MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

Jee, mulla on "kesäloma"! Mies lähti viikoks reissuun, isompi poika ja koira mökille ja me jäätiin ihmepojan kanssa kotimiehiks.
Oudon hiljasta kun vaan yksi lapsi talossa ja sekin nukkuu :D .

Ipulle hali :hug: . Ja oikeesti ovesta vaan pihalle ja reissuun. Lähteminen on tuskasta kyllä, mutta tekee todella hyvää.

Kropasta, aivan järkyttävää pullataikinaa on mulla maha ja käsivarret on ällöt myös. Eli oon ihan tyytyväinen kun ei oo hellettä. Vaikka tästä tokasta vauvasta tuli kiloja pari vähemmän kun ekasta, niin palautuminen on superpaljon hitaampaa.
Onneks on vaaka rikki, niin ei pääse katsomaan totuutta.

Sinkkuelämää-leffa on nähty, olipas kiva käydä leffassa. Se olikin eka "iltaloma" sitten vauvan syntymän. Oikein virkistynyt olo tuli kun sai katsoa tommosta tyttöjen hömppää ja juoruta kaverin kanssa. Ei ees väsyttänyt seuraavana aamuna vaikka leffa kesti melkein puoleenyöhön.
Yhdessäolosta: me ollaan tämmönen "puppy love"-pari, eli ollaan oltu yhdessä kuustoistakesäsestä. Siis lasketaas, syksyllä 15 vuotta, ohhoh. Ja naimisissa ens kuussa yhdeksän vuotta. Järkyttävää!

Jeps, nyt täytyy taas rientää, vaunut kiljuvat.
 
Ipulle paljon jaksamisia...Hexodus kirjoitti tuossa aiemmin tosi osuvasti, olen samaa mieltä!

Ja Pimmille kanssa tsemppiä ja nyt käsket sen ukkos ottaa itseään niskasta kiinni!

Kiva, että muutkin palstalaiset ovat aktivoituneet ja kertoneet kuulumisistaan.

Täällä ei kummempia. Neuvolassa kaikki hyvin, mutta rotarix sai aikaan itkuraivareita, ja niitä ollaan täällä nyt yritetty lieventää kanniskelemalla ja hyssyttelemällä. Ummetustakin näköjään ilmassa...

Hauskaa viikonloppua!!
funny + pikkumies
 
Angel olin Linan kanssa neuvolassa keskiviikkona, jolloin hän melkeen 11 viikkoa ja painoa oli 5545g ja pituutta 62cm, pipo 40 tai 40,5cm, en nyt muista. Pitkä ja siro tyttö meidän "jättivauvasta" on tullut. Toi pituus tais kyl tulla yläkanttiin kun oli sijainen eikä mun mielestä laittanu Linaa oikeen kunnolla siihen mittauspöydälle... Mutta siro hän on, mutta ei mikään laiheliini. Ja imetän edelleen pelkästään kun en oo vieläkään saanu neitiä pullosta syömään. Kaikki mahdolliset tutit on pulloissa testattu, ei vaan huoli. Lähinnä velliä oisin hänelle pian halunnu alkaa antaa iltaisin, mut syököön tissiä kun kerran maistuu.
Tissiraivareita ei oo täällä harrastettu, ehkä kerran pari on jotain sen tapaista kiukkua ollu, mutta niistä on jo aikaa.

Ostettiin tänään muuten matkarattaat Linalle, PegPéregot, sellaset ihanat vaaleenpuna-harmaat. Ja sit niihin sellanen kuljetuslaukku, hyvä laittaa ne sinne esim. lentokoneella matkustettaessa. Onko kellään kokemusta siitä merkistä? Pitäis olla laadukkaat ja kestävät. Niissä on muuten kätevät sisarlauta vakiona, kestää 20kg:n painoisen sisaruksen, eli meiän molemmat tytöt menis vielä siinä jollei jossain kumman tapauksessa jaksais jossain kävellä.

Imetyksestä esikoista imetin noin 3kk, keskimmäistä vaan 3vkoa ja nyt koitan imettää mahdollisimman kauan. Enkä oo kokenu itseäni huonoksi äidiksi vaikken oo kauheen kauaa imettänykään noita isompia.

Vauvan kanssa liikkumisesta sen verran et me ollaan kovia liikkumaan paikasta toiseen, ite en oo koskaan aristellu lähteä vauvan kanssa mihinkään, päinvastoin, mulle tulis ahdistunu olo jos pysyteltäis vaan kotona. Me mietittiin aikasemmin jos oltais lähetty nyt heinäkuussa johonkin etelään, mut päätettiin nyt siirtää matkaa talveen kun Lina on kuitenkin vielä niin kiinni mussa ni en haluais viettää viikkoa hänen kanssaan hotellihuoneessa imettämässä. (Vaikka imetänkin melkein missä vaan ni en mä viittis uima-altaalla olla koko ajan meijerit esillä) Thaimaahan mies taas haluis mut mä oon sanonu et sinne vasta vähän myöhemmin, en jaksais niin pitkää lentoa Linan kanssa. Ni ollaan varmaan sit Kanarialle menossa, aateltiin varata matka tässä näin joku päivä.

Juhannuksen viettoon lähetään jo keskiviikkona. Omalle mökille mennään ja viikko meinataan olla. Mun kyllä tarvii varmaan ajaa Linan kanssa kaupunkiin joku päivä pyykkiä peseen, mut ei haittaa kun meiltä mökille kestää ajaa vaan reilu puol tuntia. Mies alkaa rakentaa sinne sellasta terassiani hommia tulee oleen. Saa nähdä pystynkö mä yhtään auttaan, riippuu miten neiti viihtyy siellä. Uimaan ois kiva mennä, saa nähdä tarkennunko. Krapulassa oon aina tykänny pulahtaa järveen, mut nyt ei tuu sellasta ongelmaa oleen, aika kuiva juhannus taitaa mulla olla tiedossa. Sit onkin suunnilleen vuosi aikaa kun meidän pikkuinen sai alkunsa, kauhee miten äkkiä aika menee!!!

Ai niin, Pimmille piti antaa kanssa :hug: .

Hiukset on Linalla edelleen vahvasti päässä, on vaan paksuuntunu ja vahvistunu koko ajan, saisinpa tehtyä hänelle jo pienet saparotkin mut en oo vielä viitsiny. Missään ei saada "rauhassa" kulkea kun on aina joku ihastelemassa ja hiplaamassa neidin hiuksia. Eilenkin siellä Ikeassa varmaan joka toinen ihminen kommentoi hänen hiuksiaan. Pitäis varmaan kulkea myssy päässä =)

Mut nyt tais tulla niin pitkä tarina ettei kukaan jaksa lukea, saati kommentoida :ashamed:
Odottelen et Lina herää päikkäreiltään (nukkunu jo 2 tuntia) ja sit tarvii käydä vielä kaupassa.

Ihanaa viikonloppua ja positiivista mieltä kaikille!

Ninni ja Lina 11 vkoa
 
Ipulle ja Pimmille iso voima :hug: .

Nyt on kampaajalla käyty ja uusi kesätukka koristaa päätä.

Sain tänään vihdoin ja viimein tilattua hää ja ristiäiskuvat. Vaivaiset 300 kpl. Toivottavasti
edes murto-osa olisi kunnollisia. Tilasin extrafilmiltä, kun niiltä tuli sellainen tarjous lappunen että saa kuvat cd:lle ilmaiseksi. En ole ennen tilannut kyseisestä firmasta, joten en tiedä minkä laatuisia niiden kuvat ovat.

Kiitoskortit meinasin myös tilata tuolta samasta paikasta, mutta täytyy ensin katsoa minkalaisia ne kuvat on. Tai lähinne se kuva mistä meinasin kortit tilata. Kun ei muistettu/tajuttu juhlapäivänä koko kiitoskortti juttua, niin meillä ei ole sellaista "sommiteltua" perhepotrettia joten valitsin omista kuvista vähiten epäonnistuneen siihen.

Hyppykiikku odottaa siskon luona (lainassa) pojan kasvamista. Tosin ei käytetty sitä hirveesti tytön kanssa, joten voi jäädä tämänkin kanssa aika vähälle.

Syömisestä, niin syön vähintään yhden lämpimän aterin päivässä välillä jopa kaksi. Mutta jos on syönyt huonosti, niin sen kyllä huomaa. Illalla tissit on kuin kaksi ajokoiran luppakorvaa. Mutta onpa tuo poika niistä mahansa täyteen saanut.

Mahallan Topi viihtyy yllättävän hyvin ja pitkiäkin aikoja. Viellä ei hirveesti yrittä mahalleen kääntymistä, mutta eiköhän tuo viellä kerkii!!

Rintaraivarit: Välillä huudetaan oikein urakalla tissille, varsinkin jos on hieman yliväsynyt. Ei millän kelpaisi tissi pitäisi vaan heijata, mutta silti olsi nälkä ja pitäisi saada sitä tissiä. Aikansa kun on huutanut niin sitten käydään tissiin kiinni kuin sika limppuun!

Mutta nyt alkaa iltaruokinta, joten toiseen kertaan.
Muumi82 ja Topi 3 kk n. 1viikko
 
Mantsukka: me ollaan myös lähdössä ens tammikuussa thaimaaseen, nella silloin vajaa 10kk. käys kurkkaa sivut www.thaiklupi.fi sieltä löytyy kesksusteluja selailemalla tietoja jos jonkin näköiseen pulmaan jopa paikkakohtaisesti. sieltä minä ainakin löysin kaiken tarvitsemani, ruokailuista, liikkumisesta jne lähtien.
Toki sitä itsekin jännittää pitkää lentoa, mut koneeseenkin saa lisämaksusta sen ns. vauvapaikan ja ku meillä ainaki osuu yölento, niin toivotaan et tyttö nukkuis! Sit toinen haave olis et vielä silloin imettäisin ainaki osittain, niin ei tarvis kauheeta määrää korviketta raahata mukana... toisaalta joku tuolla klubilla sanoi, että korvikkeet ja vauvan ruat saa hyvin ostettuu thaimaastakin ellei vauvalla mitään allergioita (selosteet monesti thai kieleksi, joten ei varmaa tietoo syöttääkö lihaa vai kalaa,heh)

sellasta nyt vaan näin...
 
Kiitokset kaikille ja anteeksi hieman liioiteltu vuodatus :ashamed:
Nukuttiin lasten kanssa parin tunnin päikkärit ja sen jälkeen oli olo paljon parempi... Tais vaan olla niin yliväsynyt että kaikki pikkujututkin tuntui ihan kauheilta.

Mies lähti mökkeilemään kun lyhyen keskustelun jälkeen kertoi minullekki että olisi menossa enemmänkin kalalle kuin ryyppäämään ja enpä minäkään ajatusta sitten enää vastustanu niin paljon ku olin asiaa sulatellu vähän aikaa... Joskus vaan ajattelee niin että mies on "lomalla" silloinkin kun on töissä ja on ihan närkästynyt kun toinen haluaa omaa aikaa - sitä kun välillä toivoo että pääsisi itsekin edes töihin :snotty: Esikoisen vauva-aika ei ollu lähellekään näin vaikee, mutta nyt kun on ollu kotona yhteen putkeen jo yli 1,5 vuotta niin alkaa riittää :|
Nää mielialavaihtelut on kyllä ihan käsittämättömiä... Välillä on ihan onnensa kukkuloilla ja välillä taas vetelee ihan pohjamudissa :eek:

Pakko kyllä koittaa keksiä meille joka päivä jotain "erikoispuuhaa" sitten ku mies on siellä reissussa ku näyttää tämä sisällä istuminen vetävän mielen matalaksi ja esikoinenki on heti kärttysämpi... Jos mä näytän kirjottelevan liikaa sit juhannuksen jälkeen niin potkikaa mut ulos :D

Esikoinen simahti jo tunti sitten ja nyt näyttää Minttuki nukahtavan...
Taidanpa hakea siiderin ja after eightit (mies kävi kaupassa ;) ) ja katella vähän aikaa telkkua...

Meillä muuten esikoinen innostu hyppykiikusta vasta reilun puolen vuoden ikäisenä ja matkustelut on jääny aika vähälle... esikoisen kanssa käytiin jopa Kuusamossa vauva-aikaan :whistle:

Pimmi + pienet unten mailla

Ps. Niksulle erityis :wave:
 
No, jospa mä edes joskus laittaisin jotain positiivistaki juttua :whistle:

Halusin kehuskella tuosta mun hääpuvusta ku se on mun mielestä niin ihana, niin että laitan teillekki kuvan :p

http://www.sisidman.fi/sisidman/12-1.jpg

Tuossa virallinen liikkeen kuva

http://img293.imageshack.us/img293/5940/2pukuas0.jpg

Ja tuossa näkyy väri ehkä vähän paremmin ku se mun puku on beige/kulta :)

Oli kyllä aikamoinen prinsessaolo tuo päällä ku mä en käytä hametta edes kesäisin :eek:
 
Kiitos kaikille tuesta ja halauksista! :flower:

Neiti sai sit äsken rintaraivarit taas, ja annettiin pulloa. Ei käyny mielessäkään että vois antaa huutaa huutonsa ja että mahd. vois tarttua sit ite tissiin ihan halullaki kiinni, niinku muumi oli kuvaillu. Höh! :/ Next time better.

Pimmin puku on mieletön!!! =) =) =)
 
Pimmillä aivan mieletön hääpuku B) voisin hyvin itsekin ostaa samantyylisen jos ja kun joskus häät tulee :) ja tosi paljon voimia sairauden kanssa elämiseen, toivottavasti lääkkeet auttaa! :heart:

Rintaraivareita on nykyään iltaisin mutta on tosi yleisiä juuri 3-4kk ikäisillä joten enpä oo sen enempiä enää asiaan kiinnittäny huomiota ja esim. samalla kun käsivarrella vähän keinuttaa vauvaa ja vaihtelee rintaa (vaikka monta kertaakin että tulee vauhdikkaammin taas hetken) niin kyllä se siitä suttaantuu. Luulisin että johtuu yliväsyneisyydestäkin kun päivisin ei oikeestaan ollenkaan tuu noita vaan iltasyötöillä vain. Ohi pitäis mennä sit yhtä äkkiä kuin mitä on alkanutkin.

Masennuksesta en kommentoi yleiselle palstalle koska täällä käy niin paljon random-jengiä lukemassa.

Mies on bissellä ja mulla on joltain jäänyt siideri iltahupina tässä. Vauva on nukkunut jo tunnin ja nyt voisi sitten alkaa vaikka siivoilemaan joutessaan. Huomenna eka kunnon työpäivä aamulla! iiks :D

Tai sitten rojahdan Futuraman ääreen sohvalle :p

Oikukas ja poju

(ainiin, 7vk ikäisenä mitat oli 5330gr/56,5cm :) nyt painaa jotain 6,5kg ja kohta tulee 3kk )
 
Kiitokset :D

Saan puvun kotiin ens viikolla että sitten voin mennä tuijottaan sitä aina ku masentaa ku on kyllä niin mieltäylentävän ihana, että... :heart:
Vaikka noista häistä onki stressiä niin kyllä mä kaiken kaikkiaan uskon että ne on nyt tarpeen... On sen verran näitä huonompia tapahtumia ollu että nyt tarvitaan jotain mikä vie välillä ajatukset jonnekin ihan muualle...

Ipulle piti vielä sanoa tuosta kauppaan lähdöstä että samma här :ashamed:
Joskus sitä oottaa ihan innoissan että mies tulis kotiin ja PÄÄSEE kauppaan, mutta useimmiten sitä oottaa ihan kauhulla ku on niin mahdoton projekti... Pitää syöttää vauva, vaihtaa molemmille lapsille kuiva vaippa, löytää itselle jotain vaatetta mikä päällä kehtaa lähtä ihmisten ilmoille, pukea ulkovaatteet molemmille, kantaa lapset autoon ja koittaa ängetä ne sinne hemmetin pienestä raosta ku nuo parkkipaikat on mitä on... Itse kaupassa olo on normaalisti ihan mukavaa ku siellä voi katella myös vaatteita ja esikoinen on aina ihan innoissaan kaupassa ja Minttuki vaan nukkuu, mutta sitten ku ostokset on tehty niin se kotiin meno onkin taas oma operaationsa... Kotiin pääsyn, lasten riisumisen ja kassien purkamisen jälkeen on semmonen olo että tekis mieli vaan lysähtää sohvalle tunniksi :whistle:
Joskus tuntuu siltä ettei jaksais lähtä kauppaan edes yksin, mutta onneksi tuo ukko potkii mut aina silloin tällöin ovesta ulos ja jää lasten kanssa kotiin ku kyllä sekin jo piristää ku käy edes ruokaostoksilla itsekseen :)

Niin ja mantsukalle pahoittelut menkoista :/ Pakkohan niiden on joskus tulla, mutta ei se kyllä mulle tuu olemaan mikään ilon päivä... Kauhulla odotan että millon herään siihen ärsyttävään mahan jomotukseen ku tuota imetystäki jo lopetellaan :/

Kylläpä mulla alkaa taas juttu luistaa ku siideripullo tyhjenee :kieh:

Pimmi taas
 
Meillä oli taas epäonnea, mun piti mennä kattoo se sinkkuelämää leffa, liputki oli varattu niin eiköhän mulle noussu kuume! oli ihan ihme olo, ei flunssaa tai mitään, koko aamun kuljin kuin sumussa kunnes tajusin mitata ja oli reilusti yi 38. pää tosi kipee ja vatsa oudon tuntuinen..kuvottaa. illaksi kuume laski, tai siinä kun sain tunnin nukuttua. En tiedä mikä mulla on. Mietin et oon ollut niin huolissaan lapsista et en oo varmaan oikein pitäny huolta itestäni. leffa meni sivusuun. Harmittaa.

Ihmetyttää ne menkatkin, kun mulla olevinaan oli jo yhdet sillon jälkitarkastuksen aikoihin, mut sen jälkeen ei oo kuulunu mitään. Eikö ne sit ollutkaan menkat vaan jälkivuotoo vielä? en tiedä. Pitäsköhän varulta tehdä raskaustesti? olis se kyl tosi epätodennäköstä. Iltakuvotusta on ollut kyl muulloinkin nyt, mut en tiedä.

Ippu mulla on ollut tosi epätoivoista aikaa viimeaikoina, kuten olet ehkä huomannut. En osaa suakaan piristää tai mitenkään kummemmin auttaa mutta voin vaan kertoo että mä luen sun tekstejä, "kuuntelen" jo se yhtään helpottaa. Mua ainakin helpottaa tietää että edes täällä netissä voi purkaa oloaan ja ajatuksiaan ja täältä, sinulta, saa tukea. Pienikin sananen piristää oloa. Kiitos kun sä olet ollut mulle tukena, yritän olla myös sinulle :hug:

sekalaisin miettein Enne ja Leo tuli eilen 3kk
 
Voi että, isoja tsemppi :hug: Ipulle ja Pimmille :wave:

Tosi tosi kaunis hääpuku Pimmillä!! Kyllä siinä kelpaa kirkonsuoraa kävellä ;)

Meille ei mitään ihmeitä. Ihan tavallinen koti ja ulkoilupäivä ollut vaan. Ihanan lämmintä taas vaihteeksi.

Kiva kuulla, että muidenkin vauvat on käyttäytyneet oudosti rotarokotteen jälkeen ja että se menee melko pian ohi =) Meillä oli jo tänään melko normaali päivä. Vauva oli ihana oma itsensä. Mulla on vieläkin mielettömät rakkauden tunteet ihan pinnassa vauvaa kohtaan. Nytkin tekis mieli mennä haliin toista, mutta en viitsi, ettei herää turhaan. Vaikka eipä ne helpolla yöunilta heräile..

Rintaraivareita ei oo vielä täälläkään ollut. Kerran oli sen tapainen, kun olin suihkussa ja vauva olis halunnu jo iltamaitoa. Väsyneenä kitisi, eikä heti meinannut tarttua tissiin. Se meni kuitenkin tosi nopeeta ohi.

Mun on pitänyt lopettaa molemmista edellisistä imetys 5,5 kk jälkeen vauvojen allergioiden takia. Molemmat oli siihen asti täysimetyksellä. Kun toisenkin kerran jouduin lopettaa kuin seinään, oli kyllä kova paikka ja tosi haikeeta. Nyt haluisin imettää vielä pitkään. En kuitenkaan yli 1-vuotiaaksi.

Heidi, meillä pojat on olleet 3kk neuvolassa lähes yhtä pullukoita=) Julius pari sataa grammaa painavampi ja Mikael pari senttiä pidempi. Päänympärys on teillä myös vähän isompi ;)

Tänään jätin Juliuksen yksin olohuoneen lattialle leikkimaton päälle. Vähän päästä kuului ähinää ja puhinaa. Se oli kääntynyt selältä masulleen aivan itse ;) Olin tosi yllättynyt, kun eihän se oo edes kovasti treenaillu. En tiedä oliko ihan vahingossa päässyt, mutta ihana juttu kuitenkin!

Vauvan kanssa liikkumisesta, Me kanssa liikutaan paljon koko perheen kanssa paikasta toiseen. Ei pahemmin Tukholmaa kauempana, mutta kuitenkin. Oon kyllä tykännyt, vaikka enemmän siinä on hommaa kolmen pienen kanssa kuin kotona. Ei aina kyllä loma tunnu lomalta :whistle: Juhannuksena taas mennään. Vähän kieltämättä mietityttää viisi henkeä samassa hotellihuoneessa tai laivan hytissä. En silti turhia murehdi! Ihan hyvin aina on mennyt.

Mulla on huomenna aamulla parturi=) Jotain kivaa kesätukkaa olis tarkoitus saada. Nyt vielä mulla on pitkät ruskeet hiukset, joissa vaaleita raitoja.. Valitettavasti nää on vaan luonnonkiharat..en koskaan saa ihan sellaista kampausta mitä haluisin. En jaksais/ehtis aina suoristaa, eikä se hiuksillekaan jokapäiväisenä hyvää tekis.

Ninni, hyvä ettei Linalla oo tukka lähtenyt. Se on kyllä mahtava! Meillä vauvoilla lähti aina ne ihanat paksut hiukset. Kieltämättä vähän harmitti. Uudet hiukset tuli kyllä samantein takasin, pojalle vaaleena, mutta tyttö on aina ollut tumma. Onko Lina selästä karvainen? Meillä tyttö oli syntyessään päästä pyllyyn asti mustassa karvassa :D Ainakin melkein! Pyllyn päällä oli oikein tumma karvatupsu. On ne onneksi lähtenyt pois, vaaleita ihokarvoja on vähän vielä selässa ja jaloissa.

Hiuksista puheenollen, onko kenenkään vauvalla kiharat hiukset? Jos tulee luonnon kiharainen tukka, koska se tulee..heti vauvana vai vähän myöhemmin? Mulla on itsellä meinaan ollut pienenä ihan neekerin kiharat. Mun mielestä 1-v kuvissa ne ei vielä oo, mutta 1,5-vuotiaasta ylöspäin on. Ajattelin vaan, kun kahdella isommalla ei niitä oo, mutta jos Juliukselle tulis. Vielä ne ei oo kiharat. Tummat ja lyhyet vaan. Tytöllä on tosi taipuisa tukka ollut aina, mutta ei sillä sellaisia läheskään ole kuin minulla on pienenä ollut tai nykyään. En nyt tiedä olisko pojalla liian kiharat hiukset isona hienot, mutta pienenä ne vois olla aika säpöt =)

Nyt miehen kainaloon, kun se kerrankin on kotona ja lapset nukkuu, eikä lähde yöksi töihin niinkuin koko viikon on muuten mennyt.

Jade ja Julius 3kk 2vkoa pian :heart:
 
Tekipäs hyvää käydä lomailemassa ja polttamassa nahka :) Jotenki hirveen paljon energisempi olo nyt kun lähtiessä, aurinko ja D-vitamiini teki kai tehtävänsä, samoin pois nukutut univelat! Veeti oli kasvanu kovasti viikossa ja vierasti vähän alkuun, mutta kyllä se nopeasti ohi meni! Mulla oli todella tolkuton ikävä koko vkon ja luulen etten ihan heti matkustele ilman Veetiä! Muutenhan me ollaan lähdössä taas reilun vkon päästä Bulgariaan ja Mantsukka me lähdetään joulukuusa Thaimaaseen 2 vkoksi kun Veeti on vajaa 9kk, mutta uskon että kaikki menee hyvin.Pitkä lento on ainut mikä jänskättää, että miten kaikkien kolmen kersan ajan saa kulumaan etteivät ihan tuskastu?! Tosin meilläkin taitaa olla yölento!

Meidän pitää tästä lähtee vaateostoksille kun Veeti on niin lihonnu ja pituuttakin tullut ettei 62cm vaatteet mene enää viereenkään ja 68cm on kaikki melkein pelkkiä kesävaatteita, eikä ilmat nyt kuitenkaan ole kovin kesäiset joten...eikä nekään mitään isoja ole, että ihanko pitäs 74cm vaatteita ostaa?! Neuvolaan mennään vasta ensi vkolla, mutta innolla odotan mitä vaaka näyttää :whistle:

Tämä tältä erää, tulen paremmin lueskelemaan kun on aikaa! Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
En ole ehtinyt pariin päivään lukemaan kun oltiin Aavan kanssa eka kertaa pitemmällä reissussa, ja tosi paljon tekstiä on tullut tänä aikana...

Ipulle, ennelle ja pimmille :hug: täältäkin. Mulla on lähipiirissä ihmisiä, jotka painiskelee samanlaisten ongelmien kanssa, että ymmärrän kyllä, miltä teistä tuntuu.

Meidän reissu ei mennyt ihan putkeen matkojen osalta - ajoa oli 500 km suuntaansa eikä Aava jaksa nukkua päivisin sellaisia aikoja mitä niiden ajamiseen menee. (Yöllä ei pystytty tällä kertaa aikataulujen takia matkustamaan.) Turvaistuimessa oli ilmeisesti sen verran tylsää, että loppumatkasta huuto alkoi aina jo kun laitoin edes siihen istumaan, vaikka aluksi oli siinä ihan tyytyväinen. Ja sitten kun unta kuitenkin tuli enemmän kuin normaalisti päivisin, niin varsinkin vieraassa paikassa nukkuminen oli sitten levotonta - tuli mullekin eka vauvan takia melkein valvottu yö (ts. valvoin 3-4 tuntia). Tänä kesänä on tiedossa kotimaan matkailua, ehkä Tallinnassa/Tukholmassa voisi käväistä, ja pitemmät matkat jätetään ihan suosiolla seuraavaan vuoteen rahatilanteenkin takia.

Rintaraivareitakin on täällä ollut viimeisen viikon aikana ja aina iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Huuto voi alkaa vaikka olisi päässyt jo hyvään vauhtiin syömisessä - tai sitten (hyvässä tapauksessa) yrittää jutella suuttumustaan tissi suussa. Meillä syönti toimii sillä tavalla, että pidän Aavaa sylissä ja kävelen/keinuttelen samalla - siihen osaa onneksi jotenkin rauhoittua syömään.

Bellona ja Aava n. 2,5 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oikukas:
Masennuksesta en kommentoi yleiselle palstalle koska täällä käy niin paljon random-jengiä lukemassa.
Siis mitä? :eek: Never heard! ;)

enne, voi harmi leffan suhteen! Toivottavasti toivut pian että pääset leffaan. En oo käyny vielä minäkään, en tiiä koska päästään, täällä mies tahtoo kans lähteä! :D
Ja hei, teeppä tosiaan raskaustesti jos jatkuu nuo oireet, toisaalta voi se olla ihan tavan flunssaakin vain, mutta vaikka oman mielenrauhan takaamiseksi se testi? Mikä teillä on ehkäisynä, että oisko ollu mahdollista että ehkäisy ois pettäny..?
Ja kiitos sanoistasi (kuin myös kaikille muille tuesta!), ehkä se riittääkin kun tietää että joku ajattelee ja ymmärtää. :hug:

Jade kirjoitti ihanasti että vieläkin mielettömät rakkaudentunteet pinnassa vauvaa kohtaan. Mulla ei enää :/ Se voi johtua tästä omasta voinnista, mutta toisaalta tämän ikäisenä esikoiseltakin alkoi napanuora venymään että teki mieli jo päästä vähän menemään, viisikuisena esikko oli ekan kerran yökylässä.
Ja Juliukselle onnea kääntymisestä! :flower: =)

Meillä on miehellä luonnonkiharat hiukset ja kovasti jännään periikö jompikumpi muksu isänsä kutrit! Toivottavasti!! =) Mulla itellä on piikkisuorat, joten näitä ei kannattais kyllä periä!! :kieh:

Ja meillä oli muuten kans karvainen vauva, Annikan korvanlehdet ja olkavarret ja olkapäät oli tumman karvan peitossa, mutta se on keskosilla vielä tavallisempaa kuin täysiaikaisilla. Tosi pitkään tytöllä oli pieni musta karvalaikku ihan pyllynpäällä, näytti kuin olisi jäänyt pylly huonolle pesulle, hämäsi monesti meitä vaikka tiedettiin se! ;)

Lohdullista kuulla että rintaraivareita on muillakin! =)

Nyt päikkäreille, tämä talo heräsi aamuun jo kello 06:02... vaan siispähän oon saanu paljon aikaan jo; pessy kolme koneellista pyykkiä, mm. meidän peitot ja pussilakanat, ja kaupassa on käyty ja aurinkoa otettu... ;) Se jos mikä onkin hyödyllistä!! :LOL: =)

Ippu :heart: Annika 4kk
 
Edelleen menossa mukana! Toimintaa vaan riittänyt tässä ihan tuhottomana jotta en tänne ole joutanut nyt rupattelemaan. Sii Juu paremmalla aikaa :wave:

Marmeladi*lypsylle jotta pääseepi miehen synttäreitä juhlimaan* B)
 
Moikkelis!
Aika huonosti olen kunnolla päässyt kirjoittamaan tänne mitään... Vaikka tuolla Maalisvauvojen sivuilla laittelin silloin tällöin viestiä... :ashamed: Mutta melkein joka päivä olen täällä Kaksplussa äheltänyt... Käyn kyllä myös lueskelemassa täällä usein ja katselemassa kuinka teille kuuluupi, mutta en ole saanut kirjoitettua mitään... :/
Voi olla että olen aika saamaton... |O Kauheaa väsymystä täällä päin havaittavissa... :/ Nukuttaa koko ajan. Poika syö välillä 1 syötöllä yössä, mutta taas välillä tuntuu että syö parin tunnin välein kokoajan... :kieh:
Meillä täällä on reipas pieni mies, toukokuussa oli ristiäiset "Toukasta" tuli, Elias Matti Jalmari. :p
Nyt meillä on sitten Enni ja Elias!
Jospa saisin tämän meidän hymypojan tänne lisättyä! :D Eliaksella on syntymästä asti ollut tukka ihanasti irokeesillä päälaelta ja takaa siististi samanlain! :p

Mutta lapsoset heräilee päikkäreiltä niin lähden niiden kanssa syömää jne hommiin. Niin lähdetään kattomaan katusähly turnaus Satamaan. Isukki on pelaamassa! ;)

Laittakaahan teidän vauvoistakin kuvia! :D

Ippu miut saa lisätä listaan! :hug:
Thänks!

:wave: Morjens!
 
Tervetuloa kotimaahan Tutteli!!! VArmasti teki hyvää olla lomalla, vaikka kauhea ikävä varmastikin oli. Miekin olin päivän pois vaavin luota ja huh sitä ikävää!

Mie oottelen tässä anoppia ja appiukkoa. Mies on töissä ja niiden piti kai jo tulla, mutta eipä oo näkynyt... lupasivat soittaa kun ovat tulollaan. Ne tulee kuitenkin 400 kilsan päästä, joten oletan, että ovat ajoissa lähteneet. Tyttökin meni just unille... Ehkä ne ei uskalla tulla ennen kuin illemmalla, kun mies ei oo kotona. Hui, oonko mä niin pelottava!!??!?

Mulla on yhdenlainen pieni ongelma. Mitä te puette vauvalle päällä ulos, kun on sellainen vajaa 20 astetta lämmintä ja tuulee... Kun ihan body/housut linjalla ei kai tarkene ja sit vk-haalari tms. on liikaa??? Laitoin sille äsken bodyn, collegehousut ja hupparin sekä trikoomyssyn. BTW H&M trikoomyssy on loistava, sellainen valkoinen, mitä äp:ssa oli myös. Niin ja vaununkoppaan sen tuulisuojan kans.

Ihanaa, kun ens viikolla on vaan 4 pvää töitä ukkelilla. Päästään jo torstaina mökille, niinkuin moni muukin täällä on menossa. Tietenkin lähdetään siihen pahimpaan ruuhkaan neljän jälkeen. Lahdentie voi olla tukossa... no pääasia että lähdetään. MAtkaa on vain jotain 120 kilsaa mun mummon möksälle Valkealaan. Sieltä mie jatkan porukoiden matkassa Siirin kanssa vielä Jyväskylään muutamaksi päiväksi. Enokin pääsee armeliasta lomalle pidemmäksi aikaa ennen kuin se loppuu kokonaan.

Muutes, missä on LauraN, Riksu ja kumppanit???

Taidan mennä lukeen kirjaa, kun siitä näytti olevan varauksiakin.

MIsupai ja Siiri 3 kk ja 3 vkoa
 
Sateista aamua! Missäs kaikki mammat on? Me oltiin eilen kaupungilla, syömässä jne. Oli tosi hauska perhepäivä. Tänään ollaan vaan kotona. Kylään meille on tulossa vieraita, mutta vähän illemmalla vasta. Julius on ekoilla päiväunilla ja isi lähti isompien kanssa metsään sateeseen. Voi että, kun lapsista oli ihan mielettömän kivaa saada sadevaatteet taas päälle B) Ja mä täällä taas..

Nyt on hienot hiukset, kun eilen siellä parturissakin kävin. Ainakin siihen asti, kun pesen ne. Kyllähän väri nyt kauniina pysyy jonkin aikaa, mutta ei sitä itse omia hiuksia osaa niin hienosti laittaa kuin kampaajat. No vähän sinne päin edes :D Usein tulee täällä ainakin pidettyä vaan ponnaria jostain kumman syystä. Se on niin helppo ja nopee.

Joo täällä toivotaan kanssa, että joku lapsista sais mun luonnon kiharat hiukset! Tytöllä on vähän kiharat, mutta olis se kiva kun jollain olis oikein se käkkäräpää =) Nyt mun hiukset on tosin suorat, kun eilen ne suoristettiin.. Olis vaan aina tällaiset!

Meille on neuvolantäti sanonut, että tulee yleensä tummalapsi, jos syntyessä on jo tumma ja tosi karvainen vauva. Heti, kun meidän neiti syntyi (oon oppinu täältä sanomaan tyttöä neidiksi, ennen en sitä oo koskaan käyttänyt ;) ) kätilöt sanoi, että siinä onkin ihan ulkomaalaisen näköinen prinsessa, niin tumma, pitkä paksutukkainen ja karvainen hän oli. Nyt kaksivuotiaana on ruskeat hiukset ja ihanan maitokahvin värinen iho. Ruskettuu hienosti ja ihan hetkessä. Pojat on tullut muhun. Aika vaaleita iholtaan ja palaa helposti. Mies on ihan suomalainen, mutta hänellä on kanssa vähän normaalia tummempi iho. Meidän neiti oli kyllä syntyessään kuin pieni apina. Onneksi ne karvat on lähtenyt pois. Vaaleita ihokarvoja hänellä kyllä löytyy sieltä sun täältä aika paljonkin.

Misupai, tollaiseen ilmaan ollaan me laitettu vauvalle päälle body (pitkä- tai lyhythihainen), housut ja neuletakki tai huppari. Joskus jätetty huppari/neule pois, kun ei sinne vaunuihin niin tuuli pääse. Vauva on kantokopassa ilman sitä kantokopan päälliosaa. Tarkoitatko tuulisuojalla sadesuojaa? Jos tarkotat, se on minusta tosi hiostava. Saa olla tosi kova tuuli, että sitä käytetään. Yleensä sateella vain. Hyönteisverkko laitetaan aina (paitsi jos on sadesuoja). Ja me pidetään vaunujensuulla aina harsoa myös.

Täällä odotellaan kanssa jo juhannusta ja kesälomamatkaa:p Toivottavasti on hyvät ilmat! Me mennään ja liikutaan julkisilla kulkuneuvoilla ja tulee muutenkin kävelyä jonkun verran sekä ulkoilua niin paljon, että sade sais kyllä reissua erilaiseksi :/ Toivotaan parasta!

Ippu, joo ei oo pelkoa, että meillä sais vauva vähemmän huomioo, kun on kaksi pientä ennestään. Mulla on ainainen vauvakuume ja rakkauden tunteet vieläkin ihan pinnassa. Oma vauva on jotain niin ihanaa! Kokoajan oon vauvan kimpussa- halimassa, suukottamassa, juttelemassa hänelle jne. Tottakai vauva itsekseenkin on ja hyvin viihtyy onneksi! Kieltämättä hellin vauvaa ja isompiakin niin paljon, että miehen huomioiminen meinaa välillä unohtua kokonaan :LOL:

Nyt pyykkiä ripustaan kuivumaan ja uutta koneellista laittamaan. :wave: Pinnasängystäkin kuuluu ähinää! :wave:

Jade ja Julius 3kk 2 vko :heart:
 
Heissuli vei!

Enpäs ookkaan sitten aikoihin täällä käynyt. Tuntuu et aina kun yritän niin nämä sivut eivät toimi..

4kk neuvolassa ama painoi huimat 5500g ja pituutta oli 59cm. Hyvin hän omilla käyrillä oli kasvanut. Minkäs kokoisia teidän muiden keskoset ovat? Kuis paljon Ipun Annika jo painaa?

Jaahas neiti jo heräskin.. No hyvin meillä menee! Tyttö kikattaa kovasti ääneen ja hymyilee. Masuvaivat ovat jo takana päin. Raivareita saa enää nälkäisenä! Soseista lemppareita ovat maissi, porkkana, peruna ja tietty hedelmäsoseet :) Tässä lyhyesti meidän pika kuulumiset.

-Riksu + Ama 4kk 1vk
 
Hips hei ja hurraa! JOo, tänään päivä vierähti Suomenlinnassa 1700-luvusta nauttien. Oli kivoja näytöksiä ja pommituksia. Ei laisinkaan hassumpaa, sanon mie. Toki käytiin vähän ostoksilla, mutta en kerrankaan ostanut mitään!!!! Mummi (miehen äiti) osti SIirin nimpparipakettiin yöhaalarin ja oloasun. Se yöhaalari on 68cm Tutta ja näyttää ihan sairaan isolta.... No, kasvunvaraa.

Ninnille onnittelu hienoista kärryistä!!! Saa neiti oikein vaaleanpunaista kyytiä. Miekin oon haaveillut Peg Peregoista, mut on aika hinnakkaat, niin otettiin Gracot, kun niissä oli lisäksi isommat pyörät. Tosi noi Gracot on varmaan paljon hepposemmat, vaikka otettiinkin toisiks paras malli.

Nyt vielä iltakahveelle, kun anoppi ja appi tottuneet juomaan. Me ei juoda illalla, syödään vaan iltapala.

Misupai ja Siirivauva
 

Yhteistyössä