näkee miten se nousee milläkin viikoilla. Siinäkin oli aika iso marginaali aina viikkoa kohden. Varmasti kaikki on ihan kunnossa, mutta tsemppiä kuitenkin! Anteeksi jos epäselvästi selitin. Laitan sen taulukon tänne tuossa kohta aikani kuluksi jos löydän.

Hmm... puhuttiinkos täällä alanselän kivuista? En halua ketään pelotella. Mutta minulla oli viime raskaudessa niitä aikalailla. Ja se ei mennyt hyvin. Mutta ne kuuluu kyllä myös asiaan kohtuuden rajoissa. Minullakin on nyt ollut jonkin verran sitä ja en ole siitä huolissani. Jos ne vain pahenee kenelläkään niin kannattaa käydä neuvolaan valittamaan tai soittelemaan. Kaikestahan sieltä saa kysyä. Ei tosiaan ollut tarkoitus ketään saada huolestumaan liikaa eikä pelotella. Hyvähän se vain on sanoa kaikista asioista jos on kokemusta jostain jollakin meistä, on helpompi toistenkin ottaa asiat huomioon jos tulee jotain pahempia kipuja ja semmosta.


Kiva runo oli :) Joskus sen aikaisemminkin olen lukenut ja aina se vaan herkistää :)


 

Yhteistyössä