<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

...on taas sujunut tämäkin päivä. Alan olla jo melkoinen luonnonlahjakkuus. Äskenkin sohvalla leffaa katsoessa taivuin kivusta kaksinkerroin miehen kättä puristaen. Pitäis kai malttaa vaan levätä mut kun mua ei väsytä yhtään, tuntuu et oon ihan hirveesti virtaa täynnä. |O Tänäänkin oon pessyt pyykkiä ja pudistellut sekä vaihtanut parisängyn petivaatteita miehen kanssa. Äsken en saanut enää ripustaa pyykkejä kuivumaan vaan mies komensi sohvalle. :D Oon vaan niin kypsä jo tähän oloon ku kaikki supistaa! Ensi torstaina on meillä se maaginen 37vko täynnä niin sit aletaan vaan siivoomaan ja pupuilemaan ihan täysiä. :LOL:

me6, kuulostaa kamalan rankalta. Voima:hug: sinne! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte rimpsensan pian omaan kotiin.

Kestovaipoista ja imetysliiveistä oli juttua... Mä luulen että ainakin alussa meillä mennään ihan kertiksillä. Täälläkin hirvittää pyykin määrä kun vauvan lisäksi on vielä puolet ajasta tytöt 5- ja 6v, eli pyykkiä todella kertyy jo tällä hetkellä ihan tarpeeksi... Käsitöissä oon ihan onneton, joten ei puhettakaan et ite alkaisin niitä vaippapöksyjä kutomaan, saa nähdä jos sitten vähän myöhemmin innostuu... Projektin puutetta ei luppoajalle (siis mille?) ole vauvan päiväunienkaan aikaan, kevään pääsykokeet lähestyy kovaa vauhtia, aikomuksessa on siis yhteishakuun kevät '08 osallistua, jos satun amk:iin tai yliopistoon pääsemään niin sitten syksyllä '09 vois olla oikea hetki jo laittaa lapsi hoitoon ja alkaa opiskelemaan.
Ja noista liiveistä, mulla on ne yhdet H&M:stä jo sairaalakassiin pakattuna, Carriwellit ostan varmaan minäkin sitten kun tiedän minkämoiset meloonit tästä vielä pamahtaa kuhan maito nousee - paisumista on ollut nimittäin nyt jo ilmassa. Ois kurjaa jos menis rahat hukkaan ku ostaisikin ihan vääränkokoiset. Joku oli ostanut ne 25? maksavat joita oli nettikaupassakin - semmoiset hankin sitten varmaan minäkin kunhan saan imetyksen kunnolla käyntiin.

Huomenna ois mullakin labrareissu eessä kun tota virtsatieinfektiota kontrolloidaan... Tiistaina sitten neuvolalääkäri vihdoinkin jotta päästään näkemään mitä noi supistelut on tuolla tehneet, viime kerralla olivat jo pehmentäneet kanavaa, saa nähdä onko sitä enää ollenkaan jäljellä... Nyt saunaan, ja sit Fear Factor ja Amazing Race!! Jee. Lupasin tehdä miehelle suklaamoussea tolla blenderillä, sitä se odottaa jo ku kuuta nousevaa. :)

mama-L & Onni 36+3 :heart:
 
Mama-L:lle kommentoisin sen verran, että kannattaa vilkaista kokotaulukkoa esim. Carriwell drop cup luukkuliiveissä. Niissä on tosi laaja skaala rinnanympärysmittoja ja kuppikokoja saman koon alla. Saa melkoisesti kasvaa ja kutistua ja silti menee sama koko. Vilkaise vaikka taikapilvi.com, siellä on se koko taulukko. Eli ei sen takia kannata jättää ostamatta, mä enemmänkin mietin imetyksen sujuvuutta, miksi en monia uskalla haalia kasaan.

Siideri ja nyytti 35+5 =)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :hug: ja erityisonnittelut Korven tytölle :heart: :heart:

Täällä vielä istuskellaan kotona, viikkoja huomenna 36 ja olo kai sen mukainen... Pariin päivään ei oo kunnolla päässyt kävelemään, käsivarret voimattomat/puutuneen tuntuiset kun ilmeisesti vauvat painaa hermoja. Ruokavalio ollu viikonlopun ajan lähinnä suklaata ja jugurttia, kun olo on niin ahdistunut ja kurja -mutta sen aion taas huomenna korjata, jotenkin vaan viikonlopuksi tulee ostettua makeaa

Vauvat oli 2 viikkoa sitten rt ja pt, eli jos ei A käänny (mitä on kyllä tehnyt parin viikon välein) niin voisi synnyttää alakautta Painoarviot 2,3 kg, eli hyvänkokoisia ovat jo nyt. Supistellutkin on, mutta ei kuulemma tod.näk. käynnisty synnytys kuin vesien menolla, sanoi lääkäri! Ja ylilääkäri on vaihtunut ja tää uusi suosii käynnistystä vasta rv 40 apua en kestä tosiaan enää 4 viikkoa kasvavaa mahaa!!! Tuntuu siltä kuin repeisi, painaahan se jo valtavan paljon, tukivyöstä huolimatta. Siitä olen kiitollinen, että olen voinut olla kotona, eikä ole tarvinnut maata sairaalassa. Yhden vkl söin Ventolinea kun supisteli kovasti (olikos se rv 33) ja kohdunsuu oli raollaan, mutta se loppui sitten sillä.

Kaikki vauvantarvikkeet on jo laitettu valmiiksi, joten sais muruset jo syntyä. Hiihtolomaviikolla kun on mummikin tulossa meille, niin olisi muille lapsille hoitaja niin mies pääsisi olemaan sairaalassa.

Aikamoinen uupumus on, eilenkin nukuin kolmet päiväunet, tänään vaan yhdet pitkät. Yöunet on katkonaisia kun tunnin välein pitää kääntää kylkeä kun alempi puoli kipeytyy ja puutuu, eli nousta istumaan, järjestää tyynyt toiselle puolelle ja asettua taas makuulle... onneksi nukahdan taas samantien.

kestovaipoista meillä on pari ekaa viikkoa käytetty kertiksiä, ja sitten sideharsoja ja villahousuja sekä muutama pul-kuori ollut villahousujen pesupäiviksi. Konttaavalle ollaan siirrytty taskuvaippoihin (samat harsot ja tiimalasinmalliset lisäimut), unille villahousut.

unipussit ostin, paksua puuvillafleeceä, kun olette niitä täällä kehuneet :D Otin sinisen ja punaisen, jos vaikka sattuisi värit kohdalleen, mutta menevät toki kummalle vaan.

Haalareista ajattelin käyttää vaan villapukua ja kevytvanuhaalaria, villamyssyt, -lapaset, -sukat, nahkarukkaset ja -töppöset. Ja villapeitto päälle kaukaloon tai vaunuun (jossa myös lämmin toppapussi).

Oli muutakin kommentoitavaa, parin päivän takainen yritykseni kommentoida loppui siihen että Windows alkoi itse päivittää itseään ja koko stoori katosi :headwall: Mutta nyt silti petiin, aamulla pitää laittaa taas lapset koulutielle. Onneksi on jo valoisaa, ei noita pieniä meinannut raaskia työntää ovesta pimeälle tielle. :wave:
 
Se on sitten taas maanantai! Kyllä se aika kuluu sittenkin, vaikka nämä lähiviikot tuntuu matelevan. Koskaan ei ole aika mennyt näin hitaasti.

Meillä on lapsilla hiihtoloma. Mukavaa kun saa nukkua niin pitkään kun unta riittää. Sitä herkkua ei sitten taas pitkään aikaan ole tiedossa. Toivottavasti tämä tuleva vauveli on edes hitusen parempi nukkuja kun isommat sisaruksensa. Pojan kanssa käytiin lääkärirumbakin läpi, kun ei vielä reilu 1-vuotiaanakaan nukkunut öitään. Muutimmekin perhepetiin kun tyttö syntyi, niin saimme edes jonkinlaisen yörauhan. Makuhuoneemme oli silloin pelkkää patjaa. =)

Sain sitten pinniksen verhot ommeltua, hienot tuli. Kiitos muuten mitoista (nyt en muista kuka ne laittoi). Ompelin loppukankaasta sitten vielä pussilakanan. Nyt jäin vähän kaipaamaan sitä lokerikkoa/pussukkaa sängynpäätyyn, kun sitä jo suunnittelin, mutta kangas ei siihen enää riittänyt.

Vatsan poksahduksista/napsumisista on ollut juttua. Mulla on sellaista myös. Se on sellainen ääni, kun joku hento oksa katkeaisi tai joku napsauttelisi sormiaan vatsassa. Kuuluu tuosta navan seudusta suurinpiirtein. Joku joskus sanoi, että ääni kuuluisi vauvan nivelistä, mutta aika hurjalta kuullostaa jos nivelet niin kovin paukkuu, että kuuluisi ulos asti.

Ninni toivottavasti tuo oli nyt sitten viimeinen kohtaus. Olen itse myös epäillyt olisiko mullakin jotain sellaista sappivaivaa. Noin kovia kipukohtauksia ei kyllä ole tullut, mutta parina yönä olen kipujen kanssa kärvistellyt. Ylävatsassa kipu tuntuu ja on sellaista polttavaa. Ei pysty kunnolla hengittämään, eikä löydä sopivaa asentoa millään. Ihan närästyskipua se ei ole.

Tänään on nyt sitten se kontrolli taas kerran. Saa nähdä saanko mitään tietoa leikkauspäivästä. Näin viimeyönä unta, että vauva syntyi ja oli aika huonossa kunnossa. Nyt on vähän sellainen huono fiilis sen suhteen. Onneksi se oli vaan unta.

Nyt aamupalalle!

Oonaliina 35+5
 
Ai niin. Me6 :hug: onneksi tosiaan olitte vielä sairaalassa. Hengitysongelmat huomattiin ja tarvittavat tutkimukset voitiin tehdä heti. Tiedän kyllä tunteen, kun odottaa positiivisia uutisia ja sitten mennäänkin taaksepäin ja lujaa. Valoisalta kuitenkin nyt näyttää teidän tilanne. Kohta olette jo kotona. Vointeja!
 
Eilen oli tukala päivä kun innostuttiin miehen kanssa lähtemään asuntokierrokselle(ei edes ostotarkotuksella todellakaan)ja ilta menikin sitten supistellessa enempi kun kertaakaan aikasemmin! Soitin jo kättärille ja laitoin laukun valmiiks, mutta halusin pitkittää lähtöä viimeseen asti koska vkoja nyt 36+3 ja haikaranpesään ei olis päästy! Mies niin sitä odottaa ja toivoo perhehuonetta joten seuraavat 4pvää täytyy kai maata jalat ristissä ettei synnytys käynnisty.Ehdin jo viime vkolla manata, että kaikki supparit ja pahemmat oireet hävinny, mutta nyt ne on siis takasin.Karsee jano kaiken aikaa ja käsien puutuminen/pistely etenkin öisin :(
Ruoka ei ole oikein maistunu, mutta juomisia menee rutkasti.
Ulkona on ihana ilma, mutta en tiedä jaksanko sinne lähteä...lapsilla hiihtis, mutta ovat menneet isälleen.Mahdollisesti tulevat tänään ja jotain ohjelmaa pitäs kai tälle vkolle keksiä! Olin ajatellu lintsiä, mutta sinnekki tosi kalliit liput ja risto räppääjän vois käydä leffassa katsomassa.Mummo tulee huomenna ja sitten alkaa tuulemaan, tulee paikat kuntoon tosin lattiaremppa olis 2vkon päästä! Ajattelin soittaa ja kysyä onko mahdollista aikaistaa, menee muuten kyllä tosi viime tipalle saada kaikki kuntoon ennen vauvan syntymää tai no...mistä koskaan tietää vaikka menis yliaikaseksi :LOL: Eilen yritin miehelle seksiä ehdotelle, että olis päästy itse asiaan(synnytykseen)eikä turhaan jojoiltu, mutta se ihan kimpaantu"että tässä on nyt aivan muut kun seksit mielessä."Tänään ei kylppärin remppamiehiä ole näkyny ja tämmönen just ärsyttää, että työt seisoo mutta varmaan mainitsivat perjantaina asiasta mutten muista.Huomenna sen pitäs anyway olla valmis ja siitä pidän huolen :p

Imetysliiveistäostin yhdet kokeilematta kauppareissulla(otin yhden koon tavall.isommat)ja tuskin menee viereenkään, joten toisia en osta kokeilematta, mutta en tiedä koska jaksaisin lähteä sovittelemaan.Näissä oli kaarituet, mutta ajattelin hankkia tuettomiakin, mutta onko kellään isorintaisella(siis E tai yli)kokemusta miten kaarituettomat liivit käytännössä tukee rintoja tai siis tukeeko yhtään? Julkisilla paikoilla ei ainakaan viitsisi rinnat polvissa roikkuen kulkea, kotona saa vaikka vähän roikkuakkin ;)

Ekologisuudestaettä me ei olla yhtään sitä tyyppiä! Energiasäästö lamppuja on nyt vaihdettu kotiin ja joskus lajitellaan roskia innokkaammin, mutta yleensä ei muuta kun lehdet kierrätykseen.Kestovaippoja en ole kertaakaan edes harkinnu, mutta kertis vaippojen hinnat ja jätemäärä kyllä vähän kauhistuttaa.Olen miettiny onko eri merkkien välillä muutakin todellista eroa kun hinta?

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja LOE:lle tsemppiä sairaalaan :)
 
Tutteli78: Täällä olen pohtinut samaa kuin sinä eli vaippojen todellista eroa. Meillä ei ole kokemusta, koska esikoinen tulossa. Jotenkin olisi kiva suosia suomalaista eli Muumia, että tekisi jonkin hyvän teon. Moni sanoo niistä, että ovat paksuja eivätkä ime. Me kuitenkin ostettiin niitä newbaby-kokoa. Kuningaskuluttajasta löysin vertailun ja siellä Pampers jäi ihan hännille, Muumi ja Libero oli ylhäällä. Lidlin vaippoja tutut ovat kehuneet, mutta kun me ei siellä käydä, ellei ole ihan pakko ja matkaakin tulee 15 kilsaa yhteen suuntaan, niin ei se kovin halpaa ole. Haaraosan leveys on ainakin mun mielestä yks, mikä ero. Vertailin sitä Liberosta, Muumista ja Pampersista, kun on näytteitä.

Aateltiin, että kokeillaan toi paketti Muumeja ja sitten varmaan Liberoa tai Pampersia. Päivällä voisi käyttää jotain halvempaa ja yöllä sitten kalliimpia. Ehkä liikkuvalle lapselle pitää miettiä housuvaippaa ja yrittää mahdollisimman nopsaan opettaa potalle, ettei menisi niin paljon vaippoja.

Täällä aamu on alkanut ihanan rauhallisesti, kuten yleensäkin äippälomalla. Mies meni näyttämään autoa huoltoon, kun ilmastoinnissa jotain häikkää. Onneksi menee vielä takuuseen. Mut Oopelia ei ehkä seuraavaks enää osteta.... Harkinnassa on, että mentäisikö elokuviin, kun päivällä pääsee halvemmalla ja mieskin vapaalla. Kotimaisia taisi olla parikin, mistä valita.

Pyykkipino kutsuisi tuolla työhuoneessa, joten uroteko senkin silittäminen, vaikka ei kauvaa vie.

Misupai ja Helmis, joka voisi tulla ulos (äidin ja isin toive) 38+2
 
Nyt minäkin olen turvonnut! Tähän asti siis selvitty ilman ihmeempiä turvotuksia, mutta viime yön aikana tuli puoli kiloa lisää eikä sormuksia enää meinannut saada pois sormista. Kävin mittaamassa verenpaineen (63/128) ja kun päänsärkyä tai muitakaan oireita ei ole niin ei kai tässä vielä myrkytystä tarvitse pelätä.

Vietin viime yön yksin kun mies on risteilyllä ja näin melko levottomia unia koko ajan, esim. junassa synnytyksestä... Luin illalla Steven Hallin Haitekstin loppuun, ja se oli kyllä niin järkyttävä kuvaus menetyksestä, ettei oikein sopinut tähän ajankohtaan, kun mieli on muutenkin niin herkillä.

Misupai, tuon juuri halusinkin kuulla, että vaihtoehtoja on sielläkin jos haluaa. Muistelen että joku kertoi että jossain muinaisessa menneisyydessä siellä ei ollut esim. synnytysjakkaraa, josta olen kiinnostunut, kun lantion tilavuus on siinä jopa kolmasosan "perinteistä" asentoa suurempi eikä mulla ole mikään tilava lantio (parin viikon päästä mittaillaan tarkemmin). Ja amme ehdottomasti avautumiskipuihin, käyttelen jo nyt kotona lämmitettyä kauratyynyä jos supistukset tuntuu ikävältä selässä. Muuta en ole miettinyt, sittenpähän näkee. Vaikea osata varautua näin ensikertalaisena. Onko muilla jo suunniteltuna toiveita synnytykseen?

Valvatti, miten on mahdollista että käynnistettäisiin vasta viikolla 40? Luulin, että kaksoset käynnistetään automaattisesti viimeistään pari viikkoa ennen la.

Bellona 34+5
 
Olipas sitten taasen oikein ihana herätys tänä aamuna ja juuri kun olin saanut unenpäästä kiinni usean tunnin valvomisen jälkeen... Tyttö rupesi oksentamaan :x Oksensi muutaman kerran ja sitten rauhoittui. Ajattelin kun tyttö kovasti yöllä yski, että oksentaa sen vuoksi kun on limaa keuhkoissa niin paljon. Mutta aamupalan jälkeen oksensi heti uudelleen, joten taitaa olla meillä nyt sitten tämä etelä-suomen vatsatauti. Kunpa ei vaan minuun iskisi... :$

Eilinen päivä meni sitten tontilla siivotessa ja miestä autellessa. Illalla meni sitten selkä totaalisen jumiin, johtunee 8 tunnin seisomisesta. Saunassa käytiin ja sen jälkeen oli turha yrittää kävelemistä. Tänä aamuna tuli aikastalailla limaista vuotoa, mutta ei ollut verta joukossa... :eek:

piitsi Joo ei ollut tarkoitus käynnistellä synnytystä, kun olen luvannut vielä 4 viikkoa pitää kaverin masussa, mutta kypsyttävät supistelut olisivat tervetulleita. :D

Se on muuten kumma homma, kun on monta kuukautta kärsinyt noista ennenaikaisista supisteluista niin mitä lähemmäs loppua mennään, sitä varmempi että ne vähenee ja loppuu. Todella raivostuttavaa :headwall:

me6 :hug: Onneksi tyttö oli hyvässä hoidossa. Tuollainen varmasti säikäyttää. Hyvä, että kaikki taas paremmin :heart:

Ninnille tsemppiä sappivaivojen kanssa. Toivotaan, että alkaa helpottaa. Kurkattiinkos sun kohdunsuun tilannetta reissulla? Onko supistelut tehnyt tehtävänsä? :wave:

Ainiin... Juuri kun olen tässä juhlinut että tämän raskauden aikana olen saanut säilyttää hampaani (edellisessä siis meni 8 sököksi) niin eikös tänä aamuna sitten yksi hammas murtunut tuonne suuhun. Ja nyt kun sitten mennään taas näin loppuvaiheessa raskautta niin ei ne sille mitään tee, turhauttavaa :/

Paljon täällä ollut kestoilusta puhetta näemmä viikonlopun aikana. Meillä kanssa se hyvä puoli, että lapset oppineet todella aikaisessa vaiheessa täysin kuiviksi. Toivotaan, että niin käy nytkin, jotta ei tarvii tuntea huonoa omaatuntoa vaippavuorista mitä mein vauva saa aikaiseksi. Kun musta ei vaan ole kestoilijaksi. Olen liian mukavuudenhaluinen :ashamed:

Jes, mutta nyt tilaa muillekin :wave:

kleopatra ja ihmemies tasaviikoin 34
 
bellona Täällä ainakin löytyy toiveita vino pino :wave: Epiduraalin haluan heti kun kurvaan Jorvin ovista sisälle :D Se oli niin autuus tyttöä synnyttäessä. Pojan synnytin ilman sen suurempia kivunlievityksiä. Mitä nyt ilokaasua otin ja loppupäivän oksensin :/
2 lasta olen siinä sängyssä maatessa synnyttänyt ja luulen, että siihen kallistun tälläkin kertaa. Ammetta ei ole tullut kokeiltua, se voisi olla ihan jees juttu.

Meillä onkin huomenna tuo Jorviin tutustuminen niin sitten selviää tarkemmin miä apukeinoja sieltä löytyisi.

kleopatra jälleen
 
Piti vielä kertomani eilisiltaisesta mukavasta tapahtumasta kun mein pikkumiehellä oli hikka tuolla masussa. Laitoin miehen käden vatsalle ja sanoin, että kokeile niin mies hyppäsi tuoliltaan kun tunsi sen tykytyksen. Pelottavaa sen mielestä :LOL:
Jos viime viikolla masumies oli perätilassa niin nyt se kyllä on taas kääntynyt takaisin "oikeaan asentoon" :D

Juu mä meen taas... :wave:
 
Tuosta vauvan hikasta.. Meidän pikkuinen hikkailee kerran päivässä.. Siitä on tullut niin voimakasta että välillä itseäkin oikein hirvittää! Tykytys näkyy myös vatsan päältä..

Olen sitten ollut 3 päivää sisällä.. Pitäisiköhän tänään raahautua edes lähikauppaan.. ;) Mulla tulee tänään lisää vuosia ja hiukan harmittaa kun ei ole ketään täällä Helsingissä edes kahviseurana. Toki vietettiin isot kekkerit viime su kun olin "kotona".

Mulla on tänään synnytysvalmennus, huomenna tutustuminen synnärille.. Ke neuvola. Odottelen täällä merkkejä jos pienokainen vaikka haluaisi syntyä tänään, äitinsä syntymäpäivänä.. EI vaikuta siltä.

Kestovaippailijoille nostan hattua viitseliäisyydestä. Itselläni on tässä kaikessa niin paljon opeteltavaa, että tyydyn tuohon kertiskäyttöön. Katsotaan sitten joskus jos toinen tulee mikä silloin tilanne.

Pakkasin sitten vauvan tavarat jo hänen uuteen laukkuunsa. :) Mukaan tulee nyt potkarit, body, tutti, vaippa, puuvillaiset sukat ja lapaset, silkkimyssy, villa-asu (+ sukat&lapaset) ja haalari. Täällä tuntuu aika kylmältä kun tuulee useimmiten, joten ajattelin varata matkaan lämpimät vaatekerrat hänelle.

Oma sairaalakassi on vielä kesken.. en kehtaisi millään viedä sinne mitään jättikassia vaikka haluaisinkin.. :ashamed: Tekisi mieli ottaa mukaan omat vaatteet ja aamutakki.. Katsotaan nyt.

Nyt aamupalalle.
Laura ja pikkuinen 37+0 :heart:
 
Täällä on nyt kanssa pakattu sairaalakassi siltä osin, kun tässä vaiheessa pystyy. Hygieniajutut ja sellaset täytyy muistaa laittaa sitten lähdön tullessa. Jos jotain unohtuu, mies on niitä ennenkin sairaalaan tuonut myöhemmin. Ja hyvin on sujunut..
Arvatkaapa vaan tekeekö mun mieli niitä herkkuja, mitä mies oli kassiin mulle ostanut valmiiksi:p Vähän aikaa enää pitäis tän makeanhimon kanssa jaksaa taistella..synnytyksen jälkeen on ennen aina mennyt ohi. Toivottavasti nytkin :D

Kestoilusta ootte paljon puhunut.Me ei lähdetä siihen. Kertiksillä mennään niinkuin ennenkin. Liberoa ja Pampersia ollaan pääasiassa käytetty. Ja meillä on molemmat lapset oppinut kuivaksi tosi aikaisin. Päiväkuivaksi poika 1,5-v ja tyttö 1v7kk. Eikä yövaippaakaan oo tarvittu enää 2-v synttäreiden jälkeen kummallakaan. Samaa yritetään vauvan kanssa sitten vähän reilun vuoden iästä alkaen.

Me6 ja Ninnille piti antaa voima ja tsemppi :hug: ;)

Synnytyksen toiveista/odotuksista: Mun mielestä synnytystä ei kannata kauheesti/liikaa etukäteen suunnitella (niinkuin ei vauva arkeakaan), vaan antaa niiden mennä omalla painollaan. Ja katsoa sitten mitä tuleman pitää.. Tietenkin niitä on hyvä vähän miettiä, mutta ei esim. synnytystä voi etukäteen suunnitella. Se voi kuitenkin mennä ihan miten vaan. Ja sen kokeminenkin on niin erilaista sitten H-hetkellä. Ymmärrän, että jokaisella on omat tapansa.

Mä oon aina vaan menny synnärille ja siellä sitten kattonut miten menee. Sen mukaan päätöksiä tehnyt. Kätilöiltä saa myös hyviä vinkkejä. Synnytykset on täälä kans ollu perinteisesti sängyllä. Esikoisesta sinnittelin näin jälkeenpäin ihan liian kauan ilman kivunlievitystä. Mulla on korkea kipukynnys ja ajattelin vaan, että kyllä vielä kestän, kun kuitenkin synnytys sattuu ja ajattelin kipujen vaan kovenevan. Lopulta en päässy suihkusta omin jaloin sängylle. Sillon kätilö sanoi, että nyt heti laitetaan epiduraali.
Se onkin tulevassa synnytyksessä ainut toiveeni. Siis, että jos osaisin tällä kertaa pyytää kivunlievityksen ajoissa. Viimeksi ei ollut mitään. Epiduraali haluisin, jos synnytys pitkittyy. Muuten kiinnostaa spinaali. Viime synnytyksen rajuuden takia mua jännittää ja vähän pelottaakin tää kolmas synnytys. Ei se silti enää kamalampaa voi olla, sen uskon..

Vauvan näkemistä jo odotan ihan hirveesti. Kyllä sen kaiken taas kestää ja valmis siihen jo olisin, vaikka heti jo tänään;)

Jade 37+5
 
Jo 4:s koneellinen oksennuspyykkiä pyörimässä. Kaikki lentää neitillä ulos :'(
Kurjaa katsoa kun toinen kärsii ja masu on pipi. Odottelen vain, että kuinka pian se alkaa minulla :/ En kyllä sitten yhtään haluaisi, mutta noi vatsataudit on kyllä sellaisia että yleensä kiertää sitten kaikilla. Mies lupasi tuoda apteekista rela- kapseleita, jos vaikka niillä taudin taltuttaisi ennenkuin iskee päälle.
Varmuuden vuoksi peruin jo huomisen neuvolan :(

Ja taas mennään...
 
Mä en ole täällä enään kauheesti käynyt kun nämä sivut on menny ihan mahdottoman hitaiksi.

Ella siirtyi eilen nukkumaan isojen sänkyyn. Päikkärit meni ihan hyvin vaikka oli se käynyt pinnasängystä hakemassa itselleen yhden lisätyynyn. :) Yöllä se tuli sit huoneestaan pois 2.30. Mä odottelin,et jos se tajuais mennä itse takaisin nukkumaan mut ei se sit menny vaan mies kävi sen viemässä takaisin. Nukkui sen jälkeen onneksi sit melkein 8:aan asti. Mä en saanu itse enään unta kun kuuntelin et tuleeko se sieltä taas ja nukkuuko se. Vauvakin heräs masussa riehumaan. :)

Mä eilen koitin vähän pakata sairaalakassia. Tilasin netistä perjantaina ne imetysliivit ja ne tuli tänään jo postilaatikkoon. Vähän oli hyvä ja nopea palvelu. :) Otan ne mukaan sairaalaan.

Näin taas unta että vauva syntyi. Nyt ei selvinny sukupuoli. Kerran oon nähny unen jossa sain pojan.

Keskiviikkona olis seuraava neuvola.

Krisu 36+4
 
Me6: Paljon voimia pikkuiselle täältä lähettelen. :hug: Ja Ninnille myös :hug:

Omaan napaan ei kuulu mitään erikoista, saati muutosta mihinkään suuntaan. Tuntuu siltä, että viimeinen kuukausi on ollut ihan samanlaista. Tasaista ja helppoa. Päivät vierii eteenpäin ja LA lähestyy. Mun päivät on ihan samanlaisia: herään aamulla, ulkoilen koirien kanssa, tiskaan, teen ruokaa, käyn kaupassa, odotan miestä kotiin, katson telkkaria ja menen nukkumaan. Rahat on ihan finaalissa ollu koko tän vuoden, joten en voi edes piristää itseäni shoppailulla. No, keskiviikkona on neuvola ja sen jälkeen saadaan parvekevaunut kaverilta kestolainaan! Meidän talossa on niin pieni hissi, ettei saada uusia vaunuja millään kuljetettua yös, joten ihanaa, kun saadaan partsille ihan ilmaiseksi nukkumisvaunut =)

Ai niin, mun mahan ympärys on 102cm!!! Kiesus!

Ihmeen nopsaan se aika kuitenkin kuluu. Kokoajan oon odottanut, että milloin se "hidastuu", mutta ei oo vielä käynyt niin.

En nyt muista kenellä oli tuolla aikaisemmin kuva ihanista kestovaipoista, mutta kauniita olivat! Mahtavaa, että joku osaa itse tehdä!

Mitähän muuta piti sanoa.. Taidan käydä laittamassa kyykit pyörimään ja tulla sitten ihmettelemään lisää.

Sopuli 36+5
 
Äippäpolilta palailen...vaavi on kasvanut kovasti ja painoarvio nyt 3,2kg.. :heart: ja mikä mukavinta paikat pehmeät ja kanavaa enää 2cm ja mikä parasta 2cm auki...vauva myös laskeutunut lähtökuoppiin...
Supistelee myös mutta ei vielä tarpeeksi.... :kieh:

Hope08 36+3
 
Me6: Suuri voima :hug: ja jaksamisia. Onneksi pikku neidin vointi kohentunut!! :heart:

Lauralla onnittelu :hug: !!

Misupai: Minä ainakin käytin esikoisen aikana muumi vaippoja ja oli minusta ainakin hyviä. Ei siis hirveesti eroa esim. liberoon, mitä myös käytin. Samoin tuli käytettyä lidlin vaippoja ja niillä kans pärjäs, varsinkin päivä aikaan. Mutta esim. housuvaipoissa liberon vaippa taitaa olla edullisin, että kannattaa sitä hintaa seurailla tarkasti!! Pienemmissä vaipoissa muumi ja lidli edullisimpia, näin ainakin reilu vuosi sitten!!

Sitten hieman omaa napaa. Eilen mua meinas taas aikas lailla ahdistaa tämä maha ja olin niin kurkkua myöten täynnä koko raskautta. Kävin sitten illalla reilun puolen tunnin reippaalla kävelylenkillä, että sai vähän päästettyä hyöryjä pois! Helpotti kyllä kummasti. Jos sitä taas jaksais muutaman päivän olla hermoilematta!! :kieh: Huomenna neuvolaan, jotenkin vaan turhauttavaa sielläkin käydä, kun ei siellä mitään ihmeellistä ole. Mitataan ja tarkastetaan ja sitten kotiin taas odottelemaan josko se synnytys käynnistyis!! Huoh, menipäs taas vali vali osastolle!! :LOL:

Muumi82 ja eppu 38+6
 
hope08 kivan kokoinen vauva jo sulla siellä masussa :heart: Onkos sua supistellut minkä verran, kun on noin hyvin edennyt kohdunsuun ja kanavan tilanne?

Laitoin just nuudelia itselle kiehumaan. Kauheesti ei uskalla syödä mitään kun pelkään niin paljon sitä että koska tuo tauti iskee mullekin. Tyttö nyt hieman pirteämpi mutta mikään ei pysy sisällä... :( Itse olen juonut litratolkulla nyt vettä. Viime tammikuussa kun oli se noro-virus epidemia niin silloin sain häädettyä sen itsestäni runsaalla vedenjuomisella 8:ssa tunnissa. :p

Se limainen vuoto jatkuu edelleen, mutta ei edelleenkään verta seassa. Onneksi! :D

kleopatra ja masumies (edelleen 34 tasan, jee)
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista :)

Täällä vietän neljättä päivää sisällä.. Puuhaa tuntuu riittävän! Laitoin just vaunuihin sen äitiyspakkauksen makuupussin ja fiilistelin kärräilemällä ympäri kämppää..
Viideltä on siis se synnytysvalmennus.. Kuinka sekin voi jännittää näin!!?
sen jälkeen pitäis mennä syömään ja kahvilaan juhlistamaan tätä uutta ikää..

Te jotka olette olleet NKL:n tutustumiskäynnillä
: Oliko se henkilökohtainen vai ryhmässä?
Meille sanottiin neuvolassa että siellä on yleensä paljon porukkaa yhdellä kertaa.. Itse sain hieman toisen kuvan kun varailin sitä aikaa...

Yritän saada itselleni lähetteen äitiyspolille.. Supistelee välillä tosi lujaa eikä edes levolla mene ohi. Neuvolalääkäri vasta 27. pvä... :/ Kökkö systeemi...!!!

Kleopatra:
Toivottavasti pysyt terveenä!! Oksutauti on yksi pahimmista taudeista... Itse olen niin herkkä että saan sen joka kerta jos jossain vaan tautia ilmassa!

Synnytyksen suunnittelusta:
Itsellä ei ole mitään muita juttuja mielessä kuin että epiduraalia kehiin heti kun alkaa sattua vähänkin liikaa!!!! Ensisynnyttäjänä ihmettelen kaikkia näitä juttuja.. Jakkarat ja ammeet... Mitä ne on?! Ei voi tietää mitä haluaa kun en tiedä mitä on tulossa. Täytynee vaan luottaa siihen että kätilöt osaavat hommansa ja suosittelevat/ehdottavat juttuja jotka näkevät mulle parhaaksi.

Joopajoo.. Tulipa taas pölistyä..
:wave:
 
Kleopatra On suppaillut jo viikon verran noin 20 minsan välein....suht kivuttomasti kuitenkin. Nyt onkin sit eri juttu....supparit tulee nyt noin 10 minsan välein ja alkavat olla kipeitä...kassi on pakattuna jos vaikka tulis lähtö.. :eek:
 
Moi! Neuvolakuulumiset, kaikki jälleen hyvin, verenpaineet ja hempat kunnossa, paino ei ollut noussut yhtään ja vauva tuntuu voivan hyvin. Kohdunkorkeus oli laskenut nyt kaksi senttiä lisää, meinaa kaiketi sitä kun pää on kiinnittynyt ja vauva aikalailla laskeutunut jo lähtökuoppiinsa. Neuvolantäti veikkas että vauva saattaa tulla aikalailla ajallaan, itse toivon samaa.

Mulla vihloo alapäätä. Siinä se lyhykäisyydessään :D Siis mulla on kipuja ja vihlontaa pimpassa, suomeksi sanottuna. Kai se on vaan sitä kun vauva painaa jo kovasti mut inhottava vaiva!. Käyn myös vähän väliä vessassa.. öin ja päivin..

Kaik hyvin siis. Toivotaan et ei tarvii kauan enää olla tällainen maha-möhkiäinen ja valaskala.

enne ja aarre 37+4
 
Kleopatralle tsemppiä sinne pyykinpesuun, yrjötauti on jotain aivan kaameeta.

Ninni, ootko kunnossa?

enne, mulla on tommosia alapäätuntemuksia myös, varsinkin kun kävelen. Outoa, kun vauva ei oo laskeutunu yhtään. Mutta semmosia tuskallisia vihlauksia, että pistää haukkomaan henkeä.

Vatsa on järkyn kokonen ja poitsu sen sisällä todella väkivaltainen kaveri. Tuntuu, että yrittää välillä kyljestä ulos. Auuu!

Muuten vointi on aika hyvä, varsinkin kun oon jo parin viikon ajan nukkunut tunnin-kahden päikkärit joka päivä.

Odottelen tosi paljon ens maanantain synnytystapa-arviota. Kauhistuttaa ajatus, että vauva lähtiskin syntymään nyt ennen sitä, kun en oo päässy "neuvottelemaan" sektiosta.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille ja yritetään sinnitellä vaivojemme kera! t. pikkuvaemo ja ihmepoika-Robin 35+3
 

Yhteistyössä