*** MAALISMASUT 2009! ***

Angelina Toivottavasti ei mitään vakavaa! :hug: Jaksamisia ja tarrasukkia!

Onnea uusille tulijoille plussasta!

Tissit on olleet tänään tosi arat. Varsinkin nännit. Ja ihan hirveä nälkä koko ajan. Aamulla oli vähän krapulainen olo. Eli kaikki on varmaan ihan hyvin.

Matonna Toivottavasti huomenna saat levättyä ja aurinko paistaisi sinne niin että häikäsee! :D
 
myymä
Heipä hei kaikille!

Voisin varovasti liittyä seuraanne!
Olen siis 23 vuotias äiti PK-seudulta. Perheeseen kuuluu mies kohta 30v ja tytär 3v :)
Tulin viime kesänä yllättävästi raskaaksi joka kuitenkin päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv 14 +. Nyt toivomme parempaa onnea matkaan :heart:
Tuleva isosisko on kovastikkin toivonut saavansa pian "pikkuvelisiskon" ja odotankin sitä päivää kun pääsen hänelle kertomaan uudesta tulokkaasta.

Ensimmäisestä yrityskierrosta siis nyt tärppäsi ja oireita on vaikka muille jakaa.
3 päivää on menkat myöhässä ja oireita on kuvotus (oksu käy kurkussa jatkuvasti), runsas valkovuoto, rinnat turvoksissa ja arat, massu turvoksissa. Juilii masusta.
Joka tapauksessa vielä eilen ja toissapäivänä testi näytti negaa ja vasta tänään sitten sain plussan. MEinasin jo toivoni menettää mutta täällä ollaan!
:heart:

Meillä siis laskettuaika 20.3 ja tarkoitus olisi mennä Jorviin.


Myymä ja "pikkuvelisisko" 4+2 :)
 
Heipä hei! :wave:

Meitähän on jo paljon, hienoa! Toivottavasti pysytään kaikki mukana loppuun saakka. :heart: Kivaa jos muutkin käy varhaisultrassa, kertokaa sit heti ultra-kuulumisia!

Tänä-iltana ois rokkiviikonloppu minun kohdall ohi, on ollut kyllä kivaa! Onneksi kukaan ei ole vielä arvannut mitään, "pissatulehdus" taisi mennä läpi tälläkertaa.. hyi minua! :D
Mutta, rokki kutsuu mun mentävä on.. :wave:

Niinu & itiö 6+3 :heart:

 
tänään on vuoto lisääntynyt. Tulee jo ihan kunnon verta ja välillä tosi tummaa joukossa. Odotan että tulisi hyytymiä. Ja odotan että se tulisi nyt sitten pian ja ITSELLÄÄN pois ettei tarvisi mitään toimenpiteitä. odotan vaan että päästään jatkamaan hoitoja mihin jäätiin. Seuraavaksi olisi sitten taas pakastealkionsiirto.
Kyllä mahaan sattuu ihan kun olis kauheat menkat, sitähän nämä vähän onkin. Alaselkää särkee kans kauheesti. Yritän huomenna soitella jonnekin ykstyiselle jos pääsisi ultraan. Näin heinäkuussa on vaan vaikea saada mistään aikoija. Päivystykseen ei huvita mennä istumaan koko päiväksi, se on sit viimeinen vaihtoehto.
 
Ei ole todellista... jo toisen kerran minun viesti hävisi johonkin! Hiiri meni rikki niin pitää tuota läppärin "juttua" käyttää ja varmaan sitä hipaisen kirjottaessa vahingossa aina :kieh:

Angelina: Jaksuja nyt kovasti :hug: kävisin ehkä itse kuitenkin siellä päivystyksessä jos on kovat kivut. Pidetän sormet ja varpaat pystyssä vielä.

kaa: Minullakin noita viiltoja välillä. Ei kuitenkaan kamalan kipeitä ne ole ollut. Koko ajan mahassa on jotain tuntemuksia, ei niinkään kipuja mutta semmoista arkuutta ja painetta. Repäisyjä on aina noustessa, ne meinaa jalat viedä alta. Varmasti jokaisella on jotain tuntemuksia ja tämäkin taitaa olla yksilöllistä miten vahvana ne tuntee.

Mimmukka81: kiitoksia =) Aurinko tosiaan paistaa tänään jo. Levättykin on ihan kunnolla, heräsin noin tunti sitten yöunilta :D Voisin näköjään nukkua vaikka sata tuntia putkeen kun uneen olen päässyt kiinni. Oli se mukavaa, näin unta meidän häämatka kohteesta ja kukapa haluaa ulkomailta herätä :D Minulla on niin ikävä kreikkaan santorinille :(

kirjoitin vaikka mitä niihin kahteen hävinneeseen viestiin, mutta en millään jaksa enää uusiksi miettiä mitä ne höpötykset oli. Saapi tällä kertaa tämä sitten riittää.

Ai niin vielä pikkuisen pitää hihkua! Ylihuomenna ultraan :p näin se aika menee. Pelottaa kyllä onko siellä ketään tai montako siellä on jos joku onkin. Unessa kerran näin odottavani kaksosia, mutta pakko tunnustaa että välillä on ollut vähän samat fiilikset kun viime kerralla että meneeköhän tämäkin pipariksi. Viimeksi sen jotenkin vaistosi ettei kaikki mene hyvin. Mutta otan rauhassa kun tiedän ja ymmärrän että pelko varmasti tekee vain temput minulle ja saa kuvittelemaan kaikkea, katsomalla vaan näkee miten tässä käy, ei arvaamalla tai pelkäämällä.

 
Mulla on hassusti nyt vasen puoli vatsasta pikkasen turvoksissa. Suunnilleen samasta kohtaa, josta nuo ekat kivut tulivat. Onko tällainen toispuoleinen turvotus normaalia (viikot luultavimmin 5+?)? Muuten vatsaa ei satu (vähän pistelee), eikä muitakaan oireita oikeastaan ole.

Henkisellä puolella tässä on muutaman päivän aikana menty kovasti eteenpäin ja vauveli tuntuu jo kovasti toivotulta aikataulustaan huolimatta. Ekaan ultraan on aikaa pari viikkoa ja en tiedä miten mä sinne asti jaksan odottaa. Nyt on kuitenkin niin epätodellinen olo, et kuitenkin nyt kun on onnellinen vauvasta, ei siellä kuitenkaan masussa ole mitään asukkia. Ultran jälkeen olis vähän edes sellainen olo, et uskaltaisi jo uskoa ötökän olemassaoloon.

 
Heippa rakkaat maalismasut! Minä joudun poistumaan keskuudestanne. Kävin tänään päivystyksessä ja keskenmenohan tässä oli kyseessä. Kohdun suu oli täysin auki. Lääkäri lähetti näytteitä patologian labraan ja sanoi että sai vedettyä suurimman osan raskausmateriaalista pois. Kohtuun oli jäänyt enää vähän kudospalasia. Kohtu varmaan tyhjenee itsekseen ilman toimepiteitä. Kohtu oli kuulemma hyvin jo supussa että hyvältä näyttäisi.
Lähetän teille kaikille oikein paljon vauvaliimaa!! Toivottavasti pienokaisenne jaksaa loppuunasti! Ehkä minäkin joskus saan sen oman vauvan syliini vaikka alkaa jo tuntumaan siltä ettei se tapahdu koskaan... :(

Angelina (ilman rakasta pikku-Toukkaansa)
 
Heipä hei.

Kävimme neuvolassa to 10.7 (6+4). Kaikki on vielä niin kaukaista. Tuntui lähinnä siltä, kuin olisi ollut jossakin muussa terveystarkastuksessa. Vastailimme terveydenhoitajan kysymyksiin ja ihmettelimme, että kenelle hän oikeen puhuu noita raskaus/vauvajuttujaan :). Sydänäänet ei näin vähillä viikoilla neuvolan doppler-laitteella kuulu, kokeiltiin kylläkin. Lääkäriaika on kahden ja puolen viikon kuluttua. Ultra tuossa 4 viikon päästä, jos jaksamme sinne asti odotella.

Raskausoireista kuulee aina niin monenlaista juttua, että itse sitä miettii, ovatko nämä todellisia vai kuvittelenko vain. En halua lukeutua naisiin, jotka selittelevät toimintaansa hormoneillaan. Toisaalta on inhottavaakin, kun ei voi tietää mitä ne hormonit oikeasti minussa teettää. Se harmittaa, jos ei pysty itse hallitsemaan itseään. Johtuu se sitten hormoneista tai jostain muusta, mutta olen ollut viime viikkoina melko herkkä kiukuttelemaan ja olemaan huonotuulinen. Olen myös itkenyt useammasti. Vatsa on melko turvoksissa ja olo melko vetämätön. Vaikka olen tavallisesti melkoinen herkkusuu, niin makea ei oikein tunnu maistuvan. Muutenkin on syömisten ja syömättäjättämisten suhteen hieman huonohko olo.

Meillä on pitkään ollut syvä toive saada kaksoset. Tahtoisin uskoa, että kohdussani kasvaa nyt kaksi pientä ihmistä. Valitettavasti siitä ei kuitenkaan vielä ole mitään näyttöä.
 
myymä
Angelina Isot jaksamiset <3

Sallanen Ai täällä on muitakin "kaksoshulluja" .. Itse olen myös haaveillut pitkään jo kaksosista vaikka yksikin kerralla riittää. Meillä on äidin puolella paljon kaksosia, joten sen takia odotukset olisivatkin hieman tavallista korkeammalla ;) (mm. äidin isä ja hänen veljensä ovat identtiset kaksoset, äidin serkut ovat kaksoset yms)
Esikoista odottaessa alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, joten 2 viikkoa ehdimme ajatella että meille todella tulisi kaksi kunnes kontrolliultrassa vain enää toinen oli näkyvissä. Pettymyshän se oli...

Noh, tuli yksi tai kaksi niin kovasti toivon että kaikki menee hyvin!!! :heart:
 
Angelina Olen todella pahoillani! Ja toivon sydämmestäni, että teille suodaan se oma vauva lähiaikoina. Ihan itkettää, vaikka en osaa edes kuvitella kuinka pahalta sinusta tuntuu. Iso voima :hug:

Huomenna olis aamulla neuvola ja torstaina sitten ultra. Tuskin maltan odottaa sinne asti, kun mulla ei ole mitään oireita niin tuntuu kun ei raskaana oliskaan. Kuitenkin ajatukset pyörii koko ajan vaan vauvassa.

Mites muuten kylmäsavustettu poronliha, onko se kiellettyjen ruokien listalla? Tulipahan sitä tänään syötyä ja nyt jo pelottaa ei kai siinä ole suurta listeriavaaraa...
 
Angelina Oon tosi pahoillani sun puolesta! Teille jos kenelle olisi toivonut onnellista ja sitä toivottua loppua! Jaksamisia! :hug:

Cailin1 Ei kai se nyt supervaarallista ole syödä sitä poronlihaa. Vaikka ruoka-aine olisikin kiellettyjen aineiden listalla, on osassa kyllä häviävän pieni mahdollisuus saada mitään. En tiedä, onko kylmäsavustettu poro kiellettyjen listalla.. :ashamed:

Aika kauheeta tää syyllisyys, kun syö jotain kiellettyä vahingossa. Esim. söin yks päivä jotain, mitä oli makeutettu aspartaamilla. kauhea huoli tuli, että oon tuhonnu alkion hermojärjestelmän, kun vahingossa söin sitä.. :headwall: Pääsin siitä syyllisyydestä jo yli, mutta odotettavissa on varmasti monta monta samanlaista syyllisyyspistosta.. :)
 
Angelina: :hug:

Sallanen
ja myymä: Tänään juuri sanoin miehelle että mulla on ihan sellainen olo että tuolla masussa olis useampi ku yks mölliäinen :eek: Saas nähdä sitten 28. päivä.

Olo on väsynyt, kiukkuinen, haluton, ei tee mieli ruokaa ja kuitenkin on pakko syödä ettei tulisi paha olo. Odotuksen onnea siis :kieh: Täytyy antaa propsit miehelle kun se jaksaa mua, tiedän että olen ollut viime aikoina todella ärsyttävä.

upupa ja Multeri 6+1
 
myymä
vihvi aikas hyvin pystyit salaisuutesi pitämään. Mä olisin murtunut jo alta aikayksikön ;)


upupaepops Toivottavasti teillä olisi kaksi salamatkustajaa ;)

Joka päivä tuntuu melkoista kuvotusta ja pientä menkkajuilintaa. Onko muuten ihan normaalia, että seksin jälkeen saattaa tulla tippa tai pari verta? Multa tuli eilen siis IHAN pienen pienet tipat.. mutta ainahan tuo punainen väri säikäyttää....

Perkale kun särkee hammasta, kai tässä ois sit hammaslääkäriinkin mentävä! :(

Myymä ja "pikkuvelisisko" 4+3
 
Zoe-F: Tervetuloa ja onnea!

Hih täällä on muillakin "kaksoset" tulossa =) Minäkin olen miehelle epäillyt odottavani kaksosia. Näin unta eräs yö siitä, johtui varmaan siitä että sinä iltana olin saanut jostain päähäni sen asian. Tuo pahoinvointi yms muut oireet on olleet niin rajuja edellisiin kertoihin verrattuna että sillä olen miettinyt sitä. Eihän se silti sitä tarkoita :p Huomenna se nähdään mitä yksiöön on majoittunut.

Tuosta poronlihasta. Jos poro ei ole kasvanut radioaktiivisella maaperällä niin syödä saa. Mutta en kyllä usko että suomen lapissa on kamalan radioaktiivista...mutta äkkiähän sen ottaa selville missä on semmoinen maaperä. Mutta mitenhän sen kylmäsavustetun poron laita on... ainakin kalassa se on kielletty niin oliskohan lihan kohdalla sama homma?

Itse poden tuota syyllisyys hommaa myös. Nyt poden sitä siitä etten heti tajunnut alkaa foolihappoa syömään. Olisi ollut tärkeä vaihe vauvan alun saada sitä. Olen kyllä ruuasta ja monivitamiinista sitä saanut jonkun verran niin vähän lohduttaa. Onko kellään muuten tietoa voiko homejuustoa syödä pitsassa? Sehän käy kyllä tosi kuumassa uunissa että listeria ainakin kuolee, mutta entä se home? Miten sitä voikin muka aina vaan olla niin hoopo näissä jutuissa vaikka ei ekaa kertaa ole raskaana...

Appi tulee tänään. Saa nähdä miten onnistuu salailu, varsinkin jos on huono olo jatkuasti ja väsyttää. Huomenna pitää heti jo valehdella jotain minne mennään kun on se ultra. Yleensä kun hän haluaa mukaan kun käydään kaupungilla. Pitää sanoa jotain että jää kotiin pojan kanssa...

Nyt siivous hommiin niin on edes puhdasta kun vieras tulee... on vähän jäänyt kotihommat rästiin kun mieskin on kipeä ja minulla on virtakatkaisija ollut off asennossa jo jonkin aikaa.

 
myymä
Hyviä uutisia!

Varasin tänään neuvolan, jonka sain 8.8 :) Eikä siinä vielä kaikki, vaan neuvolantäti kysyi, että haluanko osallistua uuteen seulaan, jossa ultra tehdään viikolla 10 ja sitten otetaan veriseula, ja näistä kummastakin yritetään poissulkea pois downin syndroomaa.
Tässä pk-seutulaisille hieman lisätietoa asiasta : http://www.hus.fi/default.asp?path=1,46,616,617,618,20872,21237

Oon aivan onnessani!
 
Voi Angelina :'( :hug: . Olen pahoillani puolestasi.

Oireista mulla oli edellinen raskaus lähinnä oireeton, kivuttomat supistukset alkoivat vaan ajoissa. Eli ei huimausta, pahoinvointia tms. Samalta näyttää, vähän väsyttää mutta se on kai aika asiaankuuluvaa alle 6kk äidin kohdalla... Laihduin raskausaikana vaikka söin kuin työhevonen. Makeaa ei tehnyt mieli. Saa katsoa miten nyt käy.

myymä ihan huippua jos pääsee tonne mukaan! Just loppui meidän neuvolassa puhelintunti etten pääse aikaa varailemaan... Ehkä huomenna!

Hyviä vointeja kaikille!

BiaBia ja Kilian melkein 6kk sekä Ruu 5+2
 

Yhteistyössä