Maalismasut 2009

heippa mammat!

Tervetuloa Wiona :flower:

On tuo 1-vuotias aivan ihanassa iässä :heart: Nyt tuntuu, et voisko helpompaa tapausta olla. Toki minä itte-kohtauksia tulee päivän mittaan, mut puhetta ymmärtää tosi paljon! Vieläkö alkais tuottamaan puhetta. Toki sit voi tulla ajatus, et oiskohan tuo joskus hiljaa :LOL: Sanoja neidillä tulee; isi, äiti, anna, mehu, tissi unohtu sen siliän tiän ko tissittely loppu :D

Marsu, mulla oli aivan samankaltaisia ajatuksia töihin lähdön suhteen ja varmasti meillä kaikilla töihin menijöillä. Mulla onneks oli kaks kuukautta aikaa sopeutua ajatukseen et töihin oon menossa ja hyvinhän se on menny. Nyt mietin et miten pärjään sen kuukauden kun oon jo monta kuukautta päässy töihin lepäämään :kieh:

Meillä on nyt mies kotona lasten kanssa ja kaks viikkoo ois hoitoo ja sit mä jään siihen et koulut alkaa. Keskimmäinenkin menee jo eskariin :eek: mihen ihmeeseen tää aika menee. Pihassa sitä tänään katselin ja mietin kuinka tuokin poika on vankistunu, vaikka pieni kokonen on edelleen.

Danjuska, hyvä et teilläkin Jennalla on hoito lähteny hyvin käyntiin. Toivottavasti poikakin tottuu. Kyllä se vaan niin taitaa olla et mitä pienempänä hoitoon sen nopsempaan sopeutuu.

Pottailusta vielä sen verran, et meillä on neiti selvästi kiinnostuneempi pytyllä istumisesta kuin potalla. Siinä oon sit istuttanu, kun ite vessaan on menossa. Ovella repii housuja alas ja kyllä siinä ähisee ja piereksii. Sitähän ei sit voi tietää tuleeko sinne pissa kun sekottuu sinne veteen, mut on ainakin kiinnostunu. Ja mä luulin etten saa tyttöö ikinä kuivaks :ashamed: mut jos sit ainakin kouluikään menessä :kieh:

Toivottavasti ilmat lämpenee ja Rauhallista Jussia kaikille jollen ennen palaa kirjottelemaan. Me ollaan menossa järven rannalle mökille, mitäköhän siitäkin tulee :whistle: vesipeto ja uimaranta samassa hehtaarissa
 
Iltaa kaikille taas pitkästä aikaa!
Niinhän tuo on kirjoittelu jäänyt, etten salasanaa meinannut muistaa :ashamed:

Tervetuloa porukkaan Wiona!

Marsu ja Siskit ja Danjuska Tsemppiä hoidon aloitukseen. Varmasti kaikki menee hyvin. Meillä se hoidon aloitus onki edessä sit syyskuun alussa.

Päksy: Olen kanssa samaa miettinyt, että kuinka ihana voikaan 1-vuotias olla. Kun tuntuu että ymmärtää ihan kaiken mitä sanotaan, vaikkei meidän poitsu vielä puhetta tuotakaan enempää kuin äiti, anna, ei, mennään.

Outius: Jaksamisia sinne. Ei varmaan ole helppoa pyörittää työssäkäyvänä arkea ja vielä noin aikaisilla aamuilla. Hienoa, että Annikalla on hoidossa kaikki menny hyvin. Jäähypenkistä muistelen jostain lukeneeni, että n. 2 vuotias ymmärtää vasta sen merkityksen ja sen ikäistä voisi siinä istuttaa 1-2 minuuttia. Korjatkaa muut, jos meni mun muistelut ihan päin honkia.

Sitten omaa väsynyttä napaa. Meillä on menossa joku ihme vaihe, että aamulla herätään 5-6 aikaan ja se on aamu sitten. Poika huutaa niin kauan, että pääsee alakertaan ja maitopullon kautta siirrytään leikkimään, lukemaan ym. Onko teillä muilla ollut tällaista?? Alkaa vanhemmilla olla ihan kunnioitettavan kokoiset silmäpussit ja meitsi yritti yks päivä töissä kahvihuoneeseen avaimilla sisälle (ei muuten mitään, mutta kun meidän kahvihuone ei ikinä ole lukossa :headwall: ) Päivällä meillä nukutaan max 2h päikkärit ja välillä nuo yöunet on siis 21-05, eli 10 tuntia/vrk on Kallen mielestä ihan tarpeeks unta.

Nyt ajateltiin (hitaat väsyneet aivot keksi tämän vasta tänään) antaa huomenammulla maitopulloa sänkyyn, jos unet jatkuis sen voimalla... saapas nähdä.

Hampaitakin tehdään ihan urakalla. Taitaa olla jo 16. tai 17. läpi. On kyllä melkoista hampaiden tekemistä, kun välillä pojan mussuttaessa korppua on korppu ihan veressä kun joku ikenenrepale irtoaa ja hammasta pukkaa lisää läpi.

Tämmöistä täällä. Huomenna tämä mamma pääsee hyvien ystävien kanssa heittämään aivot vähäksi ajaksi narikkaan kun mennään kattoon Sinkkuelämää 2.

kivaa tulevaa jussia kaikille!

t: Kalle ja Riksu
 
tervetuloa joukkoon wiona =)
se olis sitten taas yksi juhannus vietetty.
rauhallisesti meni. muutama ystävä tai oikeastaan naapuri oli meillä piipahtamassa ja istuskeltiin pihalla ja nautittiin muutama "limppari"
ei tullut kun pari juotua kun oli lapset kotona ja seuraavana aamuna ol lähtö lintsille.
sain vielä illalla heittää yhden naapureista paloasemalle kun tuli hälytys mutta onneks oli turha hälytys. joku oli kokkoa polttanut ja naapuri ol soittanut että talo palaa :/
täältä noita kivoja naapureita löytyy.
oli hieno päivä lintsillä. aurinko paistoi ja ei ollut pahoja jonoja. jere jäi kotiin mummon kanssa joten saatiin rauhassa mennä laitteissa kun ei tarvinnut kokoajan miettiä päikkäreitä ja ruokia. mun vatsa ei vaan enään kestä mitään pyörimistä....mutta vuoristoradat menee.
täällä rupee kohta suurin osa olemaan töissä tai koulussa. ja minä yritän olla kotona mahdollisimman kauan. jos meidän tehdas ei olisi muuttanut 30 kilometrin päähän niin voisin jo harkita aikasemmin menoa.
sanoista meillä ei juuri sanoja tule. nam,anna tai nanna on sana mitä hokee. en vaan tiedä mikä se oikein noista on. eläimiä matkii ja nyt uusin on ankka. se kuulostaa hauskalta.
pottailu siihen jere kyllä istuu hetkeksi ja nousee pois. menee uudestaan ja pois. eiköhän sinne joskus jotain vahingossa tul ;)
kesätapaaminen ei ole mitään juttua ollut pitkiin aikoihin. onko joku suunnitellut lähtevänsä turkuunpäin kesällä? niin ja nyt viikon päästä pitäisi tuo jukuparkkikin aueta.
olishan se kiva törmätä =)
 
Hellurei! Voi ku miekii haluisin olla kotona tyssien kans... *huokaus*
Juhannus meni vesillä. Keskiviikkona lähettiin ja eile tultii sit maihi ja kotio. Tyssit tykkäs kovasti uiskennella.
Täs tuli kauhulla mielee et miulla työt alkaa niin et 10:30-18:30,,ja klo 9 vien tyssit hoitoon!! siis nään niitä vaa aamupalalla ja iltapalalla!! Ei voi olla totta :(
Nyt aamupalaa et päästään viel tutustuu hoitopaikkaan ja Empulla on neuvola.. Sain onnex lisä aikaa ja työt alkaa perjantaina,eikä huomenna,,onnex..

~Marsu ja siskit~
 
Marsu mukava että saat muutaman päivän vielä olla kotona tyssien kanssa ja kerkesitte käydä tutustumassa hoitopaikkaan. Mitäs tyssit tykkäsi?

Marza tosi ikävä tuo sun vanhempien ero. Tuliko ihan yllätyksenä teille lapsille? Aika ajattelematonta jotenkin tuo äitisi etäisyydenotto teihin lapsiin :/

Cadillac ajattelin tässä just tuota tapaamista, kun oli sillon syksyllä puhetta. Tuntuu tämä kesäaika olevan täällä palstalla aika rauhallista ja toisaalta kaikilla on menonsa. Itse edelleen olen innostunut kaikista tapaamisista missä ja millon vaan! Mun sisko on nyt vuoden asunut Turussa ja syksyllä toinenkin näistä kaksossiskoista suuntaa sinne. Reissua voi siis pukata jossain vaiheessa.

Juhannus meni kotimaisemissa. Piti lähteä ex-naapureiden mökille Haminaan, mutta piti perua reissu, kun mies on nyt sairastannu KOLME VIIKKOA putkella kuumetta. Nyt ehkä alkaa antaan tauti periksi.
Aattona oli hellekeli ja käytiin läheisellä rannalla pariinkin otteeseen. Siiri nautti hiekkaleikeistä ja "uimisesta" meressä sekä vesimelonieväistä. Mies oli niin väsynyt, että grillailu ja saunominen jäi kokonaan väliin.
Lauantaina käväistiin savustamassa kalaa ja syömässä hyvin tuttavapariskunnan vuokramökillä.
Sunnuntai kului Siirin kanssa mun porukoilla muutaman kymmenen kilometrin päässä. Illalla vihdoin käytiin juhannussaunassa kotona!

Pottailu sujuu Siiriltä ihan kiitettävästi. Lähes joka kerta oikein tiristää ainakin pikku pisulirun ja kakkakin tulee pottaan yleensä kerran päivässä. siiri ihan tykkää istua potalla, joten ei suurempaa haastetta ole tuossa asiassa - oma laiskuus välillä hidastaa pottaharjoittelua.

Sanoja tuntuu tulevan ja menevän. Jatkuvassa käytössä taitaa olla vain äiti ja isi.
Joku täällä jo aikaisemmin ihmetteli taaperonsa r-äännettä. Samaa täällä ihmeteltiin reilu viikko sitten. Miehen kanssa ruettiin rallattelemaan "Iiro ja Nelli"- hokemaa, kun pikkukakkonen oli menossa. Siiri yhtyi kohta kuoroon ja korautteli niin ihanasti "Iiroa".
Tämän päivän uusi sana oli nenä, mutta saa nähdä jääkö käyttöön.
Muita epävirallisempi sanoja joita Siiri päivittäin käyttää on noin, näin, kukkuu ja mamma.

Tehokkain viestintäkeino on meillä kimeä kiljahtelu, jos jotain tahtoo tai joku asia ei mene tytön mielen mukaan.

Nyt nukkumaan ja huomenna aamupäivällä kampaajalta hakemaan väriä elämään!

Kaatjuska ja Siiri tänään 1 v 3 kk
 
Huomenta! Emppu istuu täs miun sylissä ja Minni viel nukkuu.
Eilen oli siis toinen kerta ku käytii tutustuu hoitopaikkaan. Tyssit tykkäs kyl kovas :heart: molemmilla kerroilla Minnille tuli iso itku, ku toine ei ois halunnu lähtee sieltä pois ku siel oli niin kivaa :heart: Eilen Minni meni hoitopaikkaan leikkimään ku mie käytin Empun neuvolassa.(1v mitat suluissa)
10,725kg (10,900)
78,2cm (76,3)
45,2cm (44,8)
Apteekissa käytiin samalla reissulla ja mentiin sit hoitopaikkaan leikkimään. Käytiin kattoo leikkipuisto. Ja sovittiin et keskiviikkona nähään taas =) Aivan ihana hoitopaikka kyl!
Eilen mies tuli kotio ja ilmotti et sai töitä. Nyt saattaa mennä uusix koko hoitopaikka juttu,ku saattaa olla vuoorotöitäkii,,täytynee soittaa ja selvitellä asioita..tosta hoitopaikasta ei kyl luovuttas,,pietään kynsin ja hampain kiini..
Emppu otti eile 12 askelta!!! :heart:
Nyt aamupalukalle tyssien kans.

~Marsu ja siskit~
 
Heippa!

Juhannus tuli ja meni ja oli kyllä ihanaa kun oli niin aurinkoinen ilma koko viikon. Meillä oli mökki vuokrattuna Ikaalisista, järven rannalta, ja oli kyllä rentouttavaa olla vaan. Mieskin piti torstaina lomapäivän, joten keskiviikosta asti saatiin olla koko perhe yhdessä. Harvinaista herkkua meille, kun mies on aina raksalla.

Kaatjuska, kyllä se mun vanhempien ero aika yllätyksenä tuli. Kyllä me oltiin tiedetty että niillä huonosti menee, mutta se että muuttavat erikseen oli kyllä aika shokki. Eroa eivät ole vielä hakeneet, vaan katsovat nyt, muuttaako muutaman kuukauden asumusero asioita. Kovasti tietysti toivon, että yhteen palaavat, mutta aika epätodennäköiseltä se tuntuu. Pienin sisko kovasti mua säälittää, kun se asuu vielä kotona ja on ihan lapsi vielä (8v.). Toisaalta lapset on hirveen hyviä sopeutuun uusiin asioihin. Saas nähdä mihin tämä tilanne johtaa...

Wionalle tervetuloa!! Ollaan tosiaan osan kanssa palstailtu ihan plussatestistä asti ja osa porukasta on nähnytkin, mutta hyvin sä porukkaan mahdut. =)

Tapaamisesta tosiaan oli puhetta aiemmin. Kesä tuntuu kyllä olevan semmoista aikaa että kaikilla on kovasti menoja, joten pitäiskö nähdä vaikka alkusyksystä? =)

Marsu, tuu sit kertomaan miten tytöillä on eka hoitopäivä mennyt ja tsemppiä töiden aloitukseen.

marza
 
Moi!

Pitää ihan tulla raportoimaan meidän eilinen järkky-kokemus:

Toissapäivänä Leo sai MPR-rokotteen. Ei ollu ekan vuorokauden aikana mitään oireita, mut nehän monesti tulee tossa rokotuksessa kai viikonkin viiveellä.

No, eilen Leo oli mummon hoidossa, ja iltapäivällä mun äiti soitti mulle töihin, että poika on ihan veltto, hikinen, ei pysty kävelemään eikä reagoi mihinkään. Taju oli tallella. Sanoin, että ajatte heti ensiapuun, tulen sinne vastaan. Ihan hirveä 5 min automatka oli ja mielessä kävi kaikenlaisia ajatuksia. Ensiapuun tullessa Leo jo katsoi kohti, ja hoitajat ja lääkäri tutkivat heti. Mitään ei löytynyt, ei sydänkäyrästä eikä verikokeista. Aivosähkökäyrään ei laitettu, kun pikkuhiljaa poika alkoi olla vilkas itsensä.

Lääkäri sanoi, että syynä voi olla tuo rokote, oireet voivat vaihdella. Päästiin kotiin, ja toivotaan ettei mitään enää tule, jos tulee, niin mennään heti päivystykseen takaisin. Ja lastenpolille tulee kutsu.

Nyt taas kaikki hyvin, mutta ihan kamalaa oli odottaa poikaa päivystyksen ovella itku silmässä. Ja mieskin oli vielä työmatkalla Helsingissä.

Niin, ja karsee verikokeen ottaja olis meillä, virolainen keski-ikäinen nainen. Hermostui, kun Leo itki, ja sanoi, etä voi perkele teidän kanssa. Sit se hermostuksisaan pudotti vaivoin otetun veriputken lattialle, ja sitä verta roiskui siinä meidän päällekin. Ja taas kiroiltiin. Kävin sanoo siitä hoitajasta lääkärille, et ihan mahdoton tapaus.

Kesätapaaminen kiinnostaa minuakin!

Ai niin, purraanko muuten muilla? (Misstralla ja Velmolla tätä kuulema ainakin tapahtuu) Meillä on mennyt ihan mahdottomaksi: Leo puree tosissaan mua aina samasta olkapäästä, etenkin kun on väsynyt, ja se sattuu ihan tosissaan. Ei usko kun kieltää, nauraa vaan ja sitten kun kieltää napakammin, niin loukkaantuu ja alkaa itkemään. Huutamaan (muuten kuin kivusta) en viitsi ruveta. Niin, ja hauska oli, kun telkkarissa Meiju Suvas lauloi Pure Mua-kappaletta, ja tanssahtelin sen tahtiin Leo sylissä jas lauleskelin mukana.Leo näytti tyytyväiseltä, ja sitten..... Rouskis ja voi sitä riemua. Otti biisin sanat aika kirjaimellisesti...

T.Helpottunut Marais ja Purija-Leo 1v 4- kk
 
pikaiset moit

täällä töitä vaan pukkaa.. onneksi mies jäi nyt lomalle ja lapset saavat olla kotona. Paikka oli kyllä kiva missä olivat ( ja menevät elokussa ) mutta eivät oikein kerenneet vielä sopeutua kunnolla. tai siis lähinnä jääminen oli hankalaa.
Saattais myös olla mahdollista että mulla hommat jatkuis elokuun jälkeenkin.. en vaan tiedä hjaluanko jatkaa.. Haluaisin olla vielä kotona.. mutta sen nyt näkee.. vähän tieten riippuu myös tulevasta.. tuleeko meille kolmatta vai muuttuuko mieli ihan totaalisesti. Enää en tiedä jaksanko yhä vaan uudestaan käydä moisia takapakkeja läpi :whistle:

Jenna voi hyvin. Viimein alkanut hellittää räkätauti, jota miltei kuuauden kestänyt :snotty: aivan tolkuttoman sitkeässä! :headwall:
Kovaa kulkee ja tahtoo karkailla pihatielle.. kun näkee että lähdetään perään niin vauhti vaan kiihtyy. sanoja ei juurikaan tule, jotain sen tapaista vaan.. harakkaa tarkoittaa hassu kurkussa korahtava ärrä, hau on koira, mau on kissa ja hevonen haaaa. jotain äitin tapaista hoki nyt illasta ja mummummuuu on ilmeisesti mummo.. kova on silti mielipiteitään ilmaisemaan ja momentamaan vaikka ei puhetta tulekkaan :LOL:
tietää missä keksit pidetään ja saa välillä hirveitä kiukku-itku-raivareita kun ei saa herkutella miten tahtoo.
Iloinen neiti pääsääntöisesti. hampaita tehdään.. nyt taityaa olla 8kpl ja kulmahampaat juuri puhkeamassa.
Rytmi oli jo välillä että yksillä päikyillä mutta nyt nukkunut kahdet. Ja eipä haittaa vaikka vähän kesällä meneekin höllemmällä rytmillä :)

nyt jäi tooooosi omanapaiseksi.. vielä lähdettävä suihkuun. Tämänkin päivän olin töissä ja aamulla takas.

Mites Marsulla lähtenyt työt käyntiin?

Outius: :hug: leuka psytyssä vaan edelleen =)
Meillä tahtoi kans olla että kärttyisyyttä ilmassa hoitopäivän jälkeen ( varsinkin pojalla ) mutta alussa pyrittiinkin siihen että kotihommat jätettiin minimiin ja annettiin lapsille aikaa. On kuitenkin eräänlainen koettelemus hoitoonlähtö. Jennakin oli plajon väsyneempi hoidossa oltuaan kuin mitä kotona on.

Meillä meni juhannus porukoilla aatto, ja la lähdettiin kaveri porukalla mökille :D hauskaa oli mutta otti kunnon päälle :whistle: :LOL: ;) ei kestäis oma kunto enää moisia kinkereitä kovin usein. Lapsilla oli mennyt mummolassa oikein hyvin. yksi yö oltiin poissa ja sunnuntaina iltapäivästä ajeltiin takas sitten.

juup, mut nyt tosiaan mentävä.. yritän palailla kun muutama pv vapaata viikolla.
 
Hellurei :D tääl vapaa päivä! Pyykkiä pestää ja ollaan vaan,ja illasta varmaan asennetaan uima-allasta tonne pihaan =) Ei pietä kiirettä ja touhuilen tyssien kans. Eile illasta ku tulin töistä ni lueskeltiin olkkarin lattialla kirjoja =) Eile Emppu käveli jo yli 33 askelta!!! :heart: niin ihanasti tepsutteli!
Tyssit jää mukavasti hoitoon ja tykkeevät tosi paljon :D voi ne sinne hyvillä mielin jättää :D ikävä kyl on mut sille ei voi mtn..
No nyt se Emppu puras Minniä! täytyy mennä..

~Marsu ja siskit~
 
Heippa kaikille!

Pitkä tauko kirjoittamisessa, mutta käyn kyllä ahkerasti lukemassa. Jotenkin ei vaan tarpeeksi usein saa itse aikaiseksi kirjoitella...

Tapaaminen kiinnostais kovasti, ja jos joku on tulossa jazzeille tai Yyteriin tms. niin olis hauska treffata!

Meille tulikin yht'äkkiä heinäkuuksi ihan kauheasti kaikkea menemistä, ollaan viipotettu ympäriämpäri maita ja mantuja koko viikko ja samalla meiningillä mennään loppukuu. Maanantaina olin mun äidin kanssa ihan kahdestaan Turussa ja lauantaina menen vanhan lukiokaverin luo Tampereelle, Mimosa jää isinsä kanssa kotiin pitämään taloa pystyssä. Sitten muutama lintuasemareissu, kavereiden mökeillä kiertämistä jne... Onneks on näin upeat ilmat!

Mimosa on myöskin aikamoinen vesipeto, Yyterissä riitti riemua jo ihan parin sentin syvyisessä rantavedessä - ja voi sitä hiekan määrää, kun tultiin kotio :D Kotonakin oon ulkoillessa vienyt pihaan saavillisen vettä, jossa Mii saa ''tiskata'' hiekkalelujaan ja huljutella käsiään.
Sanoja tulee jo lähemmäs sata. Joka päivä tulee uusia. Saa kyllä varoa jo, mitä päästää suustaan, kun pieni apina toistaa kaiken kuulemansa perässä. Sen siitä saa kun kaksi hölösuuta saa jälkikasvua :LOL: Hirmuisesti Mimo myös ymmärtää, tänään mies meni vessaan ja käskin Mimosaa sanomaan kukkuu, kun isi tulee vessasta. Mimosa kyttäsi haukkana vessan ovea, ja kun mies tuli, hihkaisi Mii että ''KUKKUU!'' ja taputti vielä päälle :heart:

Mites teillä tuo vaunuissa istuminen? Mimosa ei tykkää siitä touhusta enää yhtään, kauppareissut saa tehdä juosten ennen kuin alkaa armoton rimpuilu. Nykyään tulee kuljettua aika paljon ilman vaunuja, kun niiden kanssa on niin tuskaa kun ei neiti tykkää istua, vaan tahtoo kävellä kuten muut. Sama homma ostoskärryjen jne. kanssa.

Pottaan tulee 90% kakeista ja kotonaollessa melkein kaikki pissat. Vaippaan ei kakkaa tule enää oikeastaan lainkaan, vaan ne 10% tehdään sitten siihen potan viereen lattialle.... :headwall:

Hepuleita tulee täälläkin, etenkin väsyneenä ja ETENKIN äidille. Ja pinna venyyyyyyyyyy... Useimmiten neiti alkaa mullittelemaan jos kielletään tekemästä jotain, esim. paukuttamasta peilikaapinovia, kiipeämästä pöydille, repimästä hiuksia, laittamasta pikkukiviä suuhunsa... Onneks on nopeastileppyvää sorttia.

Marais hui, olipa pelottava tilanne! Onneksi meni ohi ilman vakavempia seurauksia. Hui hui.

Outius täällä on peukut pystyssä :)

Danjuska en ole tietysti itse kokenut samaa kuin sinä, mutta omasta mielestäni kannattaa vielä yrittää, jos yhä lapsen haluatte. Se voi olla raskasta, ja se voi päätyä pettymykseen, mutta yhtä hyvin se voi myös päätyä kuten pitääkin, eli siihen, että saisitte toivomanne pienokaisen. Mutta itse toki tiedät omat ja muun perheesi resurssit, niiden pohjaltahan se päätös loppuviimeksi tulee. Halauksia sinne :hug:

Minea mukava kuulla teidän kuulumisia :) Jokos muuten muty on saanut pikkuisen?

Mä pääsin muuten 3. varasijalle sekä terkkariks että sairaanhoitajaks, 78 pistettä sain molemmista jolla on alimmillaan päässyt sisään mutta sitten on ratkaissut todistuksen keskiarvo, työkokemus jne. Toivoa on kuitenkin vielä, että pääsen sisälle, terkkaripuolelle otettiin 32 ja sh-puolelle 40 opiskelijaa ja uskoisin että osa ainakin peruu vielä paikkojaan. Mutta näkee sitten, jos ei tärpännyt niin ens vuonna uudestaan. Sosiaalipolitiikan tuloksia en vielä tiedä, mutta oon 99% varma, etten pääse sisään.

upupa ja Mimosa 1v4kk
 
Heippa vaan kaikille!

täällä on tosiaan päästy mahasta onnellisesti eroon! Juhannuksena saatiin ihana pieni tytön tyllerö ja seela on nyt isosisko! ja YLPEÄ sellainen. synnytys meni tosi hyvin. reilu tunti sairaalassa ja tyllerö oli maailmassa. 50 cm ja 3200g. ehdin saada spinaalin ja se oli niin ihana. suosittelen nopeille synnyttäjille. ei mitään kipua ponnistusvaiheessa, inhottava paineen tunne vain joka "kannusti" ponnistamaan pikkuisen ulos. 8 min ponnistuvaiheen jälkeen syntyi tyttönen. Ei repämiä ei nirhaumia että aika unelmasynntys. Tyttö imi heti niin ahnaasti että huomaa kyllä että on tullut äitiinsä :LOL:

kotiin päästiin 2 vrk päästä ja hyvin on menny. Neiti valvoo jopa 3 tuntia ja saattaa sit vastapainoksi nukkua 4 tuntia putkeen. pientä mahavaivaa on ilmassa ja pientä nukahtamisvaikeutta, mutta muuten on menny kyllä tosi hyvin.

Seela on ollu tosi reipas. sillon ku imetän niin saattaa tulla kiehnäämään jalkoihin, mutta muuten kyllä kai tajuaa ettei mahu samaan syliin vauvan ollessa sylissä. Innokkaasti hoitais, mutta meinaa olla "pikkuisen" kova kourainen. vauva vauva hokee heti ku silmät aamulla avaa. ja ei oo niin suurta murhetta etteikö se iloksi muuttuis kun vauvan näkee. on NIIN mielissään vauvasta. Seela tankkaa läheisyyttä pitkin päivää muutaman sekunnin sylissä olo pätkillä. sitten taas jaksaa touhuta. tutti on tullu vähän liiankin tärkeäski mutta en raaski vierottaa sitä vielä siitä.

on tää arki aika hulinaa sillon ku molemmat on hereillä. Talo on välillä ku pommin jäljiltä ja ulos selvitään harvakseltaan. Tosin on niin kuuma, ettei lapset ulkona viihdykään. rannalla oon pari kertaa ollu lasten kanssa. ärsyttää ku ei ite voi uida. tekis kyllä niin hyvää. mä niin kärsin tästä kuumuudesta, vaikka ei sais valittaa mutta unohdan juoda riittävästi ja pää on sit kipeenä. vauvakaan ei oo montaa vaatetta sotkenu elämäsä aikana ku on vaippasillaan koko ajan. :)

mä lähen nyt syömään ku on rauhallinen tilanne, molemmat nukkuu. nyt ainakin tuntuu hyvältä että on noin pienellä ikäerolla sisarukset. ne nukkuu yleensä samaan aikaan ja toivottavasti tulevaisuudessa niistä on tosilleen seurAA VIELÄ ENEMMÄN.
 
vihdoin kunnon helteet B)
eipä ole paljoa koneella kerennyt olemaan kun ollaan vallan pihalla ja iltaisin olen yrittänyt siivoilla. nyt on yhtäkkiä iskenyt kauhee hinku kaikkia ottamaan varpaisiin geelaukset ja niitä tulee iltaisin tehtyä. siinä voi olla syy että teen niitä niin halvalla muihin paikkoihin verrattuna ;)
noh saa siitä vähän ylimääräistä rahaa kun tämä hoitovapaalla oleminen ei rikastuta :LOL:
muty oikein paljon onnea tytöstä koko perheelle :heart:
marais hui kauheeta mitä teille on sattunut. onneksi nyt kaikki hyvin =)
ihana kesäkuva ronista :D näyttää nauttivan pulikoimisesta
upupa täällä pidetään peukkuja opiskelupaikan suhteen
tapaamisesta tuntuu että kaikilla on paljon jo kesäsuunnitelmia tai ovat töissä. jos nyt jollain on suunnitelmia tulla tänne turkuunpäin niin treffataan ihmeessä- ja kaatjuska ilmoittele ihmeessä koska tuut jos vaikka treffattais =)
meillä ei paljoa kesällä suunnitelmia ole paitsi elokuussa.
pidetään tuossa naapurissa sellainen lasten tapahtuma missä on kaikenlaista ja pääesintyjänä on särkänniemestä tuttu pelle. kerätään rahaa leikkikenttään mikä rakennetaan tuohon naapuriin. joten jos olette täälläpäin 14.8 tervetuloa =)
myös elokuun viimeiset viikonloput on tapahtumia täynnä joten jos jotain tapaamispäivää joku mietteisi niin nää ei käy meille.
mutta nyt tää lähtee iltapalalle. tähän aikaan jo jokin maistuukin ;)
 
Muty onnea teidän perheelle toisesta pikkuprinsessasta! Ihana kuulla, että Seela on ottanut tulokkaan noin hienosti vastaan ja teillä on kaikki sujunut hyvin - synnytys mukaanlukien!

Upupa pidän peukkuja opiskelupaikan suhteen. Voiko noissa paikoissa olla päällekkäisiäkin hyväksyttyjä, ts. joku saanut paikan molempiin (th ja sh)? Kumpi suuntautuminen sulle olis mieluisampi?

Marais olipas hurja tapaus Leon kanssa!!! Onneksi ei mitään vakavampaa ollut ja säikähdyksellä selvisitte. Huoli oli varmasti kyllä kova!

Marsu onpas Emppu hienosti edistynyt kävelyssä!!! Siiri on ottanut nyt takapakkia eikä suostu juurikaan kävelemään itse. Pisimillään meillä käveltiin pari metriä, mutta viikon on nyt sulatellut asiaa ja todennut, että ei hänellä taida olla kiire vieläkään :LOL:


Sitte omaa napaa...

Oltiin kesälomareissulla viime viikolla su-pe. Jyväskylän kautta Haminaan entisten naapureiden mökille. Matkaa tehtiin meidän ilmastoimattomalla autolla ja täytyy kyllä kehua, että Siiri oli aika sissi ja kesti kuumuutta hienosti, ei voi kyllä moittia.

Matka meni muuten mukavasti, mutta yks yö ja päivä vietettiin Siirin kanssa Kotkan keskussairaalassa. Siiri sai kurkunpääntulehduksen (laryngiitti), joka tulee ihan yhtäkkisesti ja ilmeni hengitysvaikeutena ja "haukkuvana" yskänä. Hengittäminen meni niin hankalaksi, että katsottiin parhaaksi lähteä ensiapuun, jossa Siiriä lääkittiin kerran maskista hengitettävällä kortisoni(?)lääkkeellä ja otettiin yöllä osastolle vielä tarkkailuun, kun lääkitys ei kokonaan poistanut oireita. Osastolla lääkittiin aamulla vielä uudelleen ja iltapäivällä päästiin pois.

La-su yön Siiri oli ensimmäisen kerran yöhoidossa ja me miehen kanssa rimpsalla. Oli meidän 6-vuotishääpäivä ja oltiin yhden yön pikalomalla Vaasassa. Päivä meni biitsikisoja seuratessa ja illalla käytiin syömässä ja viihteellä. Kaveripariskunta oli mukana ja kivaa oli. Siiri oli pärjännyt siskollani hoidossa oikein loistavasti. Äitiä oli pariin otteeseen ollu ikävä, mutta ei mitään suurempaa. Siiri oli nukkunut yöunet ja päikkärit matkasängyssä ilman suurempia ongelmia vaikka etukäteen varottelin siskoani, että ei osaa nukkua muutakuin vieressä. Tästä rohkaistuneena otimme kotonakin pinnasängyn taas käyttöön monen kuukauden perhepedissä nukkumisen jälkeen ja hyvin toimii! Ei olis uskonut... Ekana yönä kotona pinniksessa vähän inahteli, mutta viime yön nukku jo heräämättä. Nukahtaa pinnikseen, mutta pitää itse olla sängyssä vieressä. Edistystä tämäkin on kovasti!

Nyt petiin - hyvää yötä!
 
moikkis

siitä onkin tovi kun viimeks kävin kirjottelemassa...

Täällä minun arki pyörii töitten ympärillä.. Mies kotona lasten kanssa. saas nähä jatkuuko työt elokuun jälkeen. kyseltiin vähän että kuinka pitkään pystyt töissä olemaan jos tarvis. Itsellä oli tarkoitus kyllä että jäisin lasten kanssa vielä kotiin mutta jos töitä tarjottas niin vois kai sitä jonkun kuukauden ainakin tehdä syksystä.. tunteet ihan samoin solmussa kun monella muulla asian kanssa painivalla ;) joten tsemppiä vaan kaikille!

Jenna kasvaa kovasti ja omaa tahtoa on ihan liikaa :whistle: tietää tasan tarkkaan mitä haluaa ja ajatuksia ei ole kovin helppo kääntää toisaalle/harhauttaa. Välillä tulee kunnoniktupotkuraivarit jos ei esim. keksiä saa kaapista kun haluaa :p äitiinsä tullut herkku suu :ashamed: :p
hampaita meillä on hurjat 9kpl.. hitaasti tulee..

tuossapa muutama kuva meidän harvahampaasta :heart:




 
Meillä kokeillaan pottua päivittäin. Mitään ei sinne ole tullut. Poju istuu ihan mielellään, mutta otan heti pois, kun itse haluaa. Äitini mielestä siinä pitää istua niin kauan kunnes tarpeet on astiassa... Mutta en raaski ihan väkisin pitää.

Sanoista. Kenkä on KAAKAA ja leipä on PÄÄPÄÄ. Tai jotain sinne päin... Ja pappa opittiin heti mummolassa ollessamme, se tulee suloisesti BABBA.
 
Kaa
Pikaisella ilmoituksella;

meidän esikoisesta tuli isoveli, kun pikkuveli syntyi tiistaina 20.7.2010. Kirjoittelen lisää myöhemmin, nyt pitää saada tämä armoton väsymys ensin väistymään...

:heart:
 
Onnea KAA ja koko perhe! tuuhan kertomaan kokemukset synntyksestä ja perhe-elosta kun ehdit...
Kiitos kaikille onnitteluista. Pikku neiti täytti jo kuukauden. aika menee nopeesti. seela on kipeenä, vauva flunssassa ja ilmeisesti jonkin asteista kolikkia. huutokonsertti kestää n. 3 tuntia kerralla kello 19-3 välillä. Kivaa :)
 

Yhteistyössä