Maalismasut 2009

Moikka,

Niin se vaan kesä tässä vierähtää. Yhdyn Marsun huomioon siitä, että milloin lie konetta aukaissutkaan. :D Mutta ensinnäkin onnea mutylle ja Kaalle, ihanaa että tekin olette nyyttinne saaneet ja kaikki meni hienosti. <3

Mutylle paljon jaksuja koliikin kanssa: meillä aivan sama juttu. Välillä on päiviä, että vauva huutaa vain valveilla ollessaan, mutta onneksi sitten nukkuu sekä päivällä että yöllä pitkiä pätkiä. Sitten, kun vihdoin saadaan se nukkumaan. On nimittäin joka suhteessa aivan erilainen kuin isoveljensä: temperamentti sen kuin kasvaa vaan ja nukuttaminen on edelleen hankalaa. Viereen pitäis päästä ja siinä nukkua vaan, silmät aukeaa heti kun laskee omaan. Ihan uutta meillä on tissiraivarit ja niitäkin tietenkin vedetään kovalla temperamentilla. Johtunee varmaan pullottelusta, jonka jouduin helteiden ja reissun takia aloittamaan. Noo, onneksi itsellä riittää sinniä jatkaa imetystä ainakin toistaiseksi. Kyllä se aina lopulta. Niin ja koliikin kanssa jaksetaan ihmeen hyvin, kun kuitenkin saadaan pääsääntöisesti nukuttua. Niin ja koska kyseessä on toinen lapsi niin tietää, ettei hoidon laadussa tms. pitäisi olla mitään vikaa. Samanlailla ollaan esikoinen hoidettu ja hyvin menee :D Ja ensimmäisestä viisastuneena tietää, että kaikki kestää vain hetken. Kohta ollaan jo seuraavassa vaiheessa. Sitä paitsi parin kuukauden sisään tulee kiinteätkin kuvioihin, joten eiköhän se viimeistään sitten helpota. Oletko muty kokeillut Cuplatonia tai KuplaStoppia? Me kokeiltiin molempia, ei auttanut mutta voihan sitä kokeilla.

No sitten, meidän peikkopoika sai ennen juhannusta nimekseen Oliver Eliel. <3 Juhlat meni hyvin kotona pienellä porukalla (pienellä ja pienellä, n. 25 juhlijaa, mistä niitä oikein tuleekaan?:)). Kaste oli hyvin lastennäköinen, Anton pärisytteli autoilla kesken tilaisuuden ja Oliverin piti käydä äidin sylkyssä rauhoittumassa välillä, kun sylikummi ei saanut rauhoittumaan. Oli oikein massukipuinen koko päivän, mutta onneksi sitten rauhoittui vihdoin. Kiva video tuli, oikein kotikutoinen mutta mitäs siitä :D Ja pääosin papin puhe kuuluu kuitenkin ja lapsi saatiin kastettua, joten kaikki meni nappiin. Tarjottavaa oli taas ihan hugena (äiti, anoppi ja oma äitini ja mummoni kaikki kovia leipojia), ihmiset viihtyivät iltaan asti, paljon lahjoja, väsyneet mutta onnelliset vanhemmat jne jne.

Sitten oltiin reilu viikko reissussa, kierrettiin ympäri Suomea ja oli yhdet häät. Helteet koetteli aika lailla, mutta lapset oli tosi reippaita. Ainut että äitiä meinasi välillä huolestuttaa, kun piti nesteyttää koko ajan. Käytiin jopa ABC:n hoitohuoneessa kylvettämässä välillä molempia poikia, niin kuuma tahtoi olla. :D Ajettiin pitkiä pätkiä kerralla, pari yötä hotellissa ja sitten oli melkein viikoksi vuokrattu porukalla huvila Keski-Suomesta. Oli ihanaa kyllä, mutta vielä parempaa on olla taas kotona. <3 Ajettiin yksi yö pois, se oli viisainta ja nopeinta lasten kannalta. Kotona oltiin n. puoli kuusi, jolloin isompi ei millään meinannut ymmärtää, että nyt äiti ja isä ja kaikki laitetaan nukkumaan. :D

Nyt on ihana suunnitella syksyksi uutta sisustusta ja kaikkea. Aika aikansa kutakin, kiva kun on pitkä ja lämmin kesä. Sitten joutaa syksykin tulla. Sisustuksen vaihtaminen on meillä helppoa, kun kaikki suuret pinnat on eri valkoisen sävyjä ja huonekaluista osa vaaleaa pähkinää. Ei tarvitse vaihtaa kuin verhot ja muut tekstiilit, niin on taas ihan uusi koti. <3 Ostettiin keväällä aivan lumivalkoinen sohva, mikä on kyllä paras ostos ikinä. Äidin silmä lepää ja on se lapsiystävällinenkin: yksikään tahra ei ole siihen jäänyt. ;)

Mitäs vielä tästä meidän maalisvauvasta, esikoisesta siis. Kävely on vaihtunut juoksuksi ja äidin sydän on aina syrjällään. Varsinkin ulkona pihalaatoilla kaatuminen aiheuttaa sydämen ajoittaista pysähtymistä. Mutta tätä se vissiin sitten on :D. Onneksi mitään isompaa ei ole sattunut. Kaikki menee hienosti ja poika on niin helppo kuin olla ja voi. Oppii koko ajan uusia sanoja, matkii ja toistaa melkein kaiken mitä itse sanoo. Ihan omiakin sanoja löytyy, kun äiti sanoo esim. huhhuh, poika toistaa että hahhuh. Kielen asiantuntijana muistan joskus lukeneeni, että lapsi kehittelee paljon omia sanoja ja usein juuri eka tavu saattaa heittäytyä vimeiseksi tavuksi tai toisin päin. Ihana seurata oman lapsen kehitystä, mutta ammattimaisemmat aivoni ovat kyllä niin lomalla kuin olla ja voi. Parempi vaan niin, kyllä sitä sitten taas ehtii.

Muuten, vaikka tämä on välillä tosi raskastakin, niin teille voin paljastaa, että me haaveillaan jo kolmannesta. <3 Ei siis vielä mitään yritystäkään asian suhteen, mutta saa se kolmaskin jossakin vaiheessa tulla jos on tullakseen. Sen verran edistystä siitä ajatuksesta, kun tokassa raskaudessa ajateltiin, että kyllä se nyt on tässä. Ainut dilemma on se, että laittaako tilaus hetimiten vai odottaa pari vuotta ja pyörähtää töissä. Toisaalta tiedän itsestä, että työelämä voi sitten viedä menneessään ja ja ... no, enpä tiedä. Menisiköhän kolmas tässä samoilla tulilla, mitä mieltä on esim. marza? Ja kenellä täällä olikaan muilla kolme tai kolmas tuloillaan?

Miten Zoen työhommassa kävi? Tiedän hyvin tuon ajatusdilemmasi, itse pohdin aikaisemmin ihan samaa. Aikaa ennen Oliveria siis. Ja varsinkin, kun töitä niin tiuhaan tarjottiin. Onko siinä mahdollisuutta esim. osa-aikaiseen, jos kokoaikainen tuntuu sinusta kerralla liian pahalta? Toisaalta onhan nämä maalislapsemme jo sen verran isoja, että varmasti pärjäävät hoidossa. Meilläkin Anton selvästi kaipaa ikäistään ja sen takia paljon yritetään ollakin omanikäisten kanssa, kun ei vielä hoitoon mene.

kaatjuska: ihanalta minilomalta kuulostaa. Toivottavasti Siiri on jo kokonaan parantunut.

Kivoja kesäkuvia Danjuskalla. Joko työkuviot selvisivät?

Mukavaa loppukesää, nautitaan vielä kun voi. :)


 
Oikein paljon onnea Kaalle ja mutylle perheenlisäyksestä :flower:

Olen näköjään viimeksi kirjoitellut tänne kesäkuussa :ashamed: Näin kesällä ei vissiin sitten samalla tavalla tule istuttua tässä koneen ääressä. Ja nykyään tämä koneella olo tapahtuu ainoastaan tytön nukkuma-aikaan. On niin kovin kiinnostunut läppäristä, ettei äiti kyllä pysty omia juttujaan katsella =)

Zoe-F Onnea uudesta työpaikasta :flower: Ja tsemppiä töiden aloitukseen. Mukavaa, että saat vähän tuollaisen pehmeämmän aloituksen työntekoon.

Minea24 Kiva kuulla teidän kuulumisianne! Ihanan nimen teidän poika sai.
Itseäni useasti mietityttää, että miten ihmeessä me jaksetaan kahden pienen kanssa ja saako esikoinen tarpeeksi huomiota, kun pikkuveikka syntyy ym. ym. Ihanaa kuulla muiden samassa tilanteessa olevien kokemuksia. Silloin aina ajattelee, että kyllähän mekin siitä selvitään!

Tyttö on alkanut puhumaan aika paljon. Selviä sanoja tulee jo useita. Tosi suloisen kuuloinen kun toistaa minun puheitani kuin papukaija :LOL:
Potalla käynti ei vieläkään edisty. Kyllä siinä istuskelee kirjan kanssa aika pitkiäkin aikoja mutta mitään sinne ei vielä ole tullut. Joka päivä en edes tyttöä siihen istuta :ashamed: Täytyisi jossain vaiheessa ottaa itseään niskasta kiinni, mutta kerkeäähän tuota :whistle:
Täälläkin jo juoksuaskelia otetaan. Varsinkin silloin, kun tajuaa, että pääsee leikkikentälle tai silloin kun juostaan äitiä tai isiä karkuun :D Ihmeen vähillä naarmuilla ollaan selvitty tästä kesästä!

Kuulumisia taas myöhemmin.

Aplo, Eini ja Einari 33+6
 
Mutylle ja Kaalle onnea perheenlisäyksestä!! :flower: =)

Zoelle
tsemppiä töitten aloittamiseen, sekä Ronille hoidon aloitukseen. Tulehan sitten kertoilemaan miten lähtenyt menemään.

Mitäs Outiukselle kuuluu??

Minea
kyseli työkuvioista.. eipä ole vielä ratkennut.. kaiketi pitäis lähiviikkoina alkaa tietämään, että osaa lapsille jatkaa hoitopaikka varausta jos sattus jatkumaan.
tosin nyt tuntuu että mielellään jäisin kotiinkin.

Täällä pottailu on ottanut tuulta alleen ja typylle ei tarvitse kuin sanoa että pitäiskö pisillä käydä niin teputtelee vessaan. Miltei aina saadaan saalista ;) Toisinaan sitten haluaa pöntölle.
Mites muilla nukutaan yöt???
Meillä heräillään edelleen joka yö. muutamia öitä oli välillä että nukkui putkeen mutta pääasiassa pari kertaa yössä herää.

Edelleen munaton, maidoton, gluteeniton ruokavalio ja näkyy kutisevan siltikin :/ välillä enempi, välillä vähempi.. tosin nyt kun tekee taas hampaita ihan urakalla niin saattaa sekin vaikuttaa.

Tänään oli sitten taas hoitopäivä lapsilla.. olivat heinäkuun iskän kanssa kotona. Poika oli yllätten jäänyt hyvin, mutta Jenna oli heti alkanut itkeä :/ Huomenna on vp ja sitten loppu viikko 7h:n päiviä.. ensi viikolla onneksi vaan 4h:n päiviä 3kpl.
Kovasti Jennaa kehuivat reippaaksi ja että miten helposti nukahtaa päikkäreille :) Ja totta, tyttö ei tarvitse kuin viedä ( usein myös vaatii jo itse pääsät nukkumaan ) uniponin ja tutin kanssa sänkyyn niin sinne nukahtaa.
Sama yleensä myös illalla. Opetteli siis kesällä nukkumaan sisälläkin ja nykyään pääasiassa sisällä päikkärit nukkuukin.

sanoja ei oikein tule vieläkään.. auto on AAAu ( toisinaan sanoo ihan auto ) kissa edelleen mauuu, äitiä kun välillä sanoo niin sanoo ÄÄÄ ja harakan korahtaa edelleen hienosti :D mummo on mummummumu, veljensä nimeä joskus on toistellut mutta ei tule vielä semmoisia "oikeita" sanoja mitä ulkopuolinen ymmärtäisi.

Jenna tykkää kamalasti kaikista menopeleistä missä on pyörät alla :whistle: =) jos jonkun oikein mielenkiintoisen menopelin näkee niin suu menee tötterölle ja toistelee uuu-uuuu.

siinäpä oli vähän meidän neitokaisen kuulumsia.

Toivottavasti huomenna olisi hyvä ilma että voitaisiin lasten kanssa ulkoilla.
 
Onnea Kaa ja Muty perheenlisäyksistä :heart: :flower:

Zoelle onnea työpaikasta :flower: ja tuo tunne alottaako työt vai ei on niin tuttu :hug:

Mä oon nyt ollu muutaman viikon kotona "lomalla" ja oon jo niin tykästyny etten viittis töihin enää palatakkaan :D Mut kai se on pakko kun oon sijaisena B)

Meillä myös on pottailu viimisen kuukauden aikana alkanu sujumaan oikein kivasti. Välillä neiti jopa pyytää ite potalle ja puristaa pissan pottaan. Pääasiassahan pissat ja kakkat vielä tulee vaippaan, mut edistys on ihan hurja kuukauden takaiseen. Voi sitä riemua kun ne pissat potasta löytyy :heart: Meillä siis neiti on aktiivisempi osapuoli pottailussa tällä hetkellä kuin äiti.

Sanoja tulee jonkin verran ja paljon yrittää matkia ja sanoa sanoja perässä. Pappa ihan on pakahtua ylpeydestä kun eka kerran tyttö huusi "pappaa".

Yöt meillä nukutaan tätä nykyään tosi hyvin. Illalla nukahtaa sänkyyn ja aamulla herää. Nukutuksessa ei tarvi mitään kikkailuja vaan viedä vaan sänkyyn. Ees hampaiden puhkeaminen ei oo yöunta häirinny. Hampaita taitaa olla jo 14-15. Tullu ihan yhtäkkiä yllättäen.

Parit korvatulehdukset on meillä sairastettu tässä loman aikana. Mut putkien ansiosta ei oo ollu ehkä niin kipee, vaan märkä valunu korvasta pois. Toki ärsyttävää kun ei meinaa millään mennä ohi, vaan lääkekuurit ollu viikon välein :/

Päiväunia me ollaan nyt sit harjoteltu sisällä nukkumaan, koska neiti karkaa rattaista. On siis valjaissa, mut jotenkin vääntää ittensä rattaista pois ja tepastelee pitkin pihaa tyytyväisenä.

Mut kesän jatkoja ja mielelläni myös olen mukana tapaamisessa jos sellainen saatais aikaseks järjestää jossain vaiheessa...
 
Hellurei! Tysseillä menee oikein mukavasti hoijossa :) joka päivästä hommaa,nyt sentää rupee olee miulla viikonloput vapaat,oikee kiva :)
Meille tuli maanantaina kissanpentu!!!!! :heart: :D aivan ihanaa ja uskomatonta! mies yllätti täysin!!
Ja jihuu,miulla menkatkii oli ja meni,joten =) nyt ootellaa et tärppääkö :D

~Marsu ja siskit~
 
heips pitkästä aikaa. lukemassa olen yrittänyt käydä mut en mukamas millään kerkee kirjoittaa ;) on kyllä mennyt hiljaiseksi tää meidän pino kun kaikki rupeaa olemaan työelämässä.
minä se vielä "lomailen"
meille ei ihmeempää kuulu. terveitä ollaan oltu nyt jo pari kuukautta mutta odottelen jo syksyä ja tulevia räkätauteja |O
noh jos nyt pääsis vähän helpommalla kun viime talvena.
jere ei vieläkään paljon sanoja sano. välillä yrittää matkia kun käskee sanoa jonkun sanan.
ohhoh ja äittäää tulee. eläimiä osaa matkia. kauheesti on kanssa ruvennut ymmärtämään jos käskee hakea jotain tai viedä esim, jotain roskikseen.
meillä oli se kesätapahtuma tuossa naapurissa ja todella hyvin saatiin rahaa kokoon leikkikenttää varten vaikka pelättiin tuleeko ketään katsomaan esitystä.
nyt suunnitellaan meidän kylän omia pippaloita mitkä on reilu viikon päästä.
sen jälkeen alkaa suunnittelua naisten hemmottelupäivästä, laskias riehasta, ensi kesän ruotsin reissusta....paljon on kaikkea =)
sitten taas pikkuherran ruokintaa ja kakun tekoon. mie taas tänään täytän 25 :D niinkuin joka vuosi :LOL:
 
Taas on aika niin vierähätänyt ettei ole ehtinyt kirjoitella. Seitsemän viikon kesäloma on takanapäin, miejen paron viikon loma samoten. Ja neiti kävi miehenkesäloman ajan opettelemassa päiväkotielämää. Ja tämä viikko on sitten ollut totista totta.

Hyvin on mennyt ja tosi reippaana tyttö ollut hoidossa mutta niinkuin Zoe sinulla, yöt tahtovat olla levottomia.

Itse niin haluaisin jäädä kotiin mutta rahat eivät anna myöten, oli jo aika tiukkaa miehen vuorotteluvapaan aikaan, saati jos tulot siitä vielä roimasti laskisivat. Mutta paha mieli itsellä kun lapsi joutuu olemaan hoidossa.

Mustikoita ollaan yritetty kovasti poimia tässä talvenvaralle. Vanhimmat lapset on pitänyt meidän taaperosta sen aikaa huolta kun me miehen kanssa ollaan kerätty tunteroinen marjoja.

Mutta nyt työntekoon jälleen. Ja oikein hyvää alkavaa syksyä kaikille!

Lotta ja tyttö 1v 5kk

 
Moikka!

Kesäkuussa oon näemmä viimeks kirjoitellut vaikka konella joka päivä käynkin. Täytyy hieman reipastua tän meidän pinon kans. =)

Hirmu isot onnittelut Kaalle ja mutylle vauvoista!Ja Minean pojalle aivan ihanasta nimestä! =)

Zoelle tsemppiä töihin, samoin marsulle ja muillekin työt aloittaneille.

Minealla siellä jo vauvakuumetta pukkaa. :D Ihan vielä en osaa sanoa miten kolmen lapsen kanssa pärjätään, laskettuuun aika olis vielä 6 viikkoa. Mutta kyllä se varmaan aika hulinaa tulee olemaan. Toisaalta mä luulen että ainakin itse jaksan vauvat paremmin "putkeen" kun että olis monien vuosien ikäerot. Sitä tulee niin mukavuudenhaluiseksi kun alkaa miettimään yöheräämisiä sun muita, jos on monen vuoden väli vauvoissa. Ja kyllähän se työkin saattaa viedä mennessään, varsinkin jos tulee mielenkiintoisia työjuttuja eteen. Toisaalta niitä vauvoja e tule tilaamalla, joten tuohon ikäeroon ei välttämättä itse pysty vaikuttaan. Meilläkin mies alkoi jo ehdottelemaan neljännen lapsen miettimistä, vaikkei tämä kolmaskaan ole vielä syntynyt. :D Mutta kyllä mä nyt menen tämän kolmannen jälkeen ainakin hetkeksi töihin. Oon itseasiassa jo alustavasti sopinut meneväni tammikuussa 2012 töihin. Tämä kolmonen on silloin vajaa puolitoista vuotias ja meidän likkakin jo lähes 3 vuotta! :D Viisi lasta meillä olis haaveissa, joten sitten joskus viiden vuoden päästä vois alkaa miettiä niitä kahta viimeistä vauvaa. ;)

Sitten tuon meidän maalismasun kuulumisiin. =) Kukas se kirjoittikaan että sanoja tulee jo lähes sata! Tais olla upupa? Teillä on siellä kyllä hurja sanavarasto jo. meillä likaltaa tulee sanoja ehkä maksimissaan 20-30. Mutta hyvin tyttö kyllä ymmärtää puhetta. Meidän esikoinekin alkoi kunnolla puhumaan vasta 2,5 vuotiaana, joten saattaa hyvinkin mennä aikaa ennen kun likkakaan kauheesti juttelee.

Pottailu ei oikein ota tulta alleen. :( Pari kertaa ollaan saatu jotain sinne aikaiseksi, mutta ei kertakaan kakkoja. ne tehdään aina vaippaan. Tyttö kyllä istuu potalla ja tietää että sinne pitää tehdä pissa, mutta aina se tehdään kuitenkin siihen viereen tai vaippaan.

Tuttipullokin on edelleen käytössä. Siitä pitäisi nyt alkaa luopumaan. Meillä oli tavoitteena kesän aikana vierottaa tyttö pullosta, mutta niin se kesä vaan lähenee loppuaan ja tyttö kävelee pullo suussa. Täytyis nyt ensin yrittää päästä päivisin pullosta eroon ja sitten sen jälkeen jättää yöpullo pois. Likka siis edelleen syö kerran yössä, mutta se on kyllä ihan tapa. :eek:

Ketteryyttä likalta kyllä löytyy. Välillä tuntuu että liikaakin. Meilläkin kiivetään liukumäkeen itse ja alas osataan tulla nätisti. Myös syöttötuoliin ja siitä pois tyttö kiipeää aina itse. Ja portaat tyttö haluaa aina mennä itse. Yhtään ei saisi auttaa. :D

Vaatteet meillä on tällä hetkellä 80-86 senttisiä. Tuntuu että ihan muutamassa kuukaudesa tyttö kasvoi ulos kaikista vaatteistaan. Nyt likalla onkin pääasiassa isoveljensä vanhoja vaatteita käytössä. Pitäis mennä vähän shoppaileen tyttömäisiäkin vaatteita. =)

Mukavaa loppukesää kaikille! B)

marza ja likka
 
Heipsan kaikille!

Johan on kesä vierähtänyt, käyn kyllä viikottain lukemassa täältä teidän kuulumisia mutten ole oikein itse saanut aikaiseksi. Koko kesä ollaan menty ja viipotettu, mä olen niiiiiiin nauttinut helteistä ja tulen ihan surulliseksi jo ajatuksesta syksystä tai kylmästä talvesta.

Sain kuin sainkin sen terveydenhoitajan koulupaikan ja aloitan opiskelut sitten syksyllä 2011. Olen kyllä niin iloinen tuosta paikasta :) Mukavaa, kun voin vielä vuoden olla kotona, sen jälkeen tuntuukin varmaan jo oikein mukavalta palata koulun penkille.

Mimosalla on par'aikaa elämänsä eka korvatulehdus, joka puhkesi tietysti just silloin kun mies oli työmatkalla. Antibiootti tepsi kuitenkin aika nopeasti, neiti on ihan pirteä jo mutta kovin räkäinen yhä. Mieskin oli kuumeessa ja flunssassa tovi takaisin, muhun ei ole vielä iskenyt... Ens viikolla olis yhdet häät ja niiden jälkeen lähdetään Kuusamoon mökkeilemään, joten toivon, etten nyt enää tulis kipeäksi.

Pottailu sujuu ihan hyvin, hitaasti mutta varmasti :) Mii on nyt pari viikkoa ilmoittanut ''kakka, pumppa!'' ja sitten ollaan menty potalle tekemään asiat. Vaipatta ollaan pääasiassa kotona, yöksi laitan kyllä vaipan tai jos mennään jonnekin.

Sanoja tulee tosiaan ihan uskomaton määrä. Muutama on sellainen, ettei vieras välttämättä ymmärrä, koska Mimosa ei osaa sanoa ärrää, ällää ja veekin on vähän pehmeä, mutta valtaosa tulee ihan oikein. Uusin sana on ''kaikku'', pyytää päästä sängystään äidin kaikkuun
:heart: Ja kesän aikana Mii on oppinut kaikkien läheisimpien sukulaisten ja ystävien nimetkin.

Pullosta juodaan vielä iltamaidot, tai siis sellaisesta Ainun taikamukista. Meillä on ollut ihan älyttömänuskomattomankamalanvaikeaa nukuttaminen siitä asti kun helteet alkoivat, samaan aikaan neiti alkoi puskemaan läpi kuutta hammasta |O joten tunti-puolistoista on mennyt siihen että likka antaa viimein unelle periksi. Ei huuda tai kiukkua, on vaan levoton ja niin väsy ettei meinaa pystyssä pysyä. Nyt tuntuis että alkais helpottamaan, joten josko syksyä kohden kokeilis pullosta päästä. Tutti on enää oikeastaan vaan unikaveri, jota pureskellaan kun ikenet kutisee ja joka puristetaan nyrkkiin kun aletaan nukkumaan. Päivisin tutit on piilossa.

Vaatteet on pääasiassa 86cm. Vk-haalariksi ostin 80cm Reimatecin, mutta Reiman mitoitus onkin aika reilua. Keväällä ostetut 21-koon Superfitit ovat jääneet kesän aikana auttamattoman pieniksi ja nyt saikin ostaa jo kokoa 23 :whistle: Kumisaappaat pitäis vielä ostaa, sit olis syysvaatteet reerassa. Sisävaatteet mahtunee loppuvuoden, saa sitten vuodenvaihteen alennuksista alkaa ostaa seuraavaa kokoa.

Liikkumisessa Mimosa ei ole kauhean rohkea. Ei juuri kiipeile ja vieraassa maastossa haluaa ottaa kädestä kiinni. Muutama päivä sitten oppi kuitenkin hyppäämään tasajalkaa, ja kävelykin on muuttunut haara-asennossa taapertamisesta ihan normaalinnäköiseksi kulkemiseksi.

Mukavaa loppukesää kaikille ja tsempit vielä töissä aloittaneille!

upupa ja Mimosa, ens viikolla 1,5v
 
moi

Jospa jaksais vähän kuulumisia laitella.
On jäänyt vähälle kun tuntuu että ei aika yksi kertaisesti riitä.
No josko korjautuu kun jään syyskuun jälkeen lasten kanssa kotiin :) Nyt olen sen päätöksen tehnyt, enkä taida edes töitä etsiä. Haluan olla myös vuoden päästä kotona kun poika menee eskariin. Ja jos niin ihana onni suotaisiin niin odoteltaisiin sitä kolmosta meille sitten.

Meillä arki rullaa niin ja näin, ja tuntuu imevän kaikki mehut.. Nyt vielä Jenna ollut viikon kipeänä ja yöt olleet jotain aivan kauheita |O hampaitakin raasulle pukkaa samaan aikaan.. nyt taitaa kalustossa olla 12kpl ja muutama uusi näkyy olevan tulossa.
Saisi jo tämä vuosi minun puolesta jo loppua :ashamed: jotenkin niin kurja, masentava ja epäonninen ollut meidän perheelle kaikin puolin.

puheesta oli Upupa ja Marza keskustelleet..
Meillä ei tule montakaan kunnon sanaa. äiäi on äiti, hauhau koira, mauu kissa. mummumm on mummo, au auto. Eilen oppi sanomaan ei =)
jos jotain on vailla ja "käskee" ölisemällä niin kysyn esim. että otatko leipää.. onko joo? ja sitten hymähtää hyväksyvästi ja nyökkää.
isi suhisee jotenkin ja isoveljen nimestä sanoo eka tavun. Omaa sepustusta tulee sitten siitäkin edestä. Puhetta ymmärtää todella hyvin ja välillä äimistyn itsekkin että mistä typykkä minkäkin asian osaa hahmottaa ja pyynnöstä toimia.

Liikkuminen on Jennalle kova juttu ja portaita kiipeää, samaan liukumäkeen pitää saada mennä mihin muutkin, keittön penkeillä&pöydälle ja millon minnekkin kapuamassa. Vauhti on kova ja kopsujakin sitten sen mukaisesti sattuu :whistle: Monta kertaa huomaan tytölle sepostavani että mitä minä sanoin.. oisko kannattanut uskoa...
Poika oli miellä paljon varovaisempi liikkumisen suhteen ja sanoikin ekat sanat 8kk:n ikäisenä.. siitä lähti puheen kehitys hurjaa vauhtia ja puhuu edelleenkin kuin papupata :kieh:

Meillä oli jo tutittomuus hyvällä alulla kunnes tuli kipeeksi :/ ei moneen päivään suostunut luopumaan tutista eikä ponista. Mutta jos nyt ei itselläkään ole voimia hypätä yöllä ylimääräistä, niin viimestään sitten kk:n päästä kun kotiin jään.

lokakuussa on sitten 1,5v neuvola. En nyt muista että annettiinko siellä rokotusta ( ei kai?? ) mutta totisesti toivon että ei, koska yhteys Jennan korvatulehduksilla ja rokotuksilla on aika selvä. Painoa on tällä hetkellä 10.6kg.. Mites muilla?? entä pituus??
Jennan pituudesta ei ole tietoa, mutta painoa on tullut lisää.. silloin 1v neuvolassa taisi olla himpun päälle 9kg sen mahataudin jälkeen. Vaikka massaa typyllä on edelleen ( ei mikään sirppana ole missään vaiheessa ollut ) sanoo moni että on sirommaksi muutunut. Tietty pituus kasvuun menee ja liikuminen vie oman osuutensa energiasta. nyt vielä syönti-puoli ollut heikkoa helteillä ja kipeänä ollessa.

nyt kipin kapin nukkumaan.. yöllä pitää hypätä ja aamulla sitten aikasin ylös.
 
Heips heips!

Meillä alkoi arki kun mieskin on lähteny töihin. Seela on ripulissa ja oksennustaudissa, vauvalle ei onneks oo tullu mitään. Seela ku on kipeenä niin nukkuu vaan entistäkin enemmän. (hyvä hyvä vaan) :) Nukkuu muutenkin tosi plajon. tarvii ainakin 12 tuntia unta yössä, sit on pari tuntia hereillä ja päiväunille. sitten saattaa nukkua pari tuntia ja ottaa vielä illalla unet. nukkumaan mennään 9-10 aikaan. tosi hienosti on menny kyllä kaiken kaikkiaan. helpompaa ku luulin!
no, nyt vauva heräs, toiste enemmän!
 
Oi oi, ihan pihalla koko touhusta.
Kesä mennyt huristen kesälomasta nauttien ja lämpimistä säistä. Uitu on paljon ja otettu päikkäreitä. Ei ole kauheesti koneella kerinnyt olemaan ja hyvä niin. Mutta ilmoitus vaan että hengessä ollaan edelleen.

Niin ja täällä yritetään tutista vieroittautua, luulen että enemmän vanhemmista kiinni kuin pojan panoksesta. Nyt jätetty kokonaan päivätutti ja jos sitä nyt siirtyis pois jättämään sen yötutinkin.
Puhetta ei edelleenkään tule, erinäisiä muutamia sanoja. Takapakkia menty tässä asiassa kun hoitoon meni.
Uhma on päällä ja testaillaan oikeen pilke silmä kulmassa vanhempien pinnaa ja ruokalakko aloitettu. Ei sitten mitään syö päivän aikana, muutama muki mehua ja ehkä jopa 2 lusikallista ruokaa. Huijattua saan välillä syömään enemmän kun isken lautasen itseni eteen ja annan pojan sormilla ottaa siitä lautasen reunalta. Epätoivoiset on äidin yritykset saada edes jotain pojan masuun. Mutta kaipa ei ole nyt mikään kasvuvaihe ja ruoka vaan ei maita. Mutta kun äitille maittaa pojankin edestä niin tietty sitä vähän paniikissa on ;)
Mitäs muuta...pottailua ei olla aloitettu, ei mun hermot vaan kestä, muutamat kakat tehty mutta sekin vahingossa. Elikkä vanhemmista on tämäkin kiinni...blaah, ei vaan jaksa..

Fasu ja Weeti 1,8v
 
Kirjottelut on jäänny, joo. Järkytys oli suuri kun avasin tänään sivuston muutaman viikon tauon jälkeen ja koko homma oli menny aivan uusiin puihin - hyvä että löysin teidät vielä:LOL:

Työt aloitin 16.8 ja mies jäi Siirin kanssa kotiin, on vuorotteluvapaalla vuoden loppuun. Tänään just hain päivähoitolomakkeen ja pitäis laittaa paikka hakuun ens viikolla (täällä suositellaan hakua neljä kuukautta ennen tarvetta).

Reissattu ollaan parin viime viikon aikana kovasti. Siirin kanssa tein ensin kolmen päivän reissun Kirkkonummelle entistä työkaveria moikkaamaan. Junalla matkustaminen meni oikein mukavasti 8 5 tuntia), mutta päikkäreitä ei siellä maltettu nukkua ollenkaan.

Mennyt viikonloppu (pe-ma) oltiin koko perheen voimin Ahvenanmaalla katsomassa beachvolleykisoja. Autolla turkuun ja sieltä laivalla. Meillä oli helppoa oloa perillä, kun nautimme VIP-paketin eduista perillä (kuljetukset satamasta, buffetruokailu pitkin päivää, ilmaisia drinksuja, pelien katsomista aitiopaikoilta, ilmaista casinorahaa ja muuta mukavaa.
Matkat meni tosi hyvin ja Siiri oli kyllä mainio typy kaikin puolin. Hengaili kisapaikalla ihan hienosti kahdeksan tuntia putkella - nukku kun nukutti, leikki omiaan ja ruoka maistui buffetpöydästä. maailman parhaat pelaajat ihasteli ja jututti meidän typyä ja Siiri oli kerrassaan valloittava:heart:

Pakko lähtee nukkumaan - nyt tuntuu kelpaavan vain äiti...

Vi ses!

Kaatjuska ja Siiri, pian 1 v 5 kk
 
Hellurei! Miulla on viel nelisen viikkoo töitä.
Aamulla,ai että koski hartiaan,,ja nyt on paikat niin jumissa et paita ei mee pääle!!! Ja oikee itku tuli ku koskee nii paljo!! En saanu Emppuu ees rattaisii nostettuu.. Mitehä tää tästä oikee,pitääkö se päivystyksee lähtee..ite vaa en kyl voi autolla ajaa..
Koira ja kissa on keskenään oikeen mukavasti ja tyssit tykkää kovasti. Minnillä on massu ruvennu toimii oikeen hyvin jo yli 10 päivää putkeen ja ilman mtn pehmentäjiä. Emppu on kova kiipeilemään ja kaiken päälle pitää käyvvä istumaan! Muutamia sanoja tulee; äiti,pupu,potta,kakka,kiitti,auto.. Puhetta ymmärtää tosi hyvin. Päikkärit nukutaan viel ulkona rattaissa. Tuttipullot on otettu pois,juo nokkamukeista. Hoijossa menee oikeen hyvin.
Miulla on nyt ollu kahet menkat imetyksen jälkeen. Menkat oli kax päivää myöhässä jote jännityksellä tein testinkin mut negaa se näytti.. Nyt sit lasketaa ovis päiviä ja koitetaa uusix =)
Nyt täytyy mennä vaix kahvii juomaan ja rahkaomena piirakkaa syömään,tekasin sen eile :p ..ja jospa tää kipu tästä joskus helpottas.. :| ei pää ees käänny..
Mut mukavaa jatkoo ja palataan taas :wave:

~Marsu ja siskit~
 
On kyllä hiljentynyt tämä meidän pinomme. Aika moni onkin jo aloittanut työelämän, siitä vissiin johtunee.

Upupa Paljon onnea opiskelupaikasta!

Tutista ja pullosta ollut puhetta. Meillä tytöltä lopetettiin iltamaidon antaminen tuttipullosta about kuukausi sitten. Eipä ole sitä edes kaipaillut. Ei siis saa enää ollenkaan maitoa ennen nukkumaanmenoa. Onkin alkanut tankata iltapuuron aikaan enemmän maitoa kitusiinsa.
Tutti on käytössä ainoastaan päivä- ja yöunilla. Vielä en viitsi kokonaan vieroittaa tutista kun pikkuveikka syntyy kohta, niin saakoon vielä tuttia syödä. Ehkä tuossa parin vuoden kieppeillä jaksaisi alkaa tuohon tuttisotaan : /

Pottailu Juu, ei ota meilläkään oikein tulta alleen. Tuollahan tuo potta sohvan takana on pölyyntymässä. Ei kertakaikkiaan ole saanut aikaiseksi alkaa tyttöä siihen opettamaan. Joskus tyttö itse sen hakee tuohon olohuoneen lattialle ja sitten lueskellaan siinä kirjaa, mutta kertaakaan ei ole mitään saalista sinne saanut. Ymmärtää kyllä, jos on tullut kakka vaippaan. Alkaa kovaan ääneen huudella "kakkaaa, kakkaa". Ei vielä osaa yhdistää, että pitäisi ne potalle tehdä.
No, uskon kyllä, ettei tyttö loppuelämäänsä vaipoissa vietä, kaikki aikanaan.

Danjuska Meillä tyttö saa 1,5v-neuvolassa rokotteen. Toivottavasti ei teidän Jennalle tule siitä mitään vaivoja!

Meidän tytöstä on tullut aikamoinen apina. Kiipeilee ihan jokapaikkaan mihin vaan pääsee. Keittiöjakkara on pitänyt piilottaa kylpyhuoneeseen kun kiipeilee sen päältä pöydille sun muuta. Siirtelee jakkaraa haluttuun paikkaan ja siitä onkin sitten mukava kiivetä esim. keittiön työtasolle. Yksi päivä mies oli tytön kanssa kaksistaan kotona. Mies tiskasi eikä huomannut, että parvekkeen ovi oli jäänyt auki. Siellähän se tyttö istuskeli parvekkeen pöydällä ja oli kurottamassa parvekkeen laidalle :O Siinä olisi voinut käydä ihan tosi huonosti! Ei parane enää jättää tyttöä hetkeksikään ilman valvontaa.

Sanoja tulee jo aika paljon. Ja uskomatonta, miten paljon pieni ihminen voi ymmärtää puhetta!

Vaatteet on nykyään kokoa 86cm. Kaapissa on paljon 80cm vaatteita, joista jäänyt puntit ja hihat lyhyeksi kesän aikana. On siis pakko lähteä kirppiksille ja kaupoille shoppailemaan tytölle syksyksi vaatetta, harmi;)

Meidän tytöstä tulee isosisko 14.9. Pikkuveikka syntyy sinä päivänä suunnitellulla sektiolla. Enää siis pari viikkoa aikaa=) Vähän mietityttää, että miten sitä leikkauksen jälkeen on kykeneväinen hoitamaan tuota vikkelää esikoista, mutta eiköhän siitä selvitä!

Tänään viedään tyttö minun porukoille yökylään ja päästään miehen kanssa kaksistaan viettämään vähän laatuaikaa. Sitä kun tuskin tulee lähdettyä pitkään aikaan minnekään uuden vauvan syntymän jälkeen. Pitää siis nauttia oikein kunnolla tästä vapaasta:D
 
Heippa taas!

Jopas oli tää sivu uudistunu, hetken piti etsiskellä, että missäs tämä ketju onkaan. Onneksi löytyi!

Täällä on loman jälkeen työt alkaneet, ja Leo on mennyt perhepäivähoitoon. Menee ihan hyvin hoidossa, mutta hoitaja nukuttaa päikkäreille pullolla, kun muuten ei rauhoitu. Ja minä kun ennen hoitoa sain jätettyä sen päikkypullon pois..... No olkoot nyt näin aluksi. Hirveän väsynyt poika on kyllä iltaisin, en tiedä miten paljon ne siellä leikkii ja riehuu ? Mutta tosi kiva täti =)

Pottailu ei suju, Leo ei tykkää istua potalla. Ostan varmaan sellasen wc-pöntön lasten reunan, jos tykkäisi sitten siitä. Vaippaa kiskoo välillä pois jalasta, joten vissiin se potta/pönttötaito pitäs kohta oppia. Ei siis tykkää vaiposta oikein enää..

Sanoja tulee ehkä 1 viikossa: anna, joo, äiti, ota, ei on kuultu nyt todistettavasti. Mutta musta näyttää, ettei Leoa vaan huvita puhua. Juttelee omalla kielellään ja äänenpainoilla, ja käyttää käsiä apuna. Esim. kun on nälkä, niin näyttää leipäkoria, ja sitten suuta. Kun kysyn, että onko nälkä, niin nyökyttää ja hymistelee tyytyväisenä. Kun pitäisi vaihtaa vaippa, niin näyttää vaippaa ja viipottaa vessaan. Kyllähän tuosta jo tajuaa :heart:

Eli joissain asioissa tullaan kai vähän perässä, mutta liikkuminen on tosi kovaa. Juoksee etu- ja takaperin, osaa kuperkeikan, kiipeää vaikka minne. Ja hyppii tasajalkaa. Yhdellä jalalla ei sentäs vielä.

Haaveillaan muuten toisesta lapsesta, mutta pitäisi saada edellisen jäljiltä olevat 5kg painosta pois, en muuten ala jos tulee uutta kiloa vaan edellisen päälle. Ja parin vuoden takaiset housutkin ois vihdoin ja viimein kiva saada jalkaan. Eli nyt joku terveys- ja kuntokuuri päälle!

Niin ja tontti saatiin kaupungilta vuokrattua, ensi keväänä aloitetaan talopaketti-urakka!

Onnea Aplo matkaan 14.9, jos en ennen sitä täällä ehdi käymään!

T.Marais ja Leo, kohta 1,5v!
 
Moi!

Tulin pikasesti lukeen kuulumiset kun ei taas meinaa tulla uni silmään.

Marais, kovasti toivotan jo nyt tsemppiä talon rakentamiseen. Mitän herkkua se ei kyllä ole pienten lasten kanssa, ainakaan meillä, mutta ihmeesti sitä jaksaa kun tietää että pian pääsee omaan kotiin. =) Joko teilllä on talopakettitoimittaja valittuna? Mihin päin muuten rakennatte?

Kaatjuska, huippuihanlta kuulosti teidän Ahvenanmaa-reissu. =) Tuommoista vip-kohtelua olis itsekin vailla. :D

Aplo, saako kysyä miks vauva syntyy suunnitelulla sektiolla? Toisaalta varmaan aika hassua tietää vauvan tarkka synytymä ajankohta etukäteen, mutta toisaalta eipähän tarvitse odotella ja jännittää synnytyksen käynnistymistä. =)

Pottailusta, meilläkään ei tosiaan to pottailu ota onnistuakseen, mmutta samaa likka alkanut tekeen kun Maraiksen Leo, eli vaippaa ollaan koko ajan repimässä pois. :D Ja kun likka istuu potalle sanoo itsekin pissss pissssss, kun sillä tavalla olen yrittänyt opettaa pissaamista. Mitään pottaan ei kuitenkaan tule. Ja meillä likka on nykyään niin hienohelma, ettei tee ikinä kakkaa pissavaippaan, vaan vasta kun oon saanut kuivan vaipan tilalle, niin heti siihen tehdään kakka. :D

Meillä myös siirryttiin nukkumaan päikkärit sisälle, kun rattaissa tyttö vaan huusi ja kiukutteli. Päätin tuossa viime viikolla sitten kokeilla miten nukkuminen sujuu sisällä ja yllätyin kyllä kun ei tarvi kun maitopullo antaa niin siihen likka nukahtaa. Oon muuten nyt jättänyt tuttipulon pois, eli tyttö saa pullon ainoastaan nukahtamiseen. Vaikka siitäkin tavasta pitäis päästä eroon...

Nyt meen kokeileen uudestaan unihommia. Mukavaa syksyn alkua kaikille!

marza ja likka 1,5 v
 
Viimeksi muokattu:
Moro! Se on sit vika sairaslomapäivä ja huomenna aamulla töihi ja tyssit hoitoon. Tosiaan se piti sinne päivystyksee sit lähtä..nyt helpottaa ku sain kolmiolääkettä ja buranaa..harmi vaa ku huomennakii pitää popsii buranaa et voi tehä töitä,,ku voiski ottaa sen toisenki,,mut ei..sithä sen näkee kui paljo koskee..koitetaa vaa selvitä..
Tänää tuli mummi ja ukki käväsee meillä :) oli tosi kiva!
Minni pyyvvelly jo synttäri lahjoja ku sil on 9.10 4v synttärit,,jo 4!! Kyl se aika o menny nopeeta. Miulle nii sano et haluis semmosen ihanan paijan missä on pöllö ja tähtiä =) jote etin jonkun kivan hupparin ja siihe kangas pöllö merkin ja sit keltasesta kankaasta ne tähet ompelen ni tulee ainakii uniikki vaate =) ja sit tänää oli mummilt apyytäny kenkiä,nii selitelly et jos menee muut kengät pienex..aika hyvi aateltu :heart:
Emppu se o kans varsinainen kiipeilijä ja peppu pitää iha joka paikkaan laittaa :heart: Hiuksiin haluu välillä nipsun,ku ottaa Minnistä mallia. Sanoja alkaa tulla koko ajan enemmä. Uusimpia on kurkku ja kauko (kaukosäädin). Möksähtääki aika usein ja sit onkii suu iha myttyrällä ja ilme on muuteskii aika hauska :D ja ulkona ollessa sit lähteeki hattu ja kengät jalasta :rolleyes: että näin! Onks muilla tommosii kiukkukohtauksii?
Sit iha semmosia omia päähän pistoja,,eilen istuttii sohvalla ja katottii piirrettyjä ni yhtäkkii Emppu nous sohvalta ja läx mitää sanomatta keittiöön,kohta se tulee sieltä muropaketin kans :D kipuaa sohvalle ja käy natustaa niitä :popcorn: :D kyllä sai nauraa!!!
Hyvää syksyn alkuu vaa kaikille!! :flower:

~Marsu ja siskit~
 
Heippa!

Mistäköhän kaikesta täällä on juteltu...

Sanat: Seelalla on n. 20 sanaa, jotka tulee selvästi. Joka päivä tulee juttua seelan ihan omalla kielellä. Hauska kun yrittää matkia aikuisten äänen painoja. Touhuaa kovasti nukkejen kanssa. Hoitaa ja hyssyttöö taaperokärryissä. Äiti tosin saa imettää nuket. :)

Danjuskalle onnea yritykseen!
Marsu: tärppäysyrityksiä sinnekin päin. Huvittaa ku mulla alko menkat yhtäaikaa sun kanssa!! (siis nyt jo alko synntyksen jälkeen. Harmi! mulla ei oo ollu ikävä! tuntuu ku ois teurastamolla....)

Potta: Meilläkin on, mutta seela ei siitä paljon perusta. Aattelin sit lähempänä 2 vuotta alkaa siihen hommaan.
Nyt ollaan oltu viikko ilman tuttia. Fasu muistaakseni kans mietti tutista vierrottamista... Meillä se kävi yllättävän helposti. Meni samoilla huudoilla kun kulmahampaat tuli. Meillä se tutin syönti meni siihen, että seela söi sitä koko ajan. lussutti menemään, eikä jutellukaan enää mitään. Leukaan tuli näppyjä ku oli märkänä kuolasta koko ajan. Pullo jätetään pois tässä jonkun ajan päästä. Yks päivä oltiin ilman pulloa, mutta seela ei juonu niin paljon ku ois pitäny ja vielä illallakin oli kuiva vaippa. Varmaan alkais juomaan enemmän ku ois pidempään pullo pois, mutta yks asia nyt kerrallaan.

meillä oli viikko sitten ristiäiset ja kuopus sai nimeksi selina. aikalailla samalaiset nimet, mutta eipä tuo meitä haittaa. on ihan selinan näköinen :) Selina on kyllä ihan luksusvauva. NUkkuu 7 tuntia alkuyöstä (eli lähes aamuun asti)syömättä. Tosin nyt on tiheenimun kausi ja syö 2 tunnin välein, mutta eiköhän se tästä taas tasoitu. meillä tyttäret nukkuun onneks yhtäaikaa päiväunet. eilenkin vetelivät 3 tuntia unta huppuun. SAin sittten viettää sitä kuuluisaa omaa aikaa. 2 lapsen kanssa on mun mielestä helpompaa ku 1 kanssa. meillä ainakin tulee pidettyä tarkemmin kiinni päivärytmistä ja siksikin selina on varmaan niin helppo vauva, ku isosiskon takia pitää pitää tarkasti kiinni rytmistä. arki kyllä rullaa meillä helposti eteenpäin, mutta vapaapäivät tuppaa sitten olemaan kitinää ja itkua jos ei rytmejä noudateta.
 
: / voi plääh! Viikko saikkaria takana,tänään töissä..noh sitte..Minnille nous eile illasta kuume..ja sit mietittiinkii et kuka menee töihi ja mihi tyssit menee..huh huh..sit tehtii niin et Emppu meni hoitotätille ja Minni meni sit hetkex ukin luo..mie hain sieltä ja sit hakee Emppu..voi voi ku sit mietittii huomista..nyt o iha mahotonta..miten voi koko aja olla jotai..ja Empulla taitaa olla lämpöö..itkuu on ihan koko ajan..mies tulee vasta 10 jälkee illalla..huoh!..

~Marsu ja siskit~
 
Marsu mites teidän viikko on menny? Onko tyssit jo terveempiä? On se kyllä eri säätämistä noiden tulemisten, menemisten ja olemisten kanssa, kun molemmat on töissä. Meillä ei vielä kokemusta tuosta, mutta sympatiat teille! Tärppituuria myös!

Zoe herkuttele vain ajatuksella palkkarahoista - johan sitä pitkään ollaan vähemmällä kituutettukin! Mulla ei tuo työelämä ole suurempia positiivisia fiiliksiä aiheuttannu, mutta kyllä se aina mukava on ajatella tulevaa palkkapäivää=)
Siiri sairasti vauvarokon keväällä. Jännä kun ne näpyt tulee vasta siinä vaiheessa, kun kuume jo laskee.

Muty onnea Selinalle nimestä! Ei ainakaan mun mielestä ollenkaan liian samanlaiset nimet - rimmaa hyvin!

Aplo teillä enää muutama päivä vaavin tuloon!!! Oot voinnu kertoakin jo, että miksi päädyttiin suunniteltuun sektioon, mutta eihän tää lahopää muista. Ei tartte kommentoida, jos et aikasemminkaan ollu asiaa valassu. Tsemppiä koitokseen!

Marais onnea tontinsaannista! Saitteko ykköstoiveenne? Potkua painonpudotukseen ja vauvasuunnitelmiin!

Täällä niin monella on taas vauvahaaveita... Meillä ei isäntä ole vieläkään oikein innostunut ajatuksesta. Mulla kyllä rupeaa vauvakuume nousemaan, valmis olisin ollu yritykseen jo millon tahansa Siirin syntymän jälkeen. Tänään pitäis pistäytyä naapurissa vilkaisemassa viikon vanhaa pikkuista tyttöstä. Tyttö oli syntyessään vain reilut 2,7 kg ja lupasin antaa kaikki Siirillä olleet 50 cm vaatteet lainaan. Voipi nostattaa vauvakuumetta entisestään, mikäli pääsen nyytin näkemään...

Meillä sairastettu flunssa vuorovetona jo kolme viikkoa. Eikä loppua näy! Tuntuu tänä syksynä olevan tosi sitkeää sorttia tämä tauti.

Siiri heräilee päikyiltä. Kuulumisiin!
 
Heips!
Pikasesti ilmottelen et hengissä ollaan, vaikka kirjottelut on jääny vähemmälle.
Tuntuu, et on ihan hirmusen vähän illassa aikaa ja sit ei ees viitti koneella istuksia. Hiljasta täällä näyttää muutenkin olevan :)

Upupa, onnea opiskelupaikasta!

Danjuska, jos Jenna ei 1v3kk ollu neuvolassa/saanu rokotetta tulee se nyt 1v6kk iässä.

Marsu, tytöille paranemisia.

Meillä neiti 1v6kk 11,5kg ja 81,5cm. On vaan niin töppöjalka, et 74-80 edelleen sopivia :D
Kotona pottailu onnistuu tosi hyvin, mut hoidossa osottaa mieltää, kun on toinen 1-vuotias hoitajaa jakamassa.
Kauhee rämäpää tuo tyttö on. Isoveljiltä ottaa mallin kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan. Ajatuskupla pään päällä "kyl mää kans osaan" :D :rolleyes:
Sanoja ei edelleenkään ihan hirveen montaa tuu, mut osaa kyllä ittensä ilmasta.
Yrittää ihan hirveesti pukee ja riisuu. Housut osaa ottaa pois ja pukee ja kenkiä, lakkeja ym pukee ja riisuu vauhdilla.

No nyt on silmät niin ristissä, et on paree mennä unille! |O Öitä!

Palaillaan paremmalla aikaa!
 
Moikka!

Tulin taas näin iltasella kurkkaan kuulumiset kun lapsetkin nukkuu.

Mä punnasin likan tässä yks päivä vaaálla ja tulokseksi tuli 11,5 kg. Kahden viikon päästä on 1,5 vuotis neuvola, joten sieltä saadaan sitten "virallinen" tulos.

Likalle on nyt tullut jotain ihme näppyjä kainaloihin ja selkään. Ensin ajattelin niiden olevan molluskoita eli ontelosyyliä, kun meidän esikoisella oli semmoiset tuossa kesällä jotka lähti osterivinokas-kuurilla pois. Mutta nuo tytön näpyt ei oo yhtään samannäköisiä kun isoveljensä näpyt. Pitää vissiin varailla aikaa lääkäriin ja käydä näyttämässä, kun eivät tunnu lähtevän kortisonilla pois.

Täällä myös jännitellään koska kolmas vauva haluaa tulla maailmaan. Laskettuun aikaan on kolme viikkoa ja vähän on jo supistellutkin. Muuttamaan me ei nyt sitten ehditäkään ennen kolmosen syntymää, muitta minkäs teet. Kyllä noissa raksahommissa vaan kummasti menee aikaa varsinkin kun on pieniä lapsia. Helppoahan se olis raksailla vaikka joka ilta jos oltais miehen kanssa ihan kaksin. Eikä kuitenkaan haluta että lapset joutuu joka päivä hoitoon, vaan että eletään ihan normaalia elämää raksahommista huolimatta. Tietty tuo mies ei ole kotona niin paljoa kun normaalisti olisi, mutta siihen taitaa olla lapset jo tottuneet...

muty, kivan nimen annoitte tytölle. Eikä munkaan mielestä yhtään liian samanlaiset. Sopivat tosi hyvin yhteen. :)

Nyt meen kattoon vähän telkkaria ja maisteleen juuri uunista tullutta kukkakaaligratiinia. :D

marza
 

Yhteistyössä