*** MAALISMASUT 2009! ***

Tämmösen taulukon Angelina löysin näin äkkiä kun etsin... jospa on apua.


Aika
-hedelmöityksestä -viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä (mIU/ml)
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000


Isot on nuo marginaalit tosiaan. Jos menkoista on laskettu se 4+ niin sehän on rajojen sisällä. Mutta hedelmöittymisestä näyttäisi 4+ olevan jo isommat lukemat.

 
Eilen tein kaksi positiivista testiä ja meidän yllärivaavin la olisi sitten maaliskuun kuudentena päivänä, jos kaikki menee siis vain hyvin. Meitähän on täällä jo paljon!

Esikoista siis odotellaan, maanantaina täytyy soittaa neuvolaan. Mulla ei kyllä ole hajuakaan pitäisikö soittaa tuonne perhesuunnitteluneuvolaan pääterveysasemalle vai tähän muutaman korttelin päässä sijaitsevaan lähineuvolaan? Ajattelin kyllä että voisin vielä maanantaina käydä terveyskeskuksella testaamassa ja he varmaankin sieltä sitten neuvovat?

Jännittää kyllä, mutta täytyy kuitenkin suhtautua realistisesti siihen että vielä voi tapahtua vaikka mitä. Mutta toivokaamme toisillemme paljon tarrasukkia pitämään pikkusirriäiset menossa mukana tuonne maaliskuun tienoille!

Oireina mulla on ollut rintojen kasvu, mahan turpoaminen, jatkuva vessassa ramppaaminen ja heti plussan jälkeen alkoi öklöttämään (psykosomaattistako? :D ) Masu on välillä niin julmetun turvonnut että hyvä kun san housunnapin kiinni.

Mitäs teillä on tulevat isukit suhtautunut raskausuutisiin? Mun mieheni oli todella innoissaan ja onnellinen. :heart:
 
Tervetuloa!

Mun mies on todella innoissaan. Pitää välillä toppuutella. Ottaa selvää ruokavalioista ja kyselee koko ajan kaikkea raskauteen liittyvästä. Laati jo nimilistaa ja suunnitteli ylimääräisen huoneen sisustusta. Välillä tuntuu, että on iso pyörä lähtenyt pyörimään. :/ Varmasti hyvä asia, mutta nyt kun raskaus on vielä niin alussa, pelottaa puhua sellaisia asioita, jos kaikki meneekin toisin, kuin ollaan suunniteltu.
 
Kiitos matonna! Katselin itsekin noita taulukoita ja aina tulin siihen tulokseen että onhan se siinä rajojen sisällä se mun arvo. Ja jostain luin että silloin kun menkat jää pois eli olis noin viikkoja 4 kasassa niin arvon pitäs olla jotan 100-200 ja mulla oli se 109. Tiedä sitten kun ei ihan ymmärrä kaikkea. Yritän tässä mennä nyt päivä kerrallaan enkä halua stressata liikaa. Tiedän jo kaksi tapausta joilla hCG arvot on ollut ihan rajalla tai jopa alakanttiin ja silti syntynyt terve vauva. Eli yritän ottaa iisisti ja ellei mitään vuotoja tule niin odottelen maltilla ultraan asti niin siellä saa sitten viimeistään tietää missä mennään. Niin kauan kun vuoto pysyy poissa niin on toivoa, näin olen itselleni sanonut.

Menkkaoireet jatkuu. Pelottaa aina käydä vessassa. Onko muilla tälläisiä menkkaoireita? Ihan kun olis menkat mutta vuotoa ei ole??

Angelina
 
Mulla on kaikissa raskauksissa ollut alussa menkkaoireet, ehkä jopa voimakkaammat kuin tavallisissa menkoissa. Kaksi tervettä lasta olen saanut ja nyt on myös samanlaiset menkkaoireet. Kyllä näyttää et aika selkeästi olet raskaana, noi arvot on kuitenkin viitearvojen sisällä. Meillä lapsettomuutta kärsivillä on vaan aina ylimääräiset "tuntosarvet" ja menettämisen pelko, ei uskalla iloita ainakaan alussa. Pitää vaan uskaltaa päästä irti peloistaan että pystyy raskaudesta nauttimaan ja ettei se mene pahinta pelätessä, mulla kävi ensimmäisen kanssa niin ja toisestakin jonkin aikaa.
 
Tervetuloa uudet :heart:

Täällä taisi alkaa pahoinvointi :headwall: Eilisestä päivästä allöttänyt melkein kaikki ja koko ajan on sellainen olo että kohtä lentää oksennus...

Angelina: Toivon todella että pikkuinen pysyy hyvin tiivisti matkassa, nyt yrität vain olla mahdollisimman rennosti :hug: =)

Meilläkin mies yliinnoissaan vauvasta. On suunnitellut jo vauvan huoneen ja ostamassa uutta autoakin jo :LOL:

En millään malttaisi odottaa että maha alkaisi kasvamaan :heart:
 
HassuKarhu , puhut niin asiaa :) Olen täysin samaa mieltä kanssasi!

Laitan tähän vähän selkiyttä siitä miten mun kierto on mennyt. Eli viimeiset kuukautiset alkoivat 28.5. ja hedelmöittyminen on tapahtunut aikaisintaan kolme viikkoa sitten. Eli hedelmöittymisestä olisi 2-3 viikkoa. En yhtään tiedä koska ovulaatio on ollut koska kiertoni on epäsäännöllinen ja usein ovulaatio on tapahtunutkin vasta kp 20 paikkeilla. Nyt ei mitään tietoa. Sen tiedän että ennen juhannusta se on tapahtunut. Ja tosiaan kp35 1.7. testi näytti plussaa (Prediktor näytti negaa) ja kp36 kävin veritestissä ja Hcg oli 109. Perjantaina 4.7 myös Prediktor näytti plussaa.
Että näin =)
 
Huomenta!

upupaepops: tervetuloa!

Angelina: noita menkkatyylisiä kipuja on alkuun. Ainakin minulla on joka raskauden alussa ollut vähän. Tuo hormonin nousu eikös ole aika yksilölistä, niinkun kaikki muukin. Ja jos sinulla on epäsäännöllinen kierto ollut ja et varmaa ovulaatiopäivää tiedä, niin se raskauden pituus ei ole ihan tarkka ja jos olet ovuloinut myöhemmin kun "normaalipituisessa" kierrossa niin eihän silloin mennä edes oletus kaavojen mukaan. Minusta olet vain ihan rauhassa ja odotat uusinta kokeen josta näet että se nousee. Ja ultrassa varmistuu viikot tarkemmin.

Nuo menkkakivut ja lisääntyneen valkkarin määrä hieman hämää ainakin minua välillä. Pitää käydä katsomassa aina välillä onko verta se mikä tuntuu valuvalta. Joka raskaudessa sama homma. Muutaman viikon päästä sitä ei enää ajattele olenkaan.

Täällä ollaan jo kahtena yönä herätty joihinkin repäiseviin kipuihin kun käännyn esim. Kai noita kuuluukin olla... Jotenkin on ihan hirveän selviä kipuja ja kaikkea jo ollut. En muista että näin aikaisin olisin aijemmissa raskauksissa tuntenut, ja näin paljon. Mites teillä joilla on useampia lapsia, onko maha tullut aikaisemmin esiin toisen tai komannen kohdalla?

Ja onko kenelläkään muulla vaivana joka aamuinen krapula? Minusta tuntuu ainakin siltä aamuisin kun olisin vetänyt kaksin käsin kaljaa edellisenä iltana. Ja nenä on ihan tukossa siihen päälle. Onneksi tuo krapula on semmoinen että kun nousen ylös niin helpottaa heti.


Jihuu, kuudes viikko alkoi!


 
heh..hassua, kuinka noi miehet voi olla niin erilaisia. Onhan munkin mies toooosi onnellinen ja huomaan kyllä, että se ajattelee tätä asiaa paljon. Mä olen kuitenkin meistä se joka täpisee! Se ei haluaisi, että kerrottais vielä pitkään aikaan kenellekään eikä se kyllä tosiaan ole sisustusta suunnitellut. Ite taisin eilen laittaa sisustuksen uusiks ja uhkasin tänään kävellä huonekalukauppaan. :LOL: :LOL:
 
Mullakin välillä kourasee mahasta menkkamaisesti, mutta ei onneksi kauhean kovasti. Täytyy vaan yrittää psyykata itteens ettei vielä juhli, viikkoja kuitenki vasta 5+0 ja ultraankin pääsen varmaan vasta ensi kuussa. Silloin saa sitten tietää kuinka monta mölliäistä tuolla köllii vai kölliikö yhtäkään, ja alkaa rakentamaan sitä pesää vasta sitten.

Minkäs ikäistä porukkaa täällä on?
 
Täällä 26 vuotias kolmatta lastaan odottava. La on 9.3. mutta saattaa vielä muuttua vähän myöhemmäksi, koska kierto ollut tytön jälkeen kaikkea muuta kuin säännöllinen.

Monen negatiivisen testin jälkeen tuli viimein se plussa, haalea, mutta plussa silti =)
Kovasti nippaa, mutta muuten ihan hyvä olo. Tosin ilman nuita nippauksia ei sitä uskoiskaan, että vauva sieltä tulee.

Ja alussa taidettiin sairaalaakin kysäistä, eli Oyssiin matka suuntautuu kun hetki koittaa..

Onnea kaikille odottaville nykyisille ja tuleville. On tämä vain ihanaa aikaa

=)
 
Mulla on kanssa menkkaoireita. Tänään olin shoppailemassa ja jossain vaiheessa pisti aika paljon mahasta. Se meni ohi kun maltoin istua hetken.

Olen 26 -vuotias, ehdin täyttää 27 ennen mahdollista synnytystä. Mies on saman ikäinen.

Kerroin tänään ensimmäiselle ystävälle tästä. Kyynelet tuli silmiin, kun kerroin. En tajua miksi. En kestä jos alan rääkyä joka kerta, kun kerron jollekin raskaudesta.. :LOL:
 
Miten tässä tulikaan mieleeni että kävin lääkärissä (lapsettomuuspolilla) kp 30 suunnittelemassa sitä elokuun siirtoa ja siinä lääkäri teki kontrolliultrankin (kp 35 plussasin). Jännä ettei nähnyt mitään, mut ei kai sitä vielä tuossa vaiheessa näe mitä siellä on tapahtunut. Sanoi vaan että jotain täällä kasvaa, on varmaan jäänyt edellisestä. Luulin ihan että hän puhui että follikkeli oli siellä kasvamassa. Nyt tuli mieleeni että eihän vaan olis alkio jäänyt munanjohtimeen kasvamaan. Kaikkea mä tässä pähkäilen! Hohhoijaa, kun vaan osaisi ottaa iisisti. :headwall:
 
Hain tänään apteekista vielä yhden testin ja teen sen huomisaamuna. Mies eilen kyseli että olenko testaillut nyt lauantain jälkeen ja onko viiva vahvistunut. Huomenna se sitten selviää ja vien pikkuisen bodyn kera testin sänkyyn kun on heräilemässä. :D
Olen saanut itseäni hillittyä enkä ole kertonut vauvasta kenellekään. Tuskinpa mieskään kun puhuttiin riskistä mennä kesken. Tänään 5+0 ja terveellinen elämä alkakoon. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vihvi:
Maha ollu sekasin siittä saakka kun ekan testin tein ja välillä tosi kipeä. Toivottavsti kuuluu asiaan?!
Mulla ainakin oli testipäivästä lähtien maha ihan sekaisin.Tuntuu että ei vieläkään ole ihan normaali. Testin tein tiistaina eli muutama päivä jo ollut maha sekaisin.
 
Vihvi Itse lopetin viime vuoden tammikuussa tupakoinnin, vaikka helppoa se ei todellakaan ollut. Siitä lähtien olen käyttänyt kuitenkin näitä nikotiinipurkkia pari päivässä. Nyt yritän päästä niistä eroon. Niiden syöminen olisi pitänyt lopettaa jo vuosi sitten... Se on kuitenkin varmasti sata kertaa helpompaa kuin tupakasta vierottautuminen. Mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa! Kyllä, kun vaan aktiivisesti yrität, etkä luovuta, niin onnistut! Vielä olet myös niin alussa, että monet eivät edes tiedä vielä olevansa raskaana. Ja ikinä ei ole liian myöhäistä lopettaa. Nyt parin viikon sisään kun tulee lisää oireita raskaudesta, niin saattaa olla, ettei sun tee mieli enää tupakkia! :heart: Onnea yritykseen! =)
 
Viivi: Älä ota liikaa siitä lopettamisesta stressiä, niin se onnistuu luultavasti helpommin. Jos poltat pari päivässä vähän aikaa niin se on parempi kuin aski päivässä, opettelet vaan kannustamaan itseäsi syyllisyyden sijasta, itsevarmana lopettaminen on ehkä helpompaa. Mulla vähän sama homma, muutaman olen polttanut päivään vielä itsekin, tiistaina on varhaisultra ja sen jälkeen kyllä loppuu jos mahassa todetaan olevan kaikki kohdallaan! Tsemppiä, anna itselles aikaa mutta älä luovuta! :heart:
 
Olen myös 26v. ja odotan kolmatta aivan kuten Aloe. Ehdin täyttää 27v. ennen maaliskuista syntymää. Musta on tosi kiva kun olen saanut lapset nuorena

:heart: Mies on vuotta vanhempi.

Aloe: Minkä ikäisiä muut lapset sulla on? Meillä vanhin 5v. ja nuorempi täyttää tässä kuussa 1v. Esikoisen 6v. syntymäpäivä on LA:n lähellä että ehtiikö vauva syntymään samaan aikaan.......

Mä oon myös kuin krapulassa! Voi johtua myös siitä että olen ollut kipeän ja terveen rajamailla jo muutaman päivän, nyt ääni on lähtemässä ja silmiä kirvelee, eilen kävin lääkärissä ja on korvatulehdus. Nyt toinen korva on lukossa. Eilen oltiin miehen kanssa KAKSIN kaupungilla ja oli tosi kivaa olla selvin päin terassilla

:D, vielä kivempää kuin huuruissa. Otin ihanan alkoholittoman drinkin. Ja pystyi rundailla autolla pitkin kaupunkia ja ajaa kotiin.

Angelina: lapsettomuus pysyy mielessä vaikka lapsia onkin. Jotenkin huomaan pystyväni samastumaan niihin fiiliksiin kun on joskus itse ne kokenut.
 
Vielä tein neljännen testin ja nyt tuli kunnon viivat eli, jokohan tuon nyt jo uskoisi B)

Minä olen 25, täytän tämän vuoden puolella 26, mies on pari vuotta vanhempi. Kiva, kun on saman ikästä porukkaa täällä!
 
Minäki tulen sitten näillä näkymin saamaan esikoiseni nuorena, täytän LA:n kieppeillä 20. Mies on mua kuusi vuotta vanhempi.

Miten teidän, jotka olette saaneet lapsen nuorena, vauvauutisiin on reagoitu? Onko teillä ollut opinnot kesken? Mun pitäis juuri ja juuri saada tutkinto suoritetuksi ennen vaavin syntymää, joten siitä kukaan ei voi ainakaan tulla mitään mussuttamaan :)
 
Upupaepops: Mä olin 20 kun odotin ensimmäistä ja ehdin täyttää 21v. ennen vauvan syntymää. En kuitenkaan ollut ihan teini, mutta nuoria kuitenkin mutta kumpikin oli odottanut lasta pitkään ja hartaasti. Ehkä ollaan oltu kypsiä ikäiseksemme, meillä ei ole ollut kummallakaan ollut tarvetta elää oman napamme ympärillä pitkään vaan kumpikin on aina haaveillut perheestä. Mies on vuotta vanhempi. Vauvauutiseen suhtauduttiin hienosti eikä kukaan ihmetellyt vaikka mulla ei ollut vielä ammattia. Olin käynyt silloimvain lukion+ollut töissä ja lähdin opiskelemaan vasta vauvan kanssa. Opinnot sujuivat hyvin, opiskeluissa onkin joustonvaraa paljon enemmän kuin työelämässä. Meillä oli miehen kanssa vuorottainen hoitosysteemi pitkään ettei tarvinnut lasta viedä hoitoon. Toisen lasten synnyttyä olin vastavamistunut ja sain vakiduunin heti. Ehdin olla vähän aikaa töissä ja alettiin rakentamaan taloa. Ei elämä ole suoraviivaista ja mielestäni tämä järjestys oli juuri hyvä. Jos ajattelee vain ulkoisia puitteita, vasta nyt olisi ns. "sopiva aika" mutta meillä ei olla järjellä ajateltu vaan tunteella :LOL:
 
Juu, mekin ollaan keritty vipattaa menojalkaa jo ihan tarpeeksi ennen kuin lapsi syntyy! Muutin 15-vuotiaana pois kotoa ja silloin tuli sitten kierrettyä ja koluttua ne baarit ja bileet. Meillä on muutenkin mennyt aina kaikki ylimääräiset rahat matkailuun, nytkin olis matka varattu tammikuuks mutta voi olla ettei nyt päästäkään sinne. Nykyään ollaan ihan nynnyjä kotihiiriä, ollaan nytkin koko viikko miehen työnteon ohella vaan röhnätty kotona ja luettu scifi-kirjoja :D

Kävin muuten apteekissa ostamassa vielä yhden testin kun tuntui vieläkin ihan uskomattomalta että olisin raskaana ja nyt testiviiva oli yhtä voimakkaan punainen kuin kontrolliviivakin :heart:
 
Moikka! Taas on uusia tullut, tervetuloa ja onnea plussauksesta!

Täällä ollaan anoppilassa. Jotenkin arvasin ettei tämä odotus pysy salassa anopilta :) Illalla oli kuulema katsellut että mahdankohan olla raskaana ja sitä yön miettinyt :D Tänään sitten myönsin asian. Jospa hän ei kenellekkään kerro kuitenkaan mitään. Sainpahan vähän mielenrauhaa kun kyselin häneltä niistä yöllisistä kipuiluista. Minulla kun on nyt monen ayönä ollut sitä toispuolesta kipua joka sattuu kamalasti kun yrittää kääntää kylkeä. Mietin jo ettei olisi kohdunulkopuolinen raskaus meillä... No anoppi oli sitä mieltä että on normaalia todennäköisesti. Hän kun on ollut kätilö aikoinaan ja nyt on terveydenhoitaja sairaalan työterveyshuollossa niin varmaan tietää jonkin verran asioista. Mutta ultrassahan kaikki vasta varmenee tietenkin.

En varmaan viitsi täällä lomaillessa kauheana koneella olla niin kirjoittelen taas aktiivisemmin kun palataan kotiin.

Noista testeistä, täällä ilmottautuu myös yksi testien suurkuluttaja :) Varmaan kymmenen testiä olen nytkin jo tehnyt sen ekan haamun jälkeen... Tilasin vahingossa netistä 2x5kpl testejä niin on ollut mitä kuluttaa :heart: Eli kai pitäisi jo uskoa että on raskaana. Ihana nähdä ne raikuvan punaiset viivat aina tikussa =)

Tupakasta: Täällä myös yksi joka sen asian kanssa kamppailee. Menee vielä jokunen päivässä, en kauheana ala sen asian kanssa ressaamaan vielä. Empähän ainakaan hermoile ja ressaa liikaa kun odotan sitä ultraa... en itse moralisoi niitä joille se lopettaminen ei käy niin helposti, enkä itsekkään saarnoja kaipaa. Tarkoitus tietenkin on siitä päästä eroon. Vähän arka asia tuo on näillä keskustelupalstoilla kun on ihmisiä jotka heti alkaa hyppimään silmille, mutta ei varmaan ole oikea paikka sättiä ketään. Minun siskolla on ollut keskenmenoja useita. Hänelle lääkäri sanoi viimeisen raskauden kohdalla että hänen ei kannata kokonaan jättää pois tupakkaa. Ihan sen liian ressaamisen takia, kuulema pahempi tekiä keskenmenon kannalta alussa kun se tupakka. Minun sisko on kyllä luonteeltaan kamala ressaaja ja hermoilija. Eikä ihme niin monen keskenmenon jälkeen jos alkuraskaus jännittää aina. Vähän samat fiilikset on nyt itsellä siihen asti että nään ettei hätää ole.

Pahoinvointi on alkanut olemaan täällä jatkuvaa... en edelleenkään ole oksentanut, mutta koko ajan etoo ja pitää niellä kun tuntuu että kurkkuun nousee jotain kohta. Huomasin muuten että alkoholiton olut hieman lieventää pahoinvointia itsellä :D Sehän minulle passaa kun tykkään oluesta kun hullu puurosta. Ja kaikkein parasta tuossa alkoholittomassa on ettei siitä tule humalaan, siinä ei ole mitään vaarallista ja siinä on vähän kaloreita... krapulankin välttää. Paitsi sehän minulla on muutenkin koko ajan jostain syystä :D

Matonna ja piipero 5+1
 

Yhteistyössä