*** MAALISMASUT 2009! ***

Moi vaan!

Ihan ekaksi ennen kuin unohdan niin ikää on 31, ehtii vaihtua 32 mittariin ennen laskettua aikaa..

Aloe: aika hauskasti että säkin olet ollut OYSissa edellistä "hakemassa" 5/07, mulla myös esikko syntynyt siellä silloin ja nytkin meillä sama kuukausi kiikarissa... Josko siellä törmättäis ;) Ja tuosta raskaudesta iloitsemisesta, niin mulla ihan sama tunne. Siis että vaikka kuinka tämä on odotettu ja toivottu tilanne, niin jotenkin "arkisempi" on olo kuin esikoisen aikaan. Tosin nyt kyllä on elämä asteen tai pari hektisempääkin kuin silloin, että ei ehdi niin kovin sitä edes ajatella. Mutta siis jotenkin en iltaisin käperry sänkyyn hymynkare suupielissä ajatellen masuasukkia niin kuin viimeksi. Nyt vain suunnilleen kaadun sänkyyn ja sammun :LOL: Mun mielestä kuitenkin ihan normaalia.

Aika jännä että näin paljon vaihtelee paikkakunnan mukaan eka neuvola. Meillä on vasta viikolla 10+ joten en ole vielä edes varannut. Pitäs varmaan ens viikolla soittaa. Varhaisultraa mietin, kun haluttais jotenkin saada varmuus, mutta toisaalta olen tosi väsy enkä jaksais nyt alkaa sovitella aikatauluja kun on melko haastavaa tää arki just seuraavat 3 viikkoa.

Kertomisesta: mulla sellanen tilanne että töissä on pakko sanoa heti, koska monia tehtäviä ei misään nimessä voi lainkaan tehdä raskaana ja niitä on muuten lähes päivittäin, vähintään viikottain. Muuten en näillä viikoilla olisi halunnut vielä kertoa kellekkään. Mies on samoilla linjoilla. Tosin nyt päätettiin että eiköhän sitte jo ekan neuvolan jälkeen sanota, esikoisen aikana kun pimitettiin tietoa rakenneultran jälkeiselle viikolle. Onneksi oli talviaika ja saatoin pukeutua peittävästi :D Oli niin ihana sitten kertoa joululahjana tuleville isovanhemmille ensimmäisestä lapsenlapsesta :xmas:

No, tässäpä nämä päällimmäiset mietteet :wave:

Kevättähti 6+2 kai?

P.S. mulle tuosta liikunnasta sanottiin synnytysvalmennuksessa viimeksi että sykeraja on 140, mutta en muista milta viikoilta lähtien :ashamed:
 
Iltaa!

Tässä vähän Eeevalle tietoja, niin voit lisäillä listaan. Eli La 17.03, kakkonen tulossa, synnärinä TAYS ja mulla ikää 28.

Meidän oli pakko kertoa mun vanhemmille raskaudesta, kun meillä oli viikonloppuna sukujuhlat ja porukat olis kumminkin ihmetelly miks en juo mitään. Mutta muille ei vielä asiasta hiiskuta. Töissä yritän salailla asiaa niin pikälle kun voin, sillä mulla on semmonen tilanne, et oon vielä hoitovapaalla ja menossa syyskuussa töihin. En viitti heti ekoina viikkoina kertoa et oon taas raskaana. Raskaudesta huolimatta menen kuitenkin töihin ja ehdin olemaan siellä n. 6 kk ennen uutta äitiyslomaa.

Hassua lukea kun toisilla on jo kovasti raskausoireita, ja mulla ei edes yhtään ole semmoinen tunne et olisin raskaana. Mulla oli kyllä ensimmäinenkin raskaus täysin oireeton, täytyy toivoa et nytkin pääsen yhtä helpolla.

 
Moikka! En olekkaan kirjoittanut ainakaan pariin päivään.

humu82: Suuret pahoittelut teille :hug:

Eeeva : Tehdäänkö teidän neuvolassa alapään tutkimuksia? Meillä ei terkkari tee alapään juttuja ollenkaan kai. Ainakaan ei koskaan ole minulle tehnyt. Esikoisen syntymän jälkeen se vaan katsoi kotikäynnillä paikat, että missä kunnossa on synnytyksen jäljiltä. Lääkäri on hoitanut nuo jutut aina käynneillä, en sitten tiedä jos tulee jotain ongelmia matkan varrella että mitä sitten tekee ja kuka.

Täällä oireet alkanee heiketä. Lähinnä paha olo ja kamala nälkä on hieman lieventyneet. Tietysti mietin että onko kaikki kunnossa kun ei enää okseta niin paljon.

Tervetuloa uusille ja onnea paljon!

 
myymä
Humu82 Paljon voimia tapahtuneeseen!! :hug:

Hei joku muuten mainitsi tuosta miehen neuvolakäynnistä, että pitäisi mennä ulkopuolelle sisätutkimuksen ajaksi... Jäin ihmettelemään että miksi ihmeessä? Kyllä on meidän mies ainakin toosaa nähnyt jo sen verran monta kertaa, ettei paljon yhdestä tutkimuksesta hätkähdä (varisnkaan esikoisen synnytyksen jälkeen :D )

Omanapa: Ei mitään uutta. Masu turvoksissa ja paino kohti nousua (ottaa päähän :headwall: ) Kuvotusta huomaan, että on väsymyksen yhteydessä, eli pääasiassa iltaisin... Haaveilen taas alkuarskauden ultrasta mutta meillä on niin vähän aikoja tuolla yksityisellä näin heinäkuussa joten taidan toivoa ihan turhaan moista...

Myymä ja pikkuvelisisko 5+3
 
Paljon onnea taas uusille plussille :flower: ja Humulle :hug:

Omaa napaa: Perjantaina eka neuvola, ja kuvotus on kokopäiväistä ja uni. Ja vielä päälliskaupaksi vilu melkeinpä koko ajan. Eilen saunassakin olin kanalihalla koko ajan, sitten suihkussa taas alkoi oksettaa. Alku menikin ilman oireita, toivottavasti ei kestä taas yli puoleen väliin.

 
Moikka!
Humu: Jaksamisia vaikeaan tilanteeseen :'( :hug: !

Mulla alkoi 8 rv. viikko viime viikolla ja tutut vierailijat, väsymys ja oksettava olo vahvistuu vain. Olin viime viikonloppuna yhdessä bileissä ja piti paljastaa isäntäparille raskausuutinen,kun ihmettelivät miksi en lähde yön tunteina baareihin jatkoille. En jaksa valvoa ja mennä baareihin, ei ole edes kiinnostusta. Mutta muuten oli tosi kivat pippalot ja kukaan vieraista ei huomannut että juon alkoholittomia juomia :LOL: Yllätys oli melkoinen kun lähtiessäni lähdin autolla ja ilmoitin olevani selvinpäin. Aamulla olo oli kuin krapulassa kuin olisi oikeasti dokannut...

Ensi viikolla pitää varata np-ultra aika ja 5.8 on lääkärintarkastus.

T: Hassukarhu+Toukkimus-houkkimus rv 7+4 (?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Perhe on paras:
Paljon onnea taas uusille plussille :flower: ja Humulle :hug:

Omaa napaa: Perjantaina eka neuvola, ja kuvotus on kokopäiväistä ja uni. Ja vielä päälliskaupaksi vilu melkeinpä koko ajan. Eilen saunassakin olin kanalihalla koko ajan, sitten suihkussa taas alkoi oksettaa. Alku menikin ilman oireita, toivottavasti ei kestä taas yli puoleen väliin.


Tuota mietin kun sulla on tänään rv 8+0 ja niin on mullakii että mulle tais lääkäri ilmottaa sitten virheellisesti lasketun ajan jos sulla on 2.3 eli sillonhan se on mullakii :) eikös?
 
matonna: Ei se kätilö tehnyt vaan lääkäri. Viereiset huoneet ja aina käydään kätilön luonaki ku käydään terkkarilla. Tai siis näin eka raskaudessa. Nyt ollaan muutettu ja on eri neuvola niin en sitten tiedä.

myymä: Tuo miehen mukana olo on semmonen juttu että siitä löytyy mielipiteitä laidasta laitaan. Ite en tykkäis kun tilanne ei ole itsellekkään luonnollinen eikä siinä ole mitään mitä miksi miehen tarvis mukana olla. Eri asia jos ultrataan alapään kautta nii sitte vois olla mukana :D

Matami-Mutkula: Laskettuaika vaihtelee laskurin mukaan.. Mullaki on joko 5. tai 6.3 riippuen laskurista.. Neuvolassa sitte saa sanoa sen lasketun ajan minkä mukaan mennään :)
 
Ikää on tällä mamilla 34 (35 ku vauva syntyy) ja kolmatta lasta (la 4.3.09) odotellaan :heart: Neuvolassa kävin ekaa kertaa viime viikolla (8. rv). Pahoinvoinnista ei ole tietoakaan (paitsi jotkut hajut ällöttää), ainoastaan rinnat on pirun arat ja miehen mielestä mielialat on vähän heitellyt... :p
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Pahoittelut Humulle ja muille jotka ovat poistuneet täältä! Ja jaksamista! :hug:

Onnittelut uusille plussaajille ja tervetuloa joukkoon mukaan!

Sitten ON:

Paha olo senkun jatkuu ja voimistuu, eilen illalla kävin jopa halailemassa pönttöäkin! Tietääpähän ainakin että kaikki kunnossa pikkuisella kun olo on tälläinen... :D

yks päivä aloin nostaa Maria meidän sängystä omaan sänkyyn nukkumaan niin siinä kun nousin niin toinen jalka oli niin turtana että ei pitäny yhtään vaan oli melkein polven napsauttaa poikki, yritin pariin, kolmeen kertaan että oisin saanu tytön omaan sänkyyn ja sainkin sen sitten loppusaltaan, tuen varassa... eli siis jalka sillai veti polven mahdollisimman suoraksi ja ois vetäny siitä vielä ylitekki jos en ois saanu pinnasängystä tukea just sillon ja oisin kaatunu tyttö sylissä lattialle!

Minä näin tuossa yks aamu unta että sain keskenmenon, kipu oli aivan valtava ja verta tuli, se tuli ihan lorisemalla ulos, kuin pissa... sitten kun menin pöntölle että en sotke paikkoja niin siellä veden päällä leijui sellainen kirkas, pallo, kuin täys ilmapallo, missä ei ollu mitään sisällä... kyllä itku tuli sitten ku heräsin siihen!:'( Toinen uni oli päiväunien aikaan, näin että synnytin! en tiiä sitten että kumpi tuli mutta synnytin kuitenki... Viime raskaudessa myös unet vaivas minua inhottavasti ja vielä just jotain samantyylisiä...

Tämmöistä täällä... Viikon päästä tiistaina neuvola! =)

Aali ja heppuli rv 7+4
 
Tervehdys kaikille!

Meitähän on jo aika poppoo, ONNEA uusille maalismasuille, toivottavasti kaikilla menisi loppuun asti hyvin!

Omaa napaa hieman: Mua väsyttää 12 tunnin yöunista huolimatta koko ajan, heti kun laitan pötköksi johonkin niin nukahdan varmasti. Pahoinvointi tuplaantuu päivä päivältä, vielä en ole joutunut oksentamaan mutta kai sekin pian on tulossa. Mulla on oksennus- ja oksentamiskammo, mun pahin painajainen on saada oksennustauti ja jos kuulen/näen jonkun toisen laattaavan niin multa lentää todella helposti myötätuntopurjot.

Viikko sitten olisin voinut syödä koko ajan mutta nyt on just tuon pahoinvoinnin vuoksi vaikeuksia saada mitään ruokaa alas, kun mitään ei tee edes mieli. Ja koska oon valmiiksi liian laiha niin paastoaminen ei ole todellakaan hyväksi... Välillä pystyn syömään vähän karjalanpiirakkaa, tomaattia, mehujäätä ja popcornia, ja juomingeista ainoa alas asti menevä on kylmä vesi.

Aali: Minä oon kanssa uni-ihmisiä, plussauutisen jälkeen oon jo synnyttäny unissani monenmonta kertaa! Mulle tulee päivän tapahtumat uniin aina, kerran katsoin jotakin eduskunnan istuntoa ja seuraavana yönä olinkin treffeillä Sauli Niinistön kanssa! :LOL:

upupa ja Multeri 7+2
 
Eihän tässä pysy enää perässä näissä uusissa maalismasuissa!Hienoa, että meitä riittää :)
Meillä on tietokone roskis tavaraa, joten on harvakseltaan tullut täällä käytyä. Uusi kone tulee tällä viikolla, joten minäkin pääsen useammin katsomaan kuulumisianne.

Tilanteestani sen verran, että olen menossa ylihuomenna ekaan neuvolaan ja voi kun se tulisi jo!!Valitettavasti mies joutui jääväämään itsensä työn takia, vaikka kovasti olisi halunnut tulla. Sanoin, että ei se mitään, mutta seuraavalle sen on päästävä, koska elokuun alulle lupailtiin meille ekaa ultraa!!Se sanokin, että sitä ei pidättele mikään, mukana on :heart: Mitään kummempia oireita ei ole. Pientä etomista tulee vain silloin, kun ei muista syödä säännöllisesti, se tuntuukin olevan pahinta. Ennen kuin saatoin vetäistä pitkiäkin aikoja, koska yksinkertaisesti unohdin syödä. Se turhuvuotelu kesti reilun viikon, mutta onneksi ei ole nyt viikkoon enää tullut mitään...toivotaan, että se kestää ainakin sen 7 kuukautta vielä!!
Miten teillä on painon kanssa mennyt?Itsellä tullut yli kolme kiloa lisää ja pohdin, että tätä menoahan mulla on hurjasti sitten viime metreillä. Vai tasaantuuko se painon nousun kehittyminen jossain vaiheessa?

Tsemppiä ja jaksamista kaikille pienten olioiden kanssa;)

Genet ja olio 7+5

:whistle:
 

Hei vaan!

Ilmoittaudunpa minäkin (kenties jo...) mukaan. Eli l.a. olisi laskurin mukaan 12.3. Reilu viikko sitten testailin plussan (menkkojen ollessa viikon myöhässä). Tein ekan testin heti menkkojen jälkeen ja se näytti kyllä miinusta...outo homma! Edelleenkin olo on hiukan epätodellinen, koska ei ole mitään raskausoireita. Aiemmissa raskauksissa (tämä on kolmas) rinnat on olleet heti alusta todella kipeät, nyt ei mitään. Yleisesti vähän kuvottava olo kyllä on, mutta saattanee toki johtua tästä painostavasta ilmasta.
En olekaan aikaisemmin kirjoitellut näissä ketjuissa, mutta jospa nyt saisi aikaiseksi. Olen vielä edellisellä äitiyslomalla kotona ja en tässä välissä duuniin menekään, vaikka alunperin tarkoitus tietty oli. Ikäeroo tulee 1v.4kk. Se tuntuu kieltämättä vähän hurjalta, mutta toi keskimmäinen on ollut kyllä unelmahelppo tapaus ja esikoinen on jo koululainen, joten eiköhän tämä tästä.
 
Heips,

Tänään kävin ekaa kertaa neuvolassa. La 9.3. Lähete np-ultraan lähti ja pian tulee aika kotiin ultraan. Pahoinvointi jatkuu... nyt niin et on huono jos on syömättä ja huono jos syö. Paras tosiaan on syödä kasviksii ja hedelmii. Unikin on jatkuvaa ja kolmevuorotyö ei ainakaan helpota asiaa. Yöt on ihan kamalia :| Viluttaakin ihan kamalasti. Rinnat on vielä arat, mut kosketusta jo kärsii :D Miehen onni, kun olis aina pitelemässä.

Oon siis muutaman viikon päästä 29v. Meen vanhemmat mukelot on 6v ja 4v, poikia molemmat ja aivan mahdottomia menemään. Vauvasta ollaan kerrottu mun vanhemmille, siskolle ja veljelle, koska useemmin nähdään ja aattelin asian niin, et eipä tarvi tsempata olon kanssa jos on aivan kaamee olo ja väsymys.

päksy79 rv 7+0
 
Heips,

Täällähän on paljon maalismammoja. Ilmoittaudun mukaan porukkaan, laskettu aika olis laskureiden mukaan 11.3., sairaalana OYS. Itsellä on ikää 29v ja miehellä 31v, esikoista odotellaan.

Huomenna olis eka neuvola ja se on alkanut vähän jänskättämään. Mies piti itsestäänselvänä että tulee mukaan, oli kiva lukea täältä, että niin voi tehdä. Aikaa varatessa ei ollut tuosta mitään puhetta. Yököttävää oloa, rintojen kipuilua ja mahan turvotusta on ollut jo pari viikkoa. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Pitää varmaan ennen kesäloman loppua käydä ostamassa jotain mammavaatteita, kun kaikki omat vaatteet tuntuu tosi epämukavilta. Näin lomalla voi kotioloissa olla superrennoissa vaatteissa, jotka ei purista.
Mukavaa odotusta kaikille!

Cattitude rv 6+5
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
myymä Mitäs kaikkee ne sitten seittämännellä viikolla näkee ultrassa? Sikiön? sydämenlyönnit? Miäki ajattelin et pyyän samal ku käyn neuvolas nii lähetteen ultraa
Pääseekö teillä ultraan ihan ilman mitään syytä?
MEillä ei pääse kun kipujen tai vuotojen takia :(

Ei siellä muuta näy kun sikiön ja sykkeen pitäisi myös näkyä!
 
Tänään oli eka neuvolakäynti. Neuvolassa oli sijainen, mutta ihan mukava onneksi. Mulla ehtikin olla ikävä meidän tuttua Annikkia joka on niiin mukava. Oli ihan mahtava tuki edellisen raskauden kanssa, kun meillä oli rankkaa (Pikkusiskoni sairasti ja menehtyi sitten siihen sairauteen. Tänään tulee tasan vuosi Pikkusiskoni kuolemasta :'( ). Tänään on ollu kyllä tosi herkkä päivä. Neuvolakäynnistäkään en selvinny ilman itkuja.

No, toivotaan että huomenna menee taas paremmin.

Neuvolassa ei oikeastaan vielä ihmeempiä pystytty tekemään. Paperit saatiin kuntoon. Ylihuomenna ultraan. Ja apteekkiin pitäis kipaista mahdollisimman pian kun hb oli jo tässä vaiheessa vain 105! Tämä kuvotus on ihan kamalaa! Tänään huomasin jääkaapissa forssan kanasalaattipurkin ja meinas heti lentää laatta! Piti silmät kiinni piilottaa se jääkaapin perälle. Ja mitään ei tee mieli, mutta on pakko kuitenkin syödä.

Luin yhden kirjan joka kertoo lappilaisesta perheestä joskus 1940 luvun tienoilla.. Huh, ei ehkä näissä tunnekuihuissa pitäis lukea kirjaa, jossa äiti synnyttää 11 lasta kotona/sairaalassa/matkalla sairaalaan. Se kirja on tositarinaan perustuva ja sen perheen isä toimii kätilönä. Niin ja niillä oli matkaa sairaalaan n. 50 km ja matka kuljetaan veneellä tai kävellen. Joo pitää kyllä jättää tämmöset kirjat vähäksi aikaa ja lukea vaan Viiviä ja Wagneria..
 
Eeeva se nimenomaan oli neukkalääkäri joka ton sano, no tiiä häntä pari päivää sinne tai tänne.. maaliskuun alussa kumminkii :)

Omaa: Ai että toi oksentelu on sitten ihanaa, ei mitään järkeä. Viimeks olen oksentanu näin paljon toissa vappuna kun olin mahataudissa.. paino pudonnu nyt 3 Kg. Heti lentää oksennus kun jotain erehtyy suuhun laittamaan. Lämmin ruoka ei maistu taas ollenkaan ja pelkkä ruuan valmistus aiheuttaa jo oksennus reaktion.
 
Humu82: voimia teille uuteen yritykseen :hug:

eevaa: olikos sulla jo heti ekalla käynnillä se lääkärintarkastus, kun alapäätä tutkivat. Meillä on eka käynnillä pelkkä th ja siinä siis kaikki sukuselvitykset sairauksista ym ja siten joskus 13 viikolla lääkäri ja ultrakin siinä joskus 12 viikon paikkeilla

on: nyt mulla sellainen tunne, että maha täyttyy tosi nopeasti ja iltaisin ei oo enää ollenkaan nälkä. pariin päivään en oo klo 17 jälkeen syöny mitään kun ei vaan jaksa. Äskenkin vaan pari porkkanaa vetäsin ja heti on maha täynnä. Ja mullakin paha olo/ väsymys ajoittuu iltaan. Toisaalta onneksi, kun aamulla pitää töissä jaksaa..

 
minä olen jo funtsinnut mitä on pahempi... oksentaa ja sitten se menee ohi tai 24/7 huono olo. ja sanoisin melkein aamuoksentelu on parempi kun koko ajan huono olla.

viime raksausaikana oksensin jos en syönyt tasaisesti 4 tunnin välein. yölläkin heräsin ja kävin syömässä jugurttin.
nyt vaikka kuinka yritän niin huono olla. paha olo on kun syö ja jos jää syömäti.

minun paino on pysynyt samana, viimeksi tippui 5 kg alussa.

tänään miehellä on myös pahonvointia ja huono olla ei kykene syömään mitään ja jos pitää tehdä jotain niin kauhea olo. sanoin sille jo että se kuulostaa siltä että hänkin on raskaana. :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä