<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Saas nähdä tuleeko tästä taas tapa. Mä oon tosi huono saamaan unta enää heräämisen jälkeen ja nyt pyörii päässä kaikkia synnytysjuttuja.

Aloin miettiä, että mitäs jos vauva päättääkin tulla maailmaan ennen sovittua leikkausaikaa, kääk. No, onneksi on nyt mustaa valkoisella siitä sektiosta, ettei tarvii alkaa siitä vääntämään kesken synnytystuskien.

Vauva oli eilen hyvänkokoinen, noin kolmikiloinen. Kohdunsuu oli pehmennyt ja kohdunkaulaa oli jäljellä 2 cm.

MammaMuu sanoi, että kolmekymppisenä odottaminen on rankempaa, täysi peesi! Esikoista odottaessa ei ollu mitään kipuja tai vaivoja. Tein päivittäin aikamoisia kävelylenkkejä reippaalla tahdilla ilman tuntemuksia. Toista se on tällä toisella kertaa, vaikkakin oon voinut suht. hyvin tässäkin raskaudessa. Mutta vanhuus ei tuu yksin ;)

Jeps, kohta lähden kahvin keittoon, toivottavasti toiset saa vielä jatkaa unia. -pikkuvaemo
 
Vai on tänne taas tullut yökukkujia.... Mulla on nyt jääny se tapa sit taas pois, tilalle tullu herääminen ennen 8:aa, oikeestaan oisin ehkä mielummin hetken hereillä yölllä et saisin nukuttua aamulla pidempään, mut ei kai sille ite mitään voi. Nytkin joudun täällä oleen yksin hereillä, neiti menee vasta 10:ksi kouluun ja herätys vasta klo 9. Mut pääsen mä sit takas huilaan kun oon hänet kouluun vieny jos siltä tuntuu.

Angel joo-o, se äippäpakkauksen kypärälakki on aivan liian iso vastasyntyneelle... Mä ostin lindexistä sellasen puuvillaisen nauhapipon kokoa 50-56 cm, eli ihan pienelle sopiva, noi sentit ei siis vauvan pään koko vaan vauvan normi vaatekoko... Siihen mulla on vielä päälle sellanen paksumpi "kelsiturkkinen" hattu, sekin ihan pienelle menevä.

Pikkuvaemo
onnea Ihmepojan syntymäpäivästä! Tai siis sen saamisesta :heart: !

MammaMuu täällä tulee tänä vuonna 30 täyteen ja on kyllä ollu niin paljon hankalampi raskaus kun sillon kun tyttöjä odotin 22 ja 23- vuotiaana. Siis oikeesti kaikki vaivat on nyt kertyny tähän raskauteen, aiemmissa ei mitään vaivoja oikeestaan, ehkä ihan loppuvaiheessa oli selkä vähän kipee, mut ei sen kummempia.

Ihania synntystarinoita tullut :heart: voi kun pääsis pian itekin tositoimiin. Eilen oli taas aika tuskanen olo, sellanen olo koko ajan kun käveli et joku ois taas jollain sukkapuikolla tuolla alakerrassa sorkkinu, tänään ei ainakaan tähän mennessä vielä mitään tuntemuksia.

Oli eilen siellä neuvolassakin, ei ollu täti edelleenkään kattonu mun verikokeiden tuloksia, en sit tiedä oisko sen lähetteen antaneen neuvolalääkärin pitäny ne katsoa vai kenen, mut en sit jaksanu alkaa räyhään enää mitään, ei siitä enää mitää hyötyä mulle ois kuitenkaan ollu. Ja sit aattelin kans et ei ois kivaa käydä siellä enää viimeisiä kertoja jos oisin haukkunu toista ihan kauheesti. Neuvolassa kaikki oli hyvin, verenpaine vähän koholla, 115/88, pissa puhdas, turvotus +, syke 153+, rt ja täti sanoi et hänen mielestään vauva ois laskeutunut lähelle lähtökuoppaa, jee! Niin ja painoa tullu viikossa +400g, varmaan turvotusta suurin osa, ihan järkkyä miten mun nilkatkin voi olla niin turvonnu, sanoinkin terkalle ja hän sanoi ettei oo kuulemma lähelläkään pahimmasta päästä... Seuraavaksi maanantaina aika, ellei mun huomisissa verikokeissa jotain sellasta muutosta et alettais vaikka käynnistään, mut siitä tiedän sit huomenna ja lupasin neuvolaan soittaa torstaina ja kertoa mitä äippäpolilta sanoivat.

Eipä tässä kai muuta taas, päivitän nyt samalla vähän tota etusivun syntyneiden listaa.

Aurinkoista päivää kaikille!

:heart: :Ninni ja Muru 37+2
 
Sori et kesti vastata, oon jotenki ihan missannu sun kysymyksen :ashamed:
Kannattais kyllä mun mielestä soittaa neuvolaan, jos pääsisit vaikka verikokeisiin, maksa-arvot ja sappihapot ois varmaan ihan hyvä tarkistaa jos sulle kutinaa kanssa tullu. Ja mulla oli kanssa niitä kamalia ylävatsakipuja, ne oli oikeestijotain niin kauheeta, mitenkään päin ei ollu hyvä olla. Mut jos saisit lähetteen ve3rikokeisiin ni ne tulokset ois sit jotullu torstaina kun meet neuvolaan. Sappikokeita varten tarvii sit muistaa paastota ed. illasta klo 22 lähtien. Eikä edes vettä sais juoda, toidet sanoo et lasillisen voi juoda ja mulle sanottiin et ravinnotta ja nesteittä...

Ehkäisygallupiin
vielä, aiemmin söin pillereitä, mut kuopuksen jälkeen mulla oli hormonikierukka ja sen aion varmaan nytkin laittaa, on kyllä kätevä ja menkat häviää melkein kokonaan, joillain ei tuu ollenkaan sen laiton jälkeen. Mut mulla tuli mut tosi tosi niukkoina.

Rasvausgallup:
Mun kyllä piti aloittaa se ceridalilla rasvaus, mut on sekin jostain kumman syystä päässy jäämään :ashamed: Jotenki tuntuu ettei enää saa mitään aikaseksi...

TULIHAN NYT KAIKKIEN JO SYNNYTTÄNEIDEN TARINAT HUOMIOITUA JA LAITETTUA ETUSIVULLE?? Tarkistakaa ja jos jonkun jäi puuttumaan ni viestiä mulle!!

-Ninni ja Muru 37+2 edelleen...-

Missä kaikki muuten ovat? Nukutteko vielä?
 
Vähän kyllä väsyttää. Meni mullakin taas viimeyö valvomisen puolelle. Heräsin siinä puol 2 ja ei uni tullut ei sitten millään. Siirryin siiten sohvalle lueskelemaan ja siihen olen nukahtanut. Heräsin sitten kun mies teki lähtöä töihin 5.30 ja seuraavaksi kun kello soi 7.00. Nyt nukuttaisi, mutta ei parane mennä, jos vaikka saisi edes vähän ensi yönä nukuttua.

Todella ikä vaikuttaa näihin raskausvaivoihin. Näin 35.v. tämä vasta tuntuukin! Ei todellakaan ollut näin raskasta sillon parikymppisenä. Saas nähdä miten hitaasti tästä sitten palautuu.

Eilen mahassa kävi sen päivänen myllerrys, että luulin jo sen tulevat tosiaan kyljestä ulos! Aivan mahdoton! Sattuikin niin pirskatisti ja tuli ihan paha olo. Yölläkin muljasti aikast tavalla. Oikeastaan sama meno jatkuu vieläkin. En tiedä mitä siellä oikein touhuaa. Toivottavasti nyt ei mitään suurempia käännöksiä kuitenkaan tee, ettei saa sitä napanuoraansa ihan solmuun.

Sitä sairaalakassia pitäisi tänään pakata. Huomenna täytyy olla osastolla jo klo 7. Se on sitten aikainen herätys, kun haluan kuitenkin käydä vielä kotona suihkussa. Aamupalaa en tietenkään saa syödä. Hui! Kyllä alkaa jo jännittämään! Ei tosiaan taida uni tulla silmään ensi yönäkään. Ja kieltämättä on myös mörköjä alkanut tulemaan. Itseni puolesta en niinkään pelkää, vaan noiden lasten. Miten ne raukat sitten pärjäävät, jos mulle jotain sattuu? Ihan sydämestä viiltää, kun sitä tuskan määrää ajattelee. Ehkä on parempi olla ajattelematta!

Tulipa taas omaa juttua! No, ehkä tänään ehdin vielä muutakin kommentoimaan. Jotenki pitäisi tämä päivä saada kulumaan!

Oonaliina 36+6 (viimeinen kokonainen päivä odotusta)
 
kyllä täällä hereillä ollaan yleensä jo aina ennen kasia, mut nää on näitä ihania aamuja, kun ei tarvii mihinkää kellolleen lähtee, nii yövaatteilla edelleen =)
tyttö tuossa kattelee junioria ja äiskä surffailee netissä :D

10.30 olis neuvola, tuskin siellä mitään ihmeitä.. ihan kiva silti mennä käymää, oma neuvolatäti on hiihtolomalla, joten ihan hauska välillä mennä toisella tätskällä käymään (tosin oma on ihan mukava, en siitä pääse mihinkää )

eilen käytii isännän kans vajaa tunnin lenkillä, tytölle otin rattaat, et saa välillä ite kävellä vähä reippaammin, jos olis alkanu supistelee tai jotai, mut pyh... turha toive..
no saihan siinä raitista ilmaa ja vähän liikuntaa, mut ei muuta...
kerran supisti ylämäessä mut jatkoin vaa reippaasti matkaa nii se meni ohi ja lisää ei tullu :/
tää on nii hölmöö... kun noita supistuksia oikein toivoo, nii ei sit millää niitä tuu...

tää kaveri tuntuu masussa viihtyvän, äitillä ei vaan meinaa riittää kärsivällisyys odottamisessa :LOL:

juu, nyt hissukseen suihkuun ja sit pikkuhiljaa neuvolan suuntaan..
tuun sit kertoo, jos siellä jotai ihmeellistä sattuu olee..

äiskä äiskä ja masuasukki 37+6 :heart:
 
Täällä on näköjään muitakin yöperhosia kun minä! Taas on viimeset pari yötä menny valvoskellessa ja supistellessa, mutta tositoimiin ei päästä :( Eilen huomasin, että maha on kummasti pompsahtanu alas!

Remontti vaan venyy ja noottia piti antaa työmiehille huonosta työn jäljestä, jotta nyt sitten paikkailevat ja huokailevat kuuluvasti mutta rahalle pitää saada vastinetta :kieh: Jos vaan pää kestäs tämän kaiken, kun kaikki on todellakin jääny viime tipalle!
Voikaapa hyvin ja onnittelut kaikille jakaantuneille :flower:
 
Ihania synnytyskertomuksia! Onnea paljon kaikille vauvansa saaneille :flower:

Luin kyllä kaiken läpi, mutta nyt en muista ollenkaan, mitä piti kommentoida... pöh! Siirryn siis oma-napa-osastolle :ashamed:

Meillä saattaa olla vauvan saaminen jo tosi lähellä... :eek: Maanantai aamulla polilta soitettiin ja käskettiin sinne, kun tuo uraatti-arvo oli melkoisen korkea (siis raskausmyrkytyksestä kertova arvo veressä ) ja olen ensisynnyttäjä. Olin ihan hädissäni, koska meille oli perjantaina varattu aika torstaiksi ja nyt sitten soitetaan aamulla ja käsketään tulemaan heti!! Mulla aivan kauhea olo kun lähdettiin, itketti ja hyvästelin koiratkin aivan kuin en näkisi niitä enää koskaan. Olo oli siis semmoinen, että jalat edellä mua kohta kannetaan sairaalasta hautuumaalle! Just.. :whistle:

Ensin mentiin labraan, missä yhdessä huoneessa pistettiin pientä vauvaa... se huuto! Olin aivan tuskissani, itku meinasi väkisin tulla kun sitä joutui kuuntelemaan. Yksi myötätuntoinen tätikin tuli mulle ihan sanomaan että tekeekö pahaa kuunnella itkua, olin varmaan aika näky. Onneksi mies oli kokoajan tukena ja turvana. Kun olin saanut vaivalla pissattua purkkiin ja verta oli otettu, mentiin kuuntelemaan vauvan sydänääniä. Reippaasti jumpsutti :heart: Mutta jotenkin olin niin järkyttynyt vielä siitä itkevästä vauvasta ja muutenkin jännittynyt, että sain sitten poissaolokohtauksen (mulla on epilepsia) siinä käyrillä ollessa. Onneksi se meni nopeasti myös ohi, eikä ollut voimakas. Lekuri ultrasi ja teki uuden painoarvion, se oli vähemmän kuin nla-lääkärin arvio, vain 2600 g! Mutta lapsivettä oli hyvin ja muutenkin kaikki hyvin kohdussa, eikä tuosta painosta oltu huolissaan. Hoikka vauva kuulemma. Hmm. Itse tietenkin huolestuin, miksi noin pieni?

Pissassa edelleen valkuaista yhden plussan verran, uraattiarvo pysynyt samana, mutta muuten voin ihan ok, verenpaine hyvä eikä lauantain jälkeen ole pääkään ollut kovin kipeä.

Mutta, mihin tällä pitkällä sepustuksellä tähtään, tulee tässä: Torstaina mennään uudestaan ja lääkäri sanoi, että ei yleensä aleta käynnistää ennekuin 38 vk täynnä ja sehän on meillä täynnä keskiviikkona! "Että katsotaan sitten aletaanko käynnistää". !!!!!!! ton se sanoi ihan muina miehinä, tai naisina. Ja kun tehtiin lähtöä, yksi hoitaja sanoi, "ai te pääsitte vielä kotiin."

Että semmosta. En tiedä itkeäkö vai nauraako, toisaalta olisi aivan ihanaa saada jo vauva syliin, mutta kun hän on vielä niin pikkuinen, olisi hyvä että kasvaisi vielä masun turvissa, mutta jos tuo raskausmyrkytys ei tuosta pahene, kai sitä voidaan vielä tarkkailla ilman käynnistystä, toisaalta se voi pahentua niin nopsaan, että normaali alatiesynnytys saattaisi olla mahdoton, enkä millään halua sektiota. Toisaalta en haluaisi käynnistystäkään, kukapa nyt haluaisi, mutta en kai minä siitä päätä.

Huh. Melko sekava sepustus, mutta sekava on olokin. Eilen leikkasin koiratkin lyhyeeseen turkkiin, ettei sitten tarvitse katsella semmoisia karvakasoja vauvan kanssa.

Jos jollain on kokemuksia tällaisesta tilanteesta, kertokaa! Olen aivan ihmeissäni. Tuntuu vaikealta uskoa, että torstaina käynnistetään, ehkä. Toisaalta toivon että käynnistetään, kun olen tämmöinen "kaikki-mulle-heti" -luonne, toisaalta tietenkin mietin vauvan parasta. Vaikka onhan meillä viikkojakin jo kasassa hyvin, mutta kun on niin pieni... Vaikka voihan nuo painoarviotkin heittää, vaikka ultralla tehtiinkin, vai voiko?

Nyt lopetan, kun alan toistaa itseäni...

Voimia kaikille kanssasisarille :hug:

Sopuli ja pikkumies 37+6
 
Täällä just limatulppa bongattu..saa nähä millon tämä kaveri ruppee ulos pyrkimään :D :heart:

Kauanko teillä on menny limatulpan menosta kun olette tosi toimiin päässeet?

Kyselin kaverilta ja äipältä nii kaverilla oli menny pari päivää nii oli lähtö tullu ja äipällä samana päivänä :eek: =)
 
Inksu81
Ihan ekaks, onnea kaikille vauvelin saaneille!!! :flower:

Me oltiin eilen synnärillä tutustumassa, bongattiin kyl niin sulosia vastasyntyneitä...sanoinkin miehelle et ei sitä enää muistakaan miten pieniä vauvat on... ei malttais millään odottaa että saa tän oman pienokaisen syliin... :)

Täällä kans odotellaan noita uraatti-arvojen saamista... mulla jatkuvasti proteiinit ollu yhellä plussalla ja verenpaineet hiukan koholla...ja sit noi, ah niin ihanat, täplät näkökentäs...
Kumma vaan et näit juttuja ei muuta kun seurailla...noh kai mä oon vaan ylihysteerinen...hermostuttaa vaan vauvan vointi, kun muutenkin on kuulemma keskimäärästä pienempi.

Pikkuvaemo:

Saa nähä ollaanko samoihin aikoihin synnärillä... mulla kans laskettu aika 24.3, ens viikon perjantaina olis synnytystapa-arvio, jossa jankataan tosta sektiosta... sittenpähän näkee minkä leikkauspäivän sitä saa, jos saa... Onko sulla muuten ollu mies lääkäri siel naikkarilla?

Vaan jospa sitä menis vaikka syömään...masu kurnii...

Inksu 36+1
 
Inksu, mulla oli nuori naislääkäri, joka sanoi sisätutkimuksen tehtyään, että lapsi on normaalikokoinen (nyt noin kolmikiloinen) ja mahtuu hyvin tulemaan.
Minä sitten totesin tähän, että hienoa, mutta en aio synnyttää alakautta, piste. Kieltäydyin myös pelkopolista ja lisäkeskustelukäynneistä. En rähjännyt, pysyin rauhallisena, mutta samalla kertaa pidin tiukasti pääni.
Eipä siinä sitten muuta kuin varattu aika.

Nyt vaan jännittää aika paljon, kun koko tän päivän on ollut semmosta menkkamaista jomotusta. Täytyy yrittää levätä ja ottaa iisisti. Toivoisin tietenkin, että ihmepoika pysyis yksiössään vkolle 39 asti.

jeps, palaillaan taas -pikkuvaemo
 
Huomenta!
Kurjaa ku täällä ei ihmiset saa enää unta kunnolla öisin. Meikäläinen ku meni puolilta öin eilen sänkyyn, heräs aamulla miehelle keittään kahvit ja katsoin "meille tuli vauva" ohjelman ja eiku takaisin sänkyyn. Äsken siis vasta ylös, vielä yövaatteissa =)
Toisaalta hiukan huonoa omatuntoa, et tuollai viitsii nukkuu ku jotain järkevääkin pystyy tekemään mut kaikki lapsensa jo saneet toitottavat et pitää nukkuu nyt kun on vielä mahdollista.

Missähän kaikki en tyypit on, jolla laskettu aika vielä viikkojen päässä. Meinaa että tän palstan on täyttäny kaikki ne jolla H-hetki jo ihan lähellä :)
Itsellä ku välistä oikein kiukuksi pistää vihreydestä ku haluisin et itselläkin laskettu aika olis vaikka jo huomenna. Tahtoo vaan vauvan syliin. Toisaalta jos mä mietin meidän elokuisia häitä, niin oli just niin hienoa siinä vaiheessa olla vasta vkolla 7 raskaana eikä esim viikolla 11 . Että aikani kuluksi tässä vali vali =))

Ehkäisygallup Minä en mitään hormonaalista ehkäisyä pysty käyttämään joten ollaaan menty kondoomin kanssa. kesäkuussa kun jätettiin kumi pois, niin saatiin vauvauutisia aika heti, nyt ollaan vauvan syntymän jälkeen ajateltu jatkaa myös ilman kumii. Imetys ehkäisee sen mitä ehkäisee ja seuraava vauva on tervetullut vaikka samantien !!! :heart:

Nyt sieltä alkais taas meille tuli vauva ohjelma joten sen pariin ja myöhemmin takas!

Minä + Voice 35+2
 
Inksu81: Olitteks te eilen tutustumassa perheosastoon. Me nimittäin lähdettiin just kotiin kun valmennuslaiset oli siinä käytävällä pääsemässä pois! Vai kävittekö synnytysosastolla?

Täällä nautiskellaan kotioloista. Vauva syö ja nukkuu kiitettävästi. Tissiä syö pääravintonaan, mutta kun syötän toisesta rinnasta, toisen alla on tuttipullo, jonne sitten kivasti valuu varastomaitoa jääkaappiin. 20 ml valui aamupäivällä ja äsken samanverran. Kaveri juo kiltisti myös pullosta.

Nyt kalasopan kimppuun!

Misupai ja pikkuneiti 2,5vrk
 
Inksu mullakin on niitä valonvälkkeitä silmissä ollut. Ja meilläkin on pikkuinen vauva tulossa, minkä kokoinen teillä on arvioitu?

Meillä siis ultrassa eilen rv 37+5 2600 g. mutta kasvanut omalla käyrällään koko ajan ja kaikki muutenkin ok. Tyhmää, että vaikka sanotaan, että ei mitään syytä huolestua, silti vaan huolestuu ja ajattelee, että ne lääkärit salaa jotain, etten huolestuisi...

angel mäkin olin viime kesänä, heinäkuussa, miedän häissä raskaana viikolla seitsemän!

Sopuli
 
Täälläkin just katsottu meille tuli vauva-ohjelma.. Oli aika ihana jakso taas :)
Mä en jaksaisi olla enää raskaana.. Ei kauheasti piristänyt kun mummini sanoi eilen että tuo lapsi ei kyllä kolmeen viikkoon synny...

Onko muilla masut alkanut jotenkin laskeutua? Mulla ei, ja siitä nämä jäätävät ennustukset siis.. :( Huomenna ois lääkäri, katsotaan ja kuunnellaan mitä hän on mieltä. Neuvolassa toki sanottiin että tämä ko. lääkäri ei puhu potilaalle, eikä myöskään kollegoilleen.. Hyvä lääkäri, kliinisesti. Ei suoraan sanottuna paljoa lämmitä.

Mitäs olette muuten laittaneet hoitopöydälle? Tai mitä siinä ois hyvä olla olemassa? Meillä on sellainen lipasto johon olen laittanut vaatteet ja avotasolle harsoja, vaippoja, vanupuikot+laput, kosteuspyyhkeitä ja sinkkivoiteen+talkin.

Misupaille vielä kerran isot onnittelut.
:flower: Kuulostaa niin ihanalta tuo vauvan kanssa eläminen.. :)

Nyt päivän puuhiin!
Laura & pienokainen 38+1
 
Angel08: Täällä ollaan. Oon vaan jotenki ollu niin turhautunut pari päivää ettei oo huvittanu kirjottaa vaikka lukemassa käynkin. Eilen piti olla ultra, mut se siirty perjantaille. no sehän harmitti taasen aika paljon kun olin odottanut sitä niiiiiin kovin. Tänään sit olin nla lri:llä ja sielläkään ei ollut mitään kerrottavaa. Kohdunsuulla ei muutoksia, ei supista, ei oo laskenut neiti alas ja sf mitta yläkäyrillä. Pitkää tyttöä veikkaili. Olin niin toivonut et kohdunsuu ois ees hiukan kypsynyt tai et vauva olis laskenu ees yläaukeemalle, mut ei. Sit toi koko mua huolettaa aika paljon. Nyt lääkäri käsikopelolla epäili n.2700g tällähetkellä. Mielenkiintosta kuulla minkälainen on ultran arvio perjantaina. Mua kypsyttää tää raskaanaolo edelleen ihan urakalla. Oon muutenkin hiton kärsimätön lunne niin tää tuntuu välillä ihan ylitsepääsemättömältä. Sit jotenki sen takia kun 17 viikolta asti ollut kokoajan supistusten takia pelko päällä et tulee etuajassa niin jotenki nyt on vaikee asennoituu tähän et supistelut on loppunut kokonan ja synnytyksestä ei oo tietoakaan. Ajatus siitä et jos tää kestää vielä 7 viikkoo niin tuun ihan hulluks :kieh:
Sellasta tympäätymistä täällä.....

pitkäkoipi + fiina 35+2
 
Kivi vierähti sydämeltä tänään kun kävin neuvolassa *huh* Mie saan aina lukia sen epikriisin ÄP käynniltä ja siinä luki että vauvan painoksi TULEE n 4kg. Eli siis kamu ei ole vielä sitä 4kg :D Kylläpäs niin olo helpottu! Mie olin eilen kyllä ihan paniikissa ku en ollu tajunnu lääkärisedän puheista että tuo oli jo se syntymäpainoarvio. Mut nyt siis kaikki ok :D Mamman mielenrauha on taas palannut :attn: Muutenpa asiat ei juurikaan eilisestä ollu muuttuneet, paino vaan oli tippunut eilisestä 1,3kg. Menee varmaan turvotuksen/vaakan piikkiin. Sf-mitta oli 34 ja sykkeet 148.

Kleopatralle: kiitos lohdullisista sanoista. Tää on kyllä yty tauti!

Jade80: Mulla kans jo kova hinku saada nyytti syliin, vielä pitäis vaan malttaa hetki :)

Angel08: Peräpukamat voi tulla siitä jos työntää tai nostaa kovaa. Apteekista saa siihen voidetta. Synnytyksestä usein saa kotiin tuliaisena nämä ihanat pukamat, jotenka kantsii kotiin viimeistään varata peräpukamasalvaa.

Mamma Muu: Mie kans aijon pitää jalat ristissä ton karkauspäivän! ;) Ja mitä tulee tähän odottamiseen näin 30 vuoden juurella, on huomattavasti rankempaa! Poikaa odottaessa olin 20 ja eipä juurikaan mitään vaivaa ollu, tytön odotus meni kans suht helpolla 22 vuotiaana. Mutta nyt 29 vuotiaanan kunto/elimistö ei ihan jaksa samaan tahtiin.

Sit täällä oli jotain rasvailu galluppia. Nännejä olen vaan rasvaillut ja muuten ihoa mutta en välilihaa. Sen kun ne mitä todennäkösemmin leikkaavat. Ehkäisyä ei olla mietitty, kumeillahan sitä aluksi mennään.

Muttapa nyt muuta touhuumaan :wave:

Marmeladi *joltaka paniikki hellittänyt* & Masuasukki *tasan 39vko*
 
Inksu81
Misupai:
Me oltiin just siel perheosastolla... Taisi olla sitten sun mies joka kantoi sitä pikkusta turvakaukalossa hissille :) Tuli kyllä kaikki vauvat huomattua, sen verran tohkeissaan oltiin :)

Sopuli83:
Meille on annettu nyt kokoarvioks semmoset 2300g, ei kuulemma oo kovin iso sit syntyessään...
Tää raskaus kun ei vaan oo muutenkaan ollu kovin helppo, oli alkuraskauden verenvuodot yms. ja sit kun on viel viime keväinen lapsen menetys taustalla...
Meilläkin on kyllä kasvu menny tasasesti omalla linjallaan, mut ainahan se tosiaan mietityttää et onks kaikki ok... kai se vaan pitää yrittää pitää pää kylmänä. Helpommin sanottu ku tehty :)

Pikkuvaemo:
Meillä tosiaan on mies lekuri siel synnytystapa-arviossa... se on vaan kovasti sitä mieltä et ei oo syytä leikkaukseen... jos mä oon oikein ymmärtäny ni ei ne kyllä voi siitä kieltäytyäkään..ainoo vaan et turhaa stressiähän se aiheuttaa täs loppuvaihees... kummallista vaan et toisen sairaalan ylilääkäri on sen sektion luvannu...nyt vaan sanottiin et voihan ne puurot ja vellit mennä sekasin kaiken suuren surun keskellä...viittas tolla kommentilla tähän meidän ikävään kokemukseen viime keväänä...
Jotenkin vaan niin suunnattoman raivostuttavaa touhuu... sit viel päälle nää kaikki raskausmyrkytysepäilyt....

Tulipa kauheeta tilitystä... sorry...
Pitäs varmaan ottaa vähän iisimmin ettei verenpaineet nouse liikaa :)

Inksu
 
Rasvailusta sen verran, että juu, kyllä rasvaan! Ja myös välilihaa, weledan öljyllä. Ei siitä haittaakaan voi olla ja meille neuvolan valmennuksessa sanottiin, että se on hyödyllistä! Nyt on navan yläpuolelle tullut raskausarpi ja siihen oon laittanut ihan bepanthenia, jospa vältettäisiin pahemmat vauriot. Mulla maha on alkanut ihan roikkua. Kun kävelee portaissa, se ottaa polviin kiinni =)

Marmeladi, hyvä kun sait helpotuksen =)

Sopuli ja maha 37+6
 
Heippa!

Tänään olis sitten 26. päivä eli tasan kuukausi laskettuun päivään :D
Että Angelille terkkuja vaan :wave:

Heidikin kyseli limatulpasta ja mulla tuon esikoisen kanssa kävi niin, että limatulppa lähti irtoamaan aamulla, sitä seuras aika pian kunnon supistukset ja illalla oli nyytti sylissä :) Jokos siellä supistelee? :whistle:

Lauralle mahan laskeutumisesta että kyllä tää on ehdottomasti alempana kuin esikoista oottaessa tässä vaiheessa, mutta eiköhän tää humpsahda vielä alemmas... Esikoista oottaessa maha laskeutui vasta viimeisellä viikolla ja menikin niin vauhdilla alas että mulle tuli ainoat raskausarvet tuonne ihan alakertaan sen rysäyksen seurauksena :)

Hoitopöytä meillä on tälläkin hetkellä käytössä tuon pienen esikoisen takia ja siellä taitaa olla ainakin harsot, vaipat, kosteuspyyhkeet, rasvat, öljyt, talkit, kynsisakset, harja, kuumemittari, supot, vanupuikot, liivinsuojat... Olikohan vielä jotain :whistle: Vähän noita täytyy kyllä karsia vauvan tulon jälkeen kun eihän tuohon tällä hetkellä mahdu sitä vauvaa vaipanvaihtoon :D Mutta se hoitopöytä täyttyy sitten ajan kanssa niistä tavaroista jotka huomataan tarpeellisiksi ja vähemmän tarpeelliset tavarat siirtyy sitten esim vessan kaappiin...

Ehkäisystä en tiedä vielä oikein mitään... Kortsua käytetään sen imetyksen ajan - - jos edes ennätetään paljon puuhia harrastaa sen 3 kuukauden aikana kun esikoisen synnytyksen jälkeen suostuin vasta harkitsemaan asiaa silloin 3 kk synnytyksestä :/ E-pillerit ei oikein toimi mulla - tai no toimii niinkin hyvin että ne saa mut ihan hormonihirmuksi ja täysin haluttomaksi selibaatin harrastajaksi :D Minipillereitä en oo kokeillu ja kierukasta en oikein tiedä että haluanko jos sen kanssa ei voi käyttää tamponeja... Voihan siinä kyllä olla niin että kun se laitetaan niin vuodot loppuu... Mutta mitä jos niin ei käykään :/

Semmonen juttu tuli muuten mieleen eilen illalla sängyssä pyöriessä, että miten teillä useamman lapsen saaneilla on menny noiden jälkisupistusten kanssa?? Kun mulla ne oli aivan mahdottomat jo tuon esikoisen synnytyksen jälkeen ja hoitajan sitä ihmetteli kun kuulemma ovat niin kipeitä vasta uudelleensynnyttäjillä... Niin että pitääkö tässä nyt sitten olettaa että tämän toisen syntymän jälkeen ne olis vielä pahempia?! :eek:
Nopeaahan se kohtu ja mahakin palautui niiden ansiosta, mutta kyllä siinä tuli oltua aika tuskissaan varsinkin imetyksen aikaan ja jälkeen :/

Tulihan taas tekstiä... Pitäisköhän tehdä jotain hyödyllisempääkin ennen kuin poju herää päikkäreiltä :whistle:

Pimmi 35+5

PS. Niistä valopilkuista piti vielä sanoa että täälläkin vilisee aina välillä nättejä hopeisia pisteitä pitkin näkökenttää vaikka ei mulla pitäis olla mitään raskausmyrkytykseen viittaavaakaan :)
 
:wave:

Täällä yksi erittäin touhukas rouvashenkilö raportoi siivouksien lomassa. Tänään on ollut hyvä päivä, nousin "jo" yhdeksän jälkeen sängystä kun mies lähti töihin ja ensi töikseni tiskasin ja laitoin oikein herkkuaamiaisen itelleni keitettyjä munia myöten, nams. Ja nyt sitten iltapäivällä imuroin hela kämpän 80 neliöö ja kuurasin ton meidän pikku pupuhaisulin häkin ja siis ette ehkä usko mikä homma - todella ISO sellainen. Tunnin verran meni siinäkin kun otin oikein Tolut käyttöön ja pesin tosi huolella mut eipähän enää meidän kämpässä pupunpissat haise ja se on tuolla ihan into piukassa kun laitoin uusia kivoja pahveja revittäväks ja tykkää selvästi kun on siistiä. :heart: Voiku saisinki vaivan palkakseni nyt oikein meheviä suppareita - ei haittais yhtään... Toistaiseksi tyypillä vaan hirvee mekkala masussa, tais mennä ihan ympäriämpäri ku venyin itekki aika akrobaattisiin suorituksiin ton imurin kanssa. :D

Ninni, mulla oli tosiaan niitä ylävatsakipuja vaan sillon yhtenä yönä ja se kutinakin loppui ihan seinään yhden illan jälkeen... Et oiskohan vaan ollu kuivan ihon kutinaa. Luulis kuitenkin et jos joku hepatoosi olis niin ei ne oireet vaan yhtäkkiä loppuis. Taidan kyllä kysyä vielä varmuuden vuoksi neuvolasta torstaina että tarviiko ne kokeet ottaa silti...

LauraN kyseli mahan laskeutumisesta - mulla on sillein että tonne häpyluun taakse on pää laskeutunut ja tuntui jo lääkärin kättä vasten sisätutkimuksessa, mutta kiinnittynyt ei ilmeisesti vielä ole, eli pää ainakin vielä viikko sitten tuntui liikkuvan pikkuisen. Ulkoisesti kylläkin näyttäis mielestäni masu vielä suht pystyssä olevan tossa eessä eli ei tää nyt mitenkään kerralla ainakaan oo humpsahtanu.

Ehkäisystä: Aikaisemmin oon tosiaan pillereitä syönyt ja ne kyllä sopi mulle muuten mutta kovin pitävät eivät sit tapauksessamme olleetkaan ja siitä onkin sitten todisteena aito rakkautemme hedelmä tuolla masussa asukkina. :p Eli seuraavaksi haluaisinkin todella pitävän ehkäisyn ja hormonikierukkaan päädytään mitä luultavimmin. Sitä puoltaa toi vuodon niukkeneminen ja helppous. Narut tosiaan muaki vähän epäilytti mutta terkkari vakuutti kyllä että tosi huomaamattomat ovat.

Masu rupes kyllä sen verran kurnimaan tossa siivotessa että nyt kutsuu pinaattiletut ja puolukat! Illalla meinattiin tehdä vielä pieni kävelylenkki miehen kanssa ja loppuja kahta S:ää vois myös innostua kokeilemaan. ;)

t. mama-L :heart: Onni 37+5

Loppuun vielä masukuvapäivitys eiliseltä, klikkaa isommaksi:

 
Mama-L ihana masukuva!

Ehkäisystä, minä en voi hormonaalisia käyttää, kun epilepsialääkkeet vie niiltä tehon. Ja kondomi = vauvan teko :p Joten kierukka on varmasti mun valinta, vaikka se tuntuukin jotenkin niin "vanhanaikaiselta", en tiedä miksi. Tietääkö joku, voiko kierukan kanssa käyttää kuukautiskuppia? Kierukkaa käytetään sitten siihen asti, että valmistun koulusta ja sitten mun puolesta voidaan tehdä toinen lapsi =) Heh, heh, esikoinenkin vielä mahassa :D No, saahan sitä suunnitella ja isosta perheestä ollaan kumpikin aina haaveiltu. Ja tällä hetkellä koulu ja kaikki muukin työelämään liittyvä on ihan YÖK YÖK, mun kiinnostuksen kohteet on tällähetkellä ruoan valmistus pakkaseen, vaippojen hipelöinti ja kodin siisteys. Näin puhuu raskaushormonien kyllästämä :LOL: :LOL:

Ihanaa, sain just tehtyä pinon kuvia lehteen, johon piirrän. Nyt ei tartte kuin vasta toukokuussa seuraavaksi miettiä noita työjuttuja, saa rauhassa keskittyä vaaviin alkuviikot.

Voi, voi, mitähän torstaina tapahtuu... Salaa petyn, jos eivät käynnistäkään.

Sopuli
 
mju
Ja onnea kaikille jo masukkinsa viereensä saaneille!


Yökukkujien mukana tullaan.

Eiks kellekään oo tulossa ihan kauheen isoa lasta? Että vois vähän saada sympatiaa. Käytiin eilen nimittäin ultrassa (koska vaatimalla vaadin päästä sillä perusteella että itse olen ollut iso ja onneksi mukava lääkäri laittoi sitten lähetteen). Ja karu totuus = tämän hetken painoarvio 4971g. Vähän loksahti leuka ultralääkäriltäkin, vaikka hyvin asiantunteva mieshenkilö olikin. Totesi siihen, että näin isoa reisiluuta hän on nähny vk41+. "Tässä alkaa päivät käymään vähiin, että se saadaan sieltä pihalle". Lääkäri ei meinannu aluks uskoo sitä ultrakonetta ja pyysi sitten mua pyyhkimään mahan ja paineli sitä pari kertaa päältä päin: Kyllä tää on ihan täyttä tavaraa.

Viikko sitten(36+5) SF ollu 33cm, että ei kauheen iso maha kuitenkaan jättiläisen kantoon. Laittoi sitten pyynnön tuonne äippäpolille ja sieltä kulemma soittelevat sitten. Ei oo vielä kuulunu, että kohta alkaa jännittää :O Kiva mennä sit reilu kahen viikon päästä synnyttelee semmosta kuus kilosta :D Sokerit ollu ok eikä pissassakaan mitään. Verenpaineet hiukan koholla. Vähän on supistellu, mutta ei vielä tuskaisesti, eikä muutenkaan oikeen ota tullakseen. Ilmeisesti on liian hyvällä ruokavaliolla ja mukavissa oloissa tuolla paisumassa.

Viime yön sitten näin ihan kauheita painajaisia/valveunia n. 1h pätkissä ja olo on aivan kamala. Hirvittää jo valmiiksi mitä tuleman pitää ja varmaan pitää tässä parin päivän sisällä. Yhtään ei lohduttanu ajatus siitä, että se kasvaa n. 500g viikossa. No, voihan se ultra erehtyä, mutta varma on ettei alle nelikilosta tule. :'''< Saapahan ostaa ernestille valmiiksi kokoa 46 koristossut.


miiu+ernesti 37+4
 

Yhteistyössä