mä en kestä enää....

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
huoh, tässä jo sairastanu monta viikkoa ja mitään selitystä vaivoihin ei ole löytynyt....huoh, alan olla jo ihan loppu lekurissa ja tutkimuksissa hyppäämiseen...tuntuu että epäilee jo itse itseään.....onko muita jotka olleet samassa kierteessä?miten jaksoitte ja miten työnantaja suhtautui?
 
parantunut
Kävin myös lukuisissa kokeissa ja eri lääkäreillä, mutta aina tulos oli sama: "Syö lisää kuitua" ja "Vaivan kanssa pitää vain oppia elämään". Ei löytynyt allergioita tms.

Kokeilin maidotonta, erilaisia lisäravinteita yms, mutta mikään ei auttanut. Lopulta jätin kaikki viljat ja muutkin sokerit pois. Kahdessa päivässä loppui turvotus, ilmavaivat hävisivät, iho parani ja vatsa muutenkin normalisoitui. Fiilis oli ihan uskomaton!

Korvasin viljat lähinnä kasviksilla, munalla, rasvaisemmilla tuotteilla kun 10% jugurtilla yms.
Ei ole leipää tullut ikävä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja parantunut:
Kävin myös lukuisissa kokeissa ja eri lääkäreillä, mutta aina tulos oli sama: "Syö lisää kuitua" ja "Vaivan kanssa pitää vain oppia elämään". Ei löytynyt allergioita tms.

Kokeilin maidotonta, erilaisia lisäravinteita yms, mutta mikään ei auttanut. Lopulta jätin kaikki viljat ja muutkin sokerit pois. Kahdessa päivässä loppui turvotus, ilmavaivat hävisivät, iho parani ja vatsa muutenkin normalisoitui. Fiilis oli ihan uskomaton!

Korvasin viljat lähinnä kasviksilla, munalla, rasvaisemmilla tuotteilla kun 10% jugurtilla yms.
Ei ole leipää tullut ikävä.
mitä oireita sulla oli? mulla hillittömät mahakrampit, vertakin tuli tuossa alussa ja nyt edelleen ei pysty syömään juurikaan kun niin kauhea kuvotus koko ajan ja wc:n lähettyvillä on aina oltava kun syö.....
 
vieras
Ota selvää karppaus ruokavaliosta :) Se on hyvin pitkälti viljaton :) Sillä löytyy tuo ylhäällä mainittu ruokavalio muutos :) Painokin tippuu mikäli sitä on mitä tiputtaa :)
 
vieras
Viljat korvaan kasviksilla ja hedelmillä. Ainoastaan aamulla syön maustamattoman jugurtin kanssa pellavansiemenrouhetta ja vehnälesettä. Ne on niin kuitupitoisia, että niitä tosiaan kannattaa syödä, ja määrä on kuitenkin niin vähäinen ettei siitä tule mahaongelmia. Ja vettä juon puoli lirtaa päälle.

Syön muuten ihan normaalisti, mutta viljat oon jättäny kokonaan pois.
Karppaus on myös sopinut mulle.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viljat korvaan kasviksilla ja hedelmillä. Ainoastaan aamulla syön maustamattoman jugurtin kanssa pellavansiemenrouhetta ja vehnälesettä. Ne on niin kuitupitoisia, että niitä tosiaan kannattaa syödä, ja määrä on kuitenkin niin vähäinen ettei siitä tule mahaongelmia. Ja vettä juon puoli lirtaa päälle.

Syön muuten ihan normaalisti, mutta viljat oon jättäny kokonaan pois.
Karppaus on myös sopinut mulle.
juujuu, kuulostaa vaab bin ankeelta ola ilman leipää.....=(
 
parantunut
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mitä oireita sulla oli? mulla hillittömät mahakrampit, vertakin tuli tuossa alussa ja nyt edelleen ei pysty syömään juurikaan kun niin kauhea kuvotus koko ajan ja wc:n lähettyvillä on aina oltava kun syö.....
Oma tilanne ei ehkä ihan noin paha ollut. Lähinnä kova turvotus, ilmavaivat, vuorotellen ummetusta ja ripulia (ei ikinä "normaali"), närästys jne. Kaikki nuo ovat olleet poissa jo yli vuoden.

Harmittaa vain, kun "turhaan" kärsin vaivoista niin monta vuotta kuuntelemalla lääkäreitä. Aina käskettiin syödä lisää kuitua, ja minähän söin. Kaikki mahdollinen oli täysjyvää ja ruista. Ja nehän vain pahensivat tilannetta koko ajan...

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja parantunut:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mitä oireita sulla oli? mulla hillittömät mahakrampit, vertakin tuli tuossa alussa ja nyt edelleen ei pysty syömään juurikaan kun niin kauhea kuvotus koko ajan ja wc:n lähettyvillä on aina oltava kun syö.....
Oma tilanne ei ehkä ihan noin paha ollut. Lähinnä kova turvotus, ilmavaivat, vuorotellen ummetusta ja ripulia (ei ikinä "normaali"), närästys jne. Kaikki nuo ovat olleet poissa jo yli vuoden.

Harmittaa vain, kun "turhaan" kärsin vaivoista niin monta vuotta kuuntelemalla lääkäreitä. Aina käskettiin syödä lisää kuitua, ja minähän söin. Kaikki mahdollinen oli täysjyvää ja ruista. Ja nehän vain pahensivat tilannetta koko ajan...

sama vika mulla.ruisleipä on myrkkyä mulle...mutta nytkin eilen vaan käskettiin menemään jutteleen ravitsemusterapeutin kanssa mahdollisimman kuitupitoisesta suokavaliosta...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viljat korvaan kasviksilla ja hedelmillä. Ainoastaan aamulla syön maustamattoman jugurtin kanssa pellavansiemenrouhetta ja vehnälesettä. Ne on niin kuitupitoisia, että niitä tosiaan kannattaa syödä, ja määrä on kuitenkin niin vähäinen ettei siitä tule mahaongelmia. Ja vettä juon puoli lirtaa päälle.

Syön muuten ihan normaalisti, mutta viljat oon jättäny kokonaan pois.
Karppaus on myös sopinut mulle.
juujuu, kuulostaa vaab bin ankeelta ola ilman leipää.....=(
Jätä viljat, tai sairasta, jopa keliakia mahdollinen.

 
parantunut
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kuinka herkuttelet ellet syö sokeria lainkaan?itse aikamoinen herkuttelija......
Mahavaivojen aikaa olin ihan koukussa sokeriin. Suklaata, jäätelöä, irtokarkkeja ja vastaavia kului usein. Oli usein ihan oikean makeanHIMO.

Hassua kyllä, mutta nykyään ei vaan enää tee mieli. Makuaisti muuttuu aika äkkiä, nyt jopa valmiit salaatinkastikkeet maistuvat liian makeilta. Esim. marjarahkaan en voisi kuvitellakaan lisääväni sokeria.

En siis enää herkuttele sanan perinteisessä mielessä, mutta hedelmät ja niistä tehdyt jäliruoat joskus ajavat saman asian.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
googleta hiivasyndrooma.
aika moninainen juttu ja melkonen homma lähtä taistelemaan kun lääketiede ai asiaa tunnutsta...onko sinulla kokemusta asiasta?
on jonkun verran. Olen kerran saanut melkoiset vatsavaivat, virtsatientulehdukset yms. kuriin noudattamalla todella tarkkaa ruokavaliota, sekä syömällä luontaistuoteena saatavan hiivanpoistolääkityksen sekä maitohappobakteereita... Kannattaa edes yrittää vähentää sokeria, valkoisia vehnäjauhoja sekä hiivaa sisältäviä tuotteita.
 

Yhteistyössä