<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

:flower: :flower:

Ihanaa lukea noita synnytystarinoita. Tippa tulee linssiin joka kerta. Odotan jo et sais tän oman nyytin syliin. Olen ollut tosi laiska nyt tänne kirjoittelemaan, mut käyn lukemassa päivittäin juttujanne. Galluppiin: Meiltä on matkaa sairaalaan vaan noin pari kilometriä että sen puoleen on ihan kiva...voi yrittää olla kotona mahdollisimman kauan. Rasvailusta, niin olen ceridarilla rasvaillut, mutta en kyllä ihan joka ilta ole jaksanut. Rintoja olen myös yrittänyt muistaa rasvailla kun neuvolatäti sanoi, että se auttaa sitten tulevaa imetystä ajatellen.

Supistuksia ei tule oikeastaan ollenkaan, mutta olen ajatellut vaan odotella rauhassa kun olo on ihan hyvä ja saan nukuttua yötkin hyvin. Sellaisia kuukautismaisia jomotuksia tulee välillä ala selkään ja vatsaan...eihän ne ole supistuksia? Ainiin kävin muuten ultrassa tässä viikko sitten, kun sf mitta kääntyi laskuun. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja kooksi arvioitiin 3100 sillä hetkellä. Nyt täytyy lähteä neuvolaan! Aurikoisia päiviä kaikille!

Jennah ja pikkuinen 38+4
 
Miljoonasti onnea vauvaantuneille :hug: :heart:
ja ippu ja me6 onnea kotiutumisten johdosta! (seuraan täällä aika kiinnostuneena kun oli hieman sama lähtötilanne). Lystikästä oli että meillä ippu oli saman pituinen ponnistusvaihe, liittyiskö käynnistykseen tms?

Olen käynyt loppuviikosta kurkkimassa kuulumisisanne mutten ole ehtiny kirjoitella, meillä on käynyt aika paljon vauvankatsojia ja viime viikolla olin kaupungilla kahvittelemassa päivisin useaan otteeseen-kaukana koneesta siis..
Keskiviikkona neuvola ja saadaan tietää Pulliaisen uudet lukemat, nyt 50-senttiset vaatteet alkaa olla liian pieniä, poika on pitkä ja hoikka. Kaikki ostamani kestovaipat odottavat vielä kaverin kasvua...

Lima-g tapasin limatulppani pimeässä lääkärin huoneessa maattuani naikkarin päivstyksessä sen pari tuntia ennenkuin lääkärille pääsin ja oli kuin iso klöntti kirkasta ja aika tiivistä liisteriä, ei viiruja tms. Todella tarttuvaa kamaa vaikka siteen päällä kököttikin.
Rasvailu-g rasvailin välilihaa sen mitä nyt ehdin ceridalilla ja manteliöljyllä, en tiedä kuinka paljon auttoivat kun kaverin pää oli kuitenkin vain sen 32,5cm tullessa. Ulkopuolelle tuli kuitenkin vain yksi kahden tikin repeämä että ei noista ainakaan haittaa ollut.

Ällö-g onko teillä ollut kiusallisen pahanhajuinen hiki kuten mulla? Lokakuussa Roomassa (+25) täti totesi että haisen ihan teini-ikäisen pojan hielle (valitettavasti totta), joulun aikaan ja ennen synnytystä tilanne palatui normaaliksi ja nyt saa taas vaihtaa paitaa monta kertaa päivässä puhumattakaan suihkusta.. Te joilla on useampi lapsi, onko tyttöjen ja poikien kanssa ollut eroja raskausaikana tms?
Ehkäisy-gallup vielä, onko kukaan kokeillut ehkäisykapseleita? Miten toimi?

Ihana kevätsää, pitäisi mennä ehkä ulkoilemaan.. Maanantait tuntuu menevän rokulipäiviksi..

BiaBia ja Pulla (kohta viisi viikkoa)
 
Oikein paljon onnea Misupaille ja koko perheelle Pienesta prinsessasta!! :heart: :heart:

Ennelle voima :hug: ja paljon jaksamisia!!

Mulla oli tänään neuvola, kaikki ok. Ei siis mitään ihmeellistä. Ensi viikon maanantaina olisi sitten seuraava käynti. Toivottavasti pääsis sitä ennen synnyttämään, aika hiljaselta vaan vaikuttaa. Ei mitään merkkejä ja masukaveri vaan köllöttää aikas ylhäällä, ei siis yhtään laskeutunut. Huomenna olisi sitten se maaginen laskettuaika. Taitaa tämä kaveri olla mahassa käynnistykseen asti!! :LOL:

Tyttö on kauheessa räkätaudissa ja ei olla päästy koko päivänä ulos, vaikka siellä olisi ollut ihan keli!! Onneksi kummisetä tuli vahtimaan mun neuvolan ajaksi, niin ei tarvinnut lähtee kipeetä tyttöä raahaamaan mukaan!!

Nyt lähden kattomaan nelosen vauva ohjelmaa, kun neitikin on keräämässä voimia päikkäreillä!!

Muumi82 ja eppu 39+6
 
Misupaille, rinsessalle ja rinsessan isille onnea

g: Rasvailtu on joka koloo ja läskin mutkaa. Limatulpasta epäilty näköhavainto viikon takaa. Sellainen keltainen jokseenkin kiinteä klöntti. Ehkäisyä olen ajatellut sen verran että minipillereitä voisi kokeilla.

Mutta nyt kattoon vauva ohjelmaa nelkulta ja sit lenkille, josko meillekin tulis vauva. Sais syntyä jo.

Leijonanmorsian ja vatsan sisäinen asukas 38 tasan.
 
Sorry en nyt jaksanu lukia muiden kuulumisisa, tää ruutu tekee ikävää silmille ja mun päälle. Vauvoja on uusia tullut, onnitteluita teille nyyttinne saaneille.

Täällä vielä toipilaana ollaan, ääni pois ja kurkunpää nii kipee että nauraminenki sattuu. Mulla nyt siis mittarissa viikon verran influenssaa ja ääni siis ollu kaput jo 5 päivää. Eli siis todella ihana on olotila ollu. Kuumetta ei enää ole, mut edelleen sellanen höntti olo. Poika alotti oman sairastelunsa keskiviikkona oksennustaudilla ja siitä sit siihen päälle tää sama tauti. Tyttö alotti lauantai yönä oksentamalla ja sit siirty siitä kans tähän kuumeiluun ja yskään. Että oikein on rattosasti aika menny, ei oo tarvinnu miettiä mitä tekee.

Jouduinki viime viikolla perumaan sekä neuvolan että ÄP:lin. Tänään kävin sit ÄP:llä kontrollissa ja sinne mennessä ajattelin että voi juku nyt päätetään koska pääsen tosi toimiin. Eipä se silleen mennykkään. Vanhempi mieslääkäri oli sitä mieltä ettei ole mitään syytä alkaa käynnistelemään, koska olen aina synnyttänyt ajallaan ja koska minä ja lapsi voidaan hyvin. Ootellaan vaan että luonto hoitaa hommansa, on tärkeempää että paikat on kypsyneet ja että äiti on valmis synnyttämään.

Toi painoarvio mulla vaan pisti hieman järkyttämään. Koska viikko sitten arvio oli 3,3kg ja nyt oli jo 4kg!!! Siis ois muka tullu 700g viikossa!!! Edellisten kertojen välissä painoa oli tullu 200g.. Meinasinki kysyä papalta että ootkohan nyt ihan varma?! Ja nyt mulla kyllä vähän pelottaa mitenkä paljon se tuo kamu tuolla oikein kasvaa!! Mikä kauheen jumbo kokonen lapsi sieltä on tulossakaan? Nyt kyllä suoraan sanottuna toivon että setä otti mitat ihan väärin! Muuten lapsi voi oikein hyvin, sykkeet hyvät. Mun verenpaineet hyvät. Lapsiveden määrä ok. Ei hätää mitenkään. Eikä lekuri setä pitäny lapsen kokoakaan suurena..

Tässä nyt sit toivon että paranen pian kunnolla jotta päästään vaikka sit miehen kaa pistämään synnytyskäyntiin, tällä olotilalla ku ei oikein jaksa muuta ku olla.

Ilmottelen sitten taas kuhan olo tästä hieman paranee.

Marmeladi *järkyttyneenä painoarviosta* & Masuasukki *touhottaja* 38+6

 
Heissan!

Täällä ollaan taas :wave: Käytiin tontilla hieman pyörähtämässä, mutta sitten yllätti nälkä ja piti tulla kotiin.

En muistaakseni vielä ehtinyt hexodusta onnitella pikkiprinssistä. Joten Ihanaiset Onnittelut koko perheelle :heart: Kiva kun saadaan poikiakin syntyväksi tähän pinoon.

Mulla taas tänään sellaista limaista klönttiä pukkaa pihalle. Liekö johtuisi eilisestä ässästä, mitä tuli harrastettua saunasta. Oon meinaan ollut huomaavinani nyt viimeaikoina että aina "hommailujen" jälkeen seuraavana päivänä tulee limaa... Jospa se olisi vaan sitä kohdunsuun kypsymistä. :eek:

Huomenna olisikin sitten neuvola, en ole 3een viikkoon ollut kun viime viikolla oli tytöllä se ykätauti niin peruin ajan. Painoa on ainakin tullut rutkasti lisää ja masu kasvanut =) Ei pääse neuvolatäti moittimaan.

Mulla kanssa on kyllä raskaimmat urheilut urheiltu raskauden aikana, kun ei enää tullut sellaista "hyvää fiilistä" treenin jälkeen, vaan ennemminkin kipuja ja kolotusta. Kävelyyn ja venyttelyyn siis olen siirtynyt. Ja odottelen niin kovin, että pääsisin taas juoksemaan... :D

Ehkäisyasiaa ei olla vielä mietitty. Minä en migreenin takia voi pillereitä syödä, en edes minipillereitä (laittoivat viimeeksi kropan niin sekaisin, että vuosin monta kuukautta putkeen) ja sitten tulin raskaaksi, mikä meni kesken... :'( Kierukkaa en laita, kun mies ei halua mitään "naruja" roikkumaan tuonne alapäähän ja tykkään käyttää tamponeita joita ei kierukan aikana saa käyttää. Joten mennään sitten kait "herranhaltuun" meiningillä ja käytetään kondomia... :D

Marmeladille pikaista paranemista :hug: Mä tiedän tasantarkkaan mitä toi tauti on. Mulla se ei vieläkään ole mennyt ohi vaikka tauti oli sen 4 viikkoa sitten! :snotty:

Mä taidan mennä hetkeksi tuonne neidin viereen köllimään ennenkuin se herää |O

*kleopatra*
 
:hug:


(.) Kummallista on lukea raskauteen tuskastuneita viestejä, sillä täällä tänään 39+0 ja lasta odotan hurjasti (ja ehkä jo malttamattomana) ja ottaisin jo syliin (koko ultrattu eilen 3700g), MUTTA olo on mitä mainioin. Ei ahdista, ei paina, nätin kivuttomasti vain supistelee. Joten niille, jotka huolehti, että jää tänne yksin kirjoittelemaan: Voi olla, että heilun palstalla vielä sen kolme viikkoa... Kroppa tuntuu siltä, että odottaisi vielä 2 kuukautta, mutta kestääköhän pää? No ehkäpä lähden tästä lenkille, jos se jotain auttaisi, ja kai täytyy harkita s:n käyttöön ottamista. Toisaalta käy sitä täytyisi malttaa ihan rauhallisin mielin tämä viikko vielä..

Sekavin mietelmin ja kaikkea hyvää jokaisen odotukseen ja vauvaelämään :flower: toivoen
Tansuli + masukki 39+0
 
Kiitos tuhannesti kaikille jotka olivat jaksaneet lukea murheitani illalla ja kommentoineet. Yö meni valvoessa pojan kanssa, ehdistus jatkui. Hän heräsi pari kertaa eikä saanut unta kun vaan ähisi ja puhisi. Aamulla annoin "pahenemisvaiheiden lääkityksen", käytiin puistossa ja siellä hengitys oli normaalia ja poika jaksoi touhuta. Kotiin tultua hengitys hankaloitui silminnähden. Onni on se että sain koiramme hoitoon, pysyvästikin jos tarvitsee, eräälle ystävä pariskunnalle joilla on muitakin koiria. Nyt sitten olen tuulettanut, siivonnut, kuurannut ja puunannut koko päivän ja nyt jo huomaan että pojan on helpompi hengittää. Pesen kaikki matot vielä, nyt ne on parvekkeella tuulettumassa. Onneks koira ei ehtinyt olla montaa päivää eikä ollut ollenkaan makuuhuoneessa eikä pojan huoneessa niin siivottavaa ei ole ihan älytöntä määrää. Nyt vaan jäämme odottelemaan että auttaako tämä ettei tarvitsisi sairaalaan lähteä ahdistuksen takia. Annan varulta sitä ahdistuslääkettä vielä parina päivänä mahdollisesti.

Oma olo on nyt parempi kun sain toivoa siitä kun koira pääsi näin pian pois, ja selkeästi pojan on parempi olla jo nyt. Koiran on hyvä olla kun se on sille tuttu paikka, ollut siel monesti ennenkin hoidossa. Nyt vaan tulee pidempi keikka, kenties pysyvä muutos.

Enne ja aarre 38+4

Kaikkeen sitä on valmis että lapsen olisi hyvä olla ja kun näkee että oma lapsi kärsii niin se on kuin sydän särkyisi pala palalta.. Jospa nyt helpottaisi ja pääsisin keskittymään tulevaan synnytykseen ja vauvaan joka varmaan yrittää ulos ihan pian. Siihen malliin supistellut jo jonkin aikaa, siivoilin niin rajusti. :/
 
Tulin pikaiseen kirjoittaan, vaikka eipä tänne tänään mitään ihmeempiä kuulukaan. Keväinen ihana päivä ollut. Mä en oo uskaltanut lähteä tänään mihinkään, koska mulla on ollut se navanseutu niin kipee. En tiedä pitäiskö siitä olla huolissaan, kun se istukka siinä kohtaa on. Onneksi huomena on neuvola. Ehkä sitten oon viisaampi asiasta.

Kivoja synnytystarinoita Ipulla ja Hexoduksella:)

Mä arvaan, että täällä käy samanlailla käynnistyksen kanssa kuin Marmeladilla. Seuraavaksi on äitipoli laskettunapäivänä. Jos vauva on sillon 4 kg, synnytys pitäis sitten käynnistää. Kuitenkin ne haluaa, että käynnistyis itsellään, kun viimeksi tosiaan kesti 5 päivää ennen kuin tyttö syntyi.. Onhan se parempi, että paikat kypsyisi itsestään. Ja mun mielestä synnytyskin on helpompi itsestään käynnistyneenä. Toivon, että meillä olis jo vauva ennen la:a ;)

Oon kotona fiilistelly uusia Gessleinin vaunuja. Mies kävi ne tänään hakemassa. On kyllä hienot! Ne on suklaanruskeat, missä tehostevärinä vähän valkoista. Mun lempivärit. Pikkuinen enää vaan kyydistä puuttuu, niin pääsis ulos testaileen :D Olis ihania päiviäkin pitkiin kävelyihin vaunujen kanssa. Tyttö odottaa innolla, että pääsee seisomatelineen kyytiin. On noi vaunutkin neljässä vuodessa kehittynyt paljon. Esikoisen ja kuopuksen vaunuaikana meillä oli Harttanit. Hyvät nekin oli.

Rasvailusta ootte jutelleet. Mä en oo usein muistanut, mutta sillon tällöin oon Ceridalia ruiskutellut. On kyllä ok juttu.

Ehkäisyä en oo vielä miettinyt. Kierukkaa mulle ei suositella ja pillereitä en itse halua. Joku hyvä ehkäisy kuitenkin on tarkoitus keksiä:D

Limatulpasta vielä. Viime raskaudessa mulla irtos se osastolla ja kätilö sen myös näki. Silloin sanoi, että se on täydellinen koko limatulppa. Eli se oli verinen, myös siinä oli verihyytymää ja sitkeää, paksua limaa. Ymmärsin, että paksu, tahmea, sitkeä jne. vaalea limaklöntti ei oo kuin osa limatulppaa, vaikka sitä runsaasti oliskin. Mutta ihan sama. Kai niitäkin erilaisia on=)

Huomenna on neuvola. Tuun kertoon sieltä kuulumiset.

Jade 38+5
 
Ihania kertomuksia ootte laittaneet. Hexodukselle vielä rutistus, kiva kuulla, että oot toipunu hyvin. Vauva kainalossa ei kyllä haavakipu tunnu niin pahalta.

Terkut tosiaan sieltä synnytystapa-arviosta. Aamulla lietsoin itseni taisteluhenkeen, turhaan. Nyt on poitsun synttäripäiväksi sovittu 18.3. Suuri paino putosi harteilta, mahtavaa ettei tartte enää moista pohtia.
Saatiin miehen kanssa päivän naurut, kun käytiin tapaamassa anestesialääkäriä. Jos ootte nähneet leffan Yhdeksän kuukautta, jossa Hugh Grant on pääosassa, saatatte muistaa venäläisen synnytyslääkärin, jota näytteli Robin Williams. Tämä meidän tohtorimme oli aivan yksi yhteen kuin siinä leffassa.
Kun päästiin huoneesta ulos, purskahdettiin miehen kanssa aivan järkyttävään nauruun molemmat, kun katsahdettiin toisiimme :LOL:

Jee, nyt on niin hyvä mieli! Enää kolme viikkoa! t. pikkuvaemo ja ihmepoika 36+3
 
Tänään oli käynti siellä kysillä äippäpolilla.
Eka olin vartin sydänkäyrillä, hyvät on kuulema vauvan äänet ja liikkeet.
Ja samalla otti verenpaineen, oli 136/81.
Sitten piti mennä odottelemaan lääkäriä että se ottaa vastaan, vajaa puol tuntia piti sitä ootella.
Ja vihdoin pääsin sisään. Ekana piti riisuutua, lääkäri tarkisti kohdunsuun tilanteen.
Sanoi että hyvältä näyttää, paikat oli jo auennu sormen parin verran. Tunnusteli kuulema vauvan päätä. Sitten tutki minun lantioo yms, ja sanoi että ei pitäis olla ongelmaa mahtumisessa, että vaikuttaa ihan hyvältä.
Vauvan painoarvio on tällä hetkellä 3796g. Ei kuulema mielellään päästetä yliaikaiseksi, koska on ensimmäinen tulossa ja vauva kasvaa nii kovaa vauhtia koko ajan.
Sanoi että tervetuloa synnyttämään millon vaan, mutta jos ei ole itekseen ruennut tulemaan nii ensi tiistaina 4.3 klo:9:00 pittää mennä sinne uudestaan ja ne kahtoo tilanteen ja sanoi että varaudu siihen että ruppeevat käynnistelemään.

Tällä viikolla pittää rueta tekemään suursiivous yms mitä oon suunnitellu nii jospa se sieltä ruppeis ite tulemaan ennen tiistaita :D
Jotennii jännittää ku lähtö voi tulla millon vaan.. :eek: :D

Jep..tässä kait ne tärkeimmät taas. Tulen ilmoittelemaan jos jotain ruppeis tapahtumaan tässä lähiaikoina =)

Heidi ja masukki 38+3 :heart:
 
Hui Heidi sulla se alkaa aika käymään vähiin :D tai no niinhän se taitaa meil kaikil muillakin,mut et tiiät jo millo sitä sitte ruvetaa käynnistelee =)

Pikkuvaemo Onnea sinnekin leikkausajan saamisen johdosta :heart: On se varmaan jännä tunne ku tietää lapsensa syntymäpäivän :D

(.) Mäpä sit innostuin vähän siivoamaan,ku tultiin kotia ja sen jälkee alkoikin sit kunnon kestosuppari eikä tunnu millää helpottavan :whistle: Liitoskivutkin niin kauheet nyt ettei kävelemään pääse :kieh:
 
Paljon paljon onnea Misupai!! Teillä toive toteutui, kun prinsessa tuli maailmaan jo ennen laskettua aikaa!
Tansuli mulla on tänään LA ja olo mitä mainion. Saunominen, talon lämmittäminen tai lumityöt eivät tätä pikkukaveria saa ulos - taitaa vaan olla entistä tyytyväisempi tilanteeseensa |O
Hyvä homma Enne että ratkesi tuo teidän tilanne!

Skog tasan 40
 
Onnittelut Misupaille perheinneen prinssistä! :flower: :heart:
Mä oon niiiiin kateellinen teille jotka saatte jo elää vauva-arkea! En malttais odottaa!

Edelleen vaan supistaa ja supistaa.. :/ Mies huomenna sadan kilsan päässä töissä ja hommia on loppuviikoks, joten seki stressaa, että jos nyt lähtö tulis ni yksinkö sinne meen. |O

En mä mitään välilihaa oo rasvaillu.. :( En mä edes oikeen tiedä mikä se on. :ashamed: Ratkeeko mun paikat nyt totaalisesti?? :|

Rhea ja herra X 37+6
 

Hei kaikki maalismammat!

Hassua kirjottaa tänne vasta nyt mutta oli kiva lukee toisten kuulumisia ja aikas samanlaisia tuntoja ku mulla nyt ku viikkoja on jo 39+1 No en sit malttanu olla kommentoimatta jotain.

Jaksamista kaikille vielä oottaville ja onnea synnyttäneille!

Pikku-murmeli 39+1 ja masukki


:heart: (LA 2.3.08)
 
Moikka moi!
Mukava lueskella kun täällä tapahtuu jo niin paljon =) Me haluttais jos hulluna vauva syliin. Heräsin yöllä mieheni painajaiseen kun se kysyi multa hätääntyneenä että missä Voice on? Hänellä oli ollu vauva rinnan päällä ja yhtäkkii ei ollutkaan.. kamala uni mutta sain rauhoiteltuu ku laitoin hänen kätensä mun mahan päälle ja sanoin että Voice nukkuu täällä. Niin nukahti tuleva isikin... =)


Peräpukamat ONKO KELLÄÄN? Mä havaitsin itselläni tänään ensimmäisen, kipeän, kutiavan ja hiukan verta vuotavan. sellasen pienen pikkurillin pään kokoisen.
Mikä siihen auttaa? Mistä sellainen tulee? Ärsyttävä !!!!

Sit hiukan galluppeihin vastauksia:

Meillä on sairaalaan matkaa varmaan 15km, eli ei paha.

Siskoni on tällä hetkellä Kokkolassa synnytysosastolla töissä ja pyysin häntä oikein kysymään että onko tuosta Välilihan rasvauksesta mitään hyötyä?
Eipä kuulemma ole. Väliliha on kudosta, eikä siihen rasvailut auta. Tiedä sitten, mutta päätinpä olla sinne mitään rasvoja/öljyjä tunkematta. Muuten kyllä koko muu kroppa saanut hienosti kosteutta koko raskauden ajan...

Vointi on mitä mainioin. Hyvin saan edelleen nukuttua, ei oo pahemmin minkäänlaisia ikäviä kipuja/tuntoja. Muutaman tunnin aina kerrallaan jaksaa touhuta, sitten täytyy hetki huilata.
Voice ollut massussa kovinkin vilkas viimepäivät, eli hyvin tuntuu tilaa vielä peuhailuun löytyvän.
Ainut harmi, on tää jalkojen turvotus/pakotus ja sit nää perä(perse)pukamat =((
Auttekee siis minnuu !!!

Meen taas..

Minä + Voice 35+1
 
Heippa täältäkin..

Mulla on alkanut tuohon häpyluuhun painamaan ihan kauheen kovin. Olin koko päivän shoppailemassa ja liikkuminen onnistui ihan hyvin, kun oli vauhtiin päässyt, mutta heti kun jää paikoilleen makaamaan, ja kun nousee ylös,on liikkuminenkin tosi kipeetä.
Mietin myös kipua, joka etenkin öisin iskee...eli pistävä, viiltävä kipu tuossa oikealla kyljessä. Se olisi ikäänkuin liitoskipua, mutta toisaalta se on ylempää...ihan kummallisessa kohtaa. Noh, ei varmaa mitää vaarallista, jos vauva vaan potkii itselleen lisää tilaa, jolloinka sisäelimet antaa tietä...
Mutta kipeetä tekee, ja supistelujakin tulee silloin tällöin.

Ylihuomenna on kokokontrolli, eli viimeistään silloin tiedetään, miten vauva masussa voi ja kasvaa. Neuvolassa sf-mitta hyppäsi jo käyrällä alimman viivan alapuolelle, mutta painoarvio saadaan sitten kun ultrataan. Olen internetin ihmeellisessä maailmassa käynyt lukemassa juttuja tuosta koosta (VAIKKA EI TODELLAKAAN PITÄISI!) ja näinköhän sitä jo pitäisi alkaa varautumaan käynnistykseen, jos vaikka se ravinnonsaanti on heikentynyt? Pakko luottaa lääkäriin ja noihin laitteisiin.. ja malttaa vielä kaksi yötä uutta tietoa odottaa. ja uskoa siihen mitä neuvolassakin sanottiin, eli että ei pidä nyt huolestua. (Se kun olisikin niin helppoa)
On kuitenkin hyvin todennäköistä, että meillä ei mitään jättiläisvauvaa synnytetä, joten kävin tänään ostamassa 50 cm vaatteita muutamia lisää, vaikkakin aluksi ajattelin että ei niitä kannata ostaa kauheesti kun vauva niin nopeesti kasvaa.
Olettekos muuten hankkinut minkäkokoisia vaatteita noille ihan ekoille viikoille, kuukausille?

Anteeksi nyt tämä oma napa osio, mutta pakko vähän mieltä purkaa. Mutta vaikka koskee ja kolottaa, ja suuresti huolestuttaa, niin on kuitenkin iloinen olo ja energiaa piisaa..ja aurinko paistaa! Ristiriitaistako? Pakko vain välillä siirtää murheet syrjään ja nauttiakkin tästä. Tänään imin kyllä kaiken sen lämmön ja energian mitä aurinko vain saattoikaan tarjota. Ihan mielettömän ihanaa saada kevät vauva ja päästä sitten ulos vaunuilemaan.

Galluppeja on ainakin tuosta rasvailusta ollut. Mä rasvaan, ja rasvaan...ja rasvaa kuluu litra tolkulla. Mulla on nyt resepti mm. Ceralan perusvoiteeseen, ihan huippuhyvä. Sillä mä rasvaan koko kropan ainakin kerran päivässä.

Enne: Toivottavasti pojan hengenahdistukset loppuu. Onhan se todella raskasta kun joutuu koiruudesta luopumaan, mutta onneksi saitte sen hoitoon tutuille, ja mikäli koira sinne jää, niin ainahan sitä pääsette katsomaan. Mä tiedän, että on haikeeta luopua rakkaasta lemmikistään. Muistan kun jouduimme itse luopumaan koirastamme kun olin lapsi mun allergian takia. Voimia paljon...ja parastahan on se kun saa pojan terveyden kuntoon. :hug:

Ootus 35+5

Muoks.
Angel: Peräpukamiin auttaa runsas vedenjuonti, kuitupitoinen ruoka ja sitten ihan akuuttiin hätään saa apteekista jotain peräpukamavoidetta? Mulla on välistä ollut noita pukamia, mutta olen ne hoitanut juuri tuolla kuituravinnolla ja vedellä. Kipeetä tekee pari päivää, mutta siitä se sitten taas hellittää.
 
Angel: Mahdankohan siskoosi törmätä Kokkolan synnytysosastolla kun hetki koittaa? =) Sinne oon siis menossa punnaamaan. Missä virassa mahtaa siellä olla?

Täällä myös pukamat olleet vaivana nyt loppusuoralla. Ja aika kivulias tapaus.. nyt jo toista viikkoa lääkärin määräämää puuduttavaa voidetta käytän, mutta kun en laita niin kipeä on taas. :kieh: Enkä kehtaa mennä synnyttämään kun pukamat vaan vilkkuu.. :ashamed: Todella inhottava ja nolo vaiva. Mahtaakohan nuo edes koskaan hävitä maisemista.. |O

Nyt tuli hätä kun luin ennen tilanteesta. Mä en voi kuvitella luopuvani tuosta koirasta.. itku tulee jo pelkästään ku kirjotan asiasta. Täytyy tosissaan toivoa, ettei meidän pojasta tuu allergista ja kaikki menee eläinten kans hyvin. :( Ennelle tsemppiä!! :hug:
 
Kotona ollaan! Tuntuu kyllä hassulta olla täällä taas, ihan kahtena erillisenä kappaleena ja pieni masukumpu jäljellä! Ihanaa tämä on, niin uskomattomalta vain tuntuu...

Synnytyskertomusta lyhyesti.
Vedet meni perjantaina 19.30. Supistukset 10 minsan välein alkoi 23 aikoihin ja sairaalaan mentiin 5 maissa. 10 minsan välein jatkui 11.30 saakka, eikä aukaissut paikkoja kuin 3 centtiin. Kävelin ulkona ja sisällä, niin muuttui 5 minsan välein ja 14 maissa mentiin synnytysosastolle. 16 aikoihin sain epiduraalin ja 21.00 sain luvan ponnistaa. Tyttö oli ulkona 21.14. Suihkussa synnytyksen jälkeen tuli sellainen olo, että olis juossu maratoonin!!

Kivunlievitys:
23-11.30 ei mitään muuta kuin oma hieronta selästä. 11.30-15 kuumavesipullo, kuuma suihku (lieviä palovammoja masuun...ei tosin enää näy) ja sitten amme. 15-16 pelkkä kuumavesipullo ja mies hieroi. 16-21 epiduraali, alkoi jalat mennä alta supistuksista, kun kesti niin kauan. En voinut olla loppuun asti suihkussa, koska mulla oli antibioottitippa vesien menon vuoksi. Epiduraali toimi, oksitosiinitipalla saatiin supparit 1-3 minsaan ja riittävän voimakkaiksi, että paikat aukesi. Jälkeiset tuli hyvin ja sitten ommeltiin pari pientä tikkiä välilihaan ja sanoivat, että ei rasvauksella olisi kai hyötyä... minä rasvasin. Ai niin, vauva tuli naama ylöspäin, oli jotenkin kääntänyt itsensä päivän aikana.

Sairaalassa oltiin perheosastolla ja oli oikein mukavaa. Sai olla todellakin perheenä ja hoidella asiat omaan malliin. Apua tietysti sai tarvittaessa, mikä oli ensikertalaiselle hyvä. Suosittelen sairaalan siteitä ja Uuno-verkkopikkareita. Ei paina ja pitää hyvin. En käyttänyt mitään muuta omaa kuin sukkia ja tossuja. Liivejä toki suojuksineen.

Vauva tarkastettiin 39 tunnin ikäisenä ja saatiin lähteä kotiin vähän myöhemmin. Tarjosivat aikaista kotiutusta jo eilen, että halutaanko maanantaina kotiin. Torstaina pitää käydä vauvaa näyttämässä, että ottavat painon. Sopii meille paremmin kuin hyvin. Kotona on niin paljon rennompaa olla, kun kaikki tavarat ja tutut hajut.

Itsellä olo aika lailla hyvä, vähän väsyttää, kun menetin verta 500 ml. Hemppa putos sataan, mutta en ottanut rautaa. Tänään sain maksamakkaraa kotona!!! Jee, 9 kkden odotus sen suhteen on ohi. Alapää vähän herkkänä ja turvoksissa. Mutta kyllä se on sen arvoista.

Synnytyksestä jäi hyvä maku suuhun, ehkäpä joskus uskaltaa ajatella toista vauvaa... Nyt vain harjoitellaan kovasti tätä perhe-elämää ja nautitaan toisistamme. Vauva on niin suloinen, että isäkin on todella päästään pyörällä!!! Hänen bravuureita on pyllyn pesu ja kapalointi. Vauva nukkuu ihan mielettömän hyvin kapalossa. Hänet pitää herätellä syömään, kun muuten nukkuisi ihan mahottoman pitkään. Päivällä syödään 2-3 tunnin välein ja yöllä 3-4 tunnin (herätyskellon kanssa). Jotta saadaan paino hyvin nousuun.

Nyt pitää lähteä pesulle, ihanaa mennä omaan suihkuun. Ja muistaa tyhjentää vauvan amme. Oli pakko kylvettää hänet, kun paksu tukka oli vielä vähän likainen... NKL:lla ei suoranaisesti kylvetetä. Kätilö "pesi" ja puki vauvan. Isä leikkasi napanuoran.

Ehkäsy-gallupiin: Meillä aina käytetty kortsua, koska olen migreeniherkkä ja mies ei halua mulle hormooneja. Enkä kyllä itekään. Niillä siis mennään sitten jatkossakin, kunhan toivutaan...

Misupai ja Helmis 48 tuntia
 
Misupai: olispas ihana synnytyskertomus, ihan täällä kyyneleet silmissä :heart: mut saa etenkin herkistymään kaikki tarinat isien tekosista ja sanomisista =)

Kiitti kaikille Peräpukama-asiaan neuvoja antaneille. Kuitupitoista ruokaa, eipa tiedä millä enää lisäillä ku puuroa joka aamu ja 4-6 palaa menee ruisleipääkin päivän mittaan. Riisit ja makaronit on aina täyttä tavaraa jne... Vettäkin pyrin juomaan ainakin tuon 4l. Mutta huomenna apteekkiin hakeen jotain rektuma voidetta ja koitetaan sillä saada pukama aisoihin.

Rhea: mun pikkusisko aloitti 3vkon työharjoittelujakson synnytysosastolla. Lukee siis sairaanhoitajaksi. Itseasissa tiedät hänet kyllä, siskoni on miehesi exä. Minäkin olen teillä käynyt kerran kylässä pullien kera, en tiedä muistatko =) Maailma on pieni!

Täällä ahkerasti koitettu kutoa Voicelle rattaisiin peittoa, joka ollu jäissä jo jonkin aikaa. Aika suuritöinen kieltämättä mut valmiiksi oon ajatellu saavani :snotty:

Kukaan ei noteerannut Kypärälakki kallupiani eli onx äitiyspakkauksen kypärälakki liian iso ihan vastasyntyneelle? kävin tänään katsomassa ruskovillan, ihan pientä kypärälakkii. Se on sitä merinovillaa ja tuntu kovinkin lämpimältä näin keväiseen vuodenaikaan. Kuitenki lakin päälle olis tarkoitus laittaa vielä joku paksumpi myssy.
Millä te siis ootte ajatelleet "päähittää" pienokaisenne kun tulette sairaalasta ja alkuviikoiksi yleensäkin??

Ihanaa enää pari tuntii niin mieskin olis taas koto =)

Minä + Voice 35+1
 
Hexodus: Unohdin onnitella kaikessa huumassa!!! Eikö olekin ihanaa?!?

Kypärämyssy: Me ostettiin Tutan 60 cm, koska äp:n on 70cm. 60 cm on meillä ainakin iso, kun pipomitta on 33,5 cm. Kotona pidetään sitä äp:n nauhallista lakkia. Iso sekin! Kotiin tultiin kypärämyssyllä ja sellaisella Tutan kaksinkertaisella, nauhallisella lakilla. Niitä on tän kevään mallistossakin.

Mut nyt meen syöttämään pikkuista, ettei mene ylinälkäiseksi. Nukkuu äp:n peittoon kapaloituna äärimmäisen hyvin. Samoin nukkui jo sairaalassa, missä kätilöt opetti kapaloimaan. Tosin siellä ei muut paljon kapaloineet...

Misupai ja Helmis 2 vrk
 
Onpas jännää...enää muutama päivä maaliskuuhun...meidän kuuhun ;) Mä aion pitää jalat tiukasti ristissä perjantaina...kun en missään nimessä haluais että vauva syntyis karkauspäivänä...on mullakin huolenaiheet...hih.

Täytyy kommentoida tuohon raskauteen kyllästymisasiaan. Minulla ei ollut mitään vaivoja raskauksissa kolmen ensimmäisen kanssa. Olin elämäni kunnossa. Kyllä kolmekymppisenä on paljon rankempaa odottaa...ainakin mitä oon mun muitten kavereitten kanssa puhunut. Jokainen raskaus rasittaa elimistöä enemmän. Kun sain ekan lapseni, niin minulla ei ollut tietoakaan supistuksista ennen synnytyspäivää. Nyt näitä supisteluja on saanut kärsiä jo kk tolkulla, niin alkaa pikkasen jo kyllästyttämään. Ja vielä tuo tosi tiukka ruokavalio. Misupai syö minunkin puolestani maksamakkaraleipä...Muut miehet tuo vaimoilleen kukkia synnärille, niin mun mies tuo pötkön maksamakkaraa..nam ;)

Jännä miten juilii...ihan kuin ois kuukautiset alkamassa. Mä en kyllä lähde ennen näytille, kuin nään sen limatulpan...on nimittäin mennyt joka raskaudessa muutamaa tuntia ennekuin on vauva ollut maailmassa.

G: Meiltä on n. 50km synnärille matkaa...ja ihan kauheessa kunnossa tiet tällä hetkellä...liukasta...ja paljon mutkia. Lekuri sanoi, että jos menee vedet (mitä en usko) niin pitää tilata ambulanssa.

Mulla on muuten sellanen ruskovillan silkkihattu tuolla laatikossa, mutta ei oo istunut meidän vauvojen päähän :( Aion siis laittaa vauvalle sellasen nauhallisen puuvillahatun ja siihen päälle vielä vähän paksumman hatun ja sitten haalarin hupun päähän.

Sain muuten aikaiseksi kaivaa tänään vihdoin esille vauvan toppapuvun ;)

Mamma Muu+Mulperiina 36+5
 
:kieh: :kieh: :kieh: Täälläkin melkei nukutaan :kieh: tätä se pirun siivous ties :headwall: idiootti mikä idiootti,oon nyt kohta kolme tuntii heilunu hereillä,heräsin vessaan ja ku toi liikkuminen tekee nyt taatanan kipeetä,ni enhän mä enää unta saanu,otin jo tunti sit panacodin jos se vaik veis kivut pois ja tois unen takasin :whistle: sitä täällä odotelles kera supistusten ja liitoskipujen :|

Mamma Muu Kiva ku kerroit et odottaminen raskaampaa kolmikymppisenä,onneks on viel sinne aikaa jos ehtis viel vaik yhen lapsen täs välis saamaa ennen ku tulee 30 täytee,ku nyt vast 25 tai koht 26 ja tää on nyt jo tuskaa,ni eihän tät uskalla sit enää kokeilla lähempänä 30 :whistle:

Kotiintulovaatteita mä en oo ees viel miettiny,kylhän mä noit myssyi kattelin ku niit pesin,mut en mä enää muista mitä sielt löytyy ja minkä kokoisia :/

Misupaille iso kiitos ihanasta synnytyskertomuksesta :heart: :flower: :heart:

Taidanpa katella viime viikkoset csi:t jos ne viel tuolt löytyy :/

Piitsi ja VilmaIisakki 35+3
 

Yhteistyössä