Mä en jaksa näitä öitä!!

Kirjotin jo yli kuukaus sitten tästä samasta kun kyselin miten muilla. Nyt alkaa hermot oleen niin riekaleina et en enää tiä mitä tekis :(
Tyttö 9kk menee nukkuun n.21.30. Nukahtaa ihan hyvin itekseen, mut tunnin parin päästä, ennen puolta yötä herää itkemään. Ei selvää kipuitkua, mutta ei mitään sellasta puoliunisen kätinääkään. Eli itkee ihan kunnolla mut ei hysteerisesti. Usein menin hyssyttelemään aina välillä, mut enää en oikeen ees jaksa. Kun siitä ei kuitenkaan oo apua. Tyttö itkee ehkä minuutin sit rauhottuu ihan itekseenkin, puolen minuutin päästä taas ihan yhtäkkiä rääkäsee ja alkaa itkemään kunnes taas kohta rauhottuu hetkeks. Jos menee peittelemään ja tassuttelemaan hän kyllä rauhottuu, mut heti kun nostan käden pois päältä alkaa huuto. Tai viimestään sillon kun astun sänkyyn ja se narahtaa tai peitto kahisee. Eli plus-miinus nolla vaik meniskin rauhotteleen. Yleensä tätä itkua jatkuu 1-3 tuntia (niin siis kyllä likka välillä itkee myös esim.10 min ja sit on saman verran hiljaa et ei vaan minuutti ja minuutti). Siis ihan hermoja raastavaa. Likalla viä niin kova ääni et tuntuu et koko talo tärisee kun tämä huutaa. Eikä ole kiva kuunnella muutenkaan jos toisella joku huonosti eikä mitään voi tehdä. Tutti hänellä on itkusta huolimatta usein suussa ja nälkää tuskin on...syö vasta aamulla 6 aikaan tai vasta herättyään eli 8 maissa. Viime yönä mä porasin itekin ihan hulluna kun tuntu etten enää jaksa tätä. Pelkään oikein yötä ja illalla jo pala nousee kurkkuun kun tietää mitä on edessä. Mieskin aika väsyny tuntuu olevan, vaik ei sitä myönnä.
Ja tätä siis jatkunu ainakin 2kk et ei voi mistään hampaista olla tms. Allergioita ei oo ilmenny...ellei tämä nyt sit ois jotain...eikä mitään sairauksia. Terve ja päivisin niin iloinen tyttö.
Jos nyt joku jakso tänkin vuodatuksen lukee niin oisko mitään vinkkiä mitä tekisin?? Mä oon oikeesti ihan rikki ja pelkään et joskus jonain yönä pimahdan ihan täysin.
 


Elä huoli kyllä tästä selvitään.
Minulla samanikäinen tyttö ja yöt välillä rikkonaisia, mutta sulle on varmaa tuota univelkaa kertynyt niin silloin ei oikein jaksa se on ymmärrettävää.

Olen pitänyt unikoulua meidän neidille eli hän saa huutaa jos huudatuttaa ja ensin menen aika pian ja sanon että nyt nukutaan ja silitän päätä.
Sitten jos huutaa niin odotan pidemmän ajan ja en sano enää mitään mutta silitän päätä.Sitten sama uudestaan taas pidempi aika enkä enää silitä ja taas uudestaan viiielä pidempi aika ja laitan vaan nukkumaan(yleensä seisoo siellä sängyssä ja huutaa)

Seuraavana päivänä käynnit harvenee entisestään ja sitten siellä ei muutaman yön jälkeen tarvikkaan käydä kun neiti nukkuu.
Tietty jos hampaita tekee tai on kipeä niin sittenhän unikoulu kärsii, mutta se kuuluu vauva-aikaan..valitettavasti.
Sitten kun menet nukkumaan sekä sinä että isä laitatte korvatulpat se auttaa itkun pahimpaan eli siihen kovimpaan joka saa pään melkein halki etenkin kun on yö ja väsynyt.
Mies voi mennä eri huoneeseen nukkumaan niin molemmat eivät ole yhtä väsyneitä.

Koita jaksaa


-neljän äiti-
 
Ota yhteyttä heti neuvolaan ja pyydä unikouluun lähete.
Ei tuolla kannata itseänsä loppuun polttaa... tuntuu siltä että sulla on ihan järki päässä eikä vauva huuda esim. maitopullon tai tutin perään.
Menette unikouluun, tai kokeilet kotona sitä. se vaatii muutaman yön max viikon ja pitäisi auttaa.

Voimia, kyllä se varmasti siitä!
 
Meillä oli ihan kauheat yöt 8kk asti. Tytöllämme oli aina ollut syntymästään ilmavaivoja ja herätteli 1-10 kertaa yössä. Joskus oli hyviä kausia muutaman päivän ja saattoi olla vain 1-3 herätystä yössä. Tammikuussa oli joku pätkä että nukkui öitä heräämättä. Touko-kesäkuussa oltiin niin loppu että tuntui aamulla kuin olisi ollut krapula, väsytti niin paljon ettei tehnyt mieli nousta sängystä, silmiä kirveli ja poskia punotti oikeen :/

En keksinyt mitään muuta enää kuin kokeilla soijakorviketta, epäilin vähillä oireilla maitoallergiaa. Ensimmäisen soijamaito päivän jälkeen tyttö nukkui 9tuntia heräämättä, ei kertaakaan huutanut nukahtamisen jälkeen. Viikko meni hyvin kunnes levottomat yöt ja ilmavaivat palasivat :/ Allergisoitui soijalle. Vaihdettiin maito ja lopulta kun sopiva maito löytyi niin tyttö nukkui. Nukkuu paremmin vaikka tekee kolmea hammasta kerralla. kuukausi ollaan nyt saatu nukkua, enkä olisi ikinä uskonut että vika tosiaan oli maidossa. Suolistoperäinen maitoallergia eli vatsaa väänsi koko yön ja keräsi ilmaa. Ei pystynyt nukkumaan tämän vuoksi. Päivällä ilmat pääsivät paremmin pois, kun liikkui.
Onko siis mitenkään mahdollista josko allergiaa olisi suolistoperäisenä, jolloin iho-oireita ei ole?
 
Voi kiitos ihanat immeiset nopeista vastauksisa! :heart:
Oon miettinyt vissiin kaikkia noitakin asioita mitä ehdotitte. Unikoulua...no, sitä vähän jo käytiinkin et saatiin tyttö nukkuun omas sängys ja sen osalta ok..., neuvolaan oon jo monena yönä vannonu soittavani heti aamulla, mut sit jäänyt, korvatulpat testattu ja vähän vuoroteltukin öitä, mut kuuluuhan tuo karjuminen toiseenkin huoneeseen :( Mua kiinnostas todellakin tietää SYY miks tyttö itkee!! Kun annan tosiaan huutaa, tietty välillä käyn pitämässä kättä tytön päällä et rauhottuu, mut jospa sil onkin joku oikeesti hätänä? Et auttaako siihen sit unikoulu kun itku ei oo musta sellasta et "haluun äitin viereen tai äitin silitteleen koko yöks"-tyylistä vaan melki unissaan itkee ja sit kun rauhottuu niin jostain syystä parahtaa kohta taas itkuun, aika lohduttomaankin...äh, en osaa ees selittää millaseen, mut ei tosiaankaan oo sitä et ei vaan viihtyis sängyssään ja tarttis viihdyttäjää.
Ja sit milli78 sun arvailus osuu kyllä ihan yksiin mun kanssa. Jotenkin oon aatellu et johtuisko maidosta. Yritän lopettaa imetystä ja oon antanu korviketta nyt jotain 2-3 kk. Aluks se oli sellasta et ei suostunu ees kattoon pulloon(tai nokkikseen siis) päinkään. Sit pikkuhiljaa meni imasu pari päivässä. Vissiin kuukausi mentiin silleen et kun tuputin ja tuputin niin sain 0.5 dl meneen koko päivänä. Siit määrät on kasvanu tosi hitaalla tahdilla niin et nyt pari viikkoo oon onnistunu juottaan suurin piirtein yhen tutteli-purkin päivässä, eli siis 2dl. Niinpä mietinkin sitä et koska määrät on ollu tosi pienet ja vasta muutamia viikkoja menny ees vähän niin voisko siitä johtua jo noin pahat huudot yöllä?? Ja miks vaan yöllä? Kun juo tota määrää jokaisen aterian yhteydessä, mut ei se päivisin huuda ainakaan sellasta itkua. Ja voiko allergia oireilla vaan korvikkeesta, miks ei sit rintamaidosta kun ite juon maitoo?? Mä en oikeen tiä tästä koko allergiajutusta mitään, joten kysymyksiä riittää. Mitä se soijamaito on ja mistä sitä saa? Pitäsköhän munkin kokeilla.
Sen jälkeen kun muuten saan likan yöllä rauhottuun eli sen n.parin tunnin huudon jälkeen niin nukkuu ihan hyvin siihen noin kuuteen jolloin imetän ja siitä viä pari tuntia. Voiko toi huudon ajankohta viitata johonkin? Voi jessus kun tähän tosiaan löytys ratkasu. Tiän todellakin milli mitä on herätä sellaisen yön jälkeen! :(
 
Myötätuntohalaus sinne!

Mun täytyy sanoa, että kertomasi voisi hyvinkin viitata allergiaan. Joillakin vauvoilla allergiat ilmenevät vain levottomina öinä. Vauva voi myös sietää maitoa äidinmaidon kautta vaikka korviketta ei sietäisi.

Vauva voi kieltäytyä juomasta epäsopivaa korviketta, näin meidän allergisella vauvalla ainakin ollut.

Unikoulu tuskin auttaa silloin, jos vauvalla on joku hätänä. Meidän Liljalla allergia oireilee suolivaivoina ja silent-refluksina, etenkin öisin. (maitohapot nousevat vatsasta, nieleskelee puklujaan)
Joskus saa myös iho-oireita. Osalla laajasti allergisista vauvoista iho voi olla täysin priima.

Meillä helpotuksen elämään toi hyvä allergialääkäri ja apteekin erityiskorvike.

Nyt jää kirjoittaminen vähän kesken, täytyy lähteä nukutuspuuhiin.

 
En tiedä auttaako tämä vastaus mitään, mutta hyvin usein tuon ikäisen uniongelmat johtuvat kehitysasteesta. Eli juurikin tuossa iässä opitaan mahdottomasti kaikkea, liikkumisen ja kielenkehityksen suhteen ja ne vaikuttavat yöuniinkin. Lapsihan käsittelee kaikkea päiväsaikaan opettelemaansa myös unissa. Lohduttavaa on, että se menee ohi, kun lapsi on tämän vaiheen käynyt läpi.
Mutta toki, ei ole haittaa vaikka jonkin sortin pehmoista unikoulua kokeilisitte yön raauhoittamiseksi. Tärkeää on, että lapsi tuntee olonsa turvalliseksi, vaikka mitään hätää hänellä ei varmasti yöitkuista huolimatta ole. Enkä usko että hänelle itselleen on haittaa yöllisistä parkumisista, enemmän ne teitä vanhempia varmasti rasittavat. :hug:
 
Meillä lapsella on refluksi allergiaoireena ja se vaivaa erityisesti öisin, koska on makuuasennossa ja ne vatsahapot pääsee sieltä sitten ruokatorveen polttamaan. Aina en tiedä, onko syy refluksissa vai koskeeko vatsaan vai mitä, mutta ruokavalion ollessa pielessä ekana meillä kärsii nukkuminen. Normaalisti nukutaan hyvin ja pitkiä unia.

Jotkut lapset sietävät maitoa äidin maidon välityksellä tai oireilevat silloin vain lievästi ja ongelmat alkavat kun saa maitoa suoraan.

Soijakorviketta ja muita erityiskorvikkeita saa apteekista, myös ihan ilman reseptiä. Kannattaa kuitenkin varata aikaa lasten allergologille tai vaatia neuvolasta lähete jatkotutkimuksiin, jotta saatte Kelan korvauksen erityiskorvikkeille. Kela korvaa valtaosan korvikkeen hinnasta ja Kela vaatii siksi valvotun maitoaltistuksen lääkärissä, jossa mahdollinen allergia todetaan. Lääkäriaikaa ja altistusta odotellessa korvikkeet joutuu ostamaan itse. Erityiskorvikkeista ei ainakaan mitään haittaa lapselle ole, joten kokeilussa ei voi hävitä muuta kuin korvikepurkin verran rahaa ja se on minusta tosi pieni hinta yöunista.
 
Meillä poika pian 6 kk ja yöt yhtä helvettiä. Tissillä ja sylissä nukkus, muualla ei kuin tunnin pätkissä. Olin jo toukokuussa niin poikki, et miehen piti jäädä töistä pois pariks päiväks.

Yritetään meilläkin nyt tassuhoitoa. Itse en usko, että allergioista ois kyse, sillä kummallakaan meistä vanhemmista ei oo mitään allergioita ja kiinteitä tuntuu sietävän hyvin. On myös aikaisemmin nukkunut jonkin verran pidempiä pätkiä.

Tissiriippuvuus ja tapa, siinä meidän tuomiomme. Siksipä nyt ekaa yötä harjoitellaan ilman tissiä nukkumista.

Meillä myös itkee usein unissaan ja tissiä syödessään ei edes avaa silmiä. Itse olen miettinyt, josko vauva voi nähdä pahoja unia? Tai sit on vaan niin tottunut "varmistamaan", että joku on lähellä. Itkee, jotta saa varmuuden jonkun tulevan paikalle.
 
Oletko poissulkenut korvatulehduksen? Meillä poika (joka ennen nukkui hyvin) alkoi heräillä öisin kuvaamallasi tavalla. Ei ollut kuumeinen ja päivällä oli ihan "normaali". Vein lääkärille kun olin varma että joku vaiva on. Noh, molemmissa korvissa oli märkäinen tulehdus. Vajaa pari vuorokautta ab-kuuria ja yöt palasivat entiselleen.

Toisaalta kuulostaa myös allergialta, esikoisella oli tosi levottomat yöt siihen asti kun maito, kanamuna ja viljat poissuljettiin (lääkärin valvonnassa). Heräili varmaan sen 20 kertaa yössä, olin tosi väsynyt, joten tiedän miltä susta tuntuu. Toivottavasti saatte selvitettyä mikä heräilyn aiheuttaa!!
 
Kuulosti tuo tekstisi aivan meidän öiltä välillä. Meillä on 11 kk ikäinen, joka oireilee suolistollaan mm. perunalle, porkkanalle, vehnälle, ohralle, rukiille, riisille ja banaanille. Päivisin ei välttämättä ole mitään oireita, mutta jos syönyt jotain sopimatonta herää yöllä ja itkee pari tuntia. Ja muutenkin heräilee tiheästi. Itse pääsin allergioiden jäljille vasta kun lopetin imettämisen 7 kk ikäisenä. Samaan aikaan karsin ruokavalion minimiin eli jätin vain pari sopivaa kiinteetä. Sitä ennen yöt olikin yhtä syömistä ja huutamista.
Joten jos epäilet allergiaa, niin oireettomaksi et lasta välttämättä saa ennen kuin lopetat imetyksen. Itsekin ajattelin ensin vain kokeilla pari päivää ilman imetystä, mutta kun vaikutus näkyi heti seuraavana yönä, niin tissitarjoilut päättyivät lopullisesti.
Toivottavasti rauhalliset yöt löytyy jollain konstilla, meillä tilanne on ollut jo pari kuukautta melko hyvä. On ihana välillä nukkua kokonainen yö tai parikin.
 
Meillä lapsi oireili kans jo ihan reippaasti rintamaidon aikana ja se oli sitä tissillä nukkumista koko ajan. Heräili siis tosi tiheään ja aina oli pakko imettää ja nukkuminen oli muutenkin tosi levotonta. Mä lopetin imetyksen 4,5 kk kohdalla, kun ei oireettomuutta tullut imetysdieetistä huolimatta. Meillä kokeiltiin erityiskorvikkeista soija ja Almiron ja ne ei käynyt, mutta Neocate kävi ja sit päästiin nukkumaan!
 
Suosittelen kokeilemaan vaikka tuota soija korviketta apteekista. Maksaa n.11e/3litraa valmista korviketta muistaakseni ilman reseptia. Ja jos sillä yöt helpottuu, niin se on pieni hinta siitä että teillä nukkuisi lapsi sekä vanhemmat.


 
Siis halleluujaa täälä on nukuttu yö hyvin!!!
Mä aloin tosissani miettiä tota maitoallergiaa eilen ja iltaruualla ja puurolla en antanu enää korviketta likalle. Tiä sit johtuko siitä vai mistä mut siis ihan UNELMAYÖ takana! =) Tyty meni nukkuun 21.45 ja heräs siitä tunnin päästä. Mies laitto tutin ja nukahti siihen uudestaan. Seuraava parkasu kuultiin klo 3.00 !!! Laitoin tutin ja käänsi vaan kylkee ja jatko unia. Kävin vessassakin eikä alkanu itkeen vaik sänky narisi ja likka kyl reagoi siihen ku heti käänty ja kuulosteli mut ei alkanu itkus. Sit 6.00 heräskin syömään. Siis mä oon saanu nukkua melko hyvin vois sanoo.
Soitan kyllä neuvolaan heti puolilta päivin kun on soittoaika ja kysyn et voisko tää johtua maidosta vai mitä teen jos noi huudot jatkuu.
Se kyllä ihmetyttää et kun kuitenkin likka syö jauhepuuroja missä on maitojauhetta ja herajauhetta ja onhan nois valmisruuissakin maitojauhetta et voiko olla niin et vaan tosiaan toi korvikemaito on se mikä ottaa mahaan. Niin ja oon kokeillu tuttelia ja Nannia - ei eroo.
Niin ja Kaniini siis nää yöhuudot alko oikeestaan sillon ku alotettiin korvikemaidon antaminen, sitä ennen pelkällä imetyksellä on ollut ihan ok. Et muuta allergisoivaa en oikeen keksi ku ton korvikkeen - jos täs joku allergiajuttu nyt ees on.
 
Ilmeisesti maidon vähentäminen auttaa jo jonkun verran. Koska lapsen täytyy jotain korviketta saada, jos et siis imetä koko ajan, niin kannattaa kipaista sinne apteekkiin. Jos neuvolasta ei apua saa, niin kannattaa käväistä yksityisellä. Ehkäpä sitten nukutaan jo ihan koko yö heräämättä ;) Jos maito siis selvästi on SE juttu, niin jättäisin sitten pois sen kaikissa muodoissaan joksikin aikaa, jotta suolisto saa toipua. Nykyään on saatavilla valtavasti myös maidottomia tuotteita lapsille. Jotain korvaavaa täytyy kuitenkin saada tilalle pitemmän päälle eli onko se sitten imetystä vai apteekin korviketta vai mitä, niin siitä kannattaa keskustella lääkärin kanssa. Toivottavasti neuvolassa ottaavat tosissaan ja saat lähetteen jatkotutkimuksiin. Meillä neuvolasta ei ollut minkään asteen apua ja lapsi kärsisi edelleeen, jos olisin niiden tietotaidon varaan jäänyt. Toivottavasti teidän neuvolan täti on enemmän tehtäviensä tasalla.
 
Eipä mekään saatu aikoinaan keskimmäiselle tytölle apua neuvolasta ja tämän nuorimmaisen kanssa mainitsin vaan neuvolassa että varasin ajan hyvälle lasten allergolokille. Mulla on huonoja kokemuksia myös tk:n lääkäreistä kuin myös lastenklinikan allergialääkäristä, joten nuorimmaisen kanssa varasin siksikin suoraan yksityiselle. maksaahan se, mutta olen valmis maksamaan, jotta meillä nukutaan! =)
 
No joo.. neukkutäti ei oikeen sanonu juuta eikä jaata. Intti viimoseen asti et eio allergiaa. Johtuu motoriikan kehityksestä tai unien näkemisestä tai,tai... Sit sanoin et aattelin ny jättää muutamaks päiväks korvikkeen, ni sano et voihan sitä koklata. Ja kuulemma viikko pari viä menee "maitovajeessakin"
Ja nyt kun asiaa oikeen oon miettiny, niin onhan tuo tyty hieman kränä ollu päivisinkin. Oon ajatellu et kitisee turhautumista kun aina menee lattialla istuun eikä pääse siitä asennosta mihkään. muutenki vaan ryömii, ei siis konttaa et pääsis vauhdilla.
siis saako ihan kaupastaki jotain soijamaitoo?? maistuuko miltä??
 
Se kaupan soijamaito ei käy näin pienelle. Apteekista nutri-soija korvikejauhe on tarkoitettu yli 6kk vauvoille. Pitää kuitenkin muistaa että sillekin voi allergisoitua eli alkuun voi mennä hyvin ja sitten jossain vaiheessa taas levottomat yöt palaavat jne. Kuitenkin on kokeilemisen arvoinen asia, onpahan sitten sekin kokeiltu josko sillä saisitte kunnon yöunet koko porukka :)

Meillä tyttö oli paljon kränämpi tuttelilla päivisin, mutta jotenkin totuin siihen ja helposti kantelin sylissä ja viihdytin että oli tyytyväinen. Nyt kun on oikealla maidolla, niin on todella tyytyväinen ja touhuaa ihan itekseenkin. =)
 
Niin ja Kaniini siis nää yöhuudot alko oikeestaan sillon ku alotettiin korvikemaidon antaminen, sitä ennen pelkällä imetyksellä on ollut ihan ok. Et muuta allergisoivaa en oikeen keksi ku ton korvikkeen - jos täs joku allergiajuttu nyt ees on.
Luin kyllä ett oireet alkoi korvikkeen antamisen jälkeen, mutta ajattelin kirjoittaa esimerkiksi meidän tilanteesta. Meilläkin lapsi oli oireeton ekat 4 kk, vaikka oli lähes täysin rintamaidolla. Aluksi jopa söi pari kuukautta noita pahiksia, kunnes oireet tulivat.
Olipa allergisoiva asia mikä tahansa oireet kuulostavat minustakin allergialta. Ja parhaiten pääset pahiksen jäljille omien tuntemusten perusteella, kokeile mikä aiheuttaa oireita ja mikä ei. Neuvolasta ei meillekään ole mitään apua juurikaan ollut, eikä mitään ole näkynyt allergiatesteissäkään toistaiseksi.
 
Meillä kanssa löytyi apu öihin maidottomasta ruokavaliosta ja soijamaidosta.
Allergiatestit oli puhtaat eli ei viitteitä allergioihin. Neuvolatäti tosin sanoi, että tämän ikäisillä on ihan normaalia, ettei testeissä näy mitään. Joten maitokokeilu on usein varmin tapa varmistaa asia. Ja käsittääkseni lehmänmaito allergia/yliherkkyys on yleistä imeväisikäisillä. Suolisto on kuitenkin vielä kehittymässä ja monesti maito-allergia häviää itsekseen ennen kouluikää.

Ja meillä poika selvästi hylki tavallista maidonkorviketta. Sitä sain juotettua päivän aikana ½dl ja lisäksi puurojen mukana yht. 4dl. Mutta tuota soijamaitoa juo puurojen lisäksi ihan kunnolla :D Mie en millään meinaa uskoa, että desi ei riitä, vaan saan olla koko ajan sekoitamassa lisää.

Meillä onneksi tuo neuvola on asiallisesti ottanut tosissaan miun epäilyt ja helposti on saatu sieltä resptit soijamaitoon, lähete testeihin ja nyt lastenlääkärille.
 
Muisku: No joo, se on tuota neuvolan toimintaa. Meillä oli neuvolantätsyllä aina valmiina joku ikäkausiselitys |O Milloin oli kääntymään oppiminen, ryömiminen, hampaat, eroahdistus jne. Tuon logiikan mukaan olisi siis ihan normaalia, että lapsi huutaisi koko ekan vuoden tai ehkä jopa kaksi, kun koko ajan oppii jotain uutta. Liputan siis edelleen apteekin korvikkeiden puolesta ja neuvon tilaamaan aikaa yksityiselle lasten allergologille, se on usein kaikista helpoin ta ja nopeinta.
 
Moikka Muisku. Tämä tulee vähän myöhään, mutta en oo vähään aikaan tätä palstaa lukenut ja siksi vasta sun kirjoituksen bongasin.

Meillä on ollut poikamme kanssa myös n. 3 kk:n iästä lähtien ongelmia yöllisten vaikerointien ja myöhemmin kovaäänisten itkujen kanssa. Allergiaa ja refluksia epäilin vahvasti, ja olin tiukalla imetysdieetillä. Tämä ei oikein auttanut ja yksityinen lasten allergologi suositteli imetyksen lopettamista ja erityiskorvikkeelle siirtymistä. Sen teimme, ja eteen tuli Kela-korvauksen saamiseksi myös maitoaltistus, jossa sitten todettiin ettei maitoallergiaa ollut. Nyt pojan ollessa 8 kk hän syö jo vaikka mitä kiinteitä, eikä allergiaa ole niistäkään tullut. Allergiaepäilyihin liittyy muitakin juttuja, joita en tässä ala erittelemään, mutta pointtini oli se että yöhuudot, jopa kivuliaankin kuuloiset, eivät välttämättä ole allergiaa.

Meillä on nykyään hyviä jaksoja ja huonoja jaksoja riippumatta siitä mitä poika on syönyt. Milloin herää muuten vaan ja se alkaa kiukuttamaan, milloin hammasta tehdään, milloin runsas syljen eritys alkaa yskittämään ja milloin kenties nähdään pahoja tai kehitykseen liittyviä levottomia unia. Välillä taas nukutaan kuin tukki illasta aamuun.

En nyt sano etteikö teillä voisi allergia olla kyseessä, kerroin vain tiivistetysti oman kokemukseni allergiaepäilyistä ja levottomista öistä.

Voimia ja jaksamista sinulle!! :hug: Tiedän miltä tuntuu kun yön tulo ajatuksenakin on jo ahdistava.
 

Yhteistyössä