*** MAALISMASUT 2009! ***

Heippa! varovaisesti ilmottaudun tänne josko voisin jo vähän iloita... lauantai aamuna plussasin aconin extra herkällä aika selkeän viivan josko se kyllä haaleni kuivuttuaan.. mutta sillä ei kai väliä.

pelkään hirmuisesti, tänään ollut äkäinen kuin ampiainen, eilen itkin koko päivän.. pelkoa vai iloa ... en tiedä! :ashamed:
meillä on ihana kohta 5v poika jonka sain syntymäpäivälahjaksi sektiolla pitkän käynnistys yrityksen jälkeen. noin 3v sitten aloimme taas yritellä josko toinen tulisi, karvaasti meni ensin pari raskautta näillä viikoilla puolen vuoden aikana kesken. ja vuoden sisään meni kesken 4 raskaus josta niin iloitsin ja kaikille toitotin meni kesken vkolla 9. se otti koville, varsinkin miehen välinpitämättömyys ja reaktio omalla tavallaan suruuni. en ole päässyt vieläkään siitä yli vaikka jo 2 vuotta siitä aikaa. meille tuli jo ero keskenmenon jälkeen.mutta onneksi asiat muutaman kuukauden tauon jälkeen taas saatiin sovittua ja nyt en lähtisi tästä millään. toivon vain niin pikkukakkosta! tarrasukkia tarvitaan ja paljon.
netistä jonkin laskurin löysin ja näytti 7.3.2009 la. voi heittää vielä kun kierrot olleet pielessä pari kiertoa ja viimeisintä en laittanut edes ylös mihinkään :headwall: .
että tällainen särmikäs mamma täälä! :D
 
Täällä kaikki myös ok, ei ole pahoinvointi ainakaan vielä alkanut ja toivottavasti ei alakaan :x Edellisten kohdalla halailtiin pönttöä pitkään ja hartaasti, vielä reilusti 20+ viikoilla. Töissä ei ollut mukavaa..

Ens viikolla pitäs ilmoitella neuvolaan. Oletteko jo kertoneet lapsille, että heistä tulee isosiskoja tai -veljiä? Meillä ei vielä kerrottu, mutta hyvissä ajoissa kyllä kerrotaan :heart:


 
Jes! Osasin! =)

Ja siitä tupakoinnista vielä.. Tarkoitus ei tosiaankaan ollut mitenkään tuomita tai muuta negatiivista, vaan kannustaa tai tukea. Se on välillä vaikeaa pukea ajatuksia tälleen kirjoitusmuotoon ja muut kun lukevat, niin saattavat ymmärtää toisin. :ashamed:

Oireista: Tänään ollut välillä paha olo. En tiedä johtuuko herkuttelusta, vai raskaudesta. Tissit vieläkin kipeät ja hermot on aika kireällä koko ajan. Illalla turvottaa aika paljon. Sitten väsyttää vietävästi päivät, mutta illalla en saa unta ja aamulla herään jo linnunlaulun aikaan. (Lokit kirkuvat aika kovaa tuossa ikkunan takana.. =) )

Kertomisesta: Tänään uskalsin kertoa yhdelle työkaverille! Vielä pitäisi kertoa äidille ja siskolle, koska parin viikon kuluttua siskolla on häät, ja silloin en viitsisi varastaa huomiota tällä asialla... Haluaisin pitää tiedon vielä itselläni, kun ei tiedä, miten tämä menee. Aika alussahan raskaus on. Mutta pakko kertoa, kun huomaavat kuitenkin, että en juo siellä häissä.

Pippanippanen Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin! :heart:
 
Kohta pitäisi viedä kuopus neuvolaan joten nopeasti jotain näpyttelen. Eilisen päivän olin aivan reporankana, oli flunssaa ja pahoinvointia ja en tiennyt mikä johtui mistäkin. Nyt tänään on parempi olo. Ja tänään pitäisi alkaa pakkaamaan ja lähteä kesälomareissulle. Siellä menee viikko joten en ole palstailemassa vähään aikaan. Mietin vähän miten väsynyt ja huonovointinen olen reissulla.......kuinka kauan jaksaa siellä olla. Piristää varmasti mutta yötä en jaksa olla kovin monessa eri paikassa. Ei meillä ihmeempiä suunnitelmia viikolle ole mutta eri ihmisiä tavataan ympäri maata. Kaunista viikkoa teille kaikille!! :heart:
 
Huomenna olis vihdoin se varhaisultra..KÄÄK! En malta odottaa! :heart:
Mulla tissit ihan hillittömän kipeät ja turvoksissa.. varmaan kun ovat normaalisti pienet, niin pienikin turvotus saa aikaan kipua ja kärsimystä.. Noh jospas se tästä. Pahaa oloa myöskin muutamaan otteeseen aina päivän aikana.
Tuun sit huomenna kertomaan miten meni ultra.. :D

Niinu & itiö 5+4 :heart:

 
Huomenta!

Tännehän on tullut valtavasti uusia, tervetuloa kaikille!

Mä en ehdi viikonloppuisin juurikaan palstailemaan mutta näin työpäivän aikana ehtii oikein mainiosti :D . Meillä alkaa muutto lähestymään, joten puuhaa riittää. Me ollaan jo vuoden verran odotettu tätä ja vihdoinkin talo alkaa olla valmis. Eilisen vietin puunaamalla yläkertaa, joka on kynnylistoja vaille valmis =) . Ihanaa jäädä helmikuussa äitiyslomalle, kun saa olla uudessa talossa.

Kertomisesta oli juttua: Me ollaan paljastettu uutinen jo miehen vanhemmille ja mä olen kertonut parhaista parhaimmalle ystävälleni. Ollaan ystäväni kanssa molemmat kerrottu kaikista lapsista heti plussapäivänä. Eli yhdessä olemme iloinneet nyt jo 4 plussasta (hänellä 2 lasta ja meillä 1 ja toka tulossa).

Meillä mies on innoissaan mutta omaan rauhalliseen tapaansa ei touhota siitä samalla tavalla kun minä :whistle: . Mä jo tässä pohdin, että missä vaiheessa esikoinen pitäis opettaa lastensänkyyn, kun vielä nukkuu pinnasängyssä. On aikamoinen vilpertti eikä vielä varmasti malttais olla isompien lasten sängyssä. Ehkäpä vuoden vaihteessa aletaan harjoitella sitä puuhaa.

Iines ja vaavi rv 5+1
 
Mimmukka81: Anteeksi kun itse kirjoitin niin että sen ymmärsi ihan väärin mitä tarkoitin. En minä sitä meinannut että sinä olisit hyppinyt silmille. Olen vain joskus lukenut näitä palstoja kyseisestä aiheesta (tupakka) ja silloin on tullut vastaan kamalan jyrkkiä mielipiteitä ihmisillä. Pahoittelut vielä kun annoin itseni ymmärtää väärin, ymmärsin sinun kirjoituksesi. Minulle on käynyt usein niin ettei sanomisiani oikein ymmärretä, pitäisi varmaan miettiä miten sanon mitäkin =)

En nyt muuta kerkeä kirjoittamaan, jäi vain vaivaamaan että pahoitin mielesi.

Tervetuloa uusille! Ja onnea!

Täällä eka kivuton yö muutamaan päivään!!! jihuu... liekkö hyvä vai huono enne.

Palaillaan!

Matonna ja piipero 5+2
 
tervetuloa mukaan munkin puolestani, vaikka olen itsekin vielä niiin uusi, että ihan pyörällä päästäni. =) Mulla sama ongelma vihvi, kun sullakin. Menee vaan vastaajaan, kun yritän neuvolaan soittaa. Eipä mulla kiire vielä ole, mutta haluaisin vaan hoitaa asian jo alta pois.. Muru vasta rv 5+2...
 
Meillähän on sitten muutkin lapset aika samanikäisiä =) Poika on 6v, täyttää 7v samoihin aikoihin kun on LA ja tyttö on nyt 1v1kk..

Minäkin sain esikoisen nuorena, 20v. Silloin oli ammatti just suoritettu, mutta työelämään en ollut mennyt. Olin ns. työttömänä lapsen syntymään saakka. OLihan se aikaa, jolloin oli tosi epävarma tulevaisuudesta, miten ihmeessä päästä töihin, kun ei mitään kokemusta.

Onneksi sitten kysyin entisestä työharjoittelupaikasta ja sieltä sain työn, jonka siivittämänä sain myös muuta työtä.

Nyt sitten odottelen jännällä miten opiskelupaikan haku on onnistunut, niin jännittää, että ihan paha olo :x
Tosin, saattaahan siihen pahaan oloon olla myös muita syitä :heart:

«5+0
 
BPL
Ja mulla synnäri ois LKS jos ny siihen pisteeseen selvitään...Hmm..ja sit sinne asti ehtii....
Ois kiva ku näkyis myös ikä tuol listas, vai?
Mua ainaki kiinnostaa (tämmösenä vanhuksena...) ja siit on helppo kattoo.
 
BPL
Miten muilla syömisen jälkeen, tuleeko huono olo? Mulla noin tunti ja risat ni alkaa ällöttää. Itse asiassa just ny....yäk(mut ihanaa....).
On niin hieno ilma ulkona et pakko mennä ulos touhuilee.
 
Varasin yksityiselle ultran, joka on siis 28.7. ja silloin viikkoja pitäisi olla kasassa 8+2. Jännittää ihan hirmuisesti! Enemmän kuin seuraavana päivänä oleva hammaslääkäri :LOL:
Mulla on muuten koko ajan ihan TÖRKEÄ nälkä, öisinkin täytyy herätä tankkaamaan ja silti maha murisee aamuisin. Hyvä vaan, oikein odotan sitä että saan lisää painoa, olen nimittäin aina ollut tällainen kuivan kesän orava ja olis ihanaa ettei kaikki luut vaan törröttäisi.
 
Nanna28
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:





BPL. . . . . . . . . . . .
Sallanen. . . . . . . . 1.3. . . . . . . . .
Sohviia. . . . . . . . . 2.3. . . . . . . . . . .
Perhe on paras. . .2.3. . . . . . . . . . . neljäs. . . . . . . TYKS
emmmaa. . . . . . . .2.3. . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . .LKS
Charlot. . . . . . . . . 3.3. . . . . . . . . . esikoinen. . . . . .KYS
minimii. . . . . . . . . .3.3. . . . . . . . . . esikoinen. . . . . .LKS
Angelina. . . . . . . . 3.3. . . . . . . . . . esikoinen. . . . . .TAYS
Soraya. . . . . . . . . 3.3. . . . . . . . . . esikoinen. . . . . .
Cailin1. . . . . . . . . .4.3. . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . OYS
Niinu86. . . . . . . . . 5.3. . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . PKKS
Eeeva. . . . . . . . . . 6.3. . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . .
matonna. . . . . . . . 6.3. . . . . . . . . . .toinen . . . . . . .
xAnnax. . . . . . . . . .6.3. . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .
upupaepops . . . . . 6.3. . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .
Nanniina. . . . . . . . .7.3. . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .
Hassukarhu. . . . . .8.3. . . . . . . . . . .kolmas. . . . . . . K-HKS
ihkuodotus. . . . . . .8.3. . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .
Iines79. . . . . . . . . .8.3. . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . TYKS
liinakko. . . . . . . . . .8.3. . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .
aloe. . . . . . . . . . . . 9.3. . . . . . . . . . .kolmas. . . . . . .OYS
Mimmukka. . . . . . .10.3. . . . . . . . .esikoinen. . . . . .
vihvi. . . . . . . . . . . . 11.3. . . . . . . . esikoinen. . . . . .
Nanna28. . . . . . . . . 14.3. . . . . . . . toinen. . . . . . . . KYS


Kertokaa synnärit kanssa niin lisään tuohon listaan :) (synnärin voi kertoa kyllä myöhemminki jos tuntuu, että joku saattaa tunnistaa liian varhaisilla viikoilla :) )
Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




 
Moikka! Ja uusille jälleen tervetuloa joukkoon jännäämään! :)

Uusille myös tiedoksi, että etusivulle tulee päivitykset ihan siksikin, ettei tämä keskustelu ala heti tökkiä kun niin paljon tekstiä.

Laittakaa muuten paksunnetulla tekstillä uusia tietoja niin hoksaan ne aina kerätä :)

Ollaan nyt lomailemassa joten käyn vähän harvemmin parin päivän ajan päivittelemässä!

Omaa napaa sen verran että VÄSYTTÄÄ!!!! |O |O Mitään ei jaksais tehä.. Kaikki muu on pysyny samanlaisena. Eli ällöttää kaikki ja välillä kiukuttaa :D
 
heh Eeeva...kiukutus tuntuu tutulta. Mies on jo huomannut että hermostun kaikesta ja pirulainen tekee kaikkee kiusallaan. Ja vaikka tiedän, että se tekee jutut hymy huulilla ja odottaa mun reaktiota, joudun välillä laskemaan kymmeneen! Aarg... tänne vauva, vaikka mieskin tuntuu välillä olevan sellainen :LOL: :LOL: . Mutta nehän ei koskaan aikuistukaan.
Mulla on kans upupaepops jatkuva nälkä ja ihan kamala väsymys. Onneksi raahauduin kuntosalille, niin se vähän ehkä piristi! Noh, mutta nyt nukkuun tai oon taas kahta kiukkusempi kohta =) =)
 
Täällähän on tekstiä tullut :) Tervetuloa vaan uusille odottajille! =)

Olipas festarit. Kyllä kannatti käydä tuulettamassa pääkoppaa :D Oltiin yöllä kolmen aikaan takasin täällä minun vanhempien luona ja poika herätti ennen puolta ysiä. Hieman väsyttää. Onneksi ei ole vielä tullut sitä pahoinvointia mutta närästys alkaa taas vaivaamaan :|

Täällä oli jotain tupakanpoltosta.. Itse poltin 6vuotta ja sitten loppui kuin seinään tammikuun alussa 2007 kun aloin odottamaan esikoista. Sen jälkeen olen polttanut vain yhden (senkin kännissä) ja siitä tuli aivan KAMALA olo. Eipä oo sen jälkeen enää haluttanu.

Ikää myös tiedusteltiin.. Elikkäs olen ihan kohta 21v.
 
Hei täällä on 25-vuotias ensiodottaja :wave: . Hassulta ja epätodelliselta tuntuu, vaikka vauva onkin kovin toivottu. Pelkään kovasti, että jotain ikävää tapahtuu emmekä ole siksi uskaltaneet raskaudestani mainita vielä kenellekään.

Oireina mulla on ollut kovia mahan nipistelyjä ajoittain ja lievää väsymystä. Viikkoja on laskujeni mukaan 5+4. Kovasti jännittää mutta yritän nauttia olostani :). Ensimmäinen lääkärintarkastus on kolmen viikon kuluttua. En millään malttaisi odottaa =)
 
Huomenta,

Mä jouduin sit eilen ekan kerran juoksemaan vessaan, kun oli niin paha olo. Näyttäis siltä, että tässäkin raskaudessa pahoinvointi painottuu mulla iltaan, kun on väsy eikä välttämättä jaksa enää syödä niin säännöllisesti kun työpäivän aikana :x . Ja mulla myös vaivaa närästys. Inhottavaa, kun ruisleipä ja banaani, kaks mun suurta herkkua, alkaa närästää ihan järkyttävästi :x .

Iästä: jokainen nyt varmaan osaa laskea vuodet mun nikistä mutta mä en tunnustaudu vielä 29-vuotiaaksi. Mut jos ens kuun lopussa kysytään uusiksi niin sitten voi jo olla nuo numerot ;) . Mä näytän olevan kans vahimmasta päästä :) .

Iines ja vaavi rv 5+2
 

Yhteistyössä