MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

Moikkis koikkis!!

Tänään käytiin Topin kanssa 3 kk neuvolassa. Edellisestä kerrasta olikin jo aikaa, kun viimeksi käytiin vajaan seitsemän viikon ikäisenä neuvolalääkärissä!!

Tässä mitat, suluissa edelliset:

Paino: 6460 g (5475 g)
Pituus: 63 cm (59,5 cm)
Pää: 40,5 cm (39 cm)

Heinosti mennään keskikäyrällä ja hyvin kasvaa rintamaidolla. Rokotuksen sai, saa nähdä vaikuttaako mitenkään!! annoin varulta pandolia ja yö vasten sitten viellä toisen annoksen!!
Seuraava neuvola onkin neljän kuukauden iässä oleva neuvolalääkäri!!

Sitten muihin asioihin.

Ippu; minäkin voisin sen tunnuksen sinne keskustelupuolelle ottaa, kun olisin siitä tapaamisesta kiinnostunut. Ja Topi nimen voi vaihtaa tuonne etusivulle!

Misupai: En minä ihan jyväskylässä asu, 65 km pohjoisemmassa. Sellanen tunnin matka on Jyväskylään. En siis hirveesti sieltä paikkoja tiedä, isoimmat vain. Mutta enköhän minäkin voi järjestelyissä tarvittaessa auttaa :D

Kirjakerhoista: Me kuulutaan lasten parhaat kirjat-kerhoon.

Harrastukset on jäänyt aikas vähälle, jostain kumman syystä ei oikein ole aikaa harrastaa juurikaan mitään!! Lenkkeillä yritän aina kun aikaa ja voimia riittää!! Jos sitten syksyllä pääsis bodypumppiin, niin olis tosi jees!!

Yhteinen Taival , Yhdessä ollaan siis oltu 8 ja puol vuotta ja naimisiin mentiin pojan ristiäisissä, eli naimisissa oloa noin kuukausi!!

Mama-l, Ippu ja muut joilla paljon yöllä heräämisiä, täällä ilmoitautuu kans yksi monesti yöllä heräävä äiti. Hyvänä yönä selvitään kahdellä syötöllä, mutta yleensä mennä kolmella jopa neljällä syötöllä. Välillä tää väsymys painaa aikalailla, mutta toivon todella että helpottaisi sitten kun aletaan kunnolla syömään jotain vahvempaa!! Paitsi jos Topi enoonsa tullut niin syö viellä kymmenkuisena kaksi kertaa yössä :kieh:

Täällä on ollut todella vilkasta keskustelua, enkä nyt muista mistä kaikesta olette kirjoitelleet!
Joku ainakin kirjoitti mustasukkaisesta isosisaruksesta. Meilläkin on havaittavissa mustasukkaisuutta tosi onneksi aika lievässä muodossa. Tyttö haluaa aina silloin syliin, kun otan Topin tissiille ja sitten joskus kun Topi on tissillä niin tulee läpsimään veljeään. Läpsii minun kättä millä suojaan poikaa, eikö millään usko vaikka kuin kieltää. Muuten kyllä osaa olla tosi hienosti isosisko!! Uusimmassa kaksplus lehdessähän oli juttua mustasukkaisuudesta. Siiinä oli kirjoitettu, että lapsi joka ei näytä mustasukkaisuuttaan on pahiten mustasukkainen! Joten siinä uskossa jos mennään, niin saa olla jopa iloinen että sisarukset nayttää mustasukkaisuutensa!!

Hehkuttelinviimeksi kun kirjoitin, että pääsisimme aloittamaan vauva uinnin, mutta emme päässeetkään. Täällä on nimittäin uimahalli jo lauantaisin suljettuna, joten meidän vauvauinti harrastus siirtyy syksyyn!!

Mutta nyt lähden leikkimään tytön kanssa!!

Muumi82 ja Topi 3 kk 1 viikko
 
Tosi nopeeta tää päivä alkanut. Olin heti aamusta poikien kanssa neuvolassa. Pitkästä aikaa oli taas kiva kantaa vauvaa kantoliinassa. Ja ulkona, kun on vähän parempi ilma. Isommalla pojalla oli lääkäri-neuvola. Mitattiin kuitenkin Juliuskin, vaikka viime viikolla 3kk neuvola olikin. Mä halusin, kun yhdessä vaiheessa oli vähän huonompi ruokahalu. Nyt tissa kyllä kelpaa jo entiseen malliin! Painoa oli jo yli 8 kg, pituutta ei viikossa ollut tullut juurikaan. Meidän pikkuisesta taitaa tulla raskaan sarjan painia :LOL: Pappa aina sanoo niin toiselle=)

Voi olla, että Juliuksellakin oli tosi lievä oksutauti. Nyt jälkeenpäin kun ajattelen. Sillon en yhtään arvannut, niin lievä tosiaan oli. Jos siis oli! Tissi ei meinannut kovin usein maistua ja tuli isoja pulautuksia imetyksen yhteydesssä. Kakka nyt on ollut aina tosi löysää, mutta normaalisti meillä ei paljon pulautella. Onneksi tissi taas kelpaa normaaliin malliin, eikä Juliuksella ton kasvun kanssa oo mitään ongelmia ollutkaan. Päinvastoin aika pullero on :D Kunnon käsivarret, reidet ja masumakkarat löytyy. Niskassakin on kunnon makkarat aina ollut :whistle: Yksi syy varmaan miksi aina päätään on kannatellut hyvin. On niin paksuniskainen poika =)

Tyttö on vieläkin oksennustaudissa. Viime yönä taas oksensi kerran ja tänään on ripulia tullut monta kertaa :/ Pariin kertaan on meinannut parantua, mutta sitten onkin tullut pahempana takaisin. HÖ! Tätä on jo jatkunut yhteensä 1,5 viikkoa. Tietääkö joku onko tälläistä pitkittynyttä oksennustautia liikkeellä? Ihan hyvin muuten voi, jotain suostuu syömään ja juomaan. Tottakai, kun näin kauan on sairastanut jonkin verran heikottaa. Toivottavasti nyt pian paranee meidän pikku-prinsessa!

Kiva kuva Annikasta =) Tykkääkö vauvat tuollaisesta hyppykiikusta? Meillä ei oo sellasta ollenkaan vauvoilla ollut. Oikeestaan meidän vauvoista ei oo kukaan edes osannut hyppiä, siis sillain kun hypyyttää sylissä. Ei oo kiinnostanut sellainen. Juliuksesta en nyt vielä osaa sanoa. Se on niin painava, että toivottavasti ei koko hommasta tykkää. Ei sitä kohta jaksais edes hypyyttää :LOL:

Julius pääsee meidän sängyllä masullaan ollessa eteenpäin omalla tyylillään. Ei se mitään ryömimistä ole. Naama sängyssä kiinni vaan ähisee, puhisee ja takajaloilla ponnistelee pyllyä nostellen niin että ihan kunnon matkan pääsee. Hassun näköistä touhua B) Viime viikolla tempun keksi. Sänky kyllä kastuu märäksi, kun varmaan suu auki samalla nuoleskelee..
Ja täällä Jessen tavoin päristellään ja alahuulta imeskellään ja lupsutellaan =)

Istutatteko te jo vauvojanne sylissä, siis sillain kunnolla? Me ei vielä, vaikka Julius kuinka yrittää itseään ylös nostaa. Mä istun usein itse puoli-istuvassa asennossa, niin sitten Juliuskin on sylissä puoli-istuvassa. Toki siitä yrittää istumaan, mutta en vielä oo antanut istua kunnolla. Lattiallakin selällään nostelee päätään ylös. Eikä vauva-asennossa sylissä täälläkään olla viihdytty oikein koskaan. Alusta asti on pitänyt nähdä hyvin. Koska saa kunnolla istuttaa vauvaa? Esikoisen vauva-aikaan sanottiin että 5 kk iästä alkaen. Oon myös kuullut, että sitten kun vauva itse nousee istumaan. Meillä esikoinen oppi aikaisin istumaan, mutta tyttö istui syöttötuolissa hyvin vasta 7kk ikäisenä. Sylissä nyt toki istutettiin aikaisemmin.

Julius on eilen nukkunut sisällä pitkät kolmen tunnin päiväunet kertaakaan heräämättä :eek: Ihan ihme juttu! Nyt on just menossa pitkät päikkärit taas ja ainakin 2,5 h jo nukkunut yhtenäistä unta. Yleensä tälläisiä unia on vaan vaunuissa ja sielläkin aika harvoin..

On mukava kuulla niidenkin kuulumisia, jotka ei nyt ihan päivittäin käy kirjoittelemassa ;)

Meillä ei 4-vuotias oo ollut yhtään mustasukkainen vauvasta. Ei oo mistään huomannut että olisi. Iloisena aina auttaa ja vauvalle juttelee. Leluja mielellään näyttää ja sanoo aina, että Juliuksesta tulee hänen paras kaveri kunhan vielä vähän kasvaa =) Paljon viettää aikaa pikkuveikan kanssa. Ja jos vauva esim. alkaa näyttää kyllästyneeltä lattialla, huutaa mulle, että vauva ei enää jaksa olla lattialla. Tuu ottaan syliin! En mä kyllä voi uskoo, että se on olis eniten mustasukkainen. Sen takia, kun ei oo näyttänyt tunteitaan. Ei sillä vaan oo vielä ainakaan ollut mustasukkaisuuden tunteita vauvaa kohtaa. Voihan niitäkin vielä tulla! Kun pikkusiskon sai tasan 2-vuotiaana, silloin kyllä mustasukkaisuutta löytyi. Oli nyt varmaan jo tottunut vauvan tuloon, kaikkeen mitä se sisältää, kun kerran saman on kokenut.

Päivällisen tekoon, kun vielä rauhassa ehtii. Isommat lapsetkin niin nätisti tuolla leikkii.

Jade ja Julius 3kk 1vko :heart:
 
Nostetaanpa niin ei pudota!! Sade on karkoittanut mammat muihin puuhiin... hmm.

No, meilläkin vauhdikas päivä. Aamulla kävin rullaluistelemassa, ihanaa ihanaa!!! Keskipäivä sitten touhuttiin kotihommia, kun mies vapaalla ja illan eellä ajeltiin ukkosta pakoon Porvooseen ja Ikeaan hakemaan pari pikku juttua. Kalusteita en sieltä osta, mut fleecepeittoja ja kukkaruukkuja esimerkiksi.

Jaden suuntaan paranemisia!!!

Nyt ei aivot rullaa enempiä, joten telkkua ihmettelemään. Jotain eilistä boxista.

Huomiseen!!

MIsupai ja Siiri 3kk ja 2 vkoa vai oisko jo kolme (miten muuten laskette noita viikkoja)))
 
MOI! oli tullut niin monta sivua että selasin vaan vauhdilla, mukaan tarttu ipun kysymys, joten siihen vastaus Ippu mä meen katsoo sinkkuelämää leffan perjantaina ystäväni kaa. En oo moneen vuoteen käyny elokuvissa mut rakastan sinkkuelämät-sarjaa niin se leffakin on nähtävä. Ja mies tarjoo liput ni pitäähän se mennä. vähän jo huolettaa miten Leo pärjää vaik ei siel mee ku se muutama tunti...

Meillä opetellaan elämään tavallista arkea, tuntuu et joka sairaalakäynnin jälkeen mä putoon maahan ja aina vaan lujempaa, on hankalampi palata arkeen. Kaikki ne vaikea asiat pyörii mielessä kauemmin ja on entistä vaikeempi rentoutua. pelkään jo valmiiks uusia sairasteluja ja kaikkia toimenpiteitä yms. kuten nyt sitä varjoainekuvausta johon tuli kutsu tänään. Ajatuskin itkettää.. mut pakko siitä on jotenki selvitä. En vaan haluis enää et kukaan satuttas lastani yhtään, en ees haluis antaa vauvaa kenellekään syliin paitsi miehelleni.

Leo on kaikesta huolimatta iloinen vauva, meillä on jäänyt oikeastaan kaikki mahallaanolo harjoitukset ja ylipäätään lattiallaolo vähemmälle puklaamisen ja sairastelujen takia ja nyt olenkin yrittänyt lisätä sitä. neuvola oli eilen, pojalla on painoa jo hienot kuusi ja puoli kiloa ja pituutta 61senttiä. Hienosti kasvaa pelkällä tissimaidolla ja sillä jatkamme siihen puoleen vuoteen jos hyvin menee. Se on ollut upea lohtu nyt kun on ollut vaikeaa. Kakassa oli veriviiruja sunnuntaina, tänään myös, lääkäri epäili että johtuu joko rotavirus-rokotteesta tai antibiotista mut säikähdin tietenkin taas kauheesti. Onks muilla tietoo vastaavasta?

Välillä jo meni taas kivasti, mut tänään ton varjoainetutkimus kutsun myötä mulle tuli kauheen paha mieli ja kaikki tutkimukset mieleen. Päivä kerrallaan. Ei kyl kauheesti osaa suunnitella Juhannustakaan ku on tätä kaikkee. Pitäs olla onnellinen, et kyse ei oo mistään hirveen vakavasta, mut kyllä tällanen kaikki kuormittaa ja harmittaa.

enne ja Leo huomenna 3kk
 
Hyvää huomenta, pitkästä aikaa!

Niin haipakkaa ollut nyt muutama viikko, et lukemassa oon ennättäny käymään mutta en kommentoimaan =( Hienosti täällä tuntuu kaikilla pienokaisten kanssa menevän.

Meillä oli tänään aamulla 2kk neuvola
paino 6120g (4010g)
pituus 59cm (52cm)
pää 42cm (38cm)

Suluissa siis syntymä arvot. Hienosti tyttö kasvanu rintamaidolla ja kuulemma kovinkin kehittynyt, jokeltelee, kannattelee hienosti päätään, seuraa ääntä ja värikkäitä liikkeitä.
Eikä mikään pieni tapaus =)
Ostettiin huutonetistä eilen juuri kantoreppu ja tekee kyllä todella hyvää äskän kanniskella tuollaista mötikkää, vahvistaa hienosti selkää. Muutenkin tuo reppu on hieno apu kotitöissä jne.. saa tyttö kulkea touhuissa mukana ja seuraill

Meillä on päiville asettunut aika hieno rytmi joka ollu nyt jo pitemmän aikaa...
herätään klo10 aikaan, eka torkut ennen klo12, nukutaan tunti. toiset päikkärit klo 15 aikaan jolloin nukkuu n. 2h sitten ilta menee seurustellessa ja pienet torkut klo 19 aikaan. ilta unille klo 22 ja siitä porskuttaa unta putkeen, niin että herää eka kerran syömään 05 aikoihin. sit syö 07 ja 09 =) saa äiti ja isikin hienosti levättyy, vaikkakaan eipä tuo ole hurjasti tähän mennessä ikinä valvottanutkaan.

Mitenkäs, ootteko käyneet pienenne kanssa jo jossain vauva jumpissa/kerhoissa? Joku sanoi että vauvauintiin, kuulemma ei tarvita 3kk ikää jos vauva painaa jo yli 5kg ja kannattelee päätään, pitääkö paikkaansa? mun tekis hirveästi mieli mennä jotain kokeilemaan...

Tässä vielä rinsessasta kuva juhlatamineissa enonsa ylppärijuhlissa =)
http://www.aijaa.com/v.php?i=2220796.jpg

Voikaa hyvin!

Minä ja Nella tasan 2kk
 
mä olin eilen vauvan kanssa bailatinossa ja johan teki hyvää! 45min tanssin 6,5kg käsivarsilla, oli vähän hellänä kädet sen jälkeen :D B) sit loppuaika oli vatsa- ja selkälihaksia ja venyttelyä. ens viikolla uudestaan :p
 
angel, ihana neiti juhlavermeissään! Korusta kysymys, luulisin että siinä on jokin "juttu", kerrotko?

Oikukas, kuulostaa ihanalta (ja rankalta!!) tuo bailatino, voi että ois kiva päästä itekin! =)

Eilen illalla iski melkoinen huono-äiti-syndrooma. Olin taas parin päivän aikana unohtanut juoda riittävästi, ja tästä syystä illalla, yöunille mennessä, tissit tuntui käteen tosi tyhjiltä. Tytyllä oli kuitenkin hurja nälkä, ja väsykin jo painoi. Tyhjistäkin tisseistä (tai tyhjältä TUNTUVISTA) kyllä tulee maitoa, kunhan malttaa ensin imeä ne takamaidot liikkeelle. Mutta neiti oli niin väsynyt, ja nälkäinenkin, ettei malttanut, huusi vain. Imaisi pari kertaa, ja kun ei mitään tullut, niin turhautuminen vain lisääntyi, ja huusi vain kovemmin. Koitin eri asennoissa, tarjosin tuttia, että jos ei olekaan nälkä, vaan väsy vain, ja tahtoisi jo päästä unille ja äiti sen kun tissiä vaan tyrkyttää. Mutta ei kelvannut tuttikaan, joten olin varma että nälkä on ja kova. Lypsin käsin että maitoa alkaisi nopeammin herumaan, ja tarjosin taas... mutta ei. Aikamme äherrettyämme tyttö huusi aivan hysteerisenä, ja minäkin jo itkin kun rinnat petti minut ja minä taas neidin... Huusin miehelle että lämmitä korviketta, ja tuttipullosta ruokin neidin sitten. Posken painoin poskea vasten, että sai ihokontaktiakin. Tunsin itseni niiiin huonoksi äidiksi, ja vaikka muita olen täälläkin lohdutellut että ei se maailma korvikkeen käyttöön kaadu, niin minulla se meinasi eilen illalla kyllä todellakin kaatua! Että vaikka olen muita lohdutellut, niin huomasin, että minulle imetys on todellakin elämää suurempi juttu, tunsin itseni tosi epäonnistuneeksi. No, voitte kuvitella että tänään olen sitten killittänyt vettä kuin pieni elukka, ettei tämä toistuisi. Kyllä minä sen kaksi kuukautta AINAKIN tahtoisin vielä omilla rinnoillani lasta ruokkia, vaikka kiinteää jo saakin.

Yöllä valvotti päänsärky... niska ja pää niin kipeät kuin vain voi olla; piti käydä yöllä särkylääkettä ottamassa ja kaurapussia lämmittämässä, että sain jatkettua nukkumista. Ja taaskin meinaa särky tuolla taustalla kummitella, ei vaan taida enää olla talossa yhtään kipulääkettä, pitää käydä apteekissa tänään. Tähän kurkkukipuun saanu nappailla niin paljon että varastot tyhjentyneet! :(

Jade, kyllä meillä esikoinen oli aina naama naurusta sikkarallaan kun hyppykiikkuun pääsi, eli kai se aika mieluisaa oli! =) Voi tietysti olla ettei siitä kaikki tykkää. Ja tuo taitaa muuten olla aika mielipiteet jakava kapine, siinähän kun on se vaara että vauva alkaa varpistaa, siis kun oppii kävelemään ni kävelee varpaillaan... siksi me ei esikoista pidettykään siinä ollenkaan enää sen jälkeen kun nousi itse tukea vasten seisomaan, että oppii koko jalkapohjaansa käyttämään eikä vain varpasillaan kulje.

En istuta Annikaa vielä sylissä, eihän sitä taida vielä saadakaan. Puoli-istuvassa asennossa on kyllä, eli jos istun sohvalla niin Annika on monesti sylissä niin että nojaa mahaani vasten. Tosin siitä pitää ite sitten päätä pungata pystyyn, joten... asento on sitten neidin omasta tahdosta ja oman jaksamisen mukaan pystympi kuin mitä minä ehdotan.

enne, yritä lohduttautua sillä ajatuksella, että vauva ei muista. Hällä on kurjaa juuri sillä hetkellä kun se tapahtuu, mutta hän ei muista sitä kauaa. Ja tarjoa vaikka heti toimenpiteen jälkeen rakkaalle parasta mitä äiti vain voi, eli rintaa ja paljon hymyjä, suukkoja ja rakkautta. Osoita, että kaikki on kuitenkin nyt aivan hyvin, vaikka äsken kovin kurjaa olikin. Jaksamista sinulle, täällä ollaan hengessä mukana! :hug:

Ippu :heart: Ansku 4kk
 
Moikka!!

Täällä olikin jo tullut juttua istuttamisesta. Itse nimittäin mietin ihan samaa, kun poika yrittää väkisin nousta sylissä istuma-asentoon. Pidän sitä sylissä sellaisessa puoli-istuvassa asennossa. Eilen olin iltapalaa syömässä poika sylissä, niin rupesi punkemaan itseään istumisasentoon (halusi katsoa tarkemmin maitopurkkia). Suuttui hirveesti kun en antanut olla istumisasennossa. Eli kova halu olisi myös meidän pikku miehellä päästä jo istumaan. :)

Voi kun minäkin pääsisin rullaluistelemaan, täällä vaan on koko viikon satanut vettä ja muutenkin ollut aamupäivisin hirveesti kaikkea menoa. Mies kun on iltavuorossa tämän viikon, niin illat olen sitten nalkissa kotona. Jos sitä viikonloppuna ilmat ylenis ja pääsis lenkkeilemään tai rullaluistelemaan.

Mulla olisi huomenna parturi aika. Meinasin leikkuuttaa kesätukan ja laittais vaaleita raitoja sekä jotain kivan värisiä piristysraitoja. Kasvatin odotusaikana pitempää tukkaa, sai sitten häihin kampauksen helpommin, mutta nyt jo kaipaan kesäksi lyhyttä tukkaa!!

Muumi82 ja Topi 3 kk 1 viikko
 
Märkää iltapäivää äidit ja vauvat. Tällaisella säällä oikein ärsyttää, mutta toisaalta tulee tehtyä sisähommia, mitä ei helteellä tuu tehtyä. Eikä hellettä koko aikaa jaksa. AInakin meidän neiti nukkuu tosi loistavasti kun vettä tulee saavista kaatamalla. Ei piittaa laisinkaan tuossa terassilla vaunuissa.

Mie tein taas viikon uroteon, kun siivosin. Mikä siitäkin hommasta tekee niin inhottavaa, kun lopputulos on kuitenkin se kiva juttu... Siisti koti on kuitenkin se mun juttu ja sekaisin olevat tavarat ärsyttää niin vietävästi.

Neiti nukkui niin hyvin päikkäreitä, että katsoin boxilta Wallanderia ja söin rauhassa. Tosin nälkä on aika usein, niin pitänee syödä aina silloin. Janokin yllättää melkoisen usein, joten lasi kädessä on parempi olla aika tiuhaan. Maitoa kyllä tulee kivasti, aina melkein ruikkii toisesta, siitä mistä ei imetä... Toki on niitä iltoja, jolloin tisut on kuin kuraläpät ja tuntuvat tyhjiltä.

Hupsis, hurahti tuossa hetkinen puhelimessa ja nälkäkin yllätti. Tosi terveellistä lihapiirakkaa söin, kun en jaksanut enää toista ruokaa alkaa kokkailemaan. By the way, teettekö/syöttekö lounaan ja päivällisen?? Joo ja ei. Joka toinen viikko teen molemmat, kun miehellä aamuvuoroa. JOka toinen viikko en, koska mies illassa ja päivällisaikaan oon yksin. Yleensä syön tähteitä. Tosin aamuviikollakin syödään tähteitä lounaalla. Riippuu tilanteesta. Silloin kun oon töissä, niin syön lounaan lasten kanssa. Sitä ihanaista kouluruokaa....

No, nyt taidan hipsiä ulos vaunulenkille, kun ei sada ja neitikin osoittaa väsymisen merkkejä. Palataan taas.

MIsupai ja pieni rakas Siiri
 
Hiljaista on... huhuu :wave:

Misupai, mä ihmettelin kans joskus aiemmin niitä viikkojen laskua. Oon nyt laskenut vaan suunnilleen, eli jos 19. päivä tulee 4 kk täyteen, niin viikko sitä ennen ollaan 3kk ja 3vkoa, eikös? :D
Hitto, mullakin on rullikset, mut en oo kauheen montaa kertaa niillä rullaillu! Ei oo menny oikein takaraivoon ne potkut, on kuitenkin niin erilaiset verrattuna meidän kaunoihin :/ (se tekis kyllä tooooosi hyvää ahterille....)
Toi Oikukkaan baby-bailatino kuulostaa kans tosi kivalta!! Meidän lähellä olevassa kuntokeskuksessa ois kans jotain vastaavia tunteja, oon vaan "vilkuillu" sinne suuntaan. :ashamed:
Sain sentään avattua sen pilates-paketin, mut en oo vielä "ehtinyt" työntää sitä dvd:tä koneeseen ---> kunto kasvaa kohisten :LOL:

Enne, hyvä kuulla, että kaikki on Leolla hyvin! :hug: niitä vauvan treenailuja ehtii myöhemminkin. Kyllä niistä jokainen oppii kääntyilemään ja kävelemään ennemmin tai myöhemmin. :heart:
Meilläkään ei muuten kääntyillä, eikä osoiteta edes mielenkiintoa koko hommaa kohtaan (mahallaan ei viihdy kovin pitkään vaikka pää sojottaakin hyvin ylöspäin), se seisominen olis pop ja sitten istuminen kans. Eli sylissä saa istua silleen hmm.."löysästi", mut kun pystympään vaan haluais. Vähän niinku Ippu kuvaili.

Hyppykiikku on meilläkin, saatiin ystäviltä. Ei olla vielä viritetty, laitetaan se tod.näk. tonne terdelle, kunhan kelit taas lämpenee. Tohon pihalle tulee iltapäivällä semmonen varjoisa kulma, mihin sen saa pergolan suojiin laitettua.

Ja nyt taas fudiksen pariin, öitä ja kauniita unia vaaveille ja mammoille :wave:

hexodus ja pojan pallero 3kk ja 3vkoa :heart:
 
Tervehdys! Enpä oo taas aikoihin kirjoitellu, joten kommentoimista olis vaikka kuinka, mutta tässä nyt muutamia:

kiitoskortit laitetaan, juuri tuossa liimailin kuvia kiinni korttipohjiin, sain muutamia ihania kuvia Loviisasta kastemekko päällä.

juhannus ollaan mun kotona E-Pohjanmaalla ja mennään ehkä Kauhavalle lentäjien juhannusta viettämään, se on sellainen perinteinen koko perheen juttu, itse oon viimeksi siellä ollu 4-vuotiaana... Miehen suvun mökki on Valkealassa, siellä vietetään paljon aikaa muuten, mutta nyt sattui kaverin häiden vuoksi tuo Pohjanmaan keikka juhannuksen tienoille, joten huomenna ollaan lähdös ja ollaan pari viikkoa.

Yhteistä taivalta 3,5 vuotta. Ja täytyy ilokseni todeta että vauva on kyllä lähentäny meitä! Mies on niin myyty Loviisasta, töistä kun tulee kotiin niin huomaa että sillä on ollu kova ikävä tyttöä. Kerran se on syntymän jälkeen käyny oluella ja sillonki tuli yhdeltätoista kotiin.

Lounas:mies tekee kerran päivässä lämpimän ruuan ja käy kaupassa, oon vissiin Loviisan syntymän jälkeen kerran tehny ruokaa... Mutta ettei nyt tulis ihan väärää kuvaa mun arjesta, niin täytyy sanoa että mies ei kyllä koskaan siivoa, ja on lisäksi kauhea sotkemaan... ;) Pyykkiä pesee joskus.

Hyppykiikku odottaa tytön kasvamista.

Enne:valtavasti voimia sulle ja Leolle! Tuntuu tosi riipaisevalta kun lukee teidän koettelumuksista!

Mutta oikein hyvät jussit kaikille! Mä en varmaan taas hetkeen kirjoittele kun ollaan siellä mun kotona ja mutsilla on ihan ylihidas nettiyhteys...

Taimi & Loviisa about 2,5 kk
 
Hiljaista tosiaan on |O

Ei munkaan pitänyt tänään konetta avata ollenkaan. Sitten päätinkin avata karkkipussin ja tulla käymään :D

Ipun ohjeella tein illalla juustomuffineita ja nam oli hyviä ;)
Niin ja vettä innostuin minäkin äsken juomaan. Ei kovin hyvä yötä vasten. Saan varmaan hypätä kokoajan vessassa.. Päivisin mulla ei oo enää jano niin usein läheskään kuin oli imetyksen alussa. Imetys on kyllä niiiiiiin tärkeää tällä hetkellä.
Mee Ippu uudestaan lääkäriin otattamaan kunnon näyte nielustasi. Sellainen minkä tuloksissa kestää kauemmin. Sillä saa kunnon varmuuden mahdollisesta tulehduksesta. varsinkin jos sulla on kuumettakin? Mulla on ollut sellainen tulehdus kurkussa, jota ne pikatestit ei näyttänyt. Lääkäri vaan sanoi, että menee itsestään ohi ajallaan. Kipu vaan jatkui ja koveni. Sitten vasta otettiin se kunnon nielunäyte. Ja oli kuin olikin antibiootin tarvitsema pöpö siellä. Tän muistan siksi niin hyvin, kun olin kipeänä vielä vähän sinä viikonloppuna, kun karattiin silloin joskus pienelle matkalle, jossa mentiin kihloihin.. Voi sitä aikaa :heart: =)

Meidän kaveriperheen pikkusella on hyppykiikku. Täytyy kokeilla sitä Juliuksella sitten vähän päästä. Uskoisin, että aika iloisia ilmeitä saa aikaseksi täälläkin =)

Viikkojen laskua olen minäkin miettinyt. Samanlailla oon niitä laskenut kuin Hexodus. Yleensä oon kertonut iän vaan 3kk tai 3,5kk. Esikoisen aikaan tiesin aina ihan tarkasti päiviä myöden raskausviikot ja vauvan iän. Nyt suurinpiirtein :ashamed:

Meillä lapset syö tietenkin joka päivä lounaan ja päivällisen. Itse ruoat tehdään pääosin, välillä käydään jossain syömässä. Mies syö kerran päivässä lämpimän aterian. Mä syön aina lounaan, mutta nyt imetysaikana syön usein myös päivällisen. Nälkä on usein! Jos en syö päivällisellä ateriaa, niin aika tuhti välipala pitää kuitenkin olla.

Meillä on tänään ekaa kertaa vähän enemmän kitisty ja kerran myös itki niin, ettei ihan heti rauhoittunut syliin. Kakka on Rotateqin takia ollut ummella. Paukkuja vaan tulee. Nyt on just viikko kulunut rokotteen saannista. Tälläistä voi siis olla. Hyvin on pikkuinen kuitenkin saanut nukuttua. Päiväunilta vaan on heränny itkien.
Misupai: Eikös Siirilläkin ollut tällästa? Kauan kesti suunnilleen, muistatko vielä?
Oudolta tuntuu! Meillä ei paljon oo itku kuulunut, välillä menee päiviä ettei juurikaan edes kitinää kuulu.

Oikukkaan ja Leevin harrastus kuulostaa kivalta ja raskaalta :D Oliskohan täälläkin jotain tommosta..

Jade ja Julius 3kk 1 tai 2 vkoa :heart:
 
Täällä on ihan maailman paskin päivä. Alkoi jo eilen illalla, ja tuntuu jatkuvan vielä.. Tuntuu että kaikki maaliman murheet on minun harteilla, vaikkei tässä mitään isompia murheita ees ole, siis mitään konkreettisia asioita. Tuntuu vaan elämä ja eläminen ylipäätään olevan ku tervan juontia, tai ku uis tervajoessa vastavirtaan... Tuntuu että ei oo ketään Oikeita Ystäviä, joiden kanssa puhua, tuntuu että ei ole mitään muuta elämää ku tämä mitä on tässä neljän seinän sisällä, tuntuu että pää hajoaa. Ei jaksais huolehtia mistään, haluttais että joku huolehtis vaan minusta. Itkettää ja mieli on ihan musta, ja se tuntuu tosi tyhmältä, kun ulkoisesti kaikki on niin hyvin. Lapset on terveitä ja on oma koti ja ukkokulta ja jääkaapissa ruokaa jne. Vaan kun ei silti tunnu oikein mikään olevan hyvin.
Ihan kadena luen täältä miten äidit uskaltaa liikkua vauvojen kanssa vaikka missä, jopa matkustella. Minä en hirviäisi lähteä vauvan kanssa mihinkään. Miehen ekalla kesälomaviikolla on meininki käydä eteläsuomessa esikon kummien luona, ja sekin jo hirvittää että mitä siitä tulee... ja tosi tyhmää sekin, sillä tyty on kuitenkin niin helppo. Tai eihän sitä tiiä millainen on muualla ku kotona, mutta noin pääpiirteittäin. Ja siis ylipäätään kotoa lähteminen tuntuu niin ylivoimaisen vaikealta kahden kanssa; älytön pakkautuminen autoon ja vaunujen raahaaminen ja se järjetön tavaramäärä... ei jaksa, ei huvita! Vaikka varmasti juuri se lähteminen auttaisi kovasti ja kohentaisi mielialaa hurjasti. Mutta kun yksinkertainen kauppareissukin tavarataloon ruokaostoksille tuntuu pieneltä maailmanympärysmatkalta, noin voimainkoetukseltaan. Tuntuu helpommalta jäädä vain kotiin..
Toisaalta ootan vaan hurjasti imetyksen loppumista, että siihen liittyvä hormonitoiminta loppuisi ja saisin olla taas "oma itseni", ja toisaalta että voisin sitten aloittaa mielialalääkityksen kun sitä taitaa tämä minun bluesini jo lopultakin tarvita.. Mutta toisaalta, haluaisin imettää vielä hyvän tovin, sillä kun kerta mokasin jo raskauden, niin en haluaisi mokata imetystäkin.
Jep, tällaista masentavaa tekstiä tällä kertaa.. :ashamed:
 
Suuri voima :hug: sulle sinne! Onpa ikävää kunnet pysty nauttiin olostasi. Eikö sielläpäin ole keskosten vanhemmille mitäään kerhoa missä voisit jutella sellaisten kanssa jotka ovat käyneet läpi samoja asioita kuin te? Meidän äiti on täällä mukana MLL:n keskoskerhon toiminnassa, mikälie sihteeri siellä, hänhän on keskolassa töissä, pitää työkseen osastonäyttöpolia missä keskoset käyvät kotiutumisensa jälkeen kontrolleissa. Mä oon kanssa ollu tyttöjen kanssa aina välillä siellä keskoskerhossa mukana jos on ollu jotain erikoista ohjelmaa esimerkiksi. Käypä tuolla kattoos :
http://www.kevyt.net/ (ellet jo olekin käynyt) Siellä on mun mielestä kivasti juttua keskosten vanhemmille. Mut sun tarvii Ippu muistaa ettet todellakaan oo raskauttas mokannu vaikka Annika syntyikin ennenaikaisesti! Sellaisille asioille ei kukaan voi mitään!!!

Tosta hyppykiikusta ootte kovasti jutelleet, mä oon ollu ihan siinä uskossa et se ei oo kovin suositeltava vempain, näin oon kuullu ihan terveydenhoitoalan ammattilaisilta. Eli meillä ei sellasta ole eikä tule. Kävelytuoli odottaa Linaa, sitten kun oppii istuun ja jalat ylettää maahan ni saa sen kanssa liikkua pitkin kämppää.

Olin eilen sitten Raision Ikean avajaisissakin, ihmeen vähän siellä oli loppujen lopuksi ruuhkaa, ihan hyvin pääsi liikkuun. Vaipparoskikseksi ostin sellasen luonnonvalkoisen tynnyrin missä kansi, sit yhden vauvojen päiväpeiton Linalle lattia-aluseksi ja ison virtahepopehmolelun imetystyynyksi. Ja sit jotain pientä sälää. Onhan se kiva että se on nyt tossa ihan vieressä, voi jotain pientä käydä aina välillä ostaas.

Mut nyt Lina alkaa hermostuun tuolla lattialla, pitää mennä! Taidetaan lähteä kahville.

Ninni ja Lina 11 viikkoa
 
Huomenta!

Niinku Ninnikin me oltiin myös eilen Ikean avajaisissa. sain mieheni puhuttuu sinne ympäri (kun ei olis millän halunu,ahdistuu) mutta kaikkien yllätykseksi vaikka parkkipaikat oli täynnä autoja niin sisällä pääsi hienosti liikkumaan ilman mitään ruuhkaa ja kassoillakin oli pienet jonot. Me ei itseasissa ostettu sieltä yhtikäs mitään, pehmikset syötiin. Päätettiin jo sinne mentäessä et käydään vaan ihmetteleen kun ei kerta mitään akuuttia tarvita! lasten huoneen sisustuksen aika tulee sitten Nellan muuttaessa sinne nukkumaan =)

Ippu kyselit Nellan kaulakorusta. Juu, se on mun siskolta, Nellan kummitädiltä kaste lahjaksi saatu enkelikoru jossa vaaleanpunainen timantti. Äärettömän kaunis, se oli hänellä juhlissa kaulassa, mut jää kiinni läskipoimuihin joten parempi varmaan pitää enemmän sitten isompana. =)

Mites te ootte suhtautunu noihin rintaraivareihin? Meillä ne nykyään alkaa iltasella ja saattaa huutaa tissi suussa minuuttejakin täyttä raivoo ennenku yhtäkkii nappaa tissiin kiinni ja alkaa syödä. se on todella rasittavaa...
Sitten toinen mikä liittyy noihin iltahulinoihin on se että tähän asti hän on kiltisti viimeisen tissin jälkeen viety omaan sänkyyn ja hän on nukahtanut sinne itsekseen. pientä itkuu saattanut olla ku tutti tippuu mut sinne on jäänyt... Nyt tämän viikon aikana se saa mielettömän huutokohtauksen sängyssä jolloin pakko ottaa syliin, nyt muutamana iltana ei ole tahtonut malttaa nukahtaa syliinkään, vaan huutaa ihan raivona, välillä silmät ummessa lutkuttaa hiljaa tuttii ja taas alkaa huuto... En jaksais yhdistää tätä mihinkään mahavaivoihinkaan koska alkaa aina samalla tavoin nukkumaan mentäessä. Sitten ku nukahtaa nukkuu 8h pätkän putkeen ja syö. Tälläkin hetkellä on vielä yö unilla eli vetäny 13h kohta jo unta =) Onko kellää neuvoja, et mitä tuo vois olla? vaiko onko väsymys menny vaan niin "yli" ettei sit tahdo malttaa nukahtaa... Tekee olon tosi avuttomaksi, toinen vaan huutaa ja nukkua pitäis. =(

Eilen alkoi muuten kuusiosainen ohjelma ruotsin kanavalta (olisko se sitten ruotsin 1, tekstitys suomeksi) nimeltä KÄTILÖ. kertoo Norjalaisesta sairaalasta ja kätilön työstä. Me miehen kans kattiin se illalla ja molemmilla kyyneleet valui synnyttämistä katsoessa. Olipa siinä monenlaista koskettavaa tarinaa muutenkin. Esim. seurataan äitin tarinaa joka vkolla 15 on menettänyt jo lapsivedet ja sen täytyy hiiren hiljaa maata sängyssä ja elää päivä kerrallaan. (hänelle tapahtunut sama kaks kertaa aiemminkin ja molemmat syntyneet kuolleina n.20vkolla) Minusta hirveän kiinnostavan tuntuinen, ihana ohjelma =))

Ninni mitä Lina painoi 2kk neuvolassa, entä pituus?

Mites muiden nelikiloisten vauvelit painoi 2kk ikäisenä, olis kiva vähän verrata muiden saman painoisena syntyneiden painokehitystä. Meillä ku painoa jo 6120g =)

Nyt jatkamaan aamupuuhia ja odotteleen että Tirriäinen heräisi :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Minä ja Nella 2kk 1pv
 
Olen käynyt täällä lueskelemassa muiden kuulumisia ja nyt itselläkin aikaa kirjoitella vihdoin.Meillä ristiäiset pidetty ja nimeksi annettiin Heta Loviisa.

Angelsaat olla tyytyväinen kun Nella kasvaa noin hienosti,meillä Heta syntyessään 4840g ja 2kk neuvolassa 5755g.Oon ihan hermona tytön painosta ku maitoa kyllä tarjotaan,mutta syö aika harvakseltaan..alusta asti annettu tissin lisäksi pullosta korviketta,mutta nyt pelkään jo imetyksen puolesta ku meilläkin niitä tissiraivareita on ettei rupea imemään ollenkaan ja imettää kuitenkin haluaisin..nyt tuntuu että maidon tuotanto ruvennu jo vähenemään,pitänee vaan tarjota tissiä tiuhempaan,nyt on tullu ehkä turhan helposti turvauduttua pulloon ku tyttö karjuu ihan jäykkänä raivosta..mutta sitte haluaa että saa ruokaa riittävästi että paino nousis ja turvaudun lopuksi pulloon.Yöllä syö pelkkää tissiä ja luin jostain että väsyneenä vauvan saa päivälläkin huijattua tissiä imemään ja välillä tämä toimiikin meillä (välillä taas saa raivarit ku haluaakin nukkua ja tyhmä äiti tunkee vaan tissille)että huono äiti syndroomaa liikkeellä täälläkin,voi itku!

Onneksi meillä on oltu terveenä ja Heta kehittynyt.Aivan ihana katsoa ku vauva touhuaa jumppamatolla ja yrittää naureskella,kauheana jotain selvittää.Tyytyväisen oloinen neiti on että eipä taida nälkää nähdä vaikka neuvolan käyrät näyttää alaspäin ja terkkari hösöttää että lisää ruokaa..ku ei syö enempää niin ei syö!

Meilläkin yrittää jo istumaan ja istuukin paljon pystymmässä kuin äitinä haluaisin,mutta ku on niin jämerä tyttö (kannatteli jo syntyessä päätä) niin on annettu omien halujen mukaan kökötellä sylissäkin istuskelemassa kun kerran ilmiselvästi nauttii.

Että tämmöistä tänne..kauhistus nyt on perjantai 13.päivä toivottavasti kaikilla kuitenkin pyyhkii ihan hyvin!
TV:äippä ja Heta 2,5kk
 
Tänään oli Mikaelin 3kk neuvola.

Paino 7695g (6700g)
Pituus 66,6cm (62,7cm)
Päänympärys 43cm (41cm)

Suluissa viime neuvolan mitat.

+ Jäntevä poika. On mukavasti katsekontaktissa, jokeltelee vastavuoroisesti.
Hymyjä on paljon!
Suu, silmät, napa, iho siistit.


Tänään oli ensimmäinen rokotus, vähän pikkuinen itki pistovaiheessa mutta rauhoittui melkein samantien. Varulta haettiin suppoja jos nostaa kuumetta, terkkari sano että on aika harvinaista nykyään ne oireilut. Mutta sen näkee tässä päivän mittaan että tuleeko mitään.
Nyt mussukka nukkuu tuolla, simahti kun neuvolasta lähettiin=)

Kohta ollaan lähössä minun porukoitten luo viikonlopuks, ukko menee isän kaveriks tekemään ulkosaunaa loppuun et pääsis juhannuksena jo saunomaan=)
Huomenna piti olla kavereitten polttarit mut ne peru häät niin niitä ei tule.
Tänään ehkä lähden parilla käymään kaverin kans, äiti aiko Miksua kahtoo.
Nyt kyllä tuntuu että ei jaksas lähtee mihinkään kun väsyttää ja sit ku pikku ressukalla oli se rokotus nii ei malttas olla sen luota pois..ikävä jo ku aatteleeki!

Hyvät viikonloput kaikille! =)

Heidi ja Mikael 3kk
:heart:
 
Täällä aika lailla samaa meninkiä ku Ipulla...
Ei vaan toimi mikään ja joka aamu on vaan entistä väsyneempi olo ihan kaikkeen. Vituttaa ja masentaa ja vituttaa että on koko ajan näin maassa... Esikoisen kanssa menee hermot koko ajan ku se keksii vaan entistä kauheempia tihutöitä ja vauva vaan kitisee ja huutaa enkä tiiä mikä taas mättää. Varmaan äidin mieliala tarttuu ja sehän se vasta tätä mieltä kohottaa ku tietää että mitä pahemmalla päällä minä oon niin sitä pahemmalla päällä nuo on...
Miehestä ei vieläkään mitään apua. Tänään lähtee kaverinsa mökille ryyppäämään eikä mulla oo asiaan mitään sanomista... Menee omalla autolla ja tulee joskus huomenna eli onpa taas kiva viikonloppu tiedossa. Onneksi lähtee sinne Viroon viikon päästä niin eipä tarvi tapella vähään aikaan.
Eilen kävin ostamassa hääpuvun, mutta enpä osaa näköjään edes siitä iloita.

Magneettikuvassa oli löytyny 30 plakkimuodostumaa ja vielä 8 semmosta jotka on tullu viimeisen 3 kk aikana eli tauti on tehny jo aika lailla tuhojaan ja on tälläkin hetkellä aktiivinen. Että kivat siltäkin suunnalta. Ens kuussa alotetaan sitten lääkkeet ja toivotaan että auttaa eikä tuu kovin pahoja sivuvaikutuksia...
Siellä lääkärissä en osannu reagoida uutisiin oikein mitenkään, mutta nyt alkaa tuntumaan siltä että ei enää jaksa. Kaikki kaatuu niskaan ja tosiaan on ku uis tervassa.

No joo, mutta taidan lähtä viemään näitä päikkäreille ja meen itekki.

Pimmi huonolla tuulella
 
Ippu :hug:

Nythän on niin, että sun kroppas EI ole pettänyt sua millään lailla!!!!
Pystyt raskautumaan luomusti, eikö? Raskaus meni loppuun asti onnellisesti, eikö? Ansku on pysynyt kohdun turvissa riittävän kauan ja on syntynyt alateitse, eikö? Olet imettänyt tänne asti hienosti, eikö?
Anteeksi, jos kuulostan "tylyltä" tai jotain, se ei ole tarkoitukseni vaan vähän tuoda perspektiiviä asiaan.
Olen pitänyt noi lapsen menettämiseen liittyvät asiat pitkälti toisilla palstoilla, mutta kun lapsi esim. kuolee kohtuun tai heti syntymän jälkeen, niin silloin sitä vasta kokeekin kroppansa pettäneen. Ja vielä valitettavan monella on hoitoja takana, niin siinäpä sitä sitten ollaankin ihmeissään kropan kanssa.

Oikeesti, sulla on asiat hyvin!! :hug:
Mä kun odotin esikoistamme, kuvittelin kaiken menevän mahdollisimman luomusti.. Jeppa jee. Hätäsektiohan siitä tuli ja ilman sitä ja lääkäreitä ja lääketiedettä olisin varmaan ammoisina aikana itsekin kuollut.
Siihen loppui mun pähkäilyt luomuiluista... siksipä tässä raskaudessa otinkin heti sen kannan, että kunhan lapsi elävänä saadaan ulos, niin ei tavalla väliä. En siis tule ikinä kokemaan esim. alatiesynnytystä.
Imetin osittain peräti kuukauden. Olen onnellinen siitä ajasta, että olen senkin saanut kokea.
Poitsu viimeksi äsken hymyili ja naureskeli sylissäni imiessään sitä naminami-maitoa pullosta, joten en koe olevani huono äiti, vaikken enää imetäkään. :heart:

Jos sulla on tunne, että tarviit lääkitystä, niin neuvoisin kyllä harkitsemaan sitä. Ansku varmasti osaa arvostaa sitä pullomaitoa ihan yhtä lailla. Saisit itsellesi paremman mielen ja sitä kautta voisit hyväksyä imetyksen loppumisenkin paremmin ja myöhemmin jopa olemaan tyytyväinen, että näinkin pitkälle pääsitte.
Tänne asti pääseminen ON oikeesti hyvä suoritus ja nostan sulle hattua siitä! :flower:

Ja tosiaan olen pahoillani, jos mitenkään loukkasin sua! Ei ole tarkoitus mitenkään vähätellä sun oloas vaan ihan vaan tuoda toinenkin näkökulma asiaan. Ja todella toivon, että mielesi piristyy, kun tää kuitenkin on niin ainutkertaista aikaa kun nää tyypit näin pieniä on :heart:


Pimmille kans haleja :hug:

Voi kun voisin tuoda vähän aurinkoa päiviinne :|
 
Hexodus, et loukannut!! Ollenkaan!! Hyvää näkökantaa vain annoit. Jotain tuollaista topakkaa otetta minä tarvitsinkin, plus ehkä muutaman aidon lämpimän halauksen tähän fiilikseeni.
Raskaushan tosin ei mennyt loppuun asti... ja luulen että siitä syytän itseäni vieläkin. En pystynyt pitämään vauvaa sisälläni niin kauan kuin "olisi pitänyt". Ja siksi tarkkailen herkeämättä Annikan kehittymistä, että tapahtuvatko asiat tarpeeksi nopeasti, vai onko keskosuus jättänyt jälkiä. Koska se vasta olisikin minun vikani, jos Annika ei kehittyisi tarpeeksi nopeasti! Joskin näyttää siltä että näin ei ole, päinvastoin tyttö on kehittynyt hienosti siihen nähden, että syntyi keskosena.
Imetys on onnistunut tähän asti joo hienosti, mutta olin jotenkin haaveillut imettäväni tätä vauvaani pidempään kuin esikoista (puoli vuotta), ja nyt tyttö ei ole kuin vasta 4kk ja minä jo narisen asiasta! :'( Ja ihan taloudellisestikin imetyksen jatkaminen olisi kannattavaa, sillä korvike on kallista, ja nytkin rahasta on jo vähän tiukkaa. Itelleni tuli tänään vanhempainpäivärahat, ja kun maksoin asuntolainan lyhennyksen, vastike-puolikkaani, puhelinlaskun ja oman vakuutusmaksuni, käteen jäi 22 euroa! :eek: Eli ihan tämmönen käytännönki puoli tässä imetyksen jatkamisessa ois, taikka paine siihen että sitä pitäis jatkaa. Tai ehkä asia joka vaan pahentaa koko hommaa, ku tuntuu että tuonKIN takia sitä PITÄIS jatkaa, ja sit on entistä pakkopullasempaa. Ja tietysti suvun paine vielä lisäksi... isosisko imetti toista lastaan vuoden ikäiseksi, ja kun minä sit lopetin esikon imetyksen puolen vuoden iässä, ni äiti oli kärppänä kysymässä että miksi-miksi-miksi et enää... ni mitäs se nyt sanois jos jo nelikuisena lopettaisin?! :eek:

Huoh.


Ja pimmille taatusti ymmärtäväiset :hug: halaukset täältä! Ei kuulosta helpolta sullakaan! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Hexodus, et loukannut!! Ollenkaan!! Hyvää näkökantaa vain annoit.
Hyvä juttu Ippu, sitä toivoinkin :hug:


Mä oon jäävi kommentoimaan mitään sukulaisista, kun aika harvan kanssa oon välilöissä :LOL:
Mut mulle rakas Mummi, poitsun isomummi siis, muistaa kysyä _joka_ puhelun aikana, että vieläkö imetän :D hällä 'pikkasen' pätkii toi muisti... ja joka kertaa vastaan, että en enää :saint:

Mut sit vielä vakavasti puhuen, mitä noita imetyksen kesto -juttuja lukee, niin hirveestihän ne vaihtelee lasten kesken. Eikö tälläkin listalla ole kaikilla erilaisia kokemuksia lasten kesken? Että ei voi aina pitää samaa linjaa, kun on aiemmin ollut vaan esim. kolmesta lapsesta jokaisella voi olla eripituinen imetysaika takana.

Rahasta, prkl, että menee hermo kun joutuu toisten duuneja tekemään!!!!
Firma, jonka kautta meillä on tietoliikenneyhteydet laskutti just alkuvuodesta saakka, vaikka ollaan maksettu saadut laskut huhtikuun loppuun asti. Laskutettavan kauden piti olla siis touko-kesäkuu. Mulla palaa hihat aina, kun joudun soittelemaan perään, että kattokaas nyt uudestaan mitä olette veloittamassa. Ja soittivatkin justiinsa, että uusi korjattu lasku lähtee tänään postiin. Jep.
Pitäis alkaa veloittamaan aina puhelumaksut, kun joutuu soittelemaan perään. (Mun pinna ei kestäny sähköpostin lähettämistä, kun asia piti korjata heti :LOL: )

Mut nyt palleroo viihdyttämään :wave:
 
Perjantai 13.päivä tosiaankin..mulla alkoi jo menkat ja tyttö oppi pyörähtelemään selältä vatsalle,nyt sitä ei enää jätetäkään mihin sattuu..Tilaamani juhlapuku kaason tehtäviin saapui eikä ollut lainkaan sellainen kuin piti,sopii sentään päälle ja pakko se laittaa ku ei muuta ehi enää hommata.No pieniä on nämä meikäläisen murheet tässä maailmankaikkeudessa.
Eniten pännii ne menkat....
Hetuliinin 2,5kk mamma
 
Tulinpas tänne kirjottelemaan pitkästä aikaa.. Muistaakohan enään kukaan meitä :ashamed:
Kiitos Ipulle kun jaksat meille sivuja väkertää.
Meillä tyttö sai huhtikuussa nimen Enni Helga Katariina. Ristiäiset meni hyvin ja kaikki oli nimeen tyytyväisiä.
On ollu muka niin kovasti kaikkea tekemistä ettei oo ehtiny tänne kirjotteleen. En ehtiny kaikkia teidän juttuja lukemaan mut jotain juttuja pisti silmään.
Juhannuksena mennään mökille Kuusamoon. Ei ollakkaan pitkään aikaan käyty mökillä. Vielä en tiiä mennäänkö omalla porukalla vai lähteekö miehen vanhemmat mukaan.
Yhteiselosta niin ollaan oltu 5,5 vuotta yhdessä ja ens kuussa 3 vuotta naimisissa.

Arki meillä sujuu melko hyvin. Enni nukkuu yöllä kohtuu hyvin, välillä mennään yhdellä syönnillä mut välillä saatetaan syödä neljäki kertaa. Päivälläki Enni saattaa nukkua 5 tunnin päikkäreitä ulkona, sisällä huonommin. Kovasti ois menossa isosiskon perään mutta ku ei vielä ole kroppa hallinnassa. Kovasti jo porisee kaikille ja hymyjä satelee koko ajan. Pari kertaa on pitäny ihan ääneen nauraa. 3kk neuvolassakinon käyty: paino 6015g ja pituus 61,2cm. Normaalin rokotuksen sai ja ollaan otettu rota-rokote.

Mut nyt isompi neiti heräs niin pitää lähtä katteleen tuonne.

Maria ja Enni 3kk
 
Ihan ekaks Ipulle haleja koritolkulla!!! Ihan tosissaan olet loistava äiti, etkä tapahtuneille asioille mitään ole voinut. Annika on teidän kultamuru ja varmasti kehittyy upeasti keskosuudesta huolimatta. Äläkä anna arvoa toisten ajatuksille imetyksestä, sillä luonto antaa maitoa niin pitkään, kuin se teidän kohdallanne katsotaan "tarpeelliseksi", toivottavasti mahdollisimman pitkään. Se kysymys "tuleeko maitoa/imetätkö) on aika rassaavaa ja varsinkin tuo vanhempi sukupolvi sitä tekee. Kuten Hexodus jo aiemmin tuolla laittoikin, on maailman upein juttu, että olette saaneet Annikan luomusti ja hengissä tähän maailmaan!!! Nyt vain nauttimaan elosta ja olosta. Eläkä ota stressiä, jos muut matkustelee ja liikkuu vauvojen kanssa. KAikki ollaan niin erilaisia ja toisille toiset asiat vaatii enemmän ponnisteluja kuin toisille, eikä sille mitään voi. :hug: :hug:

Pimmille kanssa jaksuja ärsyttävän ukkelin ja sen sairauden kanssa. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin ja sun ukkoskin tajuaa, että perheessänne on muitakin kuin hän. Musta sä voisit ottaa ukkelin kunnon puhutteluun ja käytte asiat selviksi, voisi puhdistaa ilmaa ennen sitä miehen reissua ja voisi hän oikeasti joutua ajattelemaan.

Jade: meillä Rotarixi aiheutti itkuraivareita ja ummetusta noin kaks viikkoa rokotteen saamispäivästä eteenpäin. Meilläkin neiti itkee tai kiukuttelee tosi vähän muuten. Nyt on juhlittu, kun neiti kakkaa ilman avustusta ja useamman kerran viikossa. JEE!!!

MAntsukalle osanottoa, mulla kans yhdet kuukausiset tullut. Okei, sen myötä elimistö osoittaa toimivansa normaalisti. En kyllä todella odottanut näin pian, kun vielä täysimetän... Oisivat saaneet pysyä pois sinne asti, jos niitä joskus tarvitaan.

Nyt pisuvaipan poistoon! Mukavaa 13. päivää mameille, otetaan rennosti vaikka vartalo on löysä ja vaaka näyttää liikaa...

MIsupai ja Siiri 3 kk 3 vkoa
 

Yhteistyössä