MAALISVAUVAT 2008 *Elo- ja syyskuussa -08*

Harmi kun Tampere on meiltä niin kaukana... Olisi ollut kiva lähteä ja nähdä vähän uusiakin kasvoja =)

Tervetuloa vaan Muori kuokkimaan :) Minäkin käyn siellä teidän pinossa välillä katselemassa kun meilläkin oli laskettu aika niukasti helmikuun puolella, mutta maaliskuulle sitten mentiin niinkuin vähän aavistelinkin. Minä oon vaan käynyt sillai "salaa" vilkuilemassa kommentoimatta etten jää kiinni :LOL:

Peukku meillä menee äärimmäisen harvoin suuhun ja heti kun menee niin otan pois. Olen huomannut, että oudoissa tilanteissa meinaa peukku helposti suuhun mennä. Silloin yleensä auttaa kun annan oman sormeni mitä puristaa tai sitten tutti.

Valvatti: minä en kanssa ole kokenut kestisten pesua mitenkään vaivalloisena. Konehan ne pesee ja riittää sitä pyykkiä muutenkin niin ei se yksi koneellinen/pvä missään enää tunnu. Tosin sinulle vielä kaksoset, joten vaippoja taitaa riittää ihan mukavasti :) Mitkä kestot teillä on käytössä? Meillä enimmäkseen taskuvaipat milloin milläkin imulla. Itse olen suurimman osan ommellut ja joitain valmiinakin ostanut. Villahousuja tekisi kovin mieli kokeilla, mutta en ole saanut aikaiseksi.
 
Hepsistä!
Täällä on taas aika hurahtanut vauhdilla ja nuhaa pidellessä. Ärsyttävä niiskutus alkoi sunnuntaina, mutta onneks näyttäisi menevän nopeasti ohi. Tänään vaan on poitsulin nenästäkin useampaan otteeseen valunut jotain, toivottavasti ei tuosta pahene.

Viime viikolla oli ohjelmassa neuvolakäynti. Meillä on tällainen kumma tahti, kun yksi sijaisterkka siirsi rokotusten aikaan ajan ja sen on sitten jäänyt aina sinne puolikkaaseen eli nyt oli 5½ kk neuvola. Mitat oli poitsulilla 7820g ja 67 cm eli hyvä kasvu jatkuu edelleen. Kyselin meidän terkkarin mielipidettä öljyn lisäämisestä soseisiin, mutta sanoi heidän suosittelevat vain jos kasvu ei suju odotetusti.

Niin ja jipii, meillä eilen käännyttiin vatsalleen omatoimisesti. Oli vähän vahinko pyörähdyksiä, mutta kuitenkin. Äippä tietysti heti antoi oikein kunnolla positiivista palautetta ja pieni mies oli yhtä hymyä, tiedä sitten ymmärsikö miksi siinä riehuin.

Meillä on myös ollut aivan viime viikkoina peukun maiskuttelua, kippura peukunpää menee niin sujuvasti suuhun. Olen yrittänyt aina ottaa peukun pois suusta tai antanut muuta tilalle, tuttihan ei meidän miehelle kelpaa. Toivottavasti saadaan se pidettyä aisoissa. mielessä kummittelee yksi eskarityttö, jonka peukut oli aikamoisessa kunnossa. Hänellä peukku oli turva kaikissa uusissa ja jännittävissä tilanteissa.

Kenkiä ei ole hankittu, aattelin jos niillä toppatöppösillä pärjäisi. Ja sitä äippäpakkauksen kypärämyssyä kokeiltiin kerran ihan karmealla mekkalalla. Täytyy testata myöhemmin uudelleen, olisi varmaan käytössä hyvä just peittämään korvat ja suojaamaan kaulaa.

Kasvissoseita olen tehnyt itse ja marja/hedelmäsoseet kaupasta ja hyvin tuntuu molemmat maistuvan. Kerran kokeilin kaupan porkkanaperunasosetta ihan sillä, että kaupan soseiden maku olisi tuttu. Sose kyllä maistui, mutta syödessään poitsuli hieroi sosetta ympäri kasvoja ja siitä tulikin pientä punaista näppylää hierotuille alueille silmäluomea myöten. Tätä ennen oli syöty porkkanaa kotitekoisena jo useamman kerran. En tiedä mikä aiheutti tuollaisen reaktion, mutta en ihan kohta kokeile sitä uudelleen.

Onko muilla muuten ollut vierastamista? Meillä on kohta kuukausi vierastettu mummoa, jota nähdään kuitenkin melkein joka viikko. Poitsu sietää mummon lähietäisyydellä juttelemassa ja leikkimässä, mutta sylissä alkaa heti itku. Muutamaa muutakin ihmistä on katsottu pitkään, mutta ne tilanteet ovat menneet ohi.
 

Meillä ei ole enää pikkuvauvaa -EKA HAMMAS PUHJENNUT =)
Pikaseen tulen voivottelemaan ensimmäistä vauva kriisiä, tosiaan ala-leuassa pilkottaa hampaan alku, ihan huomaamatta ilmestynyt!

ja 5kk neuvola kuulumiset:

paino 8120g (7300g)
pituus 67,3cm (65,5cm)
pipo 45,2
Hienosti kasvaa keskikäyrällä. Oikein iloinen, aurinkoinen vauva. jokeltelee, nauraa ääneen ja tarttuu sinne mistä kiinni saa.

Elikkäs näin =)

Nyt takaisin ihmettelemään hammasta...

minä ja nella 2pv vajaa 5kk
 
Meidän Topin kukkuilun syy oli korvatulehdus! Lauantaina kävin päivystyksessä näyttämässä ja molemmissa korvissa tulehdus sekä vasemmasta korvasta tärykalvo puhjennut. :snotty: Joten ei ihme kun toinen oli kipee ja kiukkuinen!! Nyt ollaan onneksi paranemassa hyvää vauhtia ja tänään on jopa kiinteät alkaneet maistumaan!! :heart: :heart: :heart:

6 kk neuvola oli maanantaina ja tässä mitat:

Paino: 7480 g (7315g)
Pituus: 68,6 cm (67,5)
Pää: 43,5 cm (42,7)

Painoa ei oolut tullut kuukaudessa kovin paljon mutta sairastelu verottanut. Mutta kehui kovasti ja sanoi että reipas ja hyvä poika!!

Itse oon tehnyt kasvis/lihasoseet ja marjasoseet oon ostanut kaupasta. Tänään tosin ostin kasvissoseita kaupsta kun Topi ei oo kelpuuttanut mitään kiinteää, että jos niitä mutta mies olisaanut pojan syömään ite tehtyä sillä välin kun olin tytön kanssa uimassa. On siis todella vaan ollut ruokahalut toisella kadoksissa!! :D

Hatuista: Käytetään kypärämyssyä ja hattua siinä päällä. siskon perintöjä!!

Mutta nyt lapsia laittamaan unille!!

Muumi82 ja Topi 6kk
 
Tulin vaan pikaisesti ilmoittamaan, että hengissä ollaan.
Remppaamistahti on hirveä. Kaks viikkoo on rempattu ja vielä kaks viikkoa aikaa rempata ja sit pitää olla valmista. Kaikki revittiin pois katosta lattiaan.

Eli en jouda olla kotona saatika koneella yhtään. Nomppu hengailee mukana ja nukkuu 3-4 tunnin unia kahteen otteeseen päivän aikana (jolloin mamma maalaa ku hullu).

Nooa on iloinen ja reipas poika, joka kasvaa leveyttä, mutta ei niinkään pituutta. :D Hampaita ei oo näkyny, mut kuolaa riittää.

Sori kun en ehdi lukea tai kommentoida.. luen sitten juttuja ajatuksen kanssa ku remontti ja muutto on ohi.

Mukavaa ja tunnelmallista syksyä!

Rhea ja Nooa 6kk
 
Kirppu: meillä kanssa on tullut vierastaminen kuvioihin... Etenkin kun joillain tuppaa olemaan tapna tulla heti kauhealla hössötyksellä koskemaan niin silloin saattaa tulla pelästynyt itku. Sitten jos saa rauhassa katsella ensin äidin sylistä niin sen jälkeen ei hätää vaikka vieraaseen syliin menisikin. Toisaalta en ehkä ihan ymmärrä miksi joidenkin pitää niin kamalalla hösötyksellä tulla sen lapsen luokse? Ehkä sellaisesta "hyökkäyksestä" säikähtäisin itsekin :/

Ihana hampi-kuva angelin Nellasta =) Toinen antaa niin hienosti katsoa suuhun. Teillä ei ilmeisesti sitten tehty ensimmäistä hammasta mitenkään itkuisesti ja kipuisesti kun pääsi yllättämään? Meillä kun välillä koitan kurkkia tuon poitsun suuhun niin tuo alkaa vaan imeä sormea, että mitäs mulle syötetään :D

Rhealle remontti intoa! Teillä onkin urakkaa! Mutta kohta se palkitaan kun pääsette hienoon uuteen kotiin :)

Muumin Topille paranemisia! Nuo korvatulehdukset on kyllä inhottavia :(
 
Nostellaas vähäsen, kun ollaan tippumassa toiselle sivulle!! Täällä on tosi hiljaista, ei taida kovinkaan moni enää täll puolella kirjoitella!!

Topi on onneksi parantunut ja taas oma itsensä. Ens kuun aluksi täytyy tilata se korvakontrolli ja toivoa sitten että mitään ei enää löytyisi. ei vaan huvita noita antibioottikuureja toiselle syöttää!!

Mutta nyt lähden leipomaan!!

Muumi82 ja Topi 6kk
 
Syksyä meiltäkin! Täällä näyttää todella hiljaiselta, oisko osasyynä viikonloppu. Myös nämä 6 kk vauvat pitävät yhden sun toisen varmasti kiireisenä, koska vahdittavaa alkaa olla enemmän. Meillä ei voi neitiä jättää yksinään lattialle ellei vähän katsele perään, koska onnistuu saamaan itsensä jumiin nojatuolien alle (piiloutui sinne tänään niin hyvin, että isänsä ei löytänyt!!!Ä) tai sitten on kiskomassa johtoja tms.

Ei siis ole enää pikkuvauvaa, vauva kylläkin. Tuntuu aika hurahtaneen niin nopsaan että apua. Mutta onneksi kaikki vuodet eivät mene näin vauhdilla. EIkös se ole niin, että vauvan ensimmäinen vuosi menee kaikista nopeiten?!?!

Oltiin neidin kanssa reissussa melkein koko viikko, mun vanhemmilla. Tultiin kotiin ja kerettiin vielä pihalle keinumaankin. Hurjalta tuntuu, että meidän pikkuinen tykkää jo keinuakin eikä vain kölliä vaunuissa! Piti miettiä pukeminenkin erilailla, kun on "raakana" ulkona eikä vaunun peittojen lämmössä.

Nyt puuron keittoon ja sitten toivotaan että neiti nukkuu ja äiti saa kattoa Idolsia ja BB:tä...

Misupai ja Siiri 6 kk 3 vkoa tjtn
 
Moerrille olisi yv:tä :wave:

Kiva kuulla, että Muumin Topi on jo kunnossa! Kaikkea tautia tuntuu kyllä nyt olevan ihan liiaksi liikkeellä!

Hiljaiselta näyttää eikä meilläkään mitään uutta... Ulos lähdetään nyt reippailemaan ja kesäkukat taidan heivata pois - kerrankin ennen lumentuloa :D Miten ne kukat aina alkukesästä niin innolla laittaa ja hetken hoitaa ja sitten unohtaa sen hoitamisen ja lopulta ei jaksa edes vaivautua niitä kärsineitä parkoja pois heittämään? :ashamed:
 
Marmeladi Kiitos =) Jospa nämä kilot ruppeis karisemaan.

Mikael täytti eilen puol vuotta :heart:
Äkkiä se aikaa vaan menee :eek:
Torstaina on neuvola ja hammastarkastus kans. Kerkes pikku ukolle tulla 2 hammasta, ku viime neuvolassa terkkari sano että on se tarkastus oli hampaita tai ei ja sillon ei viel ollu :D

Lauantaina oli serkun häät, meni tosi hyvin, Miksu oli kiltisti koko ajan ja hurmaili vieraita siellä :heart:

Nyt on unet ruennu jo vähä paranemaan, herää kerran tai kaks yöllä.

Reilun viikon päästä alkaa vauvamuskari, ruetaan siellä sit käymään=)

Tässä eilen otettu kuva Miksusta http://www.aijaa.com/v.php?i=2733785.jpg

Mutta nyt tekemään ruokaa ennen ku isompi ukko töihin lähtee=)

Heidi ja Miksu 6kk 1pv :heart:
 
Moi! mä oon nyt vähän laiskasti täällä vieraillut. Pistän uusien harrastusten piikkiin, illat menee nopeesti.

Leo sai allergisen reagtion perjantaina. en ihan tarkalleen tiedä msitä, mut epäilen kauraa jota oltiin alettu maistella viime viikolla tutun riisipuuron seassa. Toinen mahdollinen on mango jota isä oli antanut mun ollessa jumpassa (ei tiennyt et Leo ei ollut vielä saanut sitä koskaan aiemmin niin oli laittanu puuron sekaan..) Jokatapauksessa siis se oireili ihottuman muodossa. Olkapäissä, käsivarsissa ja selässä, leuan alla ja vähän poskissa oli ihan punaista kuivaa röpelöistä ihottumaa. Lähti parissa päivässä essex rasvan avulla. Joo ja myös pylly oli punainen, sekin nyt kunnossa.

Jos jollakin on käsitys mitä sellainen ihottuma vois olla niin kuulen mielelläni? onko muilla ollut vastaavaa? Voiko esim se kaura oireilla noin? entä mango??

En uskalla nyt kokeilla mitään uutta vähään aikaan. Eli meillä syödään perunaa, porkkanaa, broileria, riisiä, maissia, ruusunmarjaa ja vadelmaa. Niin joo ja ainakin luumu, kuningatarsose ja omena,päärynä käyvät.

Leo liikkuu pyörimällä ja vähän vetämällä itseään eteenkin päin, hampaita on kaksi alhaalla ja ylös juuri puhkeamassa. Päivät on ihania, kun ei tarvitse mennä niin kellon mukaan, osaan jo itsekin nauttia ajasta lasten kanssa. Puistossa on kokeiltu vähän kiikkumista, se ainakin oli pojasta kivaa! Kohtahan tuo jo istuu hiekkiksellä isoveljen kaverina! =)

enne

ippu. miks mä en saa lisättyä kuvia kerhosivun galleriaan? oon yrittäny monesti laittaa uusia kuvia mut ne ei oo ilmestyny sinne vaik ne on "lähteny" normaalisti...mikä vois olla..??
 
Ainiin ja ylpeänä kerron että meillä nukutaan nyt kokonaisia öitä! ilta kahdeksasta aamu kuuteen jolloin otetaan vähän tissimaitoa ja jatketaan vielä unia tunnilla. Olen tästä mielettömän iloinen ja onnellinen. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja enne:
ippu. miks mä en saa lisättyä kuvia kerhosivun galleriaan? oon yrittäny monesti laittaa uusia kuvia mut ne ei oo ilmestyny sinne vaik ne on "lähteny" normaalisti...mikä vois olla..??
Olipa onni että satuin vilkaisemaan tänne just tänään, että huomasin viestisi, en nimittäin ole käynyt täällä... apua, en ees muista milloin! Helmissä kirjoittelen, ja maaliskuisten kerhossa vaan.

Mut noista kuvista.. eihän ne liian isoja oo ollu..? Pienennä esim. Windowsin Paint- ohjelmalla 50%, sen pitäis riittää. =)

 
Terveppä terve armaat maaliskuiset! :D

Täällä on eräs erittäin pirteä mamma! Mies saikulla ja touhus päivällä pojan kans ni mie sain nukkua peräti 2 tunnin päikkärit! :) Ja sit se vielä teki ruuan, sai mennä valmiille :p Miul siis ollu ku lomapäivä :D

Todella hiljasta tuntuu täällä olevan kun vallan tiputaan!! Juttua mammat kehiin :attn:

Matias tänään otti ekat konttaus askeleet, kohta siis mennään ja lujaa :LOL:

Puol vuotis päiväkin oli tuossa maanantaina, juhlisteltiin syömällä raxissa. Sit vähän ostelin pojulle uusia vaatteita kun vallan jäävät nuo edelliset pieniksi :LOL:

Vaan nyt pitää mennä saunaan :wave:

Marmeladi ja Matias 6kk 2pv
 
Moi!

Hiljaista on maalisvauvoissa!
Itse käyn aina lukemassa, mutta harvoin ehdin kirjoittelemaan.

Tässäpä meidän kuulumisia täältä pohjoisesta.
Poika on alkanut maistelemaan soseita.
Ikää nyt 6 kk +3 pvä. Perunaa ja mangoa kokeiltu pari lusikallista päivässä nyt kahden viikon ajan. Nyt jo alkaa menemään alaskin ja uusia makuja on maissi (tuli yöuniin voihkintaa, ilmeisesti mahanpuruja, kolme päivää kokeiltiin, nyt tauolla), Piltin vadelma-ruusunmarja ja eilen & tänään luomukaurapuuro. Kotimaisia omenoita on saanut järsiä myös ja on jotenkin ihanaa, miten pienestä vauvelista on tullut iso taapero. Tai iso ja iso, mutta kuitenkin niin omatahtoinen tyyyppi. Ja vettäkin juo suoraan lasista, kun ei osaa imeä nokkamukista. Täysimetyksellä mentiin siis tuohon 5,5 kk asti ja pääasiassahan ravinto nytkin on milkkiä. Ja sitä riittää onneksi! Painoa oli 6 kk neuvolassa 8 900 g..

Jotenkin tämä elo on niin kukavaa nyt, pojalla selkeä rytmi päivä-ja yöunilla, nukkumaan 19-19.30, parit kolmet milkit yöllä ja ylös 7-8 maissa, ekat päikyt jo 9-10 maissa tunti tai puolitoista ja sen jälkeen vielä kahdet päikyt parin tunnin välein. Ja ruokaa lähes joka v'älissä maisteluun. Liikkuminen luonnistuu jontekuten ryömimällä, onneksi ei vielä vauhti päätä huimaa! Pyörittyhän ollaan jo 3 kk iästä selältä vatsalleen ja mahalta selälleen 5 kk iästä.

tässäpä kuulumisia, kestovaippapyllynä mennään, paitsi yöt ja keskustareissut. Kakkakin on jo 3 kertaa tullut ei enää vauvankakkana, vaan sellaisena tahmeana.

Iloista olemista kaikille vauvoille & mammoille!

:) Kellukka & poitsu 6 kk 3 vrk
 
.. se kämppä ei tuu koskaan valmiiks ja kokoajan tulee lisää laskua asioista, joita ei oo budjetissa. Joudutaan evakkoon ennen muuttoa. |O

Nooa sai ekan hampaan, jihuu. :attn:

Täällä ei kyllä viikossa oo tapahtunu paljoa ku on näin hiljasta..

Rhea ja Nomppis
 
Mikaelin 6kk neuvola:

Paino 9645g (9275g)
Pituus 74,7cm (72,5 cm)
Päänympärys 45,7cm (45cm)

Suluissa viime neuvolan mitat.

+ Iloinen hymypoika. Mikael kasvaa tasaisesti. Aukile +.
Kääntyy ja pyörii. Jäntevä poika. Saa kasvis- ja hedelmäsoseita,
viljaa ja lihaa. Hammastarkastus tehtiin, alhaalla 2 hammasta.
Harjaus ja fluoritabletti päivittäin.

Seuraavan kerran on sit lääkärineuvola 8kk iässä, pitää soittaa lokakuun lopussa neuvolaan nii saadaan se aika sit=)

Heidi ja Miksu 6kk 4pv :heart:
 
Hellou!

Hurjan kokoisia kavereita täällä! :D Miedäin neidillä oli pari päivää sitten neuvola ja me saatiin hänestä tälläiset mitat:

paino: 7,770g (7,260)
pituus: 68cm (66)
pipo: 43,8cm (42,5)

Kenen pikkanen osaa jo istuskella itsekseen ilman tukea? Meillä ei kyllä sitä olla vielä kauheesti harjoteltu, mutta pikkuhiljaa oon tukenu vähäksi aikaa esim. syöttötuoliin.

Jokos täällä osataan liikkua? Ryömimistä? Konttaamista? Meidän neiti se sitten kierii paikasta toiseen. Samassa tohinassa kun oppi kääntymään selältä vatsalleen, päätti tehdä kääntyilystä sitten oman liikkumismuotonsa ja on hauska kattella, miten se vaeltaa nurkasta nurkkaan kauheella tohinalla. :LOL:

Eipä tänne mitään kummallista. Hiukan ollaan aloitettu syömään jo kiinteitä. Mm. maissia, peruna, porkkanaa, kukkakaalia ja päärynää on tullut maisteltua. Ei neiti vielä kauhean kiinnostunut noista lusikkaruoista ole, mutta hitaasti hyvää tulee, niinhän sanotaan. =) Kuka olikaan aloittanut kiinteät maissipuurolla? Millaisia kauppoja täällä meilläpäin on kun olen käynyt kahdessa kaupassa sillä asialla, että ostaisin maissijauhoja, jotta voisin kokeilla tota puuroa iltasin, niin EI OLE OLLUT!!! :kieh:

No niin.. nyt menen jatkamaan aamutohinoita. Palaillaan! :wave:

Mamma-miia & Jossu 6kk2pv ;)
 
Moikkelis!

Taas olisi satayksi kotihommaa tehtävänä, mutta tärkeämpäähän on istahtaa koneelle ja kirjoitella höpinöitä.

Tänään oltiin aktiivisia ja käytiin heti aamusta kerhossa, ihan on mukava käydä, kun vaan saa aikaiseksi lähteä. Hauskaa seurata, kun pienet ovat jo niin kiinnostuneita toisistaan. Eilen oli tyttöystävä kylässä ja pojan piti päästä ihan koskettamaan, yritystä ottaa kädestä kiinni ja välillä kunnolla retuuttaa puserosta. aivan hurmaavia, pitäisi vaan saada kuvattua tuollaiset tapahtumat, mutta mitenkäs kaksi äippää lapset sylissä vielä onnistuisivat videonkameran saamaan päälle, vaikka aika akrobaatteja ollaankin. ;)

Maalismamma08, mä luulen kans, että tuo hösötys on juuri se avainjuttu, miksi poika ei joitain ihmisiä kestä. Mummo (lue anoppi) on pikkasen sitä sorttia ja silloin ihan pienenä se oli ihan mahotonta hösötystä, mutta nyt on joutunut vähän rajoittamaan, kun poika ilmoittaa heti ärtymyksensä. Hyvä esimerkki oli tältä viikolta kun sekä mummo että mummi olivat paikalla. Mummi on rauhallisempi ja antaa ehkä enemmän tilaa lapselle ja hänen sylissään ei ollut mitään hätää. Mummon sylissä taas alkoi heti parku. Ehkä poika on saanut pienenä kiintiönsä täyteen ja nyt ottaa etäisyyttä. Ottaisin kyllä tosiaan itsekin.

Täällä olisi tarkoitus aloitella uutena makuna broileria tänään tai huomenna, saas nähdä kuinka käy. Tällä viikolla ovat nuo äipän tekemät kasvissoseet aiheuttaneet puistatusta ja muutaman lusikallisen jälkeen on tullut stoppi. Toisaalta osasyyllinen saattaa olla väsy, ei oikein tuo ruokailun ajoittaminen ole osunut kohdilleen.
Muuten varsin rauhallista eloa, herra kääntyilee kyllä, mutta lähinnä silloin kun on jotain todella mielenkiintoista. Huvittavaa seurata, kun vieressä saattaa olla joku nuorempi vauveli, joka kääntyilee innolla ja meidän isäntä vaan seurailee ja ihmettelee ja kääntyy vain jos kokee jonkin lelun niin tärkeäksi tavoitella.

Nyt on pakko mennä laittamaan puolukat pusseihin, etteivät vallan mene huonoksi.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!!!
Kirppu ja Vetu 6 kk 3 pv
 
Noukin meidät toiselta sivulta putoamasta =)

Rhea: voi ei, jaksamisia rempan kanssa :hug: Kyllä se sitten palkitsee kun pääsette omaan mieleiseen kotiin :)

Istumisesta: meillä ei vielä tuetta tuo poika istu. Osaa kääntyä ja mennä navan ympäri, peruuttaa lattialla, mutta eteenpäin ei vielä onnistu. Eikä tuolla tunnu mitään kiirettä olevan edes opetella uusia juttuja, taitaa käyttää senkin energiansa jutteluun ja muiden äänien pitämiseen =)

Kirppu: samaa olen miettinyt, että kyllä nuo lapset vaan huomaa ja tunnistaa toiset lapset. Joskus on tosi kiva jos tulee isompia lapsia hoitoon, niin tavallaan pääsen helpommalla kun poika viihtyy muita katsellen ja itsensä ei tarvitse olla niin viihdyttämässä. Enkä tällä tarkoita, että useamman lapsen äideillä olisi helpompaa ettei kukaan ymmärrä väärin - kyläilevät lapset kun tunnetusti näyttävät vain ne parhaimmat puolensa ;)

Täällä ollaan kamalassa flunssassa. Tai minä ja mies ollaan, poika toivottavasti säästyy tältä. Pitää mennä keittämään teetä josko saisi vähän limaa irti ja yöllä nukuttuakin.

Viikonlopun jatkoja :wave:
 
Heipat tännekin pitkästä aikaa!

Mulla on kirjottaminen jäänyt todella vähiin lähiaikoina. Ei ole jaksanut edes konetta avata joka päivä. Välillä kyllä käyn jutut lukemassa, mutta siihen se sitten jää.. Jotenkin olen niin saamaton ihan joka asiassa. Kotikin alkaa taas muistuttamaan ihan jotain muuta kun viihtyisää asuntoa.. Taitaa olla syksy.

Meillä on nyt melkein kuukauden yöt olleet tosi levottomia. Olen alkanut yhdistämään levottomuuden kiinteiden aloitukseen. Peruna ja maissi aiheuttavat "pahimmat" oireet. Jos saa pelkkää riisipuuroa ja päärynää, niin yötkin paljon rauhallisempia. Tänään maisteltiin kukkakaalia. Todella hyvin meni alas, mutta nyt sitten odotellaan vaikutusta yöuniin. Rintamaidolla vielä pääasiassa mennään, mutta nyt on selkeää vähenemistä tullut. Ei ole poikakaan enää tissistä niin kiinnostunut, kun ei sieltä entiseen malliin mitään tule. Korviketta menee vaihtelevasti purkillinen tai pari päivässä.

Turvaistuinta pitäisi mennä katselemaan. Siinä onkin taas pähkäilemistä.

Istuminen onnistuu jo aika hyvin. Istuu ilman tukea pitkiäkin aikoja, jos vaan hänet siihen asettaa. Syöttötuolissa ja rattaissa istuu oikein tukevasti.

Vielä ei ryömi, eikä muutenkaan pääse eteenpäin. Navan ympäri pyörii ja kääntyilee sekä selältä vatsalleen, että vatsalta selälleen.

Jokellukseen on parina päivänä tullut selkeä muutos. Tä-tä-tä-tä ja an-an-an-an kuuluu aika usein. Vieläkin kyllä kiljuu ja murisee paljon. On myös alkanut ns. maiskuttamaan.

Mitäs muuta?

6 kk neuvola oli pari viikkoa sitten.

Paino: 8 820g
Pituus: 70,5 cm
Py: 44,2 cm

Siinäpä nyt tärkeimmät kuulumiset.

Oonaliina ja "Aatu-Anteroinen" 6,5 kk
 
meillä on nyt sairasteltu oikee urakalla,ollaa pltu jo 8 viikkoo kipeenä ja vieläkään ei o kukaan täysin terve:( on flunssaa ja kurkkukipua ja tuntuu olevan tosi sitkeessä tää tauti.

Käytiin kummiski keskiviikkona tampereella yhen ohjelman nauhotuksissa koko perhe ja kaiken kaikkiaan ihan mukava kokemus oli.

Mua kyllä ihmetyttää että miten neuvolan täti pitää Juhoa liian pienenä ikäänsä nähden jos hän on nyt 10kg ja 73 (5.5kk)mitat tuossa,musta hän on just sopivan kokonen tai ehkä vähän isompi ikäisekseen..sanokaa te mielipiteenne Juhosta on kuva tuossa profiilissa.
 
En oo päässy tänne ikuisuuksiin..nettiyhteydet ollu poikki heinäkuusta asti ja asutaan niin korvessa että tuntui että jäädään täysin yhteiskunnan ulkopuolelle,mutta nyt toimii!On se hirveetä miten ei ihminen osaa enää elää ilman nettiä.
Kova stressi on ollu elämässä viime aikoina ja piti jo eroakin miettiä vakavasti.Ollaan uusperhe ja miehen entinen vaimo sekaantui joka asiaan ja syytti minua kaikesta.Selvennykseksi sanon heti etten ollut mitenkään osallinen heidän eroonsa 6vuotta sitten,jolloin emäntä itse lähti toisen miehen mukaan ja jätti lapset miehelleen.Suhteeni mieheen alkoi lahes 3vuotta sitten ja muutin helmikuussa asumaan miehen ja hänen kahden kouluikäisen lapsen luo.Maaliskuussa saimme yhteisen vauvan.Ex-rouvan mielestä meidän pitäisi elää niinkuin hän haluaa eli käytännössä on raivonnut meille kun emme pakota lapsia harrastuksiin vaan saavat niissä vapaasti kulkea (molemmat käy säännöllisesti 2xvko harrastuksissa ja ovat harvoin pois),meillä on pakko mennä kouluun ja syödä useamman kerran päivässä,emme hyväksy että hän hoitaa asiat lasten kautta (tyyliin äiti käski sanoa että sun pitää viedä meidät huomenna klo13äidin luo--ei tullu mieleen että voi olla muuta menoa ja miksei voi soittaa suoraan meille aikuisille,no ei voi kun hänen mielestään lapset on niin isoja että voivat hoitaa asiat,no meidän mielestä se ei oo lasten homma),lasten äiti on myös suuttunut kun huolehdimme että lapset peseytyvät,vaihtavat vaatteet,tekevät läksyt,tekevät pieniä kotihommia..lapset on 12 ja 10v.
Lasten äidin mielestä meidän pitäisi toimia niinkuin hän eli pitää vain hauskaa lasten kanssa,hän ei edes ota lapsia luokseen ellei hänelle ole vapaapäivää ja näin aikaa käyttää leffassa yms..tavallinen arki ei tunnu olevan mitään.Ja vaikka nämä asiat ovat pieniä niin kun jatkuvasti näistä tapellaan niin alkaa ketuttaa.
No mikäs rooli miehellä..alkuun ihan tosissaan oli sitä mieltä että pitäs tehdä niinkuin lasten äiti haluaa ettei se vaan suutu ja tulee vielä riita!Mies itse on kasvatuksessa minun kanssa samoilla linjoilla ja vastustaa exän periaatteita.Tässä kuukausien aikana mies sitten vetäytyi vain töihin ja minä hoidin kaiken arjen,kuljetin lapsia harrastuksiin,ruokin,vaatetin,autoin läksyissä,siivosin ja meidän vauva rukka on hoitunut vain tässä sivussa.Yllättäin mitta tuli täyteen ja raivostuin sekä miehelle että exälle,passitin heidät lastenvalvojalle sopimaan edes jotkut pelisäännöt..kun exä ei jousta mistään vaan hänelle pitäisi maksaa lapsista,jotka hän haluaa vain viikonloppuisin (hänellehän tulee heistä kuluja),mies maksaa ihan kaiken ja ei saa lasten kaa mitään yhteistä aikaa kun arki menee töissä (on yksityisyrittäjä ja päivät venyy usein klo6-21) eli miehelläkin olisi viikonloput vapaat,mutta exän menot on aina niin tärkeät ettei lapsia meille viikonlopuiksi saada.Oma roolini on vähintäänkin kummallinen,vietän lasten kanssa eniten sekä arki että vapaa-aikaa ja minulle he avautuvat asioista eniten,toimin sitten neuvottelijana ja tiedottajana joka suuntaan (koulua myöten).Kiitosta ei ole herunut vaan olen exän mielestä ihan hirveä (kun kyseenalaistan hänen toimintatapojaan).Kuukausien aikana olen huomannut että hän on kuitenkin muuttanut jotain juttuja ja lapset ovat tyytyväisempiä hänenkin luonaan.Itsepä olen itseni uusperheeseen hommannut,mutta en olisi uskonut miten typeristä asioista aikuiset riiteelee.Ja vitsiksi vielä mainittakoon että ennenkuin muutin tänne niin mies vakuutti että heillä on exän kanssa lasten asiat sovittu ja niistä ei tule ongelmaa! :LOL:
Oman lapsen vauva-aikaa kaikki tälläinen tietenkin varjostaa.En varmasti ole pystynyt nauttimaan esikoisesta ja äitiydestä niin paljon kuin haluaisin.Uskon kuitenkin että asiat järjestyy.Voisin vissiin yrittää saada exän saman pöydän ääreen ja jutella asiat halki,hänellekään tilanne ei varmaan ole mikään helppo_Onko täällä muita uusperheellisiä ja jos niin miten teillä sujuu?Ymmärrän että uusperhe on aina täysin erilainen kuin normaali ydinperhe,mutta tunteiden rankkuus yllätti silti ja varmaan oman esikoisen syntymä on tässä lisäksi mullistanut elämän.
Meidän ihana kullanmuru vauva on kuitenkin ollut terve ja suloinen tyttö.Puoli vuotta tulee täyteen ihan lähiaikoina.Tyttö on pääosin iloinen ja hihkuu,kikattelee sekä kiljuu.Valtavan hauskan näköistä on kun neiti punnertaa ja heittää vauhdilla itsensä konttausasentoon,heiluu siinä onnessaan tyyliin "vitsi mä lähen tästä"sitte ei ymmärrä vielä liikutella käsiä vaan ainoastaan jalkoja ja eteenpäin ei pääse,aikansa yrittää ja turhautuu..sit karjuu päälakea myöten punaisena raivosta..ja ääntä riittää.Ei mikään hiljainen neiti muutenkaan vaan yötä päivää selvittää.
Unet:niin mitkä unet??Kuukausia jo jatkunut sama meno eli nukkuu 1-2tuntia päivällä ja noin 6tuntia yöllä...äiti tarvis vähän enemmän unta,mutta neiti näköjään jaksaa painaa tällä rytmillä,eikä yöunet todellakaan oo yhtenäiset vaan syö 1-4kertaa yössä(onneksi yleensä vain 1-2x) ja lisäksi mölisee ja heiluu.Koko elinaikanaan on nukkunut kaksi yötä jolloin ei herännyt lainkaan koko yönä.. B) voi vitsi siitä on jo ikuisuus,muistan niin elävästi miltä tuntui kun sai nukkua!
Kiinteitä ollaan syöty jo 3kuukautta,mutta neiti on niin liikuntakausi päällä ettei malta paljon syödä..tuntuu ettei ole kasvanut yhtään..saa nähdä joutuuko seuraavalta neuvolakäynniltä jo kasvakontrolleihin.Mutta onhan se kulutus valtava kun touhua on niin paljon.
Ihania kuvia on jotku lähettänyt vauvoista,mulla tuntuu et täs arjen hötäkässä ei oo edes kuvailtu neitiä,tilanne täytynee korjata ku harmittaa jo valmiiksi.
Hampaita ei näy vieläkään vaikka oireillut niitä jo 4kk,en sit tiiä johtuuko oireilut jostain ihan muusta vai..
taaperotx4 tuntuu kummalle neuvolan kommentit,on kai täti sekoittanut iän,Juho on selvästi ikäistään isompi jätkä,ihanan näköinen poitsu!
No tuli tälläinen stressinpurku kirje,antakaa anteeksi..Heti kyllä helpotti kun sai avautua.Oon sellainen ihminen että ku raivostuttaa niin se kyllä näkyy ja kuuluu.Miehellä tuntuu olevan sopeutumisongelmia kun en rupea yhtään hyssyttelemään ja mulla hiertää kun ukon mielestä pitäis näytellä onnellista vaikka asiat on päin peetä.Piti jo kyseenalaistaa koko suhde,mutta ukko myönsi että olen oikeassa että ikävistäkin asioista on vain puhuttava,ei kai suhde voi toimia jos ei olla avoimia!
Sää suosii ja tänään on pakko lähtä ulkoileen.Syysterkkuja kaikille tasapuolisesti
 

Yhteistyössä