Maalismasut 2009

en ole ainut kuka ehtis panikoida mihin on meidän pino hävinnyt kun on taas sivut uudistuneet :D
enhän mie enään edes muista tai siis osaa käyttää sitä tummennusta :confused:
no mutta upupalle paljon onnea opiskelu paikasta :)
ja kaatjuska aivan ihanalta kuulosti teidän matka vip palveluineen. vähän olen kade :)
täällä on muillakin syksy saapunut sairastelujen puolesta.
meilläkin alkoi elokuun lopulla. molemmat nuorimmaiset tulivat flunssaan ja jerellä ei vaan helpannut vaan tuntui pahenevan. yllätys yllätys lääkärikäynnillä löytyi korvasta vinoon mennyt tuubi ja siellä oli tulehdus. toisessa korvassa tuubi paikoillaan joten se oli terve. ja sitten vielä keuhkoputken tulehdus. näillä mennään taas tämä talvi :mad:
ihania muuten nuo uudet hymiöt :)
mulla olis perjantaina jännät paikat. menen pankkitädin kanssa juttusille jos saisin vähän lainaa ja jos luppaa niin tämä flikka pistää firman pystyyn. pitäkäähän peukkuja =)
nyt valmistautumaan salille lähtöön. ihanaa kun täällä meidän tuppukylässä on salilla sellainen tunti mihin voi ottaa lapset mukaan eikä tarvitse katsella muiden vihaisia ilmeitä. ekaa kertaa jere tulee mukaan joten saas nähdä tuleeko siitä mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Säännöllisesti luen juttujanne, mutta harvoin on ollut aikaa niin paljon että olisi ollut aikaa istahtaa kirjoittamaan asti! Nyt meillä kuitenkin sairastetaan ja sen vuoksi olen Saagan kanssa ollut päivän kotona! Neiti meni päiväunille ja itse hyökkäsin kirjoittamaan =)

Niin ne tuntuu jatkuvasti kehittyvän nämä meidän "vauvat"! Meillä olisi ensi viikolla 1,5- vuotis neuvola, innolla odotan kuulla neidin mitat pitkästä aikaa! Hieman jännittää se MPR- rokote kun siittä ollut niin paljon negatiivisia oireita, mutta jospa se hyvin menisi *koputtaa puuta*. Saaga viihtyy hyvin hoidossa ja on saanut nyt tosi kivan hoitajan! Kesän vietti päiväkodissa mutta nyt kyllä huomaa että perhepäivähoito on vielä parempi paikka! Sinne jää aina niin hyvillä mielin, hyvä että sisälle keretään kun jo vilkuttaa äidille "hei,heitä" :heart:

Miten teillä muilla noudatetaan ruokarytmiä nyt kun muksut on jo isompia? Mun tuttaa kovasti ihmetteli kun meillä syödään edelleen viisi kertaa päivässä??? :confused: Itse en ole ollenkaan kyseenalaistanut koko syömistä kun ruoka maistuu hyvin joka kerta ja eikö se ole ihan suositeltuakin? Tämä tuttava ihmetteli miten jaksan laittaa kaksi lämmintä ruokaa, puuroa jne päivässä? Mielestäni se on hyvinkn tavallista :) Olen kyllä ajatellut että sama rytmi saa jatkua vaikka aikuisuuteen saakka jos vain neidille ruoka maistuuu!!!!

ZOE: Aika epäreilulta ja julmalta tuntuu sinun työnantajasi!!!!! Jos syyt ovat aiheettomia niin kannattaa olla yhteydessä liittoon (?) tai johonkin joka ajaa työntekijöiden etua, koska jos on laittoasta irtisanoutumisesta kyse niin ta on velvollinen sulle maksamaan kahden vuoden palkan!!! Mutta ajattele positiivisesti että jos työnantaja oli noin tympeä niin on paljon parempiakin töitä tarjolla, etkä joudu sitä pidempään kestämään!!! Ja mikä parasta saat viettää laatuaikaa Ronin kanssa!!!

APLO ja MARTZA: Tsemppiä tulevaan koitokseen, tulkaa ilmoittelemaan kun uudet tulokkaat ovat päässyt maailmaan :heart:

Kuulisin muutenkin teidän usempilapsisten perheiden mietteitä miten arki sujuu kahden lapsen kanssa!?!! Täälllä nimittäin vavakuume nostaa kovasti päätään :p ja miehen kanssa on päätetty joululta jättää asia "herran haltuun". Ensin haluan käydä erikoitumisopinnot lopppuun ja hankkia työkokemusta sen verran ettei enää tarvii viedä lasta niin pienenä hoitoon kuin Saaga oli!!!! Ja sitten vielä ensi kesänä olisi tarkoitus vihille astella, joten toivon ettei minun kovin iso valaskala tarvisi silloin olla jos raskaana olisinkin :D Mutta saa nähdä kuin käy!!!

Mutta nyt taidan lähtä päiväkaffelle ja siivoilemaan! Toivottavasti pino vielä virkistyy syksyn tultua, uttujanne on niin ihana käydä lueskelemassa!!! VOimia kaikille syyslentsun kourissa oleville, itse nautin kun saan olla kotona neidin kanssa, vaikkei tietenkään ole kiva että toinen on kipeänä!!!

Ihanaa syksyä kaikille!!!!

-Viola ja Saaga pian 1,5-vuotta-
 
Heipparallaa vanhat tutut !

Vierähti sitten viime käynnistä tovi. :ashamed:

Lotta on kasvanut ja oppinut vaikka mitä. Kaksikielisyyden saloihin ollaan päästämässä ja tyttö viittoo jo joitakin viittomia ja oppii lähes joka päivä uuden viittoman.

Mittasin pituuden tuossa illalla ja tulokseksi tuli 76cm. =)

Uusia kenkiä ollaan juuri katsomassa, edelliset eivät tunnu enää menevän jalkoihin. Korkea aika ostaa siis tulevaksi talveksi lämpmät ja kunnolliset kengät. Haalareita olen käynyt Junioreissa ihastelemassa. Pitää lähemmäs talvea käydä sovittaa ja ostaa.

Pottailu ei vieläkään suju, mutta kaikki aikanaan niinkuin on tapana sanoa. :D Istuu kyllä mielellään potassa. Kehuja tulee ja lukee kirjaa mielellään samalla.

Tässä vielä videolinkki jossa Lotta näyttää kuinka viitotaan, videossa ikää 1v 4kk:
YouTube - Lotta viittoo

Ja lopuksi vielä kuva:

Syksy on jännä juttu!

Mömmis ja Lotta 1v5kk
 
Hei!

Käytiin eilen 1,5-vuotisneuvolassa. Keskikäyrää pitkin mennään painossa ja pituudessa, uskomatonta on ollut neidin kasvu siitä reilusta parikiloisesta nyytistä isoksi tytöksi! Mpr-rokote saatiin jo 1v3kk-neuvolassa ja nyt annettiin vain meidän itse hankkima A-hepatiittirokote. Terveeksi tytöksi Mimosan totesivat ja ''puheenkehitys on huomattavasti ikäisiään edellä'' :D Arvatkaapa ketä komensi heti alkuun lääkäriä, että: ''ovi kiinni!'' Korvat tsekattiin kanssa kun se tulehdus oli kuukausi takaperin ja siitä nousi niin kauhee huuto, ettei meinannut tulla mistään mitään mutta saatiin kuitenkin katsottua ja kaikki oli OK.

Mitat vielä, suluissa 1v3kk-mitat

11880g (10180g)
83cm (79cm)

Kiva kuulla susta, Mömmis! Ja aivan ihana video ja kuva! Mistä tuo Lotan takki on?

Zoelle halauksia! Mä ottaisin kans yhteyttä liittoon tms. koska ei tuo nyt ihan sääntöjen mukaisesti kuulosta menneen... Mutta yritä tosiaan ajatella asioiden hyviä puolia, saat olla Ronin kanssa vielä kotona eikä tartte tehdä töitä ikävässä seurassa. Se viihtyvyys töissä on kuitenkin aika tärkeetä.

Aplolle ja Marzalle toivotan minäkin onnea tulevaan koetukseen! :)

Viisi ateriaa syödään joka päivä. Kuumimmilla helteillä syötiin vaan yksi lämmin ruoka ja kaksi välipalaa, kun selkeesti kuumuus vähensi ruokahalua. Mutta muuten mennään aamupala-lounas-välipala-päivällinen-iltapala-linjalla. Kaikille se ei tietysti sovi, mutta meidän päivärytmi rakentuu käytännössä ruoka-aikojen ympärille ja se on meille hyväksi havaittu.

cadillac tsemppiä, rohkea olet kun oman yrityksen perustat! Sopiiko kysyä, että minkä alan firmaa alat pykäämään? :)

Tilasin Mimosalle jo toppahaalarinkin, se tuli viime viikolla ja on just passeli, Minymon Fine Rose-haalari koossa 86. Vinkkiä vaan jos joku etsii vedenpitävää haalaria joka ei olis niin jäätävän hintanen kuin Reimatecin yms. topat, muutama tuttu kehui Minymoa ja tuntuis ainakin hyvältä materiaalilta.

Talvikengistä en tiedä oikein mitään, Kuomat on kuulemma hyvät peruskengät mutta kun sellaisia kaupassa katselin niin vaikuttivat jotenkin niin... isoilta? Mimosalla on tosi kapea jalka, toki talvikenkään nyt yleensä tulee villasukka suurentamaan jalkaa mutta silti... Eccot yms. maksaa niin hunajaa etten tiedä, viitsinkö sellaisia ostaa kun tod. näk. jäävät vielä kesken talven pieniksi. Suositelkaa hyviä kenkiä!

Nyt tämä täti alkaa hinnoittelemaan kirppiskuormaa, anoppi haki Miin hoiviinsa siksi aikaa ettei ole pientä apulaista pyörimässä jaloissa (lue: repimässä hintalappuja ja sotkemassa vaatepinoja). Mies on viimeisellä kartoitusreissullansa eli ollaan tämä viikko Miin kanssa ihan kaksin.

upupa ja Mimosa 1v6kk
 
Meidän tytöstä tuli eilen aamulla klo 8:32 isosisko! :heart:
Painoa pikkuveikalla 3135g ja pituutta 51cm.
Leikkaus oli aikasta kamala kokemus, mutta nyt itsellä vointi jo tosi hyvä. Vauva voi myös hyvin. Sokereita vauvalta mittaillaan muutaman tunnin välein, kun tuppaa laskemaan vähän liian alas : /

Ei muuta nyt tällä erää. Kunhan tulin kuulumiset kertomaan.
 
Aplo onnea pikkuprinssistä:flower:

Mömmis olipa mukava yllätys kuulla teistäkin!!! Ihana kuva Lotasta, näyttää jo niin isolta tytöltä.

Zoe voi ankeus tuota sun työjuttua - ei voi ymmärtää! Toivottavasti asiat ovat selvinneet ja palkka maksettu. Kuulosti kyllä niin törkeeltä tuo homma. Hyvä puoli ehdottomasti on, että saat jäädä uudestaan Ronin kanssa kotiin. Mua on suorastaan ruennut melkeen kaduttamaan, että en jäänyt kotiin vielä...

Täällä flunssat antamassa pikkuhiljaa peeriksi, johan sitä itse tuli sairastettua kuukausi. Vieläkään ei täysin ole keuhkot kunnossa ja yskä pois.

Siiri on alotellu muskarin tuossa muutama viikko sitten ja tykkää kovasti. Perjantaisin käydään puoli tuntia musisoimassa konservatorion ryhmässä. Tosi hauska seurata noin kymmnkuntaa saman ikäistä naperoa. Ovat niin omia persooniaan kaikki.

Kotipuntarilla punnittuna Siiri on vielä alle 10-kiloinen. Pituutta tuntuu kasvaneen loppukesästä ja alkusyksystä kovasti. Kuun lopussa 1v 6 kk neuvola ja mukava saada sillon mitat päivitettyä. Jännitän vähän, että tuleeko tuosta painosta jotain sanomista. Miehen kanssa ollaan kyllä oltu laihunkaisia myös, kaksivuotiaina 10,5 ja 10,8 kg. Että eipä näillä geeneillä ilmeisesti massaa kerry!
 
Viimeksi muokattu:
aplolle ja perheelle paljon onnea pojusta :heart:
upupa kerron heti kun vaan saan asiat järjestykseen eli toiminimen ja muut. sen verran voin paljastaa että lapsiin liittyvää ;)
hei kertokaahan nyt joku miten sen tummennuksen sai kun ei muista?
 
Heippa!!

Onnea Aplolle pikkuprinssistä!!

cadillac, huomasin vasta äsken että oli muutama viikko sitten laittanut yksäriä. :ashamed: Sori kauheesti kun en ollut huomannut viestiäsi enkä siksi vastannut. Mutta hyvä kun löysit meidän pinon uusilta sivuilta. Nyt näihin alkaa jo tottuun, vaikka eivät mun mielestä edelleenkään ole niin hyvät kun ennen.

Talvikengät ostin likalle jo viime keväänä alennuksesta. Ovat Reiman kengät ja taisin maksaa niistä 20 euroa. Muistaakseni ovat kokoa 22 tai 23. Myös meidän esikoisella on ollut Reiman talvikengät ja mun mielestä ne on hyvät. Vähän halvemmat kun eccot, mutta paremmat kun Kuomat. Ainakin mun mielestä. Sen sijaan talvipuku mun pitäis tytölle jostain löytää, mutta nekin on niin kalliita.

Kaatjuska, mekin aloitettiin tuossa elokuun lopulla konservatorin muskari ja tyttö tykkää siitä kun hullu puurosta. Tanssii innoissaan ja taputtaa käsiään musiikin mukana. Keväällä me oltiin esikoisen ja tytön kans sisarusmuskarissa, ja kyllä sielläkin tyttö tykkäsi olla, mutta nyt on ihan selvästi vielä enemmän haltioissaan tuosta musiikista ja kun saa vielä yksin kaíken huomion äidiltä eikä ole isoveikka säätämässä mukana. :D

Zoe, harmi kun sulla tuli tuommoisia vastoinkäymisiä töissä. :( Toivottavasti asiat selviää ja saat palkkasi työnantajalta. Tsemppiä!!

marza ja likka, huomenna 1 v 6 kk :)
 
Heips heips kaikille!

Mulla oli näköjään katkennu viimeksi viesti ihan kesken, en kyllä enää muista mitä kaikkea piti kirjoittaa!!

Danjuska muistaakseni kyseli 1.5 -vuotis neuvolasta, siellä tosiaan annetaan SE rokote ja meillä ainakin Seela itki viikon öin ja päivin. Meinas muuten hermo mennä ihan tosissaan. Ei halunnu olla sylissä, mutta halus kuitenkin syliin, jne. viikon sitä kesti.
ZoE hirvee työnantaja!! tosiaankin on tehny väärin, siis sen palkan kanssa. ota yhteyttä palkkaturvaan, sieltä ne alkaa hoitamaan asiaa siis jos rahaa ei ala kuulumaan. Mä sain kerran kesätöistä tyyliin samalailla potkut ku sä ja ne ei maksanu mulle mitään. lopulta otin yhtettyä palkkaturvaan ja ne otti yhteyttä työantajaan ja yhtäkkiä sit rahat olikin tilillä :)
Mömmis: ihana kuva! siis ihan ylisöpö! mistä ootte kengät hankkinu, tosi kivan näkoiset. ja hieno takki!!
Aplo: Onnea tuhannesti pienen pojan johdosta! :flower: tuuhan kertoo miten selviitte kahen kanssa ja miten sektio meni!
Kaa: tuu kertoon säkin miten meni synntys ja kahen pienen kanssa!
ketkäs muut tällä oli lisääntymässä ihan just koht sillään...? huono muisti.

Mä oon kans miettiny talvikenkiä, ku ois kiva jos ois sellaset joita voi käyttää ulkona, mutta ei ois niin kauheen molot ku kuomat. siis et niitä vois käyttää ns. kauppakenkinä myöskin. tuntuu vaan maksavan kaikki NIIN sairaan paljon, että ihan hirvittää.

marsu: joko on tärpänny? en muista kerroinko, et mulla alko menkat jo 4 vkoa synntyksestä. ei oo ollu ikävä. tosin, toisia ei oo sit enää kuulunukaan....

miten teidän taaperot syö aamulla? Seela syö huonosti. Vetäis mielellään pullaa tms. mutta mikään "oikee" aamupala ei maistu. sit on hirvee kitinä päällä jo 10 jälkeen jos on 8 jälkeen "syöny" aamupalan. puurot ei mee, leipää murustelee lattialle jonkun verran, kiisselit mäskää, muroja saattaa syödä pari lusikallista. oon aatellu et ei kai sitä pakko oo syödä jos ei maistu. maistuupahan sitten lounas paremmin.

pitääkö teidän lapsia leikittää vai leikkiikö ne ite? seelaa on niin hauska seurata ku se leikkii nukeille (ne on nyt IN) ja sit touhuaa omiaa aika paljon. saan tehtyä joskus vaikka mitä sillä aikaa kun selina nukkuuu ja seela töhöttää omia juttujaan. ootan niin paljon sitä että selina kasvaa ne voi seurata sitä ku ne leikkii yhdessä (=tappelee :whistle:)... mutta kyllä mä nautin nyt NIIN paljon vauvastakin. oon niin ihanaa kun se ei osaa kiukutella! aamulla herää ja naureskelee menemään. vauva on mulle kyllä niin voimavara!

sit meille kuuluu kyllä aika huonoa. mies kävi tutkimukissa ja siltä löydettiin paha sairaus (en haluu tarkemmin kertoa), mutta siis sellanen että siihen voi kuolla jos ei tehä mitään. nyt joulukuussa selviää millon tehään leikkaus, joka tulee olemaan hengenvaarallinen. mä en haluua ajatella koko asiaa... mutta pakko se vaan on. mies käy ihan normaalisti töissä ja touhutaan ihan normaalisti, kuten pikkulapsi perheessä. aika väsyny vaan välillä se on. mutta jos leikkaus onnistuu niin sit on luvattu monta kymmentä elinvuotta lisää ja sitä mä TODELLA toivon! jotenkin tuntuu niin karseelta ajatella olevansa leski alle 30 v. mutta siihen tulokseen oon tullu ettei tätä elämää kuitenkaan voi ite päättää. ei saa sitä mitä tilaa, läheskään aina. mutta sellaista meille. Kyllä mä oon aika hyvin jo asian hyväksyny ja en jaksa vielä itkee asiaa ku mies elää ja on kuitenkin hyvissä voimissa. katotaan mitä tulevaisuus tuo sitten tullessaa.

täytyy lähtee vispaamaan visipipuuro kuohkeaksi ja syömään!
Muty&seela kohta 1v7kk ja selina 3 kk!! (mihin tää aika menee...) ;)
 
Viimeksi muokattu:
Muty :hug: Ihan hirveää ajatella että noin nuorena sairastaa vakavaa tautia. Mä olen joskus ajatellut että miten selviäsin jos mieheni tai lapset menettäisin ja jo pelkkä ajatus saa kyyneleet silmiin. Tuommoista ei toivo kyllä kenellekään. Koita jaksella ja toivottavasti leikkaus menee hyvin.

Meillä oli 1,5 vuotisneuvola toissapäivänä. Likan mitat 10,9 kg ja 82 cm. Pituutta oli tullut 1-vuotisneuvolasta 8 senttiä lisää! Aikaa hurjaa vauhtia tyttö on kasvanut. Rokotteen pistäminen aiheutti pienen huutokonsertin, mikä meni aika nopeesti ohi. Saas nähdä tuleeko rokotteesta sivuoireita; ilmenevät kuulemma vasta viikko pistämisen jälkeen. Näytin lääkärille myös niitä näppyjä mistä taisin aiemmi kirjoittaakin, olivat märkärupea ja saatiin siihen antibioottikuuri sekä rasvaa. Nyt jo näyttää iho paljon paremmalta vaikka kuuria syöty vasta pari päivää.

Aamupalaa meillä syödään aika huonosti. Puuro ei ole enää aikoihin maistunut, enkä kyllä ole sitä vähään aikaan tarjonnutkaan. Yleensä likka syö aamulla palan leipää ja jugurtin. Murot kelpaa joskus, mutta ei tyttö niitäkään kauheesti syö. Tuo jugurtti on tytön lempparia, mutta ei ssitäkään viitsi määräänsä enempää antaa kun nekin on sellasia sokeripommeja. Pitäis välillä ostaa maustamatonta jugurttia ja laittaa sinne vaikka marjoja sekaan.

Yksin leikkimisestä, meillä ei tyttö kyllä kauheesti leiki yksin. Ehkä on tottunut siihen että on aina seuraa kun on tuo isoveli koko ajan lähellä. Mutta kaksinaan kyllä leikkivät tosi nätisti, vaikka välillä tulee tappeluakin. Mietin myös että minkähänlaisen mustasukkasuuskohtauksen likka saa kun uusi vauva tulee. Tyttö on niin kiiinni mussa, että hyvä kun vessassa saan käydä yksin. Ja iltaisin ei kelpaa muuta kun äiti nukuttamaan. :O

marza ja likka 1,5 v (tänään rv 39+0, sais tulla jo vauva ulos... :LOL: )
 
Viimeksi muokattu:
Moroloiskista! Miulla se loppu työt perjantaina,ja ai että mie nautin!! Saan olla tyttöjen kans!!! :D
Alotin nojatuolin ja sohvan päällystämisen,vanhat pois ja uutta tilalle :) hyvältä näyttää ja istuin osat on jo valmiit ja paikallaan :D
Pitää tysseille varata neuvola ajat. Nuhaa on taas :snotty:..
Ei se tärpänny sit vielkää..mut :p jospa se siit..
Viime tiistaina käytiin perhekahvilassa ekaa kertaa,oli kivaa!
..pakko mennä purkaa selkänojaa..:wave:

~Marsu ja siskit~
 
Hellurei!! Mitäpä kuuluu? Mie eile tekasin ne sohvan selkäosat valmiix :D ja enää ei puutu ku käsinojat!! Tosi kiva juttu!!
Riisipuuro valmistuu mikrossa,nam :p
Talvikengistä olitte puhuneet,,Emppuu oottaa Minnin vanhat reimatecit,ne on niin hyvässä kunnossa,Minni saa sit synttärilahjax kengät.
Leikkimisestäkii oli puhetta,hirmu mukavasti Emppu leikkii yksin ja Minnin kans. Ja miusta on kyl oikee mukava itekkii leikkii :LOL:
AploONNEA!! :flower::heart:
Zoe voi ei tuota siun työjuttuu :|
Maraiskoitaha jaksaa!!
muty:hug: Eipä oo viel tärpänny,mut jos vaikka ens kuussa :)
Ahaa,Emppu tyhjentää kaappia,joten täytyy mennä..

~Marsu ja siskit~
 
Ihanaata aurinkoista syyspäivää kaikille!

Ihana ilma tosiaan tänään. Käytiin ekaa kertaa tuolla perhekahvilassa mansikkapuistossa, oikein rennot hoitajat ja mukavia äitejä lapsineen. Käymme sitten siellä jatkossa :p Onneks on kaks vuoroo, ti aamu ja to iltapäivä.

Lotta harjoittelee kovasti viittomia ja puu-sana ja viittoma on uusin mitä Lotta suoltaa. :D

Huomenna ois tytöllä kanssa 1,5v-neuvola. Ei olla punnittu puoleen vuoteen painoa, nyt ois iha kiva nähdä paljo tullut massaa ja pituutta. Oma mittaus näytti lukua 74,5cm.

Kylpylävkl edessä ja innoissamme odotamme sitä. Lotta rakastaa niin uida. Tommone vesipeto.

Hei kaverit, mistä villa/fleecehaalari, semmone järkevä? Kurarukkaset ois ostettava samaan syssyyn.


Mömmis och Lotta1,5v
 
Iltoja! :) Huh huh ku työlästä noi käsinojien kankaan irrottaminen :headwall: niittejä niittejen perään..no kyl se siitä! Ulkoiltukkii ollaan tänään. Ja kummasteltiin meijän pihassa ku siel möyhi menemään kaivinkone,tytöt ällisteli :D sinne pihalle rytteikköö pois ja tietä ja kaikkee sinne on tulossa..saunaa sun muuta :) kahvitkii vein pojile ulos. Huomenna kerhoon :)
Mömmis no kyl se siit viel :)

Mukavat illan jatkot kaikille!

~Marsu ja siskit~
 
Heipsis! Mites muilla on päivä lähteny käyntiin? Tääl kaffeella ja lastenohjelmilla ja sit Emppu kaato koiran vesikupin lattiille,,joka siis oli aivan täynnä,siin meni just vaihetut vaatteet ja vaippa,,nooh sattuuha noita. Kerhossa meni eile tosi mukavasti,lapsoset tykkäs, Ja ai että onko niitä lapsia,,ni tuolkii 22!! :D et tosi kivasti!! Tänään sit puistoon kamujen kans. Sinne ihan kohta,tytöt autoo ja menox,sinne o semmoset 4 kilsaa.. :)

~Marsu ja siskit~
 
Huomenta! Tääl herättiin seiskan aikaan. Sit kaffetta ja lastenohjelmia,jälleen kerran. Mihihä aikaa miun lie pitäs herätä et vois kahvin "rauhassa" juuvva?! :D
Eile käytii siel puistossa,ja sielkii oli ainaki 20 lapsukaista!!! Tosi kiva juttu!!
Tänää ei ookkaa niin mukavaa,ku viiään koira tohtorille,,jos selviäis oisko mitää apuja.. :( Ja sinnekkii miun pitää ottaa noi molemmat mukaan.. : / oli ne kyl viimexkii mukana siel toimenpide huoneessa mut sillo oli mummi mukana,nyt täytyy selvitä iha ite,ja tiesti Emppu tekee tuhojaan minkä kerkiää,,hmm,,ei vaa voi mtn,,mut =) kyl myö selvitään!!
Mukavaa päivän jatkoo teile mammoile ja :flower:

~Marsu ja siskit~
 
Moiks!

Aplolle onnea vaavista! :heart:

Zoe, onneks palkka-asia selvis, eikä tarvinnu sen suurempia :)

Muty, jaksamista :hug:

Onkohan Marzalla jo vaavi kainalossa? Onnittelut, jos on :heart:

Meillä tuntuu neiti kehittyvän ihan hurjaa vauhtia... Muutama päivä päiväkodissa on lisänny osaamista ihan hirveästi.
Pukee haalaria itse päälle siinä vielä onnistuenkin ja tänä aamuna oppi riisumaan paidan pois päältä. Meillä ei oo enää pitkään aikaa pysyny kokoyökkäri päällä ja aamuyöstä on sit tullu vilponen ja peittokaan ei pysy päällä ni tyttö heräilly kertaa monta viluissaan. No minäpä fiksuna äippänä kekkasin kaks osasen et on sit ainakin paita päällä, mut kuis mahtaa jatkossa käydä? :LOL: Vaippa on vielä pysyny ;)

Tänään innostu isoveljen jäljessä hyppimään tasajalkaa ja yhdellä jalalla. Ei ihan vielä suju, mut tuskin kauaa menee kun jalat irtoo maasta. Suosikkipuuhaa on edelleen sohvalla juoksu ja hyppely käsinojalta sohvalle :eek: Ihan kauheeta katteltavaa :whistle:
Sanojakin on alkanu pikkuhiljaa tulemaan enemmän, tosin kaikki toistaa vielä perässä ja on kova komentamaan "hiljaa", mistä lie oppinut :whistle:

Räkä on palannu kesän jälkeen! Meillä alko naperouinti pari viikkoo sit ja se kerta päästiin. Kaks seuraavaa onkin sit jääny väliin, tapit nenästä roikkuen edetään. Niin kipee ei kuitenkaa oo et ois oikeesti kipee... ja Töissä on käytävä, se tauti kun voi kestää vaikka kuinka :headwall:

Leikkimisestä sen verran, et tunnu mikään kiinnostavan. Nyt löysin sellaset sateenvarjorattaat eurolla kirpparilta ja niillä on vauvaa lykätty. Välillä tönää omaakin takapuoltaan niihin istumaan :D Nuket alkaa nyt olla aika kova juttu, mut leikki-leikki on kyl vähästä... Mut kaikki keittiöpuuhat kylä kiinnostaa. Ruoanlaitto yms. siinä me sit yhdessä kokataan, kai se sit on sit leikkiä.

Rokote kans saatiin 1v6kk neuvolassa eikä siitä tullu mitään, ehkä pikkasen meni maha sekasin, mut ei kuumetta tai ärtysyyttä tms yleistä oiretta. On päästy kyllä vähällä noiden reaktioiden kans, mut ensimmäiset 4kk olikin sit jotain ihan kauheeta, et hyvä näin.

Tulee nuo alkuajat välillä aina kovasti mieleen kun vauvakuume nostelee taas päätään :) Mies on sanonu jyrkän EIn ja mun järki sanoo ei, mut muuten kyllä... on se niin vaikeeta. Onnea vaan kaikki tärppiä odotteleville ja tarrrasukkia matkaan! :heart:

Leikkipuistoissa ei juur olla aikaa vietetty, mut meillä on parin viikon välein tapaaminen 2009 syntyneiden vauvojen ja äitien kans. Ollaan nyt vuoden verran jo pysytty koossa, vaikka moni on jo töissä. Näkee vähän muitakin äitejä ja "vauvoja". Tosi kiva kun on ryhmä pysyny koossa.

Palaillaan
 
Moikka!

Vauvauutisia tulee täältä, eli meille syntyi POIKA :heart: viime viikon keskiviikkona, eli 29.09. Synnytys oli nopea ja aika helppo, lieko vaikuttanut kun viime synnytyksestä oli niin vähän aikaa. Tiistaina alkoi heti aamusta supistukset joita tuli päivän mittaan enemmän ja vähemmän säänöllisesti. Illalla päätettiin viedä lapset varmuuden vuoksi mummulaan, jos vaikka lähtö tulisi yöllä. Klo 22 jälkeen supistukset alkoi oleen jo aika kipeitä, mutteivät sietämättömiä. 23.30 supistusten väli oli 6 min ja silloin päätettiin että nyt lähdetään sairaalaan. Kirjauduttiin sisälle klo 23.50 ja kätilö otti mut heti sisään ja teki sisätutkimuksen. Yllätyksekseni oli 8 cm auki! :D Ja ei muuta kun samantien saliin ja synnyttämään. Ehdin siinä vielä pyytää spinaaliakin ja kätilö ehti laittaa mulle kanyylin kun mua jo alkoi ponnistuttamaan. Ja niihän siinä sitten kävi etten mitään spinaaleja enkä mitään muutakaan ehtinyt samaan, mutta ilokaasua vetelin senkin edestä. Poika syntyi klo 00.41 eli 51 minuuttia sairaalaan saapumisesta. :D Synnytys ei ollut oikeastaan yhtään sen kipeempi kun likan synnytyskään, vaikka silloin sain epiduraalin. Myöskään mitään repeämiä tms ei tullut ja olo oli heti synnytyksen jälkeen kun ei olis ikinä synnyttänytkään. Naureskelinkin että mun kropan kipein paikka synnytyksen jälkeen oli käsi, johon kätilö laittoi kanyylin ja joutui aika kauan pyöritteleen neulaa ennen kun löysi suonen. Käsi oli sen johdosta aika turvonnut ja kipeä pari päivää.
Sairaalassa oltiin 1,5 vuorokautta, eli jo torstaina päästiin kotiin, koska sekä minä että vauva voitiin tosi hyvin. :)

Nyt opetellaan sitten arkea viisihenkisenä perheenä ja on kyllä ollut ihanaa kun mies on ollut meidän kanssa kotona. Vauva syö tasaiseen tahtiin noin 4 tunnin välein, mutta saattaa viihtyä tissillä tunninkin kerrallaan, joten mies pitää isoimmille lapsille seuraa mun hoitaessa vauvaa. Ja likka muuten on ollut yllättävän vähän mustasukkainen ainakin näin aluksi. Saa nähdä mitä se sitten on kun mies menee parin viikon päästä töihin ja mä jään yksin lasten kanssa.

Outius, onnea uuteen kotiin sekä tsemppiä ja jaksamista!

Zoe, hienoa kun sait palkkasi.

Paljon plussatuulia kaikille raskautta toivoville!!

marza ja likka 1,5 v sekä veikat 3 v ja 5 vrk :)
 
Viimeksi muokattu:
Outius, kokeile etikka-vesi sekotusta, sillä vois lähtee. Hankalaa varmaan tulee olemaan, kun ei oikeen tiedä mistä alkais pyyhkeemään. Onnea vielä uuteen kotiin ja toivottavasti pissanhaju lähtee pois :)

Marza, onnittelut pojan johdosta :heart:
kiva et synnytyskin suju ilman ongelmia
 
Hellurei
Marza Onnittelut :heart::flower:

Tääl sitä ei kauhee hyvi mee,,:( koiruliini ei taija tuosta toeta,,ei oikee syö enää,kävely aika huteraa,,ei juokse,ei ei..:(
Ja sitte viel Empulle nous eile kuume,ja yöllä oli kans kuumetta ja tuli oksennus :x ja äske tossa mittasin ni 38,4. Aamulla soitin neuvolaan ku varpaan välissä oli ihan ku sientä ja kynnet kahesta varpaasta silleen "korpulla",ni ensimmäisenä sieltä kysytään et onko muita oireita..olin iha äimänkäkenä et on mut ei kai ne siihe liity,kerroin sit kuumeesta ja oksentelusta ni ensimmäisenä sano et enterorokko!! Ja kuulin et semmonen oli kerhossa,tai siis todettiin sen jälkeen. Tuolla ne nyt tytöt sohvalla istuu,,Emppu nojaa Minniin :heart: ja välillä Empun simmut painuu kiini..
Tämmöstä tänne..

~ Marsu ja siskit ~
 
:'( sanni koira kirmaa pitkin satenkaari siltaa ilman kipuja..ei satu enää..:'( amulla mentiin eläinlääkäriin..mies ootti tyttöjen kans autossa..tiesin jo että miten siinä kävis..ei ollu lääke auttanut..ja sen kyllä huomas :'( ..sanni ei jaxanu ees seisoo siinä pöyvällä..halittelin sannia..itkin..viimeinen piikki..haudattiin omaan pihaan puun alle..:'( ikävä on kova ja itku on tullu monta kertaa ja tulee..siis aamulla se oli tuossa..ei oo enää..niin uskomatonta..mutta enää ei satu..ikävä on :'(
 

Yhteistyössä