MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

maalismamma08, nikkisi on niin yleispätevä, ja viestejä olet lähettänyt vasta kaksi, ettei noilla tiedoilla kukaan tuttukaan voi sinua vielä tunnistaa! ;) Rohkeasti vain täällä juttelemaan, itsestähän se on kiinni missä määrin kertoo yksityiskohtia itsestään, ts. juttuja joista sinut voisi tunnistaa =)

Katjuska-dear, sinun pitää jättää sellainen kerhohakemus, jonka minä sitten hyväksyn, ja sinulle tulee siitä y-viestillä ilmoitus, että sinut on hyväksytty jäseneksi kerhoon se-ja-se. Jäsenyyttä haet siten, että kun klikkaat itsesi sisään kerhoomme, kone kysyy sinulta salasanan. Sen kirjoitettuasi pääset näkemään jotain; mm. sen keskustelu-kohdan. Samalla rivillä viimeisenä on kohta Hae jäsenyyttä. Klikkaa siitä ja vastaile muutamaan kysymykseen, ja näin on kerhohakemuksesi jätetty! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Katjuska-dear, sinun pitää jättää sellainen kerhohakemus, jonka minä sitten hyväksyn, ja sinulle tulee siitä y-viestillä ilmoitus, että sinut on hyväksytty jäseneksi kerhoon se-ja-se. Jäsenyyttä haet siten, että kun klikkaat itsesi sisään kerhoomme, kone kysyy sinulta salasanan. Sen kirjoitettuasi pääset näkemään jotain; mm. sen keskustelu-kohdan. Samalla rivillä viimeisenä on kohta Hae jäsenyyttä. Klikkaa siitä ja vastaile muutamaan kysymykseen, ja näin on kerhohakemuksesi jätetty! =)
Menen heti tuonne! Aika vaikeaselkoista näin vasta-alkajalle, mutta eiköhän tästä selvitä.
 
Misupai, sinulta oli tyrkyllä kerhoon kaksi juttua; kuvallinen ja kuvaton. Hyväksyin Jutuksesi kuvallisen, ja jätin kuvattoman odottamaan vastaustasi, että miten olit tarkoittanut niiden menevän..? Lähtikö vahingossa kaksi vai..?
 
maalismamma ja moerri, ei minusta niin kauheesti kannata jännittää sitä et täällä käy joku tuttu juttuja lukemassa. Kaikkihan me täällä kirjoitellaan periaatteessa sellaista mitä varmasti turistaan tuttaville tuolla kaupungillakin. Tietty anonyymisti kirjoittelu vie oman aikansa että siihen tottuu, mutta vie myös silloin kivasti mennessään =)
ja jos teillä on sydämenpäällä jotain sellaista mitä ette halua et teidät tunnistetaan, niin ainahan täällä voi kysellä asioita "vierailijana" taikka sillee et esim. emmehän me teistä mitään tiedä, ellette te kerro. Kenelläkään ei ole velvollisuutta kertoa kuka on, mistä on ja kenen lapsen äiti. Mutta tuolla kerhossa, me voidaan puhua asioista ns. kasvotusten. Tässä kuitenkin jo vuosi vierähtänyt turistessa niin on oikeasti kiva saada näille henkilöille, nettikavereille Kasvot ja tietää ehkä heidän perheistään hiukka enemmänkin. Jotku saattavat jopa innostua tapaamisesta =)

joten ippu pistä mullekin tunnukset tulemaan kiitos!
ps. mistä sinne kerhoon oikeen pääsee?

Meillä on huomenna 3kk neuvola =) ja Nella menee ekakertaa yökylään. Me lähdetään yhden ystävän 30v juhliin ja aateltiin sitte päästä nautiskelemaan oikein kunnolla. meitä on iso ystävä porukka ja ihana nähdä pitkästä aikaa kunnolla, rauhassa! ja Nella menee miehen veljen vaimolle hoitoon joka on enemmän ku 10+, niin mielellään ottaa ja oikein ite hinku et saa yökylään Nellan! ihana ku on tuollainen kelle jättää...

 
Ippu: juu oikeassa olet, että näiden perusteella ei vielä kukaan tunnistaisi. Olen vaan aika puheliasta sorttia, joten pelkään vahingossa kirjoittavani liikaakin jos vauhtiin pääsen ;)

Tässä voisin samalla käyttää tilaisuuden hyväksi ja kysäistä, että onko teistä kenelläkään hyppykiikkua käytössä? Me saatiin sellainen lahjaksi (käytetty) ja mietin milloin siihen voi lapsen laittaa pieniksi ajoiksi? Tai no... Ensinhän se pitäisi saada kattoon kiinni ja jos yhtään miestäni tunnen niin jos alan nyt asiasta puhua, niin poika ei varmaan enää edes mahdu kiikkuunsa kun se vihdoin olisi paikallaan... :whistle: :LOL:
 
Angel: oikeassa olet sinäkin siinä, että samoja asioita sitä kertoo tutuille kasvotustenkin. En oikeastaan edes tiedä mikä siitä tekee niin tylsää, että tullaan niitä kuulumisa "vakoilemaan", jokin siinä vain itseä mättää. Lienen hieman turhan nipo tässä asiassa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maalismamma08:
Ippu: juu oikeassa olet, että näiden perusteella ei vielä kukaan tunnistaisi. Olen vaan aika puheliasta sorttia, joten pelkään vahingossa kirjoittavani liikaakin jos vauhtiin pääsen ;)

Tässä voisin samalla käyttää tilaisuuden hyväksi ja kysäistä, että onko teistä kenelläkään hyppykiikkua käytössä? Me saatiin sellainen lahjaksi (käytetty) ja mietin milloin siihen voi lapsen laittaa pieniksi ajoiksi? Tai no... Ensinhän se pitäisi saada kattoon kiinni ja jos yhtään miestäni tunnen niin jos alan nyt asiasta puhua, niin poika ei varmaan enää edes mahdu kiikkuunsa kun se vihdoin olisi paikallaan... :whistle: :LOL:
maalismamma08 ja moerri, tervetuloa mukaan höpöttelemään :wave:


hyppykiikusta; ihan samat sanat täältäkin maalismamma :LOL:
On meillä se, mutta ei vielä katossa kiinni. On aateltu laittaa se terassille, mutta nyt on taas kelit niin kylmät, ettei tuolla kauheesti ole tullut viihdyttyä... eli kelejä ootellessa :D
Mies kun ei halua sitä laittaa kattoon ja oikeessahan hän siinä onkin, että melko lyhytaikaiseksi jäisi koukun ruuvaustarve... (jos se nyt on se syy... :whistle: )
 
me6
ippu saisinko mäkin tunnukset?

Tultiin viime viikon keskiviikkona reissusta kotiin, jonka jälkeen mni loppuviikko toipuessa. reissu oli kyllä ihan unelma ja kaikki meni hyvin, mutta kummasti pisti väsyttämään.

Sunnuntaista asti onkin sitten ollut Helsinki Cupin pelejä. Sunnuntain avajaisissa pojat voitti Word Dream Teamin näytösottelussa ja varsinaisissa peleissä 3 matsin jälkeen maaliero murskaava 31-0, mutta kun kyseessä on Euroopan 2:set ja vastassa perussarjan joukkueet niin ei voi muuta odottakaan :snotty: Pienemmällä ollut tasaisempia pelejä, voittoja ja tappioita mutta heillä ei vielä sijoituksesta pelatakkaan. Tämä viikko meneekin peleissä ja sunnuntaina koko perheen voimin risteilyille. Sen jälkeen arki koittaa kun puoliskolla alkaa työt.

Aadalla oli viime viikolla 5 kk neuvola. Kasvaa hienosti ja kuusi kiloa paukkui rikki. Mitat
6025 gr ja 61,5 cm.

Ruokailu jatkuu ennallaan aamulla velli 150- 160 ml, lounaaksi kasvissose ja maitoa, päivällinen lihakasvissose ja maitoa, välipalaksi velliä 150 ml, iltapalaksi puuroa ja paljon. Ippu meilläkin syödään järjettömiä kaurapuuroannoksia. 1 dl hiutaleita ja reilu 2 dl vettä ja valmiisene puuroon 1/2 purkkai hedelmäsosetta!!! Miten oikeasti pieneen vauvaan voi upota täyslautasellinen puuroa!!! Meilläkin syödään ihan kaupan kaurahiutaleita ilman rutinoita... kaurapuuron rinnalla menee myös riisi- ja 4viljan puurot, mutta kaurapuuro ehdoton ykkönen.

Nyt ripustaa poikien pelikamat narulle että on taas aamulla puhdasta päälle.

Me6 ja Aada 5 kk 1 vko
 
Minustakin tuo salainen kerho kuulostaa hyvältä =) Kävin jo äsken kurkkaamassa siellä. Itse oon vaan niin huono konetta käyttään.. Mielellään laittaisin minäkin kuvia meistä sinne, jos vaan osaisin :ashamed: Joten apuanne tarvitaan :wave:

Niin ja olis kiva, jos sen salasanan saisi sellaiset, jotka tosiaan käy kirjoittelemassa. Siis useemmin kuin kerran kuussa. Vai mitä muut on mieltä?

Väsyttää..palaan taas paremmalla ajalla.

Jade ja rotarokotteesta känkkäränkkäinen Julius 4kk 1 vko :heart:
 
me6, no onpa hyvä kuulla että lappoo sitä puuroa muutkin! :D Tosin tänään ei uponnu millään, tyty keskitty parkumiseen.. :| oli jo kai niin väsynyt! Pitää huomenna tehdä puuro aiemmin, kun näkyy olevan aika tarkka sisäinen kello että puoli 8 minä olen valmis petiin ja jos te ette sitä meinaa muistaa niin minä kyllä muistutan, byäääÄÄÄÄÄHHHH!!!!!!!!! |O

Tähän asti ilmoittautuneille tunnukset lähetetty! :wave:
Ja nyt tämä jumi-hartiainen mutsi painuu höyhensaarille, palataan astialle huomenissa! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jade80:
Minustakin tuo salainen kerho kuulostaa hyvältä =) Kävin jo äsken kurkkaamassa siellä. Itse oon vaan niin huono konetta käyttään.. Mielellään laittaisin minäkin kuvia meistä sinne, jos vaan osaisin :ashamed: Joten apuanne tarvitaan :wave:

Niin ja olis kiva, jos sen salasanan saisi sellaiset, jotka tosiaan käy kirjoittelemassa. Siis useemmin kuin kerran kuussa. Vai mitä muut on mieltä?

Väsyttää..palaan taas paremmalla ajalla.

Jade ja rotarokotteesta känkkäränkkäinen Julius 4kk 1 vko :heart:
Tähän vielä ennen unille menoa! ;)
Joo, minä oon aika kitsas ollu, ja tulen olemaan, ton salasanan jakamisen kanssa. Margitin kohdalla nimittäin mietin hetken, piti oikein tarkistaa että löytyykö etusivun listauksesta margitia, mutta kun löytyi niin lähetin salasanan. Mut että kyllä tarkoitus ainakin minun mielestäni on, että kerho on tälle ydinporukalle.

 
Mä en nyt ole ehtiny paneutu, mutta siis joku muu kuin tapaamiskerho? Saisinko mäkin tunnarit?
me6meillä kans molemmat pojat pelaa fudista ja 2 päivää menny nyt kentän laidalla ja kuljetuksissa aamusta iltaan ja paikasta toiseen!!! Veeti ollu tosi kiltisti mukana ja syöny aina lennosta kentän reunalla tai autossa, nukkunut päiväunet autossa tai rattaissa! Tänäänkin oltiin 5h yhteen menoon peleissä ja kotiin ei välillä ehtiny....pläääh! Täällä kans pesukone jauhaa pelokamoja aamuks ja kunhan saan ne kuivaan ei tarvi kysellä mitä sitten tekis...peti kutsuu :p
 
Laurakohan se tuskaili noista petihommista ja mä voin tunnustaa että mulla oli paikat sen verran kipeänä (ja kuivana, mutta en sitä sillon esikoisen jälkeen vielä tajunnu) että mä suostuin edes kokeilemaan joskus 3,5 kk synnytyksestä ja sekin vain sen takia että mies alko jo hyppimään seinille :whistle: Hommat meni sitten ihan puihin ku olin niin paniikissa että melkein itkua väänsin ja kun uudestaan yritettiin joskus parin viikon päästä niin sama homma taas... Ensimmäisen kerran petihommat tais onnistua suht hyvin joskus puoli vuotta synnytyksestä, mutta oikeestaan vasta imetyksen loputtua mulla itelläki alko tekemään edes vähän mieli ja puuhat tuntu ihan mukavalta :) ...niin ja sitten olinki jo taas raskaana :D

Meillä tuo mies on aika tarkka noista petipuuhista ja noottia kuuluu heti jos edellisestä kerrasta on sattunu menemään jopa VIIKKO :eek: Tän synnytyksen jälkeen ei menny onneksi niin kauan ja nyt -kunhan mies ei ois koko ajan reissussa- perustahti on semmoset pari kertaa viikossa :whistle: Teille mä voin ehkä myöntää että kaikki kerrat ei kyllä oo mun mieleen vaan mä menisin mielummin nukkumaan, mutta on vaan paljon mukavampaa tämä yhteiselämä ku mieskin on hyvällä tuulella :D

No mutta eiköhän jo petijutut riitä... Niistäki näköjään tulee tarinoitua ku ukko on reissun päällä ja täytyy mennä yksin nukkumaan ;)

Mä taisin muuten unohtaa ilmotella Mintun 3 kk mitat!
Viime viikon perjantaina käytiin ja pituutta oli vähän vajaa 62 cm ja painoa 6050 g :) Piikki tympäs, mutta unohtu äkkiä ku imetin siinä samalla.
Kaikki tuntu olevan ihan ok ja en ois kyllä muuta epäillykään ku on niin tomera neiti :)
Tämän päivän "juttu" on ollu kauhee pajatus ja kiljuminen :D Aina ku sattu olemaan hereillä niin selitti omia juttujaan oikein isolla äänellä kulmat kurtussa ja vaihteli äänen painoa oikein komiasti :)

Esikoinenki ollu vähän ihmeissään viime aikoina ku vauva ei enää vain nuku ja syö vaan osaa jutellaki ja heilutella leluja :)
Mulle vaan tuo pienen kasvaminen näyttää olevan kova pala ku yritän vieläki ängetä ressukkaa 62 senttisiin vaatteisiin vaikka ihan selvästi pitäis siirtyä jo 68 senttisiin :whistle:

Äh, kello taas niin paljon että pitäis olla jo unten mailla...
Vielä 3 päivää että mies tulee kotiin ja sit onki ainaki 3 viikkoa ihan lähimaastossa :)

Nyt pitää käydä ettimässä se kerho että voin pistää hakemuksen menemään...

No joo! Meinasin unohtaa sen syyn miksi tänne tulin :headwall:
Piti kysyä kaikilta korviketta antavilta äideiltä että miten te teette öisin syöntien kanssa? Mulla alkaa se lääkitys ens viikolla ja siitä lähtien pitäis antaa korviketta öisinki ja mua vähän hirvittää että herätetäänkö me koko talo sit aina syöntien aikaan ku Minttu nostaa aikamoisen mekkalan jos maitoa ei tuu heti paikalla :/ Meillä on nimittäin makkarit yläkerrassa ja enhän mä siellä voi säilyttää enkä lämmittää maitoa :eek: Säilyyhän se siinä avaamattomassa purkissa huoneenlämmössä, että mun pitää vissiin alkaa totuttamaan Minttu huoneenlämpöseen maitoon ettei tarvi konkoilla portaissa keskellä yötä...
Hitsi ku imettäminen on öisin niin helppoo ku ei tarvi ku ottaa viereen ja jatkaa unia :whistle:

Nyt menen pois ku ei tästä tuu mitään...

Pimmi ylikierroksilla
 
Täällä oltu jonkin sortin nettipimennossa kun tämä meijän kone on ihan pihiksi ruvennu eikä halua aina aukasta ittiään! Nyt sitten suostui aukenemaan(jes, jes, jes..) oonki sitten netissä viettänyt ihan omaa laatu aikaa ;)

Ihan ekana vastaan tuohon maha galluppiin.
Joo on ja pysyy. Ilmaantui heinäkuussa 1999 ja siinä se on sitten pömpöttänyt siitä lähtien, riippumatta siitä minkä painoinen olen ollut. Kuulemma se vatsalihaksia tehdessä kuuluisi kadota, ei vaan meikäläiseltä ole kadonnut. Se sinkunut nahka siis. Jos jollain on hyvä niksi, niin kertokaa hyvä jumala sentään mullekkin että miten sen saa pois?! Tällä kertaa(siis kuopuksen syntymän jälkeen) en ole edes mitään kuntospurttia aloittanut. Vaan raskaus kilot on melkein kaikki jo poissa. Semmoset 4 kiloa ku saisin pois ni hyvä ois näin niinku aluksi. Mutta sehän vasta alkua mulle olis, koska ylipainoahan mulla oli jo ennen raskautumista. Kiitos tupakan polton lopettamisen. Nyt tulee loppu kesästä täyteen 3 vuotta siitä kun aloin lakkoon ja hyvin menee edelleen. Mies yrittää nyt kans lopettaa tupakoinnin vaan kovillehan tuo tuntuu sillä ottavan. Ikävästi vaan kaikki ruoka maistuu ihan hiton hyvälle, niin siitähän seuraa automaattisesti sitä hiivatin painon nousua. Että siksipä sitä kai pysyi aikasemmin edes suurinpiirtein ihmisen näkösenä kun mikkään ei maistunu. Vaan miehelle tuntuu kelpaavan, ei sitä haittaa nämä minun kiloni. Sanoopi vaan että pitää olla mitä rutistaa ;) Itselleni kelpaisin jos saisin semmoset 20kg pois vaan tuntuu tässä iässä olevan jo huomattavasti vaikeampaa tuo kilojen kariseminen. No syksyllä sitten alotan tämän reippailun kunnolla, tällä hetkellä menee vähän sen mukaan miltä tuntuu. Ja no pittäähän sitä tieten syyä, jotta pojalla riittää maitoa :)

Tuosta aiheesta sujuvasti "puuhailuun". Meillä kyllä tulee harrastettua aika usein tuota "urheilu"-lajia :p Miehen kanssa todettu että meillä on nyt menossa joku ihmeen kuherrus kuukaudet. Juu muilla on se kuherruskuukauSI, meillä kuukauDET :LOL: Ihan käsittämätöntähän tämä on että lempi leiskuu näinki monen vuoden jälkeen niinku pahaisilla teineillä! :LOL: Mutta ei me valiteta.. ei ;) Nautitaan tästä hormooni piikistä niin kauan ku sitä riittää.. joskus jopa joka yö :LOL:

Liivinsuojia käyttelen päivisin, Rainbow:ta ja Pirkkaa.
Toisinaa kun tuppaavat nuo tissit täyttymään, ni hyvä niitä sitten käyttää :)

Mutta mutta.. tuo kerho minuakin kiinnostaa.
Jotta sinne siis hakemusta tekemään. :D

Marmeladi*muutto leskenä*& muksut*nukkuvat*
 
Lukasin että Laura ja Pimmi oli puhunut tuosta touhuilusta jotta on paikat kuivana. Äitiyspakkauksen mukana tuli liukastetta. Suosittelen. Käyttäkään sitä. :) Mies voi vaikka lämmittää sen käsissään ja levittää paikkoihin. Siinähän sitä samalla syttyy ;)

Marmeladi *amorin apulainen* :heart:
 
BiaBIalle hurrrrjasti onnentoivotuksia ja halimuksia! Wau!! :hug: :flower:

moerri, 5kk alkaen voi alkaa antaa viljoja, ja minä oon nuitten kaurahiutaleiden kanssa tehny niin, että jauhan ne sauvasekoittimen alle tulevalla teholeikkuri-kipolla, niin hienoksi kuin sillä vain saa.
3,5 kk ei sinänsä "pitäisi" vielä kiinteää ateriaa tarvita lainkaan, sillä 4 kuukauttahan on se "raja" että sen verran vähintään olisi vauva pelkästään maitoravinnolla, mutta tietysti jokainen aloittaa kiinteät omaan tahtiinsa, halunsa mukaan. Kuitenkin jopa 6-kuiseksi vauva voi pärjätä pelkällä maidolla.
Tod.näk. vauvasi on rinnalla tiheästi nyt juuri siksi, että nostattelee lisää maitoa itselleen, tilaa lisäannoksia. Hetken kun sitä jaksat, niin sitten imetysvälit taas saattavatkin pidentyä. Jaksuja :hug: , ja malttia kiinteiden suhteen, ainakin puuron! ;) Kasviksilla on hyvä aloittaa sitten kun on sen aika. =)
 
BiaBIa hurjasti onnea täältäkin! Ihanaa!

Ippu kiitos salasanasta, laitan vielä hakemuksen tuleen.

Täällä pienoinen ikäkriisi päällä ;) 30 tuli tänään täyteen... Ollaan täällä saaristossa ja ois kiva vähän juhlistaakin pyöreitä vuosia, mut kun on toi ihana tissitakiainen ni ei viitsi oikeestaan mitään ottaa.

Mut nyt laittaan jäsenhakemusta, kerhossa sitten enemmän

Ninni 30v ja Lina 3kk+1vko ja joitain päiviä
 

Yhteistyössä