<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

LOE: Sun kirjotus oli kuin suoraan multa. Ihan samoja pelkoja on tääläkin.. Ei mulla oo muissa raskauksissa ollut. Nyt on kyllä niidenkin edestä! Pelottaa vaan vauvan kohtukoulema, jos yliaikaiseksi menee tai sit just, etta synnytyksessä tapahtuu vauvalle jotain. Sen takia haluaisin kanssa vauvan jo pian masusta pois..

Toivotaan, että kaikilla maalismasuilla menee kuitenkin hyvin ja saadaan pikkuiset onnellisesti maailmaan :)
kaikenlaiset ajatukset tähän raskausaikaan kuuluu, mutta tälläiset on niitä inhottavampia.
Tsemppiä LOElle!

 
Jade80: Kuinka mones raskaus tää on sulle?? Mulle kätilö sanoi, että monet kolmattaan odottavat pelkäävät, että vauvalle käy jotain:( Johtuu siitä, kun on jo kaksi tervettä lasta ja pelkää, ettei ole suotu tuntemaan onnea kolmesta lapsesta tmv... Tsemppiä myös sulle :hug: Ja tämä malttamattomuus tekee myös kepposensa:(
 
Äh...
Kämmäsin jotain ja pitkät sepustukset hävis :headwall:

No, Ninnille laitan nyt kuitenkin suuren :hug: ja toivotaan että kaikki menis nyt kuitenkin hyvin.

Kinsellalle noista suppareista että ei mullakaan niitä ollu (tai en niitä ainakaan erityisemmin huomannu) ku ootin esikoista. Sitten kun synnytys alkoi niin ei kyllä ollu epäilystäkään että mitä tämä maha/selkäkramppi on :D
Niin ja tuota lonksumista on mullaki ollu molemmissa raskauksissa... Mulla vaan lonksuu enemmänkin lonkat kuin pakara... Lonkat lonksuu ja poksuu ja pakaraan pistää vietävästi :D

Turhaa aikaa ei täällä kyllä ole. Äippäloma tais alkaa eilen, mutta väliäkö tuolla ku kotona oon muutenki ollu tuon esikoisen kanssa. 1-vuotiaat näyttää olevan aika kiitettävän vilkkaita tapauksia ja sitten kun tuo poju ei osaa vielä kävellä niin kantamistakin riittää... Nyt just menossa pientä rajojen kokeilua joten koko ajan pitää olla kieltämässä ja koittaa selittää täyttä kurkkua huutavalle taaperolle että miksi hellaa ei saa laittaa päälle tai johtoja suuhun :headwall:
Mamma-miialla tais olla hermot kireällä myös taaperon kanssa ja täällä on tosiaan samaa ongelmaa... On jotenkin niin väsynyt olo koko ajan että meinaan pillahtaa itkuun jo siitä kun poju ei suostukaan päikkäreille yhtä helposti kuin normaalisti. Se pojan päikkäriaika kun on ainut hetki päivässä millon saan hengähtää ja levähtää ja tehdä ihan vain omia juttuja. Ja jotkut päivät on jopa niin huonoja että jo aamulla meinaa tulla itku jos poju tuleekin herättämään jo seitsemän aikaan ja itse vois nukkua vielä vaikka kuinka kauan...
Eli et ole ainoa :)

Tuosta nukkumisesta puheen ollen voiskin alkaa painumaan pehkuihin...
Ylihuomenna onkin taas neuvola että tuun laittamaan kuulumisia sitten.
Tuskin siellä taaskaan mitään ihmeempää selviää, mutta saanpanhan tietää uusimmat mitat...

Pimmi 34+6
 
LOE: Kolmas raskaus tää on..Eikös sulla oo sama juttu? Meillä on 4-v poika ja 2-v tyttö. Kieltämättä kun on jo kaksi tervettä lasta, niin tulee mietittyä tästä kolmannesta kaikenlaista :/ Ja malttamattomuus pahentaa tilannetta. Täytyy vaan luottaa, että kaikki menee hyvin. Toivottavasti päästään pian tositoimiin ja saadaan vauvat kainaloon ;)
 
Oh-hoh, olipa tullut tekstiä sitten eilisen iltapäivän :D
Kiva, kun alkaa tää meidänkin pino piristymään maaliskuuta kohden :wave:

Ninnille: Hyvä, että syy selvisi. ISO VOIMA :hug: sulle sinne ja plajon jaksamista. Sulla onneksi on jo hyvänkokoinen vauva, niin ei hätiä mitiä. Minä kanssa muistelisin, että viimeistään viikolla 38 käynnistetään hepatoosi- tapauksissa. Tulehan kertoilemaan kuulumisia ja vointeja.

pimmi :LOL: mä luin ensin sun tekstistä, että kämmäsin jotain ja supistukset hävisi... Vissiin hieman tuota unihiekkaa vielä tuolla silmissä |O
Joo mutta sun teksti oli kuin suoraan multa. Meillä tyttö sentään jo 2,5 vuotias, mutta vaativa tapaus. Onneksi kävelee ja on muutenkin omatoiminen, mutta äärimmäisen itsepäinen. Ja KYLLÄ, mullakin menee hermot jos tyttö rupiaa temppuilemaan päiväunien kanssa. Välillä olen saanut harrastaa sellaisia parin tunnin nukutussessioita ja silti tuloksetta. Onneksi nyt kun tyttö oli kipeänä niin muutaman päivän nukkunut päikärit reippaasti, mutta mulla sitten se aika mennyt pyykinpesuun ja oksennusten siivoamiseen :x

Täälläkin on siis 3. lapsi tulossa, mutta minä taasen huomaan olevani jokseenkin rennompi sen suhteen, että kaikki menee hyvin. Tuo tytön odotusaika oli niin hurja kaikinpuolin ja silloin sain huolehtia lapsen terveydestä ja hyvinvoinnista aivan liikaa, niin nyt sitten kai vain jotenkin luotan siihen, että kaikki menee hyvin ja vauvalla on kaikki hyvin. :heart:

Meillä oli eilen tutustuminen tuonne synnärille, ja sanoin miehelle että olisin aivan valmis jäämään jo synnyttämään ja kivasti supistelikin koko tutustumisen ja illankin ajan, mutta ei kivuliaasti... Jotenkin tuo Jorvi synnytyspaikana tuntuu todella hyvälle. Kätilöt oli todella huippuja ja kertoi kaiken oleellisen. 2 vauvaa syntyi sen 20 minuutin aikana joka oltiin synnytyssalissa. Oih, se kuulosti niin ihanalle se pieni parkaisu :heart:

Pitäisi mennä herätteleen noita lapsukaisia. Lähdetään tytön kaa kiertää rautakauppoja ja etsimään kaakeleita mein tulevaan kylppäriin ja kodinhoitohuoneeseen. Joten tänään en ole viemässä palstatilaa kaiken aikaa :LOL:

Piti varmaan kommentoida vielä jotain, mutta teen sen myöhemmin. :wave:

kleopatra ja ihmemies 34+2
 
... kaikille myötätunnosta :hug: :heart: . On se vaan niin hassua, ihanaa ja liikuttavaakin kun "tuntemattomat" jaksaa toisistaan välittää! Oon just lähdössä TYKS:iin sappihappokokeisiin, arvatkaapa oliko kiva yö kun ei saanu edes juoda, suuni vedellä vaan kastelin ja syljin pois :kieh: Kun oon tottunu juomaan öisinkin ton pissarallin yhteydessä aika paljon.. No, nyt lähden taas piikitettäväksi ja sit tarvii varmaan mennä kanttiiniin haukkaan jotain ennen kun käyn sit vielä siellä äitiyspolilla varaas uuden ajan huomiseksi tai perjantaiseksi. Kiitos vielä kaikille, ootte kultaisia :heart: ! Palailen myöhemmin, sitten ehkä jo sappikokeiden tulosten kanssa.

:heart: :Ninni ja Muru 36+3

Ai niin Jade ja LOE täällä vähän samoja pelkoja ton vauvan terveyden suhteen ja kolmas meille kanssa tulossa. Ja nyt pelot vasta vahvistui kun tosta hepatoosista kuulin kun voi kuitenkin olla vauvalle hengenvaarallinen :ashamed:
 
Tänään tulee ne maagiset kaksi viikkoa täyteen siiitä limatulpan irtoamisesta... Saas nähdä, että enteilikö se tulpan irtoaminen sit yhtään mitään. Kuulemma synnytys käynnistyy viimeistään kahden viikon sisällä. Ei kyllä yhtään ole sellainen olo :LOL: Positiivisesti kun ajattelee, niin ens kuun puoleen väliin mennessä ois viimeistään synnytys:)

Kisella: Tervetuloa joukkoon mukaan:) Olen niin lahopää, että jos on paljon tullut tekstiä, niin unohdan aina kommentoida :ashamed: Laitettakoon se raskauden piikkiin;)

Voi apua! Tekeekö muilla tää loppuvaihe todella herkäksi?? Itse en voi enää kuunnella musiikkia, enkä laulaa, koska eilen tuli kauhea itku, kun hoilailin menemään :LOL: Tunteet hyppii niin ääripäästä toiseen, ettei mitään järkeä. Välillä tuntuu, että päässä kiehuu. Välillä olen tyyneyden esikuva ja välillä taas itku pääsee ihan mistä vain:D Kyllä taitaa miehellä olla välillä hauskaa tai sitten EI!!

Nyt jätän tilaa muillekin:D

LOE ja Rakas 38+6
 
Moi!

Mulla laskettu aika 7.3. ja vasta nyt ajattelin liittyä tänne, mikäli vielä mahtuu? =)
Paljon olen lueskellut juttujanne.

Olen 22-vuotias mamma Kainuusta.
Minulla on 3-vuotias esikoistyttö ja pieni enkelityttö, joka menehtyi kohtuuni rv 34+1 24.12.06, syntyi 26.12.06.
Nyt sitten aletaan tässä raskaudessa olla loppusuoralla =)

En oiekin tiedä mitä kirjotella näin alkajaisiksi, vaikka paljon olisi asiaa =) Mutta jos eka tämmönen lyhyt esittäytymisviesti...vaikkapa.

-iinux & masuasukki 37+5-
 
onpas täällä vilkastunut keskustelut, kun maaliskuu lähenee =) monta päivää on menny ihan vaan lukiessa ja sit onki selkä ollu nii kipee, et on pakko lähtee koneelta ja kommentointi on jääny...

tervetuloa munkin puolesta uusille :wave: ainahan uusia mukaan mahtuu..

eilen kävin neuvolassa.. siellä kaikki ihan ok, tässä pääasiat:
eli rv 36+6

paino +450g/vko, yhteensä nyt 17,5kg :p
RR 118/74
U-prot. -
U- Gluk -
Hb 118 (viimeks 125) et vähän laskussa.. mut rautakuurin alotin varmuuden vuoks ettei sit synnytykses pääse kauheen alas tipahtaa
sf jo kolmannen kerran 32cm
tarjonta rt
sydämensyke + (140 sytkytti menemään :) )
liikkeet ++

ei sitten sen kummempaa siellä, uus aika taas viikon päästä..

viime viikolla kävin neuvolalääkärissä, siellä oli jotenki mielenkiintosempaa käyä, kun mulla noita supistuksia on sillon tällö ollu nii näki onko ne tehny tuolle alapäälle mitään.. ja olihan se jotai... kohdunsuu oli edelleen kiinni, mutta pehmennyt.. kaulaa jälellä 2cm..
vauva on toooosi alhaalla ja ei se ihme että vessassa saa jatkuvasti ravata ja kamala on paineen tunne alakerrassa :x

lääkäri sano vaan että heti jos vedet menee, nii pitää lähtee sairaalaan ja sama jos supistukset alkaa säännöllisinä, sillon myös vauhilla lähettävä.. kuulemma mielellään vaikka ambulanssilla, että kerkiää ajoissa perille..
meiltä sairaalaan tuo 60km ja lääkäri meinas että tää vauva tulee vauhilla sitten kun on tullakseen... hui :eek:
painoarvioo vauvasta.. mahan päältä kokeiltuna vähän alle 3kg ja jos laskettuun aikaan menee, nii sano että vähä alta 4kg olis.. kuulemma kuitenki isompi ku isosiskonsa (3,2kg)..

toissayönä heräsin varmaan 4-5 kertaa tosi koviin supistuksiin... ei ollu säännöllisiä, mut pirun kipeitä.. mut aamuun mennessä neki sit loppu..
viime yönä tuli kerran mut taaskaa ei aamulla mitää...
nytku oikein oottaa, et alkais sit supistaa kunnolla jos kerta meinaa, mut tää kaveri viihtyy varmaan äitinsä kiusaks 2 viikkoo yliajanki masun lämmössä :LOL:

nyt tulikin taas vaan omaa napaa, mut nyt on pakko taas lopettaa.. alaselkä taas ihan pirun kipee tästä huonosta istuma-asennosta..

palataan :wave:

äiskä äiskä ja vauveli 37+0 :heart:
 
iinux85: Tervetuloa! :wave:

Ninni: Voima
ja jaksamista!!! Toivottavasti lähtis arvot hyvin laskemaan lääkityksellä.

Rhea: Mikä sulla oli viimeisin SF-mitta? Ja onko teille tehty painoarviota? Sulla on ainakin noissa kuvapäivityksissä näyttäny masu tosi samanoloiselta ku mun oma, enkä nyt paljon mistään muutamasta grillireissusta huolis sinuna, oot niin sirpakka. :) Mua vähän hirvittää alkaako nyt tulee tosissaan painoa kun tähän mennessä on "vaan" se 10kg ja kun alkupaino on niin "pieni" (tosissaan...) niin sais nlatädin mukaan se 15kg ihan huoletta tulla et ois sit vähän imetysenerkiaa. Sintti ainakin ottaa tosissaan nyt kasvussa kiinni kun on ollut tosi tirriäinen, viime lauantaina oli se 2,6kg ja eilen kun kokeiltiin taas niin oli anoppi sitä mieltä et vois hyvinkin olla jo 2,8kg. Mut näpeillähän se on kokeiltu, että saa nähdä...

Täällä on Duphalacin voimilla menty nyt muutamia päiviä ja tosi hyvin on mulla tehonnut masuvaivoihin. Ainoana miinuksena tosiaan se että kerryttää kyllä myös ilmaaaa todella paljon mahaan mikä ei oo sit kenenkään mielestä varmaan kauheen mukavaa. :LOL: Nyt laskin annosta enää siihen 15ml päivässä niin jospa vähän hellittäis.

Oon pitkästä aikaa yksin kotona, mies töissä ja mun sisko lähti Helsinkiin kotiin takas lukulomalle! Abin elämää :kieh: Ihanan rauhallista kyllä! Tytötkin menee tänään taas äitilleen niin me ollaan loppu viikko miehen kanssa ihan kaksin. :heart: Oon haaveillut tosi kauan kinkku-makaronisalaatista joten sitä varmaan väsäillään tänään, saunotaan ja mömmitään vaan. Telkustakin tulee tää Suomen Unelmien Poikamies (on muuten se Bettina tuttu tyttö niin pakko seurata :LOL: ) ja tietysti myös iki-ihana Greyn Anatomia! <3

Äsken huusin Huuto.netistä ihanan unipussin vauvalle joka menee vastasyntyneestä ~68 senttiseksi asti! Varmaan tosi kätevä, siisti oli ja hintaa tulee yhteensä kymppi postareiden kanssa. Oon ettiny kauan tollasta joten oon ekstra-tyytyväinen!

t. mama-L
Onni 36+6
 
Ninnille jaksamisia!!! :hug:

Iinux85 tervetuloa!!! :wave:

Terveisiä SYNNÄRILTÄ!!! Sain sitten eilen kauheen kipukohtauksen vatsaan. Kun ei mikään asento helpottanu oloa ja ajankaan kanssa ei kipu menny ohi, päätin sitten mennä oman mielenrauhani vuoksi tarkistuttamaan tilanteen, että onko kaikki hyvin! Ihania ihmisiä siellä synnärillä! :heart: Oli kyllä ilo mennä sinne, kun ottivat niin lämpimästi vastaan ja ymmärsivät huoltani. Otettiin sydänkäyrää ja supistuskäyrää. Sydänäänet hyvät ja supistuksia ei tullut, niinkuin sanoinkin heille... Lääkäri ultrasi ja sanoin kaiken näyttävän olevan kunnossa. Teki samalla pikkuisesta painoarvion ja hän sen perusteella olisi nyt n.2,5kg. =) Ottivat sitten tarkkailu huoneessa vielä verikokeet. Kaikki muut olivat puhtaita, paitsi kätilö sanoi leukkareiden olevan hiukan koholla. Tosin perään hän totesi, että ne voivat muutenkin olla näin raskauden aikana koholla. CRP (eli tulehdusarvot) eivät olleet vielä valmistuneet siihen mennessä, kun kello oli n.20.30 ka kätilö sanoi, että haluunko jäädä sairaalaan vai mennä kotiin. Tuloksen saamiseen voisi mennä vielä n. parisen tuntia. Sanoin, että ehdottomasti kotiin meen! Kauhea ikävä jo tuota esikoista siinä vaiheessa! Lupasivat sitten soitella, jos niissä tuloksissa jotain, mutta ei ainakaan vielä oo mitään kuulunu. Eli varmaan kaikki sitten hyvin! Kipukin neljän tunnin jälkeen helpotti itsestään! Tiedä sitten mitä se oli, mutta kyllä pelästyin, että onko vauvalla kaikki kunnossa...

Toivottavasti tämä päivä sujuu paremmin! :)

T:mamma-miia rv34+4
 
Onkin tullut taas paljon tekstiä. Pariin päivään en ole oikein koneelle ehtinyt. Pitänyt noita hiihtolomalaisia viihdyttää. Sentään jotain talviurheilulajeja täällä etelässäkin pystyy harrastamaan. Luistelemista lähinnä. Käytiin eilen testaamassa kupittaan uusi "jäämato". Muksut kyllä tykkäsivät.

Tervetuloa uudet maaliskuiset minunkin puolestani!

Ninnille :hug: . Toivotaan, että kaikki kuitenkin sujuu hyvin. Kiitos muuten siitä imetysliivi vinkistä. Kävin eilen sitten hakemassa. Ehkä olisi kuitenkin pitänyt ottaa L koko. Tai sitten olen nyt vaan tottunut löysempiin liiveihin. Olin muuten aivan ällikällä lyöty, kun rinnanympärykseni on 10 cm suurempi, kun mitä luulin. Siis mulla on ollut sellaisia 75-80 liivejä. Nyt sitten mittasin ympäryksen ja se oli 90 cm!!?! Voiko tämä raskaus sitäkin mittaa noin paljon suurentaa?

Meillä on nyt sitten viikon päästä syntymäpäivä. Vähän jo suunnittelivat josko olisi jo tänään leikattu, mutta päättivät kuitenkin, että on parempi vauvan kannalta odottaa 37 viikon täyttymistä.

Peloista on ollut puhetta. Mulla on nyt ihan lähipäivinä tullut kaikenlaisia vauvaan liittyviä pelkoja. Ajattelin sitäkin, että entäs jos vauva nyt tämän viikon aikana kuoleekin kohtuun. Kun kuitenkin oltaisiin voitu leikata jo vaikka tänään. Omituisia ajatuksia. Kaiken kaikkiaan olen kyllä ollut levollisemmalla mielellä tässä raskaudessa, kun noissa aikaisemmissa.

Nyt en taas muista mitä muuta piti kommentoida, mutta palailen myöhemmin

Oonaliina 36+0
 
Paljon on mielessä nyt loppuvaiheilla ollu kaikkee. Ja on todella malttamaton olo jo!! Tää on nimittäin ennätys kun olen näin pitkällä raskaudessa. Esikoinen synty viikoilla 34+5, ennenaikaisen synnytyksen käynnisti kohduntulehdus. Enkelityttöä kun odotin, niin kivuliaat supistukset alkoivat tosi aikasin ja 33 viikolla oli jo paikat kypsyneet ja viikon makasin sairaalassa ja antoivat supistusten estolääkettä tipassa. Ja kun pääsin kotiin, niin pari päivää siitä takas ku vauvan liikkeet ei tuntuneet. Eli enkelityttökin syntyi 34+1 viikolla.

Niin nyt tuntuu, että tässä oon jo ikuisuuden odottanut!! Raskaanakin olen jatkuvasti :LOL:
Mutta on sitä vauvaa kaivattu ja meidän tytölle elävää sisarusta.
Paljon on ollut kaikenlaisia merkkejä lähenevästä synnytyksestä, mutta vielä näyttää vaavi viihtyvän masussa.
Jospa hän kohta päättäisi tulla ;)

Niin ja esikoisen aikaan tehtiin hätäsektio, menin niin viime tipassa sairaalaan ja vasta siellä lääkärit huomas et vauva on perätilassa ja leikkaukseen siis.
Enkelityttömme synnytin normaalisti alateitse. Hänhän olikin pieni, 1590g.
Esikoinen painoi 2000g syntyessään.
Onko täällä ketään muita, joka on synnyttänyt normaalisti alateitse sektion jälkeen? Niinku useammin kuin kerran esim.?
Lääkäri jo säikytteli, kun kysyin miksei vois käynnistää tätä ennen laskettua aikaa tai laskettuna viimeistään, kun muutenkin huolettaa liikkeet vaikka hyvin liikkuukin, mutta senpä se tekee kun edellinen raskaus päättyi niin ikävästi. Niin lääkäri sanoi syyksi, että jos rupeavat väkisin supistuksia tekemään, niin saattaa kohtu revetä. Kun käynnistäminenhän on jotenkin rajumpaa. Mutta jos minulla ei olis kanavaa jälellä enää ja paikat kypsät niin sillon sitä voi lisätä supistuksia käynnistämällä. Mutta nyt vain odotellaan että itsestään käynnistyy ja varmasti käynnistyykin, kun paljon on jo kohdunsuulla tapahtunut.
Mutta siis rupes pelottamaan tuo lääkärin kertomus. Vaikka olenkin sektion jälkeen synnyttänyt alateitse niin silti pelottaa ajatus, että kohtu repeisi, vaikka supistukset itestään alkais. Enkelityttöä synnyttäessäni he käynnistivät, kun olihan mulla jo paikat reippaasti kypsyneet. Ja ehdottomasti haluan nytkin alatiesynnytyksen ja se onkin lyöty lääkärin kans lukkoon. Vauva on laskeutunut ja pää kiinnittynyt. Nyt vain odotellaan koska syntyy =) Niin siksi haluaisin kuulla, onko kukaan muu synnyttänyt alateitse sektion jälkeen? Minähän siis olen synnyttänyt, mutta ajattelin, että onko sillä vaikutusta sektiohaavan kans, että synnyttääkö alateitse pienikokosen vai isokokosemman vauvan? Kun enkelityttömme painoi sen 1590g ja nyt olis isompi tulossa, että onko sillä merkitystä. Lääkärit kyllä on sitä mieltä, että hyvinkin voi synnyttää alateitse. Vasta kahden sektion jälkeenhän he yleensä pysyttelevät siinä, että kolmaskin leikataan.. Mutta niin, kaipaisin vain, jos joku on kans samankokenut sektion ja alatiesynnytyksen kans =)

Tästä tuli varmaan nyt ihan hirvee sepostus.. parina yönä jääny nyt yöunet vähiin, kun ei vaan uni tuu... Ni oon ihan sekasi ku kaikki pyörii mielessä =)

-iinux & masuasukki 37+5-
 
Minun puolestani myös tervetuloa uusille! Ja on tainnut jäädä onnittelematta vauvansa jo saaneita. Nyt siis oikein paljon onnea! :flower:

Ninnille tsempit, toivottavasti kaikki menee kuitenkin parhaalla mahdollisella tavalla! Myös mamma-miialle toivon parempia vointeja!

LOE ja Jade ja Ninni, mulla ei ole kolmas vaan eka tulossa ja muin pahimmat synnytyspelot liittyvät juuri noihin asioihin, kohtukuolemaan ym. PAhinta mitä osaan ajatella on, etten saisikaan sitä lasta, vaan että se kuolee/tulee pahoja vaurioita jo ennen kuin on maailmassa... Ääh, tää on niin kohtalon käsissä että oikein itku tulee välillä (mihin toki hormonitkin kenties vaikuttavat...)

Täällähän on kovasti supisteltu. Mulla ne ovat lientyneet viime viikoista - mikä lie logiikka kun synnytys vaan lähestyy?? :headwall:

Nyt valmistautumaan neuvolaan...

Skog 39+2
 
Tännehän olikin jo ehtinyt tulla lisää posteja sillä välin kuin kirjoitin! Lohdullista kuulla, etten olekaan yksin pelkojeni kanssa... kaikki kun vaan sanoo, että pitää olla positiivisin mielin... helppo sanoa!
Iinux sulla on kyllä rankkoja kokemuksia raskauksista/synnytyksistä - toivottavasti tämä menee loppuun saakka toivomallasi tavalla!

Skog, taas =)
 
Skog, sitä olenkin miettinyt, että josko meillä nyt onnistais ja menis tämä raskaus ees hyvin loppuun asti. Nyt kun vielä on tähän asti vältytty ongelmilta ja kun näyttää siltä, ettei vauva vielä ole syntymässä, niin jotenkin tuntuukin siltä, että tämä hyvin menee =) Ja eikös sitä sanota että kolmas kerta toden sanoo...

-iinux taas ja masuasukki 37+5-
 
oonaliina jutteli imetysliiveistä. Rohkaistuin sitten minäkin vielä toiset hankkimaan vaikka ajattelin ensin että kyllä nuo yhdet riittää kunnes näkee että imetys sujuu ja minkäkokoiseksi sitä sitten paisutaankin. Mutta kun mulla oli Sokkarille anopilta joululahjaksi saatu 40? lahjakortti nimenomaan liivejä varten niin ostin sitten Triumphin Mamabel vaaleanpunaiset unelmat 32,50?. Mun kuppikoko on ennen raskautta ollut 70B ja myyjän neuvojen mukaisesti kokeilin ensin 70C:tä. C oli hyvä kupin puolesta, jäi vielä pikkuisen kasvunvaraakin mutta 70 ei ois mennyt viereenkään eli kyllä mullakin on rinnanympärys kasvanut! 75 kiristi myös joten päädyin sitten kokoon 80C.

Oli kyllä sen näkösiä räpsyjä sielläkin suurin osa et hirvitti! Miksi ei voi tehdä nättejä liivejä imettäjillekkin. Noihin omiini olin kyllä tyytyväinen vaikka vähän mummopitsiä löytyy kyllä niistäkin, mutta pastellivaaleanpunainen oli musta sopivan söpö ja kiva väri :) Nyt on sit ne ja valkoiset. Ostan sitten varmaan vielä mustat Carriwellit synnytyksen jälkeen.
 
Ninnille toivotaan parasta ja kaikile uusille tervetuloa mukaan! Mulla vaan pipoa kiristää ja monta yötä menny valvoskellessa kun en vaan saa unen päästä kiinni ja kaikenlaisia asioita pohdin ja pähkäilen :( Toisaalta niin odotan synnytystä alkavaks ja toisaalta vauvan täytyis pysyä kolossaan vielä pakosti ainakin 1,5vkoa, että tämä kämppä saadaan kuntoon! Mummo siivoaa täydellä tohinalla, mutta jotenkin sekin ärsyttää mua vaikka 2pvän aikana on saanut enemmän aikaan kun minä viimeisen 1kk aikana.Mies taitaa olla ihan loppu mun alati kasvavien suunnitelmien kanssa ja rahaa palaa ihan järjettömästi! Musta vaan jotenki tuntuu, että lähes kaikki pitää olla valmista ennen vauvan tuloa, että sitten voi keskittyä ihan vaan siihen ja olemiseen vaikka täytyyhän sen elämän jatkua vauvan syntymän jälkeenkin :ashamed:

Helsinkiin pukkas lumetki tänä aamuna ja minä kun niin sitä kevättä jo odotin! Toivottavasti tämä ei ole kovin pysyvää ja pääsen kuivalle maalle pukkelemaan vaunuja muutaman vkon päästä :) Univelat taitaa painaa kun ajatus ei juokse joten täytyy yrittää herätä tähän päivään ja saada jotain tehdyksikkin.Jos vaikka toiset imetysliivit saisin hankituksi stokkalta kun on niitä 10e alennuslappuja kuun loppuun voimassa.Mulla olis muutaman pvän päästä 30 lasissa, eikä sitäkään nyt oikein voi juhlistaa.Olin aina suunnitellu, että sitten kun täytän 30 pidän isot kemut, mutta näin se elämä menee.Tosin en muutenkaan ole mikään bilehile, mutta...ens kesänä täytyy ainakin teranssille päästä kun 2 viime vuotta on menny ihan näitten jatkuvien raskauksien ja keskenmenojen siivittämänä! Kai se siitäkin johtuu tämä tympääntyminen tähän raskauteen kun muuta ole ollutkaan :kieh: Jaksamisia!
 
mama-L: SF oli maanantaina 31,5cm. =) reilussa viikossa tullu n. 1,5 cm lisää. Laitto tuon puolikkaan siks ku harjottelija sai 31cm ja neuvolatäti 32cm. Masua supisti just ku mitattiin ni laitto sit siitä puolivälistä sen mitan. :)

Tänään oltiin lääkärillä ja synnytystapa-arviossa.
sydänkäyrä oli niinku pitikin olla
ultrassa kaikki näytti hyvältä ja taas ne pallit törröttimineen siellä näkyi
lantio oli niin tilava, että hyvin synnyttäis vaikka yli 4kg vauvan
painoarvio oli n. 2700g
kohdunkaula oli jo kahdelle sormelle auki
ja sorkkimisen jälkeen vuodankin nyt aavistuksen verta :(

Ihan hyvä fiilis jäi ja vauvakin varmasti syntyy hyvän kokoisena, joten synnytystä odotellessa. Helpotti kuulla, että omalla autolla saa lähteä kun hetki koittaa. B)

Tervetuloa muuten iinux! :wave:

Rhea ja vekara 37+1
 
Ninni :hug:

Neuvolassa oon minäkin käynyt. Vauva oli melko alhaalla jo. Epäili myös että olis isompi kuin viime viikolla ultrassa todettu 2800g. Esikoisenkin painoarvio heitti paljon kun se oli 3200g ja Ella painoi sit kuitenkin 3960g. En siis luota yhtään noihin painoarvioihin.

Viikko: 36+6
Paino: 500/viikko. Yht. 6kg
Verenpaine: 136/70 (Hieman korkea)
Pissa: -
Sf: 32 (sama kuin 2 viikkoa sitten)
Tarjonta: RT
Liikkeet: ++

Seuraava neuvola on jo ensi tiistaina klo 8.00.
 
Rhea: Meillähän on ihan samikset sitten, mulla oli eilen SF 32cm ja vekaran painoarvio nyt se 2,7-2,8kg anopin osaaviin näppeihin! Oon niiiiiin kade sulla kun pääsit vielä ultraankin vilkuilemaan ja muutenkin tollaisesta synnytystapa-arviosta... Täällä oli ihan kuusesta taas tuohon verrattuna. Mää en ala! Mulla ei ollu vielä mitään avautumista tapahtunu, pehmentyneet paikat vaan. Eli joudun kärvistelemään varmaankin tän möhön kanssa sua kauemmin.
 

Yhteistyössä