MAALISVAUVAT 2008 *Elo- ja syyskuussa -08*

Moi!

Linan 4kk neuvola oli tänään ja tässä mittoja:
6600g, 65cm ja pipo 41,7 cm
Kovasti lääkäri kehui Linaa jänteväksi ja kehittyneeksi.


Onko täällä kukaan enää täysimetyksellä siis niin ettei anna edes korviketta? Lina on vajaan kk:n nyt saanu soseita, korviketta ei kertaakaan (paitsi sillon vastasyntyneenä ehkä 2 vkoa tissin lisäksi), eli tissitellään maidot pelkästään edelleen. Ihan joka päivä ei oo soseita syöny jos ollaan oltu liikkeellä koko päivä ni on se pelkkä tissikin riittäny.
Entä mites muiden yösyömiset? Meillä neiti herää 1-3 kertaa edelleen syömään vaikka jo kiinteitä saakin.

Nyt ei muuta tänne. Kerhoon sit enemmän.

-Ninni-

Muoks. Jade oliki täällä samaan aikaan :) Ei mekään meinata Linaa enää pullolle opettaa, oon ostanu hänelle jo nokkamukin ja on sen kanssa pari kertaa leikkiny, vettä oon sinne laittanu. Kun mun mielestä ei velliä kannata edes koittaa opettaa pullosta juomaan, puuro ajaa saman asian ja on ehkä parempikin juttu. Se siis mun mielipide taas.. Enkä meinaa Linalle enää tuttiakaan koittaa antaa, hän pärjää hyvin riepunsa kanssa, eipähän tarvi tutista sit vierottaa.. Tissiä meinaan antaa ehkä max. 1-vuotiaaksi asti jos maitoa riittää, näin oon aatellu.
 
Mä olisin NIIIIIIIIIIIIIIIIN tahtonut jatkaa vähintään puoleen vuoteen täysimetyksellä, mut poika lakkas syömästä rintaa! se vaan ei yksinkertasesti huolinut tissiä päivisin, yöllä söi sitten siitäkin eestä. Alotin perunaporkkanalla ja heti rauhottu yöt ja alko taas päivällä tissi maistua. Siten on edetty ja nyt makuja on jo sen lisäksi omena, ruusunmarja, mustikka, vadelma ja luumu. Poika RAKASTAA syömistä, kun vaan näkeekin lusikan niin suu ammollaan odottaa ruokaa. :D Silti pikkusen kaihertaa että piti alottaa nelikuisena kiinteät ruuat, mut pääasia että imetys jatkui ja jatkan sitä kyl niin pitkään kuin poika huolii. (ellei nyt ihan armeija ikään :LOL: )

Hyvää yötä

enne
 
Heipparallaa!

Tänään oli 5 kk neuvola.
8 440g, 69,5 cm, py 43,5.
Aktiiviseksi ja touhukkaaksi pojaksi kehuttiin. Artun ihoa on myös aina ihailtu. On kuulemma niin siisti ja ihanan pehmeä. Hyvin kasvaa rintamaidolla.

Meilläkin on vielä lähes täysimetyksellä menty. Muutaman kerran on velliä kokeiltu ja nyt olen parina päivänä korviketta antanut lisäksi, kun tuntuu että nyt ei enää maito riitä. Taitaa olla aika alotella niitä kiinteitä ihan niinku tosissaan. Pullosta osaa kyllä juoda jos oikein nälkä on, mutta ei ollenkaan sellaisella meiningillä mitä nuo meidän isommat "pullolapset". Yritetään kuitenkin pärjätä mahdollisimman pitkään/lähes kokonaan ilman pulloa. Tutista on kyllä jo niin riippuvainen, että vähän jo hirvittää sitten se vieroitus.

Kiljumista on meilläkin. Ja mahdotonta murinaa! Just mietin, että eihän tuo poika mitään jokella, vaan karjuu, kiljuu, murisee ja pärisee. Eikä ole mitenkään kiukkuinen tai huonotuulinen. Unilauluja harrastaa Arttukin. Laulaa kyllä herätessään vähän enemmän, kun nukkumaan mennessä. Ihana herätä siihen kun toinen hempeästi "lauleskelee" sängyssään. Aamut onkin ainoa hetki milloin Artun suusta tulee jotain hempeää ääntä.

Jade, Manducallahan voi isompaa lasta kantaa selässä. Itse kokeilin Arttua Ergossa selkäpuolelle ja hyvin tuntui sekin sujuvan. Vielä Arttu ei kuitenkaan ole liian painava kannettavaksi edessä. Ja liian pieni on selässä pidempään kannettavaksi. Enkä selkään yksin vielä edes saisi/osaisi laittaa.

Koitan lähipäivinä laittaa sitä kerhohakemustakin.. (jos osaan).

Huominen menee laivalla. Teemme pikaisen Piknik-risteilyn loman loppumisen kunniaksi.

Nyt nukkumaan, kun herätys on jo klo 6!

 
Täällä on ihan samoja suunnitelmia kuin Ninnillä =) Nokkamukista saa opetella pullon sijaan, tuttia ei enää opeteta (paitsi ehkä sitten, jos peukku aina suuhun menee. Nyt on onneksi vähentynyt huomattavasti) ja imetystä max vuoden ikään tai just siihen suunnilleen. Oon kyllä imetyksestä nauttinut oikein kunnolla, kun nyt ei oo allergioiden takia sitä pitänyt lopettaa kerta heitolla.

oonaliina, niin tosiaan selässäkin voi kantaa. Liinan laitto kuulostaa niin vaikeelta selkään asennettuna, että kokeilematta jää. Manduca on siihen varmaan tosi hyvä! Täytyy vielä harkita..harmittaa, kun ei tullut jo alussa sitä ostettua liinan lisäksi.

Unia unia

 
Ruoka-asioita tulin höpöttelemään...

Puolen vuoden täysimetyksestä: olin ajatellut vain imettää ton kuusi kuukautta, mutta ihmepoika selvästi alkoi tarvita muutakin. Aloiteltiin luumusosetta ja päärynää vatsantoiminnan edistämiseksi.
Nyt muutama viikko on yöllä heräilty syömään ja eilen sitten ajattelin kokeilla varovasti puuroa ekaa kertaa. Mies toi kaupasta muksun riisipuurojauhetta, jonka sekoitin keitettyyn veteen. Ihmepoika tykkäs, no, niin kuin hullu puurosta :D . Valittiin toi riisipuuro siksi, että se on gluteiiniton, viljoja en antais vielä.

Megaunet oli puuroilun tulos: ihmepoika nukahti puol ysiltä, heräsi syömään aamulla puol seiska ja jatkoi vielä unia.

Hedelmäsoseiden tekemisestä: en tee itse hedelmäsoseita, koska kaupasta ostetuissa hedelmissä on ihan hirveästi torjunta-ainejäämiä yms.

Oon vähän pettynyt, ettei puolen vuoden täysimetys onnistunut, mutta pääasia, että vauva kasvaa ja voi hyvin...

No niin, nyt aamupalahommiin. Mukavaa viikonloppua kaikille toivottelee pikkuvaemo ja pojat
 
Hei!

Ninni, sä ku sanoit et oot jättänyt tutinkin pois (eikai koskaan oikein kunnolla syönytkään) ja Lina turvautuu unirättiin niin millainen rätti teillä on käytössä. Nellalla on ihan ehdoton sängyssä unille mentäessä harso, jonka oikein vetää naamansa päälle ku alkaa nukkuu. Se myös syödä lutkuttaa sitä nyrkkien ohella.
Oonki tässä nyt pähkäillyt et täytyskö mun nyrkin/rätin sijaan tarjota sille tuttia vai annanko syödä nyrkkejä rätin kera? Tuttia nella ei oo kans koskaa sillee syönyt muutako ku nukkuun alkaa ollaan annettu tutti. samoin jos herää vähän niinkö kesken unien, niin tutti antamalla se on jatkanut vielä unta...
Harsoo en oo vielä antanut vaunuihin jne mukaan vaan se on ollu ainoastaan pinnasängyssä käytössä. Missä teillä Lina pitää riepua? Olisko hyvä antaa se joka unihetkeen mukaan?
Käyttääkö muiden vauvat uniriepua?

Mä kävin eilen sairaalassa eka kertaa oman synnytyksen jälkeen kattoo ystäväni sunnuntaina syntynyttä tyttövauvaa! Ai sitä vuodeosaston tunnelmaa, tuoksua.. Mä olisin halunnut jäädä sinne :) Oli se vaan niin ainutlaatuinen kokemus, tahtoo pian uudestaan!
Pirun nätti oli muutes vauvakin, niin pieni ja nukkuvainen =)

Nyt päiväpuuhiin. Täällä vaan sataa sataa ropisee... =(

Minä ja Nella 4pv vajaa 4kk
 
Pikkuvaemo kiitti vinkistä, oon ite just pohtinu et millä puurolla vois alotella. Ei nyt niin kiire vielä mut kohta on ajankohtaista.

angel 08
Leo on tottunut että tuti ja harso täytyy olla nukkumaanmennessä, harso on jäänyt imetyshetkistä tavaksi. Nukahtaa hyvin kun saa harson siihen kasvojen lähelle käsiinsä näperrettäväksi. Minusta se on kiva juttu, esikoisella oli myös ja jäi sitten samaanaikaan tutin kanssa pois olisko ollut puolitoistavuotiaana. siis harsokaan ei sit kelvannut enää kun tuti jäi pois, sen jälkeen on kyllä tullut pehmoeläimistä unikavereita.

Meidän piti lähtee mökille, mut en mä lähdekään lasten kaa ku sataa ja on kylmä. Ollaan mielummin kotona lämpimässä.

enne
 
Se oli -Muksun riisipuuro (jauhe) alkaen 5-6 kk

Paketissa lukee: Lempeä ensipuuro

Ihmepoika ihastui niin, että tarttui lusikkaan ja avasi suun ihan ammolleen, niin kuin siinä mainoksessa: "Kyllä muksu tietää, mikä maistuu" :LOL:
 
Moikka!!

5 kk neuvolassa käyty ja mitat ovat tässä:

Paino: 7315 g (6830g)
Pituus: 67,5 cm (65,7cm)
Pipo: 42,7 cm (41,3)

Suluissa olevat 4 kk neuvolasta.

"virkeä, liikkuvainen", "juttelee". Kehui kovasti, hyvin kasvaa. Saatiin rokotus, hieman itkua tuli. Seuraava käynti on sitten 6kk neuvola.

Nyt topi sitten nukkumassa, kun väsy niin kovasti neuvolareissusta. nukkunut jo kohta kaksi tuntia mikä tosi harvinaista kun meilläkin normaalisti nukutaan 2-3 kertaa tunnin unet.
Yö unille Topi menee 21-22.30 välisenä aikana ja yleensä herää ekan kerran syömään puol 2 aikaan ja seuraavan kerran 5-7 välissä. Mutta välillä heräillään kolmesti yön aikana, riippuu niin päivästä ja miten on illallal saanut puuroa menemään alas. Eilen oli illalla niin väsynyt, että ei oikein puuro maistunut vaan piti päästä tissille, nukuhti sitten ysin maissa, mutta eka herätys sitten olikin jo puolen yön aikaan.

Täälläkin ollaan viellä tissimaidolla, korviketta en oo antanut ollenkaan. Iltaisin syödään maissi-tai riisi jauhoon keitettyä puuroa kera luumu-tai ruusunmarjasoseen. Kerran päivässä annan peruna-porkkana tai peruna-porkkana-kukkakaali sosetta ja marjasosetta. Tuon verran ollan keritty saamaan makuja Topin ruokavalioon. Nyt olis tarkoitus lisätä parsakaali ja sitten jotain lihaa.

Uniriepu, meillä kans kulkee mukana ja harso toimii riepuna. Lisäksi pojalla on sellainen ensinalle aina nukkuessa kainalossa.

Tuttipulloista: Vettä ollaan annettu ja on oppinut juomaan siitä, mutta ajattelin kyllä pikku hiljaa alkaa opettamaan nokkamukiin. Esikoiselle ei pullo kelvannut ja alkoi aika pienestä juomaan vettä nokkamukista. Ei tarvii sitten opetella siitä pullosta pois, kätevää ja helppoa. :D

Hedelmäsoseet ostan kaupasta valmiina, mutta muut soseet kyllä valmistan itse. Yksi huono puoli tuossa kun valmistaa itse ruuan on. Meillä kun esikoinen oli aina vaan syönyt "kotiruokaa", niin sitten kun reissuun lähdettiin niin olisi ollut kätevää ottaa valmis ruokia mukaan kun niitä voi säilyttä huoneenlämmössä, mutta eipä neidille kelvannut. Niinpä sitten reissussa kuletettiiin kylmälaukka mukana missä oma tekoiset ruuat.

Topi on oppinut purruuttamaan, koko ajan käy kova purruutus kera kuolan, eri mukavaa kun joka paikka on kuolassa. :LOL:

Maalismamma: Mua oikein rupes naurattamaan toi sun juttus kun olit unohtanut ukkelis vessaan. :LOL: Mutta kyllä on meikäläisenkin aivot lähtenyt lomalla. Välillä tuntuu, että ei päässä minkäänlaista aivotoimintaa ja että tuo imetys taitaa syödä meikäläisen viimeisetkin aivon rippeet. Eilenkin lähdin viemään pyykkejä ulos narulle kuivamaan, niin tohkeissani kävelin pyykkitelineen ohi kompostille. Olinkohan viemässä vaatteita kompostoitumaan? Sitten nolona käännyin takas ja kattelin että näkiköhän kukaan! :LOL:

Muumi82 ja Topi 5 kk
 
Hei!

Meillä mennään kanssa pelkällä tissimaidolla, jota saa tosin välillä pullostakin että ei tarvita aina äitiä siihen syömiseen. Joskus sitten kuukauden päästä tai vähän ennen aletaan maisteleen kiinteitä. Yöt menee hyvin yhdellä syötöllä joskus 5-6 maissa ja usein herään ite kun rinnat meinaa räjähtää ja Elias herää sit mun kahisteluihin.

Uni"riepuna" on semmonen doudou vähän niinkun nallen ja rievun välimuoto. Siinä on kivoja kulmia mitä voi imeskellä ja hypistellä ennen kun nukahtaa tai sen saa helpommin suuhun jos tutti on kateissa.

Ja meillä ilmeisesti kanssa isopäinen vauva kun mitta oli viimeks jo jotain 43,5 eikä muuten oo mikään ison kokoinen. Pikemminkin kallonmuoto taitaa suurentaa sitä ympärysmittaa, miehen suvusta peritty ja kuulemma hankala synnytettäessä joka oli kyllä ihan totta.

Aurinko ilmesty taas ukkoskuurojen ja pilvien jäljiltä eli kai sitä pitää lähtee ulkoilemaan :)

Saini ja Elias 4kk ja 3vkoa
 
Ja niistä soseista tosiaan muakin kiinnostais miten teette hedelmäsoseita? Kävin vähän tutkiskelemassa sosevalikoimaa ja ainoastaan jotkut biososeet täytti mun kriteerit. Kaikissa oli vaikka miten paljon kaikkea muuta kun niitä kasviksia tai hedelmiä. Muskottipähkinää antamassa makua ja niin edelleen. Ennen kuulemma laitettiin dijon-sinappia ja sit ihmeteltiin miks monet oli allergisia sinapille myöhemmin...
 
Samun 5kk neuvolan mitat: 10300g, 69cm, pipo 45,5cm. Ukkeli kasvaa omia käyriään...
:whistle: Otin lihan tällä viikolla ruokavalioon. Samu ei siitä niin tunnu perustavan. Kaikki makeat maistuu kyllä. Puuroa olen antanut jo pari viikkoa. Öihin iltapuuro ei ole vaikuttanut. Samu heräilee pahimmillaan tunnin välein kitisemään ja tätä on jatkunut ainakin kuukauden. Alkaa tympimään. :( Kyselin neuvolasta unikoulusta mutta ennen kuuden kuukauden ikää ei kuulemma voi kouluttaa. Täytyy siis jaksaa vielä kuukausi.

Herra hermostuu nyt, pitää lähteä ruokailemaan...
 
Moi!

Kuulumisia pohjoisesta taas pitkästä aikaa.
Poika kasvaa, ikää jo 4 kk 3 vkoa.
Kiljuntaa piisaa, samoin kikattelua ja hymyjä.
Pelkällä tissillä mennään edelleen, tavoitteena se puoli vuotta tai ehkä jos alkaa osoittaa kiinnostusta syömiseen aiemmin niin sitten aletaan maistelemaan.
Miksi te kaikki olette jo aloittaneet kiinteät noin aikaisin?

Poika nukkuu iltaseitsemästä aamuseitsemään elil aina noin 12 tuntia, päälle 4-5 kappalette puolen tunnin päikkäreitä, joskus väliin jopa kahden tunnin. hereilläoloa edelleen maksimissaan kaks ja puoli tuntia per kerta, mutta kyllä se meille sopii :)
Tissiä menee päivällä 2-4 tunnin välein , yöllä pari-kolme kertaa, joskus useamminkin.

Nyt poitsu heräille päikkäreiltä.
Iloista päivänjatkoa kaikille!!

:) Ainiin Manduca on ihana!! POika tottui siihen yllättäen pari viikkoa sitten ja nyt menee pitkätkin reissut kevyesti! vaikka painoa on lähes 9 kiloa. Hakkaa ukoillessa liinan ihan 6-0 isolla lapsella!!
 
Angel Linalla riepuna ihan vaan sideharso, ei pidä öisin mut vaunuissa ja autossa nukkuessa tykkää et on rätti poskella ja kädessä hypistettävänä. Ja tuttia Lina ei oo syöny ku ehkä ekan viikon elämässään. Meillä on myös sellasia "hienoja" unirättejä missä nallea, pupua ym. mut ei kelpaa sellaseen käyttöön. Ostin just name it:n ihania harsoja, kivoja kuvia ja tosi pehmeitä.

Mut nyt pakko laittaa neiti nukkuun, on ihan poikki ja flunssanen...

Ninni ja tytöt
 
Pikkuvaemo: enpä oo itse asiassa tuotakaan tiennyt noista hedelmistä. Taasen viisastuu palstaa lukemalla =) Ehkäpä siis ostan hyvällä omalla tunnolla hedelmäsoseet kaupasta.

Muumi82: Hyvä etten ole ainut, jolla ei aina raksuta :D Eilenkin yritin tunkea ostoskärryjen kanssa ulos sellaisesta kaupasta, josta niitä ei siis voi parkkikselle viedä. Olin jotenkin työntävinäni lastenvaunuja kun poika kerran kyydissä makoili... Myyjä sitten sitten huomautti, että jos ne kärrit kuitekin kauppaan jättäisin kun ei ne siitä ovesta edes taida mahtua.... :ashamed: Mutta kyllä minäkin tota vessaan jättöä itekseni naureskelin, miehelle en ilennyt edes kertoa... Ja mikä siinä on, että kun ei yksinään viihtynyt, niin vessassa makoili sitten ihan onnessaan?? Varmaan jotenkin kotoisat tuoksut :LOL:

Ninni: minä kanssa ostin noita samaisia harsoja, oli niin kivoja =) Mies ei kyllä ymmärtänyt kun kuulemma noita harsoja on riittämiin, mutta kun ne muut on valkosia ;) Ja perustelin silläkin, että nuo kuviolliset voisi olla unirättejä, minä kun välillä muun puutteessa käytän noita valkoisia vaippojen imuinakin. Niin eihän sitä toki samaa sitten toiselle naamaan hinkattavaksi :whistle:
 
Moerri: Meillä kanssa tota samaa tuttijuttua |O Ottaa tutin pois suusta ja sitten ei saa sitä itse takaisin ja hermostuu. Tätä tekee etenkin väsyneenä. Meillä ratkaisuna on toiminut unilelu ja rätti, joita sitten syö kunnes rauhoittuu... Ja kiva, että teillä päikkärit pidentyneet! Ehtii hieman itsekin tekemään jotain :)
 
moerri:meidän yöunet on yleensä aika pitkiä, eli nukahtaa n. 21.30 ja syö pari kertaa yöllä/aamulla ja lopullisesti herää 9 pintaan, mutta usein on hereillä aamulla esim.kello 5-7 välisen ajan ja sit nukkuu taas sikeästi tuohon yhdeksään ja joskus jopa kymmeneen jos on yöllä ollut hereillä enemmänkin. Vähän alkaa häiritä tuo aamujen rikkonaisuus kun itse herään kans sit vähän väliä kun likka potkii ja pitää ääntä, onneksi kuitenkin välillä nukkuu läpi yön, paitsi tietysti syö vähän aikaa.

Kellukka: mä aloitin kiinteät siksi, että yöt alko niin rikkonaisia, että alkuyöstä jo heräsi monta kertaa, esim. kello 22. 23. 23.30 jne. Ja alkuyöt on Loviisa kumminkin nukkunut hyvin ihan vauvasta asti. Nyt saa illalla päärynäsosetta ja jaksaa nukkua sillä noin viiteen asti. Sen jälkeen onkin unet sitten usein rikkonaisempia. Loviisalla painoa oli 8kg kun aloitettiin, eli hyvin on maidolla kasvanut, mutta ei vaan enää riitä pitämään nälkää kun massaa on jo tuon verran. Korviketta oon rintamaidon lisäksi joutunu antamaan 1 kk:n ikäisestä 1-2 dl päivässä, nyt rupesi kerralla vaatimaan enemmän, eli 2 dl meni kerralla, 4 dl päivässä, joten mä mielummin aloitin antamaan kiinteää kuin jatkuvasti noin paljon tuttelia, kiinteän sapuskan päälle riittää toistaiseksi mun oma maito.

taimi ja Loviisa 4,5 kk
 
Uniriepu on täälläkin käytössä. Ihan ehdoton nukkumaan mentäessä ja onkin aina mukana. Se on ihanan pehmeä rätti, missä keskellä hiiri ja sen tassut. Pian 3-v siskolla on samanlainen possurätti ja vieläkin nukkuessa aina kainalossa. Kummatkaan ei oo syönyt tuttia, niin unirievusta on tullutkin todella tärkeät. Pahamielikin helpottaa kun saa rakkaan unikaverin kainaloon =) Tyttö haistelee riepuaan. Julius yrittää vielä ainakin sitä syödä tai vaan pitää kasvojen lähellä ennen kuin nukahtaa.

Mistä ootte name it:in harsoja ostanut? Mä en oo löytänyt edes tavallisia harsoja mistään, vaikka oon sieltä etsinyt mistä muut niitä on ostanut. Tavallisia ei nyt pakosti tarvita lisää, mutta noita kuviollisia tai kivan värisiä voisin ostaa meillekin=)

Millä ootte aloittanut kiinteät? Perunalla vai jollain muulla.. Meille se ei ihan vielä oo ajankohtaista, mutta pian se puolivuotta täyteen tulee ja syömään aloitetaan mekin. Tähän asti on aika mennyt ihan heittämällä. Vielä pelkkä tissi riittää tosi hyvin.

Nyt kurkistaan pikaisesti kerhoon. Mies haluaa kanssa tulla koneelle.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Jade ja lapset
 
Jade: Koskarin Nanouk.ssa oli ainakin joskus keväällä jotain nallekuvio-harsoja,eikä ollu ees kalliita!

Meillä alotettiin perunalla ja kun lisättiin se porkkana, lehahti iho, joten nyt ollaan oltu 3pvää vallan "ruuatta" ajattelin huomenna jatka potulla ja lisätä sit vaik kukkakaalia,jos porkkana nyt on huono meille. Olen kuullut et vaik peruna on lempeä mahalle voi se olla tosi allergisoiva iholle??

Nyt nukkuun..
 
Jade: ihan ostin tosta paikallisesta lastenvaateliikkeestä, joka muutenkin myy name it:n vaatteita.

Onko täällä kokkausihmeitä paikalla? Kertokaahan suosikki täytteenne kakkuihin. Olen tällainen amatööriharrastelija täytekakkujen kanssa ja viikon päästä pitäisi tehdä sukulaislapselle kakku. Autoa tuo toivoo, mieluiten kuulemma Salama siitä autot-elokuvasta... Täytyy varmaan yksi testiversio tehdä, että tietää miten lähteä sitä tekemään. Mutta pää lyö tyhjää täytteistä, ei aina viitsisi tehdä samaa rahkatäytettäkään...
 
Iltaa..

meillä syötiin tänään sitten eka annos vellii. Vetäs 80ml velliä + 100ml korviketta sekoitettuna yhdellä imaisulla ja simahti sänkyyn samantien. Saas nähdä nukkuuko normaalii pidempään.

Ninni: mistä täältä saa name itin harsoja? en oo törmänny =(

Mä oon löytäny normi harsoja citymarketista ja kokkolan halpahallista. Nyt uutuutena oli ikeaan tullu sellanen kolmen harson setti jossa 1valkoinen, 1raidallinen, 1eläin kuviollinen. Ovat myös pehmeitä =)

Meillä myös muutama unirätti/pehmolelu yhdistelmä riepu johon yritin pienestä pitäen totuttaa mut harso vei voiton. Jotenkin sen harson saa kivemmin naaman päälle vedettyy ja silti jää sormillekin vielä hypisteltävää. =)

Toivottavasti huomenna ei satais niinku tänään, pääsis vähän ulkoilemaankin !

Mukavia viikonloppuja kaikille!

 
Niitä harsoja on ainakin ozbabyssa ja länsikeskuksen cittarin mukelo/junnumestassa. Ozbabyyn ne oli vasta tullu sillon ku kävin, ne haki takaata kun kyselin. Ozbabyssa oli 8 kpl:n paketti 12,95 ja mukelomestassa 10 kpl:n paketti 14,95. Ihmettelin mukelomestassa miks ne oli eri kokosissa paketeissa ni siellä sanottiin et heillä oli ensin ollu niitä 8 kpl:n paketteja ja kun ne oli loppu ja oli tullu lisää ni ne oliki sit 10:n nippuja.
Meillä on kans niitä Ikean harsoja, ne on aika paksuja ja oonki käyttäny niitä lähinnä sängyssä Linan pään alla, neiti kun ei oo niistä niin uniriepuina tykänny. Mut pehmeitä nekin on. Ostin Ikeasta muuten sellasia ihan perus pyyhkeitä kai 50x70 cm, valkosia, maksaa 50c kpl, kauheen kätsyjä hoitolaukussa mukana.

Öitä!
 
Huomenia!

Meillä ei ainakaan ensimmäisen illan velli näyttänyt tehovan yönukkumiseen. Ihan normaalisti tyttö heräsi syömään 02,05 ja 07. 08 sit noustiinki ylös ja nyt nukkuu eka päiväunii jo toista tuntii.

kiitti Ninni vastauksista. ajattelin tuossa päikkäreiden jälkeen lähteä oikein bussin kans käymään euro kirppiksellä ja siitä sit jos menis oz-babyyn hakemaan harsoja. Ei me niit kyl oikeastaan yhtää enempää tarvita ku nella ei käytä niitä oikeastaan ku uniriepuna. ei oo ikänä puklannu jne... Mut täytyy käydä kattoo jos ovat oikeinkin söpöjä =) Toisex voihan noita valkoisia sit laittaa eteenpäin aikaan, ku ovat kuitenkin niin vähän käytettyjä.
Meillä laukussa kulkee Dantellin söpöt vaaleanpunaiset pyyhkeet. Ostin niitä -50% alesta sillon ku keskustan liike loppui. Ovat tosi käteviä just tuollai matkakokona.

Ninni, huomenna on portsan pihamarkkinat. Vinkkinä vaan, siellä kuulemma hulluna myynnissä kaikkea lapsiin liittyvää leluista, vaatteisin jne... Ne on 11-16. aattelin käydä katsastamassa =)

Nyt mun täytyy oikeesti aloittaa tekee jotain järkevääkin.
elikkä pyykin pesuun ja kodin puunaukseen =)

kuulemisiin!
 
maalismamma, kurkkaas www.ullanunelma.fi siellä on hyviä täytejuttuja ja muitakin kakkuohjeita.

Meillä on sit varattuna maanantaille allergialääkärille aika :( Typy sai tänään pahan punotuksen jo pelkästä potusta joten käydään nyt kuuntelemas tohtorin mielipide asiaan. Onneksi sain noin nopeeta ajan. Vähän kismittää kun kiinteiden alotus meni vähän näin hankalaksi mutta katsotaan nyt.
josko sit bataatti kävis.

Muuten ei ihmeitä, väsyttää ja tylsistyttää, karkkia tekis mieli älyttömästi. :whistle:
 

Yhteistyössä