~ ~ ~ MAALISVAUVAT 2008 *~~Toukokuussa -08* ~ ~ ~


Ketju meille, jotka jaoimme raskausfiiliksiämme Maalismasut 2008 -ketjuissa, sekä muille maalisvauvojen 2008 äideille!


Little fingers, ears and nose.
Little legs and feet and toes.
Little hands, so soft and light.
Little cheeks to kiss goodnight!






24.1.2008
BiaBia ja poika / rv 34+1 / 2515g / 42,5cm / pipo 32,5cm

31.1.2008
Korven tyttö sekä Alma ja Bertta / rv 35+3 / 2345g 46,5 cm / 1760g 44,5cm

1.2.2008
Me6 ja tyttö / rv 32+5 / 2250g / 46,5 cm

8.2.2008
Ippu ja Ansku / rv 34+4 / 2870g / 48cm / pipo 32,3cm

9.2.2008
riksu82 ja Amanda / rv 35+4 / 2260g / 45cm / pipo 33 cm

16.2.2008
härkäneito ja tyttö rv 37+0 / 2540g / 46,5cm / pipo 33,5cm

19.2.2008
Hexodus ja poika / rv 37+6 / 3600g / 50cm / pipo 37cm

23.2.2008
Misupai ja Siiri / rv 39+0 / 3084g / 51cm

27.2.2008
oonaliina ja poika / rv 37+0 / 3850g / 52cm / pipo 35cm
Ninnukka02 ja poika / rv 39+4 / 3550g / 50 cm / pipo 34cm

1.3.2008
Jade80 ja Julius / rv39+3 / 4115g / 50cm / pipo 36,5cm
leenuski ja poika / 38+6 / 3060g / 48cm / pipo 34,5cm

4.3.2008
Tansuli ja Joona / rv 40+1 / 4400g / 56cm / pipo 36,5cm

5.3.2008
zuku ja tyttö / rv 40+6 / 3490g / 49cm / pipo 35cm
hope08 ja poika / rv 38+5 / 4080g / 52cm / pipo 35cm
Valvatti sekä poika ja tyttö / rv 38+1 / 2800g / 2600g / 49 cm

6.3.2008
muumi82 ja poika / rv 41+2 / 4170g / 52 cm / pipo 35cm

7.3.2008
Jennah ja tyttö / rv 40+1 / 2950g / 48 cm / pipo 36cm
maria-86 ja tyttö / rv 41+0 / 3780g / 51cm / pipo 37cm
Mamma Muu ja tyttö / rv 38+2 / 4000g / 51cm / pipo 35cm

8.3.2008
Rhea ja "Nomppu" / rv 39+4 / 3190g / 48,5cm / pipo 34cm

9.3.2008
äityliini83 ja poika / rv 39+5 / 3960g / 53cm / pipo ??cm

10.3.2008
mrs fox ja Nuppelo / rv 38+6 / 3100g / 49cm / pipo 34,5cm
KettuRepussa ja Lilja / rv 39+0 / 3495g / 49cm / pipo 37cm

11.3.2008
skog ja tyttö / rv 42+1 / 3870g / 53cm / pipo 33,5cm
äiti lokakuu ja poika rv 37+5 / 3910g / 51cm / pipo 36cm

12.3.2008
enne ja Leo / rv 40+6 / 3540g / 50cm / pipo 37,5cm
LapsetOvatElämäni ja poika / rv ?? / 4010g / 51cm / pipo 37cm

14.3.2008
Heidi1985 ja Mikael / rv 41+0 /4175g / 52cm / pipo 38cm

15.3.2008
tutteli78 ja poika / rv ?? / 3685g / 51cm / pipo 36cm
Kellukka ja Matti / rv 38+2 / 3470g / 51cm / 35cm
Marmeladi ja poju / rv 41+4 / 4140g / 53cm / pipo 35,5cm

16.3.2008
funny ja poika / rv 40+3 / 3500g / 50cm / pipo 35 cm

17.3.2008
Oikukas ja Leevi / rv 40+4 / 3480g / 49cm / pipo ??cm
LauraN ja tyttö / rv 41+0 / 3432g / 52cm / pipo 35cm
mamma-miia ja tyttö / rv 38+2 / 3465g / 50cm / pipo 35,5cm

18.3.2008
pikkuvaemo ja poika / rv 39+1 / 3790g / 52cm / pipo 35,5cm
Kinsella ja Siiri / rv?? / 3410g / 49cm / 36cm

20.3.2008
kleopatra ja poika / rv 38+3 / 2920g / 49cm / pipo 33,5cm
Helmi35 ja tyttö / rv 39+0 / 2850g / 48cm / pipo 34cm
mama-L ja Telma / rv 41+0 / 3440g / 49cm / pipo 34cm
Leijonanmorsian ja Onni / rv 41+3 / 3070g / 50cm / pipo 33cm
viivi ja vagner ja tyttö / rv ?? / 3615g / 48cm / pipo ??cm
taimi ja Loviisa / rv 38+5 / 4130g / 53cm / pipo 37cm

21.3.2008
saini81 ja Elias / rv 40+0 / 3210g / 48cm / pipo 34cm

22.3.2008
suvitus ja "Vihtori" / rv 41+0 / 3760g / 51cm / 36cm
PJM ja tyttö / rv39+6 / 3300g / 50cm / pipo 36cm

23.3.2008
Amalia- ja tyttö / rv 39+6 / 3650g / 51 cm / pipo 35cm

25.3.2008
taaperotx3 ja poika / rv 42+1 / 4800g / 52cm / pipo 36cm
Tyrannosaurus ja poika / rv 40+5 / 3825g / 50cm / pipo 36cm
mantsukka ja tyttö / rv 40+1 / 4840g / 53cm / 37cm

26.3.2008
Bellona ja tyttö / rv 39+6 / 2864g / 48cm / pipo 32cm

27.3.2008
Ninni78 ja Lina / rv 41+4 / 4800g / 53cm / pipo 37cm
margit ja tyttö / rv 40+1 / 3830g / 52cm / pipo 36,5cm

30.3.2008
pimmi84 ja tyttö / rv 40+4 / 3780g / 51cm / pipo 34cm
Sienna ja poika / rv 42+0 / 3465g / 47cm / pipo 33,5 cm
piutsuli ja tyttö / rv ?? / 4560g / 54cm / pipo 36cm
tyynex ja poika / rv 41+1 / 4515g / 53cm / pipo 37,5cm

4.4.2008
pitkäkoipi ja tyttö / rv 40+5 / 4310g / 52cm / pipo 34,5cm

6.4.2008
Riinu ja tyttö / rv 42+0 / 3740g / 53cm / pipo ??cm

9.4.2008
ootus82 ja poika / rv 42+2 / 3040g / 50cm / pipo 34,5cm

11.4.2008
Piitsi82 ja tyttö / rv 41+6 / 4488g / 53cm / pipo 38,5cm
ootus82 ja poika / rv 42+2 / 3040g / 50cm / pipo 34,5cm

12.4.2008
angel08 ja tyttö / rv 41+6 / 4010g / 54cm / pipo 38,5cm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


AIEMMAT KESKUSTELUMME

Helmi- ja maaliskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t977759

Huhtikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011010
 
Iloista ja aurinkoista, vauvantuoksuista vappua kaikille!

Me ollaan vappu kotona, ei todella jakseta ja viitsitä lähteä mihinkään, kun mies on vielä tänään 18 asti töissä. Onneksi to ja pe vapaalla. Mun vappuaatto on mennyt suursiivousta tehdessä, mutta nyt onkin hyvä mieli sen vuoksi!

Kiukuttelin miehelle aamulla ihan turhaan, omasta syystäni. Jäin liiaksi pohtimaan omia tulojani vauvaloman aikana. Kyllä kai niillä tuloilla pärjää, mutta kun oon tottunut vähän enempään. Täytyy vaan olla säästeliäs. Onneksi olin töissä pitkään ennen mammalomaa. Taas näitä meikäläisen turhuusturinoita, sama juttu kuin näiden ällöttävien liikakilojen vuoksi...

Ajattelin poiketa neidin kans lähikauppaan hakemaan vappunamia, niin voi sit napostella ja lukea illalla hyvää kirjaa! Neiti nukkuu niin pitkään keskipäivällä, että ehtii lukea ihan ajan kanssa.

Nyt kakkapesulle!

Misupai ja Siiri
 
Aurinkoista vappua vaan kaikille mammoille ja mukeloille!

Eilen tuli tytöillä 3kk:tta täyteen ja käytiin kasvukontrollissa. Tytöt kehittyvät ihan "oikeaa" tahtia, eli taidot vastaavat normaalia 3 kk:n ikäisten taitoja. Muutenkin kasvu on huimaa, otetaan täysiaikaisina syntyneitä hyvin kiinni. Rintamaidolla kasvavat niin hyvin, ettei ole mitään kiirettä lisäruoan antamiseen. Seuraava lastenneurologin luona käynti on elokuussa ja varmaan siihen ne sit loppuukin. Eilen tytöt saivat uuden serkunkin, anopille sai 9. lapsenlapsen, 8. tyttö! Meidän Veikka taitaa jäädä ainooksi pojaksi koko sakissa.

Vappua vietän lasten kanssa, isi kuskaa juhlijoita. Pitää koettaa kehittää jotain kivaa tekemistä, käydä vaikka katsoo kaupungilla ihmisiä ja herkutella jätskillä. :p

Nyt mukelot pihalle ja ite perässä!

Korven tyttö, Alma ja Bertta 3kk ja 1pv
 
Valpuria täältä! Meillä oltu unisia ja ummella. Rotarixi taitaa aiheuttaa tuommoisia oireita. Ummetukseen loistava apu: kuumemittariin rasvaa ja mittari peppuun (vähän pyörittelyä), niin kyllä lähtee! Hellävarainen luonnonmukainen keino ja toimii. Kuulostaa ehkä karulta...

Meillä vappu mennyt kotosalla koko perheen kesken. Huomenna varmaan käydään hakemassa pihalle jotain rehuja, kun on vähän tyhjän oloinen. En oo mikään viherpeukalo, mutta havuja ja monivuotisia kasveja, kiitos.

Mukavat vapun loput!

Misupai ja ummella oleva Siirulainen
 
ja Ipulle kiitokset kun oot taas uuden pinon jaksanut pykätä! :)

Me ollaan vietetty vappua perheen kesken täällä Etelä-Suomessa. Taidettiin vaan tuoda tuo puolipilvisyys tullessamme kun vaan aatto oli aurinkoinen ja nyt meillä Jyväskylässä tietty sit paistaa oikein urakalla. Noh, huomenna aamusta ollaan kotiin päin lähdössä ajelemaan. Matka tänne meni olosuhteisiin nähden hyvin, aurinko porotti ja meidän autossa ei oo ilmastointia... Mut onneks kaukalossa oli vauvalle oma aurinkosuoja ja pantiin ihan vaan sisävaatteet päälle niin tyytyväisenä nukkui ekat 2 tuntia matkasta. Sit tuli pikku kiukku, mut huoltsikkapysähdyksellä ja tissittelyllä selvittiin ja päästiin jatkamaan matkaa. Täällä on menny nyt tosi hienosti vaikka yleensä toi ei oikein vieraissa paikoissa osaa nukkua. Isi ja äiti käväs vähän vappuriennoissa aattona, ja tipu oli mun äidin kanssa. Vähän se oli täällä kuulemma kärissyt mutta oli kuitenkin suostunut pullosta syömään ja kaikki oli sit menny ihan fine. Eilen tehtiin pikku vappukävelylenkki ja saunottiin illalla... Ja yöunet on menny ihan tajuttoman hyvin, aattoyö yhdellä yösyötöllä ja viime yö niillä normi kahdella! Upeeta.

Meil oli tänään niin ihana aamuhetki tytön kanssa kun ysin jälkeen vasta noustiin ja vanhemmatkin oli pirteitä. Pötköteltiin kolmistaan tossa "perhepedissä" (patjat lattialla :D ) ja nautittiin toisistamme. :heart: Neitikin oli niin aurinkoinen ja hymyjä irtosi ainakin 10, oikein semmoisia riemukkaita kun suu auki naureskeli. Kohta on nukkunut jo tunnin vaunuissa parvekkeella.

Eikä täältä tän kummempaa, huomenna sit tosiaan kotia kohti ja ristiäisten järkkäilyt jatkuu... Täytyis soittaa kirkkoherranvirastoon ja hakea kastekynttilä + lahja ja muutenkin ilmoittaa sinne että mun äiti kastaa vaikka ei oo meidän kaupunkiseurakunnan pappeja. Ja muita tälläsiä ihania virallisuuksia, ah...

t. mama-L & Tirppa, 6vko+1pv. <3
 
Huomentapäivää!

Me on lasten kaa oltu taas hereillä jo puoli kuudesta. Ehkä Leon kaa jo viidestä, en oo varma ku olin niin unenpöpperössä. Tästä on tullu ihan tapa, Leo syö kahdelta ja viideltä, jonka jälkeen saattaa nukkuu viel hetken mut viimestään kuudelta on myös isoveli hereillä ja aamu alkaa. onneks oon alkanu tottuu siihen eikä se tunnu enää niin pahalle. (kiitos pikkukakkosen joka starttaa joka aamu seitsemältä niin isompi istuu sohvalla ku tatti sen ajan ni saan rauhas aamuhommia hoitaa pikkuisen kaa)

Oli kiva vappupäivä torstaina, käveltiin keskustaan vapputorille ja käytiin tivolissa. Kaksivuotias nautti silminnähden ja kävi kaikki autolaitteen ja junat läpi. Leo hikoili vaunuissa ja tais olla kurjaa.. säälitti ku aurinko paisto kuumasti ja mustissa vaunuissa oli todella kuuma vaik oli vähän päällä. Vaikee muutenki pukee näillä ilmoilla pikkuisille oikein.

Leon maha toimii nyt "itsestään" aika hyvin, ei oo tarvinnu antaa levolackii vaan vauva kakkii ihan itekseen. Tosin sitä ennen on vähän huonotuulisuutta mut sit ku saa tehtyy ni voi sitä hymyn määrää. ( misupai, mäki oon kuullu tosta kuumemittari-ohjeesta mut en oo hennonu testaa vielä. jospa ei enää tarviiskaan kun masu näyttää vähän paremmin pelaavan nyt...)

Oon siivoillu koko päivän ja Leo nukkuu vaunuissa parvekkeella nyt. Vaunuissa saa hyvät pitkät unet aina.

enne ja Leo 7vk
 
Moi!
Koko päivän ollu kone kiinni mut nyt tulin hetkeksi kun pikkunen jo nukkuu (kai, kun huoneessa itekseen ja hiljaista on, pitää käydä kohta kattoo) ja iskä lähti laittaa isompaa unille.
Vappu meni rauhallisesti, kotona grillattiin ja ulkoiltu on hirmusti, ku mielettömän hieno keli ollu, +20 astetta lämmintä edelleen!! =) Huomenna ekaa kertaa ulos vauvan syntymän jälkeen, kun miehen serkku täyttää 30v ja sinne synttäreille ollaan menossa, appivanhemmat tulee lasten seuraksi. Vähän hirvittää, kun en vielä ollenkaan koe tarvitsevani hengähdystaukoa vauvasta, esikoisesta ja uhmaiästä kyllä! :whistle: Niin ni hirvittää että kummalla se isompi ikävä tulee, mulla vai vauvalla... mulla varmaan. Onneksi nukkumaanmeno on noin helppoa nyt ni ei luulis ongelmia tulevan, toivottavasti!

Kuumemittaritempusta oon minäki kuullu ja sitä ennen Levolacin keksimistäni meillä paljon käytettiinkin, kun kakka piti jollain konstilla saada tulemaan. Ceridal-öljy on hyvä rasva siihen. Siinä on vain se vaara että vauva pian tottuu kakkimaan vain kun peräaukkoa ärsytetään, ja siksi itse olen pitänyt sitä ihan vihonviimeisenä konstina! Toisaalta samalla tavalla kai sitä voi tottua Levolaciinkin... onneksi sitä ei ole tarvinnut nyt aikoihin enää antaakaan, katsotaan sitten kunhan rauta-annosta nostetaan että tarviiko sitten. Toivottavasti ei! =)

Neiti nukkui viime yönä muuten hienosti; söi illalla puoli 8 maissa, ja seuraavan kerran puoli kahdelta, eli nukkua posotti 6 tuntia yhdellä syötöllä, jesh!! Sain itsekin ihanan pitkän unipätkän, ja sitten kun mies vielä nousi aamulla esikoisen kanssa ni sain aamullakin nukkua melkein kahdeksaan asti, kunnes neitikin heräsi. Ihanaa luksusta välillä! :heart: =)

Jahas, iltapalan tekoon, tosin taidan ensin käydä kurkkaamassa nukahtiko pikkuneiti tosiaan näin helposti! =)

Ippu :heart: Ansku
 
Koitan nyt pitkästä aikaa vähän jotain rustailla, poju vetelee sikeitä ulkona vaunuissa=)
Kyllä aika mennee noppeesti, kohta on meijän poju jo 2kk!

Päivät menee pojan kanssa kotona touhutessa ja ukko käy töissä. Remppaa ei oo nyt tehty ollenkaan, edelleen puuttuu aulasta ja rapuista laminaatti ja listat koko yläkerrasta. Ei ois paljosta kiinni, pitäs vaan joku kertaa ottaa ja tehä loppuun.

Puhe oli toukokuun aikaan soitella yhille tästä talost kiinnostuneille että tuleevat kahtomaan. Ollaan mietitty että koitettas saaha myytyä tämä, ei laiteta vielä välitykseen, ensin kaupitellaan ite.
Haaveena ois uus talo jossain vaiheessa, tai sitten yks vaihtoehto on minun porukoitten talo tuossa naapurikaupungissa, kumpikin ollaan kotoisin sieltä. Se ei oo kovin vanha, ja iso talo on, 6h+k+kkh+s, ja 2wc. Isä on kovasti koittanu et jos myö se ostettas, ku alkaa olla niille jo aika iso. Ja ois tilaa asustella, jos tulee myöhemmin lisää lapsia=)
Ensiksi mennään vuokralle kuhan tämä myytyä saadaan, että voi sitten rauhassa katella ja mietiskellä että mitä tehhään sitten.

Mulla on ollu alaselkä kippee synnytyksestä asti, ja se kipu säteilee reisiin ja takapuoleenki =/ Vähä meinaa ilkee välillä olla, jos ei ruppee ohi menemään nii pittää käyä lääkärissä.

Äsken just grillattiin makkaraa ja grillitassuja :p
Ukko mennee 6 aikaan treffaamaan osaa polttariporukan äijistä, se järjestää kaverilleen polttareita ens kuulle.
Myö jäähän Mikaelin kans kottiin, ja kylvetään tuossa illemmal=) Toinen tykkää kyllä tosi paljon, ammeeseen ku pääsee nii on yhtä hymyä koko poika<3

Vuokrattiin elokuva, jos tuossa illemmal kahtos. Viimeks ollaan katottu ku poju oli vielä mahassa, sillon tuliki joka vkl vuokrattua elokuva ku oli sitä aikaa..oottavan aika oli kyllä pitkä!:D

Oon ottanu tavotteeks että vuoden päästä viimestään oon entisissä mitoissa. Oon suunnitellu että kunhan saan nämä ylimääräset pois nii ruppeen jatkamaan salilla käyntiä. Siinä saa samalla omaa aikaa ku käy pari tuntia siellä heilumassa=) Viihdyin siellä tosi hyvin, siellä ei oo ku naisia, ja sinne voi mennä 06-21 välisenä aika sillon kun itestä tuntuu.

Mutta pitää lähteä vielä pikaisesti kaupassa käymään, unohettiin päivällä ostaa kahvia yms.

Hyvät illan jatkot kaikille! :wave:

Heidi ja Mikael 1kk 2vko 5pv :heart:
 
Moi täältäkin! En oo päässy tänne tänään laisinkaan ja eilenkin teki tiukkaa, kun jotenkin takkuilee. No, vieroitus ei varmaan oo pahasta eikä täällä taida muutkaan näin hienolla säällä roikkua. Itekin oli ulkona koko päivän, kun niin hieno sää ja pihatouhut kesken. Neitin ruokin joko ulkona tai sisällä, hyvin maistuu kummassakin. Varmaan laitan liikaa päälle, mutta en uskalla vähentääkään ettei vilustu. Aurinkovarjon hommasin vaunuihin, niin saa köllötellä vaunuissa vaikka paistaakin.

Meillä kakkaongelma poistui, onneksi. Neiti teki tuossa illalla kylvyn jälkeen ihan hirmuiset tortut niskaan asti sitä oli... Ja taisi tuo helpottaa eloa, kun jaksoi viuhtoa sen jälkeen ihan mahdottomasti.

Mie oon tänään kestinnyt vieraita, kun kummitäti kävi ja sit mun "hoitolapsi" opiskeluajoilta perheensä kanssa. Hoidin tätä kehitysvammaista tyttöä 10 vuotta ennen kuin muutin pois kotoa. Ihanaa, kun nytkin ollaan vielä tekemisissä ja hän kovasti ihasteli ja pusutteli meidän neitiä.

Huomenna olisi tiedossa nurmikon kunnostushommia ja rentoa yhdessäoloa kotona. Ei olla kolmistaan oltu kovin paljon, kun mies ollut töissä. Ens viikonloppuna ukkeli lähtee firman bailuihin ulkomaille ja isovanhemmat tulee tänne. Ja kumma juttu, nykyisin mennään nukkumaan tosi eri aikaan. Eiköhän mies enää tahdo vai mistä on kyse. Tosin ei me mitään seksiorientoituneita olla koskaan oltu suhteessamme. Ekat 6 kk pidettiin jalat visusti ristissä, ettei opita tuntemaan toisiamme vain peiton alla.... ja siinä meni sit mun periaate esiaviollisesta seksistä.... hehe hehh. :kieh: :LOL:

Nyt suihkuun ja lukemaan kirjaa. Neiti nukkuu kiltisti vaikka luetaan valot päällä kirjaa samassa huoneessa. Sopii meille lukutoukille!

Misupai ja Siiri 2 kk 1 vko 4 vrk
 
Hei kaikille!

Poikamme sai eilen nimen Matti Sisu Juhani!
Juhlat olivat oikein onnistuneet ja mukavat ja Mattikin itkeskeli vain vähän, joten juhalapuheitakin kuultiin. Muiden kuin äidin ja isin ja mummojen sylit eivät kyllä oikein kelvanneet, sitterissä loikoillen sitten kyllä kelpasi vieraita katsella ja välillä ottaa torkkujakin.

Ihanan lämpimät ilmat! Otettiin liian kuumia vaatteita mukaan mummolareissulle sekä itselle että pojalle! Kohta lähdemme kuitenkin viileämpiin kotimaisemiin.

Matti oli aluksi tosi hermostunut mummolassa, uusi paikka ja vieraita ihmisiä, aika itkuista meininkiä oli, kiihdytti itsensä aina kunnon huutoon, joka ei rauhoittunut kuin pitkän kaniskelun ja asennonvaihtelun jälkeen, kunnes sekä kantaja että poika olivat hiessä molemmat. Ei mukavaa.

Nyt ähisee tyytyväisenä sitterissä, tuntuu viihtyvän täällä siinä paremmin kuin sylissä, olisiko syynä kuumuus?

Nyt takaisin seurustelemaan anopin ja apen kanssa.
Iloista olemista kaikille!!

:) Kellukka & Matti
 
Onnea Matille nimestä! :flower:

Rauhallista on palstalla, siiiispä kannan korteni kekoon ja raapustan jotain, vaikkei mitään kummempaa asiaa olekaan :D

Mielettömän kelit kyllä ulkona, joten sielläkö kaikki luuraa..?
Me käytiin eilen kävelyllä ja on kyllä "haastavaa" toi pukeminen vauvalle!
En laittanut kun lyhythihasen bodyn, collegehousut ja -takin (auki) ja sukat, niin tuntui et hiki meinas tyypillä olla!! Alla oli fleecehuopa, joka vähäsen jalkojenkin päällä ja collegetakista oli löysä huppu päässä ja vaunujen tuuletusikkuna auki, niin 26 oli lämmintä vaunuissakin :eek: mut eihän sitä nyt ihan ilman vaatteitakaan voi lähteä! Vähänkin jos tuulee, niin sehän on taas kylmä vaunuissa! *huoh* noh, oli vaunuihin pakattu tumput ja toiset sukat ja pipokin, et jos kylmä ois tullu, niin vaatetta vaan lisää päälle.

Kiva, kun on MM-lätkät taas alkanu! En kyllä ihan kaikkia matseja jaksa katsoa (siis valvoa koko yötä, muuten kyllä..) Katottiin uusinnat myöhäismatseista just kundin kans, isi valvoi ja katsoi nekin. Pitää lomaa kisojen ajan :D
Poitsulla on tommonen Suomi-leijona parhaana kaverina =) juttelee sille ummet ja lammet ja välillä hymyilee ja naureskelee sille :heart:
Tai vielä kivempi on oikeestaan hoitotason päällä oleva hymyilevä aurinkoinen kukkanen! Se on aina suuri riemun aihe, kun mennään vaippaa vaihtamaan :D Yölläkin se sille höpöttää ja tapailee nyt "au, äy" tavuja sille. Ihanan kuulosta =)

Aurinkoista päivän jatkoa :wave: ja hyvää toukokuuta kaikille!!! (Jee, kesäkesä just täällä!)

Hexodus ja poitsu 2kk 2vko ja rapiat :heart:

hei, miten noi muuten lasketaan nyt? puhutaanko viikoista vai lasketaanko ensin täydet kuukaudet ja sitten synttäripäivän mukaan viikot ja päivät päälle, vai kuin?? :xmas:
 
Nyt sitten yritetään selvitä viikko täällä ilman isiä... mies lähti työmatkalle Belgiaan. Mun oma äiti tuli meitä auttamaan, ja antaumuksella on kyllä ainakin ekat päivät hoitanut tyttöä. On ollut mullekin ihan opettavaista nähdä, miten käsittelee vauvaa - olen oppinut jotain uusia kantamisasentoja yms. juttuja. Harmi vain, että asuu niin kaukana, ettei ole muuten lapsenvahtiavuksi.

Meillä on itkut nykyään ihan minimissä. Illalla on edelleen totuttuun aikaan (seitsemästä alkaen) pientä kitinää, jotka rauhoittuvat kanniskelulla yms. niin, että suuremmat itkut eivät kestä kuin pari minuuttia. Päivätkin on rauhoittuneet niin, että neiti istuskelee välillä tunninkin rauhassa sitterissä tai sylissä ja mulla jää aikaa touhuta muutakin kuin hoitaa vauvaa. En tiedä onko syynä nyt sitten ollut se hieronta, mun ruokavalio (olen jättänyt maitotuotteet ja kotimaiset viljat pois, kun ovat yleisimpiä allergian aiheuttajia) vai onko muuten vain maailma alkanut tuntua sen verran hyvältä paikalta, ettei koko ajan tarvitse olla itkemässä. =) Ajattelin ensi viikolla kokeilla taas maitotuotteiden syömistä ja katsoa, tuleeko itkeskely takaisin, kun ihan turhaan ei viitsisi tällaisilla ruokavalioilla olla. Mutta hyvin mennään ainakin siihen nähden, että mulla on jostain sellainen käsitys, että noin kuuden viikon ikäisenä vauvat on yleensä itkuisimmillaan.

Ulkona on niin ihana ilma, että lähdetään tästä vielä pienelle vaunulenkille. Pukeminen tuonne ulos on tosiaan vaikeaa, tyttö on yleensä ihan hiessä kun tullaan takaisin, mutta kun ei viitsisi ihan ilman vaatteitakaan pitää.

Bellona ja tyttö 5 viikkoa 4 päivää
 
Heippa täältä! Rotaripuli kaatoi miehen, kun neiti sai viikko sitten rokotteen... kivaa! Vaikka kuinka pestiin käsiä. No, onneksi osaa itse pöntölle kävellä ja siivota. Katotaan vaan, niin se iskee sit varmaan muhunkin.

Matille onnea nimestä!!! IHana nimi, jonka voisin omalle pojallenikin antaa, jos sellainen olisi. Mun yks oppilas oli Matti ja aivan ihana poika, siksi ehkä niin ihanana nimenä pidänkin.

Pukeminen ulos on tosiaan haastavaa. Mie oon tosi varovainen ja neidillä on varmaan monen mielestä ihan liikaa. Näin meillä näillä lämpimillä: body, housut tms. sukat tarpeen mukaan, puuvillalapaset, puuvillahattu ja välikausihaalari... ei peittoa, pelkkä hyttysverkko vaunuissa. Eikä neiti erityisen hikinen ole ollut. Ens viikoks on luvannut taas viileää ja nyt täällä jyrisee ukkonen.

Mut se on ihanaa, että voi viedä pyykit ulos ja ne kuivuu ihan mielettömän nopeasti. Ja se tuoksu... hmm...ihanaa.

Nyt syömään ja ripulia pelkäämään.

Misupai
 
Ihan ekana Ipulle kiitos uudesta pinosta! Mites oot muuten jaksellut, vieläkö babyblues painaa pahasti päälle?

Kellukan Matille onnea nimestä, hieno nimi on, oli mun isän nimi kanssa =)

Tänne kuuluu oikeestaan pelkää hyvää, Lina jatkaa kilttinä olemista, nukkuu ja syö hyvin eikä turhista huutele. Keskiviikkona mennään neuvolaan, kiva saada tietää uusimmat mitat. Toivottavasti on kasvanu hyvin, kun on täysimetyksellä. Ei ainakaan oo sen oloinen etteikö saisi tarpeeksi ruokaa. Ihottumaa meillä on edelleen, nyt siis ilmeisesti hormoninäppyjä, meni jo aika inhottavan näköiseksi, mut sain siihen reseptillä rasvaa ni auttoi ainakin jonkun verran. Kovin on kuitenkin herkkäihoinen neiti meillä.

Ristiäisiin pitäis pikkuhiljaa alkaa miettiin tarjottavia ja papillekin pitäis soittaa ja sopia tapaamisesta. Ja jälkitarkastukseen pitäis kans varata aika, jälkivuoto loppui suunnilleen viikko sitten et aika tarkkaan 4 viikkoa sitä riitti. Istuskelen tässä koneella hiusväri päässä ja odottelen et saisin jo huuhtoa pois. Mies on töissä ja toivottavasti Lina ei nyt herää sillä aikaa kun meen suihkuun, mut en usko. Vappuaattona neiti teki uniennätyksen, nukkui mahtavat 7 tuntia putkeen, mut ei oo sen jälkeen niin pitkää unta vetänykään. Vakiona edelleen se 4-5 tuntia eka uni, sit syödään, nukutaan taas 3-4 tuntia ja taas syödään. Neiti nukkuu mun kanssa meiän sängyssä ja mies on omasta tahdostaan sohvalla kun pelkää et menis unissaan vauvan päälle. Mut noi yösyötöt sujuu mun mielestä tolleen kaikkein parhaiten, ei tarvi turhia nousta, vaipanki vaihdan yöllä vaan jos on kakka tai jos tuntuu et on paljon pissaa. Sit kun neiti alkaa nukkuun yönsä kokonaisena tai sillon kun on enää 1 yösyöttö ni on aika siirtyä omaan sänkyyn.

Mut nyt meen huuhtoon värin pois ettei tukka irtoo...

Palaillaan ja mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Ninni ja Lina 5+3 vkoa
 
Moi!

Ajoimme eilen illalla myöhään kotiin.
Ihanaa olla kotona!
Matti nukkui koko ajomatkan, lähes kolme tuntia ja sitä ennen oli nukkunut jo nimiäisten jälkeisen illan, yön, aamun, päivän.. heräillen vain välillä syömään ja vaippailemaan.
Uni jatkui kotona isojen hymyjen jälkeen, poika tunnisti paikan ja oli todella hyväntuulinen kaiken mummolan kiukuttelun jälkeen. Pelättiin että koko yö menee kukkuessa, kun edellinen vuorokausi on nukuttu, vielä mitä, Matti veteli koko illan ja yön sikeitä, seurustellen vain parin tunnin ajan illalla ja pienen hetken yöllä vaipanvaihdon yhteydessä. Ja aamulla herättiin hymyihin!! Mummolassa herättiin aina itkuun, outoa miten paikka voikin vaikuttaa pikkupoikaan!
Meillä on kotona rauhallista ja puuseinät, mummolassa aika hälyistä ja valkeat kaikuvat huoneet. Toivottavasti ensi reissu sinne menee paremmin!
Mutta nyt siis meillä on ihana hymypoika kotona!

Meilläkin on pihasta vihdoin lumet sulaneet niin että joulukuusikin on kaatunut (oli hangessa pystyssä), jäät ovat vielä järvessä, tosi epäilyttävän näköiset tosin. KOhta lähdetään koko perhe kauppareissulle ja lintuja katselemaan läheiselle pellolle. Matti aloittaa nuorena lintuharrastuksensa!

Iloista olemista kaikille äideille ja vauvoille!!

:) Kellukka & Matti 7 vkoa & 2 vrk
 
Moikka kaikille!

En ookkaan varmaan kahteen viikkoon käynyt lukemassa! Pikaisesti silmäilin turinanne...

Oon alkanut epäilemään, että Amalle on tulossa hampaita! Kaluaa koko ajan nyrkkiään ja kuola valuu solkenaan!! :LOL:
Ootteko muut huomanneet tälläistä? Oon yrittäny kurkkia suuhun,mutta vielä ainakaan ei mitään näy.

Perjantaina on 3kk tarkastus ja eka rokote. Lisää infoa silloin! Muut keskosten äipät: onko vauvat saaneet rokotteen vaikka eivät vielä painaisi 5kg?

Riksu ja Ama
 
Jatkoa..

Onko muiden masuvaivat jo helpottuneet? bellona kertoikin jo, että heillä ovat.. Meillä edelleen seitsemän aikaan illalla alkaa huuto jo kestää yleensä yhdeksään, jolloin nukahtaa yöunille. Disflatyria ollaan vielä annettu. Kuinkahan kauan sitä voi antaa?

Meillä oli vappuna bileet. Kavereita kutsuttiin grillailemaan ja saunomaan. Ukot vähän kaljotteli ja minä ja kaverini, joka on raskaana oltiin Aman seurana. Ama sammui ekana puol 10 :)

Ipulle kiitokset pinosta!

Kellukan pojan nimi ihana, erityisesti pidän Sisusta!

r&a
 
Helou helou! :wave:

Eilen ei avattu konetta ollenkaan joten nyt oli mukavasti lukemista, tosin taisi vielä komia ilma verottaa kuulumisten kertojien aikaa, kun ei tämän enempiä lukemisia ollut. Ulkona taisi olla siis muutkin kuin me! Oltiin oikeastaan koko päivä, sen verran että syötiin ja nukuttiin sisällä välillä, tai no neiti nukkui tietysti ulkona, sisäunia opetellaan varmaan vasta joskus kun ei vaunuihin sovi enää.. tai pakkaspäivinä ;) Mutta niitä ei toivon mukaan ole ihan heti tulossa, nautitaan tämä kesä nyt ensin =)

Ninni, kiitos kysymästä, babyblues on ainakin juuri tällä hetkellä paljon parempana. Ja mitä olen ajatustyötä tehnyt, niin olen tullut siihen tulokseen, että paljon mieleeni vaikuttaa ihan silkka väsymys, ja hormonit, ja toisaalta heikko itsetuntoni, mikä sitten aiheuttaa masennusta... näin juuri luinkin jostain lehdestä, missä oli juttu masennuksesta ja itsetunnosta. Tunnistin kyllä itseni.. valitettavasti. No joo, taas minä lavertelen!! :ashamed: Eli juu, voin ainakin tällä hetkellä paremmin, toivottavasti tämä jatkuu! =)

Misupai, voi ei! Siis rota-ripulista miehellä. Tarttuiko sinuun? Kyllähän se tahtoo tietysti olla että ei siltä oikein voi välttyä... siis jos puolisolla on, niin herkästi tarttuu toisellekin. Ja onpa käynyt tosi harmillinen tuuri että siitä rokotteesta sai. Me saatiin neuvolasta muovihanskoja mukaan, ja niiden jälkeenkin minä vielä pesin kädet, ja laitoin myös käsidesiä, mies samaten. Ja kaksi viikkoa, ei vain sitä viikkoa minkä terkkari käski. Minä olin tässä asiassa aivan ylihysteerinen koska pelkään mahatautia kuin ruttoa, ja tein kyllä kaikkeni etten vain sitä vahingossakaan ainakaan tätä kautta saisi. Toipumisia sinne! :hug:

riksu, meillä on torstaina neuvola ja en siis vielä tiedä rokotteesta enkä toisaalta painostammekaan, että joko on menty tuon 5kg rajan yli. Viimeksi oli 4,5kg joten voihan se kyllä olla että jo se on kertynyt... ja toisaalta mietin kun meidän kai pitäisi saada tuon rota-rokotteen toinen osa, että voiko se antaa kahta rokotetta yhtäaikaa...? En tiedä... mutta kerron sitten torstaina neuvolamme jälkeen että mitä tapahtui! =)

Helle-pukeminen Minä varmaan vedin pohjanoteeraukset tässä pukemisessa, tuntui etten kertakaikkiaan osannut olla pukematta liikaa... eilen tytöllä oli body, sukkahousut, trikoo-tumput, kypärämyssy ja päällysasuna veluurinen koko-potkupuku, ja aika tyytyväinen oli. Ekana hellepäivänä ymppäsin neuletakkia ja keväthaalaria ja kahta trikoo-pipoa ja... voitte kuvitella että levotonta oli uni!! Mies sitten toppuutteli että tuskin se siellä paleltuu, että huutaa se sit kylmyyttäänkin, että lisätään vaatetta sitten, mutta elä nyt vielä heti noin paljoa laita... tuohon ensimmäiseen settiin sitten oltiin kaikki tyytyväisiä =) Niin ja ilman pehmeän vaunukoppamme kantta tyttö tietysti nukkui.

Kellukka, Matille ONNITTELUJA nimestä!! Tosi hieno, perinteinen suomalainen nimi, Sisu siellä välissä hauskana =) Tosi kiva nimi! :flower:

Nyt voin tuulettaa, nyt tyttö ihan oikeasti nukahtaa itsekseen yöunille! =) Eilen kun laiton sänkyyn, niin halusi heti tutin, ja läksin pois huoneesta. Tutti putosi kolme vai neljä kertaa, että sen verran huoneessa piti piipahtaa, mutta eipä ole iso vaiva, joten tuuletan!!
Nyt on sitten vuorossa isoveikka, joka myös yritetään saada nyt nukahtamaan itsekseen, ettei tarvitsisi joka ilta sitä vajaata tuntia istua siellä huoneessa pimeässä odottamassa, että toinen saa unenpäästä kiinni. Tuntuu, että ehkä se siellä istuminen jopa vain venyttää sitä nukahtamista...

Mutta nyt lukemaan meilit ja sit ruoan laittoon, tulen illemmalla piipahtamaan jos ehdin! :wave:

Ippu :heart: Ansku pian 3kk

P.S. Olisiko hyvä tuossa iän kertomisessa kuukaudet ja viikot? Meillä esim. nyt 2kk ja 3 viikkoa, tosin huomenna 2kk ja 4 viikkoa, mutta kun tänään on menossa vasta se kolmas, ni kolme viikkoa ja piste? Eihän sen tietysti niin väliä, eihän sitä ole varmaan pakko laittaa ollenkaan, mutta jos joku haluaa niin tuo on varmaan selkein? Ikäerojahan täällä kyllä on, kun ensimmäiset on syntyneet tammikuun lopulla ja viimeiset huhtikuun loppupuolella ;)

Mutta nyt meileihin! :wave:
 
...ja sateista sellaista tällä kertaa täältä Keski-Suomesta. No johan siitä muutama päivä auringosta nautittiinkin, taitaa tää epävakaus vielä tähän vuodenaikaan kuulua. Kestettävä siis on vaan nuo kuurot (ja ukkostelutkin!) hammasta purren... Ehdin jo eilen iloita hiirenkorvista puissa ja yleisestikin vihreydestä mutta saapa nähdä, meille oli luvattu vettä tai RÄNTÄÄ tälle viikolle. Oispa toi jälkimmäinen liioittelua... Fiksuna likkana olin jättäny aamulla vaunut ulos kun ajattelin pistää tytön sinne päiväunille, niin sitpä oli sekä vaunut että itkuhäläri litisten märkänä, vaikka olivat katoksen alla. Jip-pii...

Tyttö on omassa kehdossaan nukahtamassa päiväunille, kuuluu välillä kiekumista ja kiljahteluja, taitaa olla hauskaa... Äsken kävin kurkkaamassa niin simmut sillä oli tiukasti kiinni joten eipä tuo taida hädässä olla. Viime yö oli luxus-mahtava unien puolesta! Yöunille nukahti jo kahdeksalta, ihanasti jäi isille ja äidille omaa aikaa (ilman että äiti nuokkuu). :heart: Eka syöttö oli kolmen paikkeilla ja toinen viiden. Ja sit nukkui vielä viidestä aamuyhdeksään! Käsittämätöntä. Mutta en valita. Äitin unenlahjat taitaa olla perinyt :)

Kellukan poitsulle onnittelut nimestä täältäkin! Matti sopii minunkin suuhuni!

Misupaille tsemppejä sen rotaällötyksen kanssa... Siis ripulin, ei miehesi. :LOL: Mitenköhän yleistä tuo on että kun vauvan rokottaa niin vanhempiin tarttuu... Käsidesit täytyy ottaa siis täälläkin ahkeraan käyttöön, tosin tuo 5v miehen tyttönen taitaa olla osallistunut rotavirustutkimukseen joskus ja saanut rokotteen, mutta 6v ei ole. Ja minä + mies ollaan tietysti vapaata riistaa myös. Mutta pääasia että tolle perheen pienimmälle ei iskisi.

Helteeseen pukeminen tulikin ajankohtaiseksi kun ajeltiin Helsingistä kotiinpäin. Matkaahan on se 300km ja meillä ajo kesti kuutisen tuntia... Neiti oli rinnalla ainakin kahdeksan kertaa kun tais matkanteko kuumassa kaukalossa hippasen ahdistaa. Lähdettiin vielä päivän kuumimpaan aikaan, eikä meillä oo ilmastoitua autoa... Typykkä oli ihan tavallisissa sisävaatteissa siis autossa, välillä myssy päässä. Otin sit loppumatkasta housutkin siltä pois kun meinas mennä hikihuuto ihan mahdottomaks. Vaunuissakin nukkui pelkällä bodylla (+22 varjossa tjt) ja makuupussi pehmikkeenä. Eikä ollut yhtään kuuma! Mutta varovainen pitää olla, mielestäni luin jostain että vauva ei itke kylmää samallalailla kun kuumaa, kun kaikki energia menee siihen itsensä lämpimänä pitämiseen. Pelottavaa sinänsä.

Sunnuntaina on ristiäiset ja mulla hirveä ressi vaikka ei ole mitään syytä. On se ihanaa tämä naisen elämä... Siivota ainoastaan koti pitäisi ja vähän servettiä / muuta koristusta hankkia. Haasteellista kastaa kotona kun tarvitsisi jonkun kauniin kastemaljan mutta kun ei meinaa keltään löytyä. Ei viittis ihan missään omenakulhossa pyhää vettä pitää. :LOL: Täytyy ottaa isomummoihin yhteyttä, josko siellä olis sopivaa. Pöytäliinat ja kynttilänjalka tulee anopilta, ja mun äiti lupas ostaa kukat pöytään. Toinen isomummo tekee lohi- ja lanttukukon ja toinen riisipiirakat + munavoin. Ja anoppi täytekakun. Lisäksi sit vaan keksejä tms, kun ei tule vieraitakaan ku parisenkymmentä, niin en aio mitään kuivakakkua leipoa, se jäis nimittäin meiltä syömättä...

Nyt pyykkejä lajittelemaan, ja märkää itkuhälytintä fiksailemaan...
t. mama- L ja nukkuva Nuppunen 6 viikkoa & 4 päivää. <3
 
Meillä selviydytty kunnialla kastejuhlasta ja nimikin nyt sitten muiden tietoisuudessa. Pojasta tuli Onni Viljami.
Kiva kun jaksatte ja ehditte kirjotella tänne. Mukavaa nimittäin käydä lukemassa ja todeta että samat ne on ilot ja murheet muillakin. Vinkeistä kaunis kiitos.

Leijonanmorsian ja Onni
 
On elo sen verran tasasta, ettei oo oikein mitään raportoitavaa ja palstakin on ollu melko hiljanen.

Matille onnittelut omasta nimestä! Komia ja perinteinen nimi. =) Meillä ei nimeä ole edelleenkään päätetty. :(

Edellisessä neuvolassa pojalla oli painoa jo 4135 ja pituuttakin oli tullu reilu 4cm lisää edellisestä mittauksesta. Hurjaa vauhtia siis kasvetaan täällä.

Meillä ainakin helle vaihtu myrskyks. Roskapussiki oli ovelta lentäny naapurin ovelle. :ashamed: Eipä oo tarvinu pihalle lähteä pojan kanssa.. eli ei ainakaan oo pukemis vaikeuksia. Muuten tuo isäntä kyllä hikoilee ku pieni sika ja yöpuku on pitäny heittää pois jo aikaa sitte ku siinä tuli liian kuuma.

Eipä täällä ihmeempiä.. ollaan vaan ja ihmetellään.

Rhea ja Nomppu 8vko

G: Mitä teidän vauvat osaa jo ja minkä ikäisenä!?
 
Terveppä terve täältä Lapinläänistä!

On kyllä viime aikoina tuota touhua riittäny siihen malliin ettei konneelle ole kyllä kerenny ollenkaan. Ristiäisiä tässä ollaan järkkäilty, ovat sitten sunnuntaina. Siinä samallapa tulleepi sitten juhlistettua sitä Äitienpäivääki oikein porukalla :) Muuten tässä jo ollaan hyvällä mallilla vaan leipomiset jääpi sitten väkistekkin viimesille päiville. Kukat on vielä puljussa, mutta eipä niitä ennen sunnuntaina voi etes hakea ja joku juhlava paita olis saatava itelle ku jotenki kummassa ei nuo jo kaapissa olevat mahu päälle ;) Ihanku makkarankuoreen ittiään sullois :LOL: Nuille isoimmille mukuloille käytiinki jo viikko sitte ostamassa juhlavaatteet, menevät sitten kevätjuhlissakin ne samat sitten. Mahollisimman vähään ollaan karsittu tuota juhlaväkeä ettei ihan kokonaan homma karkaa käsistä. Miehen suku ko on niin mahottoman iso että ei edes kaikkia hänen veljiä ja siskojakaan kututa. Miehellä kun on 2 siskoa ja 4 veljeä. Ja tätejä ja enoja ja setiä on pienen kylän verran. Niinpä ollaan rajattu mahollisimman vähäiseen määrään ja meille tulee vaan n. 20 henkeä. Muussa tapauksessa pitäis vuokrata tuo Lappihalli Ounavaaran kyljestä :LOL:

Juu ja se hellekkin sitten oli ja meni. Täällä meilläkin porukka hilputteli ihan shortsisillaan ja t-paidoissa. Hieman oli vänkän näköstä kun kuiteskin nuita lumikasoja tällä meillä vielä on jonku verta, ei kuiteskaan paljon mutta just niissä kohin mihinkä sitä on kerätty. Mie tietenkään en uskaltautunu kulkemaan ilman kunnon paitaa, en totisesti sitä rintatulehusta tähän riemukseni halua. Sekun tulee niin salakavalasti ettei sitä edes tajua. Noo nytpä täällä onki saanu sitten tänään toppatakit päällä kulkia. Ei uskois ku eilen kuiteski oli niin älytön helle. Ihan hullu tää keli nykysten!

Joo-o.. mitähän muuta sitä vielä löpisis? Nyt ku kerranki saa olla ihan rauhass koneella, mieskin kun on töissä ;) Ei oo sekkään tuossa kiehnäämässä. Hieman on menny viime aikoina lakanoitten pöllyytykseen ne vähäset hetket mitä saadaan kahestaan olla. Muksut vaan pihalle leikkiin ja eiku vällyjen väliin antamaan kyytiä pölypunkeille :p Sen olen tässä vaan itse todennut että synnytys synnytykseltä ilmeisesti nuo paikat tuolta muotoutuu jotta ihan mielelläänhän tuota vaakamamboa harrastaa :LOL: Olettakos huomanneet samaa?

Kiloista on tieten myös puhuttu. Joo onhan nuita. Vaikka olen semmoset 10-12kg saanu jo pois. Suurinosahan tieten jäi sinne laitokselle, loput on sitten lähteneet imetyksen myötä. Kovasti on vielä matkaa siihen mitä haluan painaa, mutta tyytyväinen olisin jos nyt aluksi pääsisin tuonne numero 7:llä alkaviin lukemiin. asiaa auttais varmaan vielä enempi jos saisin tämän suklaanhimon kuriin ;) Mutta kyllä mää uskon että nää kilot tästä lähtee. Hitaasti, mutta varmasti. Kilo kerrallaan. Silleen ne on ennenki lähteny. :)

Marmeladi ja poitsuli 7vko 2pv.
 
Niin ja onnittelut jo nimen saaneille pikkuisille :D

Marmeladi ja vielä *nimetön* poitsu ja sekös iso-mummia häiritsee kun NÄÄÄÄÄIIIN pitkään menee ennenku kastetaan. Tänäänki ku kävi niin totes vaan kun poika itki että "kyllä se lakkaa sitten huutamasta jahka nimen saa.." Just.. niinhän se varmaan :LOL:
 
Lukemassa kävin näin illan päälle vielä ja en ois muuten mitään kirjoittanut mutta Marmeladi sai sanahanat aukenemaan. Ihanaa tekstiä sinä kirjoitat, niin elämän makuista ja -täyteistä! Kuulostat hurjan mukavalta, rehdiltä suomalaiselta ihmiseltä, joka tietää mitä tahtoo ja arvostaa itseään ja perhettään hurjasti. Tämmösiä kun ois kaikki ni ei ois maalimassa huolta eikä murhetta!! =) =) =)

Hattua nostelee ja hurjan hyvillä mielin nukkumaan lähtee
Ippu
 

Yhteistyössä