MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

..jipii! mul alko menkat!!! mä jo ehdin miettiä kaikkee et mikä mul on, oon viimeaikoina ollu väsynyt, turvoksissa, itkuinen, masentunut, kipee ja vainoharhainen ja tänään kolahti menkat päälle. Sen jälkeen yhtä hymyä. Pitkästä aikaa :D

Se mun ihmeellinen kuume perjantaina meni päivässä ohi, sit lähettiin mökille lauantaina ja oltiin yö, oli upeaa! vaik en täysin osannut rentoutua niin ainakin vähän ja se teki hyvää! nyt uskallan suunnitella sinne reissua myös ensi viikonloppuna Juhannuksen viettoon.

Halusin vaan tulla kertomaan että kaikki on ihan hyvin, jospa tästä noustaan vielä! :)

enne ja Leo 3kk
 
riksu, Ansku oli 4kk-neuvolassa 5815g ja 61,5cm, pipo oli 40,5cm. Äitin pikku sirpukka siis edelleen, tuntuu että isoveikka oli tuon ikäisenä jo melkoinen jöötäpötkylä!! :D

enne, onpa ihana kuulla välillä mukavia uutisia sinulta! :flower: =) Enkä tarkoita etteikö niitä ikäviä saisi kertoa, vaan että on mukava kuulla että välillä mieli on iloinenkin ja vähän vähemmän huolestunut. Ja hyvä että menkoista löytyi selitys sille kummalliselle voinnillesikin.

Minä kävin eilen kattomassa Sex and The City -leffan! Oli ihana, olen aivan vannoutunut fani sarjalle, joten leffakin oli kyllä hurjan mieleinen. Just fabulous!! :flower: =) :heart: Upeita vaatteita, ja ihania ihmisiä, ja Mr. Big oli laihtunut sitten sarjan kuvausten, ja oli entistä namumpi! Ja kävin siis yksin, teki hyvää irtautua vähän arjesta ja käydä ottamassa omaa aikaa.

Tänään ois tarkoitus käydä kattelemassa uusia silmälaseja, kun täällä on yhdessä liikkeessä tarjous että kaikki kehykset 2?, siis linssien ostajalle. Moinen tarjous kannattaisi kyllä käyttää hyödyksi, onhan kehysten hinta about kolmasosa koko paletista. Ja minä ainakaan en oo koskaan löytäny kehyksiä mistään alehyllystä, yleensä ne on kalleimmasta laidasta ne mieluisimmat löytyneet.. :whistle: Tuo vaan on asia missä en mielelläni säästä, lasit kun on päässä koko ajan, niiden on istuttava just hyvin ja oltava ulkonäöllisestikin täydellisen mieluisat. Nyt mulla on hengettömät, ja seuraaviin haluan kyllä vähän särmää, kyllä rillit sais välillä näkyäkin, näitähän ei lähestulkoon edes huomaa! =)

Kirjoitelkaahan kuulumisia muutkin, ei oo ees niin komiat ilmat ulkona että vois sen piikkiin laittaa. Ainakaan täällä ei oo... :(
Miten se tapaaminen, kuivuiko se kokoon heti alkumetreillä, kun siitä ei ole ollut juuri mitään puhetta enää, eikä kerhossakaan ole tainnut asian suhteen suuremmin mitään tapahtua?

Ippu :heart: Annika 4kk + rapiat
 
Eli mun päivät menee niin vauhdilla että en juuri koneella ehdi istuilla, mitä nyt nettipankissa laskuja maksaa. Nyt kolme nuorinta nukkuu niin ehkä on hetki omaa aikaa.

Kesäloma alkoi siis isommilla, joten saapi olla koko ajan komentamassa, kokkaamassa
tai pyykkäämässä. =)

Juhannuksena olen lasten kans kotosalla, mies painaa duunia, en kyllä ole vielä edes typyjen kans yökyläilly. Grillaan varmaan lapsille makkaraa ja jos jotain herkkua itelleenkin tekis.

Typyt oli 30.5. 4kk:n neuvolassa Alma 6045g ja 58 cm ja Bertta 5450g ja 55,5cm. Nyt sit molemmat neidit syövät puuroja, perunaa, lihaa ja hedelmää, saadaan kurottua painoeroa kiinni. Kunnon iltaruoka takaa sitten yhtenäiset yöunet, mikä on mun kannalta aivan ihanaa! Jaksan tosi hyvin päivät touhuta.

Nyt taas kuuluu huuto itkarista joten hei! ja aurinkoista kesää!
:wave:
 
Voihan peräpukama! :LOL:

Siis mulle ilmestyi viikonlopun aikana sellainen! Että osaa olla kipeä!Vieläkin tuo raskaus muistuttelee... Menkat ei ole täällä vielä alkaneet vaikken 3kk ole imettänytkään, mutta eihän minulla ennen raskauttakaan niitä olleet joten ei taida tulla nytkään.

Amahan taitaa olla pienimmästä päästä täällä vaikka iältään onkin vanhimpia :)

Me ei vieläsaatu lupaa syödä puuroja eikä lihaa. Neuvottiin että vasta 5kk iässä. Mites muuten Annika? Minkälaiset ohjeet te olette saaneet?

Minä menen huomenna katsomaan sinkkuelämää leffaa ystävä porukan kanssa. Ukko jää kaksistaan ekaa kertaa pidemmäksi ajaksi Aman kanssa... No hyvin ne pärjää! Juhannuksena olemme menossa ystävän mökille. Ei raaskita jättää Amaa hoitoon mummolaan, joten otetaan mukaan! Lisähaasteena on ettei sinne tule vettä eikä sähköä ;)

Riksu + Ama
 
Nytpäs on sen verta aikaa että joudan tänne jopa jotain kommenttiakin pistämään. Kauhiasti on juttua taas tullut, enkä suurinta osaa ole vielä joutanut lukemaan.. mutta kommentoin sen minkä jo olen lukenut.

Kiitoksia onnitteluista
:D Kihloihin ollaan menty jo vuonna -97.. ja monta mutkaa tuossa matkan varrella on ollut.. nyt sitten tuossa ajattelimma jotta Juhannus häät piämmä :D On hieman sanoisinko haipakkaa pitänyt kun nuita juttuja tässä ollaan järkätty! Viime viikon tiistaina hajin paperit maistraatista ja keskiviikkona ne palautettiin ja nyt torstaina on sitten siviilivihkiminen. Huomenna ois tarkotus sormukset hakea. Ja kukaan ei tiedä mitään.. B) Ihan hys hys meiningillä siis mennään :D

Ja ekat menkatkin alkoi viikko sitten tiistaina. Oli ihan hassua huomata moinen asia kun eivät ole mulla riesana olleet moneen vuoteen. Tässä nyt vielä vähän jotain vuotoa päällä, kun innostuttiin miehen kans eilen vähän "touhuileen" ;)

Synttäreitä juhlittiin tuolla kylillä
ja eilen oli sitten kyllä elämää suurempi krapula! Voi juma sentään mikä olo mulla oli! Mieku hieman innostuin ottamaan pullon jos toisenkin hyvässä seurassa.. Mummi oli täällä muksujen kanssa ja Matias oli oikein reippaasti pullosta juonu tissimaidon. Onneks sain tuonne pakkaseen lypsettyä sitä useamman pussin, ei meinaan enää herra huoli NAN korviketta vaikka sitä on aina aikasemmin juonut. Kovin olikin sitten aamulla loukkaantunut kun isukki moista myrkkyä toiselle tarjosi :LOL:

Sitten Galluppiin vastaan minäkin. Kehtaa tarkottaa täällä meillä sekä sitä että ei viitsi ja sitä että ei jaksa. Elikkä riippuen asia yhteydestä.

Harrastuksia ei tällä hetkellä ole.
Ihan hyvin tuota ohjelmaa riittää näitten 3 apinan kanssa ja tuo kissa tietenki tähän päälle ja mies. Joskus käväsen heittämässä pika spurtit pyörällä sikäli mikäli jaksan. Syksyllä viimeistään suuntaan jonkin sortin jumppaan. :)

Ja kotiparturia on taas leikitty :D Väriä on taas päässä ja etu tukkaa raksittu. Kummassa piristää tuommoset pienetkin muutokset B)

enne.. mää kans ihmettelin että mikä vidu mulla on? niin ne menkathan ne oli sieltä tulossa :D Emmä ollukkaan vainoharhanen.. vielä :LOL:

Riksu.. noi peräpukamat on niin.. perseestä.. Mulla ne oli vaivana suoraan synnytyksen jälkeen ja nyt jos vähänkään tuntuu että kovaks mahan vetää otan heti parit pillerit niin ei tarvi pelätä että pukamat uusis. Se on nimittäin tuskaa niitten kans elo..:headwall:

Jahas ja sitten 3kk neuvola kuulumisia. Kivasti oli taas poika kasvanu. Tissimaito tuntuu vielä riittävän vallan mainiosti, totesi lääkärikin. :) Ite kyllä ajattelin jo aloittaa potun maistamisen.

*paino 6655 (6065 kk sitten)
*pituus 63.7 (61.1 kk sitten)
*pään ymp. 41.5 (39.9 kk sitten)

Rokotus annettiin ja hieman sitä sitten jälkikäteen protestoi. Lääkärin luona käynti oli läpihuuto juttu, poika oli nii mahottoman väsyny kun unet jäi kesken ja riisuttiin ja puettiin ja riisuttiin ja puettiin. Eihän kenenkään hermot sellasta kestä. Lääkäri naureskeli vaan että on hyvät keuhkot pojalla :LOL: Korvatkin oli erittäin puhtaat ja kysyi vain että reagoiko ääniin ja että ootellaan lähetettä sinne korvapolille. Pään kannatus hyvä, reipas ja jäntevä poika. Kasvu tasaista ja kehitys iän mukaista.

Nukkumisesta taas ollut puhetta
. Täällä kans havaittavissa jonkinlaista levottomuutta. Liekkö syys sitten lämpimien ilmojen vaiko tuon 3kk:den rajapyykin..? Nyrkit ollu kovalla imulla jotta hampaitako tekisi? Ja silloin tällöin jalkansa huomaa ja niitä sitten ihmettelee. Kääntyä ei vielä yritä, sen sijaan kyllä jalat ja kädet vispaa ku viimestä päivää. Leluihin tarttuu ja niitä sitten kauhealla touhulla kattelee, välillä pitää ihan komentamaan ruveta :LOL: Täällä kans kovasti tykätään seisoa ja siinä sitten jaloilla vispata. Istumaan on aivan suunnaton hinku, kuka sitä nyt enää makaamaan rupeaa tässä iässä? Pysty asento on kaikista parhain. :attn:

Joo-o.. ja jussina sitten vissiin suunnataan anoppilaan.. lasten toive.. :)

Marmeladi & Matias 3kk
 
ippu.. kuule armas ystäväiseni.. se että lapsi syntyi keskosena ei ole mitenkään sinun syysi.. :) Ja se että imetätkö sinä lastasi vaiko et ei kuulu kenellekkään muulle ihmiselle pätkääkään. Ei kannata moisesta paineita ottaa, jos joku ei sitä hyväksy että et enää imetä se on hänen murheensa ei sinun. Se ei tee sinusta yhtään huonompaa äitiä. Mulla on esikoinen kasvanu korvikkeella, kuten myös keskimmäinenkin. Yritin kyllä imettää mutta kun ei onnistunut, niin ei onnistunut ja se siitä. Hyvin ovat kasvaneet ja kehittyneet. Esikoinen on mua päätä lyhyempi(mie 162) ja menee syksyllä 3 luokalle että hyvin on poika kasvanu vaikka söi "vain" korviketta :) :hug:

Marmeladi
 
Ihan ekaks Jadelle: tuulisuojalla tarkoitan sitä vaunun jalkapeittoa. Oon varmaan vähän "paljon" pukenut vauvalle, mutta täytyy nyt katella jos osais laittaa vähän vähemmän.

Marmeladille: Superhyperonnittelut naimiaisista!!! Juhannushäät ja taikaa... ens kevääksi sitten kevätkapalo hääyön kunniaksi!!!

Mulla nyt ajatus pätkii, kun oli vieraita tässä illalla, pitää huomenna palata järkevämmin asiaan.

Misupai ja Siiri viikkoa tai jotain vaille 4 kk.
 
Moikka! Se KÄTILÖ ohjelma tulee keskiviikkona klo 18.30-19.00 Ruotsin stv:n kanavalta suomen kielelle tekstitettynä. Uusinta se nähdään torstaina klo 22.30
kuusiosainen sarja, eka osa tuli siis viimeviikolla!

Tämä vaan tiedoksi, ku joku sitä kyseli =)

Kandee kyllä kattoo...

ps. mä oon ollu eilen pahoilla teillä, juonut itseni humalaan ja tämä päivä menny todella heikossa hapessa ja "olen huono äiti" syyllisyyden tuskissa... Mieheni on ollut täydellinen, tehnyt ruoan ja hoitanut Nellan et äiti on saanut levätä. Nyt nukkuu parempaa huomista odottaen =)

Minä ja Nella 2kk 5pv
 
Hyvää huomenta. Täällä ollaan jo seiskan jälkeen heräilty, aattelin käydä tänne jotain kirjoittamassa ennen kun lähetään ulkoilemaan.

Topi oppi eilen kääntymään selältä vatsallen ja takaisin. Olin ihan ihmeissäni kun aamulla lattialla pötköttäessään olinkin yhtäkkiä mahallaan. Käänsin sen takasin selälleen, niin ei muuta kuin uudestaan mahalleen. En kyllä odottanut että näin pian (3 kk 10 päivää) alkaisi kääntymään. Nyt ei sitten passaa jättää mihinkään sohvalle tai sängylle yksikseen.

ippu: en oo kerinnyt käydä lukemassa niitä tapaamiskerhon juttuja vaikka sinne jäsenyyttä hain. Täytyy vaikka tänään käydä lukemassa ja kommentoimassa.

Nyt lähden viemään poikaa ulos nukkumaan ja pyykkejä kuivumaan, viellä kun aurinko paistaa.

muumi82 ja Topi 3,5 kk
 
Hei kaikki maalismammat!

Meille syntyi 8.3. suloinen poikavauva, joka kantaa nyt nimeä Eliel Lauri Kasperi. Olen kirjoitellut jonkin verran Vauva-lehden sivuille, mutta siellä tuntuu olevan kovin hiljaista. Siksipä siirryin kaverin suosituksesta tänne Kaksplussan sivuille.

Meillä on tämän esikoisemme lisäksi kolme kissaa ja kissala, joka on nyt hetkisen tauolla, kunnes taas saamme energiaa kissanpentujen kasvattamiseen Elielin ohessa.

Kuulemisiin!

Katjuska ja Eliel 3 kk
 
Ei hyvää päivää, en mäkään ihan täysillä käy.
Olin lähdössä kovaa kyytiä neuvolaan vauvan kanssa, kun matkalla muistin, että Rotarix jäi jääkaappiin. Kiirehän siinä tuli takas kotiin ja samalla soi puhelin. Siellä bestis soitteli, että mikäs päivä me ollaan menossa kylään.
Sanoin, että huomenna torstaina käy hyvin. No joo, siis onkin vasta tiistai tänään! :LOL: Loppui sitten kiire siihen...
t. aivan älykääpiöksi muuttunut pikkuvaemo kera ihmepojan, joka on huomenna keskiviikkona tasan kolme kuukautta
 
Taas alkoi tämä päivä vesisateellä täällä päin! Mun mielestä se on nyt satanut jo ihan tarpeeksi...

Katjuskalle tervetuloa keskustelemaan!

Mulla onkin vähän vierähtänyt aikaa, kun olen viimeksi jotain kirjoitellut. Välillä ei jaksa näpytellä ja joskus taas kirjoittaisi vaikka millä mitalla.

Meillä ei kauheasti mitään uutta ole tapahtunut. Yörytmi on vakiintunut niin, että yöunille mennään klo 22, ruokahetket n. klo 2, 6 ja 8, uuteen päivän sitten nousee n. 10-11. Ihan hyvin jaksan näillä unilla, mutta kyllä kateellinen olen esim. Hexoduksen kertomista yöunista...

Päivärytmiä en ole rakentanut. Syö n. 3 tunnin välein ja vaihtelevasti nukkuu joko muutamat pitkät tai useita lyhyitä päiväunia. Reissussa nukkuu selvästi vähemmän, vaikka vaunuissa olisikin. Olen senverran liikkuvaista tyyppiä, että minulle sopii paremmin se, ettei mitään tarkkaa päivärytmiä vielä noudateta. En jaksaisi sitten sitä kitinää mikä syntyy jos ja kun rytmi menee sekaisin.

Kantorepun kävin eilen ostamassa. Jostain syystä päädyin sitten kuitenkin Ergoon, vaikka Manducaa lähdin hakemaan. Jotenkin tuntui, että Ergo istui minulle paremmin. Manduca olisi kyllä ollut halvempi ja ehkä vähän monipuolisempi ja vielä jälleenmyyntiarvoltaankin luultavasti parempi, kun tuo Ergo jää varmasti pikkuhiljaa markkinoilta pois. No, Ergo nyt oli kuitenkin meidän valinta. Hyvin poika siinä viihtyy. Kovin jo odotan kesäisiä metsäretkiä.

Näin muuten unta, että Artulle oli tullut 8 hammasta ihan huomaamatta! :LOL:

Hampaita ei kyllä oikeasti ole näkynyt, eikä oikein mitään muutakaan uutta. Lattialla pyörii itsensä ympäri selällään ollessa. Vemputtaa itseään kyljelleen ja silleen hassusti koukkuun ja suoraksi. Ei käänny vieläkään, vaikka luulin jo että kohta kääntyy. Pari kertaa on mennyt niin, että käsi on vielä alla. Sitä ei kuitenkaan lasketa.

Oho, nyt tuli yllätysvieraita ja me ollaan vielä yöpuvuissa!

Palaan myöhemmin!

Oonaliina ja Arttu jotain reilu 3 kk

 
Tervetuloa Katjuska ja Eliel!

Meidän Aava on viimeisen viikon aikana alkanut saada ihan käsittämättömiä kauhu/kiukkukohtauksia ihan päivittäin. Syinä on ollut esim. se, että otin hihan pois suusta (peukku oli siis suussa ja hiha välissä ja otin tuon hihan välistä pois, peukku kyllä meni takaisin suuhun) tai että käänsin tytön mahalta selälleen. Nyt on sitten huudettu ihan syötävänä turvaistuimen lisäksi myös rattaissa jo kahtena päivänä, ja ihan normaalit kauppareissutkin on muuttuneet vaikeiksi, kun pitää raahata Aavaa kävellen rintarepussa, muuten saa toisella kädellä lykkiä tyhjiä vaunuja ja toisella kantaa. Onneksi kauppamatka ei ole pitkä... Onko tämäkin joku ikäkausijuttu eli onko muilla samanlaista? En nyt kuitenkaan usko, että olen jotakin traumoja tytölle aiheuttanut, kun saattaa yhtäkkiä kesken huudon kuitenkin hymyillä äidille että kiva kun pidät sylissä - ja sitten taas jatkaa huutoa. Ja hirveästi juttua riittää Aavalla koko ajan, välillä nuo huutokohtauksetkin alkavat/päättyvät valittavaan jutteluun.

Päivärytmiä ei meilläkään edelleenkään ole sen kummemmin, kuin että parin tunnin välein nukutaan noita puolen tunnin torkkkuja, mutta öisin menee 12 tuntia (21-9) yhdellä (klo 5) tai kahdella (klo 3 ja 6) syönnillä. Näin on ollut jo monta viikkoa.

Nyt uusi kauppareissuyritys sen rintarepun kanssa...

Bellona ja Aava reilut 2,5 kk
 
Onpas Aava jo kovin edistynyt liikkumisessa! Meillä vasta tarrataan harsoihin ja leluihin. Jäntevä Eliel on tosin ollut jo ihan alusta alkaen muttei kehityksessä muuten mikään edelläkävijä. Äidistä oli kyllä ihaninta eka suoraan silmiin katsettuna annettu hymy. :heart:

Artun kanssa Elielillä taitaa olla aika sama yörytmi. Nukkumaan mennään 22-23, ekan kerran herätään 3 + risat, toisen kerran 5-6 maissa ja lopullisesti 8-9 aikaan. Päivärytmiä meilläkään ei ole.

Nyt Eliel huutelee äitiä...Palaillaan
Katja
 
No niin, nyt on vieraat kahvitettu ja itsekin sain laitettua päivävaatteet päälle.

Mihinkäs jäin? Jotain piti vielä kommentoida.. Hmmm..

Kehtaaminen tarkoittaa meillä sitä että jos ei kehtaa, niin hävettää. Useamman kerran on väärinymmärryksiä tuolla itä-suomessa mökkimaisemissa sattunut. Lapsena sukulaiset luulivat minua laiskaksi, kun en kehdannut naapurista maitoa hakea... Ujo kun olin.

Ulkomaille tekisi minunkin mieleni, mutta rahatilanne näyttää aika heikolta...

Ninnille Peg Peregoista: merkki on tosi hyvä. Meillä oli silloin 10 vuotta sitten Peregon Amalfit ja olin enemmän kun tyytyväinen. Nyt en löydä mistään vastaavia matkarattaita. Niissä oli heittoaisa ja menivät pieneen tilaan, vaikka olivatkin lapselle tilavat. Nyt ostimme 3 pyöräiset matkarit, mutta tuolla ne seisoo eteisessä, kun ei tule käytettyä.. Taitaa mennä myyntiin ja koitan jostain metsästää niitä Peregoja. Ei varmaan kyllä enää kellään ole tallella..

Arttu käyttää jo suuremmaksi osaksi 74 cm vaatteita. Hamstrasin tammikuussa alesta aika paljon tuota kokoa ja ajattelin, että menee sitten puolivuotiaana, mutta nyt kun piruttani pesin ja kokeilin muutaman bodyn, niin nehän on ihan sopivia! Kutistui kyllä jonkin verran pesussa. 62 cm bodyt on kaikki ihan liian pieniä. Hihat on kun makkaran kuoret ja ranteet jää paljaiksi. Housut menisi ehkä muuten, mutta vyötäröstä kiristää.

Ja yövaippana on jo Pampersin 4 koko. Tuo yksi paketti 3 vielä käytetään päivisin loppuun, sitten siirrytään kokonaan 4 kokoon. Nyt on taas pysynyt yöllä sänky kuivana, kun siirryttiin isompaan vaippaan.

Nyt en taas muista mitä muuta piti sanoa, mutta oikein mukavaa päivänjatkoja kaikille!

Oonaliina + Arttu

 
Tervetuloa Katjuska :flower:

Alkoihan se sitten satamaan... tähän asti oli nätti auringonpaiste, muttei ihan keritty kävelylle :xmas: Mies lomailee tän viikon, oltiin kovasti lähdössä ulkoilemaan, mutta piti odottaa mihin sää kehittyy ja nyt sitten sataa :whistle:

Pikkuvaemo, mä kans luulin, että meillä on 4kk neuvola perjantaina, mut onneks tarkistin asian eilen ja sehän onkin jo huomenna! :eek:

Hengissä siis ollaan ja sadetta pidetään kotosalla. Ollaan juhannuskin ihan himpessä; kaupungissa on aika kivaa olla jussina, kun muut on karannu jonnekin :D :whistle:
Ei oo mitään traditioo ollu muutenkaan, usein tullu vietettyy jussi täällä. Jotenkin tuntuu että viime vuosina on ollu enempikin porukkaa kaupungissa ja kuppiloitakin auki. Liekö sit siinä syy, kun se on nykyään aina viikonloppu, eikä kaikki aloita kuitenkaan lomia silloin... harvoin itekkään aloittanu ennenkun heinä-elokuun aikana joskus.

Ainiin, sitä bataattia on nyt sitten annettu silleen varovaisesti, joka toinen päivä suunnilleen ja hyvin on uponnu, eikä mitään vaivoja ole tullut. Mitä nyt kakka on silloin vähän kiinteämpää, kun sitä on saanu. B)

Muumi, onnea Topille uudesta taidosta :wave:

Hexodus ja poitsu pari päivää vajaa 4kk :heart:
 
Moi! Tervetuloa Katjuskalle ja pojulle!

Me käytiin tänään viemässä Leon eka pissanäyte KYSsiin, vielä puolen vuoden ajan sitä pitää kiikuttaa sinne kerran kuussa (pissatulehduksen takia). Sain aika hyvin sen pissapussin laitettua ja pisu tulikin siihen tosi pian. Nyt vaan toivotaan et näyte on puhdas ni ei tarviis enää antibiottia. Leon masu ollut sekasin, liekkö syy tuo antibiot. vai rotavirusrokote joka saatiin viikko sitten, se toinen erä. Kertokaas, onko jollakin ollut veriviiruja kakassa? meillä oli pari kertaa mut en tiedä johtuko se mistä sitten, neuvolasta veikattiin että kun kakan koostumus on paksumpaa, limaisempaa, niin se voi aiheuttaa. Lääkäri oli samoilla linjoilla ja puhui jotain suolen seinämien bakteerikannan sekoittumisesta antibiotin ja rotarokotteen takia.. tiedä sitten.

Leo ei käänny vielä, tänään vahingossa meni massultaan takaisin selälleen, sillei keikahti, onneksi ei sattunut vaikka pää vähän kolahti. Uskon et hampaatkin on nyt tulossa, veljelle tuli tän ikäisenä ja Leon alaien on pullottanut jo kauan ja sieltä kuultaa jo hampaat selvästi. Joo ja oireetkin siihen viittaa kun kokoajan on kädet suussa ja poika nukkuu vähän huonosti ja on tyytymätön.

Mun menkat tuli sunnuntaina, mut kesti vaan päivän. No, kiva kun kävivät kumminki :D

Jipii kohta Juhannus. Pitää ehkä ostaa pari siideriä et pystyis pikkusen rentoutumaan kun se ei näy onnistuvan multa enää millään. Oon ihan stressinä kokoajan.

enne ja Leo 3kk
 
Tervetuloa Katjuska ja poika! Ei meitä täällä liikaa ole.

Täälläkin vietetty sateista päivää. Otettiin se kyläilyn kannalta, kun ukki jätti meille auton ja meni bussilla keskustaan kokoukseen. Kiva ukki toi mun isukki! Oltiin mun kaverilla ja sit kävin toiselle kaverille antamassa mitat, kun tekee mulle puvun tän toisen kaverin häihin.

Meilläkään neiti ei vielä käänny kuin mahalta selälleen ihan tietoisesti. Selällään ollessaan kääntää itseään navan ympäri kuin kellon viisari. Ja sitten vetää itseään kyljellään ässäksi, jos joku kiinnostava lelu on siellä ylhäällä. Mahallaan ollessaan osoitti tänään uutta osaamista: kurkottelun. Hän näki edessään lelun, mutta ei yltänyt ja yritti kurkottaa lisää ja ähki. Sitten ukki siirsi vähän lähemmäs ja neiti nappasi kiinni. Ja toinen sellainen ihmetys on ruokailun yhteydessä: kun masu on täysi tai muuten vaan ei tahdo syödä, vetää itsensä kaarelle ja katselee maailmaa mielellään ylösalaisin.

Hurjaa, että Artulla on jo 74 cm vaatteet. Meillä menee hyvin ainakin Tutan ja NameIt 62cm, mutta Lindex-jutuissa on 68 cm. Kesävaatteet on kokoa 68cm eikä ne jättisuurilta vaikuta, vaikka ei vielä oikein ole päästy pitämään.

Mie oon kans miettinyt hammasasiaa. Siiri on ruvennyt ääntelemään sellaista valitusääntelyä ja ajattelin, että voisikohan se liittyä hampaiden tuloon, koska mitään hätää hänellä ei ole ollut niissä tilanteissa. Ja vähintään yksi sormi on koko ajan suussa...

Mutta nyt lähdettävä suihkuun ja neitikin taitaa vielä huikata sängystä...

Misupai

 
Koskahan oon tääl viimeks ehtinyt käymään :/ siitä on aikaa luvattoman paljon,kesä pitänyt kiireisenä ja nyt vielä viime viikonloppuna meillä vietettiin ensin lauantaina ristiäisiä ja sunnuntaina juhlittiin mun siskon rippijuhlia.Meillä siis neidin nimeksi tuli Iina Vilma Annika.

En oo ehtiny lukemaankaan teidän kuulumisia,ku pari vikaa sivua pikasee yhtää en tiiä mitä ootte jutelleet,mut jospa tässä nyt ehtis vähä useemmin käymään.

Juhannukses lähetää mun sedän mökille,ihanaa päästä hetkeksi pois kotoa ja mä kun niin tykkään mökkeilystä =)

Piitsi ja Iina 2kk6pv
 
Aikaista huomenta! Hitsi, että ottaa päähän! Meillä on yhtiössä kattoremontti meneillään ja enkös herännyt klo 7.20 siihen kun heittelevät kattotiiliä roskalavalle! Ehkä hieman liian aikaisin alottivat työt. Tyttökin heräsi siihen ja nyt on kiukkunen ku ampianen! Kiva päivä tulossa!

Juhannusreissua varten pitäisi pakata. Ajateltiin huomen aamulla lähteä liikkeelle tosi aikaisin. Lapset saavat jatkaa uniaan autossa. Jos siellä kuitenkin on jotan rekka- tai traktorihärdelliä matkan varrella. Meidän täytyisi lähteä varmaan siinä 6:n pintaan, niin olisimme puoliltapäivin sitten jo Imatralla. Siitä menee sitten vielä tunti mökille.

Itkuhälytin täytyy mennä tänään vielä ostamaan. Haen sellaisen Philipsin. Kun vaan osaisin päättää kumman mallin otan. Halvemmassa kantavuudeksi on ilmoitettu 150m, eikä ole ladattavissa, mutta saa verkkovirtaan kuitenkin. Kalliimmassa 300m ja vanhempien yksikkö on ladattava.. Ei muuten montaa mallia ole noita hälyttimiä tarjolla. Kaikenlaista pohdittavaa sitä on. Mulla on varmaan jo vatsahaava, kun vaunuista, turvaistuimesta, kantorepusta ja nyt sitten tuosta hälyttimestä on tullut jo ihan stressiä. Olen niin huono päättämään ja sitten jälkeenpäinkin mietin hankintojen järkevyyttä pitkään. Mies raukka joutuu päivästä toiseen kuuntelemaan vertailujani. Minä kun haluan olla varma, että sain parasta vastinetta rahoilleni...

No joo. Jos menisi vaikka juomaan sen neljännen kahvikupillisen ennen Serraanoja.

Aurinkokin muuten vähän pilkahteli. Mukavaa päivää kaikille! Ehkä minäkin tästä aikaisesta herätyksestä toivun.

Oonaliina + Arttu viikon vaille 4kk
 

Yhteistyössä