MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

Piti kysyä vielä tosta käsien tai sormien imeskelystä, että annatteko vaan imeä vai yritättekö estellä? Meillä nimittäin Elias oli imeskellyt rannettaan kunnolla kun siinä oli ihan kunnon imujälki. Mies alkaa pian epäillä jotain jos Elias erehtyy minua imemään, kun joskus ei meinaa tissi osua suuhun millään :LOL:

Saini ja imuttaja
 
Saini: minä olen ymmärtänyt, että tuo käsien imeskely on ihan ikään kuuluva kehitysvaihe, jonka kautta lapsi tutustuu maailmaan. Olen siis antanut syödä nyrkkejä, peukkua koitan ottaa pois, jotta sen syömisestä ei tulisi tapaa. Ja jos oikein meinaa kauan tai kovaa lutkuttaa niin sitten koitan kiinnittää huomion johonkin muualle. Korjatkaa muut jos olen väärässä etten ihan höpöjä puhu =)
 
Onnittelut Pikkuvaemolle synttärin johdosta! (perässä tullaan) :flower: :flower:

Heidille vauvaonnittelut ja tarratassuja pienelle, että jaksaa kasvaa isoksi ja vahvaksi. :flower: :flower:

Meillä on tavarat aikalailla pakattu ja valmistaudumme huomisaamun lentoon ja reissuun. Ostin pari Semper-muussia ja Tuttelia mukaan, jos tulee tarvis. Kiinteät aloitellaan sit reissun jälkeen.

Hampaita ei meilläkään vielä oo, vaikka tuota käsien imuttelua on jatkunut jo ihan loputtoman kauan. Kaipa ne hampaat sieltä joskus tulee... Mut siis lelut ja kädet tungetaan suuhun niin pitkälle kuin menee. Ihan kauhistuttaakin, että lelut menee niinkin syvälle. Mut ei meillä ihan imutusjälkiä oo tullut, kuten Saini kuvaili.

Mama-L:lle jaksamisia unitouhujen kanssa. Meillä ei ihan noin hurjaksi yösyönnit ole mennyt, 3 kertaa on ollut pahin viime viikkoina. Iltanukahtaminen sujuu, mutta sit on joinakin iltoina tullut ihme heräys tunnin unien jälkeen ja raivokas huuto siihen kaupan päälle!!

Nyt lähden vielä iltapalan laittoon ja sitten viimeiset rojut kasaan ja kone kiinni. Voihan toki olla, että kesken loman kirjoitan kuulumisia, koska huoneistomme talossa on avoin netti.

Misupai ja nukkuva neiti.
 
Hei!!

Paljon onnea Heidille
!! Jännittävää ja ihanaa kun tulee uusia vauvoja.. :)

Mama-L: Jaksuja teille! Nyt tuntuu pahalta mutta kyllä se siitä sitten pian helpottaa. Meilläkin heräillään välillä öisin jatkuvasti, välillä taas posotellaan koko yö.. Mulle sanotaan että kun lapsella voimakas kehityskausi, yöunet on mitä on...

Misupai
: Mukavaa ja ihanan ihanaa reissua teidän perheelle!!!

Olin tuossa iltasella tätini kanssa Ikeassa huvittelemassa.. Mukaan tarttui jos jotakin tarpeellista ja tarpeetonta.. Nyt on sitten taas valaisinta joka nurkassa! Siellä on vaan jotenkin niin hankala hillitä itseään.. HEH. Asiaa ei yhtään auta se, että mun tätini on sisustussuunnittelija ja täynnä kaikenmoisia ideoita...

Hampaista: Meidän neitokaisella on 2 kauheaa pahkuraa yläleuassa, ne on ne " ylä kakkoset", ja kutittaa ihan hirmuisesti. Kuola valuu, nyrkit painetaan suuhun ja välillä huutoa piisaa kun ei nyrkeistä oo apua. Välillä hieron ikeniä ja huomaa kyllä kuinka toinen on kiitollinen ja helpottunut.

Olin taas koko päivän syömättä ja nyt ahmin liikaa kerralla.. Ugh mikä olo! Pirkan pähkinäjogurtti on muuten aivan sairaan hyvää, kannattaa maistaa! (mutta en suosittele koko 400g purkkia kerrallaan kuten allekirjoittanut äsken veteli... ) ;)

Öitä kaikille teille ja mukavaa viikonloppua!!

Laura ja pieni neitokainen joka tuhisee jo kehdossaan
 
Pikkuvaemolle myös onnittelut! :flower: Ja Heidille ja BiaBialle! Ihan uskomatonta että pääsette maalismasut2009:äänkin! Vähän olen kade... täällä ehkä sitten tähdätään tuonne vuoden 2010 maaliskuuhun...

Me ollaan pian lähdössä remontoitua kotia kohti junalla. Vähän jännittää tuo pitkä junamatka hirveän tavaramäärän kanssa. Aava ei suostu juuri olemaan vaunuissa hereillä ollessaan, joten saan varmaan pitää neitiä sylissä tuntikausia ja keksiä viihdykettä - sitä kun pitää nykyään olla koko ajan.

Tuosta LauraN:n jutusta tuli mieleen, että mulla on huonontunut syömättömyyden sietokyky ihan hirveästi tässä imetyksen aikana. Pitää saada kyllä aamupalat ja lounaat ja päivälliset ja välipalat ajallaan ja jos syö vaikka vain salaattia niin johan tulee kohta huono olo. Ja siihen päälle vetelen suklaata levyn päivässä... Mulla oli silti pitkään paino alle raskautumispainon, mutta nyt sitten eilen kun punnittiin kotipuntarilla vauvaa niin yllättäen mullakin oli +2 kg. No toisaalta se oli ilta. Tai sitten nuo suklaat tekee tehtävänsä...

Pitää lähteä tekemään viimeisiä pakkailuja...

Bellona ja Aava 3,5 kk
 
Tein eilen toisen testin, se näytti ihan samallalailla, kait se on uskottava :heart:
Nyt pittää vaan ootella ja toivoo et pikkunen mukana pysyy :heart:

Eilen lähdin kuskiksi ja kävin selvinpäin kahtomassa Peots of the fallia.
Oli mukavaa ja soitti hyvin, väsy vaan meinas iskee jo aikasin illasta ja selkä ja jalat oli kippeet seisomisesta. Oli sen verran tungosta että istumapaikkoja ei oikein ollut.

Kohta suihkuun ja hakemaan poika kottiin, pikkunen oli mummolassa yötä.
Kauhee ikävä! :( :heart:

 
Moikka!

Meidän neiti täyttää tänään 3kk ja viime yönä alkoi yskiminen ja aivastelu iha yhtäkkiä..
Tukkoisuus jatkunut tänään niin että nenä vuotaa oikein paksua räkää, myös yskää joka on tosi kuivan oloista ja aivastelua.
Apuja?
Neiti on muuten kyllä tosi pirteän oloinen ja jaksaa seurustella, hymyillä. leikkiä. Nyt päiväunille laitoin supon ja nostin häkkisängyn päätyä koholle.
Sit toinen ongelma ettei suostu syömään rintaa!?!? oon sitte pumpannu pulloon ja siitä vetäsee hyvin 100ml. yösyötöt ja aamusyötöt oli ok, mut ny 2 päiväsyöttöö antanu pullosta. Täytyykö mun vaan tyrkyttää rintaa viimiseen asti, vai saako kipiää kiusata?

Toinen on niin reipas mut samalla reppana pieni... äidin sydäntä särkee!

Neuvot, kalliit, kultaiset --kiitos tännepäin pian pliis!!

 
Angel: onko sinulla käytössä jokin niistäjä? Meillä nenäFriida ja sillä ja suolatipoilla saa hyvin räkää imettyä pois. Meillä ainakin flunssassa parhaiten auttoi juuri se ja sitten sängyn päädyn kohotus. Neuvolassa kehottivat nukuttamaan ulkona jos vaan ei kuumetta ole, on jotenkin helpompi hengittää flunssaisen siellä. Jos on röhänen niin voi pesuhuoneessa suihkuttaa kuumaa vettä, jolloin tulee höyryä ja siellä hengittely voi saada liman liikkeelle. Meitä kehoitettiin myös laittamaan valkosipulia sukkaan ja sukka sängyn päätyyn, kuulemma auttaisi kanssa tukkosuuteen. Tätä emme kuitenkaan kokeilleet kun muut konstit auttoivat niin hyvin. Niin ja vielä sen ohjeistivat, että jos tuntuu, että rohinaa tulee keuhkoista, niin sitten ennemmin vähän herkästi näytille. Voi olla, että nämä jutut olikin jo sinulle tuttuja, mutta auttoivat siis meillä. Jaksamisia, tiedän, että on kamalaa katsoa kun toinen on kipeä :hug:
 
Ollaan Suomi-turneella ja pääsin hetkeksi nettiin lähettämään terkkuja kaikille!

Ippu, kiitos tuesta! Ehkä meitin lapsen kehitys ei olekaan tyssännyt :)

Levolacin syönnissä on editytty, nyt menee helpommin alas lusikalla...Ja sitten tuli eilen 10 päivän tauon jälkeen yhdet kakat ja tänään kolmet! Nyt pidetään tauko ko. aineen nautinnassa eikä vahdata kakkaa hetkeen ;-)

T. Katjuska ja Eliel 4 kk 0,5 vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja pimmi84:
Täällä on oltu tänään vähän ihmeissään :eek:

Ihmettelin ku tuo likka pistää koko ajan kaiken suuhun ja on pitäny ihan ihmeellistä karjunta/huutokonserttia jo monta päivää enkä mä oo oikein ymmärtäny että onko sillä joku hätä vai mitä se puuhaa...
No, pistinpä huvin vuoksi sormen suuhun ja sieltä löyty HAMMAS!! :eek:
Siis esikoiselle puhkes ensimmäinen hammas joskus 7 kk ikäisenä ja samaa oisin oottanu Mintultaki, mutta eipä mennykään ihan niin :whistle:
En vaan oikein ymmärrä että miksi ihmeessä tuo näin aikasin tuli ku pelkällä maidollahan tuo vielä elää... Eikö ne hampaat ala sitten puskemaan läpi ku siirrytään kiinteisiin ja niitä aletaan tarvimaan??

En nyt muista mitä piti kommentoida ku oon ihan pää pökkyrällä :D
Pimmi.. ei ole mitenkään ihme juttu eikä ole sidoksissa siihen kiinteiden syömiseen. Esikoisella tullu hampaat 3kk:n ikäsenä ja keskimmäiselle siinä samoilla hujakoilla. Tuo hampaiden tulo on ihan yksilöllistä. Esim. mun iso iso isä synty hampaat suussa

:D

Niin ja sitä vielä että Matias tehny hampaista jo 2,5kk:tta. Vielä ei tulosta näy, mutta kuolaus on huimaa ja kaikki mitä vaan käteen saa pitää laittaa suuhun ja sitä jyrskyttää. Että sieltä ne tulee. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja saini81:
Piti kysyä vielä tosta käsien tai sormien imeskelystä, että annatteko vaan imeä vai yritättekö estellä? Meillä nimittäin Elias oli imeskellyt rannettaan kunnolla kun siinä oli ihan kunnon imujälki. Mies alkaa pian epäillä jotain jos Elias erehtyy minua imemään, kun joskus ei meinaa tissi osua suuhun millään :LOL:

Saini ja imuttaja
Mie kyl annan Matiasksen imeä ihan rauhassa, yritän kyllä siihen purulelua tuikata väliin/ tuttia jotta ei iho ihan vallan kuivuis. Tissistä välillä kyllä imasee siihen malliin että hyvä ettei tuu fritsua :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi1985:
Tein eilen toisen testin, se näytti ihan samallalailla, kait se on uskottava :heart:
Nyt pittää vaan ootella ja toivoo et pikkunen mukana pysyy :heart:

Eilen lähdin kuskiksi ja kävin selvinpäin kahtomassa Peots of the fallia.
Oli mukavaa ja soitti hyvin, väsy vaan meinas iskee jo aikasin illasta ja selkä ja jalat oli kippeet seisomisesta. Oli sen verran tungosta että istumapaikkoja ei oikein ollut.

Kohta suihkuun ja hakemaan poika kottiin, pikkunen oli mummolassa yötä.
Kauhee ikävä! :( :heart:
Onnittelut sulle Heidi :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Moikka!

Meidän neiti täyttää tänään 3kk ja viime yönä alkoi yskiminen ja aivastelu iha yhtäkkiä..
Tukkoisuus jatkunut tänään niin että nenä vuotaa oikein paksua räkää, myös yskää joka on tosi kuivan oloista ja aivastelua.
Apuja?
Neiti on muuten kyllä tosi pirteän oloinen ja jaksaa seurustella, hymyillä. leikkiä. Nyt päiväunille laitoin supon ja nostin häkkisängyn päätyä koholle.
Sit toinen ongelma ettei suostu syömään rintaa!?!? oon sitte pumpannu pulloon ja siitä vetäsee hyvin 100ml. yösyötöt ja aamusyötöt oli ok, mut ny 2 päiväsyöttöö antanu pullosta. Täytyykö mun vaan tyrkyttää rintaa viimiseen asti, vai saako kipiää kiusata?

Toinen on niin reipas mut samalla reppana pieni... äidin sydäntä särkee!

Neuvot, kalliit, kultaiset --kiitos tännepäin pian pliis!!
Kokkeiles pikkaselle niitä suolatippoja. Räkä lähteepi joko nielun taikka nokkareijän kautta sitten pois. Lämpimät suihkut kans auttaa :) Sitten mitä tuohon imettämiseen tulee niin onnistuuko imettää makuultaan? Meillä vaan poika ei yksinkertaisesti enää tykkää syyä tissistä muuten ku että makoillaan. Jospas se samainen syy olis teilläki? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska73:
Ollaan Suomi-turneella ja pääsin hetkeksi nettiin lähettämään terkkuja kaikille!

Ippu, kiitos tuesta! Ehkä meitin lapsen kehitys ei olekaan tyssännyt :)

Levolacin syönnissä on editytty, nyt menee helpommin alas lusikalla...Ja sitten tuli eilen 10 päivän tauon jälkeen yhdet kakat ja tänään kolmet! Nyt pidetään tauko ko. aineen nautinnassa eikä vahdata kakkaa hetkeen ;-)

T. Katjuska ja Eliel 4 kk 0,5 vkoa
Annappa luumusosetta, jo luulis tulevan!
:D
 
Joo elikkäs ihme tosiaan että nettiin pääsin. Meillä konneessa jottain vikkaavikkaavikkaa ja toimii siis vaan vikasietotilassa tämä netti. Mesettäänkään ei pääse :'(

Joo mutta tuossapa pistin kommenttia immeisille ja nyt sit omat kuulumiset.

Säät alkaa täällä pohjosessa vissiin viimeinki suosia. Tän päivän ollu lämmintä ja aurinkoista. Käytiin aamupäivästä kummi tytön 4 vuotis synttäreillä ja sen jälkeen isommat muksut lähti mun veljen ja sen vaimokkeen kans kaverin mökille kalastammaan ja makkaran paistoon. Mies lähti tossa seittemän pintaan itekki sinne kaverin kans ja kalastaa ne siellä vissiin meinas. Met täälä sitten Matiaksen kans kahestaan kotona olemma. Matias nukkuu ja mamma nettailee :D Hyvin siis mennee ;)

Meillä on ollu viime aikoina aika levottomat nuo yöt.
Ei taija ennää tissistä maitoa tulla kovin mahottomasti kun jopa 2 kertaa tissille änkee. Päivällähän syödään pottu/porkkana/parskakaali/maissisosetta ja tuttelia/maissivelliä. Jostain syystä porkkanapottuvelli ei ollut menestys, vaikka soseena sitä kyllä ihan mielellään syö. Poikaa taitaapi vaan olla kranttu tuon koostumuksen suhteen ;) Sit aina kotona ollessa annan välillä tissiä ja siis yöt/aamut syö ihan tissi maitoa. Välillä kyllä tuntuu tulevan ihan hyvinki sitä maitoa mutta mulla vaan semmonen paha tapa että unohan juua ja syyä tarpeeksi tiheään. Eipä siis ihme ettei maito riitä vaikka toinen kyllä imee suhteellisen tiheästi. Mut tissitellään sen verta mitä tulee, tilaantuu kyllä sinne aina yhden aterian verran :D Soseista uusin maku on tänään kokeiltu persikkasose, tuntu tykkäävän. =)

Painoaki on tullu nyt rutkasti!
Sen tuntee mamman niskoissa/selässä. On meinaan välistä niiin kipeet että huh huh! Onneks mies aina hieroo pyytäessä että en vallan ihan nurin mee ku välistä huippaa niin että pitää ihan pöydän reunasta pitää kiinni. Eilen vasiten mies punnitsi pojan ja 7,6kg näytti henkilövaaka. Keskiviikkona on 4kk neuvola ja sittenpä sen näkkee kuinka paljon sitä kokoa on kaiken kaikkiaan kertyny? :)

Joo-o.. mutta jospa sitä kävis kurkkaan tuolta kerhonki puolelta näitä juttuja :wave:

Marmeladi ja Matias *piakkoin 4kk*
 
Iltoja!

Angel: Toivon että teidän pienokainen paranee pian. :hug: Ada oli päivän flunssassa kun oli 3 vkon ikäinen ja tiedän että se on ihan hirveää..! Me oltiin ihan lääkärillä silloin ja käskettiin vaan antaa juuri noita keittosuolatippoja nenuun ja käyttää sitä nenä-fridaa tai vastaavaa. Kuumetta kannattaa tarkkailla ja syömistä samoin. Tuo on sekä vauvalle että äidille niin ikävää. Kyllä se siitä pian ohi menee.

Marmeladille toivotaan pikaista tietsikan "paranemista".. :) Tuo vikasietotila on mullekin tuttu eikä se juuri naurata kun kohdalle osuu!

Mä olen itsekseni viettänyt tässä laatuaikaa kun Aaduska meni jo 20.00 nukkumaan.. Söin kerrankin oikein ruokaa ja tein vielä hillittömän pannarin jälkkäriksi. :p Täytyis vielä laittaa pyykkejä mutta tais tulla herkuteltua hiukan liikaa.. ei oikein liha liiku tästä läppärin luota..

Mulla alkaa ens viikolla taas tovin nettipimento, joten sallitaan tämä koodailu minulle.

Öitä mammat ja pikkuiset
 
Angel :hug: pikku-Nellalle! Se on niin inhottavaa kun pikkuinen on ihan flunssassa eikä pysty kauheesti oleen avuksi. Länsikeskuksen cittarin apteekissa on sellasia "apteekin omia" nenäfriidoja, maksoi siis vaan jotain pari euroa, ihan ilmaisia verrattuna siihen nenäfriidaan, ja todella toimivia! Mulla oli sellasia jo sillon kun noi meiän isommat likat oli pieniä ja nyt mulla on Linalla niitä 2, toinen kotona ja toinen mökillä. Siinä on se systeemi et yks letku laitetaan vauvan nenään ja se letku menee sellaseen säiliöön mistä sit taas menee toinen letku mistä ite imetään sitä räkää pois. Hyvin on toiminu, varsinki jos laittaa ennen ja jälkeen käyttöä keittosuolatippoja, ensin sitä varten et liottaa sitä räkää ja jälkeen sen takia ettei vauvan herkät limakalvot kuivu. Niin mä ainakin oon sen käsittäny :) Mut oon Linalla käyttäny sillon muutaman kerran silloin kun oli nuhassa.

Mama-L nukkuuko Telma omassa sängyssä vai onko teillä perhepeti kun en millään muista ootko kertonu? Lina on alusta asti nukkunu mun vieressä :ashamed: ja on öisin tosi levollinen, syö kuitenkin yhä 2-3 kertaa yössä, mut omat, eikä Linankaan unet ei keskeydy kun hän on siinä vieressä, eikun tissi suuhun vaan yöllä ja unet jatkuu. Enkä oo aamuisin väsy ollu. Eikä olla muuten pottua syöty kun viimeks tiistaina, neiti ollu ihan tyytyväinen pelkkään mun maitoonkin. Katotaan nyt mitä ne sanoo 4 kk neuvolassa mikä elokuun alussa. Jos ei oo painoa tullu hyvin ni sit varmaan suositellaan kiinteiden antoa. Me maistellaan aina kun siltä siis tuntuu, eli ei läheskään joka päivä..

LauraN ihanaa mökkeilyä!!! Mä olin viime kesänä mökillä nettipimennossa ja se oli mun mielestä ihan kauheeta, melkeen joka päivä kävin paikallisessa kirjastossa koneella, nyt mulla onneks datasiirtoyhteys vai mikä se nyt oli kännykän kautta. Et pääsen joka päivä kuulumisianne lukeen ja välillä jotain itekin kirjottaan :) NAm kun mun alkoi tekeen mieli pannaria kun siellä kerroit et oot sellasta tehny!

Lina on kans kuolannu jo pidemmän aikaa ihan kauheesti, myös nyrkit ja sormet maistuu, en oo kuitenkaan estelly niitä maistelemasta kun ei tee sitä kuitenkaan koko ajan. Ja nyt neiti on löytäny varpaansakin, huvittavan näköistä kun koittaa autokopassa nousta pystyyn niin et ylettyy ottaan kiinni varpaistaan :) Ja sit ihmetellään kovasti et mitkä noi oikeen on. Myös peilit on hänelle yks tosi kumma juttu. Tänään pidin Linaa eteisen peilin edessä sylissä ja hän oli ihan kummissaan omasta peilikuvastaan. Tunnisti varmaan mut peilin kautta mut sit varmaan ihmetteli et kuka se toinen eli hän itse oikeen on. Sätki ja jännitti oikeen itseänsä :LOL: Hassu tyttö.

Onko kenenkään muun vauveli niin äidistä riippuvainen kuin meiän muru? Kun ei meinaa isinkään sylissä viihtyä viittä minuuttia kauempaa. Tänään laitoin ruokaa ja Lina oli isin sylissä sen aikaa kun laitoin isoille tytöille ruokaa lautaselle ja hänelle tuli niin kauhea paniikki-itku, kyyneleet vaan valui kunnes äiti tuli ja otti syliin. Ja näin tapahtuu siis aika usein jos hän jonkun muun kuin mun sylissä... Eli mulla ei varmaan mitään asiaa pitkään aikaan mihinkään ilman Linaa :LOL: Äidin pikku Liinuska, kauhee hätä tulee jos kadottaa äidin näköpiiristään!

Onko muilla muuten makeanhimoa mitä ei ennen ollut? Mä en oo koskaan ollu mikään kauhee makean ystävä todellakaan, mut nykyään mun tekee ihan kauheesti mieli kaikkee hyvää, hedelmäkarkkeja (ennen söin vaan salmiakkeja, nykyään en juuri lainkaan), pullaa ym. herkkuja... Kauheeta. Onneks Lina on vielä täysimetyksellä et saa vähän anteeksi noita ylimääräisiä kaloreita :ashamed: Paino ei oo onneks menny yli lähtöpainon, taitaa itseasiassa olla vielä allekin, ja hyvä niin!

Mut nyt tuli taas tällanen kauheen pitkä sepustus, kääk!

Kauniita unia ja palaillaan!

Ninni ja Lina n.3,5kk
 
Mä oisin kuulkaa ikinonnellinen jos Telma heräis 2 kertaa yöllä syömään. Semmonen nyt ei tunnu vielä missään hei. Viime yönä meillä syötiin 6 kertaa, sitä edellisenä 9. Lähes poikkeuksetta aamukolmen jälkeen alkaa tunnin välein tankkaus. Sitä ennen syödään jo se pari-kolme kertaa. Soseilla ei ollu meillä mitään vaikutusta, eli en usko ettei tarpeeksi maitoa tulis. Ja tää on kestäny nyt yli kuukauden jo, että vähän vaikea uskoa mitään tiheetä imua. Mutta niin kai se on että kärsimyksen määrä on vakio ja sitä rataa...

Ninni, me ei nukuta perhepedissä kun Telma on niin mahdoton ähräämään öisin. Luulen et mun unet huononis entisestään. :ashamed: Ja muutenkin ollaan sen kannalla et vauva nukkuu omassa sängyssään. Mä luulen et se ois tissillä aivan koko aika jos 'sais' olla vieressä. Meilläki oli uni johonki 2kk asti levollista mut nyt siitä on tullu hirveetä pyörimistä ja yhtä piereskelyä. Kehdossa kun nukkuu niin välillä kolisee pääkin jo laitoihin. En tiä onks nyt sit uudet taidot vai mikä levottomuus mut tosta on kyllä lepo kaukana. Niin äidillä kuin vauvallakin.

Nyt kahvin keittoon, jospa sais nää silmät jotenki auki...

mama-L & Telmu

muoks: aa joo ja jottei liian helpoks menis, niin myös päiväunia meillä nukutaan enää pitkät aamu-unet max 2½h (muutamalla pidemmällä hyssyttelyllä : vaunut kyseessä ) ja sen jälkeen 3 x 45min. Sit kun on tietty väsynyt niin viihtyy hirveen huonosti nykyään myös yksinään lattialla, kokoajan pitäis viihdyttää... Että byebye sekä äidin yöunet että päiväunet ja oma aika. Mutta, sitähän tää on, ei se mitään. :)
 
mama-L, kuulostaa tosi hurjalta ja kurjalta kyllä, siis 6-9x syöntiä yössä! :hug: Ja koitin miettiä ratkaisuja... mitäs Telmalla nyt onkaan ikää..? Joko 4kk? Tuntuisi, kun itsekin sanot että maitoa tuntuisi riittävän, että rehellinen nälkä voi olla niin tiheällä tahdilla että tunnin välein. Ennemmin ajattelisin että neiti on ottanut tavakseen tuon yötissittelyn, ja kun herää ilman tissiä suussaan, niin se pitää siihen äkkiä-äkkiä saada, muuten tulee hätä. Olikos niin että Telma ei ime tuttia? Miltä tuntuisi ajatus että alkaisitte totutella tyttöä siihen? Liittyen nimenomaan uniaikoihin, ei muutoin, siten siitä on helpompi päästä aikanaan eroonkin. Sitten voisi öisin tarjota tytölle tuttia ja silitystä ja vaikka uniriepua/unilelua/sinun päivällä päällä pitämääsi (lue: sinun tuoksuista) paitaa kainaloon aina silloin, kun tytöllä ei kaiken järjen mukaan "pitäisi" olla nälkä, ja tissiä vain sit about 3 tunnin välein, eli tahdilla jolla esim. keskosia ruokitaan; tuon välin varmasti hyvällä tissittelyllä jaksaa nukkua isompi vauva jo. Varsinaista unikoulua kun ei vielä voi pitää, mutta jos välillä kelpaisi siis se tutti, ettei tissiä tarvitsisi olla. Sit mietin semmostakin, että onko teillä mahdollista siirtää Telmaa omaan huoneeseen? Luulen nimittäin että te Telman kanssa jo molemmat vähän valvotatte toisianne; vauva elää vielä niin vahvasti äidin kautta, ja sinulla on ehkä jo illalla stressi siitä että tyttö herää varmaan taas miljoona kertaa syömään, ja neiti vaistoaa sen sinusta, ja nukkuukin levottomasti. Tämä on kyllä tosi tämmöstä puskista huudeltua teoriaa, mutta tuli siis mieleeni. Joten jos tyttö nukkuisi omassa huoneessa, ette kummatkaan tavallaan häiritsisi toistenne unta, peiton kahinoilla ja ähräämisillä yms. Toisaalta kun yösyötöt kuitenkin jossain määrin jatkuvat, niin toiseen huoneeseen syöttämään meneminen on ehkä ohjelmanumero sinänsä, joten siinä mielessä tämä idea lienee ihan hanurista. Öö.. mitäs minä vielä ajattelin... niin, kerroit noista huonoista päikkäreistäkin; se on valitettava tosiasia että huonot unet kulkevat käsikädessä. Huonot päikkärit ei meinaa parempia yöunia, vaikka luulis että jossain vaiheessa baby tankkaisi univarastonsa, mutta ei. Hyvät yöunet takaa levollisuuden ja rauhan hyville päiväunille, ja hyvät päiväunet taas hyville yöunille. Teillä on siis semmonen unisolmu siellä! ;) Kun vaan keksittäis mitä sille vois tehdä! :hug: Puolen vuoden iässä voi kyllä sen unikoulun toteuttaa, mutta siihen on vielä aikaa.. ettet vallan ehtis kuukahtaa siihen mennessä ;)
Ja toivottavasti et siis loukkaannu tms, koitin ehdotella ratkaisuja ja jutustelin mitä aiheesta mieleen tuli, millä konsteilla itse asiaa ratkoisin, jos tilanne olisi meillä. Jokin tissin korvike olisi varmaan nyt se ratkaisu, mutta millaisen Telma hyväksyisi..?

pimmi84, onnittelut Mintulle ekasta hampaasta!! :flower: =)

Heidi1985, hurjasti onnitteluja sinnekin päin plussauutisista! :flower: =) Näitähän alkoikin nyt vallan satelemaan, kivaa! Ja rohkeita työ ootta, kun näin tiheällä tahdilla!


Käsien imeskelyä ei estellä millään tavalla, minusta se on hauskan näköistä ja lisäksi tärkeää, joten antaa tytön lupsutella. Varsinkaan kun ei ole kiinnostunut suuremmin viemään tavaroita suuhunsa, niin hyvä että lupsii edes käsiään! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja bellona:
Tuosta LauraN:n jutusta tuli mieleen, että mulla on huonontunut syömättömyyden sietokyky ihan hirveästi tässä imetyksen aikana. Pitää saada kyllä aamupalat ja lounaat ja päivälliset ja välipalat ajallaan ja jos syö vaikka vain salaattia niin johan tulee kohta huono olo.
Tähän totaalinen peesi, minullakin juuri näin! Pakko syödä lounas, kun ennen saatoin olla helposti aamupalan voimin aina päiväruokaamme asti eli klo 15 asti, about. Mutta nyt ei puhettakaan! :eek: Lisäksi kun tuohon aikaan syödään päiväruoka, ni ennen 8-9 maissa syötyä iltapalaa pitää vielä syödä joku välipala, ettei iske huono olo ja heikotus. Kai se tämä imetys sit tosiaan verottaa niin paljon!

angelin pikkuiselle paranemisia!! :hug:
Tuohon tissittömyyteen en kylllä osaa neuvoa mitään, paitsi että sinnikkäästi kannattaa varmaan tarjota ja eri paikoissa ja asennoissa, ja toivoa että joku kerta tyty vielä kelpuuttaakin elämän eliksiirin tissistä suoraan! =)

Meillä kans tykätään peileistä Ninni! A katselee omaa kuvaansa ihan intona ja naureskelee, tai siis äänettömästi kyllä edelleen mutta suu on ihan avonaisessa hymyssä, eli nauru siis =) Ja minullekin peilin kautta virnuilee myös. Mieluisaa siis kertakaikkiaan! =)
Meidän tyty viihtyy onneksi kivasti iskänkin kanssa, tai ylipäätään kenen kanssa vain, ei ole äiskästä riippuvainen. Toisaalta kiva, toisaalta haikkis; kai mulla ei sen suurempaa vetovoimaa ole... ei vaikka ruokakin tulee minusta!! Välillä jopa tuntuu että tytöllä kuluu aika paremmin iskän kanssa kuin minun. :'(

Makeanhimoa ei ole entistä suuremmassa määrin esiintynyt, ehkä pikemminkin päinvastoin..

Mut jep, tässä siivu kommentointeja ja omia kuulumisia tuolla kerhon puolella sit jossain vaiheessa päivää, nyt pitäis vissiin pihalle suoritua kun kerranki paistaa aurinko! B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:
Annappa luumusosetta, jo luulis tulevan!
:D
Tätä on moni suositellut, mutta en ala soseita vasta kuin elokuussa jos pojan paino ei kehity toivotulla tavalla. Nyt hän kasvaa niin hyvin pelkällä äidinmaidolla, etten ole aloitellut vielä kiinteitä. Ja se Levolac näytti toimivan.

Minäkään en ole estellyt sormien syömistä mutta laitan välillä tuttia suuhun, jottei ihan mustelmille imisi :)
 
Saa nähä meneekö kesken..eilen tuli muutaman kerran pyyhkiessä verta, semmosta hailakan punasta :(

Oon kavereilta kyselly ja lueskellu juttuja et joillakin on ollu pientä tuhruilua ku on oottanu ja kaikki menny hyvin.
Ite vaan pelkään pahinta ku ei pojan ootusaikaan tämmöstä ollu.

Meinaa kyllä masentaa :'(

Ei auta kun ootella et mitä tapahtuu..pelottaa vaan kauheesti!
 
Heidi :hug: Toivotaan, että kyse olisi vain vaarattomasta vuodosta, joka lienee ihan yleistä. Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta oletko varma ettei vuoto tule limakalvoilta? Minulla oli sellaista alkuraskaudessa, kävin gynelläkin ja hän totesi sen johtuvan vain kuivista limakalvoista. Ajattelin, että sinulla kun on synnytyskin vielä melko lähellä ja nyt raskaus niin limakalvot saattaisivat kuivua.
 
Voi Heidi :hug:
Jospa se ei ois mitään ja pieni pysyis matkassa mukana :hug:

Mama-L:lle edelleen kovasti jaksamisia!
Mullakin tulee pakosta mieleen että Telma on tainnu vaan nyt tottua siihen että saa sitä tissiä aina kun haluaa :/ Siskon poika heräili 1,5 vuotiaaksi asti 5-10 kertaa yössä ja ei rauhottunu ennen ku sai tissin suuhun. 1-vuotiaana se oliki jo semmosta että otti vaan muutamat imasut ja jatko unia, mutta oli niin tottunu siihen että tuttikaan ei kelvannu. Telmahan on kyllä vielä niin pieni että minäki oisin varmasti ihmeissään että mikä on kun koko ajan heräilee ja epäilisin että nälkähän sillä on kun itkee, mutta jos sulla riittää maito päivisin niin en kyllä ymmärrä miksi öisin pitäis saada noin tiheään... Alkaako Telma ihan kunnolla itkemään vai onko vain levoton? Jos sitä yrittäis ensin rauhotella just noilla keinoilla mitä Ippu mietti ja antais sitä tissiä vasta sitten ku ei mikään muu auta? Vai joko tätäkin on kokeiltu :whistle:

Meidän pitäis lähtä kattelemaan uutta sänkyä ku tuo tämänhetkinen on miehen vanhempien vanha ja aika huonossa kunnossa :/ Alkaa olla selkä ja hartiat aika heikossa kunnossa ku joutuu nukkumaan tuommosessa rotiskossa... Rahaa meillä ei kylläkään ole, mutta miehen vanhemmat ostaa häälahjaksi :heart:

Nyt pukemaan...

 
Sitä yks kaverikin sanoi että voisko olla semmosta, sillä itellä oli kuulema ollu.
Heti vaan tuntuu et nyt ei oo kaikki hyvin ku ei ekassa ollu mitään vuotoja tms.
Eikä nytkään vuoda, pyyhkiessä muutaman kerran tuli. Mutta totta kai se heti säikäyttää.

Pitää toivoa parasta ja pelätä pahinta!
 

Yhteistyössä