Maalismasut 2009

moi

Suski: korvatulehdushan se täälläkin oli. Tosin maanantaina käytiin päivystyksessä ja korvat terveet.
Eilen sitten itki jo päivälläkin suoraa huutoa kun töistä tulin kotiin niin vein uudelleen päivystykseen ja toisessa korvassa paha tulehdus :/
Että kaippa vain tuota flunssaa ensimmäiset 1,5vk itkeskellyt öisin.. viime yönä rahoittui kun annettiin pronaxenia.. panadol ei näytä purevan. jospa antibiootti alkais pian vaikuttaa.

itsellä nostaa kans kuumetta. saas nähdä onko töihin lähtiäksi huomenna.
kurkku on kipeä, mutta mitään tulehdusta ei ole.. kävin nieluviljelynäytteen antamassa.

Kaatjuska: voi pientä humoristia :D meillä jenna sanoo "VAU" joka kerta kun pissi tulee pottaan/pönnttöön.
eihän sitä tiedä vaikka mieheesi jossain vaiheessa vielä vauvakuume iskeekin. Mjutta on varmasti vaikeaa olla erimieltä tuommoisesta asiasta.
Meillä kans välillä mies sanoo että kyllähän nämä kaksikin riittäisi hänelle oikein hyvin, mutta ei ainakaan vielä ole pysäyttänyt vauvahaaveita.

Täällä avattu titi-nalle kausi!! Tyttö on aivan haltioissaan titi-nallesta ja on joka välissä kaivamassa titi-nelle dvd:tä tuolta hyllystä. Ja sitten pitäis istua vieressä ja kelata kaikki puhe kohdat :D
Nytkin tuossa tanssii ja lallattelee mukana =)
poika oli aivan samanlainen :D istui pienessä sohvassaan ja välistä taputti jne.. nyt se on jo niiin iso!
 
Heippa pitkästä aikaa!

Leo kasvaa ja kehittyy, juttele ei vielä juurikaan mutta vauhtia piisaa. Pottailu alkaa sujua, kun nyt rupesi itse kiinnostumaan ja pyytämään potalle pääsyä.

Mutta: IHAN KAUHEA VAUVAKUUME. Ja kun ajattelin, että Leo saattaa jäädä ainokaiseksi :) Oon ollu varmaan jo 5 kertaakin valeraskaana. Huono juttu tässä on se, että töitä on niin paljon ja väsy, et raskautumisen pitäisi olla varmaan neitseellinen.

Me saatiin muuten 3kk sitten putket korviin. Niiden jälkeen oli 1 tulehdus, ja märkä vuosi pois. Pumpulipuikoilla putsailin, ja lääkäristä saatiin antibiottikorvatippoja (oftan akvakol, samoja mitä saatiin pikkuvauvana kyynelkanaviin). Nuha kun loppu, niin korvavuoto rauhottu, ja tulehdus parani! Ja ilman perinteistä antibioottikuuria!

Tsemppiä kaikille flunssalaisille!

T.Marais ja Leo (1v 10kk)
 
Viimeksi muokattu:
Marais Tohon sun kuumeeseen ei taida olla ku yks ratkasu ;)
mulla oli kuumetta n. vuosi, ja tässä sitä ollaan rv 17+6 :D

Danjuska Hyvä kun veit uudelleen! Toi korvatulehdus on niin tympee.. Jasperilla kun oli n. vuos sitte eka korvatulehdus, se ei ollu ollenkaan itkunen/ärtsäkkä, mutta normi neuvolassa mainitsin että pojalla toisessa korvassa huono kuulo, niin se pikaseen vilkas, nii se oli täysin tukossa, eikä reagoinu mihinkään ääniin sillä korvalla.. sitte heti lääkäriin imemään korvat puhtaaks.. verta ja moskaa piisas :( Ja poika parantu vasta toisen antibioottikuurin jälkeen..

että mä vihaan sitä, jos lapsi joutuu sairastaan.
 
Heissan kaikille! Mites menee? Tääl oikee mukavasti ja tänää ootellaa ystäviä kylään kera lapsosten :)
Päivät menee kyl nopsaan noitten tyssien kans. Puhettakii Empulta tulee vaik kuinka <3
Nyt ettii jos kaffetta viel ois.

~ Marsu ja siskit ~
 
Moikka!

Mulla on taas vierähtänyt tovi siitä kun viimeks olin kaksplussan sivuilla. Onko joku perustanut facebookkiin meille ryhmän vai ymmärsinkö oikein? Jos ei ole niin sellasen vois pistää pystyy, siellä kun tuntuu et kaikki enemmän hengailee.

Me päästiin vihdoin joulun alla muuttamaan omaa kotiin. Reilu 2 vuotta rakennettiin taloa, joten tuntui ettei talo valmistu koskaan, mutta täällä sitä ollaan. Vielä on jonkun verran keskeneräistä, mm. sauna on kokonaan aloittamatta, listoja ja ovia laittamatta yms. Mutta ehtiihän ne. Pääasia että asutaan täällä.

cadillac, itsekö hoksasit viedä tytön oireiden takia lääkäriin? Meillähän esikoinen on mukana teddy-tutkimuksessa, jossa tutkitaan diabetekselle altitavia tekijöitä. Pojalta verinäytteistä on löytynyt autovasta-aineta, mikä viittaa siihen että diabetes saattaa puhjeta. Kolmen kuukauden välein käydään pojan kans tutkimuskäynnillä ja puolen vuoden välein tehdään sokerirasitus. Ainakin vielä rasitusten tulokset on olleet hyviä. Saatiin myös verensokerimittari kotiin, millä pitäis viidesti päivässä mitata verensokeri. Nekin arvot on olleet hyviä, mutta kyllä mua vähän pelottaa ajatus siitä että poika diabeteksen jossain vaiheessa saa. Hyvinkö teillä on tytön kanssa mennyt? Onko teillä käytössä sitä pumppua, mikä annostelee insuliinin vai pistättekö itse? Mites teidän tyttö on itse suhtautunut ajatukseen? Meillähän poika on aina ollut tosi huono syömään, mutta maitoa litkii ainakin litran päivässä. Edes mitään herkkuja poika ei syö paljoa, ja ollaankin annettu pojan syödä sitä mitä haluaa oli se sitten ranskalaisia, pullaa tai karkkia. Pääasia että syö jotain.
Niin ja laita mullekin sitä sun firman nettiosoitetta. Jos vaikka tulis vähän shoppaileen. :)

Puhuminen on meillä vielä ihan hakusessa. Tyttö ei montaakaan sanaa sano. Mutta meidän esikoinen oli tosiaan vasta 2,5 vuotias kun oppi puhumaan, joten en ole huolissani tytön puhumattomuudesta.

Pottailu sujuu sen sijaan ihan hyvin. Mutta kakkaa ei vieläkään tyttö osaa pottaan tehdä. Tekee sen aina vaippaan, ja menee sitten vasta potalle. Mutta pisut kyllä pottaan tulee.


Muuten meillä arki sujuu hyvin. On ihanaa kun mies on töiden jälkeen kotona, kun ei tarvitse enää lähteä raksalle. Ja mä olen päässyt lenkille, kavereiden kanssa syömään yms.

Nyt pitää mennä laittaan lapsia iltatoimille.

Ihanaa alkanutta vuotta kaikille!!

marza
 
Hellurei! Mie se kyselin et oisko kuka facebookis? :) ku aattelin justii kans et siel varmaa enempi liikennettä :)
Ulkona hirmunen lumi pyräkkä,siel oltii leikkimässä ja voi että ku lapset tykkäs!! hirmunen ol kikatus :D

~ Marsu ja siskit ~
 
Heips!
Ihan pikasesti vaan. Eikö Outius jossain vaiheessa järjestäny sen facebook-ryhmän? Onko enää elossa siitä en oo varma, mut mun mielestä mä siellä sivulla kävin kesällä ainakin. Niitä ryhmiä tais olla kaksikin?
 
Hei Päksy. Olit ihan oikeasssa. Olen luonyt meille ryhmän facebookiin, mutta siellä on todella hiljasta. Olisi kyllä kiva,että siellä olisi taas elämää. Silloin kun loin sen ryhmän,niin en huomannut,että ryhmä oli jo luotu.
 
heippa

Marza
: Onnea uuteen kotiin!

Itsekkin naamakirjassa olen ja liittyneenä siihen Outiuksen perustamaan ryhmään. Sinne vain ihmiset! En ole itsekkään käynyt piiitkään aikaan. Jospa vilkastuisi sielläkin =)

Itsellä olo alkaa pikku hiljaa helpottaa.. tukkoinen ja viluinen vielä, mutta parempaan.
jennan korvat ei hyvälle näytä. kuuria vielä huominen ja edelleen välillä sanoo että "attuu!" ja kamalan limainen yskä mitä köhii :/
Pojalla tuli uudelleen kuiva yskä ja viime yön kuuntelinkin alkaako taas kurkunpää oireilla ja tuleeko ahistus-kohtaus.. sais jo hellittää!
Olivat kuitenkin hoidossa tämän päivän (viime viikon olivat kokonaan pois) ja hyvin olivat jaksaneet. Mutta näkee kyllä että ovat nyt kotona tavallista väsyneempiä sitten.

Sen olen vannonut että jos meille vielä joskus kolmas tulee, niin töihin en lähde ennen kuin lapsella 2v mitarissa. On tämä ollut niiiin hullun myllyä ja sairastelut päälle vielä : / sitten kun tuntuu että työpaikalla katsotaan kieroon kun jää lasta kotiin hoitamaan.. poissa olot on jotainb aivan hirveetä, olipa kyse mistä tahansa. Ja nyt kun paljo kipeänä ollaan oltu niin koko ajan pienbi stressi päällä.. ja itse pitää yrittää puolikuntoisena sitten käydä.
Onneksi mies pystyy olemaan pois helpommin.
Jos olisin tiennyt miten edellinen raskaus päättyy, niin olisin jäänyt vielä kotiin.. jSilloin vain oli ajatuksena käydä vähän töissä/tienaamassa..ja tiedän hyvin että itselle on hyväksi päästä työelämään välillä. Vaikka eipä valittamista kai, kun on töitä mitä tehdä ja minua sinne vartavasten pyydetään.

Tässä tehtiin huomioita, että jensku on milteipä päiväkuiva.. Tosin saa muistuttaa että käy pisulla ja jos jokin hyvin mielenkiintoinen homma on menossa niin saattaa vahinko tulla, mutta loput tekee sitten pottaan. Kuitenkin vaippa on aina kun ulos lähdetään. Ja monesti jää esim. ulkoilun jälkeen.. toisinaan tekee sitten vaippaan, toisinaan riisuitse pois :)
piirtäminen on tytöstä ihanaa ja joka pv kaivaa kunat ja paperia ja ottaa niin tarkasti kynästä kiinni.. piirtää viiva ja jotain ympyrän tapaista.. pieniä muotoja. Aivan erilainen kuin veljensä tuossa iässä, jota ei juurikaan kiinnosta mikään tarkkaa piiirrustelu kuin hetken.

mukavaa viikon alkua jokaiselle!
 
Moi!

Voitasko tehdä siitä facebookin ryhmästä suljettu ryhmä, jolloin ainoastaan ryhmän jäsenet pääsevät lukemaan ja kommetoimaan juttuja. Ei ole kiva jos kaikki näkee mitä siellä kirjoittelee lapsestaan. Vai mitä mieltä ootte? Meillä on myös syyskuussa -10 syntyillä oma ryhmä fb:ssä ja siellä keskustelu käy tosi vilkkaana ja ryhmä on tosiaan suljettu niin voidaan vähän arkaluontosistakin asioista keskustella.

marza
 
Eiks se oo suljettu se sivu siellä fb:ssä? Mun mielestä ainakin... ei se pitäs vissiin kelleen ulkopuoliselle näkyä kun sinne täytyy hyväksyä jäseneks. Mä en kyllä tiedä ko oon niin huono näitten koneitten ja kaiken tähän liittyvän kanssa. Mut sellanen suljettu ois kyl hyvä, mis vois puhella mistä vaan. Ehkä kivampi ko tää, vaikkei niin ihmeellisiäkään kirjottelis :) Mut Outius on sen ryhmän alottaja ni hää vissiin tietää paremmin ja vois sitä tarvittaessa muokata sopivaks, eikö?
 
Viimeksi muokattu:
Zoe: Meillä Jenna nukkunut muistaakseni alkatalvesta asti jatketavassa sängyssä ja ihan hyvin mennyt.
Toki sitä pois pomppaamista tuli jossain vaiheessa ja kokeili rajojaan, mutta niin oli pojallakin ja siinä vaiheessa kannattaa pysyä lujana.. Siis että kiikuttaa vaikka sen 20 kertaa takaisin sänkyyn. Ainakin meillä toiminut.
Nykyään ei ongelmaa ja hyvin asettuu jenna nukkumaan. Yöllähän sitten jos herää niin saattaa toisinaan viereen mönkiä.. Jos itse siihen herää ja suinkin jaksaa niin viedään omaan sänkyyn ja protestoimatta sinne nukahtaa takas.
Meillä siirryttiin kerralla jatkettavaan.

Pikku hiljaa alkaa täällä flunssa helpottaa ja typykään ei ole enää korvaansa valittanut.
Nyt jäi omanapaiseksi.. suihkuun ja nukkumaan kun aamulla herätys klo5
 
Meillä ei toiminu yhtään toi omaan huoneeseen, omaan sänkyyn laitto, se oli yhtä huutamista joka ilta klo 9 jälkeen! Silloin lopetin sen, ku lastenvalvojat tuli tarkistaan, et onks kaikki ookoo, ku lapsi huutanu keskiyöllä.. Sinä iltana tosin poika meni joskus 11 aikaan nukkumaan, ku oltiin tultu reissusta, ja mulla oli sisko yökylässä.. Niin puol 1 se rauhottu vasta.
Nyt poika nukkuu minun kans samasa huoneessa, nyt on nukkunu mun viekussa,
se on yölläki hirveen hellyydenkipee, vaik se saaki hellyyttä päivällä, tietenki.
Kai se rauhottuu sitten ku pienimmäinen syntyy kesällä, tosin sitte on taas toinen joka
häiritsee mun yöunia ;)
 
tervehdys kaikille :wave:
suski tervetuloa joukkoon =)
riksu kyllä, meidän tytölle puhkes diabetes
marza ihanaa että pääsitte jo muuttamaan =) meillä ei ole pumppua käytössä. olemme kyllä sitä miettineet mutta luulen että ei nyt ainaskaan sitä oteta, koska tyttö on aika hyvin tottunut tuohon pistämiseen. näin talvisin pumppu olisi ihan hyvä ettei aina tarvitsisi riisua housuja kun pistetään, mutta kesäsin olisi hankalampi.
me ei olla oltu missään tutkimuksissa. tyttö vain rupesi juomaan ihan älyttömästi niin siitä hokasin. sanotaan että ensimmäiset pari viikkoa oli tosi hankalaa pistosten ja kaikkien kanssa mutta nyt jo menee rutiinilla. äkkiä ne oppii.
hei kertokaahan nyt tyhmälle silleen suomeks mikä tää facebook juttu on ;)
siis olenhan mie facebookissa mut mikä tää maalis juttu on?
meille ei kummempaa. pottailu ei vieläkään jereä kiinnosta :(
paljon tulee sanoja ja kokoajan matkii uusia. terveinäkin ollaan oltu jo melkein kaks kuukautta (koputtaa nyt puuta).
meillä vanhemmat lapset löysi uuden harrastuksen. poika lumilaudan ja tyttö suksilla laskettelun.
eli nyt käydään mäessä aina kun mahdollista.
ja täytyyhän äidinkin päästä. mennään ystävän kanssa ensi viikolla lumilauta kurssille. voi peppu parkaa :LOL: seitsämään vuoteen en ol mäessä ollut ja lumilautaa en ole koskaan kokeillut joten saas nähdä pysynkö vain suksissa.
jeren vuoro on sitten ensi talvena ;)
täällä monella lapset nukkuu jo omissa huoneissa tai on yritystä. meillä jere nukkuu välissä vieläkin enkä ole mitään kiirettä pitänyt omaan sänkyyn siirtämisen kanssa. kyllä se sitten kerkee.
vielä sais vuoden verran olla kotosalla, toivottavasti vielä pidempään ;)
 
Iltaa

Danjuska: Kiva, että teillä voidaan paremmin ja ei Jennaa enää korvat kiusaa.

Zoe meillä Kalle nukkunut jo keväästä asti omassa sängyssä. Tykästyi siihen heti kun laitettiin. Ei kyllä ole sieltä pomppinut pois, mutta sänky onkin meidän sängyssä kiinni. En ole saanut vielä aikaiseksi opettaa omassa huoneessa nukkumaan, vaikka mies enenevässä määrin siitä vihjaileekin. Itestä tuntuu, että yöunista olis helpompi aloittaa opettaminen, kun lapsi silloin ehkä väsyneempi.

Facebookissa olen minäkin siinä Outiuksen perustamassa ryhmässä. Tosi hiljaista siellä on ollut. Ja muistelen kanssa, että sinne täytyi perustajan hyväksyä sinut, eli olisko se sitten suljettu ryhmä.

Marza Onnea uudesta kodista.=) Mulla kanssa kova asuntokuume, käyn melkein joka päivä etuovessa kattelemassa mitä löytyis.

Meillä ehdittiin olla 1 1/2 viikkoa hoidossa ja taas Kallella flunssa. Eilen oli vähän kuumetta, mutta tuo yskä on pahin. Valvottaa poikaa ja meitä. Onneks nyt ehkä menossa jo ohi. Taas viikoksi:headwall:

Puheen kehitys, tai meillä tuo puhumattomuus on alkanut vaivata mua ja miestä. Pitää varmaan ottaa 2v. neuvolassa esiin. Poitsu ymmärtää kyllä kaiken, äänteitä tulee, mutta sanoja vain muutamia. Esineet ja asiat ilmaisee siten, miten ne ääntelee. Koira on hau tai läähätys, kissa kehräys, auto pärinä ym. mutta itse sanoja ei sano.

ite tunsin tällä viikolla ekat kunnon potkutkin pikkukakkoselta. Taitaa olla istukka edessä eikä sen takia liikkeitä tunne samalla tavalla kuin kallelta. Eikä niitä kyllä ehdi samalla tavoin kuulostellakaan. No parin viikon päästä rakenneultran aika.

Riksu, kalle ja pikkukakkonen 18+3.
 
mooooi

outius:
jos kuumetta on, niin paljon mahdollista että joku pöpö vaivaa.. mutta kannattaahan sitä kysellä esim. neuvolasta jos pidempään jatkuu.. ja paljon nesteitä. Itseä pelottaa ihan tolkuttomasti kun mahatautia paljon liikkeellä.. tulee niin hyvin mieleen ne vuoden takaiset sairastelut kun jennan kans oyksissa kahteen otteeseen oltiin kun kuivu niin pahasti :/
Kävi myös mielessä joku allergia, mutta jos ihan yks kaks alko ja kuumetta on, niin en oikein usko että allergiaa kuitenkaan on.

Riksu:
ei meilläkään jenna vielä pari kk sitten juurikaan montaa sanaa sanonut.. mutta sitten kun hoksasi homman niin ihan parissa viikossa tapahtui huima edistys puhumisen suhteen ja nyt toistaa sanoja ja sanoo miltei sanan kun sanan minkä pyytää, ilmaisee mitä haluaa; pois, anna, kiitti, tätä jne.. jennakin sanoi koiran "hauhau" ja kissa on edelleen "mauuu" =) mutta ei varmaan tartte huolissaan olla. Niin yksilöllistä.
ja eikös Kalle lähtenyt ihan ajoissa liikenteeseen?? Sekin kai vaikuttaa ( tai niin olen ainakin kuullut ) Meillä poika alkoi sanoa sanoja kun oli 8kk mutta oli tosi varovainen liikkeissään ja reilun vuoden ikäisenä alkoi sitten kävellä.

Meillä ollaan onneksi tervehdytty ja viimeyönä olikin täysin ehjä yö pitkään aikaan :D Välillä yskä meinaa vaivata, mutta ei juuti kummempaa.

Itsellä takana ihana vp ja huomenna sitten taas hyvillä mielin töihin =) Poika lähteekin tätin mukana mummolaan viikonlopuksi.. saa jenna viettä iskän kans lauantaina isä-tytär aikaa kun itse olen töissä.
 
outius meillä poika sai kesällä kauheen allergiakohtauksen mansikoista, yöllä tuli yhtäkkiä kauhee kuume, ja oksenteli.. ja kesti tosiaan vain sen yön.Mansikka on kauhea, jos sille on allerginen.
Paranemisia pikkutytölle!:flower:
 
ja ei olis pitänyt kehua että meillä ollaan oltu jo kauan terveitä :headwall:
viime sunnuntaina nousi tytölle kuume ja jerelle maanantaina.
todella sitkee pöpö ei meinaa millään hellittää.
tyttö on jo tänään parempi mutta sokerit heittelehtii vielä mihin sattuu.
välillä voi olla 4 ja seuraavaks 16 : /
jeren kanssa käytiin eilen lääkärissä kun meinaa tukehtua yskään. sai lääkekuurin ja piiput sai taas kaivaa esiin. ja niinkuin aina sain minäkin saman pöpön mutta onneks ilman kuumetta.
täällä meidän tuppukylässä on nyt kouluistakin puolet lapsista pois kuumeilun takia.
kolme yötä on tullut valvottua ja tuskin vielä ensi yönäkään saa nukkua....ei tykkää.
 
cadillac tympeetä tommonen sairastelu :/ Meilläki oli joulun alla kauhee kuume, tai ei mulla, mut Jasperilla, ja mun pikkusisaruksilla.. Jasperilla kesti yli kuukauden, melkein kak, käytiin sit lääkärissä niin korvatulehdushan se.. Se alko ihan normi taudista, kuumetta,yskää,silmätulehdus..
Ja sit paheni.. yöt valvoi ja huus, päivät kiukutteli. Kyllä se on raskasta, varsinki jos on pienempiä lapsia.. Voimia, ja paranemisia!:flower:
 
pikaiset moikat

Tässä pikku potilaan kans kirjottelen, heräs just päikkäreiltä.. Elikkä meillä ollaan taas kipeitä :/ Su iltana Jennalle pommpas 38 kuume ja lähettiin käyttää päivystyksessä kun yskäkin aivan kauhee.. Korva ei ollut vielä parantunut, mutta seuraillaan nyt pari päivää, josko ei vaan ole vielä ennättänyt siistiytyä kun kuurin loppumisesta niin vähän aikaa. Tulehdusarvot oli kuitenkin ok. Mutta tämä yskä ja räkäisyys on jotain kamalaa ja ruoka ei maistu,nukkua ei voi.
ulkonakin ois niiiiin ihana ilma!!
onneksi pojan kans kerettiin aamulla käydä luistelemassa. tässä kunhan syli vapautuu niin ois tarkoitus viimein jouluverhot saada pois ikunoista :whistle: menee se vp näinkin.

Sairaana oleville paljon, paljon paranemista ja äideille ( sekä isille ) jaksuja!

Outius: Mikäs Annikan vointi?

mieli halajaa ulos.. ehkäpä jos jennalla ei ole kuumetta tuossa iltapäivästä niin käydään pika pika vaunulenkki niin saa koirakin käydä ulkona muutakin kuin pusikon reunassa pyörähtämässä.
 
Outius koitahan jaksella ja pärjäillä siellä! Todella inhottavaa tuollainen uhkailu exäsi suunnalta - varsinkin kun häntä ei Annika tuntunut kirjoitustesi perusteella juuri kiinnostavan aikaisemmin eikä hänen hoitoonsa aktiivisesti osallistunut vielä yhdessä asuessanne. Toivottavasti tulee järkiinsä ja lopettaa moisen uhkailun.
Tosi harmi, että ahkerointisi kokeeseen ei tuottanut tulosta. Opettajana kyllä kannustan, että kyllä ne opiskellut asiat on jääneet "työstymään" aivoihin ja seuraavalla kerralla menee paremmin - usko siihen.
Onkos Annika nyt täysin tervehtynyt ja miten ihottuman laita on?
 
Outius: Sairasta uhkailla tollain! Me ollaan miehen kans erottu myös, viimevuoden elokuus,
ja hän on uhkaillu kans, tosi sairaalla tavalla: Mun ei sais viedä poikaa mun kotipaikkakunnalle, joka on tosi tärkee mulle ja pojalle, Jasper ikävöi oulussa ollessa mummoaan, ja on ilosta synkkä, ku taas mennään moikkaamaan mummolan väkeä. Niin toinen yrittää viedä sen tärkeän asian pienen elämästä.. Jasperillehan se sillä ois surua aiheuttanu! Tommone itsekkyys pitäs lailla kieltää! Mä en usko, et sunkaan eksä on tosissaantosissaan sanonu sulle uhkauksiaan, taitaa olla katkeruutta pikemminki! Mitäs ei oo ollu kiinnostunu tytöstänne aikasemminkaan, niin miks nyt sit tollanen pakkomielle saaha toinen kokonaan itelleen? En ymmärrä kyllä.. Onks hän sit mustasukkanen, katkera ym sulle? Ja jos toi juttu ny oikeutee menis, niin aika vahvoilla sä oot!
Pää pystyyn siellä, kovasti haleja ja tsemppiä sinulle! :flower::heart::hug:
 

Yhteistyössä