Mä en kestä myöhästelijöitä enää!

Mä en kestä ihmisiä, jotka on aina ja joka paikasta myöhässä. Jos sovitaan joku aika, niin miten on niin vaikea päästä ajoissa paikalle?

Mä odotan tällä kertaa kaveria kylään. Laitto aiemmin viestiä, että on täällä viimestään kuudelta. No mun kello on jo 21 yli, että ilmeisesti jompikumpi nyt ymmärtää sanan viimestään väärin :(

Ei siinä mitään, että joskus myöhästyy. Eiköhän jokainen joskus myöhästy, mutta miten voi olla aina myöhässä??? Mä oon niin kyllästyny!
 
Mä olin ennen lapsia krooninen myöhästelijä.

Nykyään olen jopa etuajassa paikalla :LOL:
Meinaan ärsyyntyä myöhästelystä mutta sitten totean ettei mulla ole todellakaan mitään varaa koska mä itse olen ollut tosiaan huippuluokan myöhästelijä ja aina mua on kestetty vaikka olen ollut sellainen.
 
"vieras"
Krooninen myöhästelijä ei oikeestaan voi itelleen mitään. Jos etukäteen tiedät, että vieraasi myöhästyy, niin ens kerralla ajattele jo valmiiksi, että se klo 18=19. :hug:
 
Mä olen ollut aina se, joka on ajoissa paikalla. Ennen lapsia ja lasten synnyttyä. Kaikkein ärsyttävintä on, jos oottaa lasten kans, että lähdetään vaikka tasan 12. Mä olen valmis tasan 12 lasten kans, ulkovaatteet päällä ja kaveri tulee puolelta ja seliseliseli... etenkin siis talvella toi saa mut raivon partaalle!

Ja nykyään kun kaikilla on puhelimet, on niin helppoa soittaa, että olenkin siellä vasta myöhemmin, mutta sekin tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeeta!
 
[QUOTE="vieras";24376128]Krooninen myöhästelijä ei oikeestaan voi itelleen mitään. Jos etukäteen tiedät, että vieraasi myöhästyy, niin ens kerralla ajattele jo valmiiksi, että se klo 18=19. :hug:[/QUOTE]

No itseasiassa sanoin esikoiselle, että tämä kaveri tulee ehkä puol seiskalta :D Mutta silti mua ottaa päähän! Mutta esimerkkinä kerron, että samainen kaveri odotutti mua puoltoista tuntia, kun oltiin menossa Helsinkiin, vaikka tiesi, että mun piti olla tiettynä kellonaikan jo takasin hakemassa lapsia... Jos ei olisi ollut välttämätön meno, oisin jättäny menemättä.
 
"Tuikku"
Mä en kestä ihmisiä, jotka on aina ja joka paikasta myöhässä. Jos sovitaan joku aika, niin miten on niin vaikea päästä ajoissa paikalle?

Mä odotan tällä kertaa kaveria kylään. Laitto aiemmin viestiä, että on täällä viimestään kuudelta. No mun kello on jo 21 yli, että ilmeisesti jompikumpi nyt ymmärtää sanan viimestään väärin :(

Ei siinä mitään, että joskus myöhästyy. Eiköhän jokainen joskus myöhästy, mutta miten voi olla aina myöhässä??? Mä oon niin kyllästyny!
Peesi.

Jos mulla on treffit kroonisen myöhästelijän kanssa, niin odotan enää max 10 minuuttia. Sen jälkeen lähden pois. Viesti menee yleensä aika hyvin perille.

Myöhästelijät arvostavat aika vähän muita ihmisiä ja heidän aikataulujaan. Pitävät itseään niin tärkeinä, että muut kyllä jaksavat odottaa heitä.
 
Mä olen ollut aina se, joka on ajoissa paikalla. Ennen lapsia ja lasten synnyttyä. Kaikkein ärsyttävintä on, jos oottaa lasten kans, että lähdetään vaikka tasan 12. Mä olen valmis tasan 12 lasten kans, ulkovaatteet päällä ja kaveri tulee puolelta ja seliseliseli... etenkin siis talvella toi saa mut raivon partaalle!

Ja nykyään kun kaikilla on puhelimet, on niin helppoa soittaa, että olenkin siellä vasta myöhemmin, mutta sekin tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeeta!
Joo, no se on ihan totta että pitää osata ilmottaa. Mä olen kyllä sen taitanut aina.

Jos olen lasten kanssa liikenteessä niin en kyllä yleensä hirveen pitkäksi aikaa jää odottelemaan. Soitan ja ilmoitan sitten että "me mennään tonne xxx-paikkaan käymään tässä välissä jos sulla vielä kestää".
 
[QUOTE="Tuikku";24376174]Peesi.

Jos mulla on treffit kroonisen myöhästelijän kanssa, niin odotan enää max 10 minuuttia. Sen jälkeen lähden pois. Viesti menee yleensä aika hyvin perille.

Myöhästelijät arvostavat aika vähän muita ihmisiä ja heidän aikataulujaan. Pitävät itseään niin tärkeinä, että muut kyllä jaksavat odottaa heitä.[/QUOTE]

Ei se ihan näinkään mene.

Minä esimerkiksi en osannut koskaan arvioida aikoja kunnolla.. Lähdin kotoa aina liian myöhään. Siihen yhdistettynä pakonomainen hellan nappuloiden tarkistaminen ym. niin helposti myöhästyin puolikin tuntia.

Vasta lasten myötä mä olen ollut pakotettu tajuamaan aikaa paremmin.

Nykyään sitten lähden mieluummin liian ajoissa kuin liian myöhään.. Tosin kyllä mä joskus myöhästyn. Mutta ei se ole välinpitämättömyyttä.

Muoks. Ja niin, pakko-oireisuuttakaan ei ole enää.
 
"Ken guru"
[QUOTE="vieras";24376343]:( Sulla on sit aika rajoittunut kyky asettua toisen asemaan.[/QUOTE]

No harva nyt tyhmyyttään jatkuvasti myöhästelee. Eli sen täytyy siis olla välinpitämättömyyttä, joka taas osoittaa ettei kunnioita toisia. Miksi sitä pitäiskään ymmärtää?
 
lumilapio
Joo en siedä. Ja miten hitossa ne on aina ne samat, joita saa pahimmillaan odottaa tunteja ja taas tunteja? Ei kestä. Ei millään. Ja sitten kehtaavat vielä vittuilla päälle, kun osoittaa ärtymisensä myöhästymisen johdosta.

Joidenkin aika on arvokkaampaa kuin toisten. Ilmeisesti.
 
"vieras"
[QUOTE="Ken guru";24376360]No harva nyt tyhmyyttään jatkuvasti myöhästelee. Eli sen täytyy siis olla välinpitämättömyyttä, joka taas osoittaa ettei kunnioita toisia. Miksi sitä pitäiskään ymmärtää?[/QUOTE]

Välinpitämättömyys on ainoa vaihtoehto? Mua niin sieppaa tällaset, että on vain yksi ja ainoa totuus ja se täsmällisyys olisi jonkin sädekehän arvoinen superhyve. Ymmärrän kyllä, että se myöhästely sieppaa, etenkin jos on itse täsmällinen kaikessa. Toiset ihmiset on vain toisenlaisia luonteeltaan, muttei se tarkoita välinpitämättömyyttä. Myöhästelevällä on ehkä toisenlaiset arvot.

Arvaat varmaan jo, että olen itse ollut krooninen myöhästelijä. Kerronko miksi? Olin koulussa koulukiusattu. Ennen olin aina jo etuajassa koulussa, mutta kerran vahingossa myöhästyin. Olin nolona, mutta ope ei suuttunutkaan ollenkaan ja mikä parasta: tunti oli jo ehtinyt alkaa, eikä kukaan ehtinyt kiusata ennen koulun alkua!! Pian aloin olla enemmän myöhässä kuin ajoissa. Tietoisesti en sitä silloin tehnyt, mutta jätin aina viime tippaan ja monesti lipsahti myöhästymisen puolelle. Etenkin liikuntatunneilta kannatti myöhästyä, niin säästyi siltä nolaamiselta, minkä viimeisenä joukkueeseen valitseminen aiheutti.

Varmaan joku pian kommentoi, että tää on varmaan vaan valitettava poikkeustapaus. Mistä sitä tietää mikä muilla ihmisillä myöhästelyä aiheuttaa pohjimmiltaan. Voin kertoa, että tavaksi jäi pitkäksi aikaa ja siitä pois pääseminen oli todella vaikeaa.
 
"Ken guru"
[QUOTE="vieras";24376439]Välinpitämättömyys on ainoa vaihtoehto? Mua niin sieppaa tällaset, että on vain yksi ja ainoa totuus ja se täsmällisyys olisi jonkin sädekehän arvoinen superhyve. Ymmärrän kyllä, että se myöhästely sieppaa, etenkin jos on itse täsmällinen kaikessa. Toiset ihmiset on vain toisenlaisia luonteeltaan, muttei se tarkoita välinpitämättömyyttä. Myöhästelevällä on ehkä toisenlaiset arvot.

Arvaat varmaan jo, että olen itse ollut krooninen myöhästelijä. Kerronko miksi? Olin koulussa koulukiusattu. Ennen olin aina jo etuajassa koulussa, mutta kerran vahingossa myöhästyin. Olin nolona, mutta ope ei suuttunutkaan ollenkaan ja mikä parasta: tunti oli jo ehtinyt alkaa, eikä kukaan ehtinyt kiusata ennen koulun alkua!! Pian aloin olla enemmän myöhässä kuin ajoissa. Tietoisesti en sitä silloin tehnyt, mutta jätin aina viime tippaan ja monesti lipsahti myöhästymisen puolelle. Etenkin liikuntatunneilta kannatti myöhästyä, niin säästyi siltä nolaamiselta, minkä viimeisenä joukkueeseen valitseminen aiheutti.

Varmaan joku pian kommentoi, että tää on varmaan vaan valitettava poikkeustapaus. Mistä sitä tietää mikä muilla ihmisillä myöhästelyä aiheuttaa pohjimmiltaan. Voin kertoa, että tavaksi jäi pitkäksi aikaa ja siitä pois pääseminen oli todella vaikeaa.[/QUOTE]

Olen pahoillani jos loukkasin. Omat tuntemani myöhästelijät myöhästelevät ilman mitään hyvää syytä. Pelkästä välinpitämättömyydestä siis, mutta aina on poikkeuksiakin, joiksi kyllä sinut "lasken".
 
[QUOTE="vieras";24376439]Välinpitämättömyys on ainoa vaihtoehto? Mua niin sieppaa tällaset, että on vain yksi ja ainoa totuus ja se täsmällisyys olisi jonkin sädekehän arvoinen superhyve. Ymmärrän kyllä, että se myöhästely sieppaa, etenkin jos on itse täsmällinen kaikessa. Toiset ihmiset on vain toisenlaisia luonteeltaan, muttei se tarkoita välinpitämättömyyttä. Myöhästelevällä on ehkä toisenlaiset arvot.

Arvaat varmaan jo, että olen itse ollut krooninen myöhästelijä. Kerronko miksi? Olin koulussa koulukiusattu. Ennen olin aina jo etuajassa koulussa, mutta kerran vahingossa myöhästyin. Olin nolona, mutta ope ei suuttunutkaan ollenkaan ja mikä parasta: tunti oli jo ehtinyt alkaa, eikä kukaan ehtinyt kiusata ennen koulun alkua!! Pian aloin olla enemmän myöhässä kuin ajoissa. Tietoisesti en sitä silloin tehnyt, mutta jätin aina viime tippaan ja monesti lipsahti myöhästymisen puolelle. Etenkin liikuntatunneilta kannatti myöhästyä, niin säästyi siltä nolaamiselta, minkä viimeisenä joukkueeseen valitseminen aiheutti.

Varmaan joku pian kommentoi, että tää on varmaan vaan valitettava poikkeustapaus. Mistä sitä tietää mikä muilla ihmisillä myöhästelyä aiheuttaa pohjimmiltaan. Voin kertoa, että tavaksi jäi pitkäksi aikaa ja siitä pois pääseminen oli todella vaikeaa.[/QUOTE]

olen itse kaikkea muuta kuin täsmällinen.Pyrin kuitenkin olemaan aina ajoissa(useimmiten liian ajoissa) tai ilmoittamaan ajoissa etten kerkeä, sillä toisten ihmisten odotuttaminen itsensä tähden on törkeää.
koulusta tai työpaikasta myöhästymistä en pidä pahana, sillä tunnin/työt voi aloittaa ihan hyvin ennen kuin myöhästynyt saapuu.Ei silloin tarvitse odotella.
 

Yhteistyössä