Maalismasut 2009

Ootko muuten outius varma, et tytöllä ei oo mansikkaihottumaa? Jasperilla nimittäin kesällä oli, ja se oli sellasta punasta, kasvoihin ilmesty yhtäkkiä. Sit ku lopetin mansikan syöttämisen, niin meni ohi.. Atooppista epäilen eniten, jos isällänsä on myös.. Käytä lääkärillä, siellä se selvii!
 
Moikka!

Outiukselle paljon tsemppiä! Onpa kurjaa kun eksäsi käyttäytyy noin.

Riksu, älä ole huolissasi Kallen puhumattomuudesta. Ei meilläkää tyttö puhu oikeastaan mitään. Oikeastaan joo joo, anna ja ei ovat ainoat mitä tyttö sanoo. Joskus harvoin äiti. Meidän esikoinenkaan ei puhunut juuri mitään 2-vuotiaana, mutta sitten kun alkoi puhumaan niin heti tuli kokonaisia lauseita ja muutamassa kuukaudessa poika puhui jo tosi hyvin. Poitsu tais olla jo 2v 7 kk kun puhetta alko tulemaan. Ja kävelemään oppi 9 kk:n ikäisenä. Sitähän sanotaan että puhe jää jalkojen alle. :D Meillä taitaa olla sukuvika tuo puhumattomuus, mutta liikkeelle lähdetäänkin sitten hyvin aikaisin. Meidän neiti oli 10 kk kun lähti kävelemään.

marza
 
voi persetti, mun viestit ei näköjää taho haluta perille :kieh:
niin, outius, ei meilläkään paljoo puhuta! sitten vasta huolestu, ku lapses on 3vee, eikä vieläkää puhu!
Kävin muuten rakenneultrassa, ja Jasper saa näköjään pikkuveljen <3
 
Heips!

Onpas taas kulunu aikaa viime kirjaamisesta :)
Taustalla kuitenkin oon seuraillu ja käyny lueskelemassa teen kuulumisia.

Mulla loppu nyt sit se äitiyslomasijaisuus jonka viime helmikuussa alotin. Nyt oon ollu kotosalla ja mietin mitä haluan isona tehä. Onhan tää ihanaa olla taas kotona ,mut toisaalta taas töissäkin oli ihan puolensa.. Hoidot ei vaan oikeen tuntunu toimivan kuten noiden isompien kohdalla, mut neiti kyllä viihty hoidossa.

Puhumisesta: Nykysuositukset on et kaks vuotiaana pitäs kyllä sanoja jo tulla ja lähete puheterapeutin arvioon tarvittaessa, viimestään kaks ja puol vuotiaana jollei sanoja ala kuulumaan. Toki täytyy muistaa et puheenoppimisessa kuten muidenkin taitojen kans yksilöllinen vaihtelu on suuri. Tällä pyritään saamaan lapselle apu ajoissa jos jotain tarvetta ilmenee, pärjää sit kouluiässä paremmin. Usein ne lapset kuitenkin, joilla on ongelmaa kielellisen hahmottamisen kanssa pärjää hyvin arjessa, mut ongelmat tulee esiin vasta koulussa.
Marza, niinhän se usein menee et ajoissa kävelemään oppineet puhuvat myöhemmin, eikä silti oo mitään viivästymää missään. Ja tärkeintä tosiaan et ymmärtää puhetta :)

Meillä on neiti alkanut pikkuhiljaa enemmän ja enemmän tuottaa sanoja. Lauseita tekekee 2-3 sanasta ja laulaa "tuiki,tuiki tähtönen", siis vaan nää kolme sanaa :D Vieraat ei kyllä varmaan saa vielä tytön useemmista sanoista mitään selvää. Hanska, kakka, sukka ym on niin saman kuulosia.

Meilläkin tyttö alkaa olemaan kuivana päivät ja usein aamullakin on vaippa kuiva, jos vaan saan itteni tarpeeks nopeeta sängystä ylös. Vaipat on enää ulkona ja unilla.

Outius, mites Annikan suupielet ja nenän sivu? Luultavasti meni iho rikki flunssan aikana ja nyt talvi kuivattaa ni ei tahdo parantaua. Koita bepanthenia, se vois auttaa.
Ja muutenki jaksuja ikävän tilanteen kanssa :hug:

Kaikille paranemisia :heart:
 
Heippa!

niin se aika menee...
Seela täyttää viimenen päivä 2 v! Ihan uskomatonta! Sanoja on ja niitä löytyy... toistaa KAIKKI! Siispä meillä mietitään hyvin tarkkaan mitä puhutaan... Tulee pari kolme sanaisia lauseita ja laulaa tosi mielellään. Tuiki tuiki tähtönen. Aa aa allin lasta jne. Ei tokikaan muista kaikkia sanoja, mutta laulaa ne kohdat jotka muistaa. Nuket on nyt IN! niitä pitää syöttää ja raahata mukana. Äitin pitää imettään. On nykylapsilla helppoa ku nuken syöttäminenkin on ulkoistettu! :) Seela ois tosi ahkera hoitamaan selinaa. Harmi vaan ku äly ei riitä. ja voimaa on aina liikaa tai liian vähän. Meille on tullu UHMA! ihan rasittavaa. yhtäkkiä tyttö ei halua tehä mitään. Ei tottele mitään ja tekee tuhoja yhtenä päivänä enemmän ku koko elämänsä aikana. Mulla meinaa niin heittää kuppi nurin seelan kanssa. Tähän asti on ollu tosi kiltti ja vähän liiankin kiltti tapaus ja nyt on ihan riiviö. Mä en tiiä pitäiskö siltä vaatia edelleen samoja asioita vai kattosko sormien läpi. Seela oikein innostuu jos kieltää jostain tai käskee tekemään jotain. Vietän sen kanssa kyllä aikaa. luetaan kirjoja ja käydään kahdestaan ulkona, kaupassa, uimassa jne. En usko et on mitään huomion hakemista. ehkä tää on vaan nyt sit se uhmaikä ja pitää vaan sietää ja mennä sieltä mikä tuntuu itestä oikeelta.

Riksu: Meijän naapurin poika on 2v 4kk ja nyt on sanonu ensimmäisen sanan vähän aikaa sitten. Muutamassa viikossa on oppinu tosi paljon uusia sanoja ja juttuja.

Outius: Tsemppiä sinne opintoihin ja muuhun elämään. Kyllä ne pisteet sieltä vielä tulee. Sit ku alkaa harjoittelut niin tuntuu et niitä pisteitä vaan sataa jostain.... :)

Zoe: meillä on kans tuo MIKS-sana kyllä käytössä. En usko, että haluaa tietää miksi joku asia on niin vaan on vana oppinu sanomaan sen. Se on tosiaan huvittavan kuuloista.

Selina on jo yli 7 kk. Yrittää kontata ja päästä liikkeelle. On niin erimaata ku siskonsa. Ihan erinäköisiä. Luonteeltaan on aika paljon samanlaisia. Nyt on vaan joku ahdistuskausi meneillään, ku äiti pitää koko ajan olla näkyvissä tai muuten tulee parku.

Mies menee kuukauden sisään leikkauskeen, joka on tällä hetkellä enää ainoa keino, jolla voi jäädä henkiin. Mä järkestän mielessäni hautajaisia ja oon yrittäny suunnitella ja hankkia turvaverkkoa ja apua kotiin leikkausken ajaksi ja sen jälkeiseen elämään oli lopputulos sitten mikä tahansa. Mies käy töissä osa.aikaisesti, koska yritetään elää mahdollisimman normaalia elämää. On kyllä aika raskasta ajatella tai olla ajattelematta. PIte ptiää yrittää olla vahva ja stempata miestä kun se(kin) pelkää tulevaa. En kuitenkaan halua lisätä hänen taakkaa enää omilla murheillani. pystytään puhumaan asioista. Omaa oloani puran sitten muualla. Juoksen pitkään ja hartaasti niin kyllä siinä mieli tyhjenee ja tilalle tulee hyvä mieli. aika paljaana sitä on kuoleman edessä. Ite ei voi tehä mitään. Loput in lääkärien ja herran hallussa. Ei tässä enää muuhun voi uskoa. Tietysti toivon parasta ja kuitenkin pelkään pahinta. Hetki kerrallaan eletään. Leikakus on ainoa toivo ja sekin vaan parhaimmassa tapauskessa pitkittää luultavasti elämää, mutta koko loppuelämä pitää elää "jännityksessä" ja sairaalan kontrollien kanssa. onneks on lapset jotka pitää tässä elämässä kiinni ja ennen kaikkea tässä hetkessä.

tsemppiä kaikille ja kertokaa kuulumisia! kohta ollaan kolme vuotta pidetty tätä pinoa pystyssä, jatketaan sitä edelleen! otetaan rippikouluikä tavoitteeksi... sinne asti AINAKIN!! :)

Kaunista kevättä ja ilomieltä!

T. Muty, Seela 2v ja Selina 7kk.
 
muty: hirveen herkkä aihe, mutta saako varovasti kysyä, mikä miehelläsi on?
Sulla on kyllä ihanan nimiset lapset! Sun kirjotus kuulosti miehestäs tosi surulliselta, enkä löyä sanoja lohduttamaan! :'( Oikein paljon voimia, jaksamisia halauksen kera! :hug:
 
hui kauhee, että minnuu väsyttää koko ajan, vaikka ulkoillaan joka päivä, syödään hyvin ja terveellisesti, syödään vitamiinit ja raudat niin silti, ihan kamalaa! ei aamulla jaksais silmiään avata eikä päivällä huvittais tehä mitään!

Jasper oli reppana tännää, ku se oli iltasuihkussa, ostin sille semmosen pesuvadin ja kauhan, että se saa leikkiä muuallaki ku ammeesa, niin se ei ennää tykkää ollenkaa mennä ammeeseen ku ostin ne uuet jutut, niin laitoin vaan siihe pikkuvatiin vettä, ja hanan auki, että se voi siinä alla olla, ettei tuu kylmä,
niin se alko puolentunnin päästä itkeen siellä nii menin kattoon, se itki siinä hanaveen alla ja tärisi, menin kokeileen niin sieltä tuli iha hiton kylmää vettä, säälitti toinen :/ No, otin sen pois sieltä ja puin lämpöstä, iltapalalle ja sitte poika meniki nukkuun <3
 
täällä on aika hiljasta! Jasperilta otettiin tutti pois, kauhee ku mua säälitti toinen... Mutta silti nukahti viidessä minuutissa.. ehti se kysellä sitä jo.. Se on aina hampaidenpesun jälkeen saanu tutin, aamulla herätessään tutti laitetaan pois.. Ja nyt ku mä sanoin illalla Pojalle, että "iskä vei tutit mummon vauvalle" Niin se läpsi ensin itteä, mutta sitte, ku halin sitä, se rauhottu <3

Miten muilla, vieläkö syö tuttia?
 
mutyn perheelle paljon voimia ja jaksuja lähettelen! :hug:

Suski: Meillä jäi tuti kokonaan pois käytöstä joulukuun alussa. Tiukkaa teki ja monta viikkoa typykkä sitä vaati.. raivona käänti sänkynsä ympäri jne.. edelleenkin saattaa tyynyn alta ettiä, mutta kun sanoo että oot jo sen verran iso tyttö, että et tertte, niin jättää asian sikseen ;)
Kaupassa pysähtyy aina tutti hyllyn kohdalle tutteja ihastelemaan :LOL:

tuntuu että jenna on parin viikon aikana alkanut toistaa joka ainoan sanan.. lauseitra ei tule mutta kaksi sanaisia lausahduksia mm. "ei näy" ja "jo vain" silloin tällöin :D

käytinpä tytön eilen korvakontrollissa ja molemmat korvat tulehtuneet :O:headwall:
ja esikoisen eskarihakemuksen täytin tänään.. minne se aika häviää??!!!?

Lapset lähtivät mummolaan tänään kun itse olen huomisen töissä ja mies tekee ylitöitä koko vkl. mummo halusi lapset sinne.. yritin ehdottaa että ois päiväksi tullut meille hoitamaan ja olisin ite hoitanut sunnuntain, mutta ilmeisesti nauttii kun saa pitää lapset itsellaan :D ;) ja arvaatkaapa otanko sunnuntain rennosti kun oon yksin :D onkin ollut aikamoista juoksua tämä vk.

meillä jennalle ehdoton hitti on titi-nalle ja fröbelin palikat tällä hetkellä :) ja nukkeja hoitaa kans paljon.

mutta nyt nukkumaan..
 
:LOL: alkoi naurattamaan tuo "käänsi sänkynsä ympäri" ei meillä kuitenkaan mikään peppi pitkätossu asu ;) siis lakanat, tyynyt ja patja sai kyytiä :LOL:
Suski: eihän se kaikilla ota noin luonnon päälle ja lujille. esikoisella oli aika "rutiini" juttu tutin pois jättäminen. Ei ollut lähellekkään yhtä kiinni tutissa mitä jensku.
 
Danjuska: Mäkin aattelin vähä, ku Jasperilla on ollu nyt muutaman kuukauden sillain, et se on saanu tutin vasta iltapesujen jälkeen, ku ollaan menty makkariin lukeen iltasatua ym.. että jospa se tästä.. päiväthän nuo hyvin menee ilman tuttia, ei se oo pitkään aikaan päivällä kaipaillu tuttia.
Nyt se sängyssä "itkeskelee" tutin perään..
 
Sunnuntaita kaikille!

Muty: olipa mukava kuulla sinusta, vaikka vaikeita aikoja elätte. Toivottavasti miehesi leikkaus menee hyvin ja saatte lisäaikaa yhdessä.

Suski: Onhan sulla tässä vielä hyvin aikaa saada pojalta tutti pois. Varmaan vaikeahan niitä itkuja on yöllä kestää kun juuri on saanut yöt kokonaisiksi.

Outius: Onpa tympeä ex sulla jos nyt alkaa taistelemaan Annikasta, kun kanssa muistelin ettei silloin perhe-elämä ja lapsen kanssa oleminen tainnut paljon kiinnostaa kun Annika oli pieni.

Danjuska: Nautihan täysillä vapaasta sunnuntaista. Olikos Jennalla putket korvissa? mekin käytiin näyttään korvia tällä viikolla kun poika heräsi muutamana yönä suoraan itkemään. Puhtaat oli korvat ja kurkku. Taitaa pikkuhiljaa alkaa poskihampaat vaivata kun katoin että valkoista näkyy jo alhaalla ikenen läpi.
Meilläkin Fröbelin palikat (jumppalaulu, viisi vauhtiveikkoa ja leijonanmetsästys) ihan ykkösiä. Poika tykkää muutenkin nyt tosi paljon laululeikeistä.

Meille ei kuulu sen kummempia. Sairastettiin noro-virus pari viikkoa sitten. Kallelle se olikin eka mahatauti. Poika ripuloi n. 4 päivää mutta onneksi ruoka ja juomaa meni koko ajan. Ripulijuomaa yritin tarjota mutta ei kelvannu, mentiin sitten mehu, vesi, maitolinjalla. Ei onneksi oksentanu kertaakaan eikä yöllä tarvinnu alkaa paikkoja siivoamaan.

Sanojakin alkanu pikkuhiljaa tulemaan. Sanoi tänään isä ekaa kertaa sillai että tarkoitti isäänsä ja muutama muukiin uusi sana on silloin tällöin tullu.

Rakenneultrassakin käytiin viime viikolla ja kaikki oli hyvin. sukupuolikin saatiin selville mutta yritetään olla kertomatta. Tosin pelkään että jompi kumpi meistä sen vahingossa kuitenkin lipsauttaa jossain vaiheessa.

Riksu, kalle ja maha-asukki
 
Moikka!

Ihan kylmät väreet meni kun luin tuota mutyn kirjoitusta. Paljon voimia ja jaksamista teidän koko perhelle!!! Toivotaan että miehesi selviää ja teillä on vielä monia vuosia yhdessä.

Riksu, koskas sulla olikaan la?

marza
 
muty voimia ja enkeleitä teidän perheen tilanteeseen:hug:

Uhmaa on ilmassa meilläkin... Viime viikolla Siiri oli päiväkodissa joutunut jäähypenkille, kun oli kielloista huolimatta levitellyt kukkamultaa pitkin sohvaa. Oli jatkanut vielä jäähyilyn jälkeenkin. Kotona sama meno jatkui... Kovapäistä sorttia...

Siiri sairasti flunssaa tässä muutaman päivän. Torstaina soittivat kesken päivän hänet hakemaan ja tän viikon maanantain oli vielä hoidosta pois. Pientä kuumetta ja ankaraa yskää sekä nuhaa. Mahataudilta ollaan vielä vältytty.

Reilu viikko olis vielä hiihtolomaan - kyllä tulee tarpeeseen!
 
moikka

Riksu: Ei ole jennalla putkia korvissa.. saas nähdä alkaavatko laittamaan jos ei ala parantua..
Mulla on edelleen ihan kauhukuvat että tullaan mahatautiin.. aika tarkalleen vuosi sitten meillä sairastettiin noro ja lie rotakin.. 2 oulun reissua jenskun kans tehtiin kun veti pienen niin huonoks. Omille 1v synttäreilleen huhtikuun alkuun oli viimein terve.

Muty: Mielessä olette, jaksuja paljon!

Saas nähdä neidän neitin korvien kanssa kuinka käy.. tässä on jokunen yö taas hypätty. tosin ihokin kutiaa mutta raapii tuonne korvan alle ja poskea, mikä vähän viittaa että kipeähkö on. ais vaan vähän venytettyä ennen kun vie taas näytille. Kuuri loppunut vasta viikko sitten niin ei ne osaa vielä varmaksi sanoa onko uutta vai vielä vanhaa jos punoittaa ja on ärtynyt.

Muuten ollut onneksi ihan hyvän tuulinen. palapelit kiinnostaa kovasti. mies oli poitsun kanssa jääkiekkoa katsomassa niin jennan kanssa koottiin palapelejä ja läträttiin sormiväreillä =)
Hassu toinen kun jos pala ei ala asettua paikalleen niin sanoo että "no?!" monessa muussakin asiassa on alkanut käyttää tuota ilmaisua. Hauskan kuulosta kun toinen niin tosissaan jotain yrittää ja sitten toteaa että no?!
uutena taitona on myös laukkaaminen.. en tiedä onko hoidossa oppinut mutta söpön näköisesti laukkaa :D

pakkaset saisi jo loppua! viikolla hain joka ilta lapset kävellen hoidosta ja pakkasta vähintään -26 joka ilta.. ei huvittanut jäädä maisemia ihailemaan ;)

pitäis muistaa se 2v neuvolakin varata.

nyt tuntuu lapset nukkuvan joten heippa!
 
Moikka!

Helmikuun viimeisiä viedään ja neiti täyttää perjantaina 2 vuotta! Ihan uskomatonta! Viikonloppuna on taas kovat kemut, perjantaina meille tulee kaverit kakkukahville ja Mii menee alkuillasta mummulaan yökylään niin aikuiset saa jatkaa juhlimista vähän myöhempään. Meillä oli ennen Mimosaakin tapana pitää aina kekkerit hiihtolomalla, kun kaikki kaverit tuli opiskelupaikkakunniltaan tänne kotikonnuilleen. Sunnuntaina sitten on sukulaissynttärit, sinnekin kestiteltäviä tulee melkein 20. Huomenna täytyy alkaa jo leipomaan.

Mutylle paljon voimaa jaksaa tämän elämäntilanteen läpi, toivottavasti kaikki menisi parhain päin ja teillä olisi vielä yhteisiä vuosia edessä.

Meillä on ollut aika tasaista arkea tässä koko talvi oikeastaan. Nyt alkaa jo kyllä nyppiä tämä ainainen pakkanen ja lumentulo. Mies lähtee maaliskuussa Israeliin ja olen NIIN KADE!!! Kevät saisi kyllä jo alkaa ilmoittelemaan itsestään! Mulla on iho ja päänahka ihan kuivat ja Mimosallakin, jolla normaalisti on todella hyvä iho, on tullut käsivarsiin, selkään ja vatsaan sellaisia kuivia läikkiä. Voin vaan kuvirella, minkälaista rasvan lotraamista tää talvi on ollut atoopikkoperheissä. Mun isällä on psoriasis ja se kans valittelee kun iho on niin huonona, ja kaiken kukkuraksi se isälle ainoa sopiva lääke on loppu maahantuojalta... Puuuh.

UHMAA on kuulkaas meilläkin! Pieni draamakuningatar keksii kyllä temppujaa. Jos komennan, ettei saa Jukkahakan sillä vasaralla paukuttaa pöytää, niin neiti heittäytyy lattialle ja joko voihkii ''aijaijaijaijai!'' tai sitten ottaa kunnon tekoitkukohtaukset. Täytyy vaan yrittää olla nauramatta, ja olla niin kuin ei huomaisikaan... Pukeminen ja riisuminen on kans sellaista showta. Mutta nukahtaminen on meillä ihan ykskaks parantunut! Enää ei mene kuin 10-15min kun ennen tunti oli ihan normi! :)

Kyselemistä on myös alkanut esiintymään. Kaikki tavarat ja jutut täytyy nimetä. Apinoi kaiken. Ja komentaa. Kavereita kun tulee kylään niin Mii menee eteiseen sormi ojossa käskyttämään: ''Vaatteet pois!'' :D

Outius, mulle tuli tuosta ihottumasta mieleen, että voi periaatteessa olla märkärupeakin?

Nyt täytyy mennä herättelemään neitiä, mennään illalla Miin isotädille kylään ja sitä ennen täytyy tehdä ruokaa ja imuroida...

Onnea tuleville synttärisankareille, muistanko väärin vai oliko Fasun naperolla tänään synttärit?

upupa ja Mimosa MELKEIN 2v!
 
tervehdys taas pitkästä aikaa.
kui mulle aina käy näin että välillä roikun täällä päivitäin ja sitten voi tulla taas pidempi tauko.
muty oikein paljon voimia teidän perheelle :hug:
outius tosi inhottavaa käytöstä exältä. oletteko tehneet jonkun sopimuksen tapaamisista ja siitä kumman luona annika asuu? jos ette niin kannattaa tehdä sosiaalitoimistossa. mikäli isä ei suostu niin sitten täytyy mennä oikeuteen.
ja nämä oikeuskulut maksaa se kumpi häviää siellä ja jos häviäjällä ei ole tuloja niin meniköhän ne sitten valtion maksettavaksi? en nyt muista.
olen tosiaan exän kanssa joutunut taistelemaan oikeudessa lapsesta.
nykyään tulemme hyvin toimeen ja saamme ihan keskenämme sovittua tapaamis muutoksista mutta meilläkin on tehty tapaamis sopimus minkä kävimme päivittämässä vuosi sitten.
ei koskaan tiedä mikä riita meille tulee niin sitten toimitaan lapun mukaan.
oltiin tosiaan kipeitä kuukausi sitten ja nyt taas. nyt ei ihan niin ärhäkkä flunssa kun viimeks. ketuttaa vaan että aina miekin tulen kipeeks. sitten vielä tyttö valitti eilen vatsaa koko päivän ja oksensi yöllä kerran. toviottavasti ei meille muille tule mitään.
tuttia jere vielä syö jatkuvasti. hän ei siitä luovu ja en vielä kiirettä pidä ;)
potalle ei suostu menemään : /
mutta sanoja tulee ihan taukoomatta. hauskaa on kun puhuu sanat väärissä järjestyksissä. esim. mummo vetää pulkka ei :D
ja tästä pinosta. koitetaan tosiaan pitää yllä mahdollisimman pitkään. nyt kun ollaan näinkin pitkään kirjoiteltu. ja jos vaikka ens kesänä saatais tapaaminenkin aikaseks ;)
 
Täällä vietetään hiihtolomaa, harmi vain että aika puolikuntoisina. Siirillä oli kuumetta to-la, korkeimmillaan 39,7 astetta. Mies oli viime viikolla kolme päivää saikulla ja minulla nyt lomaviikolla köhää ja kurkkukipua. Harmittaa vähän, kun vihdoin alkoi kelit lauhtua. No, loma on kuitenkin aina loma=)

Mainiota maaliskuuta kaikille!
 
outius kannattaa tosiaan hakea sitä elatusapua vaikka mies ei sitä maksakkaan. ja jos vaikka mies todettaisiin varattomaks elikkä ei olisi hänellä tuloja maksaa niin saat siltikin ne.
se on iso apu sulle kuukaudessa jos vielä opiskeletkin.
meillä on vatsatauti voitettu. jerellekkin se tuli mutta oksensi vain kaksi kertaa yöllä.
mulle ja isälle ei tullut paitsi mulla oli viikon jatkuvasti huono olo ja meinas ylös tulla mutta onneksi ei :)
tää on ensimmäinen talvi mun elämän aikana kun toivon ettei lumi sulaisi vielä ja että tulisi pakkasta. mie rakastan kevättä ja kesää mutta nyt olen niin hurahtanut tuohon lumilautailuun niin en haluais millään vielä lopettaa sitä. olis varmaan pitänyt aloittaa se vähän aikasemmin, silloin kun ensimmäiset lumet tul.
tuonne pohjoseenkaan ei ol nyt varaa lähtee : /
 
täällä on Jappeli taas korvasairaana.. viimeks tammikuussa sairasti sitä 3 viikkoo..
muuttohommat on täysin kesken, ja stressi on aikaansaanut supisteluja.. : /
ainiin, ja myöhäsesti HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ..:flower:
 
heippa

kirjottelin illalla pitkät pätkät mutta jonnekkin taas teksti hävis.. :headwall:

Jennalla todettiin jokunen viikko sitten taas tulehdus ja liimakorva : / Sanoi että kuukauden päästä putket jos ei ole parantunut.
nyt on sitten laitettu homeopaattisia tippoja ja muutaman kerran korvakynttilähoidossa ollut. Ainaan toisessa korvassa ei enää tulehdusta ole, mutta äkkiäpä se uudelleen sen lyö.

Outius: mitkä hiukset :D jennan haituvat ei rasvoitu.
Suihkussa ei joka pv käydä ettei ennestään kuiva iho kuivu enempää. vaippa-alue huuhtastaan aamulla ja illalla lavuaarissa.

Zoanne:
Meillä jenna kantaa koko ajan titi-nalle dvd:tä että pitäis saada kattoa. ja herne menee neneään kun ei anna katsoa.
Tuosta tutittomuudesta tuli mieleen, että itse kun ihmettelin neuvolassa että miten ihmeessä siitä eroon pääseminen oli niiiin tuskaa, ja tuli myös puheeksi että annoin jossain välissä "periksi" ja tutin takaisin.. siihen neuvolantäti sanoi että ehkä tyttö on vaan tajunnut että kun oikein suurta sowta vetää tarpeeks kauan niin äiti taipuu.. ja niin kai se olikin.. jos esikoisella puhuttiin päivistä kun tuti unohtui niin Jennalla se oli viikkoja.

Jenna oli reilu viikko sitten oksennustudissa.. meihin muihin ei onneksi tullut. su nosti kovan kuumeen ja ma illan oksenti. ei onnekis kuitenkaan sen pidempään. Kuumetta oli useamma n päivän.
nyt ovatkin lapsukaiset miehen kanssa lomailemassa mummolassa kun miehellä talviloma. Itse puurran töissä nekin päivät.
 
Niin muuten, Jasperilla nousi tänään kauhee paise-ihottuma poskiin.. Eilen siis alotettiin toi antibioottikuuri, ja tänään illalla nousi hirveet patit poskiin, ja poika valittiki että ai ai, ja kutisee :( Soitin sitte päivystykseen, ne sano sieltä ku kysyin et saako antaa jotain allergialääkettä jos tulee hengenahdistuksia taikka muuta, nii ei saa missään nimessä antaa.. Aamulla pitää soittaa tk:hon josko ne vaihtais ton antibioottilääkkeen johki toiseen.. Nyt huolesta synkeenä yö nukkua, pitää vahtia että se hengitttää.. Tympeitä tämmöset! Lapsi raukka...
 

Yhteistyössä