***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

ootus82: Sie oot varmaan ostanu just sen lipaston mitä mieki aluks meinasin, mutta ku meiltäkin tonne IKEA:an on matkaa monta sataa kilsaa, ni kiertelöin sit vaa näitä Rovaniemen liikkeitä. On muutes tosi huono toi peruslipastojen tarjonta, ei millään meinannu löytyä iso laatikkoista ja tietty halpaa mistään. Niitä hiiskatin pilipali kalustelevy hirvityksiä joissa ihan naurettavan matalat laatikot. No JYSK:istä sitten löyty tommonen Annika lipasto. 3 syvää laatikkoa. MDF-levyä ja koivua, 149? ja viime viikolla ois saanu 100?. Mie vielä mietin otanko sen, ku kuites perjantaihin asti aikaa päättää..

Mut nyt jo kiirus hakemaan eskarilaista.. Sii Juu :wave:

Marmeladi & Masuasukki 33+1
 
Täällä kanssa yksi, jonka mahassa täristetään aina välillä. Menee jännästi kausittain, nyt on taas muutamana päivänä tärissyt, mutta sitä ennen olikin pidempi aika ilman yhtään tärinää. Minä kanssa etsin tietoa tuosta tärinästä ja monenlaista teoriaa siitä tuntui löytyvän. Sinuna Ippu en olisi epävarma tulokkaan sukupuolesta tuon perusteella =)

Marmeladi: Meillä on lapsen vaatteet tällaisessa lipastossa http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20053926 ja olen ollut todella tyytyväinen. Miten vain, että jos jokin ikean lipasto sinua miellyttää niin oletko miettinyt sieltä tilaamista? Postikulut taisivat olla reilun kympin luokkaa kun itse joskus sitä vaihtoehtoa mietin.

Täällä vointi on ollut todella hyvä, jostain syystä yötkin ovat pitkästä aikaa sujuneet joko ilman heräilyjä tai yhdellä vessareissulla. Lieköhän tyyntä myrskyn edellä?? Yleensä kun olen juuri huokaissut, että joltain asialta ollaan vältytty niin hetken päästä joudun perumaan puheeni :LOL:

Jotain kysyttävää oli mielessä, mutta ei nyt muistu... Tuttu tunne viime aikoina, mahan kasvaessa muistitila tuntuu kapenevan ;)

Alisa rv 33+2
 
Kiittelen jälleen kerran kauniisti masukuvakehuista. :heart: Ite oon tykänny tommosia vähän "erikoisempia" taiteilla ku muutenki oon valokuvausta (ihan itsekseni tosin vain) harrastanut niin onpa sitten muksullekin muistoksi äidistä odotusajan kuvia.

Tuntuu tosiaan että masu on kasvupyrähdyksen ottanut ja Ippu, oon tosiaan sen kokonaiset 155cm pitkä joten tossa edessähän tuo koko komeus pönöttää. Ei taida olla paljon pituussuuntaan tilaa kasvaa :LOL: Tosi ylhäällä on masu juu, ja sen tuntee myös erityisesti tässä koneellaistumisasennossa tai syödessä kun keuhkoja painaa ja välillä saa oikein hengitellä ajatuksen kanssa kun meinaa O2 loppua tyystin.

Meillä on myös ollut vauva jostain about 20rv tuossa rt2-tarjonnassa, eli selkä oikealla ja potkii tuonne vasempaan kylkeen. Tänä aamuna kun tunnustelin niin ihanku ipana ois kääntyny jotenki, ensin ajattelin että se oiski selkä vasemmalla puolella mut nyt se taas ei tunnu siltä. Koko aamun supisteli silleen vähäsen että ei periaatteessa mutta kokoajan tuntu kohtu tosi selvästi ja kovaks veti masua. Raivotarjonnassa mennään edelleen joka tapauksessa koska pienellä oli taas hikka (<3) ja ne nikottelut tuntuu tuolla tosi alhaalla, niinkuin aina. Meilläkään ei oo mitään kiinnittymistä vielä tapahtunu mutta täti oli sitä mieltä että aikas alhaalla on jo vekaran pää. Täytyypä ehkä tänään käydä anopilla pyörähtämässä jos se kokeilis et ollaanko sitä käännytty ihan ympäriämpäri (on kätilö ).

Minä haluan kanssa Lindexille!! Jos siellä enää mitään on jäljellä. :kieh: Tänään oli kyllä iloinen yllätys aamulla postissa kun tuli Fennialta kirje että mulle tulee omavastuuosuus oikeudenkäyntikuluista palautuksena tilille kun ne on vihdoin saaneet siltä vastapuolelta perittyä... Jos sitä kaukaloa sit ainakin pääsis shoppailee! Mies ei ehkä anna mun ostaa enää yhtään ainutta vaatekappaletta. :D

Sit vielä kysymys: Tilaattekos täällä vauva-aiheisia lehtiä? Mulla ois nyt aikomus kun on aika hyviä tarjouksia mutta pähkäilen vielä Vauvan ja Kaksplussan välillä. Vauvasta ois nyt tosi hyvä 12kk tarjous (34,90?) et jos sen tilais ja sen jälkeen sit Kaksplussan ku taitaa olla enemmän tota taaperoasiaa...

Nyt pitäis pyykkejä laitella kuivumaan ->
mama-L ja Onninapero 31+6
 
Marmeladi: Me hankittiin tuo Ikean Hemnes lipasto...onhan se aika kallis, mutta olen ollut tosi tyytyväinen. Se kun on ihan puuta, ei lastulevyä ja siinä on tosi mukavasti tilaa. Ja me etittiinkin tuollaista kookkaampaa systeemiä, tässä vielä linkki:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00067830


Nyt on pakko lähteä asioille, alkaa tulla kiirus.

Ootus
 
Marmeladi: No meillä se varmasti tulee olemaan aluksi aikamoista säätämistä, mutta kiva kuulla, että tekin siitä olette ihan kunnialla selvinnyt aikoinaan. Kuulostaa kyllä ihan hyvältä ja käytännölliseltä idalta tuo teidänkin toteutustapa! Meillä esikoinen siis nyt 1.v. ja 3kk. Mitenkäs teen esikoinen suhtautui sitten öisin vauvan heräilyyn?
 
ootus82: Just sammaa lipastoa olen jo pitemmän aikaa kattonu niinku tuohon sinun yläpuolelle panin :D Mie vaan aattelin tuota 3 laatikon mallia :) Mitenkähän mie osasinki aatella että olet ihan sammaa lipastoa kattellu :D

mamma-miia: Voi nuin pikkanen on vielä teijän esikoinen.. oi :) Poika oli sentäs 2v 3kk:tta ku tyttö synty, että en sitten ossaa sanoa miten suostuupi noihin palautuksiin? Mutta kovapäisyyttä iteltä. Muistaakseni poika nukku ku tukki ne ajat mitä nukku, ei siis heräilly ku piika tissille halus. Mutta tuostahan on jo monta vuotta aikaa, että muistikin voi tehä tepposet. Poika nyt 8 ja tyttö 6 :D Että en nyt kyllä uskalla ihan 100% sanojeni takana seisoa ;)

Marmeladi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:
Ippu: sullahan mahoton touhu päällä :D Miten sää jaksat? :D Hattua sulle täytyy nostaa ;)
Apua, mitä mulla on ollu touhu päällä? Mitä minä oon tehny? Eilistä ostoksilla juoksemistako tarkoitat vai..? Lyö vähän tyhjää, varsinkin kun tuntuu että mulla on kaikkea muuta kuin touhu päällä! :ashamed: Tänään on taas semmonen iltapäivä ollu, että antaisin vaikka pikkuvarpaani jos vain saisin synnyttää tämän pipanan jo, eikä tarvitsisi SIETÄÄ tätä hankalaa, tuskaista, vaivalloista, ikävää, kömpelöä, norsumaista oloa enää. Pahoinvointikin vaivasi taas, mutta tod.näk. ihan ajatuksen voimin aikaansaatu sellainen vain, kun olin ÄLYTTÖMÄN väsynyt ja päätä särki, ja pelkäsin taas että pahoinvointi ja oksentaminen tästä enää puuttuiskin, niin yllättäen sit kohta olikin paha olo, mutta meni kyllä ohi suht. nopeasti vichyä juomalla ja itkemällä =) Ongelman myöntäminen siis auttaa, kun itkeä tirauttaa omaa kurjuuttaan ni pahoinvointikin katoaa ;) No heh, mutta että nyt taisi hatunnosto mennä väärään osoitteeseen, ihan yhtä naattia naista löytyy täältäkin kuin mitä omaa oloasi Marmeladi kuvasit ;) =)


Alkuperäinen kirjoittaja mama-L:
Tosi ylhäällä on masu juu, ja sen tuntee myös erityisesti tässä koneellaistumisasennossa tai syödessä kun keuhkoja painaa ja välillä saa oikein hengitellä ajatuksen kanssa kun meinaa O2 loppua tyystin.
Sama täällä; koneella istuminen on hankalaa, pitää ihan über-ryhdikkäässä asennossa istua ettei paina, ja ruokapöydän ääressä istuminen on kans metkaa puuhaa... helpointa olis syödä niin että nojaisi tuolin selkänojaan, mutta kun mahan kanssa ei pääse sit tarpeeksi lähelle pöytää, ni... ruoat tippuu kivasti masun päälle haarukasta aina. Pitäis laittaa talouspaperia "sillaksi" kuin tuolle esikoispojalle toisinaan! ;)
Närästääkö mama-L sinua? Lohduttavaa että jollain on yhtä tukalat oltavat kuin itsellänikin =)

mama-L pohti noita lehtijuttuja, että Kaksplus vai Vauva-lehti. Itse tykkäsin esikoisen odotus- ja vauva-aikana lukea just Vauva-lehteä, ja nyt kun poika on isompi, ni nyt sit Kaksplussaa. Vauva-lehti ainakin jossain vaiheessa alkaa toistaa itseään, pari vuosikertaa kun on lukenut niin alkaa tulla samat jutut uudestaan kiertoon. Siinä vaiheessa onkin hyvä vaihtaa lehteä seuraavaan passeliin. Nyt mulle ei kumpaakaan tule, mutta vanhat Vauva-lehdet on tallessa, ja Kaksplussaa ostan kaupasta jos milloin on tarjouksessa tai kiintoisa jutun aihe kannessa. Voi olla että noihin vanhoihin Vauva-lehtiin tulee palattua sit kunhan pipana syntyy ja menee sormi suuhun jonkin asian kanssa.

Mua mietityttää kanssa tuo mamma-miia ja Marmeladin jutskailema aihe vanhemman lapsen suhtautumisesta vauvan yöheräilyihin. Meillä poika on vauvan syntyessä 2v 2,5kk (laskettuna aikana siis tuon verran) ja nukkuu omassa huoneessa, mutta mietin kyllä että mahtaako herätä vauvan itkuun, ja onko meillä sit öisin joka heräyksellä kaksi lasta nukutettavana.. Tai entä jos vauvalla on koliikki, saadaanko me kukaan IKINÄ ollenkaan nukuttua..?

Mietteliäs ja masuun/raskauteen vähän väsynyt
Ippu 31+2
 
Huomaa nyt, että loppuraskaus alkaa käydä meidän masujen voimille. Eli ei ole paljoa aikaa enää, kun pikkuiset ovat täällä meidän ihmeteltävinä!!! Itsekin olen huomannut, että vauva pönkii masussa enemmän ja se oikeasti SATTUU!! Ja jotenkin painaa rakkoa, kun pissahätä on koko ajan, ei hauskaa juosta koko ajan tekemässä pikku liruja. Sit masuun sattuu usein, kun vauvan pää varmaan painaa jonnekin alas. Jos nyt edes kaks viikkoa vielä pysyisi, niin saisi nauttia viikon äippälomasta ja siivota kodin kuntoon ja leipoa pakkaseen...

Mulla ei tosiaan oo kun 7 pvä töitä jäljellä ja sitten alkaa loma. Oudolta tuntuu todellakin. Oon sellanen touhuilija, joten tuntuu oudolta, että aamulla ei "saa" lähteä töihin. Kuulostaa varmaan tosi pimeältä, mutta tykkään olla töissä. Meen äippälomalla muutamaksi päiväksi "töihin", kun koululle tulee ulkomaisia vieraita ja niitä sitten kestitään.

Kuka tietäisi, kuinka kovaa uskaltaa tunnustella vauvaa masun läpi? Tää Helmis on kova tunkemaan kaikkia osiaan vatsaa vasten ja meistä on kiva kokeilla/arvailla, mitä ruumiinosaa hän tarjoaa. Ei kai hää rikki mene, jos kämmenellä tunnustelee...

Meillä masulaisilla taitaa olla pesänrakennusvietti! Liittysköhän näihin vauvoihin... Se on vaan niin ihanaa laitella tavaroita ja sit kaikenlisäksi hypistellä niitä. Varsinkin kun on esikoinen tulossa. Mie aina iltasin mietin vauvan vaatteista asuja ja kaikkea muuta outoa. Meidän ei tarvinnut ostaa lipastoa tms. koska on niin paljon kaappitilaa, OIKEASTI, joten vauva sai oman kaapin. Nautitaan tästä touhusta, kun vielä voidaan!!!

Sairaalakassia ei täällä vielä ole pakattu kummallekaan, ajattelin tehdä mammaloman alussa. Omani pakkaan luultavasti sellaseen pikkukassiin/hoitolaukkuun ja vauvalla on oma Samsoniten tiikerireppu. Ja kai se mies saa ruveta pitämään ekstrakalsareita autossa, jos tarvii suoraan töistä tulla sairaalaan ja saadaan perhehuone. Mites te, jotka olette olleet perhehuonessa, olette saaneet kaukalon sairaalalle? Kun mieshän on siellä hela tiden...

Nää on taas näitä esikoista oottavan pohdintoja, kun kaikki on uutta. Synnytyssairaalan tutustumiseenkin sain ajan vasta 14.2, kun ei ollut vapaata aiemmin. Onpa NKL:lla ruuhkaa...tai sit monet myöhemmin synnyttävät ovat kans menossa...

Nyt pesulle, jottei tästä tule lukemiskelvotonta romaania...

Misupai ja Helmis 33+4
 
Vastauksia Misupaille
Vauvaa uskaltaa tunnustella masun päältä yllättävänkin kovakouraisesti. En usko että pystyt tai uskallat kokeilla niin lujasti, että voisit minkäänlaista vahinkoa aikaansaada, kyllä siinä jo sinuun itseesikin pitäisi aikas kipeästi käydä, että tunnustelusi voisi vauvaa mitenkään vahingoittaa. Itse esikoista aikoinaan joskus herättelin, kun halusin varmistua liikkeistä, ja tein sen niin että napakka ote mahasta ja eikun hetkun-ketkun ylös-alas! ;) Jostain olen jopa kuullut jonkun TARTTUNEEN vauvaa jalasta tms. pienestä ulokkeesta mitä vauva on tarjolle työntänyt. Sitä olen itsekin kokeillut, mutta ei mulla vaan onnistu, iho on liian pinkeänä siihen hommaan. Mutta tästäkin voi päätellä että ei vauvaa liian kovasti masussa yksinkertaisesti pysty käsittelemään, ainakaan terve ihminen!

Asutteko miten kaukana sairaalasta? Jos ette ihan hurjan tuskaisen kaukana, niin ehtiihän sen kaukalon mies sitten käydä hakemassa, kunhan kotiinlähdön aika koittaa, näin ainakin meillä. Me ei tosin perhehuoneessa oltu, mutta mies oli kanssani sairaalassa kyllä kun kotiinlähtölupa saatiin, ja asioikseen hänen piti sitten lähteä hakemaan kaukalo ja kassi jossa oli vauvan kotiinlähtövaatteet ja haalari ym. Mutta asutaan tosiaan n. parin-kolmen kilometrin päässä sairaalasta, tämänkokoisessa taajamassa ei kauhean kaukana sairaalasta voi asuakaan =) Mutta että ei se perhehuone niin suljettu paikka ole, etteikö sieltä voisi välillä poistua kotiin hakemaan tarvittavia tavaroita, ja sillä aikanahan kun mies hakee tarvikkeita, voidaan sinulle tehdä kotiinlähtötarkastus ja täytellä loput paperit jne. Tai sitten nappaatte kaukalon mukaan siinä vaiheessa kun lähdette sairaalaan, niinkuin Kotikadussa näyttivät Teemu ja Niina tekevän =)

Nyt unten maille, jos sais ensi yönä nukkuakin vähän.. Viime yö oli niin rikkonainen kun poika oli kipeäksi tulossa, ja heräili vähän väliä :(

Ippu 31+2
 
Kiitti Ippu, voihan olla, että jos lähtö kotoa tulee, niin kaukalo heitetään jalustaan kiinni valmiiksi ja sen voi sit hakea lämpimään ennen kotiinlähtöä. Ei meillä ole sairaalalle kuin noin 20 minsaa, ellei ole ruuhkaa.

Täälläkin pitäisi itsensä kammeta sänkyyn, mutta kun ei niin ei. Tekisi varmasti terää vähän makoilla, kun koko päivä on tullut jaloillaan taas oltua. Lenkilläkin kävin ja ei ollut mitään ihmeellisiä tuntemuksia normaaliin verrattuna.

Öitä kaikille, toivottavasti ensi yönä kaikki nukkuvat hyvin!

Misupai ja Helmis 33+4
 
Nyt sitä ollaan sairaslomalla, kun kävi työnteko vähän voimien päälle ja alkoi supistelemaan. No äippäloma alkaa reilun viikon päästä kuitenkin. Hurjan äkkiä on aika mennyt. Kaikki alkaa olla hankittuna vauvalle. Sitteriä vielä mietin, että tarviiko sellaista ja kantoliina merkki on vielä myös hakusessa. Moni on suositellut sitä hug a bub merkkistä. Tärinästä sen verran että sitä on lähes päivittäin ja olen jostain lukenut että kun vauva venyttelee niin se tärisee. Sitten kun vauva syntyy niin tekee sitä edelleen. Se voi tietenkin olla jostain muustakin. Sukupuolta en meidän vaavilta tiedä. Välillä mua ihmetyttää kun koko raskauden ajan tämä veijari on liikkunut niin, että pitää muutaman päivän lepotaukoja ja sitten taas pari päivää mennään niin että maha pomppii :D . On tietty hiljaisimpinakin päivinä liikettä, mutta enemmän sellaista hiljaista. Eipä tässä muuta tällä kertaa kun jaksamisia!

Jennah ja pikkuinen 32+5
 
Huomenta!

Ihania mahakuvia! Ja sipulin vauva kuva!

Täällä ollaan oltu jo koneella tunnin verran ja puhtaat lakanat vaihdettu :) Juu ei nukuta ei!

Eilen kävin neuvolassa sekä lääkärissä hakemassa itselleni sairaslomaa ja pitkin hampain lääkäri sitä kirjoitti! Kaksi viikkoa sain ja sitten alkaakin jo talviloma ja sitten heti äippäloma, joten tän mamman työt on nyt sitten vähäks aikaa tehty!

Neuvolassa muuten kaikki oli hyvin (ulkomuistista).
Rv 32+1
Hb 117
Paino +1250g/vk OHHOH! (on tälle tytölle suklaa maistunut)
Kohdunsuu kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä 2cm.
Vauva edelleen makaa poikittain. Eipä taida kääntyä.

Sairaslomaa hain, koska nukun yöt niin huonosti ja työpäiväni kestävät aina 12.5 tuntia! Lisäksi löytyy selkävaivaa ym.

Huomenna on sitten äippäpoli aika istukan takia ja samalla käyn tyhjentämässä pukukaappini ja moikkaamassa vielä työkavereitani.

mama-l: Mulle tulee molemmat lehdet! Ehdottomasti tykkään enemmän vauva lehdestä. Tosin nythän kaksplus on uudistumassa...

Nyt on pakko mennä tekemään puuhellalle tuli, että saan aamupalan kanssa teetä! Hirvee nälkä! Painon nousu kyllä hieman hirvittää, mutta neuvolatäti oli vaan tyytyväinen. Koko raskausaikana se kun ei kuitenkaan ole noussut kuin 6,5kg.

riksu + magsimus rv 32+2
 
Issiakipu juilii oikeella pakaralla, joten eipä tartte liiemmin nukkua. Inhottavan tuntusta. Onneks saadaan uus ido tupladivaanisohva pian niin tarvittaessa pääsee siihen öisin tuhtaamaan jos sängyssä olo käy mahdottomaks.

Eilen tuli postissa sieltä piupalipaupalista tilatut vaaleenpunaset tumput ja sukat joissa on pieni konttaava vauva...oli ne vaan söpöt. On sitten vaihturit kun kuitenkin ne äippäpakkauksessa tulevat joutuu nopeesti pieneen suuhun kuolattavksi :) Tosi pehmosta ja ihanaa materiaalia olivat. Mullehan ei oo vielä äitiyspakkaus tullut. Varmaan ens viikolla tai joskus nillä main sen pitäis tulla.

Mä en oo kyl vielä pessyt yhtään vauvan vaatetta ennen kun vauvan huoneen remontti on kunnossa. Huomenna varmaan saan tehtyy siellä loppu siivouksen. Vaatelipasto/hoitopöytäkin on ollut huoneessa reilu viikon vähän tuulettumassa ovet auki, kun haisi niin voimakkaalle uudelle puulle/maalille. Pesen sen sitten vielä ennen niitä vaatteita. Hajuton pesuaine on jo ostettuna.

Eilen alko ekaa kertaa näkyä vauvan liikkeet mahan läpi, aika villii menoa. Mulla myös toi vauvan liikkuminen satuttaa aika-ajoin kovinkin. Muutenkin alan olla jo nyt aika valmis koko hommaan :) Onneks jokanen päivä on askel kohti synnytystä. Pääosin olo on kuitenkin vielä onneks siedettävä.

29+4
 
Inksu81
Täällä jälleen yksi huonosti nukuttu yö takana... aivan järkyttävä selkäkipu vaivaa... Onko kellään mitään varteenotettavia keinoja ko. vaivan poistamiseksi? Täs alkaa kohta hajoamaan ihan totaalisesti... Neuvolassa sanottiin vaan et panadolia voi syödä... juu mut pitäskö sitä syödä sit seuraavat kaheksan viikkoa? ja kun ei siit oo edes oikein apuakaan...
Anteeksi valitus, mut tää on jotain ihan hirveetä...mulla sentään kolmas raskaus menossa ja tälläst ei oo vielä koettu...

Ja toinen asia.. te joilla on jo entuudestaan lapsia... Miten teillä on taaperot reagoinu vauvan tuloon..? Meidän esikoinen on alkanu taas pissiä housuun...neiti on kuiteskin ollu ilman vaippoja jo monta kuukautta...ei oikein tiedä mitä tosta pitäis ajatella...

No jos jotain positiivistakin..onneks oli sokerit ja maksa-arvot kunnossa...ei tartte niistä ainakaan enää murehtia...

Miten muuten te jolle on tehty suunniteltu sektio... ootteko voinu ite vaikuttaa sen ajankohtaan ja onko tietoa että voidaanko leikkausta aikaistaa jos on esim. just selkä tosi kipee...siis kun liikkuminenkin on jo hankalaa...?

sorry tämä kamala valitusteksti...jospa sitä siirtyiskin sitten vaikka kahville tästä murjottamaan...

Inksu rv30+3
 
Kertokaa jos tiedätte mistä Helsingistä saa Carriwel imetysliivejä? Netistähän niitä sais, mutta mulla on muutenkin isot rinnat ja ties mihin ne tästä kehkeytyy niin ehdottomasti haluaisin sovittaa ennen ostopäätöstä! Nyt kun olis 2 vapaapäivää olis aikaa käydä sovittelemassa. Tänään menen kampaajalle pitkästä aikaa, ihanaa kun päästä värjäämään ja leikkaamaan tätä hamppukasaa ;)
Muuten vointi on aikasten tukala ja odotan vaan ensi vkon lääkäriä, että saisin sitä saikkua :( Tuntuu ihan oudolta kun viimeksi ollu neuvola joskus joulukuun alussa ja lääkärikin ennen joulua ja nyt seuraava kerta vasta ensi vkolla, että 5vk on kyllä aikasten pitkä aika vaikka olis uudelleen synnyttäjäkin(tosin 9v aikaa niin ei kai sitä mitään muista)!
No mutta nyt täytyy lähtee kahvitteleen itikseen moi :)
 
Ihanaa, vapaapäivä! On sitä taas juostukin omissa ja pojan töissä, huh! Kohta koiran kanssa lenkille ja sitten voinkin jatkaa vauvanvaatteiden silitysprojektia.

Tutteli, sorry en osaa auttaa sua Carriwellien kanssa, mutta Bebesissä on vaikka minkälaisia liivejä ja kaupan tytöt osaa varmaan auttaa. Kattelin just netistä, että tosi paljon liivejä isorintaisille.
Oon ihan kade täyteläisistä muodoista, mulla on ihan onnettomat räpsyt enää esikoisen jälkeen.
Mutta liiviongelma on ja pysyy. Mun mielestä on tosi inhottavaa, jos liivinsuojus näkyy liivin läpi, koska tykkään käyttää normaalisti vartalonmyötäisiä paitoja/toppeja, jotka paljastaa kaikki tommoset rajat. Eli jos joku tietää semmoset liivit, joissa olis vähän paksumpi kuppiosa, vinkatkaa pliis.
Se Bravado-toppi on ollut tähän mennessä paras löytö.

Mä oon kuulkaa edelleen ihan liekeissä siitä liinalöydöstä, pitää "testailla" sitä harva se ilta ja mies pyörittelee päätään ja haukkuu pöpiksi :LOL:

Mukavaa torstaita masukamut! t. pikkupöpipää-vaemo ja ihmepoika
 
Inksu, minkä ikäinen taapero teillä on? Meidän 2-vuotias poika kun ei mun mielestä yksinkertaisesti ymmärrä mitä tarkoittaa kun sanotaan että äidin masussa on vauva, ja että meille tulee vauva. Että nämä tarvikkeet on sitä äidin masussa olevaa vauvaa varten jne. Jos kysyn onko äidillä iso masu, ni ei ei. Tai ehkä poika ei vain muista aikaa kun masua ei ollut, koska pikkuhiljaahan se ulkomuoto on muuttunut, ni se vois olla ihan mahdollistakin. Meillä ei vaippaongelmaa esikoisen kanssa ole, että ois alkanu kastella uudestaan, kun ei olla opittu vielä alkuunkaan kuivaksi, poika ei kai ole siihen yksinkertaisesti valmis vielä! Meillä tulee siis olemaan kaksi vaippaikäistä yhtäaikaa, ainakin jonkun puolen vuoden ajan.

pikkuvaemo, mua kans häiritsee noi liivinsuojusten näkyminen läpi, kun vartalonmyötäisiä paitoja pidän minäkin. Oon sit vaan koittanu aatella sen niin että se on yks vaihe elämässä mikä pitää vaan kestää, vähän niinku tämä raskauskin ;) Ja jos lähtee johonki ihmisten ilmoille ni koitan sit katella päälle jotain ei-niin-vartalon-myötäistä, ja vaikkapa mustaa, koska tuntuu että siitä ei niinkään näy.

riksu En ole ollut vauvakutsuilla, mutta ois kyllä ihana päästä semmosiin, siis ois ihana jos semmoiset järjestettäisiin. Mutta tuskinpa vain, ja toisaalta äitikaveripiirini on aika suppea, joten melko hiljaiset kutsut tulisi... Olisi eriasia, jos pitempiaikaiset ystävät asuisivat samassa kaupungissa ja olisivat samassa elämäntilanteessa, mutta kun näin ei ole, niin taidan jäädä kutsuitta. Lapsettomat kaverit kun ei takuulla moisia järjestä.. Pieni katkera sävy kenties havaittavissa tekstistäni..? ;) Mutta hei, jos sinulle järjestetään, niin nauti joka sekunnista ja kerro täällä sitten KAIKKI, että millaiset kutsut sait! =)

(.) Supistelee supistelee... Mielestäni noihin suppareihin on myös tullut semmoinen uusi sävy, eivät siis edelleenkään kipeitä ole, mutta noteeraan ne kyllä muutenkin kuin masun kovettumisena. Jonkinlainen epämiellyttävä tunne niihin liittyy, en osaa hyvin kuvata sitä. No, kuitenkaan en ole noista edelleenkään piirun vertaa huolissani, joten luotan sitten omaan intuitiooni että ne ovat ihan vain niitä harjoittavia suppareita. Luulis toisella kertaa jo tietävän, jos olisikin tosi kyseessä. Ja tuskinpa vain näin aikaisessa vaiheessa sitä pelkoa vielä on.
Hassua muuten, enää 6 viikkoa, siis miettikää, KUUSI VIIKKOA, joillain jopa vähemmän, siihen, että raskaus on edennyt viikolle 38, jolloin vauva katsotaan täysiaikaiseksi, ja jolloin minä ainakin aion tehdä kaikkeni sen eteen, että hän tulisi ulos! Neljä ässää; saunaa, seksiä, siivousta ja siideriä, näillä kokeillaan! ;) No juu, ehkä lähinnä tuota seksiä, se on kai ainoa mikä ihan oikeasti voisi tehotakin, kun miehen spermassa on sitä jotain samaa ainetta kuin käynnistyslääkkeessä (?), olikos se nyt oksitosiini vai mikä.. en muista tarkemmin. Olen ajatellut, että sit kun 29.2. päivämäärä on ohitettu, sen jälkeen hän on tervetullut! Kunhan ei tuolle karkauspäivälle osuisi, vaikka toisaalta se olisi aika hauska syntymäpäivämäärä =). Tulokkaan serkkutyttö on syntynyt 8.3. viime vuonna, joten ihan sen päivän lähimain ei toisaalta myöskään tarvitsisi syntymän osua, mutta.. jos osuu niin sillehän ei sitten mitään voi, hän tuloo kun tuloo. Tuloo kun on valmis =) :heart:

Jahans, ruoan laittoon, näiden hassujen turinoiden ja pohdintojen jälkeen.
Räntää sataa sataa ropisee, pili-pili-pom...

Ippu 31+3
 
Hitsi miten outoa, nyt olisi sitten viimeinen työpäivä lähentymässä loppuaan ja tää täti lähtee loman/mammaloman viettoon!
Tunneskaala on laaja, sillä on hyvin todennäköistä että tänne en enää takaisin äippäloman jälkeen tule. Ja kun hormonit on pinnassa, niin voi apua!

Marmeladi: Onpa sulla hyvä maku...suosittelen lämpimästi kyseistä Ikean lipastoa! :kieh:
Vatsassa möyrii...kaveri ilmoittaa että alas jo mamma painua kotiin siitä...ja karistaa pölyt kannoilta..
palaan myöhemmin kirjoittelun pariin.
Ootus
 
Todella MÄRKÄÄ torstaita täältä meiltä pohjosesta. Täs on nyt sitten kolmatta päivää tota vettä tullu, kohta pelkkä muisto vaan ne ihanat hanget mitä kerkes tulla viime viikolla.. *huoh* Ja niin liukasta että emmää oo uskaltanu 3 päivään tuonne ulos käveleen tämän pallomasin kanssa! Aamusta hajin sit rautatabuja, vissiin raudan puutos nyt päällänsä kun eilenki nukuin 2:het päikkärit! Tälleen väsytti viimeksi alkuraskauden aikana, nyt sit mennykki tässä monta päivää ihan nuppi sekasi ku ei oo jaksanu tehä muutako pakolliset hommat vaan.

Jahas ja sit päivän aiheisiin..

Ihan ekana. Tervetuloa uudelle mammalle!

Misupai: Jos käypi niin ettei kaukalo satu matkaan ku lähettä laitokselle ja jos mies ei malta sitä hakia, niin ainakin täällä LKS:stä sai lainaan kaukalon. Sen voipi palauttaa myöhemmin takasi :) Ja sit vauvaa voi kyllä tunnustella ihan surutta masun läpi, kyllähän ne lekuritkin tarvittaessa vaikka kääntää lapsen toisin päin (jos on perätilassa) vatsan päältä, että ei se pikkanen ihan vähästi rikki mene :D Meillä aina toi kaveri tunkee jalkaansa oikein kovasti niin sitä voi ihan tunnustella ja silitellä. Ja pyllyä työntää tuon tuosta, sitä sitten taputellaan kilpaa:D Eilenki oli tapaus jotenki hassusti poikittain tuolla mahassa! Mammalla oli kyllä tosi tuskanen olo! Siittäpä ne supistelutki sitten aina intoutuu ku kaveri meuhkaa ku viimestä päivää, saavat olon kyllä erittäinki epämukavaksi. Ei mullakaan vielä kipua liity siihen, mutta jotain.. epämääräistä se on.. juu-juu.. :)

ippu: No se varmaan oli just se sun shoppailu päivä ja mitä kaikkee muuta olit saanu aikaseksi :D Mie ihan hengästyin pelkästä lukemisesta :LOL: Ja tiäkkö ippu mie olen kans miettiny ihan sammaa, että kuhan ei karkauspäivälle vaan syntyis :LOL: Voi laps parkaa, ei ois sitten joka vuos synttäreitä hällä. Mitenkäs se menikään, kuinka monen vuoden välein se karkauspäivä on?? Pittää kyl sanoa lekurissakin, että sille päivää eivät sitten käynnistystä suunnittele. Mulla ku tää raskaus ajan diabetes, ni ne ei päästä yli lasketun ajan, mitä luultavammin käynnistävät aikasemmin. Riippuu tietenkin lapsen koosta jne.

Nii ja sit tosta isompien lasten suhtautumisesta tulokkaaseen oli kyselty myös. No nuo meijän muksut jo niin isoja, että oottavat innoissaan pikkusta. Esikoinen jo tosiaan 8 vuotias tokaluokkalainen ja kuopus 6 vuotias eskarilainen, ennemminkin jo suunnittelevat mitä kaikkee voivat vauvan kanssa tehä. Tyttö jopa sano että vauvan pinnasänkyhän vois tulla hänen huoneeseen :D Sulosta! :heart: Ja poika miettiny miten estää pikkusta kiipeemästä sängylle, hällä ku parvi sänky. :) Että kovasti ootellaan tulokasta ja innolla ovat jo miettineet miten voivat auttaa sen hoidossa. :) Mutta luulempa hermojen menetyksen tulevan siinä vaiheessa kun tapaus masuasukki lähtee liikkeelle ja imuroi kaiken mahollisen pölypalleroista legoihin ja barbin kenkiin suihinsa. Siinä vaiheessa voipi isompien ymmärrys loppua kesken :LOL:

Jahas eiköhän siinä ne tärkeimmät ollukki.

Marmeladi *the Ryhävalas* & Masuasukki *the Melskaaja* 33+2

 
Heipparallaa!

Inksu81: mulle tulossa kolmas sektio (lapsen koon vuoksi - iso lapsi). Viime kerralla äitipolin lääkäri sanoi että vauvat leikataan 7-10 vrk ennen laskettua aikaa, jotta niiden keuhkot ovat varmasti kehittyneet, joten mulla on tilauksessa 17.3, joka sattuu olemaan oman äitini syntymäpäivä : )

Täällä kanssa päivät vaihtelee. On hyviä, mutta myös huonoja päiviä. Selkäkipua ja supistelua päivittäin, mutta ei yhtäjaksoisesti-onneksi. Kävin eilen neuvolassa (rvko 30): hb 139, painoa tullut +600 g/vko (ohhoh), kokonaispainoa tullut noin 5kg, vauvan paino 1,7 kg (meillä uä joka kerta), pissassa sokeria yhdellä +, kaikki näytäisi olevan ok. Äitipolille menen taas 8.2. joten sieltä saa taas tarkempaa tietoa kun kätilö tekee uä ja lääkärinvastaanotto sen jälkeen. oikein odotan aina sitä käyntiä.

Mulla on ihan kaikki vaatteet yms laittamatta. Ehkä sitä ei kiirehdi tämän kolmannen kanssa, kun ne laatikot on tuolla varastossa ja sitten vain pesee ja laittaa kaappiin. Jotain uutta toki on tarttunut matkaan ja kirpparit ne on ihania- sieltä löytyy vaikka mitä kivaa! Nyt syömään! Voimia odotukseen kaikille
 

Yhteistyössä