MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

Heidi, :hug: ! Mutta niin kauan kuin et tulvi, hätää ei ole!! Mullakin on tullut tuhrua molemmista, ja esim. Rheallahan tuli tosin paljon vuotoa raskauden alussa, jopa niin paljon ettei hoitajatkaan juuri toivoa jatkosta kai antaneet, mutta hyvin meni kaikki kuitenkin, terve ja reipas Nomppu on maailmassa! (Rhea korjaa, jos muistin väärin!=) )

Kerhon puolelle kaipaan Juttua seuraavilta nikeiltä: Rhea, skog, funny, bellona, tutteli78, BiaBIa ja saini81.
 
Ihan oikein muistit, Ippu! Eli vuosin alkuraskaudessa paljon useamman päivän ja lääkäri sanoi, että melko varmasti menee/meni kesken. Käytiin ultrassa rv 9 ja kyllä siellä pikkunen kaveri köllötteli. Heidi: Minäkin epäilisin niitä limakalvoja kun ovat olleet kuitenkin kovalla rasituksella ihan vähän aikaa sitten. Paljon tarrasukkia täältä! :hug:

Meillä on netti takunnu nyt 3pv enkä oo päässy lukeen tai kirjottaan. Ihan hyvää on kuitenkin tehnyt kun mieskään ei oo koneelle päässy.. :kieh:

Nomppis se vaan köllii ja nyt se on keksiny käsien syönnin lisäksi myös pärisemisen. :p Ei malta lattialla muutakuin lutkuttaa sormia. Jos käännän kyljelleen ni jää tyytyväisenä siihen köllimään. Muutaman kerran jaksaa ittensä kyljeltä kinnata mahalleen. Istua vaan tahtois kokoajan.

Aamulla oltiin uimassa ja nyt mentiin jo kannun avulla uppeluksiin veden alle. Ei oo kaveri vielä kertaakaan itkeny uimassa ja nyt vetelee sikeitä omassa sängyssä jo kolmatta tuntia ku oli rankka reissu.

Onko muiden vaaveilla ilmennyt vierastamista? Nooa ei oikein välitä vieraista miehistä. Pienen pohdinnan jälkeen alkaa itkemään ja rauhottuu vasta ku mies on poissa silmistä. :(

mama-L: Ehdinkin jo ircissä kysellä teidän yöunista. Kylläpäs se Telmukka on melkonen syömäri jos yhdeksänkin kertaa tahtoo tissille yössä. :/ Syökö siis kunnolla tissin tyhjäksi vai nukahtaako heti kohta tissin saatuaan suuhun? Mäki otin aiemmin Nooan aina kainaloon ku se vähä ähkäs, mut sit keksin, ettei se nälkäänsä ähkikkään joka kerta. Nykyään saatan käydä kerran tai kaks laittamassa tutin suuhun tai kääntämässä makuualustan ympäri (hikoilee sen märäks) ja sit se jatkaa unia yleensä aamu seittemään asti. Muutaman kerran uudelleen nukahtaminen on vaatinu vaan kunnon röyhtäsyn.
Meillä ei nukahdeta ilman harsoa. Joudun aina antaa harson kainaloon ja Nooa sitten vetää sen silmille, jonka jälkeen sammuu ku saunalyhty. Joskus harsoks kelpaa myös likanen body tai ohut peitto. :D Pääasia että se haisee maidolle ja puklulle. :x

Ukko huutaa syömään, sitten jatkan vaippakankaiden leikkuuta.

Ippu: Mä en koskaan ehdi sinne kerhon puolelle.. :ashamed:

Rhea Ja Nompsukka-uimari
 
Heidille pikaiseen tulin kirjoittaan, että mulla tuli kahdessa viimeisessä raskaudessa myös hiukan veristä vuotoa. Tosi vähän kyllä. Limakalvoilta kanssa epäilen. Meni aika nopeeta ohi. Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut mitään tollaista. Tiedän tunteen, kun pelästyy ja alkaa sitten miettiin kaikkea.. Onnea matkaan kovasti! Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka=) Ja varmasti meneekin.

Rhea neuvolassa viimeksi sanottiin, että vierastaminen on aloitettu. Ei vielä huutoa tuu. Ennen hymyili ja nauroi ääneen vieraillekin tosi helpolla. Nyt katsellaan tarkaa ja usein totisena. Niin ja meillä aina myös Juliuksen kainalossa unillahiiri-unirätti! Se onkin tullut tosi tärkeeksi.

Ipulle ja mama-L kirjoittelin kerhon puolelle!

Nyt syöttöpuuhiin!

Jade ja Julius 4kk 1,5 vkoa:heart:
 
Heidille :hug: ja toivotaan että kaikki on hyvin... Muistan hyvin, miten alkuraskaudessa pelkäsi ihan hirveästi kaikkea. Suurin osa noista pienistä vuodoista on kuitenkin ihan vaarattomia.

Ippu, laitan sinne kerhoon jutun ihan lähipäivinä. Eilen vasta tultiin illalla kotiin ja tämä päivä on mennyt aitaa maalatessa. Vielä pitäisi siivota remontin jäljiltä - varmaan parin päivän urakka, kun ajattelin nyt vähän isompaa siivousta kun kaikki tavaratkin on valmiiksi pois paikoiltaan - mutta sen jälkeen ehdin taas paneutua.
 
Lämmintä on ollu taas tämän päivän, ihan +22 näytti mittari varjossa B) Tytön kans käytiin pyöräileen kaupungissa lenkki. Ostimma sen avainnarun niin saapi oman kotiavaimen ja pyörän avaimen siihen, pyssyypi sitten hieman paremmin tallessa entä taskussa ;)

mama-L..
juu siis eihän tuo 2 kertaa yössä herääminen oo mitään, totesin vaan että öistä on tullu levottomampia. Johtunee päivän tapahtumista, luulen mä. Viime yönä jutteli unissaan, naureskeli ja luritteli. Piti ihan viereen mennä kattoon että hei ootsää hereillä? Mut ihan silmät kiinni se siellä oli :D Toi ipun ehdotus opetella tutille tuli mullekkin mieleen, jospas ne teidänki yöt rauhottuis sillä konstilla? Meillä myös käytössä hurstu, sen avulla tulee hyvin uni. Miehen veljen tyttö on kans oikee tissi maakari ja ei huoli tuttia ollenkaan. Samanlaista kuulostaa olevan heilläkin että tissiä on päästä lipsuttamaan tuon tuostakin vaikka ei nälkä oliskaan vaan ihan just sen vuoks että on niin kova se imemisen tarve. Tosin mikä passaa toiselle ei välttämättä passaa toiselle, mut kantsiipi ainaki kokkeila :D

Katjuska..
No mikäpäs siinä sitten jos tavarat toimittuu :)

Heidi..
Juu onhan se tiputtelu aika yleistä juu.. mulla kans oli nyt viimesimmässä raskaudessa viikolla 11 veristä vuotoa josta säikähtäneenä soitin äitipolille. Sieltä vaan totesivat että sille ei voi mitään, siihen ei siis voi mitenkään ite vaikuttaa. Täytyy vaan ootastella mitä käy. :hug:

Joo-o.. siivousta pitäis täällä meilläki harrastaa, innostus vaan ihan tasan +-o!

Mutta sit kerhon puolelle kurkkaan :wave:

Marmeladi
 
Kommenttia kehiin!

petihommista ollut puhetta... meillä peitto heiluu kerran viikossa suunnilleen. Paikat on ittellä vielä kuivat, joten tekee kipiää vaikka liukkaria käyttäisikin.

pimmi: meilläkin on näin että yläkerrassa on makkarit.. yöllä sitten aina otan vauvan kainaloon ja kipitän alakertaan syöttämään. Niin ja meidän typy syö kyllä huoneenlämpöistä maitoakin.

suvitus: Eipä täälläkään vielä käännytä kuin ihan vahingossa mahalta selälle.

Monen aikaan teidän murut herää aamuisin? Ennen Ama nukkui helposti yhdeksään asti. Sitten alkoi heräämään 8 ja nyt pitäis nousta jo ennen 7! Ja minä olisin niin aamu uninen tapaus... Onneksi ukko on lomalle niin herätään vuoro aamuin.

heidille onnea kanssa! Jarrusukkia paljon matkaan mukaan.

pimmi84: Kyllä toisilla tulee jo hammas 4kk iässä. Amalla on ollut suussa nyt kaks viikkoa joku valkoinen täplä tossa alaikenessä.

ninni78: Täällä myös kärsitään makeanhimosta. ikinä en ennen välittänyt pullista tai kekseistä ja nyt ahmin niitä kaksin käsin!

Peilit ovat Amankin paras ystävä. Moivat kikatukset äiti saa aina kun vie peilin eteen! Ihanaa.
 
Niin laitetaans viä omaa napaa! Pientä yksinpuhelua...

5kk neuvolassa sanottiin näin:
-paino 6070kg
-pituus 63cm (pitkä ja hoikka niin kuin äitinsä :))

Jumppaohjeita, kun ei vielä käänny eikä varpaita ole löytänyt. Lihaa EI suositeltu aloitettavaksi, kun ei ole hyväksi munuaisille (vasta 6kk iässä). Ja tää oli ehkä paras.. Tarvis alkaa juottamaan MUKISTA! Just joo! Ihan en tähän rumpaa ala täs kohtaa elämää just kun toinen on alkamassa oppiin tota lusikan käyttöä. Olisi kuulma eduksi puheen kehitykselle! No eiköhän tuo joskus puhumaan opi vaikka tuttipullosta syö.

Muuten iloinen ja nauravainen tyttö. Kauravelliä kokeilin, mut siitä tuli mahavaivoja. Muiden viljojen aloitusta siirretään myöhemmäksi, koska minulla on keliakia.

Tehoste rokote saatiin ja voihan itku! Yöllä ihmettelin että mitähän tuo tossa ährää ja kitisee ja tuttia vaan yritin laittaa suuhun. Sit kokeilin toisen ottaa ja oli ihan tulikuuma! Kuumetta oli 38.7! Ihan hädissää keskellä yötä tungin suppua peppuun. Rokotteen jälkeenkin kyllä heti olin antanut yhden. Onneksi aamuun mennessä kuume oli laskenut.

Taas riksu + ama

Nyt poistun taka vasemmalla hetkeksi...
 
Kansallispäivää, jota tosin telkusta seurailtiin vaan ja jos ikkunasta näkyis tulituksia, kun mies on töissä ja en viitti pientä herätellä unilta että lähtisin kattoon ilotulituksia väentungokseen keskustaan. Näky siellä Tarja ja Mattikin olevan Sarkon vieraina kulkuetta seuraamassa. Olis palomiesten tanssiaisiakin eri puolilla kaupunkia :D

Vierastamisesta Me käytiin kaupungilla lauantaina vähän illemmalla ja heti kun oli tuttu asema ohitettu alko vaunuista kuulumaan kitinää ja suupielet kääntymään alaspäin ja sitten tulikin jo kyyneliä ja vähän myöhemmin huutoa. Sit kun päästiin junasta pois ja liikenteeseen niin nukahti vähäks aikaa, mutta kun vaunut pysähty alko samanlainen pelkoitku. Ja loppu reissun Elias viettikin vuoronperään kummankin sylissä. Takasin kun tultiin niin itku ja sylissä piilottelu loppu siihen kun päästiin sinne tutulle asemalle, missä ollaan oltu monen monta kertaa. Voiko noin pieni oikeesti tunnistaa paikat niin hyvin?? Ja oon kanssa huomannu samaa että vieraat, etenkin miehet, tarvii paljon enemmän tutustumista ja tutkiskelua kun naispuoliset. Ja isin sylissä ja seurassa meillä kyllä Elias on usein ja viihtyy hyvin. Ja uutta on kiljuminen ja jumppaaminen äitin kanssa on kivaa :heart:

Mutta nyt tuolta pinniksestä kuuluu semmosta kitinää että taitaa olla tissittely aika ja sen jälkeen iltaviihde osuus ja sitten kylpyyn ja tissittelyn jälkeen unille. Tuun sitten piipahtaan vielä sinne kerhon puolelle, jos nyt saisin aikaseks kirjottaa sen jutun, kun mieskään ei oo paikalla.

Saini ja Elias pian 4kk
 
Pikapikaa:
Kun nyt olette kiinteitä alotellu, ja perunat on huonoja,siis vanhat, voiko uusilla potuilla aloittaa??? kuin mul o ajatus ettei uusia perunoita saa antaa?? ostin keittoa varten jus pirkan pussin perunoita ja puolet oli huonoja. Mut eikos esim.siikli on paikoin aikas isoa ja hyvää perunaa?
meillä kiinteet pitäis alkaa tos kuun lopussa ja mietin tota perunalla aloittamista.

meillä ollu taas sellanen päivä et vaihtasin sen pois milloin vaan. Kun kaikki vaan huutaa eikä kukaan nuku.

m
 
Margit; me saatiin neuvolasta sellainen lappu vältettävistä ruoista. Siinä sanottiin, että ei pieniä, sormenpäänkokoisia uusia perunoita alle 1-vuotiaalle. Sen mukaan siis niitä isompia saisi antaa. Voihan näissäkin nämä ohjeistukset vaihdella, mutta itse kyllä uskaltaisin antaa niitä isompia uusia perunoita. :)
 
margit, me aloitettiin kiinteät nelikuisena eli siitä on nyt kuukausi, sillon ei vielä uusia perunoita ollutkaan, nyt niitä jo ois, ja isojakin, mutta en siltikään oo niitä tytölle vielä antanut, vaan kun kaupasta vielä vanhoja saa ja ihan hyviäkin, niin... niistä mieluummin. Ehkä ensimmäiseksi perunamaistiaiseksi varsinkaan en sitä uutta perunaa antaisi, jos vain jostain kaupungin kaupasta löytyisi hyvää vanhaa perunaa.
Ja päivän huonouteen saat margit tällaisen: :hug: !!
 
Heipat!

TYlsä ilma täällä hesan suunnalla, vettä tulee ja reippaasti!
Mä olen tänään kunnostautunut ja tyhjennellyt viimeisiä laatikoita meidän muuton jäljiltä.. Ada päätti ettei nuku tänään kuin tunnin päikkäreitä ja siitä syystä ollut melkoinen känkkispäivä.

Täällä on melkoista hiljaiseloa taas tänäään.. Monet taitaa olla jossain reissussa..

Vierastamisesta: Meidän tytteli ei ole varsinaisesti vielä vierastanut.. Välillä katsoo kulmat kurtussa kun joku mies tulee lähelle ja suupielet painuvat alaspäin. Koskaan ei ole vielä itku päässyt.. Saas nähdä miten käy kun lähdetään viikonloppuna sukuloimaan ja möksälle!

Unista: Mama-L kärsii siellä unen puutteesta.. :hug: Kyllä se Telma pian rauhoittuu ja uni alkaa taas maistua. Uudet taidot pitää pikkuiset liikkeellä unissaankin.. Usein kai juuri tässä vaiheessa kun motoriikan kehitys on valtava, pikkuiset on hiukan levottomampia uniensa kanssa..

Mä aion aloittaa huomenna herkkulakon.. Katsotaan miten onnistuu. Ikävät muhkurat on ilmestyny myös tuohon reisiin ja kankkuihin.. HYI. Siinä on pullat ja muut rakkaudella nautitut herkut tehneet tehtävänsä!

Heidille vielä tsemppiä ja toivotaan että kaikki on hyvin!

Saini: Meidän Ada kiljui pari viikkoa.. Voin lohduttaa että se unohtuu aikanaan. :) Kirkuminen oli välillä niin lujaa että korvat ihan tosissaan särki.. heh

Nyt iltateetä keittämään.. Kokeilen uutta clipperin luomu earl greytä. NAM

Laura
 
Tuli tuosta perunasta mieleen, että miten te muut olette hoitaneet sen pakastamisen? Siis kun minusta tuntuu, että siitä tulee pakastamisen jälkeen ihan hassua rakenteeltaan ja makukin kärsii... Niinpä olen tehnyt kaikki muut kasvissoseet itse, mutta perunan ostan valmiina, Semperin luomu perunamuusia :ashamed: Oisiko jollain siis jotain vinkkiä tuohon? Vai kannattaisiko vaan tehdä valmiita sekoituksia tyyliin peruna-parsa jne?
 
No ompas vain tämä meijän palsta hiljentyny.. juu-u.. kaikilla taitaa olla muuta ohjelmaa näin kesäsin kuin netissä istuminen? :) Ihan hyvää varmaan tekis itte kullekkin jättää välillä tää nettailu vähiin, mutta kun tämä on semmonen jonkin sortin henkireikä :D Tänne saapi juttujansa kertoilla ilman sen kummempaa miettimistä että joko kyllästytän muut jutuillani? Tän hetkiset jutut kun pyörii niin kovin paljon tuon pienen miehen ympärillä.. you know ;)

Laurasta pitäis melkeimpä ottaa mallia ja alkaa tosiaan tuommoseen herkkulakkoon,
vaan mitenkähän onnistuu kun niin on kamala tuo makean nälkä? Multa kun ei löydy yhtään itsehillintää liittyen suklaaseen/karkkiin jne.. Tupastakin oli paljon helpompi päästä eroon! Joo en tiiä miten sen teen, kaipa se on tuo makean osa alue kielestä jotenki poistettava :LOL:

margit.. jos susta tuntuu ette uskalla vielä pottuja antaa niin onhan nuita valmissoseita joka lähtöön. Vaan kyllä minä ainakin niitä isompia pottuja olen antanut pojalle. 1 potun olen aina kerrallaan keittäny, niin eipä tarvi turhaan pakastella kun säilyypi jääkaapissa seuraavaan päivään asti.

riksu.. teillähän on simpsakka neiti! Matias paino 3kk neuvolassa sen 6,6kg :D Saapa tosiaan nähä mitä puntari keskiviikkona näyttää, epäilen suuresti näyttävän jo lähemmäs 8kg :whistle: Jaa vai mukista pitäis juottaa. No joo jos on sitä ylimäärästä aikaa niin sitten ehkä. Mie oon kyllä niin mukavuuden halunen että pullosta saapi poika lipitellä sen minkä lipittää :D

saini..
vai meinaa se pieni mies jo osata vierastaa outoja paikkoja? No lapsethan on yksilöitä ja kyllähän nuo tunnistavat tutut ihmisetkin niin miksikäs ei paikkoja. Meillä poikakin hieman aluksi pelkäsi.. ehkä liian voimakas sana tuo pelätä.. no ainakin oudoksui saunaa. Ihan hiljaa oli ja katteli vaan ja ihan jäykkänä oli ekalla kertaa. Toisella kertaa oli jo paljon rennonpi ja jopa juttuakin tuli. Nyt tykkää jo kovin saunomisesta ja lauteilla lämmössä istumisesta :)

Vaan nytpä kerhon puolelle kurkkaan, sielläpä ne muutkin taitaa olla ;)

Marmeladi ja Matias *huomenna 4kk*
 
No joo, vähän hiljentyny on :whistle:
Mut eipä voi mitään.

Meiän poika käänty eilen!! Kumpikaan meistä vanhemmista ei sitä nähny mutta selälleen jätin ja mahaltaan löysin :D jes!
Voi että mulla tuli niin hyvä olo siitä ja oliki oikee eilisen piristys ja pelastus!
Olin eilen koko päivän niin väsyny ku Veeti pitää mua hereillä ja esikoinen näkee painajaisia; ilmeisesti taas joku pelkokausi menossa, kurjaa :/
Mutta mama-l:lle piti sanoa että itse kävin nukkumaan 23 aikaan ja klo 2 mennessä olin syöttänyt kolmesti ja tätä lipittelyä jatkuu koko yön läpi nykyään. Pitääpi neuvolassa perjantaina kysellä että mikähän pikku-ukolla oikeen on.

Tänä aamuna myös hipelöi varpaitaan, ei ottanut kiinni mut sormilla tunnusteli niitä pikku papuja :D :heart:

Täällä on myös imeskelty käsiä ja sormia kauan aikaa ja olin varma et on jo hampaat alut suussa tai vähintäänki pukkaamassa mut lekuri sano toista. Täytyy vielä pyytää terkkaa tunnustelee ja vilkuilee ku en sitä lääkäriä viittiny sen enempää ahistella :snotty:

Lauralle ja marmeladille herkkulakkoon eka tämä :hug: ja sit puhtia ja niin päin pois! Täällä kans yks sellanen :p Namia oon syöny varmaan joka ilta :eek: :ashamed: Mutta nyt se loppu.. Nyt ostan viikonloppuna vaan, sillon saa herkutella :xmas: Ja ostan kun kaupassa käyn ni jädet kaikille mut se karkki saa nyt perkules jäädä pois, piinaajani |O
Tosiaan, ihan ku tupakasta irtautuminen olis ollu helpompaa :LOL:
Vaikka sitäkin tunnustan koko ajan ajattelevani.. Kääk, ikuinen riesa.. :x

Mutta nyt päristelijä/kirkuja huutelee siihen malliin et ruoka-aika :wave:

Suvitus+Veetikkä 3kk3vko2pvä :heart:
 
Kiitos "perunakommenteista" :)

kaippa sitä muutaman hyvän perunan löytää tästä maasta, tänään oli citaris jotain "ariel"merkkisiä uusia perunoita?? Tuli oikeen saippuan maku suuhun kun nimen luin :LOL:
Ja super tsempit niille jotka herkkulakkoon ryhtyy... en ikuna pystyis, mä lohdutan itseäni makealla, ja kun tosi harvoin saan rauhassa lämpösen ruoan syödä,olen mä "oikeutettu" naposteluun... :eek:

m
ja kiitos Ippu :)

 
No mutta päivää taas vaan kaikille! Lämmintä on +24 ja aurinko senku killottaa taivaan kannella B) Nautittu kyllä nyt täysin rinnoin tästä lämmöstä! Aattelin jotta käväsen illan päälle huitasemassa pyörällä lenkit, riippuen tietenki siitä onko tuo ukko armas kehittäny itellensä jotain ohjelmaa. Puhui nimittäin terassille menosta.. joo-o.. Maistuis kyllä mullekkin parit öölit :p

Tässä meillä nyt pyöriny vähän porukkaa.
Miehen 2 veljeä on meillä nyt pari päivää kylimässä. Toinen tuli autokouluun (18.. enää kirjalliset ja inssi) ja toinen seku vaan lomaileen(14) ja touhuamaan noitten mukeloitten kans. Tuleepi hieman näkökulmaa tähän omaan elämään ku parit murkku ikäset tähän pyörähtää. Tuntuu niiiiiin helpoilta nuo omat kauhukakarat :LOL: Onneks menee aikaa ennen ku omat muksut on 14 vuotiaita.. :whistle:

Joo-o.. ja mitä tohon herkkulakkoon tulee niin loppu jo ennen ku kerkes edes alakaa!
:LOL: Mää oon niin heikko! Fanipalat tupla suklaa :p Eilen illalla nettaillessa meni ihan huomaamatta ja tänään on menny jäätelöä mansikoilla ja ilman. Ja Toffeeta pari kipaletta :p en sit tiiä mikä multa pitäis amputoida? Kädet vai kieli? :LOL: Mutta ihan oikeesti helpommalla pääsi eroon tupakasta!! Joo-o! Näi o!

Suvitus.. onnittelut kääntymisestä :)

margit.. hyvin perusteltu toi napostelu ;)

Marmeladi *heikko luonne.. pistelee pyykkejä kuivuun*
 
Hei, paras selitys mitä oon ikuna kuullu tuohon herkutteluun liittyen, on semmoinen, että "saa sitä äiti-ihminen vähän pehmoinen ollakin!
Itselleni esikoisen aikaan sillä perustelinkin herkkujen popsimistani! =)
Nyt sit pitäis päinvastoin rueta vähän mättämään jotain herkkuja, kun isännältäkin saanu jo palautetta että vähän meinaa luuviulun vikaa olla.. :kieh: Mutta tulee hirmu herkästi huono olo, joten ei tee mieli.

Auton vaihtoa suunnitellaan, laina-anomusta pankkiin jätetty ja autoja netistä kahteltu. Mitäs mammat suosittelee, millaisilla kärryillä ajelette?
 
Täällä tunnustautuu yksi, jolla ei ole tarpeeksi itsehillintää herkkujen kanssa :wave: Ja siis en ole ollenkaan ollut aina tällainen, raskausaikanakaan ei ollut mitään mielitekoja, mutta nyt... Karkkia kuluu :ashamed: Että mie voisin kyllä Ippu hyvin syödä sinunkin edestä herkkuja jos vaan ne kilot voisi sitten siirtää ;) Ja tuo Marmeladin "herkkulakko" kyllä kuulostaa NIIIIN tutulta, loppuu aina ennen kuin edes kunnolla alkaa.

Millaista autoa Ippu etsitte? Meillä mies aina hoitaa etsinnän, minä vaan annan komentoja siitä mitä haluan :LOL: Viimeksi kriteereinä oli farmari, tarpeeksi tilava, mutta ei kuitenkaan niin iso, että en osaa parkkeerata, ilmastointi ja että tällainen lyhyen läntäkin näkisi hyvin ulos (joissain autoissa kun tuntuu että näkyyköhän minusta ulos muuta kuin otsahiukset kun niin alhaalla istutaan :whistle: ) No hyvän auton tuo meille löysi vaikka hieman päätään pyörittelikin kun toiveistani kerroin :)
 
Heh näin se on :D Heikko on luontoni mun ;)

Ippu.. eihän sun herkkuja välttis tarvi änkätä, syöt vaan vähän enempi sitä tavallista ruokaa ni jo alkaa tavaraa kertymään :LOL: Vaan eihän se tieten ole naurun asia jos vaan laihtuu ja laihtuu. Ootko tutkituttanu allergiat? Siis kun on pari kaveria joista toisella maitotuotteista ja toisella keliakia ja kumpikin semmosia luuviuluja. Mie voisin kyllä lähettää sulle täältä useammanki kilon :D

Ja sit auto asiaa..

Meilläkin kuumetta pukkaa. Minibussia katteltu vaan taitaa jäädä kattomiseen ainakin just nyt. Tällä hetkellä ajellaan farkku mondeolla ja siihen mahutaan just ihan soppelisti. Chrysler Voyager:ia aateltu että ois aika magee peli tälle sakille. Saapa sit nähä miten noissa autokaupoissa käy? Meillä ku tällä hetkellä vielä 4 autoa. *FIAT (miehen veli ostaa ensi autoksi) *Cherry (miehen työ/kala auto) *SAAB (verta itkien romutukseen :'( ) Ja sit toi * Mondeo. Jos saadaan noista hyvin rahaa niin EHKÄ me sit saadaan toi Chrysler :D siis sikäli mikäli raskitaan tuosta cherrystä luopua ja saadaan myytyä saabin koneen osat.. :whistle:

Marmeladi *jumittaa netissä*
 
Huomenia!

Lapset vielä nukkuu, joten kahvia ja surffailua, äidin omaa aikaa! :D

Autoasiaan: Meillä on Chryslerin Grand Voyager ja mistään hinnasta en enää luopuisi! Aivan ihana ajettava, kun on korke auto, näkee tälläinen lyhytkin hyvin ja helppo parkkeerara kun on "neliskanttinen" eli kulmat näkyy. Helppo lastata lapset ja tavarat kyytiin ja sitä tilaa on tosi hyvin. Ainoa iso miinuspuoli on se että ne on automaattivaihteisia ja isoruokaisia! Keskikulutus maantieajossa 9,5 -11 litraa/100km ja kun tuo 95E on täällä lähempänä 1,60?/litra niin matkustelu on hintavaa. Kaupungissa talvella voi mennä jopa lähemmäs 20l/100km!!! Eli meillä mietitään miten ajetaan. Vakuutusmaksut ovat samaa luokkaa farkkujen kanssa. Meillä ei itseasiassa ollu paljon muita vaihtoehtoja, kun etsittiin tällä sakille kulkuneuvoa.

Nyt puuron keitoon lähtee tää autoilija :wave:
 
Kylläpäs me taas koisattiin pitkään Veetin kanssa :) Veeti menee siinä 21-22 välillä nukkumaan ja herää sitten joskus 7-8 aikaan vellille ja sitten vielä jatketaan unia jos ei ole menoja!!! Äitinsä unenlahjat on ainakin perinyt :D

Mama-L vähän pikaseen luin noista teidän öistä ja kuulosti aika rankalta! Ei ole mitenkään tarkotus arvostella tms.mutta oman ja muidenkin jaksamisen kannalta kannattais ehkä kokeilla syöttää illallla pullosta tai sitten yöllä niin tulis pidempi syöttäväli mahdollisesti...en siis tiedä jos vaikka oletkin jo kokeillut, mutta jos et niin think about it!!! Tietysti jos on jotain periaatteita, että ei pulloja tms...mutta voisko niistä sitten joustaa oman jaksamisen takia, nimittäin kyllähän tommonen heräily ajan mittaan syö voimat ja kostautuu!

No, herkuista...olen kyllä vältellyt ja onnistunutkin, mutta mun kropassa on jotain pahasti vialla koska vaikka olen nyt ahkerasti lenkkeilly ja käyny salilla ja spinningissä ei paino ole pudonnu grammaakaan sitten sittä kun lähdin laitokselta ja kiloja on siis 10 liikaa!!! Välillä suututtaa ja stressaa niin, että ei ole tosikaan eikä tuskaa lievitä yhtään miehen taannoinen kommentti kiloista(sitä ei voi edes painaa tähän)joka muuten vei kaikki seksihalut eikä meillä seksiä ole sen koomin ollutkaan!!! Niin rumasti ei kyllä koskaan ole kukaan mulle sanonut ja sitä on vaikea unohtaa tai antaa anteeksi :ashamed:

Meillä ajetaan ford focus farmarilla ja vaikka se on uusi ja suht pienikulutuksinen kait niin yhtenään saa olla löpöä tankkaamassa ja joskus tuntuu, että päivässä menee n.10 euron edestä!Tietty siitä suurin osa kaupunkiajoa, mutta kumminkin, aina palaa bensavalo :p

Kerhon puolelle yritin päästä, mutta jostain syystä en nyt päässy?! nyt meidän pitää lähteä Veetin kanssa itikseen kun vanhin poika on lähdössä Tanskaan pelimatkalle ja kaikkea hankittavaa olis vielä! Päivänjatkoja kaikille, aika sateisen näköistä taas kerran...voi apua tätä suomen kesää :'(
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Oltiin lähemmäs kolme viikkoa mun kotopuolessa nettipimennossa ja sen jälkeen oon käyny pari kertaa lukemassa juttuja ja nyt ajattelin kirjoittaa vähän kuulumisia.

Joku kyseli joskus aikoja sitten nelikiloisina syntyneiden painokehityksestä, eli meidän pimu syntyi 4130 gr ja 3 kk neuvolassa mitat oli 7130 gr ja 62,5 cm. Eli aika isohan tuo on... Katoin omasta neuvolakortista että mä oon painanu tuon verran puolivuotiaana, vaikka syntymäpaino oli mulla suurempi kuin Loviisalla. Ilmankos ei oo tuo oma maito riittäny vaan oon lisämaitoa joutunu antamaan, vaikka terkka kyllä sanoi ettei tarvi mitään lisää kun kasvaa niin hyvin, mutta kun toinen huutaa nälkää tyhjällä tissillä niin pakkohan se on antaa! Kyllä se terkkakin sen ymmärsi, eikä onneksi suuremmin moittinu. Pääosanhan ravinnosta Loviisa saa kuitenkin vielä tissistä. Vielä en oo antanu velliä tai muutakaan kiinteämpää, katotaan nyt kuinka kauan menee vielä näin. Alle viikon päästä Loviisa täyttää sen 4 kk. Yöt meillä meni jo vähän aikaa niin että nukahti 22 ja heräsi 6 tissille ja sit nukku 9. Mut nyt on taas reilun viikon verran heräilly noin 3 aikaan ja 6 uudestaan. Saattaapi johtua tuosta kasvavasta ruuan tarpeesta. Muutenkin Loviisa oli ekat 3 kk tosi "helppo" vauva, mutta nyt on kaikenlaista kitinää ja välillä mikään ei oo hyvä. Pääasiassa vaan sylissä viihtyy... Eikä oo muuten yhtään kiinnostunu opettelmaan kääntymistä! Vähän jo huolestuttaa! Maassa ollessaan kyllä sätkii ja potkii kovasti ja nostelee selkää kaarelle, mutta kun vähän oon yrittäny opettaa kääntymistä niin saa vaan raivarit... Kyljelleen kyllä on pari kertaa menny, mutta ei mahalleen. Kääntyykö kaikki muut maalisvauvat jo?

Nyt onneksi oppi vihdoin tutille, kun älysin kokeilla luonnonkumituttia! Silikonista meillä oli 4 eri mallia ja mikään ei kelvannu... Kyllä se tutti vaan monia tilanteita pelastaa!

Isot onnittelut plussanneille! :flower: Mullakin jo kovasti vauvakuumetta pukkaa, mutta pitänee tuon sektion vuoksi malttaa vielä sinne maaliskuulle.

Autona meillä on VW passat farkku ja ollaan tykätty! Tavaratila on niin iso että sinne meni ihan keposesti kaks jättikokoista matkalaukkua (sellasia mihin sais pienen ihmisen mahtumaan :) ) ja yhdistelmävaunut.

Makeanhimo on jääny päälle raskaudesta! tai oikeastaan himot on ollu aina, mutta oon pystyny ne paremmin hallitsemaan! ;) Mun 17 raskauskilosta on vielä jäljellä 3, tuntuu että ne on tullu jäädäkseen kun nuo 14 lähti kuudessa viikossa. Varmaan auttais asiaa kun ei joka päivä söis pullaa...

Nyt pyykkäyshommiin!

taimi ja Loviisa 3 kk 3 vko
 
Äh. Mun ei kannata tosiaankaan alottaa herkkulakkoa ku just sillä siunaaman sekunnilla ku sen päätöksen teen niin kipitän keittiöön koluamaan kaappeja että eikö ois mitään hyvää :whistle: Aina oon herkutellu ja nyt se sitten alkaa näkyä ku ikää alkaa kertymään enemmän ja kilot ei lähekään niin helposti ku nuorempana :/ Pullaa, vaaleta leipää ja olutta ei oo tullu pistettyä suuhun lähes ollenkaan jo pariin vuoteen, mutta nuo karkit ja suklaa näyttää olevan tosiaan pahempi juttu ku tupakkaki... Tupakkaan oon sortunu kaksi kertaa raskauden jälkeen ku oon ollu näiden kanssa yksikseen ja hermot loppu totaalisesti, mutta siitä tulee kyllä niin karsee olo nykyään että menee tupakanhimot kyllä vähäksi aikaa :x
En kai mä näistä muuten tuskailis, mutta ne häät lähestyy uhkaavasti ja mua jo valmiiksi harmittaa ku en oo saanu itteeni siihen kuntoon ku oisin halunnu. Oon aina aatellu että siiten vanhempana ihailee aina sitä hääkuvaa, että voi kun olin niin laiha ja nätti tuohon aikaan, mutta mulla taitaaki käydä niin että kattelen kymmenen vuoden päästä sitä ja mietin, että voi ku oon ollu aika pyöreässä kunnossa tuolloin - onneksi nyt oon paljon paremmassa kunnossa ;)

Mulla tuo mies ei onneksi kommentoi näitä painoasioita ollenkaan. Joskus nakkaa jotain vitsillä ku ei jaksa kuunnella ainaista nurinaa ja useimmiten kommentoi vaan nyt on paljon parempi ku nuorempana ku nyt on kunnon tissit ja pyllyki mihin tarttua :whistle:
Tuttelille suuri :hug: tuosta ukon kommentista. Jos oikeesti välittää toisesta niin en kyllä ymmärrä miksi pitäis loukata omaa rakastaan noin :(

Meidän auto on jokusen vuoden vanha Nissan Maxima. Viime vuonna hommattiin ku ukolla iski autokuume ja onhan tuo ihan hyvä, mutta mä kyllä haluaisin farkun... Viime vuonna vielä en halunnu, mutta nyt ku tunkee noita tuplarattaita ym tavaraa tuonne sedanin peräkonttiin niin on alkanu tulemaan toisiin ajatuksiin :D
Mä niin haluaisin Mazda 6 farkun vaikka vm -06, mutta ei tuo ukko oikein innostu... Pitää hiillostaa vielä vähän aikaa ;)

Minttu ei käänny vielä! Ei edes yritä :/
Minäki oon yrittäny "opettaa" niin että vähän pukkaan kyljelleen ja siitä mahalleen, mutta eipä tuo oikein innostu hommasta... Selällään ku on niin nostelee kyllä jalkojaan ja puskee kantapäitä maahan niin että saa pyllyn ja selän ylös, mutta ei tuo siitä sivulle päin oo haluamassa ollenkaan :)
Koko ajan vaan haluais että otetaan käsistä kiinni ja nostetaan istumaan, mutta en nyt kovin paljon kehtaa vielä tän ikäisenä... Ainaki pää nousee jo hyvin mukana ku koko ajan haluaa treenata :D

Niin noista pottuista piti sanoa, että mulle on neuvottu ettei niitä pieniä varhaisperunoita sais antaa! Siis uusia pottuja saa, kunhan ovat isompia ku sormenpään kokoisia.
Pakkaseen en oo koskaan tehny soseita ku tuo esikoinen söi aikalailla kaupan soseita. Sillon ku syötiin ite perunoita tai muuta soseutettavissa olevaa ruokaa niin otin kattilasta potun sivuun, muussasin haarukalla ja annoin pojalle. Lihasoseet ostinki sitten kaupasta ku en jaksanu alkaa tekemään niitä ite... Samoin taitaa käydä Mintunki kanssa :whistle:

Riksulle tuosta alakertaan kipittämisestä että ei se taitais onnistua multa :whistle: Mä oon öisin ihan pökkyrällä ja viime yönä ku oli ensimmäinen "pulloyö" niin meinasin pariki kertaa nukahtaa kesken syötön :ashamed: Onneksi Minttu heräs syömään vaan kolmelta ja seitsemältä ja tuollon seitsemältä olin jo vähän virkeempi...
Niin jos mä alakertaan lähtisin tuota syöttämään niin ukko taitais löytää meidät sit sohvalta aamulla :D

Olitpa muuten saanu mielenkiintosia ohjeita neuvolantädiltä! :whistle: Meillä tuo poika oppi juomaan nokkamukista joskus 8 kk iässä ja ei kyllä tulis mieleenkään alkaa vielä pitkiin aikoihin semmosesta juottamaan Minttua... Mä oon aina aatellu että lapsi juo nokkamukista sitten ku osaa pitää siitä itse kiinni :|

Suvituksen Veetille onnittelut uudesta taidosta!

Nyt tää lähtee edes pesemään hampaat :whistle:
Ollu aika seesteinen aamu ku sain eilen sen ensimmäisen lääkesatsin ja pisti aika väsyneeksi olon... Lapset on kyllä saanu ruokaa ja päivävaatteet päälle, mutta äidin aamuhommat on aika vaihessa ja yöpukuki vielä päällä... Pakko laittaa ittensä vähän ihmisemmän näköiseksi ennen ku mies tulee töistä kotiin. Voi muuten tulla pientä kommenttia :kieh:

Enää 2 aamua ja mies jää lomalle!! :D

Nyt pesulle...

Pimmi laiskana
 

Yhteistyössä