MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

Alkuperäinen kirjoittaja mama-L:
Ravattiinkos teilläkin Ippu? :) Näin muuten unta viime yönä että sä olit hehkuttanu tänne miten oot ostanu Annikalle jo ainakin 4 eriväriset Babybanzit, kun oli susta niin kivan näköisiä. :LOL: aika hauskaa.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Meidän Babybanz-tilanne on Ansku-raasulla kyllä paljon kurjempi, joutuu nimittäin tyytymään isoveikan entisiin, ja ne on SINISET, ei siis monista eri väreistä, eikä edes tyttömäisistä väreistä tietoakaan! :LOL:
Mutta definitely hauska uni sulla! =)

Itseasiassa me ei viime yönä suuremmin ravattu, kun minä taas nukahtelin ja neiti unohtuili aina mun viereen imetyksen jälkeen, ja siinähän ne unet maittaa niin ettei tuttia tarvi =) Ite sit vaan nukkuu vähän huonosti, tosin siihen kyllä tämä flunssakin jo vaikuttaa, ja julmettu kurkkukipeä. Ihan ibumaxeissa koko ajan että pystyy ylipäätään olemaan tuon kanssa. Ja neidillä myös yskää ja kai vähän flunssaakin.. taas. |O

Mutta nyt kahvittelemaan; oon leiponu aamun, pöydällä tuoksuu tuore tiikerikakku ja sämpylöitä! :p

Ippu :heart: Annika tasan 4kk :heart:

 
angel, minä pidän arskoja vauvalle aika tärkeinä, mutta ei me niitä joka ulkoiluun todellakaan pueta. Siksi siis vain AIKA tärkeinä, ei TOSI tärkeinä! =) Minä en oo Anskulle pukenu aurinkolaseja vielä kertaakaan, tosin me ei hurjan paljoa olla vielä ulkoiltu muuten ku vaunuissa. Vauvat kun vaistomaisesti laittavat silmänsä kiinni jos häikäisee, eivätkä ainakaan katso aurinkoon päin, kuten isompi lapsi voi jo tehdäkin. Lierihattu mielestäni on TOSI tärkeä, koska siitä on muutakin hyötyä kuin vain silmien suojaaminen auringolta. Sillä saa suojattua myös pään ja korvat ja niskan palamiselta. Ja talvivauvalle taas katsoisin arskat hyvinkin tärkeäksi, koska aurinko heijastuu lumesta takaisin ja valkoinen lumi häikäisee hurjasti. En tiedä oliko tämä nyt kovin hyvä vastaus, ja mitä alan ammattilaiset sitten sanovat, mutta tässä oli minun mutu-fiiliksiä asiasta =)

Marmeladi, on se vaan terveellistä kuunnella välillä muidenkin aviollisia huolia! Joskin meillä on nyt paremmin menny ja oon ehkä taas varmempi siitä että taitaa se minusta hitusen vielä tykätäkin ;) , niin silti... ainakin tuo petielämä on niiiin hiljaista, että melkein ei ilkeä ees ääneen sanoa. Kun ei fyysisesti jaksa ni ei jaksa! Oishan se kivaa ku kehtais alottaa, mutta... usein ei kehtaa. Ja ku ei mua haluta, ehkä se tuo kierukka tekee..?

Ja tuosta kehtaamisesta tulikin mieleen gallup: Miten ymmärrätte sanan kehtaa? Onko se ilkeämistä vai viitsimistä? Täällä päin se on niin että ei viitsi, jos ei jotain kehtaa.

Joo ja pitkistä jutuista, ni minä tykkään ehdottomasti lukea semmosia, mutta sit taas väliin ihan lyhyet jutut tai esim. vain yksi kysymys per viesti on hauskoja, tekee koko palstasta semmosen elävän näköisen, vaihtelevan.

Nii joo ja Marmeladille piti laittaakin näytille kuva kakusta, jonka tein miehelle, kun sillä oli viime kuussa kolmekymppiset, tässä linkki: http://www.aijaa.com/v.php?i=2199310.jpg Että jos niinku pysyy leivontavehkeet käsissä ni värkippäs isännän iloks tommonen! :p Meillä ainaki tykkäs kovasti! =)
Niin ja onnitteluja myöntävästä vastauksesta ja sen tulevista seuraamuksista!! :flower: =)

-Ippu edelleen-
 
Heips! Täällä ollaan nautittu kesäisistä ilmoista. Helteet kyllä vaikuttavat selkeästi myös meidän pikkumiehen päiväuniin...niitä ei nimittäin ole tai ovat sellaisia torkahteluita pitkin päivää. Ei siis kunnon unipätkiä, joita kyllä toivoisin. Tosin kiitollinen saan olla, että yöunensa nukkuu makoisasti.

Ja kantoliinaaan olen taas yrittänyt totutella, ja eilen illalla rauhoittuikin siihen tosi hyvin. Se on kätevää, kun saa kädet vapaaksi ja kantaessa paino jakautuu tasaisesti hartioille.

Ippu Täytyy sanoa, että en olisi maksaläiskää edes kuvasta bongannut, ellet olisi siitä maininnut! Ja Ansku on kyllä suloinen tapaus :heart:
Täälläpäin tuota kehtaa-sanaa käytetään juuri tuossa iljetä-merkityksessä, hauskaa =)
Ja vau, upean kakun olit leiponut miehellesi. Mä tykkään kanssa kovasti leipoa, mutta aikaa tuntuu olevan aina liian vähän. Mutta viimeisin leipomuksení on raparperipiirakka.

Iiks, rokotukset ensi viikolla!

funny + pikkumies kohta 3kk

 
Ristiäiset on nyt juhlittu. Hienosti Aava jaksoi koko illan ja vielä tämän aamunkin hymyillä vieraille, illalla vain tuli väsyitkukohtaus kun meinasi mennä valvomiset tavallista pitemmäksi.

Mua laiskottaa ja ulkona on ihana ilma...

Bellona ja Aava reilut 10 viikkoa
 
Eipä ole joutanu koneella istumaan, kun isommat lapset aloittivat kesäloman, tekemistä ja menemistä riittää koko päiväksi.

Neidit kasvavat sitä vauhtia ettei perässä meinaa pysyä. 4kk:n neuvolassa Alma oli 6045g ja 58,5cm ja Bertta 5450g ja 56,5cm pipot molemmilla 40,1cm. Eli aika "kirppuja" käyrienkin mukaan, mutta kun kasvua pitäisikin seurata vaan omalla käyrällään, eikä verrata normaaliaikaisiin vauvoihin. Harmi kun tätä ei neuvolan terkkari vaan ymmärrä, onneksi lastenneurologi antoi oikein hyvää palautetta tyttöjen kasvusta ja kehityksestä.

Nyt taas kuuluu kutsu joten palataan kun keretään! :wave:

Korven tyttö ja Alma ja Bertta reilut 4kk:tta
 
Ippu :LOL: :LOL: Voi Annika-parkaa, vain yhdet babybanzit ja siniset vielä! karmea kohtalo tyttöparalla. :D Koitahan tervehtyä sinä! :hug: Varmaan raskasta kahden paaperoisen kanssa köhässä. Meillä ei hei ravattu viime yönä! 2 herätystä jos lasketaan että yö loppuu kuudelta! Mahtavaa! Isi otti vielä Telmuskin aamulla, niin mä sain nukkua vielä tunnin, eli kympiltä ylös. *tuulettaa* Ja tuohon kysymykseesi, niin myös Savossa josta olen kotoisin sanotaan "en minä kehtoo", eli en jaksa. Jotenkin yhdistän siis sanan kehtaa päässäni tuohon jaksamiseen, vaikka täällä se käsittääkseni tarkoittaa ihan viitsimistä.

Nyt tipunen on nukkunut kohta 3 tuntia aamu-uniaan (ensin 2 tuntia ulkona, sit otin sisään kun joku sadetakkinen kaupungin työntekijä päätti ruveta mölyämään jonkun siivouskoneen kanssa tuolla kaatosateessa, onneks jatko tyytyväisenä sisällä vaunuissa uniaan) ja mä oon ihan äimän käkenä. On toi vauvan elämä niin vaihtelevaa, en taida vetää enää mitään johtopäätöksiä mistään unista, otan vaan rennosti ja sopeudun. Tosiaan, mun työtähän tää nyt on ja siksi saan kotona olla. Oon vaan niin hermoheikko ihminen välillä, älytön stressaaja! Turhanstressaaja... Mut mies sanoikin hyvin et _mikään_ ei tee sun häsläysluonteelles parempaa ku lapsi. Oppii olemaan stressaamatta turhista, sellasista asioista mihin en voi mitenkään vaikuttaa. Ja jospa noi pinnatkin mulla vähän pitenis... Mun äiti ainakin sanoi viimeks kun siellä käytiin että sen mielestä mä oon ihan silminnähden rauhoittunut. Tuntu kivalta kuulla. :)

funny, mä epäilen et meilläkin on helteillä ollu osuutta Telman nukkumattomuuteen. Toisaalta ei se mikään ihmekkään ole, meil on mustat vaunut päältä, lämpenee varmaan tosi nopeesti sisältä vaikka kuinka pitäis varjossa. Sitäpaitsi tääl oli viikonloppunakin myös varjossa se +25 lämmintä, että heh heh hee...

Nyt Telmakin heräs joten täytyy lähteä lehmäilemään ja seuraneidiksi!
t. mama-L & Telma 2kk, 2vk ja 6pv.

ps. Äitiysdementia vaivaa täälläkin, onnistuin lukitsemaan Telman ja itseni aamulla ulos kaatosateeseen... Onneksi anoppila on vajaan kilsan päässä, eikun sinne ja soitto miehelle, tuli avaamaan oven :D Kävi onni kun Telma oli vaunuissa unten mailla... Mutta hyvä hyvä minä!!! Oikein hyvä.

 
Heips! koleat terveiset täältä tampereen naapurista,aamu 06 heräsin kun luulin et katto lähtee talosta ja nousin oikeen katsomaan niin rakeitahan sitä satoi ja mahoton myrsky!! Kiva kesäkuu!
Kaivon jo kevyt toppiksen kaapista tytölle päiväunille :)
Kauhean huonosti saan tänne kirjoiteltua. Päivät on pääsääntöön aika vilkkailta,omaa aikaa on ehkä sen verran et ehtii syömään. väliin=aika usein ihan kiehahtaa kun just ehtii soffalle oikaseen niin eiköhän toinen lapsisita herää. Nyt laitoin esikoisen ajoissa päiväunille joten tässä on ollu jo 1.5t rauha maassa.
Eli,kuten viimex jo kirjoitin, esikoinen on todella riiviö vauvaa kohtaan. Pidettiin jo "kriisipalaveri" ukon kanssa et onhan varmasti meillä samat ajatukset kurinpidosta :LOL:
Läpsii siskoa ym. osax on ihan yli-innokkuutta et halaa vaan liian lujaa tms. en tajuu kun ei saada poikaa kuriin :headwall:
Jäähyt ei tehoo, lelun pois ottamiset, ei järki puhe. ei raivohuuto. Osax tietty uhma-ikääkin.
Auttakaa... :attn:

Meilläkin oli toukokuussa ristiäiset ja Maija tuli tytöstä :)
Rytmiä on löytynyt jo aikaa sitten, heräillään 7-8 maissa, aamupäikkyt 9.30-10>>14-15 ja sit toiset päikyt klo 17>>19 ja klo 21 tutiin. Torkkuja ottaa muutamia hereillä ollessaan. Yöllä syödään vaihtelevasti joskus vaan kerran ja joskus 3 kertaa. mut onnex nukkuu yöt tosi hyvin ja ite saa levättyä ja kerätä voimia päiviin. Päiväunet taas on Maijalla vähän katkonaisia, itkee väliin 5min välein kun tutti tippuu,väliin on aivan hereillä ja naureskee ja väliin karjuu ihan unessa??

Aurinkolaseista oli puhetta. Mä kyl vannon noiden Julbojen nimeen. Aivan loisto,superhyvät. Keväällä ostettiin 2.5v isommat lasit eikä ne maksanut n35euroo. et vaikka ovat optikkoliikkeestä,ei silti mitkään kalliit.

Me ollaan kokeiltu nyt muutamia kertoja rintareppua ja musta se ois kovin kätevä(vaik kokoajan tunne et hihnat pettää!!)mut tyttö ei hirveesti diggaa.

2kk neuvolassa mitat oli 5.1kg (syntymäpaino 3.8kg)
58.5cm (synt.pituus 52cm)
et kovin on pikkuruinen meitin neiti mut ei huolta. Syö ainakin kokoajan!

Näin,mitäpä nyt vielä, tänään tuli postissa joku rokotetutkimukseen kysely,oliko aivonkalvontulehdus-rokete?? Me passataan kyllä, onko muut menossa?
Rotarokote otettiin, ekasta erästä ei tullu mitään.

Niin piti kysymäni et mihin lasten kirjokerhoihin kuulutte?
meille tulee postia lasten omasta kirjakerhosta(disney-kirjoja) ja lasten parhaat kirjakerhosta. Kumpikaan ei ole ihan paras mahdollinen vielä 2.5vuotiaalle,ainakaan kuukauden kirjojen perusteella. Toisesta tilannu ehkä 5x kk.kirjapaketin ja toisesta 10x. Olen kyllä sit tilannut vähän jo varastoon ainakin noita disney-klassikko kirjoja. Mua kiinnostais se Tammen kultaiset kirjat-kirjakerho? Mä muistan ne pikkukirjat tosi hyvin omasta lapsuudestani. Onko kokemuksia?

Nyt alkaa kuuluun heräämisen ääniä,pitää lentää!
M ja typykkä 2kk+risat

 
Plääh.. mälsä sadepäivä.

Kaverin piti tulla pentukoiransa kanssa juoksuttaan meidän piskiä, mutta ne peru. En oo sit ulos päässy ku postilaatikolle tänään. Onneks ukko simahti tonne meidän sänkyyn päikyille ni saan hetken surffailla. :p Illalla pääsee agility treeneihinkin pitkästä aikaa!! Jipii! :D

Meidän Nomppu on ehkä maailman laiskin pikku-poika. Jos sen laittaa lattialle jumppaamaan, niin se alkaa vaan nukkua. Mahtaakohan koskaan oppia kääntymään.. :eek: Se vaan haluis istua sylissä ja syödä nyrkkiä. Kuolan määrä on ihan järkyttävä! |O

Nuhassa ollaan koko perhe ja pojalla sitä on jatkunu jo toista viikkoa. Sellasta kunnon vihreetä klimppiräkää. Ei taida saada 3kk rokotusta huomenna tuossa kunnossa. :snotty:

Ippu: en ole saanut tunnuksia sinne miitinki keskusteluun.. :'(

Mä en oo ilmottautunu mihinkään kirjakerhoon, vaikka tarjouksia on sadellut viikoittain. Koen, että se on ajankohtasempaa sit joskus parin vuoden päästä. Meillä kuitenkin on paljon kirjoja jo omasta takaa.

Voi tylsyys.. menis vaikka kattoon ostoskanavaa paremman puutteessa. |O

Rhea ja Nooa-nompparelli eilen 3kk
 
JAiks! lupauduin töihin kolmena päivänä viikossa :eek: :LOL: aloitan varmaan ensi viikolla ja jännittää jostain syystä tosi paljon :D kiva saada vähän extrashoppailurahaa kun tulot on väliaikasesti tippunu niin karseesti miehen palvelusajan takia. ihan älytöntä miten normaalitulot ei vaikuta yhtään siihen miten paljon saa rahaa palveluksen aikana ja meilläkin tippui tulot melkein 10x vähemmiksi (olin hitto soikoon laskenu budjettiin tulot väärin ensin joten toi oli aika järkytys . :| )

nojoo,eipä mua haittaa mennä töihin kun on kivaa duuniakin tiedossa :p onneksi ei tarvi viedä vauvaa hoitoon vaan jää isänsä kanssa kun teen vaan iltaisin kun mies on jo kotona. Eniten varmaan jännittää imetys, vaikka ihan hyvin voin syöttää ennen töitä ja sen jälkeen eikä siinä välissä tarvi pumpata kuin kerran (5h päiviä tulee olemaan).

Oon kyllä tosi iloinen siitä että mies on tuollanen kuin on,eikä sitä haittaa jäädä sit himaan vauvan kanssa. Lueskelin eilen muita palstoja missä valiteltiin että mies ei osallistu/kestä vauvan itkua hermostumatta/halua jäädä yksin vauvan kanssa enkä jaksais sellasta yhtään. Kummankin lapsi, kummatkin osallistuu B)

Saas nyt nähdä miten tää luutviutuu :) huomenna oon myös alottamassa bailatinomama&vaavin ja jos tääl on pk-seutulaisissa kiinnostuneita niin seuraksi saa tulla :p ton lisäksi käyn kerran viikossa yksin tanssimassa ja salille saan 10x-kortin ensi viikolla äitiltä lahjaksi :)

http://highheels.fi/studio/tunnit/aiti_vauva.html

Mitä kaikkea muut harrastaa?


oon jättäny laihdutusidean koska musta tuli TODELLA väsynyt ja se vaikutti heti imetykseen vaikka yritin kevyesti aloittaa. paino kun tippuu jo muutenkin (vaikka hitaasti) niin jatkan tätä "syön-mitä-tahdon-milloin-tahdon" -linjaa niin kauan kun imetän :) useimmiten kuitenkin syödään tosi terveellisesti.

Vauva on vähän kipeä varmaan kun taas nukkuu tosi paljon ja iltaisin on ollut itkuinen. toisella on nenä tukossa ja aamuisin vaikuttaa hengitys tosi vaikeelta. oon sit käyttänyt keittosuolatippoja ja puhdistellut nenää varovasti. näyttäis onneksi auttavan :) toivottavasti menee pian ohi.

nyt siivoamaan ja tekee ruokaa että ehdin ennen miehen kotiintuloa :) Hieno tissikakku muuten ippu! huhtikuisissa oli kans joku kakkutaituri, tehny mielettömän hienon kakun appensa 65v synttäreille :D

Oikukas ja poika 2kk&3vk


muoks: Rhean tekstistä tuli mieleen että poika kääntyi tänään ekan kerran kunnolla! monta päivää jo vääntäny itsensä kyljelleen joka paikassa ja pari kertaa pyörähtäny kätensä päälle aiemmin. mutta tänään olin syömässä aamupalaa ja kuulin ihme kitinää ja menin katsomaan niin toinen oli ihan kunnolla mahallaan :D leevi ei siis tykkää yhtään olla mahallaan ja siitä johtui kitinä. toinen on oppinu taidon ja kokoajan pyrkii mahalleen eikä sit edes tykkää olla siinä :LOL:
 
Minä oon ihan fiiliksissä; kirjoittelin sillon ku neiti oli vasta pilke iskän silmäkulmassa ja haave äidin mielessä, ni semmoseen ketjuun ku Kevätvauvasta 2008 haaveilijat, ja äsken sit huvikseni hain sen ketjun ja lueskelin vuoden takaisia juttuja. Ihan mielettömiä! Omia viestejä puuttu melkein kaikki ku paristakin eri syystä oon joutunu niitä poistelemaan (tuttu bongas mut ja sit se yks netti-hullu kävi virtuaalisesti kimppuun!), mutta paljon pystyi muistamaan juttuja sen perusteella mitä muut oli mulle takas päin kommentoineet. Oi että, oli se aikaa!! Ainaki seksielämä oli sillon vähä aktiivisempi ku nyt! :LOL:
Mutta hei, siellä oli tuttujakin; en muistanut ollenkaan, että Misupaikin kirjoitteli siellä! Oli kiva ylläri nyt lueskellessa bongata sinut sieltä=)

Korventyttö, olipa kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa! =) '

mama-L, no siis joo, mieti! Ehkä pitäis kuitenki ottaa nyt asiaksi tämä ja lähteä ostamaan babylle muutamat banzit lisää, ettei tuu mitään traumoja! Että ku en sillon vauvana saanu ku yhet siniset arskat... koko elämäni on mennyt pilalle.. kulkee isona terapiassa ja muistelee kuinka äiti laiminlöi häntä... :LOL: :LOL:

margit, minkä ikäinen esikoinen teillä on? Ei oikein osaa tässä neuvoakaan, ainoa mikä tulee mieleen ni huomionhakuhan siinä varmaan paljosti on kyseessä, eli sitä vaan lisää, niin äidiltä vain hänelle, kuin isältäkin vain hänelle, ja lisäksi myös niin että vauvan päikkäriaikana tai illalla jos vauva menee yöunille aiemmin, ni sais yhteistä huomiota molemmilta vanhemmilta yhtäaikaa, sen olen katsonut että meillä on ollu pojalle tärkeää. Koitahan jaksella, kyllä se ajan kanssa varmasti helpottaa tuo ongelma! :hug: Onnea Maijalle ihanan perinteisestä nimestä! :flower:

Meillä isompi kuuluu Lasten Omaan Kirjakerhoon, ja neiti kuuluu Vau'kirjaan. Molemmat on mieluisia, tosin rahanpuutteessa on aika vähäistä se tilaaminen, kirjastoa meillä käytetään. Tänäänki kävin hakee julman kassillisen lukemista pojalle, ja itellekin! =)

Rhea, voitaisko vaihtaa babyja? Mulle kelpais just nyt mainiosti tuommoinen laiskanlötkeä nautiskelija, nyrkkejä lupsutteleva uninen tapaus =) Kas kun meijän neiti keksi, että hei, minä tosiaan PÄÄSEN NYT MAHALLENI IHAN ITE SIIS TAJUATTEKO!?!?? Mahoton HOOOOO-huuto joka käännöksen jälkeen, tai no ei nyt hoooo mutta joku suhteettoman mittainen älämölö kuitenki, ja aikansa siinä puuhaa ja ähertää, ja sitte alkaa kitinä että ku mutsi hei, nyt alko vähä niska väsyä, että et sä viittis, viittisitsä käydä kääntää mut hei? Ja sitte ku käyn, ni menee alta puoli minuuttia ni kuuluu taas että hoooooo, minä oon mahallani näättekö?!!! Selällään pysyy vaan jos tyynyllä tukee ettei pääse pyörähtämään, ku vasemman kautta vain menee. No mahallaan ollessa sitte ährää pyllyä ilmaan, eli kuten taisin jo kertoaki, ni takapää ryömis jos vaan tajuais sille etupäälleki jotain tehdä! Ja puklua tulee masullaan niin älyttömästi, että yhtenään saapi naamaa pyyhkiä ku toinen ehtii uittaa naamansa lammikossa ennenku kerkeen nostaa neidin pois siitä kohdalta. Ja sylissä kun pitää, ni siitäki pitää päätä punnertaa ilmaan, sitä ei missään herranrakkaudessa voi vain nautiskella maisemista ja lekotella, ku pakko treenata vatsoja koko ajan! Ja ku eihän sitä ny nää maisemia jos vaan makoilee, ni luule vaan äiskä että mää tässä maltan olla. Väää-äää-äy, eikö se sana kuulu että nosta minut PYSTYYN!!! Suoriin jalkoihin varaa mahtavasti, jos joku vaan jaksais seisottaa ja "hyppyyttää". No mies onneks toki jaksaa, ja neiti on vielä sen verran kevyt että ennemmin väsyy tytyn jalat ku iskän habat! ;) Ni että tässä alkupaloja.. nauti vaan siitä loikoilijastasi, kyllä se vielä ehtii ja liianki kanssa! =) =) =)

Oikukas, tsemppiä töihin ja onnea Leeville kääntymisestä! Ja luepas tuosta edeltä mitä kivaa on seuraavina lähiaikoina luvassa... :LOL:

Mutta nyt.. taidan mennä isäntää kutittelemaan, jos vaikka sais jotain äksöniä aikaan... :whistle: ;)

Ippu :heart: Annika 4kk
 
Heissan! En oo taas koneelle ehtinyt. Mies on ollut kaksi viikonloppua töissä ja vielä viime viikon illassa. Ylitöitä oon siis tehnyt minäkin täällä kotona! Ja huomaan olevani noiden ihanien lapsieni hoitamisesta ja kodin pyörittämisestä aivan puhki. Onneksi mies nyt lupas vähän himmata työtahtiaan ja pianhan on jo se isyysloma viikkokin edessä B) En mä kyllä yksin jaksais aina..kyllä toi miehen apu on myös ihan ykkös juttu, varsinkin kun lapset on vielä noin pieniä.

Mitäs olittekaan höpötellyt :D

Ainiin, vauvojen unista. No meillä nukutaan päivisin ihan niinkuin ennenkin. Eli ei nyt hirveesti oo kertomista siltä saralta. Julius nukahtaa itsekseen hyvin, mutta ne unet jää vaan niin lyhyiksi vaikka mitä tekisi:saint: Kolmet päiväunet ottaa yhteiskestoltaan noin 3-4 h per päivä. Oon vaan sen hyväksynyt, mutta kauan siihen meni =) Virkeä poika on alusta asti ollut. Jaksaa kuitenkin olla hyväntuulisena. Yöt menee myös samanlailla kuin ennen. Hyvin nukkuu ja aamuyöllä syö kerran 04-06 välillä ja jatkaa uniaan 07-09.

Perhakahvilassa oli viime viikolla ihanan suloinen 11 päivän ikäinen Ilari poikavauva. Oli niin pieni ja huusi tai nukkui vain. Ei meidän punkero oo koskaan ollut sellainen :eek: Julius oli siellä ensimmäistä kertaa myös saman ikäisenä. Se oli jo silloin 2h hereillä ja tarkkaavaisesti katseli ja tutki kaikkea mahdollista tyytyväisenä leppoisasti. Päätään jo kannatteli hyvin ja ne leveet hartiat on ollut alusta asti. Muut äidit muisti sen ja ne sanoi, että meillä ei oo nyt "vauvaa" ollutkaan. Mä muistan niiden ihmettelyn jo silloin, mutta tietenkin mä pidin omaa vauvaa pienenä ja vauvana..

Ipun tissikakku oli kyllä hieno ;) Meillä mies sai tammikuussa tyytyä vaan suklaakakkuun. Tykkäisin leipoa enemmän. Nyt ei vaan oo ollut ylimäärästä aikaa tai energiaa. Välillä kuitenkin pakko jotain tehdä :p Mulla on himo mangokakkuun!

Niin ja Ippu, Annikan maksaläiskä näyttää minustakin huomaamattomalta. Pikku-neidin suloisuus vie kaiken huomion!

Talokuumetta on täälläkin tavallaan. Onneksi näin, koska Tampereella on myös hinnat ihan pilvissä! Mä tykkään meidän asuinalueesta ja kodista paljon. Enkä haluis muuttaa täältä vielä pois, mutta tuntuu vaan aina välillä, että tila loppuu kesken. Omakotitalosta en niin välitä. Isompi rivari tai paritalo kelpaisi hyvin. Meille riittää sellainen piha vaan. Siinäkin on tarpeeksi laittamista tässä elämänvaiheessa.

Marmeladille onnittelut kosintaan suostumisesta=)

Kehtaa sanaa käytetään täällä iljetä merkityksestä. Häpeää niin ei kehtaa. En oo ajatellutkaan, että sitä muuten vois käyttää.

Me kuulutaan lasten oma kirjakerhoon. Siihen mistä tulee Disney kirjoja. Lapsilla on jo niin paljon kirjoja, että harvoin sieltä enää tulee mitään tilattua. Kirjastossakin tykätään lapsien kanssa välillä käydä.

Rhea täällä nukahdetaan myös melkein mihinkä vaan, jos tutin saa suuhun. Julius on varmaan yhdistänyt tutin nukkumiseen, kun vaunuissa jatkuvasti herätessään sitä tarjoan. Hyvin nukahtaa..sais sitten nukkuakin jonkin aikaa :D
Eikä meilläkään masulle kääntymistä juurikaan harjoitella. Meillä on kaksi edellistäkin kääntynyt noin 5kk iässä. Tuntuu, että Oikukkaan Leevikin on kääntynyt tosi tosi aikaisin ;) Onnea Leeville uudesta taidosta!

Täällä löytyy harrastuksina tällä hetkellä vaunuttelu ja ei niin urheilullisia perhekerhoilu, shoppailu ja kodin sisustus. Masumakkara saa kyytiä sitten imetyksen jälkeen, jos ei ennen sitä oo tajunnut lähtee =)

Mulle tuli vielä nälkä :p Pikku syömisen jälkeen nukkuun.

Jade ja Julius 3kk 1 vko 1 päivä :heart:
 
Iltaa. Meillä hujahti tämä päivän ihan kodin touhuissa ja Siirin kummin valmistujaisissa. Saatiin oma juristi lähipiiriin. Juhlissa neiti kiersi sylistä toiseen ja hymyili innolla. Sitten tulikin kauhea väsy ja itku ennen lähtöä eikä tarttenut kuin hissin ovelle työntää vaunut, niin neiti nukkui jo. Siellä oli myös pieni mies pari kuukautta vanhempi, niin sai kummitäti ihailla molempia kummilapsiaan. Ja Siiri tietty flirttaili...

Kirjakerhot: Me kuulutaan Lasten parhaat kirjat-kerhoon ja Vau-kirjakerhoon. Noita LPK-kerhon kirjoja meillä on jo 90-luvulta, jolloin veljeni kuului siihen. Ei varmaan tuu kauheasti tilailtua, koska on paljon jo ennestään eikä meillä oo tällä hetkellä ees kunnollista kirjahyllyä.

Osaamisesta. Hurjasti teidän pikkuiset jo osaavat esmerkiksi Ipun ja OIkukkaan vauvaset. Meidän neiti haluaa mieluiten "seisoa" sylissä tai sitten istua, makaaminen on hänestä vauvojen hommaa. Aina selällään ollessa tahtoo punnata ylös istumaan. Tisulla toki on selällään. Hyppiminen ja tanssiminen on Siiristä äärimmäisen ihanaa, olihan hän balettitunnilla masuaikana mukana. Siiri kääntyy kovasti kyljelle ja menisi kyllä siitä mahalleen, jos vain viitsisi. Ei tartte kuin pikkuisen pepusta auttaa, niin johan pyörii. Mahallaan viihtyy oikein hyvin, jos leluja on näköpiirissä. Kovasti kujertaa sellaiselle Libero-pehmokirjalle mahaillessaan. Samoin kuin Annika, takapää menisi, mutta viesti ei vielä kulje käsiin asti. Mittarimatoilu melkeistään. Mutta kaikki ajallaan. Mun kummipoika oli sellainen laiskavauva ja ihan kauhean pullea, nyt on alipainoinen 12-vuotias ja pelaa jalista ikäkausijoukkueessa... et kyllä ne ehtii.

Kehdata ja viitsiä tai vielä jaksaakin pitäs. Oon P-Karjalasta/K-Suomesta lähtösin... Hmm. Kehdata on musta sitä, että ei viitsi eli ei jaksa "En kehtaisi millään imuroida.". Toisaalta se on sitä, että nolottaa tehdä jotakin "En kehtaa kulkea alasti kadulla."

HArrastuksista. Ilmoitin tytön musiikkiopiston muskariin syksyä varten. Se on kerran viikossa yhtenä aamuna. Itse jatkan balettia joka viikko tai joka toinen. OIkukkaan tavoin juuri tänään etsin noita vauvatansseja ja löysin BailatinoMama&Vaavi ja voipi olla, että syksyllä aletaan käymään. Riippuu vähän siitä, ollaanko pääasiallisesti kotona vai lähteekö mies projektihommiin isovanhempien lähelle ja me mennään mukana. Mut jotain puuhaa on kiva olla, kun vauvakin jo isompi. Tällä hetkellä vaunuillaan, rullaluistellaan ja lihaskuntoillaan jonkin verran. Siiri tykkää, kun teen punnerruksia ja hän makaa siellä alla sekä dipeissä "istuu" sylissä.

Olipas kommentoinnin täyteinen viesti... no, johtuu ehkäpä siitä, ettei meillä ole tapahtunut mitään ihmeellistä tänään tai eilen. Enkä oikein ole ehtinyt ja jaksanut keskittyä kirjoittamiseen, että olisi tullut jotain uutta mieleen. Nytkin samalla katon tota Stepfordin naisia, mikä on ihan outo leffa. Ukkeli nukkuu tossa vieressä...

Marmeladille onnittelut!!! KOsinta on niin ihana ja ikimuistoinen juttu, muistan sen aina. Itselle kävi näin: puhelin miehelle, että en varmaan 5 vuoteen mee naimisiin ja sit meni pari viikkoa, niin mies kosi keskellä laskettelurinnettä!!! Nyt oltu naimisissa 1 vuosi ja 4 kk. Siitäpä tulikin mieleeni, kauankos olette samaa miestä katselleet ja olleet naimisissa, ne ketkä on. Me ollaan oltu yhdessä 3 vuotta ja 8 kk ja naimisissa tuo edellä mainittu aika. Ei siis kovin kauaa ja löydettiin toisemme opiskeluajan työpaikasta.

Mutta nyt täytyy lähteä koisailemaan. Huomenna on tarkoitus suunnitella kaverin häiden spiikkejä yms. joten täytyy olla skarppina. Ai niin, tiedättekö, mitä tarkoittaa varpistaa tai kävellä pahki???

Misupai ja Siiri 3 kk 2 vko 3 vrk
 
taas tulee näköjään kotipäivä. Vettä sataa ropisee niinkuin eilenkin. Illaksi täytyy jotain keksiä. Ei nyt toista päivää putkeen jaksa vaan kotona olla. Hyvä kuitenkin, että uudet istutukset kastuu nyt oikein kunnolla.

Oon saanu aina kertoa kuinka hyvin meillä yöt nukutaan. Viime yönä Julius heräskin 3 kertaa ja 06 käytiin jo kakkapesulla. Syömisen jälkeen tosin nukahti taas uudestaan ja vieläkin unta posottaa. Paukkuja tuli paljon. Kakka vähän toista kiusasi. Rotateqillakin on varmaan osuutta asiaan. Nyt ei tääläkään oo niskapaskoja rokotteen jälkeen tullut vaan normaalia, mutta parin päivän välein. Meillä on noissa isommissa lapsissa ollut oksennustautia. Toivottavasti ei Juliukseen tulisi ollenkaan! Heti syömisen jälkeen onneksi yöllä takasin nukahti. Ei edes nälkäinen kovin ollutkaan.

Kivaa, kaveri just soitti, että tulee meille kohta kylään tyttönsä kanssa. Meille piristystä aamupäivään =) Sopii hyvin!

Me ollaan myös menossa syksyllä sisarmuskariin. Sinne haetaan vasta alkusyksyllä. Toivottavasti mahdutaan mukaan, kovin suosittuja ovat olleet.

Vihdoin ja viimein kuuluu juttelua makuuhuoneesta. Pikku-mies on herännyt :heart:

Me ollaan oltu yhdessä 10,5 vuotta. Mä olin surustelun alussa 17-v ja mies 19-v. Juliksen ristiäisissä mentiin vasta naimisiin eli ihan tuore juttu on siinä asiassa ;) Muutenhan me ollaan jo "vanha" pari.

Toiseen Misupain kysymykseen en osaa sanoa nyt mitään.

Nyt täytyy mennä :wave:

Jade ja Julius 3kk 1vko 2 vrk :heart:
 
Sataa, sataa ropisee täälläkin... Eli ei vaunulenkkiä tänään, tylsää :p

Mä olen nyt totuttautunut ajatukseen, että ei toi pikkumies enää nuku päisvisin niitä alkuajan 3-4 tunnin päikkäreitään, vaan sen sijaan torkkuu pitkin päivää niitä puolen tunnin uniaan. Sais kyllä enemmän aikaseks tehtyä kaikkea päivän aikana, jos olis ne useamman tunnin unet, mutta minkäs voit sille...

Me ollaan oltu yhdessä jo useampi vuosi ja naimisissa 2 vuotta :heart:

funny + pikkumies 3 kk
 
Varpistamisesta en tiiä, mutta eikö sitä voi kävellä pahki vaikka seinään :D Siis ainaki meillä kävellään pahki ku törmätään johonki :)

Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä reilu 7 vuotta ku oltiin vasta 16- ja 17-vuotiaita seurustelun alkuvaiheessa ja häät on tulossa ens elokuussa :)

Viime aikoina on vaan ollu semmonen olo, että perun koko hiivatin häät ku ukko juoksee omissa menoissaan niin paljon, että tuo poikakin on ihan mahdottomana ku ikävöi isäänsä ja mulla alkaa voimat loppua ihan kokonaan |O Parina iltana oon jo itkeny itteni uneen ku on puhti pois ja tuntuu jo valmiiksi siltä ettei jaksa huomista... Ehkä sekin vaikuttaa että huomenna on vihdoin ja viimein se lääkärikäynti jossa saan kuulla sen magneettikuvauksen tulokset ja tiiän että kuinka pitkällä tää tauti on :/
Mutta siitä enemmän sitten huomenna :)

Täällä on ollu vähän itkuisempaa menoa viime päivät, mutta mä luulen että se johtuu siitä ku ollaan alettu antamaan myös tuota korviketta ja syötöt on menny vähän sekaisin... Vaikuttaa näköjään heti mun maidon tuloon ja menee näköjään niin että ku syö tissistä niin seuraava syöttö on paljon aikasemmin ku jos on syöny pullosta. Meinaa vaan multa unohtua ku ehti jo tottua siihen että likka söi tasan kolmen tunnin välein yötä päivää :) Kovin paljoo ei olla vielä tuota korviketta annettu, mutta 1 tai 2 syöttöä päivässä niin että tiedetään tekeekö mahaa kipeäksi... Jospa sitten ens viikolla koittais ottaa sen 2 tai 3 syöttöä päivässä.

Harrastukset mulla on aika lailla pyöreät nolla :ashamed:
Esikoisen vauva-aika vietettiin enimmäkseen kotona tai kyläillessä ja sittenhän olinkin jo uudestaan raskaana, että samaa rataa jatketaan... Siskon kanssa ollaan kovasti suunniteltu jumppaan menoa että saa nähdä jos siitä innostuis. Aina oon tykänny lukemisesta ja ristikoiden/sudokujen tekemisestä, mutta viime aikoina on tuntunu iltaisin siltä että aivot lyö niin tyhjää ettei lukemisesta tuu yhtään mitään :whistle: Sen uuden Harry Potteryn vois kyllä ostaa suomenkin kielellä että jospa sen sais luettua =)

Surkee keli jatkuu, että tämäkin päivä vietetään vissiin sisällä :(
Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa pilatesta ku sain sen dvd:n että voispa vaikka tänäänki kokeilla ennen ku poju herää... Minttuki näyttää nukkuvan taas niin nyt ois sitä omaa aikaa :whistle:

Meidän Minttu ei taida oppia koskaan kääntymään ku ei viihdy lattialla ollenkaan ja sillon ku viihtyis edes vähän niin tuo isoveli hyökkää viereen pelmuaan niin että täytyy siirtää vauva turvaan :eek:

Nyt huhkimaan B)

Pimmi ja Minttu 2,5 kk
 
Helou helou! :wave:

Täällä on ihan eri ääni kellossa ku eilen... Illalla oli niin kivaa!, ni tämä aamu on jotain ihan kökköä!
Tyty nukkuu levottomasti päikkäreitään... huus ulkona ku ois päätä leikattu, joten käytin tissillä, ja jätin sisälle nukkumaan ku epäilin että kylmä oli, vaikka tuskinpa sentään, ku villapuvun puin keväthaalarin alle.. lämmintä ulkona +4 astetta. Ehkä se kuumuuttaan ennemminki pasusi. Tiiä noista, ärsyttää ku on ihan peukalo keskellä kämmentä näin toisellaki kerralla!! Montako sitä pitäs tehä että oppis ja tietäs millon pukee tarpeeks?
Ja aamuki oli yhtä kitkuamista jotenki... eikä kaikenkaikkiaan tämä aamu oo lähtenyt käyntiin ihan putkeen. Ensin isompi valvotti yöllä; heräs kahdelta luoja ties miksi, ja ei ois asettunu sitte niin millään yksinään omaan huoneeseensa enää. Uudelleen ja uudelleen tuli joko itkun kanssa tai ihan hiljaa meidän makkariin, eikä uskaltanu muka yksin mennä takas omaan huoneeseen... kokeilin jopa ku yks kerta hiljaa vaan tuli meijän sängyn viereen jäköttämään, että no seiso siinä, äiti alkaa nukkumaan; ja sit muka nukuin. Varmaan 10 minuuttia se vaan seiso ja kahto (ku luomien välistä välillä tirkistin että mitä se tekee) ku mä "nukuin". No, saatiin se sinne sänkyynsä lopulta asettumaan, mutta kaks tuntia siinä meni valvoessa, ni että huoh!! Aamulla sitte neiti kitisi ja känisi, ja kun vein tytyn takapihalla päikkäreille ja tulin sisälle, ja aloin laittaa ovea kiinni, tuntu vielä että joku siinä kinnaa vastaan, ni koitin vähä kovempaa työntää sitä kiinni, ja kyllähän te nyt jo arvaatte mikä siellä välissä oli! No isoveikan etusormi saranapuolella!!! Voi jummi mikä huuto!! Turposi kivasti koko sormi, mut kun se huuto kerta loppu suht. pian, ni en soitellu mihinkään lääkäriin tms, ois kai se pitempään parkunu jos ois murtunu tms... Sitte tein keikauskakkua, ni ekaa kertaa eläissäni onnistuin saamaan sen kakkutaikinan juoksettumaan.. tein kuitenki taikinan loppuun, ja ihan hyvääkin siitä tuli, mutta jotenki se oli ihan ku piste iin päälle, että tänään ei vaan kuulu minkään onnistua!!
Ni että semmonen aamu meillä.. No nythän tuo Annika tais onneks rauhottua paremmin unilleen ku tossa eteisessä tirpoo, ja kaiketi isoveikkaki yläkerrassa nukkuu jo ku hiljasta on.

Yhteiselämää miehen kanssa on takana pikkusta vajaat seitsemän vuotta, se tulee syksyllä täyteen, ja häistä tulee heinäkuussa kuluneeksi neljä vuotta.

Misupai, nuo minä tiedän! Pahki on sitä kun kävelee johonkin.. siis törmää johonkin kävellessään, ja varpistaminen on sitä kun kävelee varpaillaan, siis piipillään sanotaan meillä. Tai sanotaanpa näin että tuon 'pahkin' minä tiedän ja 'varpistaminen' on veikkaus! =)

Harrastukset Apua, mitä ne on?? :LOL: No joo, leipomista ja lukemista, vaunulenkkejä ja ylipäätään ulkoilua lasten kanssa.. mut mitään semmosta "oikeaa" harrastusta kodin ulkopuolella mulla ei oo, ja se sapettaa kyllä. Siitä sais sitä kaipaamaansa omaa aikaa. Syksyllä vois kyllä alkaa kulkea jumpassa, jos sais sen verran itestään irti. Ois vaan kivempi mennä jonku kaverin kanssa ku yksin.. :/ Eikä siis tuu mieleen oikein semmosta ihmistä jota vois kysyä, on nuo kaverit niin vähissä ku kaikki muuttaneet täältä pois, ja sit äitituttavat nyt on lähinnä vaan tuttavia, ei vielä sen syvemmälle olla ihmissuhteissa päästy.

Jadelle kysymys emetofoobikolta eli oksukammoiselta: teillä on ollu oksutautia ja teille tulee kaveri tyttönsä kanssa käymään? Eikö niitä hirvitä että se tarttuu? Ite pelkään sitä ku ruttoa, ja jos tiedän että joillain on se, tai on ollu, ni saletisti pidän pari viikkoa väliä ennenku taudin jälkeen suostun heitä tapaamaan! :ashamed:

Pimmille iso voimahalaus!! :hug: En osaa oikein sanoa mitään lohduttavaa, mutta... ajattelen sinua, lähetän virtuaalisesti paljon lämpimiä ajatuksia ja voimia ja toivottavasti kaikki kääntyy pian paremmaksi! :hug:

enne, miten teillä voidaan, joko Leo on toipunut?

Ippu :heart: Annika 4kk
 
Pimmille täältäkin voimia!Välillä tulee puhdittomampia kausia mutta onneksi ne tuppaa menemään ohi :) Uskoisin kyl että sua stressaa se huominen alitajunnassa ja on siksikin herkempi olo.

Pojalla on vieläkin nuhanen olo ja se vaikuttaa unentarpeeseen selkeästi. Tänään ollut taas ehkä tunnin yhteensä hereillä, tosin hereillä ollessaan vaikuttaa onneksi virkeältä ja hyväntuuliselta joten en epäile mitään flunssaa pahempaa. Jaksaa hymyillä kovasti ja leikkii leluilla joita pitelen hänen ulottuvillaan. Herra neliön jalat saa kyytiä! Nyt kelpaa heiluteltavaksi tosin jo muutkin lelut kun aluksi vain neliö sai hymyjä :)

Eli aikaa on enemmän kuin tarvisi, ainakin oon saanut siivottua. Tahtoisin käydä ostamassa ompelukoneen mutten taida luottaa osaamiseeni valinnassa ja voisin hyvin ostaa kyllä käytetynkin kun luultavasti en kovin kauaa jaksa innostua kun taito puuttuu (olin puukäsitöissä koulussakin joten eipä sieltäkään apua oo) :LOL: :saint:

Koirarukka on sentään vähän jo iloisempi kuin viikkoon-pariin. Sillä on eka juoksu ja (no kokemusta ei aiemmin nartuista ole joten voipi olla ihan yleistäki) se on ollut todella masentuneen oloinen :whistle: Makoilee vaan suurimman osan ajasta ja roikottelee päätään ja luimuilee nurkissa. Ulos mennessä se aina ilahtuu silminnähden mutta luulee varmaan raukka pääsevänsä koirapuistoon johon ei nyt olla tietenkään menty. Siellä kun on aina muita koiria. Toivottavasti juoksu pian loppuu ja voidaan palata koirankin kanssa normaalirytmiin :)

Jospa sitä sitten vaikka tilais valokuvakirjan ristiäisistä joutessaan. Tai kai sitä vois jatkaa pölyjenkin kanssa. Ens viikolla olis rokotusneuvola, harmittaa kun en viimeksi jo sanonut ettei me oteta niitä vielä ettei se terkka oo siel ihan valmiina pistelemään. Toisaalta voihan vauva tulla kipeäksikin,niinku tuokin nyt on... Nojoo,eiköhän se ihan hyvin mee kuitenki :D

Eilen huvikseni mittailin vauvaa kotona ja pituudeksi sain jo 62cm ja painoksi jotain 6,5kg. Hyvin noussut taas edellisestä kerrasta, noin 1cm ja 250gr/viikko.

Eipä oo muuten vauva kääntyny tänään yhtään kertaa. Tosin eipä tuo oo tosiaan paljon muuta tehny ku nukkunut mutta saas nähdä milloin rupee ihan jatkuvasti kääntyilemään.

Nyt selailemaan valokuvia :) :wave:
 
kirjoitin pitkät pätkät ja kaikki katosi aargh

Siis ollaan mökillä ja täällä sataa. Kilian nukkuu mumman vieressä päikkäreitä ja oppi viime viikolla kääntymään selältä vatsalleen. Haluaisi kovasti jo eteenpäin ja jos saa jotain kovaa jalkojen taakse työntää itseään lattiaa myöten nenä mattoja kyntäen. Sylissä istuessa Ian pyrkii kovasti työtymään eteenpäin ja pitää pitää oikein kovasti kiinni ettei kellahda alas. Mieluiten viihtyy kuitenkin seisaallaan sylissä. Päikkäreitä edelleen kahdet, ennen ja jälkeen lounaan ja ehkä torkut alkuillasta. Täällä mökillä asutaan aitassa johon on tehty uusia kamari jossa ei ole vielä ikkunaa ja ilmeisesti tästä johtuen Ian on nukkunut 22-8 tai 8.30. Tuntuu ihan lomalta!
Meillä kuulutaan Mauri Kunnas-kirjakerhoon.
Varsinaisia äiti-lapsiharrastuksia meillä ei vielä ole, ajattelin katsoa jotain syksyksi kun ollaan nyt muutamassa toiseen kaupunkiin. Kilian on kulkenut mukana Keskiaikaseuran tapaamisissa ja tapahtumissa ja ensi kuussa mennään leirille. Toinen yhteinenharrastus meillä on partio ja Ian on ollut mukana kokouksissa, retkillä ja paraatissa ja heinä-elokuun vaihteessa mennään myöskin partioleirille. Keskiaikaleiristä tulee mielenkiintoinen kun koiratkin pääsevät mukaan telttailemaan.

Onnea Marmeladi :flower: :flower:

Me ollaan oltu yhdessä viisi vuotta ja naimisissa vuosi ja 8kk.

Olen Helsingistä ja kehtaa on tarkoittanut tuota nolottaa. Miehen sukulaiset Etelä-Savossa käyttävät sitä viitsiä sanan sijasta ja olin alussa aika pihalla kun en tiennyt...

Voimia pimmille :hug:

Täytyy lähteä vääntämään sapuskaa koko porukalle (äiti, sisko, Kilian ja kolme koiraa)

Aurinkoa kaikille!

BiaBia ja Kilian ja kostean koiran haju
 
Pikaiseen tulin koneella käymään..

Pimmille iso voima :hug: täältä suunnalta myös =)

Ippu, tältä samaiselta kaveriperheeltä luultavammin oksennustauti saatiin. Poika oli siellä leikkimässä perheen samanikäisen pojan kanssa. Ja tuli heti illalla oksuun. Tosin, sain tietää vasta sen jälkeen, että he olivat siinä just olleet. Kyllä se minua harmitti-aika paljon juu! Poika oli kipee vaan onneksi sen yhden illan, tyttö tuli siihen silloin bussissa. Oksenteli illan silloin viime viikon ma. Vieläkin tulee päivittäin monta löysää kakkaa ressulla. Sais jo loppua :/ . Muut ollaan näillä näkymin selvitty kunnialla. Joo, kaveri tiesi hyvin, että tauti isommissa oli ja ripulia tytöllä vielä. Mutta niin oli kuulemma niidenkin neidin vatsa vielä löysällä. Täällä meillä kertoi sen. Ei niitä haitannut yhtään meillä oleva pöpö. Piti päästä keittiörempan alta pois!! Ei oo oikein ulkoilu ilmakaan.
Joo, en minäkään ihan heti kylään menisi, jos tietäisin että on juuri oksennustautia ollut :eek: Hirvee tauti on tosiaan! Tulee helpolla niin huonoon kuntoon, varsinkin noi pienet. Ja se oksennus..yök! 2-vuotias päästää sen vielä melkein minne vaan. Hyvin silti yritti aina ämpäriin oksentaa :D Ei siis pyykkiä ihan mahdottamasti tällä kertaa. Ei se ripulikaan kivaa oo todellakaan.

Kirjoittamaan miehelle kauppalappua=)

Jade ja sängyssä tuhiseva Julius Eemeli :heart:
 
Kirjakerhot: Täällä kuulutaan Lasten omaan kirjakerhoon ja Vau'kirjaan.

Kehtaamisesta Olen itse aina sen älynnyt ja tarkoittanut että ei ilkiä, hävettää :D

Harrastukset Tosiaan..mitä ne on :D Ei ole mitään säännöllisiä harrastuksia nyt ollut, mitä nyt pojan kanssa vaunuiltu yms. Olen miettinyt että olisi kiva käydä Mikaelin kans vauvauinnissa, jos kehtaan tämän ruhon kans mihinkään lähtee :ashamed: :D

Yhteinen taival Elokuussa tulee 8 vuotta yhdessä oloa, ja 1 vuosi ollaan naimisissa oltu :heart:

Täällä on tosi kylmä ja sateinen päivä, ei oikein mihinkään pääse. Kivoja kesäloma ilmoja ukolla. Puhuttiin et kato vaan niin ku sen loma on ohi nii sitten on oikein hyvät ilmat :D

Huomenna on aamull 9.30 kaupanteko, eli viimestä päivää omistetaa tämä talo..outoa!

Mut nyt lähen pikku miehen kans touhuilemaan.

Hyvät illan jatkot kaikille! =)

Heidi ja Mikael :heart:
 
Pimmille tsemppiä huomiselle!!

Onks se Pilates-dvd muuten hyvä?? Mä meinaan tilasin elämäni ensimmäisen kerran ostos-tv:stä jotain eli sen dvd:n :D Eilen haettiin postista, mut en oo vielä pakettia avannu :whistle: ehkä tänään tai huomenna availen sen :p

juu, aika vähissä ollu nyt harrastukset... tarttis tehdä jotain ja tota pilatesta oon kelannu jo pidempään, et vois olla aika hyvä treenimuoto! Kohtahan se selviää =)
Aikanaan oon kyllä urheillukin ja tanssinu monta vuotta ja jumpassa on tullu käytyä, mut jääny nyt muutaman vuoden ajan vähemmälle. Jospa nyt ryhdistäytyis :p
Koira mulla oli yli 12 vee, joten se rajoitti aika paljon elämää silloin.

Jaden tavoin oon iloinen että sataa!! Ekaa kertaa oikeestaan kunnolla sen jälkeen, kun on uudet pensaat ym. istutukset saatu pihaan, joten kerrankin ei tarvii kastella itte!!! Jee!
Harrastuksena siis tällä hetkellä lapsen- ja "puutarhan"hoito :LOL: miestä ja kissaa unohtamatta =)

Meillä muuten myös seistä napotetaan! Ihan parasta olla sylissä ja seistä sylissäpitäjän jalkojen päällä :D
Ja nyt on päristelyn lisäksi tullu kaikenlainen kurnutus ja alahuulen lumpsutus mukaan repertuaariin :LOL: ja ihan kaikki pitäisi saada suuhun! Äidin tai isin käsi kävis kans oikein hyvin :D

Bataattisosetta tehtiin viikonloppuna ja vähäsen annettiin jo makupalaa. Kunnon makustelut aloitellaan mikä päivä tahansa, tod.näk. tänään vähäsen saapi poitsu lisää maistiaista. Pitää ottaa nokare pakkasesta sulamaan ja katotaan kuin käy :whistle:

Ja yöunet eikun paranee, nyt on menny monta yötä 12-13 tuntii unta ilman syöntejä tai edes heräilyjä!!
Aamulla annan pari kertaa tuttia suuhun ja unet jatkuu vielä tovin. Ja päivä sitten tankataan ja tänäänkin on menny päivä kolmilla pienillä päiksyillä 0,5-1h kestoltaan, joten ei voi valittaa, mielummin näin, että päivä seurustellaan ja yöt nukutaan :xmas:

Jaahas, kakkarutinaa alkaa kuulua, joten peppupesulle tieni vie :wave:

Hexodus ja poitsu 3kk 3vkoa :heart:

Ainiin, Marmeladille onnittelut tulevista naimiaisista ;) ja hyvän toisen nimen muuten olitte Matiakselle valinneet :wave: Meittin Jessellä samainen toinen nimi nääs :whistle:
 
Nostetaas ennenkuin pudotaan kakkossivulle!! :wave:

Piti jo eilen laittaa kuvaa meidän eilisistä harrasteista, mutta en sit kerinny. Laitanpa nyt siis: Melko vauvalta neiti tuohon hommaan vielä näytti, että kovin aktiivisesti ei varmaan aleta tuota vielä käyttää, mutta silloin tällöin ehkä, semmoisena harvinaisena huvitteluna, kunnes tulee puoli vuotta ikää täyteen. Olen nimittäin kuullut kahtalaista suositusta aloitusiästä; 4kk ja 6kk. Ja kun neljä kuukautta tuli täyteen ni piti tietenki kokeilla heti ;) , mutta varmaan tosiaan aika hissukseen mennään tuon kanssa. Esikoisen aikaan ei kyllä ihan hirmuisesti ees käytetty, että tokko tulee paljoa käytettyä nytkään..?

Tänään neiti saa maistella perunan seassa porkkanaa, jahka tuolta uniltaan tulee. Tein soseen äsken jo valmiiksi, ni ei tarvi sit kiireen kanssa alkaa alusta pitäen, senkus lämmittää vain.

Kävin päivystävällä sair.hoitajalla kurkkuni kanssa, viime yö oli melkoista tuskaa, hyvä kun sain vettä nieltyä!! Mutta pika-testin mukaan ei ole mitään bakteereita, eli antibiootit ei auta. Virustauti, koita kestää! :kieh: Mur. Panadolia käski popsia kuuriluontoisesti, ja että "toivotaan ettei kauaa kestä". Ni että kiitos tyhjästä... No, onneks kävin vaan siis sair.hoitajalla enkä lääkärillä, etten joutunu maksamaan käyntimaksua suotta.

"Kesäkelit" jatkuu, tänään lämmintä täällä +3 astetta, toppatakin kaivoin päälleni kun pojan kanssa ulkoiltiin. Miettikää, kesäkuussa!! Ihan hullua!! :eek:

Mutta nyt muille surffauksille, :wave:

Ippu :heart: Annika 4kk 3pvää
 

Yhteistyössä