<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Kirjoitin lopuksi nimimerkkiäni ja kaikki hävis :kieh: :kieh:

Täällä herättiiin äsken päikkäreiltä. Pitkästä aikaa oli pakko nukkua, kun niin väsytti. Olin lasten kanssa aamulla pari tuntia ulkona ja yöllä pitkään hereillä..

..mua supisteli tosi kipeesti 02.30-05.00. Herätin miehenkin puoli viisi, mutta viideksi oltiin molemmat nukahdettu. En sitten päässyt vielä tositoimiin. Mielelläni olisin kyllä jo mennyt. No, kiva tietää, että tuolla alhaalla nyt jotain uutta on tapahtumassa ja synnytys lähestyy.

Meille vaan sopis nyt hyvin, että vauva tulis yksiöstään pois. Miehellä on ens viikko lomaa ja sitten vois pitää perään 2 isyyyslomaviikkoa. Jäis se yksi vapaaviikko myöhempää käyttöä varten. Harmi vaan, kun ne vauvat ei näin lopussakaan käskemällä tuu pois;)
On mua tänäänkin supistellut napakasti. Mun tuurilla menee kuitenkin yli lasketun ajan ennen kuin pikkuinen syntyy.

Ihanan lakin Mama-L löytänyt vauvalle.

Sopulille :hug:

Galluppiin: Meillä siivotaan kerran viikossa näin: imurointi, vessan ja kylppärin pesu, pölyjen ja pintojen pyyhkiminen. Päivittäin pyyhitään keittiön pöytiä ja pintoja. 1-2 kk:n välein lattioiden pesu, saunan pesu, jääkaapin pesu jne. Laatikot ja kaapit meillä on aina järjestyksessä, paitsi usein miehen vaatehuone.. Sisustusjutut ja tavarat on tiptop. Niistä mä taidankin olla ihan liian tarkka.

Mä oon hidas kirjoittaan.. Nytkin vierähti taas kauan aikaa. Pakko lähteä välillä kurkistaan jääkaappiin.

Jade 38+1
 
vallan unohdin mitä piti kommentoida heti kun kirjauduin sisään :LOL:

Ainiin!! Tässä pesin vauvanvaatteet ja eilen tein listan sairaalakassin sisällöstä jääkaapin oveen että siitä on sitten helppo pakkailla vaikka synnytysjännityksessä pää ei olisikaan täysillä kierroksilla mukana. ei pitäisi unohtua mitään :) mutta tossa vauvanvaatteita pistäessä tuli mieleen että


:attn:
Mitäs kaikkea te otatte vauvalle sairaalaan vaatteita mukaan?
:attn:

Eka tulossa joten vähän tyhmänä pyörittelin sukkia ja bodeja tossa että mitäs kaikkea se nyt tarviikaan kun kotiin tullaan...

Neuvolakuulumiset:

Eli tänään kävin neuvolassa ekaa kertaa uuden tätsykän luona ja voi jessus hän oli kova puhumaan :D erittäin mukava ja asiantunteva rouva ehdottomasti. Aloittanut neuvolassa joskus -86 (olin itse silloin 2v x) ) ja loistavan rempseä tyyli hänellä vaikutti olevan. Ihanaa että kävi näin paljon paremmin tämän neuvolaterkan kanssa!

Painoa tullut 78g viikossa! Melkein tipahti silmät kuopistaan kun ei näyttänyt turvotuksineen sitä normaalia 1-3kg. Siis herranjumala! sama paino :D Yhteensä nyt silti se 24kg mutta kuitenkin. Ruokavalio tehonnut kyllä hyvin.

Hb: 116
rr: 126/66
sf: 33cm
sykkeet: 150 eka ja sitten heräsi möyrimään jolloin nousi 160 :)

Kokeili näppituntumalta että vauva olisi nyt noin 3kg eli ihan normaalikäyrien mukaan mennään sokereista huolimatta :) ihanaa! Samoin sanoi ettei ole vielä kokonaan laskeutunut eikä pää ole kiinnittynyt vaan liikkui vielä.

Vauvan normaali koko motivoi taas jatkamaan ruokavaliota. Ei oo täällä nyt uskallettu paljon leipoa ettei mee omaan suuhun. Onneksi jotain ruokia olen kuitenkin pakkaseen saanut tehtyä :)

Siivouksesta mä siivoilen joka päivä jotain, perussiisteys on kotona tärkeää. Tiskikone pyörii ja imuri laulaa monta kertaa viikossa mutta esim. lattioita en koko kämpän laajuudelta ole pessyt nyt hetkeen. Pitäisi kyllä varmaan koska vauvan synnyttyä en varmasti jaksa sellaista ajatella.. Ikkunat haluaisin myös pestä ennen vauvaa kun nyt tuo aurinkokin on jo näyttänyt miltä ne oikeasti näyttävät..

Voisinpa lähteä hakemaan miehen töistä :)

Terv. Oikukas rv 37+0!!
 
kleopatra Se taisit olla sinä joka kommentoit mun "lima-asiaan" :D Hyvä ku ei muista tarkkaan et kuka oli kuka kun se oli tuol muutama sivu takaperin.. mutta siis, mä luulen myös että kyse on kohdunsuun kypsymisestä kun tuollasta limavanaa tulee. Kun siis mul on tullut valkovuotoo aika reilusti jo pitkään ja tää on nyt jotain erilaista.. selkeetä limaa.. mut saa nähdä josko se enteilis jo jostain- :heart:

Eipä muuten uutta tänään..

enne ja aarre 38!!!! jee
 
Moiks!

Ippu, aivan mielettömän nätti prinsessa teillä! Ihana.

Voimia, ja hyviä vointeja kaikille, joilla on vaivat, kivut ja muut arvot ja sen semmoiset koetelleet...nyt alkaa tämä lyllerrysvaihe itse kullakin, kun alkaa viikkoja olemaan jo sen verran paljon. Tosin, voisihan noita olla mulla muutama enemmän...perästä tullaan..hitaasti mutta varmasti!

Mä mietin tuota siivoilua, mä taidan siivota aina silloin kun alkaa ärsyttämään siivoomattomuus, ja kun on aikaa. Ja mitä paremmin on aikaa, sitä paremmin siivoan. Mutta meillä myös tuon keittiön tulee olla aina järjestyksessä! Ja vessaa siivoilen aika usein. Eli perussiistiä, turhia kuitenkaan hermoilematta. (varmasti alan hermoilemaan enemmän kun vauva syntyy, ja etenkin kun vieraita ramppaa)

Oma olo on ollut ihan ok. Mieli on ollut muutaman päivän iloinen ja energinen, mikä on tosi kiva juttu. On meinaa ollut tässä aika kauan sellainen väsähtänyt ja apaattinen fiilis...
Masussa vauva ONNEKSI liikkuu, huomenna on neuvola ja saa tietää taas vähän tarkemmin että kuinka hyvin sitä oikeastaan voidaankaan. Turvotusta mulle on vähän ilmaantunut...nivelet ovat aika kipeenä...

nyt syömään, mutta palaillaan astialle!

Ootus ja pikkuinen 35+1
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta! :flower: Nyt on jo vähän rauhallisempi olokin, ei tässä ainakaan mitään kovin voimakasta myrkytystä päällä ole. Oloa tarvitsee tosin seurailla, ja jos jotain oiretta niin polille. Ja huomenna puristan miehen kanssa kaikki tiedot niistä ulos, kun se on puhelimessa jotenkin niin vaikeaa. Pää alkaa surista, vaikka pitäisi olla anturit tarkkana ja kysymykset mielessä... Kun kysyin neuvolantädiltä, että onko tämä nyt raskausmyrkytys, hän ei sanonut juuta eikä jaata, vaan että jokin arvo on koholla.

Voisi sitä kai mennä koirienkin kanssa ulkoilemaan, koko päivä on mennyt ihan ihmeellisesti, kun oon vaan roikkunu puhelimessa ja odottanut että mulle soitetaan.

Vaavi tönii kovasti, mutta minkäänlaisia ulostulon merkkejä ei ole. Kohta alkaa meidänkin pino pursuilemaan supistuksia, limatulppia ja muuta mukavaa!

Siivous on meillä kyllä häpeällisen vähäistä. Kerran viikossa pyritään imuria heiluttelemaan, mutta saattaa mennä kauemminkin. Vessaa pesen kerran viikossa. Sitten pari kertaa kuussa siivotaan kunnolla, eli matot ulos, imurointi, lattioiden pesu, pölyt ja kylppärin kuuraus. Mutta muuten koitan jok päivä järjestellä ja keittiötä pitää siistinä. Vuokralla asumisen "ihanuus" on usein se, että tiskikonetta ei ole, joten joka päivä saa tiskata, ellei halua tiskivuorta.

Vauvalle sairaalaan on meille pakattuna pitkähihainen body, pikkuiset housut, puuvillaiset sukat ja tumput, fleecehaalari (jossa huppu), silkkimyssy, villamyssy ja kevyt toppapuku (hupullinen myös) ja vielä villatumput. Tuossa toppapuvussa on umpinaiset jalkaosat, joten "ulkotöppösiä" ei tarvita. Ja onhan tuossakin varmaan ihan liikaa, mutta kun en tiedä, millainen takatalvi saattaa olla kun nyyttiä kotiin tuomme. Ei pueta sitten kaikkea, jos onkin lämpöistä! Me ei oteta vauvan vaatteita mukaan kun lähdetään synnyttämään, vaan mies saa sitten hakea vaatekassin ja asentaa kaukalon autoon ja tulla hakemaan meitä sairaalasta. Muutama kilometri on sairaalaan vaan matkaa, joten käy helposti noinkin.

Sopuli pikku 37+1
 
Jösses kun meinas sydän pompata kurkkuun äskes vessareissulla :LOL: :LOL: Olin ihan vaan pissalla ja kun satuin vilkaisemaan pönttöön noustuani, oli siellä vaaleanpunainen klöntti. Mulla sekunnin sadasosassa raksutti, että juma, limatulppa!! Mutta sitten muistin, että olin äsken heittänyt vispipuuron jämät pois ja sinnehän oli yksi knööli jäänyt kellumaan... Jestas :LOL: huh! Jotenkin hysteerinen olo kaikesta tästä jännityksestä. Nyt ulkoilemaan avec les dogs, jos happi virkistäisi aivoja. Sitten voikin hyvällä omallatunnolla maata lopun iltaa sohvalla!

Haleja kaikille!

Sopuli
 
Sopuli kiva ylläri :LOL:

Kylläpä ne päikkärit piristi mieltä kummasti,pitäis vissii ottaa jokapäiväsee käyttöön,nyt on jaksanu olla illanki hyvil mielin eikä oo pinna palanu,ku normaalisti menee hermot pienimmästäkin asiasta :kieh:

Sairaalakassit odottaa viel pakkaamistaan,saa nähä milloin sais senkin homman hoidettua alta pois :whistle:

Meillä siivotaan tai lähinnä imuroidaan muutaman kerran viikossa,lattiat on pesty ties milloin viimeks ku en yksin saa noita mattoja raahattua pihalle ja ukost ei apuakaan saa ees kirveellä uhaten :kieh: no ehkä mä sen pakotan,kuhan toi veski remppa on valmis,eli ens viikolnyt meil on muuteski joka paikka ihan pölyssä et oikei ärsyttää ja sit toinen viel sotkee tahallaa :kieh: :kieh: :kieh: se on siivottava tai mä vaihatutan lukot oviin :|
 
Oikukas: Onko sulla raskausdiabetes? Mulla oli kerran sokeri yhdellä plussalla virtsassa ja sitten menin rasitukseen. Paastoarvo vähän koholla. Jouduin sitten mittaamaan sokereita kotona kaksi kertaa viikossa, viisi kertaa päivässä. Heti kun aloitin uuden ruokavalion, tippui kaksi kiloa. Sen jälkeen painoa tullut tasaisesti kuitenkin väh. 500 g viikossa. Maha ei kulje yläkäyrillä. Arvot pysyneet hyvinä, entä sulla? Välillä olen sortunut karkkiin :snotty: Mutta en usko sen tappavan, koska isoa vauvaa ei varmasti ole tulossa. Ärsyttää, kun sain heti raskausdiabetes -diagnoosin, vaikka yksi arvo oli koholla ja pissassa ei sokeria ole sitten ollut. Jostain luin, ettei sitä diagnoosia pitäisi noin herkästi antaa. Ja sitäkin sokeria taisi tulla pissaan siksi kun söin suklaata ennen sitä neuvolaa (Minä tyhmä!) mutta toisaalta hyvä, älysimpähän rajoittaa sokereita. Eikä noita kilojakaan ole tullut kuin vajaa kuusi nyt.

Sitten siivous gallup
: Meillä siivotaan kerran viikossa. Välillä tosin tulee jokin into puuhailla niin sitä tulee siivottua useammin. Olen tosiaankin horoskooppini mukaan tyypillinen neitsyt, siivo ärsyttää ja ahdistaa ja kaiken pitää olla tip top! Onneksi mies nyt auttaa minua enemmän, kun issias painaa ja tiskaa, imuroi itse. Pesi myös tänään vauvalle vaatteita. :) Ruokaa laitetaan yhdessä tai sitten jompi kumpi. Ei ole ainakaan mitään sääntöä että nainen tekee tuon ja mies tuon. Yhtä hyvin mies voi siivota, leipoa, tehdä ruokaa kuin nainenkin.

Sopuli83: Toivottavasti ei mene myrkytys pahaksi! Mun äidillä oli minua odottaessa (olen vanhin) raskausmyrkytys, turvotusta jaloissa niin paljon ettei mikään kenkä menny jalkaan ja alapainekin oli 100. Ja paljon valkuaista virtsassa. Minä synnyin viikolla 35 ja painoin alle kolme kiloa, kun minunkin kasvu meinannu pysähtyä. Sain tosi huonot pisteet, mutta minulla oli jo kaksi hammasta puhjennut suuhun ja paksu tumma tukka! :) Lääkäri sanoi että minusta tulee vielä presidentti, kun oli hampaita suussa. Itseäkin pelottaa, saanko vielä raskausmyrkytyksen. Jatkuvasti se mietityttää, kun äitillä oli. Kuitenkin vielä verenpaine ollut hyvä. Onneksi on mittari kotona, niin voin sitä seurailla.

Kävin tänään kampaajalla ja nyt hiukset kunnossa. :) Ulkona kamala tuuli. Ei ole kehannu paljon ulkoilla.

Terveisiä kaikille!

:wave: T. Kinsella 35+4
 
Sairaalakassigallupiin: pitkähihainen body ja trikoohousut, sukkikset ja sukat, villatakki- ja housut, villa- ja puuvillalapaset, villatossut, kypärämyssy, villamyssy, plyyshinen vanuhaalari ja yks sideharso. Kotimatkaa on noin 35 kilsaa motaria, joten pääsee heti vauveli totuttautumaan autossa olemiseen. Pitäisi vauvan tareta, vaikka olisi pakkasta enemmänkin. Kaukalo autossa telakassaan ja kassit valmiina kaapissa. Hygieniajutut pitää vielä lisätä.

Kivan hintaisia sänkyjä tossa Kuningaskuluttaja-ohjelmassa pitkille ihmisille.... Meilläkin kyllä kotimaiset patjat ja sänky, mutta ei kuitenkaan 4000 euron hintaisia...

Täällä supistellut hiukan, mutta kun ei ne koske mihinkään. Masussa on pari pistettä, joihin koskee välillä, silleen ihan kuin kiristäisi tai jotain. Mut muuten oma olo ihan ok, jaksoin tuossa hiukan käsilihaksiani vahvistaa, että jaksaa sitten vauvaa nostella.

Nyt Kotikatua töllöttämään! Salkkarit menee digiboxiin.

Misupai ja Helmis 38+5
 
Täällä keittiöremontti kaaos täysillä päällä. Saan popsii ällöä valmisruokaa mikrossa lämmitettynä kertakäyttöastioista...ihanaa ja ah niin ravitsevaa :x Noh ehkä jo viikon päästä vois olla uus köökki kunnossa!

Sairaalakassista: keitin vauvalle pari tuttia (toinen sellanen perinteinen ensitutti ja toinen koko luonnonkumitutti jonka löysin ruohonjuuri kaupasta. Samalla kiehautin maidonkerääjät ja kaikki nämä pakkasin näpsäkkään tupperin rasiaan. Vauvalle on sitten puolpotkarit, tumppupaita, sukat, piupalipaupali kaupasta tilatut supersöpöt vaaleenpunaset vauvatumput ja sukat, kevyttoppapuku, vaal.punanen ruskovillan silkkimyssu, pukluharso, ja sit turvakaukalossa valmiina pikkunen filtti. Itselle: varvastossut, dödö, alkkarit, imetysliivit, kamera, naamarasva. Osa kamoista viel pakkaamatta; kännykän laturi (kun niitä on vaan 1) videokamera yms.

Äiti on nyt kutonut vauvalle yhdet hahtuvavillakestovaippahousut ja seuraavaks se rupee kutoo mulle hahtuvavillasta rinnanlämmittimet. En kestä lämpiä vaatteita (en esim. ikinä kotona pidä sukkia jne) ja tiedän et saan takuuvarmasti kauniissa kevät säässä herkästi rinnat palellutettua, joten siks ajattelin et toihan on hyvä idis et laittaa tisseillekkin sellaset pienet villapipot liivien sisälle :LOL: varmasti hauskan näköstä. Toi hahtuvalanka on kuitenkin siitä hyvää et se jää märäks eikä kastu. Sinne voi sit sujauttaa liivisuojuksetkin imemeään suurimmat maidot. En meinaan millään haluu edesauttaa sellasta tilannetta et saisin rintatulehduksen....

Tiistaina kävin hesassa ja kävin hiukan vauvaostoksilla. Ostin kaikkea hyödyllistä kuten harsoja, flaneli"peitteen"/liinan ja froteisen peiteen/liinan hoitoalustan päälle. Nää molemmat käy myös hyvin kapaloinnissa. Kestovaippahommeileita oon myös kartuttanut muutamalla ostoksella ja nyt repertuaari alkaa oleen aikas hyvä. Yks meinaan mitä oon oppinu et vauvaperhees ei voi ikinä olla liikaa harsoja. Onneks sain kaveriltakin paketillisen lahjaks. Cittarista kun saa ihan hyviä harsoja kohtuu hinnalla.

Oma olo on ollu ihan kohtalaiinen viimeaikoina. Yöt oon saanu nukuttuu melko hyvin ja supistukset tuntuu loppuneen lähes kokonaan...noh luonnollisesti huomennahan mulla alkaa virallinen äitiysloma ja saikkari päättyy. Puol raskautta on pelätty et vauva tulee ennen aikojaan ja nyt alkaa tuntuu et tahti hidastuu kokoajan ja että huhtikuussa vasta päästään synnyttää :LOL: hope not!

pitkäkoipi + fiina 34+4
 
Hei, me päästään huomenna kotiin!!! Tai siis tyttö pääsee! =) Ihan täpinässä täällä, ja toisaalta aivan puhki-väsyny ku kotiutus-tieto tuli tosi yhtäkkiä, ni oon päivän puuhannu täytskäriä keskolan väelle kiitokseksi. Viedään se sit huomenna "tilalle", kun haetaan tyttö sieltä pois ;) Saavat hoitajat herkutella.

Ja kiitos vielä kehuista, hurjasti mieltä lämmittää =) :heart: Suloinenhan hän minunkin mielestäni on, uskomattoman suloinen! Äidin pieni prinsessa :heart: :heart: :heart:

Ihanaa kun loppuu tämä sairaalan ja kodin väliä ravaaminen.. sitten ehdin toivon mukaan vähän paremmin kommentoida teidänkin juttujanne, nytkin jää se puoli taas ihan nollaan, kakun koristeet pitää alkaa vielä väsäämään ennen yöpuulle lähtemistä.

Ippu :heart: neiti 13 pv
 
on diagnosoitu mullakin mielestäni turhan herkästi raskausdiabetes kun vaan keskimmäinen arvo oli vähän koholla. Stikseissä ei sokereita oo näkynyt kuin sen yhden kerran mutta osoittihan se sen että sokerin sietokyky on alentunut. Mitään mittareita ei ole eikä mulla mitenkään kontrolloida tuota eli tietoa siitä mitä arvot on sen tammikuun lopun jälkeen ollut ei ole. Ruokavaliota lupasin noudattaa ja olenkin tehnyt niin, siinä kaikki.

Kuulostaa kyllä hurjan paljolta miten oot joutunu seuraamaan :eek:
 
Ippu :flower: :flower: Onnea pienen huomisesta kotiutumisesta!! Ja aivan ihana prinsessa kyllä on! Tulee haiku omaa maha-asukkia kun näkee nyyttikuvia. Onnea koti-eloon! Varmasti uskomattoman ihanaa saada käärö omaan kotiinsa ja koko perhe yhteen :heart:
Ja ihana idea viedä kakkua keskolan väelle, toivottavasti et nyt ihan väsytä itseäsi liikaa. :hug:

Sopuli
 
Ihanaa Ippu! Voin vain kuvitella teidän fiilikset sielä kotona tällähetkellä...ja on mukavaa kun pääset kuulumisia kirjoittelemaan. Koitahan malttaa yö nukkua.. :hug:
Pian olette koko perhe kotona yhdessä koossa.

Unohdin myös toivottaa uudet tervetulleeksi!
Mä kun en ihan jokapäivä pääse/ehdi kuulumisia kirjoitella, niin unohtuu sitten kommentoida ihan jokaiseen juttuun jälkikäteen. Välistä sitten roikun täällä liiankin kanssa :LOL:

Mä taas pesin koneellisen uusia vauvanvaatteita! Voi että ne on ihan superihania!
<- Tämäkin äippä on viimein hurahtanut hypistelemään vauvan nuttuja ja tarvikkeita ja söpöilemään vähän kaikesta...yllätin itseni...kas kummaa kun ne tunteet vain pääsee valloilleen, niin on vihdoinkin ja pikkuhiljaa se odottamisen onni ja ihanuus edes jossain muodossa tänne meidänkin kotiin rantautunut. Ainakin mies on asiasta tosi helpottunut, kun on vierestä mun itkuja seuraillut. Hänen mielestään saan varmaan nyt hössöttää niiiiiin paljon kuin vain tuntuu, sillä jossain määrissä tämä odotus on ollut todella rankkaa myös hänelle. Näistä hetkistä pitää todella imeä kaikki ihanuus irti!

Pomppasinpas sivuraiteelle tuosta pyykinpesusta...Se mulla pyöri mielessä, että mitähän ne pesupähkinät (Vai mitäs ne nyt olikaan) mahtaa maksaa?

Onko kellään muuten vauva tarvikkeita suoraan 70- tai 80-luvuilta vielä käytössä? Meillä on uutta, ja vanhaa tavaraa ja tarviketta...Mutta ihan paras veto on tuo meidän sitteri...suoraan 70-luvulta...se on niin hauska...tai siis jotenkin huvittava. On meinaan menty sittereissäkin huikeasti eteenpäin tänne 2000-luvulle tultaessa. Mutta eikös se mennytkin niin, että jotain uutta, jotain vanhaa ja jotain lainattua....? :LOL:

Toivottavasti kestäisi myös käytännössä, sillä en kyllä raaskisi uuttakaan hankkia. Ja onhan toi jotenkin niin...söpö.

nyt kattoo Housea, unohin että sekin on jo alkanut.

ootus
 
Tervetuloa kaikille uusille! =)

[/b]Kinsella Neuvolantäti passitti minut muutama viikko sitten verikokeisiin, sillä kauhea huoli että onko sokereissa häikkää kun sf-mitta on menny käyrien yläpuolella koko ajan.
Paastoverensokeri oli sitten vähän koholla niin joudun nyt ite seuraamaan tuota verensokeria.
3 kertaa viikossa ja 5 kertaa päivässä pitää mitata se. Puhui että joissakin tapauksissa on joutunut sokerirasitukseen uudestaan, minusta siinä ei ole tässä vaiheessa mitään järkeä kun viimesiä viikkoja viedään. Ja aiemmin ne arvot oli suht ok.
Vajaa pari viikkoa sitten oli painoarvio, vaavi oli sillon arvion mukaan 3,2kg, lääkäri sanoi että on vähän isompi viikkoihin nähden, mutta ei huolestuttavan iso.
Nyt kuitenkin joudun ensi maanantaina kysille ku on osittain kapea lantio nii voi olla että vaavi ei mahu tulemaan :D
Jospa se kuitenki mahtuis että ei tarviis leikata. Tekkee pahhaa jo ajatuskin siitä haavasta :eek:

Ippu Tosi suloinen pieni prinsessa teillä :heart: Varmasti ihanaa saada hänet kotiin! =)

Lasken jo öitä että sinne kysille pääsen, saa tietää sitten että mitä kautta tämän vaavin ois tarkotus ulostautua. Helpottaa varmasti mieltä, ku nyt on nii tietämätön olo kaikesta.

Huomenna on neuvola, tulen sitten kertomaan lisää kuulumisia!

:wave:

Heidi ja masukki 37+6 :heart:
 
Ootus: Meillä on muuten kaikki uutta, mutta mun vanhoja vaatteita on vuodelta 81 eli froteista potkuhousua ja potkupukua sekä äippäpakkauksen makuupussi+viltti. Veljeni vanhoja vuodelta 88 on froteisia potkareita ja talvihaalari. Saadaan kyllä sen vuoden äippäpakkauksen pukukin, jos tahotaan, se on tosin mintun vihreä... Ja isommalle on sellaisia ihania plyyshihaalarihousuja... Miehen mielestä ihan hirveitä. Mut kun kerran äiti on niitä säästänyt, niitä myös aion käyttää. Veljelläni on jo vähän modernimpiakin olemassa, kuten ihania Tutan collaripukuja, niitä sitten myöhemmin varmaankin kaivellaan esiin.

Suihkuun vois vaikka mennä ja sit lukemaan sänkyyn, kun pääsin kirjassa hyvään vauhtiin. Tosin nappasin kirjastosta parit lisää ja otin myös sen Eppu Nuotion Silkkipaperitaivas-rakastamisrunoja/leikkejä vauvalle.

Misupai taas.
 
Meille syntyi pikku prinsessa 16.2 klo 21,12 kätilöopiston haikaranpesässä. paino 2540g pituus 46,5 cm ja pipo 33,5cm. Vedet meni la. 14,30 ja siitä alkoivat kovat supistukset. Synnytys oli kivulias ja nopea.Ponnistusvaihe kesti 22min. Tänään päästiin kotiin kun vauva vähän kellastu ja sitä piti seurata. Tulen myöhemmin kertomaan lisää. Onnea muuten riksulle vauvautumisesta.
:heart:

härkäneito ja prinsessa 5 vrk.
 
Siivouksesta:Päivittäin meillä imuroidaan vähintään kerran(useammin, jos lapset sotkevat, ovat siinä nimittäin mestareita). Vessan pesen vähintään kerran päivässä. Pinnat pyyhin joka päivä ja pölyt. Pyykkiä kertyy todella paljon, joten ainakin koneellinen päivässä. Lattiat luututaan tarpeen mukaan, eli vähintään joka toinen päivä. Siltikään ei ikinä näytä, että olisi siistiä(ainakaan minusta)... Tänään vaihdettiin järjestystä(kuukauden parin välein isompi siivous), sillä tavalla saa uutta ilmettä ja saa kunnolla siivottua, koska nuo sähkölaitteet kerää pölyä PALJON..

Olikohan vielä muuta kirjoitettavaa.. Hyi, kun närästää :kieh: Nyt lähden nukkuun... Ihme rytmi tullut.. Jos nyt pääsen uneen, niin kolmelta herään ja sit viideltä ja sit ylös, kunhan pojat herää, eli 7-9 aikaan...

Hyviä öitä kaikille:) Ja hyviä vointeja :hug: Vointeja varsinkin kaikille, joilla on raskausmyrkytystä tai muuuta vakavaa:hug: :hug: :hug:

Mitäs muuten Ninnille kuuluu?? :hug:

LOE ja Rakas rv 39+1
 
Mulla siis tänään, jeejee! Kuinkahan sitä juhlistaisi? =) Ideoita?

Kauhea myrsky täällä meillä ollut koko yön ja vettä sataa ihan hulluna. Olen valvonut tuolta 2sta asti ja pyörinyt sängyssä. Eilen illalla supisteli 4 tuntia säännöllisenepäsäännöllisesti, mutta onneksi siitä sitten rauhoittui. Kauhea päänsärky ollut taas eilisestä asti ja illalla kutisi jalkapohjat. Mutta nyt tässä kahvikupin ääressä istun ja ihmettelen.

härkäneidolle ihanaiset onnentoivotukset pienen prinsessan johdosta :heart:
Oli lähestulkoon samankokoinen tein tyttö kun mein tyttö syntyessään ;)

Sairaalakassi täällä odottelee edelleen pakkaamista, siis sekä oma että vauvan. Jospa ensi viikolla saisi aikaiseksi senkin hoitaa alta pois.

Mies toi eilen 2 kimppua huononomantunnon tulppaanikimppua :flower: Laitoin sille eilen paljon puhuvan viestin ja oli sitten vissiin joutunut hieman miettimään asioita... :heart:

Nyt meen vähän herättelee tuota neitiä, poika jo heräsikin ja katselee pikkukakkosta. Se on kyllä kiva kun tulee nykyisin aamuisinkin :D

kleopatra ja ihmemies 34+4
 

Yhteistyössä