Maalismussukat - syntyneet

Flower: harmi, ettet tänne jatka. Sulla on ollut niin kiva ote tähän kirjoitteluun, että itsekin on ihan piristynyt joinain päivinä :) Muistetaan tavata siltin jatkossakin!

LD: onnea vakkaripaikasta, se ei välttämättä olekaan aina niin helppo homma saada... selvästi oot tehnyt vaikutuksen :)

Kaana: no oon vähän kun sun mutsis :D Mut joo ihmisillä on eri näkökantoja tähän.. itsellä aina noi tutkimushutkimukset saa vähän kylmiä väreitä aikaan, ainakin välillä... saas nyt nähdä kun tää "rasvattoman" sukupolven lapset tulee vähän isommiksi, mitä niitä terveysvaikutuksia on nähtävillä.. Hmm, en ole varma mutta oisko joskus ollut jotain juttua, että esim. 1diabetes ois ihan jopa lisääntynyt lapsilla. Mut joo, siis en näe maitorasvaa pahana.

Ulkoilut: vaihtelee tosiaan, ihan hirveesti. Aamupäivisin ollaan aina pihalla (sään salliessa ainakin), iltapäivästä ois tietenkin aina tarkoitus mennä, mutta joskus vauva jää väsyneenä sisälle nukkumaan jomman kumman miehen tai mun kanssa, kun toiset lähtee ulos. Muutenkin meillä on nyt yksiin päiväunien siirtymisen jälkeen ollut vähän hakusessa tuo päivärytmi, kun on vähän vaihdellut nukkuma-aika... joten oon ollut hetken aika sekaisin, vähän kaikissa asioissa.. paitsi aamulla herätessä :D

Lupasin tehdä lettuja, ja nyt ois taikina varmaan jo turvonnut... eli kirjoittelemisiin :wave:

Mindi83
 
Mä en toivottavasti lopeta palstailua ainakaan kymmeneen vuoteen ;) Tätä kautta on saanut niin hienoja tuttavuuksia joiden kanssa jakaa asioita päivittäin. Ei nyt täällä Kaksplussalla, mut suljetulla. Uusia joukkotapaamisia taas suunnitteilla, kivaa! :)
 
mindi kiitos :) toki me tavataan!!! kunhan aina saadaan aikaiseks :D
mun työsarka vaan lisääntyy (toivon mukaan pian) joten ei mulla ole aikaa käydä enää kirjottelemassa... kun nytkin on niin vähälle jääny.. ja me voitas mun karavaanin kanssa alkaa treffaamaan siinä sairaalan puistossa?? aattele kun lämmin kevätaurinko alkaa kohta killittää... otetaa vaikka termarii kahvit mukaan :)

kyllä mä tän loppuajan täs varmaan hengaan vielä sillon tällön, mutta nyt on lyhyemmät työpäivätkin vielä. hiihtoloman jälkeen alkaa liki 10 tunnin työpäivät, tervetuloa vaan ylityökorvaukset :) jep nyt kiiruusti meikki naamariin, moooooro!!!
 
flower: no se kuullostaa hyvälle! :) Eilen jo kivasti muuten lämmitti tuo aurinko, ettei enään pitkään menekään varmaan, kun aurinko alkaa sulattamaan, sitten onkin mukava kävelläkin vaikka sinnekin!

Jatkan palstailua täällä varmaan ihan siihen asti, kun tässä aiheita ja ihmisiä riittää.. Tosin nyt on jo huomattavissa hiljentymistä ja eihän se mikään ihme olekaan, töissä kun on jo monet ja muutenkin, muuta elämää on olemassa :D Kiva on ollut jakaa tätä vauva-aikaa muiden kanssa!

Meillä vauva pölisee ummet ja lammet, selviä sanoja on nyt äiti ja poppaa... sitä hän huutelee hellan ääressä :) Tuntuu, että vauva on saanut jonkun ihmeen "vauhtivaihteen" päälle... siis ihan älyttömän nopea, menee ees taas, oikeastaan joskus ilman mitään päämäärääkin. Heh, oma kuntokin nousee kohisten kun saa tuon perässä juosta pää kolmantena + että lupasin aloittaa nyt taas jumppaamaan vähän ahkerammin... jotenkin haluan treenata tuon kropan entiselleen! Noh, ensviikolla saa hyötyliikuntaa, kun pitäis mennä puuhommiin, jotta on taas millä lämmittää ensitalvena!

Hauskaa viikonloppua kaikille mammoille! :)

Mindi83
 
Moikka kaikille :wave:

Täällä kirjottelu jäänyt. Tyttö on todella touhukas päivisin ja nukkuu niin vähän ettei oikeasti ehdi/viitsi koska saisin olla rauhassa vaan ihan muutaman minuutin. Monesti menee päiviä etten käy koneella ollenkaan. Nyt spesiaali hetki, kun tyttö pikkasen flunssassa ja nukahti kun käytiin aamupissattamassa koira ja jäi vielä vaunuihin. (Aamu herätys melkeen nykysin kuudelta :headwall: )

Nykysin meillä nukutaan täydet yöunet, tai nukuttu joulukuun lopusta, milloin pidettiin unikoulu, joka siis varmaan myös vaikuttaa päivänukkumiseen. Ei ehkä vaan unta riitä? Miten paljon muiden maaliskuiset tällä hetkellä nukkuu vuorokaudessa? Meillä varmaan 12h on aika lähellä, mitä vuorokaudessa tulee ja aattelin et onkohan se vähän?

Eilen oltiin np-ultrassa uutta pientä katsomassa. Ja kaikki hyvin. Oon ollu tosi skeptinen tän raskauden suhteen monestakin syystä (ei vähiten siitä, että neuvolassa ei saatu sydänääniä). Mutta nyt kai sitä täytyy pikku hiljaa oikeesti ruveta aatteleen et meille pieni syyskuun alussa tulee. Viikkoja nyt 11+5. Paljon taas muuttaa elämää.

Meillä tytsy konttailee hirveää vauhtia ja muutama viikko sitten kun oltiin Egyptin lomalla alkoi siellä harjoitella ilman tukea seisomista, joka nyt jo koko ajan paremmin sujuukin. Askelia ei kuitenkaan ota muuta kuin tukea vasten.

Tytsy heräsi hetki sitten ja taas tästä kirjottamisesta ei meinaa tulla mitään :p Mutta koitan taas ryhdistäytyä, jos edes joskus ehtisi.

Mukavaa viikonloppua!!
 
Hei kiitti kaikille noista aikaisemmista maitotuotekommenteista! Nyt tilanne näyttää jo paremmalta, eli olen pystynyt antamaan vähän maustamatonta jugurttia ja korvikettakin mm. puuron seassa. Piimä ei oikein kelpaakaan. Voi olla, että ne oireet tuli sittenkin jostain muusta (kuten minun syömästäni suklaasta) tai sitten on vaan siedätys ja varovaiset kokeilut toimineet. Mikä noista aina tietää.

Me saatiin vihdoin aikaiseksi yövierotus =) Se lähti vähän vahingossa liikkeelle, mutta hyvä että on nyt hoidettu sekin. Tämän viikon ajan tyttö on nukkunut ilman yötissiä.

Tyttö nukkuu yöllä 10-11 tuntia ja päivällä sitten 2-3 tuntia, eli joskus voi jäädä 12 tuntiin/vrk, mutta yleisemmin ehkä sellanen 13 tuntia.

Me ollaan yleensä ulkoiltu aamupäivällä. Se onnistuu helpoiten, tai on onnistunut tähän asti, kun vauva on nukkunut silloin, ja on sitten voinut hyvin olla tuon 3-vuotiaan kanssa pihalla. Nyt kyllä alkaa vauva siirtyä enemmän yksiin päiväuniin. Vauvan kanssa ulkoilu pidemmän aikaa on vähän hankalaa, koska hän ei kauhean hyvin viihdy rattaissaan katselemassa isoveljen touhuja. Nyt kun pulkkailla, tyttö viihtyy vähän paremmin siinä pulkassa, varsinkin jos isoveli vetää sitä ja pelleilee yms. Kyllä me usein ulkoillaan ainakin vähän aikaa myös iltapäivällä, muttei ihan niin säntillisesti kuin aamupäivisin.
 
ulkoilut siis niin, välillä ollaan paljon ulkona välillä ei... ei sitä niin enää ressaa näistäkään...mennään lapsen/lasten tahtiin... kunhan noin suunnilleen ajat on. mut pari kertaa päivässä on ihan kiva.

tintti vau, laulat kirkossa.... vaikka en kirkkoon kuulukkaan, ne kerrat kun oon kuullut jonkun siellä laulavan niiden hulppeiden urkujen ja sen mielettömän akustiikan siivittämänä, itku tulee silmään ja iho menee kananlihalle.....
se on jotenkin koskettavaa vaan... ei vaan voi mitään. joku kanttorikin kun laulaa, niin niiltä se tulee niin syvältä se ääni. "suuri aalto täältä "

vauva siirtynyt meidän ruokiin, ilman suolaa. korviketta puolet ja maitoa puolet. taaperokärry tilattu. vauva-aika kauas jäänyt. vahva-tahtoinen, mieltään osoittava tapaus. ihana, iloinen aina herätessään. nauraa lähes kaikelle... sosiaalinen eikä vierasta ketään.
 
uusi palsta niin siis sitä piti kysymäni, et onko se samanlainen kun "suljettu"palsta???? jos on niin siinä tapaukses en tule messiin. koska mulla ei välttämät ole aikaa olla AKTIIVINEN...
mutta jos se on sama kuin tää tai niin, ni sitte saatan jäädä rinkiin...koska jos se on suljettu, niin eikös sinne tartte olla suht aktiivinen et pysyy remmissä mukana....

facebook siis lähdin sen rinkiin mukaan kirpparimeininkiin, ja uskokaa tai älkää, 300e on tullut viikossa tiliä.... saatiin ostettuu tänään uus multi-tech... ja rahaa jäikin... paljon helpompaa tämmönen kaupungin sisäinen kirppis-myynti-rinki, kuin viedä ite kirpparille viikoks myyntiin. jeeeee :D

ihana juttu, huomenna saan isommat lapset syliin :heart: VIHDOIN. ei muuta :D
 
"uusi palsta" - mä olen ainakin ymmärtänyt sillä uuden pinon kaksplussalla, mutta taaperopuolella - siis ihan sama meininki kuin nytkin.

Voin aloittaa pinon, jos siihen on kirjoittajia tulossa.

Mitä jos laiettaisiin nämä tiedot, käytän esimerkkinä itseäni:

NIMI: Kamiliya
IKÄ: 36
ASUINPAIKKA: Helsinki
LAPSEN NIMI: Dina
LAPSEN SYNTYMÄAIKA: 7.2.2011

Vai haluatteko vähemmän tunnistettavia tietoja?
 
Kaarja: meillä 3v nukkuu 11-12h ja pikkuinen 13-14h vuorokaudessa.

Palsta siirtyy tuonne Taaperot 1-2v puolelle, kun nyt meidän otsikko on Vauvat 0-1v. Ei siinä muuta muutosta ole. Et kyllä FA lähde yhtään mihinkään!:LOL: Sun juttuja on niin kiva lukea. Jokainen kirjoittelee sitten oman ajan ja elämäntilanteen sallimissa rajoissa. Sääli olisi, jos tämä olisi nyt tässä.

NIMI: tikrulainen
IKÄ: 35
ASUINPAIKKA: Tampere
LAPSEN SYNTÄMÄAIKA: 28.2.2011
nimi jääköön tässä salaisuudeksi...
 
No niin mäkin käsitin että se palsta olis ihan täällä Kaksplussalla. Kun nyt ollaan vauvat-osiossa, niin se olis Taaperot-osiossa. Mäkin oon mukana vaikka tänne kirjottelenkin harvemmin nykyään.

NIMI: Littledeath
IKÄ: 24 (huhtikuussa 25)
LAPSEN SYNTYMÄAIKA: 11.3.2011

Muita tietoja en täällä kerro.

Lapsi aloittaa ens keskiviikkona hoidossa ja mua jännittää, miten meillä alkaa arki rullamaan. Mulla siis tosiaan tää 3vuorotyö. Nytkin oon täällä töissä. Isä teki kusiset temput kun alkokin ryyppään, vaikka sen piti tulla oleen lapsen kans kun mulla on koko viikonloppu ollut töitä. Onneks äiti ja sen mies sitten taas kerran tulivat apuun.
Lapsi siis menee ihan päiväkotiin. Ei täällä nyt oo muita vaihtoehtoja, koska on tää vuorotyö ja tuo on ainoo hoitopaikka vuorotyöläisten lapsille.

Me ulkoillaan satunnaisesti, mut voin sanoa että ei joka päivä. Nyt kun lapsi menee hoitoon niin siellä tietty ulkoilevat päivittäin jos sää sallii. Mut usein käydään lähipuistossa, tai mennään rattailla/pulkalla kauppaan jne. Nyt varsinkin useemmin kun mulla ei oo enää autoa. Rattaissa/ulkona lapsi ei nuku päikkäreitä.

Lapsi vierastaa varsinkin oudoissa paikoissa vieraita ihmisiä. Kun kotiin tulee joku vieras niin ei silloin, mut jos ollaan jossain vieraassa paikassa. Paitsi että lääkärissä odotustilassa kyllä naureli ja jutteli ihmisille. Mutta lääkäriä vierasti ja huusi. Kovin on kuitenkin sosiaalisen ja iloisen oloinen, paljon hymyilee ja nauraa ääneen.
 
Mä kans ymmärsin palstan vaihtamisen samalla tavalla kuin tuossa ylhäällä kirjoittaneet. En edes tiedä, miten nuo suljetut palstat toimii... Tässä mun tietoja:

NIMI: Marni80
IKÄ: 31
ASUINPAIKKA: Päijät-Häme
LAPSEN SYNTYMÄAIKA: 23.3.2011
 
Taitaa suht normaali rajoissa toi meiän tytsyn nukkuminen sit viel mennä :) Nyt tosin nukkuu enemmän, koska flunssa vaan pahenee :/ Nyt jo tän päivän toiset päikkärit menossa..

Meillä ulkoillaan epäsäännöllisen säännöllisesti, tai siis tunnin lenkki kyllä tehdään aina tytön päikkäriaikaan ja toiset noin 15min-30min. päikyt nukkuu myös ulkona. Mutta pulkkaillaan ja sen sellasta aina sillon tällöin. Lisäks on monesti myös aamu- ja iltapissattamassa koiraa rattaissa istuen. Eli itseasiassa kyllä me ulkoillaan muuten tosi paljon (näinku nyt rupesin tätä oikeen kirjottaan :p ), mut ei sillee pihalla hengailla. Kevättä ja kesää ootan ja sitä, et päästään puistoileen, siitä oon aina tykänny.

Mäkin mahdollisuuksien mukaan kyllä tuun taapero puolelle kirjotteleen =)

NIMI: kaarja
IKÄ: 28v.
LAPSEN SYNT.AIKA: 16.3.2011
 
Heissan...

Taaperopuolelle minäkin tulisin mukaan mielelläni. Aktiivisuudesta en tiedä, koska tänä keväänä tulee olemaan kaikenlaista aikaa vievää hommaa... Mielelläni kirjoittelen silloin kun vaan ehdin :)

NIMI: JennyAdelina
IKÄ: 35v.
LAPSEN SYNT.AIKA: 4.3.2011
LAPSEN NIMI: Lilli

Nyt täytyy lähteä valmistautumaan esikoisen kaverin 3v synttäreille :)
 
no okei sitte :D

NIMI: Flower again
IKÄ:35
ASUINPAIKKA: Satakunnasta löytyy...
LAPSEN SYNT.AIKA: 9.3.2011

mutta takeita ei oo et millai ehtii millonki. kun työpäivät 9-10 h niin missähän välissä .. on täällä kiva ollu, ja kiva että joku komensi jatkamaankin :D hhahaha
en mäkään lapsen nimeä halua kertoa.
nyt sitte vaan ootellaan et millon täältä lähetään seuraavaan vaiheeseen :)

täällä on yöt alkanu mennä paremmin, vauva nukahtaa helposti, ja ilmeisesti sillä onkin ollu vaan kuuma .... nyt nukkuu vaan bodylla, ja kerran kävin viime yönäkin tutin laittaas. aamulla heräs ihmeellistä kyllä, vasta 8:30 :) päiväunet pääasiassa ne yhdet enää, kolme-neljä tuntia. sitte jaksaaki illan taas vipeltää.

ja parisuhde kukoistaa. ihan kuin mekin ois toisiimme hullaannuttu uudestaan :) on tehnyt hyvää löytää arjen keskeltä ne hetket joista saatu energiaa jaksaa eteenpäin. aivan ihanaa. ja itellä olo kuin teinillä taas ;) askel on kevyt ja huoleton :)

ja nyt meillä alkoikin koko perheen yhteinen lomaviikko, luksusta :heart:
 
Määkin olisin tulossa tonne taaperopuolelle, aktiivisuudesta en lupaa mitään mutta koitan jossakin välissä aina kirjoitella..

Nimi: Katjahei
Ikä: 28
Lapsen nimi: Venla
Lapsensyntymäaika: 20.3.2011

ulkoilu meillä ulkoiltiin säännöllisesti aamulla ja iltapäivällä vielä kun olin kotona, nyt kun teen vuorotyötä niin ei oikeen saa sitä ulkoilua järkevään paikkaan..:( Ja nyt neiti on ollu kohta 3 viikkoa kipeenä niin ei olla ulkoiltu paljon.
Pph:lla tietty ulkoileevat sään salliessa.

nukkuminen meillä on nyt ruettu nukkumaan yöt läpeensä eli noin 10-12h riippuen onko hoito vai koti päivä. Päikkäreitä 2-3h. Nukkuu toisinaan vielä kolmet päikkärit, varsinkin kotipäivänä.. Hoitopäivänä saattaa viimeiset päikkärit jäädä pois kun ei malta mennä nukkumaan..

synttärit täälläkin tais olla puhetta (facebook:ssa ainakin oli..) Meillä on 18.3 niin pääsee mun isä tulemaan vaimonsa kanssa. Mun äiti ei pääse kun asuvat niin kaukana:( Mutta oli puhetta että pidetään kesällä toiset kekkerit:)
tälläistä kakkua ajattelin PERHEKERHO Ohjeet - Syntym
Saa sit itse sankarikin palan kakkua. Muutenkin varmaan Nalle-puh meininki on. Neiti niin kovasti tykkää Nalle-puhista:)

Meillä toinen ab-kuuri menossa. Eka kuuri saatiin 10.2 korvatulehdukseen 5pvän kuuri, no perjantaina mies soitti että tytöllä noussu kuume. Lauantaina päivystykseen ni kas kummaa nyt oli toinen korva tulehtunut. Eli kuuri oli aivan liian lyhyt. Nyt tää toinen kuuri on 10pvä.

Jaahas taidanpa mennä kahven keittoon ennenkuin tarttee lähtee iltavuoroon:wave:
 
Meitsi on niiiiiiiin poikki!:':):)O Lupaavasti alkanut yövieroitus parine yhteneväisempine öineen on takana ja totaalisesti ollaan menty huonompaan suuntaan. Juuri niin kuin kävi esikoisenkin yövieroituksen (1v+) jälkeen, joten olipa onni, että tuli venytettyä taas 1v-synttäreiden kynnykselle. Nyt siis vieroituksesta reilu viikko.

Elikäs sellainen tilanne meneillään, että tissitainutus kun on öisin keinona poissa, niin likka heräilee ihan niin kuin ennenkin, mutta hankalampaa on saada jälleen jatkamaan uniaan. Jos ei reagoi puhinaan ja pyörimiseen, niin alkaa kunnon huuto, johon luonnollisesti on reagoitava, jos haluaa pitää esikoisen unessa. PLUS että herää sitten 5-6 välillä kokonaan, kun on nälkä. Plääh!:| En tiedä, että mitä seuraavaksi. Muut kertovat oppikirjaesimerkin tavoin unikouluistaan, mutta meille menee aina näin... Ihan itku silmässä koko ajan, kun niin väsyttää.

Likka on yövieroituksen jälkeen ollut mussa myös kiinni kuin takiainen, mikä on ihan uutta meillä. Lähes koko ajan kitisee oli sitten sylissä tai pyrkimässä syliin. Huvittavaa on, että kurkistelee vähän väliä mun puseron kaula-aukosta sisään ja tarkistaa, että onko ne tissit tallella, vuoronperään kumpaakin tuttia mussutellen.:LOL: Täytyy olla keksimässä, että saa toiselle muuta miettimisen aihetta.

Päiväimetystä en vielä ole vähentämässä, kun tämä on tällaista, vaikka sellainen suunnitelma oli alunperin. Täytyy odotella, että toinen sopeutuu kunnolla tissittömiin öihin, alkaisi syömään enemmän kiinteitä ja tämä eroahdistus lievenisi. Tissit eivät vaan meinaa sopeutua yön yli kestävään taukoon. Olen öisin välillä aivan yltä päältä maidossa ja toista tissiä aina juilii, kun on niin kuhmuralla. Tämä toisaalta vähän tasaantunut, joten josko siinä toivoa olisi. Vielä ei ainakaan tukosta ole tullut.

Tästä tuli nyt tällainen valivalikirjoitus, mutta ei jaksa esittää reipasta, kun ei siltä tunnu. Isäntä meni tänään loman jälkeen töihin ja muutenkin on orientoitumisongelmia arkeen. *piiiiitkä huokaus*
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin tulen taaperopuolelle! Joo!

Nimi: Mountain
Ikä: 27
Asuinpaikka: Oulu
Lapsen syntymäaika: 19.3.

Meillä ulkoillaan 0-2 kertaa päivässä, joskus kolmekin, mutta silloin on jotain erityisempää menoa tms. Tai no en tiedä voiko sitä sitten ulkoiluksi sanoa. En ota ollenkaan stressiä tuosta ulkoilusta, mennään fiiliksen ja sään mukaan. Tänään esimerkiksi ei olla käyty vielä ollenkaan ulkona, kun oli piha ja tiet aamupäivällä vielä ihan tukossa lumesta eikä olisi päässyt minnekään vaunujen kanssa. Nyt taas poika väsyi tosi aikaisin ja nopeaan (ihan yllättäen), niin laitoin vain pinnasänkyyn päikkäreille. Jospa käytäisiin myöhemmin pulkalla kaupassa. Tai jos ei jaksa, niin huomenna sitten.

Meilläkin poika vierastaa. Ei itke, mutta ei anna koskea tai tulla liian lähelle. Ja on tosi paljon minun perään. Sanoin ennen kaikille, että hällä on jonkinlainen "eroahdistuskausi" varmaan menossa, mutta nyt luulen että hän on vain luonteeltaan sellainen, että mielellään turvaa tuttuun ihmiseen ja se kaikista tutuin olen minä. Kunnon mammanpoika :heart: :D

Tintti, ihana isoveli teidän perheessä! Kyllä sisarukset on tärkeitä! :)

Täällä ollut tänään vähän kenkkupäivä. Poika ollut jotenkin pahalla tuulella. Yölläkin kätisee vähän enemmän kuin aiemmin. Veikkaan hampaita. Saapa nähdä, aikamoista veikkaustahan tämä aina on näitten kanssa.

Nyt en jaksa kirjoittaa enempää vaan kiskon kahvit ja kerään hermot. :)

Upeaa uutta viikkoa kaikille!

Ai niin ja ps. Hain töitä! Kääk! En tiiä toivonko että saisin paikan vaiko että en. Olin juuri päättänyt olla kotona ainakin ensi syksyyn saakka, mutta nyt tuli aika hyvä mahdollisuus vastaan enkä malttanut olla hakematta. Saapa nähdä miten käy. Kääk vielä kerran! :D
 
Tikrulainen, jaksamista! En osaa yhtään auttaa :( Mutta toivon että tilanne paranee pian. Väsymys on niin syvältä ja tiedän tunteen kun meinaa itkettää pieninkin asia kun on niin väsynyt. Siinä ei tosiaan mitään positiivista huttua jaksa sepitellä. :hug: En osaa muuta kuin toivottaa tsemppiä ja pitää omia peukaloita pystyssä että yöt alkaisivat mennä teillä paremmin.
 
Heippa täältäkin!:wave: Meni viime viikko Lennin synttäreitä järjestellessä,kiirettä on pitänyt :)

Minäkin voin tulla taaperopuolelle,tässä tiedot:

Nimi: Naurukohtaus
Ikä: 25
Lapsen syntymäaika: 17.2
Asuinpaikka: Espoo

Meillä tosiaan oli viikonloppuna Lennin 1-vuotisjuhlat:heart: Perjantain oli virallinen päivä ja lauantaina sekä sunnuntaina sitten juhlittiin. Aika haikein mielin olin koko viikonlopun,varsinkin kun muisteli vuoden takaisia tunnelmia:heart: Lenni oli tietysti ihmeissään paketeista ja hypisteli innoissaan lahjapapereita :) Siskot sitten auttoivat lahjojen avaamisessa :) Itse innostuin tekemään ensimmäistä kertaa sokerimassakoristeita kakkuun ja lopputulos oli ihan ok,koko viikon niitä värkkäilin,oli tosi mukavaa ´askartelua´:)
Tässä kuva pojun kakusta :


Kaikki kakun päällä näkyvät koristeet paitsi kynttilä on sokerimassasta tehty :)

Tässä vielä juhlakalu:




Toivottavasti linkitys onnistui :)

Nyt siivoilemaan:wave:

-Naurukohtaus ja Lenni 1v4pvää-
 
Heips!

Ehdottomasti mukaan taaperoihin myös minä ja meidän vauva :)

NIMI: Mindi83
IKÄ: 28
LAPSEN SYNTYMÄAIKA: 2.4
PAIKKAKUNTA: Rauma

Kiitoksia vaan Kamiliyalle, jos tälläisen pinon meille taas pystyyn laittaa :)

Naurukohtauksen poika onkin jo ihan taaperon kokoinen ja näköinen, onko se noi hiukset vai mitkä, jotka saa näyttämään jo niin isolta. Todella söpö poitsu!

Mä tuun myöhemmin kirjoitteleen enempi, nyt muihin puuhiin! :wave:

Mindi83
 
Tikrulainen Meillä kans unikoulu aiheutti sen, että (etenkin illat) poitsu halus olla koko aika sylissä. Luulen, että häntä ahdisti nukkumaan meno. Oli ihan itkuinen, jos ei syliin päässyt. Mutta se meni ohi, kun poika tottui uusiin käytäntöihin. Ja mä sanoisin, että meillä varsinainen unikoulu kesti sen pari viikkoa. Se sisälsi monenlaisia öitä. Oli yksi kokonaan nukuttu yö, oli yhden/ kahden herätyksen öitä jolloin poika nukahti nopeasti uudestaan, mutta sitten oli myös niitä öitä, jolloin poikaa sai kanniskella yöllä pitkäänkin. Ja erilaisia yöt on nykyäänkin, mutta pääosin ihan hyviä. Poika ei niinkään huuda yöllä, mutta joskus saattaa kestää kauankin että saa unen päästä uudestaan kiinni. Ja tosiaan, meillä kesti jonkin aikaa, että poika alkoi rauhoittua tassutteluun. Nykyään siihen rauhoittuu jo hyvin, mutta meidän unikoulustahan on jo pitkä aika. Vähän taaksepäin on menty siinä, että toisinaan tassutellaan tai sylitellään poika uneen asti, kun ei yksinkertaisesti jakseta odottaa sitä, että hän itse hakisi sen unen (etenkin yöaikaan). Mutta tissiä en oo antanut unikoulun aloittamisen jälkeen ja kohta taitaa loppua koko imetys. Aamut meillä alkaa nykyään aika usein klo 6. Voishan se olla, että jos tuossa vaiheessa antais maitoa, niin poika jatkais vielä unia. Toivon kuitenkin, että jossain vaiheessa aamuheräämiset myöhentyis edes vähän.

Muita kuulumisia... Me ollaan alettu katsoa uutta kotia. Tää meidän nykyinen koti oli aivan täydellinen meille, kun oltiin miehen kanssa kahdestaan, mutta nyt on pojan syntymän jälkeen löytynyt niin monta miinusta, että muutto on jossain vaiheessa kevättä edessä. Vuokralle muutetaan edelleen. Muutaman aika kivan asunnon oon jo löytänyt. Toinen olis 2011 rakennetussa kerrostalossa ja toinen olis rivitalo. Vuokra on suurin piirtein sama. Tää katseluvaihe on aika kiva, kun ei meillä mikään kauhea kiire ole muuttaa, niin saa rauhassa tsekkailla erilaisia vaihtoehtoja ja suunnitella sisustuksia mielessään. Muutetaan sitten, kun se täydellinen löytyy. =)
 
Taaperoihin mekin!

NIMI: Salla07
IKÄ: 25 kohta
LAPSEN SYNTYMÄAIKA: 20.3
PAIKKAKUNTA: Jyväskylä
LAPSEN NIMI: V

Nimi on V blogeissa ja muuallakin, tuleepa jopa itsekin kutsuttua välillä :)

Sataapa siellä lunta, ihan vaakasuoraan päin näköä! Kaverin äitiin törmäsinkin ruokakaupassa ja välttämättä vaati saada heittää kotiin ettei tarvinnut kävellä 2km matkaa rattaiden kera. :D Sopivasti oli V:lle istuinkin kun oli juuri kuljettanut lapsenlastaan. Tosi mukavaa, säästi mun hermoja kun ei tarvinnut rämpiä tuolla.

Ostin meille uudet matkikset tänään, tosi halvalla käytetyt ja siistit quinnyn zappit :D saa nopsasti auton perään, ja noihin on tilattuna vielä lisäksi uusi istuinosa siksi aikaa kun V nyt sattuu nukkumaan päiväunia rattaissa.
 
Marni80: mun on tosiaan hyvä muistaa, että unikoulusta on vasta se 1,5 viikkoa. Olen vain niin hemmetin kärsimätön ihminen, ettei voi millään käsittää, että asiat ottavat aikansa.:D

Yöt on edelleen olleet vaihtelevia. Jotakin toivonpilkahdusta on näkyvissä, kun likka on alkanut syömään enemmän päivällä kiinteitä. Eihän sekään nyt voi salamana muuttua, kun toinen on syönyt käytännössä pelkkää tissiä ekan vuoden ja vain halunnut hiukan maistaa kiinteitä. Hyvin tuntunut kasvaneen, kotivaa'assa yli 11 kiloa.:heart: Tänään jopa kieltäytyi tissistä ja sain näppärästi pudotettua omalla painollaan yhden päiväimetyksistä pois. Nyt siis menee tissiä neljästi päivässä - yöllä ei siis tietenkään ollenkaan.

Viime yö mentiin kahdella heräämisellä ja päivä alkoi "vasta" 06.10.;) Illalla nukkumaan on mennyt nyt helpommin itsekseen. Mies laittoi eilen ja joutui muutaman kerran kellauttamaan istualta makuulle ennen kuin nukahti. Ei onneksi itkuisuutta tai muutakaan. Äsken kokeilin laittaa itse nukkumaan. Pidin muutaman sekunnin tassua päällä ja totesin "hyvää yötä" ja siihen jäi. Ei inahtanutkaan, ei noussut ylös, ei pyörimistä tai muutakaan. Ihanaa, kun edistystä on havaittavissa!!! Jospa hän sitten helpommin osaisi yölläkin unen muuttuessa aina välillä pinnallisemmaksi itsenäisesti nukahtaa, kun alunperinkin on käynyt itse nukkumaan.

Muutaman päivän päästä likka täyttää vuoden!!!:flower: Annoin lehmistä pari pientä hörppyä ja se olikin yllättäen tosi mieluisaa tavaraa. Pikkuhiljaa lisäilen annosta ja liitän useampaan ruokailuun, niin ehkä se siitä. Sellaista vain olen miettinyt (kun meillä ei ole tuttipulloa käytetty eikä nokkamukikaan ole toiminut), että täytyykö imetyksen päätyttyä lapselle antaa iltamaitoa? Olen ymmärtänyt, että monilla pullovauvoilla jää tuo iltamaito pullosta päälle pidempäänkin, mutta entä teillä imettäjillä, joiden vauvat eivät ole pulloilleet? Onko järkevää moiseen totuttaa, kun varmaan nestettä saa muutenkin ruuissa, ruokajuomassa ja sitten vettä tarvittaessa. Kaipa se lehmiskin lämmitettynä voisi rauhoittaa...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä