Maalismussukat - syntyneet

Täällä todellakin unikoulu jatkuu. Kun on viikon verran näitä uusia nukkumisasioita harjoiteltu, niin hukkaanhan se menis, jos alkais yötissiä taas tarjoamaan. Se taitaa nyt olla taaksen jäänyttä elämää. Huomaa muutes maidonerityksessä, ettei imetä enää öisin. On maito vähentynyt. Mutta se on ihan ok. Ajatuksissa olikin lopetella imettämistä parin kuukauden päästä. Tietty, jos maito tosi paljon vähenee, niin voi olla lopettaminen edessä jo hieman aiemmin. Mutta tosiaan, meneehän vauvalla näihin uusiin unirutiineihin tottumiseen jonkin verran aikaa. Eikä ihme, kun ensimmäiset 9 kk sai tissiä yötä päivää aina kun halusi, niin varmasti on ihmeissään, kun ei enää palvelu pelaakaan yöaikaan. Tänään taas nukahti melko nopeesti, noin 10 minuutissa.

Mä kuuluun niihin ihmisiin, joiden tarvii saada ruokaa säännöllisesti tai sitten ei oo kivaa mulla eikä muillakaan. Jos oon nälkänen, niin mua alkaa suoraan sanottuna vituttamaan, eikä oikein mihinkään jaksa keskittyä. Aamupalan syöminen on kans ihan ehdoton juttu ja ilman aamukahvia ei päivä lähde liikkeelle ollenkaan. Joskus kun mun naama alkaa mennä tietyn näköiseksi, niin mies saattaa kysyäkin, että pitäiskö sun syödä. :p Hyvin hän on mun naamasta oppinu näkemään, millon verensokerit alkaa olla liian matalalla.

Jaahas, kaks päivää aikaa miettiä, ketä äänestäisi!? En osaa päättää, mutta kuitenkin koen velvollisuudeksi, että äänestämässä pitäisi käydä. Entten tentten...
 
eiku, mitä mä sekoilen. :whistle: Eihän ne pressavaalit olekaan vielä ens viikolla... Noh, vaikee on joka tapauksessa päättää, ketä äänestäis.

Niin, ja sitä piti kysyä, että miten ootte aloittaneet hapanmaitotuotteet. Millä ootte aloittanut ja kuinka paljon ootte antanu ensimmäisellä kerralla?

Mä annoin tänään pojan maistella ensimmäisen kerran appelsiinia ja hyvin maistui. :)
 
suunnittelen tässä juuri turvaistuimen tilausta; meidän kaukalon piti mennä eteenpäin tässä, mutta eipä ilmeisesti tarvitsekaan. on varmaan helpointa myydä matkikset+kaukalo samalla kertaa? jotenkin vähän harmittaa ettei mulle edes sanottu ettei sitä tarvitse, koska olisin antanut sen eteenpäin jo kuukausi sitten :)
aiemmin olikin puhetta turvaistuimista. aika monella tuntui olevan gracon cosmic, mutta musta se jäi tosi pystyyn? voin kuvitella miten pää roikkuu kun nukahtaa ja rentoutuu. yh, ei moista kapistusta meille vaikka saisi ilmatteeksi.
taidan ostaa keskimmäiselle vyöistuimen, ja samalla kiddyn palkki-istuimen vauvalle. vauva saa istua keskimmäisen 9-18kg maxi cosissa kunnes on tarpeeksi pitkä kiddyyn :) sen jälkeen maxi cosi saa mennä mummolaan, niin ei tarvitse aina raahata penkkejä.
9kk oppi konttaamaan tässä :D on siis osannut pidempään jo nousta seisomaan, mennä itse istumaan, kävellä taaperokärryn kera ja tukea pitkin. mutta löytyihän se konttaustaitokin :D
ja osaapa muuten sanoa äiti! se on kuullu mummo, pappa ja muutkin. mun hassu pieni :heart:
 
Salla: Cosmicissa on sellainen säätöjuttu, et sitä saa käännettyä paremmin lepoasentoon. Ei meillä ainakaan kummallakaan ole retkahdellut pää, kun "nostaa pyllyä" ylemmäs, eli enemmän makuuasentoon. Se istuimen rungon asento on kyllä aika pysty, mut jos se olis enemmän kallellaan, se veis niin hirveesti tilaa, ettei ainakaan meidän autoon vois ollenkaan laittaa :) Ja meillä on kuitenkin ihan perus perheauto.
 
ainakin kaikilla oon nähnyt sen tosi pystyssä asennossa.. mutta ehkä ne on sitten erilailla asenneltuna vaan olleet.
meillä ei oo mahtumisesta kiinni onneksi, pitää vielä testailla ensiviikolla että miten tuo kiddy sopii. meillä on siis niin iso auto että vaunutkin voi vaan nostaa kyytiin kasaamatta ;)
 
salla onnea ekan sanan johdosta :) mäkin olin kuulevinani sanan äiti, mutta mies naureskeli että niin,,,, mahtoiko korvat vaan HALUTA kuulla :D
mummu yrittää opettaa vauvaa sanomaan pappa. huvittavaa hössötystä jota on hauskaa seurata :)

auto jos me vielä lisäännytäänkin, on edessä tila-auton hankinta. mutta sit just tuollanen että vaunutkin heittämällä kyytiin. kuinka tilava muuten on VOYAGERIN GRAND-malli? onko kellään???
ikävä kyllä tulee nykyistä autoa... niisk... harmi ettei kyseinen merkki valmista tila-autoja... niin, siis sitten ne toki maksaisikin maltaita mihin ei ois kuitenkaan varallisuutta... pöh

marni hyvä hyvä, joku muukin sekoilee välillä :D hahahahah tainnut unikoulu sekoittaa pään ;)

vaalit mulla on puolueeton kanta näihin asioihin... en siis äänestä ketään :D olkoon kuka tahansa tuleva presidentti, ei toi politiikka oo mulle läheinen aihe....
 
Chrylser Grand Voyager - jus lompakko kestää, Stow 'n go -malli on ihan huippu, tilava ja mukava!

(Grand) Voayger on kyllä ehdottomasti "the tila-auto", mutta kyllä monelta muultakin merkiltä löytyy seiskapaikkaisia.

Esim. Fiatilta - joka on muuten mainettaan paljon parempi merkki - löytyy ihan uusi malli Doblò, jonka saa joko 5- tai 7-paikkaisena.

Seiskapaikkaisesta voi myös irrottaa takimmaiset penkit - penkit ovat siis erillispenkit.

Vaaleista - presidentillä nyt ei tietysti ole sellaista suoraa valtaa, että voisi suoraan yksin monestakaan asiasta päättää, mutta äänestäminen on mielestäni tärkeää! Politiikka on siinä mielessä kaikkien juttu, että meidän yhteisiä asioita siellä Arkadianmäellä hoidetaan!

Mä aion äänestää ainakin ensimmäisellä kierroksella ehdokasta, en puoluetta - nythän on paljon puhuttu siitä arvojohtajuudesta, ja haluan äänestää ehdokasta, joka on mielestäni paitsi pätevä presidentin virkaan, on myös pitänyt pinnalla arvoja, joita pidän itse tä.rkeinä. Näitä ovat mm. suvaitsevaisuus.

Itse olen myös täysin tyrmistynyt perussuomalaisten suuresta kannatuksesta, vihapuheista ja rasismin tietynlaisesta "hyväksyttävyydestä" - siinä mielessä heitä "vastaan äänestäminen" on myös mielestäni tärkeää.

Mitäs muut ajattelevat päivän poliittisesta teemasta? Ja hei, tässähän ei kukaan sitten voi olla oikeassa, mutta voisi saada pientä piristävää debattia aikaan ;)
 
Mä ainakin äänestän, vaikka en seuraa politiikkaa ja presidentistä on mulle kans oikeastaan ihan sama. Mutta musta se on tavallaan kansalaisvelvollisuus äänestää, meidän asioita siellä hoidetaan ja sopivaa ehdokasta itelleen voi hakea vaikka vaalikoneiden kautta. Ja oon sitä mieltä, että turha sitten valittaa vaalituloksesta jos ei ole edes yrittänyt vaikuttaa. Helpostihan sitä ajattelee, että ei mun ääni mitään ratkaisen, mutta mistä sen tietää jos se yks puuttuva ääni olis just se ratkaiseva.

Itselläni on jo ehdokas selvillä, mutta en sitä tässä paljasta, enkä muutenkaan tän kummemmin osallistu poliittiseen keskusteluun kun en mitään ymmärräkään.

Täällä kans vauva välillä sanoo "äiti" ja sen on muutkin kuulleet. Mutta enpä usko että se vielä tarkoituksella sanoo. Sanoo se mm. kakka, kukka, ukko, akka mutta äänteitä nekin vissiin vaan on.

flower: Nyt joutu tähän asti oottaan, siis tammikuuhun, että pääsi hiihtään :D Joskus aiemmin on päässyt jo marraskuussa! Suksia ja monoja ja sauvoja on useammat parit.
 
Mä kannatan myös terveellisiä elämäntapoja eli hyvää, peruskotiruokaa säännöllisesti. Meillä esikoinen sai sokeria ekan kerran 1v-synttärikakusta. Muutenkin hänen karkkiaan on xylitol-pastillit ja muut xylitol-karkkiaskit. Jos itse syödään kahvin kanssa makeaa, niin totta kai toinenkin sitten saa. Vauva ei ole maistanut kuin kerran pienen keksin palan. Ehtii kyllä sitten aikanaan. Vielä ei vauva ole meidän ruuilla, kun käytetään jonkin verran noita mausteita. Kohta pitäisi varmaankin aktivoitua, säästelen vielä pienen kovaa masua tuolta kypsennetyltä lehmikseltä.

Itse tarvitsen säännöllisin väliajoin RUOKAA tai muutun totaalisesti bitchiksi.:LOL: Aiemmin olen ollut todella huono syömään aamupalaa. Muistan ihan peruskouluaikoinakin, että ruoka vain pyöri aamuisin suussa. Äiti ei pakottanut syömään aamupalaa, vaan söin ekan kerran vasta lounasta. Näin on jatkunut sitten myöhemmin opiskellessani ja työelämässäkin. Raskaana ollessa ja imettäessä tilanne on tosin toisin. En haluaisi myöskään antaa huonoa mallia lapsille, joten aamupalan syön vaikka irvistäen.;) Muina aikoina ruoka maistuu sitten ihan milloin vain, yrittänyt olen pysyä lasten rytmissä, niin tulisi syötyä viidesti päivässä sopivasti eikä liian harvoin ja ahmien.

Meillä esikoinen siirtyi turvavyöistuimeen ja vauva hänen turvaistuimeensa. Vauva kiljui riemusta, kun näkee ihan eri tavalla autoillessa eikä puhettakaan ongelmista viihtyvyyden suhteen. Turvaistuin on Britaxin Multitech ja turvavyöistuin Britaxin KidPlus. Jälkimmäisen löysin välipäivien alesta 109 eurolla. Uskomatonta, että jotkut maksavat samasta tuolista, mutta eri kuosista jopa 70 euroa enemmän. Joku raja se on turhamaisuudellakin.:) Onneksi molemmat sentään ovat mustaharmaita, vaikkakin toisessa pientä pylpyräkuviota. Heh. Nyt kaukalo+isofix vain huutikseen, niin saa omansa turvavyöistuimesta pois!

Hui, miten kylmältä tuntuvat nuo reilun -10 asteen pakkaset. Oletteko lisänneet vauvan vaatetusta vaunuissa? Mä sain aikaiseksi laittaa yhdistelmien oman taljan, joissa viisipistevöiden reiät, ratasosan ja lämpöpussin väliin. Kylmemmällä olen käärinyt vauvan fleece-peittoon ja sitten pussiin. Sisävaatteiden päällä ruskovillavaatteet, -tumput, -töppöset, -kypärämyssy ja myssy, toppatumput ja -töppöset sekä toppahaalari. Jotenkin tykkään ennemmin kääriä pientä peittoon kuin laittaa kolmea kerrosta vaatetta päälle. Ystäväni tuolta pohjoisesta suositteli moista, erämiehetkin pysyvät kuulemma paremmin lämpöisenä kun ovat käärittynä kuin kerrospukeutuneina.;)

Mukavaa viikon aloitusta!
 
meillä on transportteri; lestabussi ;D mutta mahtuu sopivasti, rattaatkin voi kasaamatta nostaa kyytiin. ja saa sisällä virittää kaukalon kiinni ja auttaa isompia. ilman ahtautumista pieneen koloon, puoliksi ulkona itse selkä paljaana näpit jäässä. uh, ei oo ikävä :D
 
JennyAdelina: meinasin vain, että jos samassa kaupassa on samaa istuinta, eri kuoseilla joko hintaan 109e ja 179e, niin en ole niin turhamainen, että ostaisin kalliimman vain pelkän kuosin takia. Etenkin, kun väritkin sattuivat olemaan samat, kuvio vähän erilainen. Kylläpäs täällä nyt tulee noita väärinymmärryksiä...=)
 
Viimeksi muokattu:
Heips, ihanasti tullut tänne tekstiä! :)

Syöminen: en ole aamupala ihminen, mulla kanssa tekee pahaa paljon aamusti tuo syöminen. Oon jotenkin tottunut siihen rytmiin, enkä tunne nälkää kovin helposti. Luulen, ettei persoonallisuuskaan hirveesti vaihtele ;) Syön sitten kun aikaa on ja illalla liikaakin :D

No kotiruokaa tarjoan lapsille, joskus toisinaan syödään jotain einestä, helpottaakseni ihan omaa tehtävääni, mutta suurimmaksi osaksi ihan yritän tehdä ruoat alusta loppuun itse, en nyt ala mitään voita kirnuumaan.. mutta you know ;) Mausteita kohtuullisesti ruokiin, itse tykkään kun ruokaa maistuu "alkuperäiseltä" esim. porkkanat porkkanalta ja perunat perunalta... en tykkää liian maustetuista. Vauvalle ei suolaa vielä eikä sokeriakaan, mutta siis yksi piparin pala sinne tänne, jos lattialta löytää niin ei stressiä :D

Politiikka: sytyttää, miehellä ja mulla aina innokkaat keskustelut, kun ollaan asioista ihan erimieltä :D Hullua, mutta näin on! En tiedä kylläkään nyt ketä äänestän, koska on vähän mielestähi "huonot" vaihtoehdot... ja tosiaan, paljon olen lukenut näistä. Sen nyt tiedän, ettei perussuomalaisten, RKP:n tai keskustan, eikä varmaan kyllä KD:n, ehdokasta nyt ainakaan...

Auto: vihoviiminen paikka mihin rahaa viitsin tunkea :D Olkoon millanen rotisko vaan, kuhan kulkee ja kaikki tarvittavat mahtuu kyytiin :D

Varmaan jäi jotain kommentoimatta, täytyy tulla ajan kanssa lukemaan..

Ihania kuvia kaanalta, tombatar ja JennyA:na laittaisin tuon kuvan, todella ihana kyllä! Vois yltää voittoonkin :)

Kuvaa laittelen minäkin

Tässä totinen torvensoittaja


Ja tälleen pystyssä...


Mindi83
 
Viimeksi muokattu:
Tikrulainen / vauvan pukeminen Eipä olekaan käynyt mielessä, että voisi pojan kääräistä huopaan (tai vastaavaan) sen sijaan, että laittaa vaan enempi päälle... Hyvä idea! Me käytiin eilen 1,5 h kärryttelylenkillä pojan nukkuessa ja samanlaiset vaatekerrat oli pojalla päällä kuin mitä sä olit pukenut, mutta ruskovillojen päällä oli vielä se kolmas vaatekerta. Sitten poika vaunuihin, missä oli lampaan taljan päällä lämpöpussi. Ja poitsu oli ihan lämmin, kun hänet päikkäreiltä otin.

Jos olis enempi rahaa, niin voisin ostaakin isomman auton, mutta tää ei oo meidän taloudessa ensimmäisenä tärkeyslistalla. Aika vähän autolla ajellaan, kun keskustassa asutaan. Pitkään ajettiin vanhalla Fordilla. Kun poika syntyi, niin mun ja miehen vanhemmat osti meille yllärinä farmariauton. =) Ei siis tosiaankaan mikään uuden karhea auto, mutta hyvänä pidetty ja vähän kilometrejä ajettu. Siitä ollaan oltu oikein iloisia ja kun on tuo lämmitetty parkkipaikka, niin näin talvella on helppo lähteä liikenteeseen, kun ei tarvii autoa ensin lämmittää ja "skraappailla".

Poika ryömii =) En muista, kirjoitinko aiemmin, että jotain ryömimisen yrittämistä oli havaittavissa, mutta nyt siis oikein hienosti itseään kampeaa kiinnostavien juttujen perään. Välillä nousee konttausasentoon ja siinä heijaa ja sitten taas lösähtää massulleen ja käsillään vetää itseään eteenpäin.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille toivottaa

Marni ja hymypoika viikon vaille 10 kk
 
tikrulainen: Ok :) En mäkään sellaista ymmärrä et jos on tuolla hintaerolla kaks samanlaista istuinta vierekkäin, et pitäis se kalliimpi ottaa värin takia... Se on turhamaisuutta, joka ei mahdu meikäläisen kalloon.

Ymmärsin siis väärin, ei mitään :D
 
voihan sitä turhamaisuutta osottaa ostamalla vaatteet täyteen hintaa, eikä alesta vaikka sielläkin on aina . .. oon halunnut pari kk jo meille vpunharmaan kiddyn, vaikka vähän halvemmalla saisi muita värejä. voin vaikka olla sen hintaeron, noin 50e, verran juomatta limsaa ja syömättä herkkuja-sekä olla käymättä paristi lounaalla ulkona ja siinähän se hinta onkin.
lykkäsin äsken vauvan manducaan kun piti kirjotella pari juttua, ja tähän se nyt sammu. 5min ja ilman tissiä \o/ harvoja kertoja.. ehkä hmm. 6 kertaa ennen tätä nukahtanut a) mummon kanssa b) isän kanssa niin että on itte poissa kotoa.. kummasti se muistaa että oon alakerrassa ja huutaa kunnes tarjoilut tulee :p
 
]tänään oli noin -10. oli päällä sukkahousut, velourleggarit, lyhyhihanen body+mekko. lampaankarvaset uggit, aidot on muuten lämpöset! kivatin villahaalari, kauluri, fleecevuorellinen neulemyssy ja haalarin huppu, fleecevuorelliset lapaset, ticketin vauvatoppis missä saa hihat ja lahkeet umpeen. koko komeus ticketin untuvapussiin ja vaunuihin joissa on jalkapeitto päällä, taljaa ei ole. 4h veti unta pihassa ja ihan lämmin oli herätessä :) joten jos tulee vielä kylmempi lisätään ekana talja alle, sitten kypärämyssy , villapeitto. eiköhän me pärjätä :)







edit kamalan isot kuvat :D nappasin nopsasti vaan blogista
 
Viimeksi muokattu:
vauvan vaatetus pakkasella aika samoin puen kuin esim salla. rataspussi on tai sitten makuupussi, kovalla pakkasella kanssa fleecepeittoon kääräisen tai sitten mulla on täkki minkä laitan rataspussin ja jalkapeitteen väliin. kerrospukeutumisella itekin pysyy lämpimänä :) mulla ei edes ole toppatakkia käytössä, vaan soft shell-takki, jonka alla huppari ja pitkähihainen. ja laadukkaat toppahousut, mitkä pitää vedeltä ja tuulelta. ja oon ostanut takin kirpparilta kympillä joskus, housut vitosella :D
näin meillä ;D
vaatteisiin ei aina tarvii laittaa kauheasti kahisevaa ;)

auto meillä on sukulaisiin sen verran matkaa, ja miehellä työmatkat pääkaupunkiin suhteellisen usein, sekä puolen tunnin työmatka hänellä joka päivä, että auton on lähdettävä aina käyntiin, ja se on oltava turvallinenkin. uusi se ei ole tosiaankaan, mutta turvallisuudesta ja ajomuukavuudesta ei olla tingitty. mä olen tämän merkin ehdoton kannattaja, ja on kyllä varsin ikävää jos tarvii joskus luopua ;)
tila-auton tarviis olla sitten kans sellanen että siellä sitä TILAAkin ois, eikä pelkkiä paikkoja. voyagerin grandi kiinnostais todella, koska tykkään auton mallistakin :) värillä ei ole väliä kunhan on vaan musta :D
hahaha no ei tosiaan ole väliä....
mutta ei ole ajankohtainen vielä, haaveillaan vasta. kaverit hommas sellasen touranin kun on lapsiakin paljon. MUTTA: eihän sinne jää tilaa paljon mitään jos kaikki penkit on jo käytössä?!!
pikkubussi ois kyllä kaikista kivoin toisaalta, mutta mikä ihme siinä on että nekin maksaa.
miksei mitään saisi ilmasiks :D

meillä noustaan ilman tukea seisomaan :heart: tukeva haara-asento, ja riemun kiljahdukset :) olipa hellyttävä hetki, ja eilen nähtiin miehen kanssa molemmat tämä ensi kerta :heart:

nyt kiiruusti taas töppöstä toisen eteen etten myöhästy.... mukavaa pakkaspäivää!!!

ai niin, ja jos ei jollain vielä tullut mieleen, niin kovilla pakkasilla kannattaa kuomun eteen laittaa paksu pyyhe tai pari harsoa vaikka pyykkipojilla kiinni, että vauvan hengitysilma ei olis ihan niin raakaa.... pysyy posketkin hyvin lämpiminä :)
 
Sallallakin ihanat tyttöset siellä! :)

Niin no onhan meidänkin auto ihan turvallinen kaiketi... Ehkä ei nyt mitään huippu, kun ikää on jo seitsemän vuotta silläkin :D Mutta aikamoinen tilaihme on, kun ei varsinaisesti ole mikään tila-auto :) Mun isä on vaihtanut nyt viiden vuoden sisään varmaan kolme kertaa autoa, aina uuteen... ei siinäkään kyllä mitään järkeä...

Vaatteet pakkasella: meillä on villahaalari vaatteiden päällä, sitten toppis ja makuupussi. Aika hyvin on tuntunut noin pärjäävän... jonkun viltin olen voinut päälle vielä laittaa. Vielä ei tosin ole mitään hirmu kovia pakkasia täällä ollut, aika sopivia... paitsi, että toi viima on joskus ihan, sanonko mistä... Itseni puen kanssa aina tosi lämpimiin vaatteisiin, ihana olla ulkona, kun ei palele..

Alennukset hyödynnetään täälläkin kyllä :)

Enkkutarha: ei ole vasta kun ajatusasteella... Ilmeisesti ei oikeen pysty opiskelemaan englantia jo koulun alusta, ainakaan tuolla lähikoulussa. Kotona varmaan pystyisin tukemaan oppimista, itse kuitenkin oon aika hyvä kielissä ollut.. tosin ehkä munkin taidot kaipas hieman hiomista, kuitenkaan ei kauheen aktiivisesti tarvitse kieliä käyttää... ja nekin taidot ruostuu :D

Tänään täytyy keittiötä viimeistellä.. sitten ehkä saan jo nauttia uudesta "ilmeestä"... inhottaa, kun kaikki paikat ihan sekasin, joka puolella jotain työkalua...


Mindi83
 
meilläkin on kai -12 ollut kylmin päivä :) nuhakuume iski vauvaan tuossa yöllä, on toosi kärttynen niiskuttava reppana :(
mun oli pakko käydä ostamassa itselleni toppahousut nyt, ei noi yläasteella joskus ostetut enää mahdu :D 50e oli tarjouksessa 100e housut, kelpas.
laitoin tässä kaukalon+matkikset huutikseen, ja kasan muutakin vaatetta. kohta alkaa armoton postitusrumba :D
 
Tulinpa minäkin kirjoittamaan muutaman sanasen tässä, kun kerrankin ehdin :D Pikku neiti pitää kiireisenä.

Meillä menee ihan kivasti muuten mutta yöt heräillään edelleen jatkuvasti. Täytyisi ryhdistäytyä ja saada unikoulua pidettyä. Tassuttelu ei kuitenkaan tehoa meidän tyttöön. Raivoaa ja nousee seisomaan. Makuulla ei pysy montaa sekuntia. Tissi suuhun ja sitten uni tulee... Tästä tavasta pitäisi kyllä päästä jo pikku hiljaa eroon, jos yöt vaikka parantuisivat. Tyttö nukkuu alkuyön omassa sängyssään ja sitten meidän välissä. Tosin eilen aamulla pääsi putoamaan jalkopäästä, joten nyt täytyykin miettiä uudestaan. On se pienelle kuitenkin kova tiputus. Minulle ei tulisi mieleenikään laittaa meidän tyttöä vielä normaaliin sänkyyn. Pidän pinnasängyssä niin kauan, kun koen sen hyväksi ja turvalliseksi.

Näkemyksiä on yhtä monta kuin ihmisiäkin. Jokaisella oma mielipiteensä. Itse en esimerkiksi voisi kuvitella edes laittavani meidän tyttöä hoitoon tämän ikäisenä. Hui kauhistus. Haluan olla lapseni lähellä ja nyt eletään siksi tiukalla (kyllä sekin toki stressaa välillä). Kyse on kuitenkin vain muutamasta vuodesta. Teen perhepäivähoitajana töitä mutta tiedän miten stressaavaa se voi pienelle olla, joten pyrin että pystyisin hoitamaan vaan omaani vielä pitkään. Muutimme sen takia väliaikaisesti pienempään asuntoonkin. Eikä meidän vauva tosiaankaan saa pitsaa tmv. vielä pitkään aikaan. Ei ole mitään syytä antaa sellaista, saati sitten mitään herkkuja. Normaalia kotiruokaa saa siltä osin, kun pystyy sitä syömään ja lisänä sitten vielä soseita. Suola ei ole kenellekään hyväksi, ei edes 1v täyttäneelle. Viiliä ja raejuustoa on maisteltu. Ei ne neuvolan ohjeetkaan ole tuulesta temmattuja, toki niitä voi ja pitääkin soveltaa.

- Meilläkin on varmasti paljon tapoja mitä muut ihmettelee mutta näinhän se menee :)

Tyttö sanoo jo monta sanaa. Uusin taitaa olla "syö". Välillä sanoo "tyttö syö" sanat peräkkäinkin. Hassua, kun laittaa suuhunsa jotain mitä sinne ei kuulu ja sitten iloisesti toteaa "syö" :) Kovasti myös yrittää matkia.

Mutta nyt pitää mennä ruokkimaan pieni kitisevä neiti ;D
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
meillä ei vauvaa tarvitsekaan leikata :wave: kaikki hyvin tällä erää ja elämä jatkuu ennallaan. keväästä uudestaan kuviin jolloin saattaa paljastua että vaiva olisi parantunut... toivon siis näin :)

työt päättyy tänään aiemmin, VAIN 7h päivä :D ja sitten suuntaankin vauvan kanssa 10kk:n neuvola-käynnille.

muutoin nautin suunnattomasti sosiaalisesta elämästäni, on se todellinen ystävyys vaan aivan erilaista kuin mikään muu...
 
pitsaa vauvalle hei joo, en anna minäkään :O miksi ihmeessä pitäisikään??? oon aivan samaa mieltä kuin marr, että ei suositukset ole tuulesta temmattuja. pitsassa on suolaa, ja rasvaa...

en itekään syö pitsaa kun ehkä kerran kuussa. mutta vaikka se onkin harvoin, vauva on kuitenkin vauva...
 
Tällä pizzajutulla varmaan meinattiin sitä, kun sanoin että olisin antanut vauvalle pizzaa jos hänellä ei olis maitoallergiaa. Ja en meinannut kommentillani, että olisin vauvan ruokailun korvannut pitsalla. Vaan sitä, että kun hän istui siinä sylissä ja kyttäs kun muut söi, niin olisin voinut antaa haukata pitsasta.

Hoitoon viemisessä mulla painaa sekin, että mun valmistumisesta on yli vuosi enkä ole tehnyt päivääkään sen jälkeen töitä. Jos alan kotona oleskeleen vuosikaudet niin ei mua kohta ota enää kukaan töihin. Toisaalta kotona olo on ihan kivaakin, vaikka välillä vähän tylsää enkä koe olevani mitään kotiäitityyppiä. En jaksa tätä kuin korkeintaan kesään asti.

flower: Hyvä ettei tartte leikata!! :)

Itelläni on nyt lokakuusta lähtien katottuna tippunut paino 12 kiloa :) Ja en oo tehnyt mitään. Lääkitys vei ruokahalun ja siitä sai mukavaa tsemppiä kattoa vähä mitä suuhunsa laittaa. Oon iloinen kun paino alkaa olla suht normaali monen vuoden jälkeen. Niin joo, kolposkopian tulokset tuli ja mulla on HPV. Ei se joka aiheuttaa kondyloomaa, vaan se joku toinen..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä