MAALISVAUVAT 2008 *Kesä- ja heinäkuussa -08*

No mähän nyt käyn joka välissä täällä :kieh:

Siis iltoja :wave:
Lapset nukkuu ( :eek: ) ja mies lähti ajelee ostamallaan motukalla, joten mitäpä muutakaan tekisin kuin... ;)

Tuttelille mukavaa reissua pori-jazzeille :attn:

Bellonan aavalle onnittelut kääntymisestä! Veeti kääntyi saman ikäisenä ;)

Kiitos vaan mamacita hammasonnitteluista, en vaan tiedä ovatko ne tarpeen vai pitäisikö pahoitella ennemmin :kieh: Nyt jo pureskelee syödessään niin että sattuu! Ja pari kertaa tomerasti komentanu että EI, niin vetää herneet palkojen kera nenäänsä |O Sit saa toista rauhoitella.. En vaan yhtään osaa arvioida miltä noi kulmahampaat tuntuu, etuhampaat nyt ainaski sattuu, esikoisen jäljiltä muistaa :whistle: Minkähän näkönen kaverista tulee ku eka tulee ylös kulmahampaat ja sit alas kulmahampaat :snotty:
Harmillista kipeänä olo, vie mehut :hug:
Mutta kiva että kehitys menee noin hyvin, eipä tarttee kuluttaa energioita huolehtimiseen..
Ja pippelikin löytynyt, jea B) Mä oon nyt hermona Veetin nakista ku on vino :/ Pelottaa että tarvii jonkun leikkauksen jo heti :ashamed:

Tervetuloa uudet :flower:

pikkuvaemolle tsemppiä jumppaan, hieno juttu =) Ite meinaan alotella kotosalla tekemällä niitä vatsoja ja sit ehkä ostan kortin tohon viereiseen kuntosaliin, EHKÄ :LOL: Ei vaan, mä oon tosi huono lähtemään pois. Mun yksi huonoimmista piirteistä onkin kaiken vastuun ottaminen. Tässä olikohan toissa iltana kävin ystäväni kanssa kävelyllä ja juttelemassa ja olin kaksi tuntia illasta poissa. Kun tulin kotiin niin molemmat lapset nukkui! Mä purskahdin itkuun kun tuli niin huono omatunto siitä etten ollut paikalla. Mutta tämmönen oon ja yli yritetään päästä, terkka joka kerta mua valistaa :D Mutta sanoin että mun omatunto on toooodella suuri eikä pidä koskaan vapaata :|

Musta Nooa on nätti nimi! Tuleehan siitä mieleen tää arkin kaima mutten kyllä miettisi että sen takia antaisi lapselleen tuon nimen, ehkä jos lapsesta tulisi Jeesus niin saattaisin kysellä. Mutta voisin kyllä antaa omallekin pojalle tuon nimeksi :)

äityliini, teillä myös todella pitkä poika :D ja hoikka! Meiän ukko oli 64,6cm ja 7,8kg :p

Nyt tauko kun poika heräsi.

Ja jatkuu B)

Pitää vielä samaan syssyyn mainita kun on pitänyt kauan aikaa, että Rhea, teidän pojan lempinimi on kyllä todella herttainen :heart:

maalismammalle kiitokset onnitteluista :D Videokuvasin sitä jonkin verran mutta lopussa meni enää kiukun voimalla ni ei paljoo matskuu saanu, äiti kiusaa :ashamed: Mutta eiköhän se tässä kuukauden sisällä lähde ryömimään..

Me oltiin tänään Jumbossa shoppailemassa ja sainkin itselleni uudet kengät (jotkut missy elliotin suunnittelemat adidakset :LOL: ) mut oli pakko ku ovh. 90e ja nyt oli 54e :whistle: Ostin myös tytölle adidakset, lähinnä kauppakengiksi. Veeti sai verkkapuvun ja tyttö vielä sellasen legojutun palkintona reippaasta neuvolakäynnistä. Mukavaa oli, rahaa meni ja mehut vei.

Mut nyt Veeti taas huutelee ni pakko mennä :wave:

Suvitus+Vespa :heart: (etsin sopivaa lempparia :LOL: )
 
Heii, tuuletus! Olin eilen ulkona, ekaa kertaa synnytyksen jälkeen!! Täällä oli muitakin (pikkuvaemo ainakin) jolle on alkanu pelkkä mammailu riittää. Ehkä tämä on joku luonnon hoitama juttu; suunnilleen näillä main sitä on valmis irtaantumaan pienestä :heart: ja ottamaan pieniä ja vaikka isompiaki omia hetkiä.
Siis jep, käytiin katsastamassa paikallinen Sedula, ja oikein hieno paikka oli kyllä!! =) Tanssiakin osasin vielä, ja kun vielä muutamaan otteeseen sain vähän miehistäkin huomiota, niin mikäs sen parempaa lääkitystä kotona raskauden ja synnytyksen ja masennuksen jäljiltä ryvettyneelle itsetunnolle! ;) Oli ihan kivaa, mutta nyt tietysti väsyttää, kun kaksi tuntia saanu vain nukkua. Viideltä sain vasta unenpäästä kiinni ja seiskalta heräsi esikoinen! |O
Tosi omanapa-viesti :ashamed: , kommentoin paremmin myöhemmin! :wave:
 
Hyvää päivää!!

Rhea, mä meinasin kuolla täällä nauruun, kun sun tekstii teidän autosta luin (vieläkö satun tuntemaan herttasen aviomiehesi) :LOL: :LOL: :LOL: Harvoin sitä oikeesti repeää ääneen nauramaan ku tietokoneelta jotain lukee...
Toinen hauska oli tuo kertomuksesi Nooasta, pullerosta joka yltää varpaisiin vaan ilman vaippaa jne Ihanaa, elämisen tuntua!

Äityliini ja Rhea Jos teidän poikien nimiä ihmetellään, et miksi uskonnollinen nimi, niin oon nyt kahdesti törmänny kun meidän Nella Sarettaa sanotaan mustalaisen nimeksi. Onko se sitten parempi? =) itse en ollu ikinä kuullutkaan...
Meille jos joskus tulee poika, niin se olis ehkä Nooa, olis sit uskontoa ja mustalaisuutta oikein sekaisin =)

Nyt kauppalenkille ja ruan laittoon!
 
Ja terveisiä mökiltä :wave: Meistä ei oo aikoihin kuulunut mitään.. Tänään mies kävi meidät saaresta hakeen. Ihana päästä taas omaan kotiin =) Mä olin lasten kanssa siellä ja mummu ja pappa myös. Pakko oli jäädä ensin kaupungille ostoksille, ettei ihan mökkihöperöksi oo päässyt B) Mies on meitä ikävöinyt..tuntuu kivalta sekin :whistle:

Nyt en ehdi lukeen muiden juttuja, mutta jospa illalla tai viimeistään huomenna tuun lukeen ja kommentoimaan. Vähän äsken vaan selailin. Paljon ootte kirjoitellut! Kerhon puolellakin täytyy käydä paremmalla ajalla! Toivottavasti kaikille kuuluu ihan ok.

Jade ja Julius 4,5kk :heart:
 
Pyykkikone laulaa ja kassit on purettu! Jee! Onpa ihana taas olla kotona. Reissussa oli tosiaan kivaa ja hauskaa, mutta koti on koti. Nyt sitten pyykätään ja pyykätään, että päästään alkuviikosta mummolakierrokselle. Alkuun suunnaksi Joensuu ja sitten Jyväskylään ja varmaan vielä Turkuunkin ennen elokuun puoliväliä... Puuhaa siis on.

Kyllä mie meinasin kanssa kuolla huvitukseen tuosta Rhean perheautosta!!! Mun mies kans haaveilee suppareista ja niin edelleen, mutta oon sanonut, että naiset ensin... Meillä Opel Astra ja isommasta haaveillaan... Meillä on sama meininki ku Mamacitalla, että turvallisuus ennen kaikkea. Takakonttiin yhdistelmät ilman renkaita ja sit kasseja (otetaan aina 1 jokaiselle) ja kenkiä sekä harrastusvälineitä. Neiti takapenkille repsikan taa ja sit siihen kuskin taa tarvittaessa jotain tavaraa. Me istutaan miehen kans eessä, joskus istun takana, mutta yleensä neiti viihtyy ihan yksinäänkin, onneksi. Ja turvallisuudesta ei todella tingitä. Meillä oli vuokra-autossa sellainen kaukalo, että huh huh. Kaikki vyönkiinnikkeet muovia ja niitä pysty säätämään vetämällä ja pujottamalla tuosta vaan selkänojan läpi... Omassa on vähän monimutkaisempaa ja osat metallia...

Käyn pikaseen kerhossa ja sit taas pyykkiä rahtaamaan! Palaan huomenissa paremmalla ajalla, paljon oli juttua. Hyvä niin. Ja uusille tervetuloa!!! Mekin ollaan Keski-Uudellamaalla ja juuret Joensuussa.

Misupai the pyykkiäiti
 
Hajanaisesti luin sieltä täältä, ja kommentoin jotain.

ootus, olen kuullut humoristisen läpän että tuttipullon tutti pitää olla äidin rinnan mallinen, tai nännin siis, että vauvalle kelpaa. Meillä esikko ei älynny mitään hienojen muotoiltujen anatomisten tekniikkavempain -tuttien päälle, mutta sit äitiyspakkauksessa olleen tuttipullon tuttiosa, pehmoinen, pitkä ja kapean mallinen, yhtäkkiä toimikin! Aattelin vitsikkäästi että tottapa se sitten mallas sopivasti äiskän tissiä, ja siitä saatto alkaa imuttelemaan. Alussa myös taidettiin houkutella pullolla ollessa sitä imurefleksiä, kutittelemalla korvanlehdestä tai poskea siitä ihan korvanlehden vierestä, ja tuttiosasta puristeltiin että poika sai maitoa suuhunsa ja tajusi mikä sen härpättimen idea oikein oli. En tiedä oliko tästä apua mutta kokemuksia kerroin, jospa näistä jotain irtoaisi, ellette ole näitäkin sitten jo kokeilleet =)

Rhea, no jösses, halvalla ootte asunnon kyllä löytäneet!! :eek: Mutta hienoa ehdottomasti, joten onnea uuteen kotiin jahka remontit valmistuu ja muuttamaan pääsette. Kutut meidät sitte tupareihin pullakahveille, eiks je? ;) Ihana päästä valitsemaan sisustusjuttuja, vai..? =)

Ja tuosta juomisesta kiinteiden jälkeen, en oo antanu ollenkaan. Imetän sitten syönnin jälkeen jossain vaiheessa, ennen kuin menee taas nukkumaan, mutta ihan siinä ruoan yhteydessä en oo antanu. Tosin taidanpa ottaa pienet vesihuikat tavaksi, koska hampaiden tultua on hyvä huuhtoa ruoat pois suusta ja toisaalta näillä helteillä (jotka tännekin lopultakin rantautui!) nestettä on hyvä saada!

suomineidolle tervetulotoivotukset! :flower: =) Nyt onki vähälle aikaa tullu monta uutta! =)

Jade, minä oon jo melkein kaipaillutkin, sinä kun yleensä olet päivittäin jotain tarinoinut. Joten tervetuloa takaisin! :wave: =)
Ja Misupai kans, tervetuloa takaisin reissun päältä, kiva että oli onnistunut matka! =)

pimmillä oli kihinöitä, joten jaksamushalit sinne päin :hug: , jospa menkat tosiaan tulollaan! Ja on jotenki aina positiivista huomata, että yhtä pienet tai isot asiat ne korpeaa muitakin äitejä... vähän vertailupohjaa omille ärsytyksille.

Jumppaan menijöitä oli.. Kunpa saisin itsekin aikaiseksi syksyllä. Tiedän, että täällä ois joku urheiluseura/jumpparyhmä -hässäkkä, semmonen kausikortti maksais n. 40e ja sillä sais käydä jumpissa aina ku haluaa, se tekis mulle niiiin hyvää, mutta kunpa vain saisin revittyä itsestäni moiseen vaadittavan aktiivisuuden. Ja sen ekan kerran lähtemisen kynnyksen kun sais ylitettyä...

Mut jep, nyt yöunille, viime yönä jäi kahteen tuntiin joten nyt pikapikaa korjaamaan univelkatilanne! :wave:
 
Mukavaa, että meidän "Perheauto" sai monelle hymyn huulille.. mua se kottero lähinnä itkettää. :eek:

Suvitus: Kiva, että Nompun lempinimi on jonku muunki mieleen. :D Mies sano, että se on aika gay. Mä totesin, että kyllä se vauvalle ja pikkupojalle sopii, ei sitä tarvi enää 18-vuotiaana sanoo Nompuks. :LOL:

angel08: Hannu käski sanoo, ettei sitä saa sanoo herttaseks. :LOL: (Imago kärsii..) ;) En oo kyllä koskaan törmänny Nella nimiseen mustalaiseen. :eek: Niitäki mustiksii kuitenki muutama täältä Kokkelsbyystä löytyy.. Saretta on vähä harvinaisempi, mutta mukavan erikoinen nimi.

Ippu: Juu, halvalla lähtee kämppä. Ja todellaki on mahtavaa ku saa ite suunnitella keittiön ja kylppärin ja sit vielä sisustella ym. Saatiin just pohjapiirrustukset ja nyt pitäs päättää pannaanko sauna vai poreamme ja mitä seiniä kaadetaan. =) Mä halun avokeittiön katsos.. :snotty:
(Mies sano, että ku seinät on rempattu ni niihin ei tehä yhtään reikää, joten ei tauluja eikä hyllyjä. Vähä kyllä sisustusinnostus lopahti. :kieh: Joku yö se herää ku mä hakkailen nauloja seiniin ihan vaan ilkeyttäni ku sillä on noin pöhköjä päähänpistoja. "Sähköautoja ja reiättömiä seiniä", PÖH sanon minä!)

Nyt syöppö-Nomppu kaipaa iltavelliä ja isäntä pitaleipiä, täytyy mennä lämmittämään. Kotiorja poistuu paikalta.. :wave:

Rhea ja Nomppis
 
Täällä on näköjään pientä "salamointia" ollu liikenteessä :LOL: On mammat olleet vähän tukkanuottasilla ;) No ei vaiskaan. Sehän se tässä netti maailmassa onkin niin vaikeeta kun toisen ilmeet ja äänen painot ei tässä mitenkään tule nähdyksi/kuulluksi niin väkistekkin tulee väärinymmärryksiä. Ja omalla mielentilalla on siihen suuri vaikutus miten sen ottaa. Välillä onki vaan parempi että ei ihan heti asiaa kommentoi vaan antaa asian vähän aikaa hautua ja sitten ottaa kantaa kun ei käy ihan ylikierroksilla. Sitä kun on itelläkin joskus tullut sanottua äkeissään yhtä jos toista ja sitten onki ollut aika soppa kasassa kun asiaa ollaan selvitelty. Viittaan nyt tässä tuohon naiseus juttuun. Mikäänhän ei ole hyvä syy sille miksi joku lihoo, mutta tosi asia on se että joidenkin asioiden/tapahtumien myötä lihominen/laihtuminen tapahtuu ja yleensä syy on siellä korvien välissä. Tiedän ite täysin mitä pitäis syödä ja mitä jättää syömättä mutta niinku ite kukanenki tietää kiusauksista on välillä enemmän vaikeampaa kieltäytyä entä toisinaan. Tämmöstä tää elämä on. Ei koskaan mustavalkosta vaan siinä on kaikki sateenkaaren värit. :)

Kauheena muuten täällä kyllä tätä juttua tullu, mutta en suoraan sanottuna jaksanu sen kummemmin niitä lukea. Jospas sitä sit vaikka toisella kertaa. :)

Marmeladi *kiusausten kohteena*
 
Täällä taitaa keskenmeno tulla. Hailakan punasta vuotaa vähän siteeseen asti ja pyyhkiessä tullee koko ajan. Vähän on maha myö kippeen olonen. Kyllä tuntuu pahalta ja itkettää. Ei tiiä miten päin ois ja jaksais :'( Onneks on Mikael nii se auttaa pääsemään tämän asian yli, jospa tämä tästä pikku hiljaa helpottais =)
 
Kiitos :heart:

Kyllä nyt tämä tosiaan taitaa kesken mennä, vuoto lisäänty, menkkamaiset kivut alko ja pyyhkiessä tuli pieniä hyytymiä :'(

Pahalta tuntuu ja vähä väliä itkettää, miettii vaan koko ajan et miks näin kävi ja mitä tein väärin. Mutta ei näille asioille mitään voi :(
 
Heidi, :hug: !! Ihan varmasti et mitään tehnyt väärin, et todellakaan! En tiedä lohduttaako vai onko sinusta ikävästi sanottu, mutta luonto korjaa erehdyksensä... ehkä tämä pieni ei olisi ollut kykenevä tähän maailmaan? Mutta muista, että mikään mitä sinä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä, ei ole siihen vaikuttanut. Halaus ja jaksamuksia, itke suru pois, se on ainoa mikä auttaa! :hug: Aurinko nousee taas, kunhan on sen aika. :hug:
 
pimmi84: Tuttua tuo kun kaikki ärsyttää. Täälläkin ärsyttää mm. kylppäriremppa joka on jatkunut jo 4 viikkoa ja peseytyminen todella hankalaa. Sitten ärsyttää esikoinen jolla paha uhma ja kaipaa koko ajan huomiota. Samu joka kitisee ja nukkuu huonosti ja kaipaa niin ikään koko ajan huomiota. Oman ajan puute, aikuisen seuran puute, se ettei ehdi edes siivoamaan saatikaan mitään muuta. Varsinkin peilikuva ärsyttää: vatsamakkarat, rasvainen tukka, huono ryhti ja mustat silmänaluset. Oikea desperate housewife! :LOL:

Osanotot Heidille vaikka en sinua "tunne". Ikävää... :'(

Meillä ei ole ongelmaa siitä ettei pullo kelpaisi Samulle kun mikään muu ei enää kelpaa. Imetys loppui kun Samu oli 2,5kk. Samu oli iso poika syntyessään ja oma maito riitti tasan viikon, sitten piti antaa korviketta enenevissä määrin ja poika alkoi tietysti hylkimään rintaa. Hiukan haikealta tuntui noin lyhyt imetys mutta asiaa on turha enää murehtia. Pääasia että vauva kasvaa ja voi hyvin. Ja hyvinhän tuo on kasvanut kun on jo 10kg täynnä.

Samu oppi kääntymään kolmikuisena mutta liikkeelle ei vielä ole lähtenyt. Ehkä siksi ikävystyy nopeasti kun koko ajan pitäisi olla viihdyttämässä. Hampaita olllaan tehty jo pitkään (tai niin ainakin kuvittelen). Välillä oon jo antanut särkylääkettä kun on ollut kovin itkuinen mutta ei sieltä ole mitään tullut läpi. Vähän turhauttaa välillä kun ei tiedä onko kipuja ja pitäiskö antaa lääkettä vai ei. Esikoisen hampaat tuli aika huomaamatta.

Ilmoitin Samun elokuussa alkavaan muskariin ja itse ajattelin lähteä jumppaan että saisin välillä päätä tuuletettua (ja ehkä myös niitä makkaroita pienemmäksi). Nyt todella alkaa kaivata jotain omaa harrastusta. Oikein odotan innolla syksyä. :)

Suomineito + Samu 4,5kk
 
Oikein rattoisan leppoisaa sunnuntaita kaikille

Rhea: jostain erikoisten nimien nimipäiväkalenterissa oli Nooan nimipäivä laitettu 12.4, mutta nyt sitä en enään mistään netistä löydä...joten syytä enkä muuta selitystä asiaan tiedä, miksi se tuolle kyseiselle päivälle oli laitettu, joten saada nähdä koska niitä sit viettäis?

Ei oo Nooalle oikeen mitään virallista lempinimee Nooskaks ja Noksuks ollaan sanottu mutta, eipä niistä varmaan mitään koko elämänmittaisia lemppareita oo jäämässä :)

En-pä jaksa ihan noita kaikkia juttuja lukea niin kysäsempä, että onko täällä joku muu joka on synnyttänyt sektiolla, tai varsinkin kiireellisenä tai hätänä? mulla jäi omasta kiirellisestä sektiosta tosi huono fiilis, niin olis kiva käydä jonkun kans asiaa läpi, että miten se muilla oli mennyt?

angel08 Joo Nooa on aikas pitkän huiskea kaveri, ihan pituuskäyrien yläpuolella mennään...ja paino sit taas siellä toisella puolella, mutta eiköhän ne siitä rupee pikkuhiljaa tasottuun :)

Heidille :hug:

Aah, mut täytyy rientää Nooalla jotain "asiaa" :)
 
Silmäilemässä tekstiä!

Väsyttää.. Eilen oltiin ukon kanssa juhlissa ekaa kertaa vaavin jälkeen. Tai on toi ukko käyny.. Kauhee ikävä oli koko ajan meiän pientä.

Carenan vempula matkarattaisiin päädyttiin. Menivät pieneen tilaan ja sai kätevästi kasaan.

Me saatiin kanssa tuollainen vanhanmallinen syöttötuoli ilmaiseksi.. Vieläkö kun joku sen vaan kunnostaisi..

heidi :hug:
 
Ihan ekaksi Heidille jaksuja ja haleja iso kasa. :hug: :hug: Aivan varmasti saatte uuden mahdollisuuden Miksun pikkusisarukselle, tulithan nytkin nopeasti raskaaksi. Heidi, sun elimistö ei ehkä vielä sittenkään ollut valmis uuteen raskauteen ja luonto halusi antaa kehon palautua vielä lisää.

Äidin pehmeydestä oli täällä pitkät jutut ja kiivasta kommenttia. LUeskelin kommentteja ja jäin pohtimaan asiaa... Äidin pehmeys ei tarkoita suoranaisesti äidin fyysistä pehmeyttä vaan sellaista tunnetasolla tapahtuvaa muutosta, joka tulee äidiksi tullessa. Olen myös sitä mieltä, että äitiys ei ole yhtä kuin "syö herkkuja ja tule pehmeäksi" vaan todella sitä tunnetasolla tapahtuvaa, ajattelun mahdollista muuttumista. Äitiys ei ole mikään oikeus=syy antaa itsensä löpsähtää tai lihoa vain siksi, että on äiti ja äidit saa olla pehmeitä... Toki saa, jos tahtoo. Itse kuulun niihin, jotka eivät pidä fyysisestä pehmeydestä vaan tahdon oma kroppani takaisin äitiydestä huolimatta. Omalla kohdallani äitipehmeys on tullut ajattelun tasolle muutoksena entisestä melko lailla itsekeskeiseen ajatteluun. Toki fyysisestikin on varmaan pehmentynyt hetkellisesti, kun on isot pehmeät maitotankin tuossa edessä ja lantiossakin vielä väljää.

Syöttötuolia ei meillä vielä ole. Tarkoitus olisi hankkia Tripp Trapp, koska sen käyttöikä pitkä muunneltavuuden takia ja siitä löytyy helposti väri, joka sopisi keittiön pöytään ja tuoleihin. Ja ainakin meidän tutuilla on siitä hyviä kokemuksia, parhaimmilla käytössä kolmella lapsella ja vieläkin yleisjakkarana. Vanhin lapsista on kuitenkin jo 13... Jos neiti ole soveltuvainen kyseiseen tuoliin, niin sit harkitaan jotain muuta mallia, kenties sitä ns. perinteistä.

Nyt tarttee lähteä hakemaan pyykkejä silitykseen. Neitikin vetelee sikeitä, kun ei nukkunut päikkäreillä tarpeeksi.

Misupai ja nukkuva Siiri, joka sai tänään perunaa...
 
heipä hei ajattelin liittyä maalismammojen joukkoon =) Eli täällä äityli jolla on 16.3 syntynyt jenna tyttö. eli neidillä ikää nyt 4 kk 4 pv. maaseudulla asustellaan satakunnassa yhdessä avokin ja parin koiran kanssa. Neitikkä nukkuu vihdoinkin päikäreitä 1.5 h huudettiin unikiukkua. Meillä nyt viikon ajan harrastettu kauheaa raivoamista väsyneenä. Huomenna neuvola käynti saa nähdä kuinka paljon on kasvettu 3kk neuvolassa pituutta oli tullut 6 cm painoa 1200g lisää kuukaudessa. meillä mennään vielä täysimetyksellä. kiinteitä ei olla vielä aloitettu maistelemaan ja tarkoitus olisikin jatkaa vielä täysimetyksellä lähemmäs 6 kk ikää. neiti ei vielä osaa kääntyä. ( jalat kääntyy kyllä sivulle hyvin, mutta kädet tuppaavat menemään aina vastakkaiselle puolelle) kovasti pystyyn koitetaan ponkia istumaan sylissä, makuultaan ei oltaisi ollenkaan vaan istumaan pitäisi päästä.

Nyt taidan mennä väsäämään hyytelökakkua kun jenna nukkuu vielä, huomenna tulossa kumit nimparikahville. :flower:
 
Heidi, iso :hug: ja jaksamisia!!

Tervetuloa uusille!!

Reissussa on nyt käyty, eilen illalla palattiin takaisin. Käytiin perjantaina idea parkissa, josta löysin tytölle reiman välikausi puvun (takin ja huosut) puoleen hintaa. Eilen oltiin sitten puuhamaassa ja tykättiin kovasti. Varsinkin tyttö, joka ei olisi malttanut lähteä ollenkaan pois!!

AutoG: meillä on saab 9-3 viisiovisena ja farmari ford mondeo. Molenpiin mahtuu hyvin vaunut ja mondeoon peräkonttiin vaunujen lisäksi myös molemmat koirat.

Herkkujen syömisestä ollut puhetta, niin minulle on jäänyt herkuttelu päälle. Joka päivä tulee syötyä karkkia ja keksejä. Täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa ylenpalttinen herkuttelu. Vatsamakkarat pullistelee ja niille pitäisi jotain ruveta tekemään. Syksyllä aloitan taas body pumpin ja jouksemista oon jo hieman aloitellut.

Ippu ja muut jotka käynyt tuulettumassa, niin eikös vaan piristä? Itse olin tiistaina katsomassa Apulantaa, kun nuorena sitä hirveesti fanittanut ja sillä oli täällä keikka! Äiti tuli meille yöksi, kun mies yövuorossa. Nukutin Topin, kävin kattoo keikan ja tulin kotiin. uskalsin jopa ottaa yhden siiderin. Kyllä piristi kun pääsi vähän koti ympyröistä pois!!

Topi vetää ulkona vaunuissa sikeitä ja kello lähenää ilta kaheksaa, joten taidan lähteä herättelemään ettei mene yöunet pipariksi!!

Muumi82 ja topi 4,5 kk
 
Ihan ekaks Heidille iso :hug: ja rutistus! Ootko jo lääkärissä käyny varmistaas tilanteesi, kannattaa käydä! Jaksamisia sulle nyt kovasti.

Linaon nyt oppinu kääntyyn kunnolla, pari päivää sitten kääntyi ekaa kertaa selältä masulle ja tänään jo monen monta kertaa. Masulta selälle mentiin jo useampi viikko sitten. Ja kovasti koittaa jo ryömiäkin, ottaa lattialla peitosta kiinni ja polkee jaloilla eteenpäin :)
Me ollaan edelleen mökillä, huomenna käydään kotona ja ti tai ke taas takasin mökille. Miehellä ens viikko vielä lomaa ja sit päästään onneks takasin normaaliin elämänrytmiin.
Kiinteitä ollaan syöty jo muutama viikko, aluksi pelkkää perunaa ja nyt perunaa missä joukossa kukkakaalia, porkkanaa tai maissia. Maissi ei neidille oikeen maistunu. Ja mangoakin on kerran maistettu.

Pullosta ei Lina edelleenkään syö, eikä tuttiakaan, eli täystissillä mennään noiden kiinteiden lisäksi. Kiinteitä Lina saa vasta kerran päivässä ni ei oo oikeestaan vaikuttanu imettämiseen millään tavalla.

Keskiviikkona oltiin Särkänniemellä ja kivaa oli!!! Kun sais vielä ton talviturkin heitettyä, järvessä vesi varmaan noin +20, enkä oo sinne vielä uskaltanu pulahtaa...

Nyt Lina huutaa...

Ninni ja Lina 3kk ja 3vkoa?
 
Mama-L, meillä kanssa viellä reilu viikko sitten heräiltiin noin kuusi kertaa yössä "syömään", Topi kävi aina vähän väliä pikkuisen luputtamassa tissiä ja jatkoi unia. Mutta nyt kun oon antanut iltaisin maissijauhoon keitettyä puuroa, niin on päästy 2-3 syönnillä yössä. Muuta ruokaa meillä ei viellä syödä, vaikka perunaa ja porkkanaa maistettu, mutta niistä tuntu tulevan mahavaivoja. Kannattaa ainakin kokeilla jos helpottais.

Muumi82 ja topi
 
Tervetuloa kaikille uusille! Yhtäkkiä teitä onkin ilmoittautunut tosi paljon.

Ninni meillä on ihan sama tilanne: tuo kääntyminen on jäänyt päälle... pari päivää sitten opittiin ja nyt pitää punnertaa koko ajan. Edes vaippaa ei enää saa vaihtaa rauhassa. Ja mahallaan sitten yritetään eteenpäin ja kun se ei onnistu niin johan alkaa harmittaa.

Miksi ihmeessä kiinteät pitäisi muuten aloittaa perunalla? Koitettiin sitä pari päivää mutta aiheutti meillekin masuvaivoja joten siirryttiin päärynään joka uppoaa tosi hyvin - sille jopa nauretaan. Tosin ihan muutaman teelusikallisen maistiaisannoksia ollaan vielä annettu ja reilusti maitoa päälle.

Miten monet päiväunet teillä nukutaan? Meillä on kai vähän ylimenokausi niiden suhteen, kun valvomispätkät on pidentyneet ja välillä nukutaankin jopa 45 min kerralla. Viimeisiltä (neljänsiltä) päikkäreiltä herätään vasta puoli yhdeksän aikaan ja nukkumaanmeno menee sitten illalla aika myöhään. Mutta toisaalta kolmet unet on kuitenkin liian vähän...

Täällä oli muutamia alkanut jo pelkkä mammailu ahdistaa ja mulla on kieltämättä sama tilanne. Välillä suututtaa kun mies voi lähteä niin paljon helpommin vapaalle ja yhdessä ei päästä mihinkään, kun Aava on niin vaikea nukutettava ja nukkuu niin usein. Siis muutamaksi tunniksi voin lähteä hyvin, mutta mitään mökkiviikonloppua tms. mihin mies kuitenkin pääsee ei voi suunnitellakaan.

No, pitää siirtyä viihdyttämään prinsessaa kun mies potee vielä krapulaansa... :kieh:

Bellona ja iloinen iltaneiti
 
Vihdoin ehdin koneelle, kun mieskin yövuoroon lähti. Lapset on jo nukkuneet puoli ysistä saakka.

Heidille iso :hug: täältäkin! Tosi harmittavaa :'( Tiedän miltä tuntuu..meille on käynyt ihan samanlailla esikoisen ja kakkosen välissä. Onneksi teillä on ihana Miksu siellä. Helpottaa surun yli nopeammin. Kyllä kaikki paremmaksi kääntyy. Oman ajan se vaan vie.

Pehmeä herkutteleva äiti löytyy tänkin koneen ääreltä:D Tähän asti on karkki ja suklaa vaihde jäänyt raskauden ajalta päälle. Kiloja ei silti oo enemmän kuin ennen raskautta, mutta yököttävä löllyvä maha löytyy kyllä. Me ollaan just muutettu kauppasysteemiä, niin enää en päivittäin herkkuja saa ostettua. Herkkulakon tänä viikonloppuna oon just aloittanut |O Nyt tai ei koskaan on onnistuttava! Olis kiva, että vaatteet näyttää paremmilta päällä ennen isompien syksyisiä synttäreitä. Aloitettiin käymään vaan 1-2 kertaa viikossa kaupassa niin ei tuu ostettua joka päivä kaikenlaisia heräteostoksia, jotka multa onnistuu aivan liian hyvin. Nyt pääosin mies yksin kaupassa saa aina käydä. Tietenkin listan kanssa. Jostain kumman syystä ilman mua ruokakaupassa haluaakin aina käydä :p

Jee, tää viikko vielä miehellä töitä ja sitten alkaa kolmen viikon lomaB) Yksi viikko on joskus syyskuussa vielä. Me käytiin jo sillon juhannuksena meidän lomareissulla. Nyt ei lomalla mitään kovin ihmeellistä aiota tehdä. Mun veljen luo Jyväskylään mennään ja ollaan siellä pari yötä hotellissa. Niillä on niin pieni kolmio, ettei me sinne kaikki mahduta mun mielestä ainakaan. Sitten Särkänniemessä ja mökillä käydään. Paljon ulkoillaan ja uimassa käydään, jos vaan hyviä ilmoja olisi.

Mä lähdin ihan yllättäen tällä viikolla mökille lasten kanssa. Tarkoitus oli mennä vasta miehen lomalla. Mummu ja pappa sai yllytettyä, kun siellä kävi paljon muitakin sukulaisia. Oli kiva nähdä pitkästä aikaa. Mökki on mun vanhempien ja parin isäni sisaruksen omistama. Ihana paikka saaressa. Oli kyllä kivaa! Pari kertaa kesässä on ainakin päästävä mökkeileen. Kiva oli tulla kotiin, kun mies oli meitä ikävöinyt ;) Paljon ollaan yhdessä, niin teki hyvää olla monta päivää välillä erossa..

Julius voi hyvin. On meidän nopeiten kehittyvä vauva ainakin tähän asti. Kaikenlaisia temppuja kokoajan oppii ja harjoittelee. Lattialla viihtyy tosi pitkiä aikoja. Tällä viikolla uusin on omien varpaiden syöminen vähän väliä. Se on ihanan näköistä, kun toinen punnertaa ja punnertaa varpaita suuhun. Se ei mitään ihan helppoa ookkaan, kun sitä massaa on edessä=)
Peukku menee myös jatkuvasti suuhun. Sitä oikeen imetään äänitehosteiden kanssa. Tarkoituksellisesti sen laittaa suuhun, vaikka sitä yritetään ottaa pois aina välillä. Meillä ei oo enää tuttia käytössä ollenkaan. Ennenhän sitä annoin, että päiväunet olis sängyssä pidemmät. Enää ei oo huolinut ollenkaan. Vinkkejä tähän kaivataan! En haluis että oppii peukun syömisen :kieh: Lelua tai unilla unirättiä oon yrittänyt antaa käsiin mielummin. Nyt kun oon seurannut, niin päiväunilla jos on heräämässä alkaa helposti peukkua lussaan unien jatkamiseksi sängyssään ja vaunuissakin myös. Ei onneksi aina kuitenkaan! Välillä riittää, kun unirätin saa kasvojen eteen.
Ja meillä on tällä viikolla nukuttu paljon enemmän kuin ollaan hereillä :eek: Päiväunia on saattanut siis nukkua kolmet, jotka on pituudeltaan noin parikin tuntia ja illalla on halunnut jo 19.30-20 nukkuun. Aamut on alkaneet normaalisti 8-9 aikaan. Normaalia väsyneempi on ollut kyllä. Valveilla oloajan kuitenkin ollut reipas ja virkeä. Sitten kun on väsähtänyt on saanut vaan viedä sänkyyn/vaunuihin, joihin itsekseen on heti sammunut. Mulla on tissit kovat kokoajan, kun ei niitä olla syömässä normaaliin tahtiin :/ Välillä tuntuu, että syökin nyt vähän huonommin. Ennen tätä nukkumisvaihetta ei nukkunut päiväunia lähes ollenkaan. Heti kolmannen rotarokotteen jälkeen päiväunet oli päivittäin 3x35min. Väsyneenä heräsi, mutta en saanut unia jatkumaan. Yöt meni hyvin, mitä nyt pyöri, piereskeli ja kertaalleen kakkaili sekä 2 kertaa söi. Masukipua varmaan toisella oli, joka heijastu noihin päiväuniin. Nyt kun on kulunut se lähes 3 vkoa rokotteesta, on aivan eri pikkumies meillä. Kakkailu on normaalia, nukkuu sikeämmin, ei pyöri ja paukuttele, vaunuissa viihtyy taas hereilläkin, ei pulauttele, on iloisempi taas ja nauraa ääneen tosi helpolla, saa nukuttua päivisin paljon paremmin ja itse nukahtaa uudestaan jos herää liian aikaisin. Se on ihanaa :attn: Mä olin huolestunut, kun toinen nukku niin vähän ja huonosti. Oli paljon totisempikin.

Ipulle kiitos! Kiva, kun joku kaipasi =) Tosin nyt taisi tulla niin pitkä juttu, että eihän tätä edes jaksa lukea :ashamed:

Jade ja Julius 4,5 kk :heart:
 
Jaksoin! Mutta juuri ja juuri, joskaan ei tekstin pituudesta johtuen vaan kellonajasta. Huoh! Nyt pikapikaa nukkumaan, huomenna alkaa arki taas; mies palailee lomilta töihin, iik! En tajua miten saan tätä hädelliä taas yksin pyöritettyä, isomman uhma on astunut taloon suuren suurilla saappaillaan, eikä näytä olevan mikään mieluisa vieras.. tänäänkin oon saanu karjua kipeä kurkku suorana, ja siitä syystä ääni käheänä nyt... joten apua, huomenna pitäis muka vielä yksin pärjätä, jep jep! Joten nukkumaan ja voimia keräilemään! :wave:
 

Yhteistyössä