*** MAALISMASUT 2009! ***

Moi taas!

pippanippanen: :hug:

Uudet tervetuloa ja onnea!

Onnellinen79: Raskaan asian olet joutunut läpi käymään :( Olen pahoillani menetyksestäsi :hug:

Täällä ollaan palattu kotiin vihdoin, masentaa vaan tämä kaaos täällä mikä jäi lähtiessä. Kamala siivo odottaa vaan ei millään jaksaisi alkaa tekemään mitään.... Onneksi saan pojan edes vietyä tieltä äitille hoitoon siksi aikaa niin ei tarvitse välillä pomppia muuta tekemään sitten.

Mahassa koko ajan jotain tuntemuksia. Repäisyjä sun muuta. Hyviä merkkejä vaan

=). Oksettava olo ei ole hävinnyt mihinkään, 24/7 on paska olo... Tooodella rasittavaa, mutta sen arvoista.

Täällä on myös hieman "sumuissa" tämä mamma :whistle: Eilen kotiin ajaessa olin heittämässä pähkinää auton ikkunasta ulos, painoin sitten ikkunan (sähköikkuna) kiini kun käsi oli vielä ulkona... sormi jäi mukavasti puristuksiin lasin väiin :LOL: Kyllä hieman pyörrytti kun sattui ihan saakelisti. Kamala palikka minusta tullut tämän raskauden myötä... sama vaiva on kyllä ollut joka kerta. Pojallakin oli päivystysreissu tiistaina kun jäi sormi saranapuolelta ulko oven väliin. Kynsi nousi paikaltaan ja halkesi.. Huutoa kesti kaksi tuntia putkeen. Onneksi selvittiin ilman murtumia kuitenkin.

Ensiviikon tiistaina se ultra, tuntuu että aika kuluu tooosi hitaasti... Saattaa olla appiukko kylässä silloin niin pitää keksiä joku valkoinen valhe minne mennään kun ei haluta kertoa vielä. Jospa hän ei huomaa mitään vielä kun mies on. Anoppi oli kyllä ihmeen välkkynä kun arvasi muka heti. Miehen siskon lapsen ristiäiset on ensikuussa. Silloin olisi viikkoja jo 11 kasassa, katsotaan hoksaako kukaan sitten =) Aijon pimittää vielä silloinkin tämän jutun jos osaan olla vaan hiljaa...

Joku ihmetteli voiko näin alkuraskaudessa olla jo jatkuva nälkä. Minulla ainakin on näköjän jo parin tunnin välein syötävä jotain, tosin tuo paha olokin tekee sen että on pakko syödä vähän väliä.

Mies sanoi eilen että minulla on jo ihana pieni vauvamaha :eek: No onhan se vähän pyöristynyt, mutta turvotuksesta taitaa ennemminkin johtua vielä. Tosin eikös uudelleen synnyttäjillä ala maha näkymään aikaisemmin yleensä?

Paljon oli asiaa vielä äsken kun luin noita juttuja mitä olette kirjoittaneet, mutta empäs enää muista mitä piti kirjoittaa...



 
KYLLÄ TYHMENTÄÄ !!! IKÄÄ KERKEE KERTYY 29 KU VAUVA SYNTYY. TEKIS NIIN MIELI KERTOO KAIKILLE TÄÄ UUTINEN MUT OLEN PÄÄTTÄNYT, ET POJAN SYNTTÄRIT ON LOKAKUUSSA NI SIT KERRON. SILLOIN ON JO VIIKKOJA RUTKASTI . NEUVOLAAN EN PIDÄ MITÄÄN KIIRETTÄ, KYLLÄ SE "iineskullervo" SIELLÄ OSAA KÖLLIÄ ILMAN NEUVOLASSA RAMPAAMISTA.JOS SIT 12 VKO, PÄÄSIS SUORAAN ULTRAAN. MEIDÄN NEUVOLASSA KU EI TUNNETA VARHAIS RASKAUDEN ULTRIA.
 
Kylläpäs on tänään ollut hankala päivä! Kiukuttaa, itkettää, masentaa - ihan hullua, kun ei oo mitään aihetta! Joutuu ehkä syyttämään hormooneita :kieh: Onkin ollu melko oireetonta, paitsi että rinnat on edelleen todella kipeät.

Joku taisi aiemmin jutustella jotain ratsastuksesta. Minulla on kaksi hevosta, ja olen ratsastanut ja aion ratsastaa tuolla luottoruunalla niin kauan kun ei pahaa tee ja selkään pääsen. Mutta ihan rauhallista menoa, ei mitään turhia riskejä.

Eeeva: Saat lisätä mulle tuohon etusivun listaan synnärin, eli jos sinne asti päästään niin se on KYS, ja iäksi voit laittaa jo tuon 26. Kohtahan tuo pyörähtää mittariin niin ei tarvii jatkuvasti vaihdella =)
 
tervetuloa uudet!
ups, enpäs oo ikääni ilmoittanut, eli 23 olen ja täytän 24 ennen murun syntymistä.
Mulla on kanssa ihan kokoajan sellanen olo kun olis krapula! Juuri kun luuli, että nyt ei ainakaan tarvi krapulasta kärsiä reiluun vuoteen! ja pah...24/7 kamala olo vaan. :D muuutta, kuten muutkin todenneet, En valita! Kärsin tätä vaikka sen 9kk, kunhan vaavilla kaikki hyvin.
Pönttöä ei ole onneksi silti vielä tarvinnut halata, vaikka muutaman kerran on ollut kyllä tosi lähellä.
Ai niin...lörppö pääsi vauhtiin ja yhdelle kaverille jo kerrottu. Arvasin, ettei mua mikään pidättele :x .
 
Täällä ei mitään uutta, masu on niin turvonnut että joudun kulkemaan housunnappi auki :LOL: Kiitos korkeammille voimille tunikamuodista, mun raskaus paljastuisi heti ilman mun telttapaitojani!

Ai niin, vauva sai tulevalta haltiakummitädiltään työnimen.

upupa ja Multeri 5+5
 
Mua ei oo yököttäny vielä kertaakaan mut maha on tosi turvonnu ja väsyttää koko ajan. Mitään ei jaksais eikä kehtais tehä, mutta otinpa itteeni niskasta kiinni pojan päiväunien aikaan ja psein ikkunat! Aattelin et nyt se on pakko tehä, voi ens keväänä jäähä tekemättä... on ehkä muuta puuhaa! :D
 
myhkäri: Wau! Onnittelut ikkunoiden pesusta. Mistäköhän mä saisin pakkauskipinän, kun pitäis muuttoa alkaa valmistella :/ . Lähetähän mullekin tommoinen energiapaukku :D .

upupaepops: Hieno työnimi! Meillä mies haluis nimittää vauvaa Kaunoksi, kun on kuulemma molempien sukupuolien nimi, mutta mua ei oikein inspaa. Itse sanon pientä alkua Tipuksi :heart: .

liinakko: Oih, sulla on hevosia. Mä olen haaveillut omasta jo lapsesta saakka. Vaan eipä ole ollut mahdollisuutta omaa hevosta hankkia. Eikös ratsastus ole sallittua niin kauan kun se omasta mielestä tuntuu hyvältä.

Omaa napaa: Päivän huono olo alkoi :x . Mulla alkaa öklötys-olo aina klo 15 jälkeen. Ihan kun olis ajastin laitettu päälle. Tänään taas oireet on muutenkin vahvempina. Eilen ei ollut kun huono olo iltapäivästä iltaan mutta tänään on taas ollut vatsa- ja selkäkipuja, rintoja viillellyt sivusta, nälkä on ollut kovempi jne. Näyttää oireet tulevan aaltoina. Joinakin päivinä kaikki mahdolliset ja toisina ei juuri mitään :/ .

Iines ja Tipu rv 5+4
 
Liinakko: Täällä kanssa ratsastellaan niin kauan kun pöksyt mahtuu ja ei tunnu pahalata. Kaksi ratsastettavaa, oma tamma on sopivasti siemennyksessä, niin saanpahan sit pitää rauhassa mammalomaa jos varsakin suodaan ensikesäksi. :)

Alkaa tuntumaan että tissit räjähtää jos ne ei saa äkkiä lisää venyvyyttä jostain! AUTS!! :eek:
Kävin ostamassa vaatteita tänään, lupasin itselleni etten osta enempää kuin sit vasta mammavaatteita.. ostin jo nyt yhden hieman pidemmän topin missä voi sit masun kanssa hengailla..malttamatonko? :D

Ihmeellinen juttu, kun välillä mulle tulee sellaisia synnytysapaniikkikauhukohtauksia, välillä taas ei pelota lainkaan ja olisin vaikka heti valmis synnyttämään.. Tyypillinen tuuliviiri..
Hyvää päivänjatkoa kaikille masuille!

Niinu & itiö 6+0 :heart:









 
Heippa kaikille!Esikoista odotellaan täällä. Tänään varasin ekan neuvolan kahden viikon päähän (23.7.). :) La olisi laskurin mukaan 3.3 ja sairaala on sitten NKL. En osaa lisäillä tuohon listaan itseäni, joten josko joku kiltti sen tekisi :ashamed:
Tuosta vuotelusta oli juttua aikaisemmin ja itse kärsin samaisesta ongelmasta, jo viikon ajan. Paljon sitä ei tule, mutta kuitenkin joka päivä...Se on huolestuttavaa, mutta haluan uskoa, että kaikki olisi kuitenkin hyvin. En tiedä mikä on "normaalin" rajoissa ajallisesti saati määrällisesti, mutta kai sen pitäisi loppua tässä pikkuhiljaa?

Genet, 6+1
 
Munkin iän vois lisätä. Olen siis 27-vuotias ja ehdin täyttämään 28 ennen laskettua-aikaa.

(.) Mahassa koko ajan tuntemuksia. Myös selkää särkee. Mistä teillä muilla särkee selkää? Mulla on enemmänkin yläselkä/puoliväli selkäkipua. Ei alaselkäkipua ollenkaan. En tiedä johtuuko toi selkäkipu edes raskaudesta. Olen vaan huomannut että parina päivän on ollut selkä kipeä.
Mulla ei ole ollut pahaa oloa aamuisin mut sit puolilta päivin tai iltaisin alkaa olemaan ällö olo. Ja väsyttää ja paleltaa. Tekis vaan mieli maata peiton alla koko ajan.
Nytkin masua nippailee koko ajan. :heart:
Tervetuloa kaikki uudet!!

Angelina ja Toukka rv 5+3?
 
Ai niin, ikää on minulla 25 ja kahden viikon päästä se 26.
Mulla ei tuon tiputtelun ja satunnaisen nippailun lisäksi ole (ainakaan vielä) mitään oireita ja siksi tämä koko asia hieman epätodellisesta tuntuukin.
Sovitaanko ekalla neuvolakäynnillä eka ultra-aika vai miten se menee?Lueskellessani juttuja täällä, moni on jo käynyt, vaikka viikkoja ei ole kuuttakaan. Varatessani neuvolaa, niin täti siellä sanoi, että mulla olisi ehkä siinä elokuun alkupuolella. Olisin silloin noin 10.viikolla. Ehkä vähän liian malttamattomana täällä jo odottelen :LOL:
 
Viikko sitten plussasin ja nyt oli pakko etsiä maaliskuisten pino. Elikäs 29-vuotias äitykkä Kotkasta (synnytyssairaala KOKS) kasvattelee kolmatta massuaan. Esikoistyttö lähtee jo syksyllä kouluun ja juniori on 10kk. Yhdet menkat kerkes olla tässä välissä ja tällä kertaa tärppäsi heti! Menkkojen mukaan laskettu aika 3.3.09.

Kauhea väsy ja kiukku vaivannut pari viikkoa. :ashamed: Miehellä varmasti mukava loma, kun vaimo kiukkusee.. :whistle: Kuopus vielä aivan mahdottoman vilkas tapaus. Kävelee tukea vasten ja taaperokärryllä huristelee pitkin huushollia. Äskettäin keksinyt kuinka kivaa on tyhjentää keittiön kaapit jne. :kieh: Joten toivottavasti tämä väsymys hellittää piakkoin, niin jaksaa juosta kuopuksen perässä paremmin.

Onnea kovasti kaikille masuista! :hug:

-Capri ja hmmm piipero 6+2- :heart:
Muoks. Tummensin listaan tulevat tiedot, kuten toivottu oli.
 
Moikka taas.täällä vieläkin hieman epäuskoisena, välillä ihan luottavaisena, että kyllä kaikki hyvin menee ja sitten taas pelottaa,että oonko nähny omiani, vaikka selviä viivoja oli:) Neuvola on nyt varattu ja se on 12.8. Aika myöhään kun on viikolla 10....Täällä väsyttää,nälättää,mahassa nippailee ajoittain ja joskus kovemminkin ja rinnat ajoittain kipeet..
 
"BPL:
Onko seksistä vaaraa näin alussa? Onko tietoo?"

Ei ole. Jos ei mitään vuotoja tai muuta ihme kipuja ole minkä takia lääkäri ei suosittele olemaan "selibaatissa". Ihan normaalisti saa tuolla saralla elää. Siitä on joku artikkelikin jossain näillä palstoilla.

Täällä kans väsyttänyt kovasti tänään. Alaselkää särkenyt myös. Nyt illan sohvalla rauhassa olen vaan maannut.

Tervetuloa Genet!


 
vähän ilmoituksia täältäpäinkin.

Minua nyt vähän ihmetyttää mikä on parempi oksentelua tai että on nälkä 24/7?
viimeksi oksensin puoleen väliin ja sen jälkeen alkoi supistaa.

nyt sitten minulla on koko ajan nälkää voisi syödä hevonen pari kertaa päivässä.
minullakin on selkäkipuja ja vatsanipistelyjä.
olen vaan huomanut sen että jos nousen todella nopeasti ylös ottaa todella kipetä vatsaan. mistä se voisi johtua?
varasin viime viikolla neuvolakäynnin mutta otin sen vasta 4.8. olen jo silloin rv 9+4. mutta en viitti mennä töistä neuvolaan vaan sitten kun minulla on loma, en tarvitse selittää miksi olen poissa ja missä käyn.

minä ja molly rv 5+0




 
niin vielä...

minä tilasin jo elloksesta äitiyystunikan ja paidan ja housut kun viimeksi olin raskaana niin kaikki hyvännäköiset äityysvaateet oli loppu niin tälllä kertaa ei tapahdu niin minulle :LOL:

olen jo katsonut ruotsin nettisivuista vaateita odotus ajaksi, ne on vaan niin paljon halvempi kun suomessa.
 
Moikka!

Vissiin eilen ei muutkaa oo välillä päässy näille sivuille kun niin vähän tekstiä tullu tai sitte vaan kaikki lomailee :D

mianjo: Kerro mistä kahtelet niitä vaatteita? Linkkejä kehiin niin voin vaikka laittaa niitä tuohon etusivulle.

Muillekin että JOS TEILLÄ ON JOTAIN HYVIÄ NETTISIVUJA TIEDOSSA NIIN ANTAKAA OSOTE NIIN LINKITÄN TUOHON ETUSIVULLE!

Mulla ei oo nälkä ollenkaan..Yököttää vaan. Esikoisesta oli tosi paha huimaus alussa ja eilen se taas näytti merkkejä tulostaan! Yököttää lähes kaikki ruoka eikä syönnin jälkeen tiiä haluttaako oksentaa vai paskantaa :LOL: Tiistaina ultra... OIS JO! Oon kans ehkä hitusen malttamaton. Oon ostanu jo kaks äippäpaitaa :whistle:

mummi keksi tulokkaalle lempinimen Äppö. :D (tulee äppäkuhnasta)

Eeeva ja Äppö 6+0
 

Ääh, kadotin kaikki kirjoittamani

:headwall:

Mutta eilen alkoi paha olo ja tajuton päänsärky. Töistä tullessa mies hieroi hetken, burana naamaa kaikesta huolimatta ja sänkyyn. Onneksi aamulla oli parempi olo. Hiukan tosin tuntuu siltä, että mahtaisko taas alkaa :/

Muutamille lähimmille kerrottu, lapsille ei vielä, ajalteltiin odottaa vähän isommille viikoille, ettei tule pettymyksiä. Mutta saas nähdä onnistuuko, eilen jo meinasin lipsauttaa :whistle:

Kuopus "siivoaa" vaatekaappeja siihen malliin, että parempi lopettaa tältä erää.


 
Tervetuloa uusille! :flower:

Mulla on niska todella, todella kipeä eikä mun lääkket sovi raskaana olevalle. Edes Voltaren emulgeliä ei saa käyttää raskausaikana! Mulla on ollut koko pienen ikäni kamalasti niska- ja selkävaivoja, ja nyt alkoi ahdistamaan että kuinkahan kauan pystyn käymään hierojalla ennen kuin iso vatsa tulee vastaan..? Panadoliahan voi käyttää raskaanakin, onko jotakin reseptisärkylääkettä jota voisi turvallisesti käyttää raskausaikana?

Eilen mulla oli tunnin verran aivan mielettömän huono olo, olin ihan varma että oksentaisin, mutta sitten se menikin yht'äkkiä ohi! Lievää heikotustakin on, hemoglobiini on varmaan todella alhainen.

Toistaiseksi mä tyydyn mun tämänhetkiseen pitkien paitojen ja tunikoiden valikoimaan, mutta varmaan ultran jälkeen tilaan parit mammabyysat ja
pitkähihaisen paidan, ja haluan ehdottomasti vauvalle sellaisen nallenkorvahaalarin! :heart: Mutta vasta ultran jälkeen, silloin aletaan jo olemaan voiton puolella :)


upupa ja Multeri 5+6
 
Ammupäivää!

Ihan pikaisesti tulin lukemaan, kun töissä on kiire :saint: . Mulla on vika työpäivä ennen lomaa ja kunhan iltapäivä tulee niin tämä mamma
kesälaitumille!

Uusille kovasti tervetuloa!

upupaepops: Mä oon kuullut että koviin kipuihin on raskauden aikana annettu Panacodia esim. migreeniin. Mä oon joskus kyllä saanut ko. lääkettä myös selkäkipuihin ja on tehokasta! Koitapa kysellä tuosta lääkkeestä, jos kivut käy mahdottomiksi. Kovasti tsemppiä särkyihin :hug: !

Omaa napaa: Täällä vaihteeksi oireeton päivä. Tosin uskon pahoinvoinnin ilmoittelevan itsestään JÄLLEEN klo 15.00 mennessä :x .

Iines ja Tipu rv 5+5
 
Jee, kesäloma alkoi vihdoinkin! Nyt saa levätä ja ehkä soittaa jo sinne neuvolaan. Oon tällä viikolla tehny 10 tuntia ylitöitä ja nyt väsyttää. Ja stressaa, kun en ole ehtinyt soittaa sinne neuvolaan. Soittoaika on niin vaikea, se on klo 12-13. Onneksi on pari viikkoa aikaa keskittyä omaan olemiseen! :heart:

upupaepops: Luin jostain ketjusta täältä selkäsäryistä ja hieronnasta. Joku kertoi, että oli koko raskausajan käynyt hierojalla. Kun maha oli tullut vastaan, oli hierottu kylkiasennosta. Tiedä sitten, onko yhtä tehokasta.. :/
 
soitin tänään hammaslääkäriin ja kysyn milloin olis aikaa.
hammas hoitaja oli sanonut että se hammaslääkäri joka hoitaa meidän aluetta on loppetanut.
kysyn jos pääsisin samaan aikaan kun poika joulukuussa, sitten hän nauroi ja sanoi että hyvä jos ens vuonna tähän aikaan pääset.

naurattaa ensinmäisestä raskaudesta ei ole vielä saatu kutsua hammasläkäriin ja se on jo 3 vuotta sitten. että täällä silleen

mua ihan naurraattaa :LOL: toinen kaveri kertoi että hän oli käynyt hammaslääkärissä kun oli raskaana mutta kun ne yrittivät korjata yhden reijän niin häntä oksetti niin kovaa että ne päätti että ne tekee sen sitten raskauden jälkeen. silloin oli vaan 7 reikää....
 
Tänään on ollut ikäviä menkkamaisia juilimisia taas. auts. Piti siivota marsun häkki mutta empä taida mennä nyt kyykkimään lattialle vaan otan ihan rennosti. Tässä tilanteessa saa vähän luistaa häkin siivouspuuhista. Onneksi alkoi viikonloppu. Mulla on lomakin vasta neljän viikon päästä! Sitä odotellessa.

Angelina ja Toukka 5+4?
 

Yhteistyössä