Mä en oo koskaan käynyt Ikeassa.

....
Itse olen vain kerran pakosta kiepsahtanut Rooman Ikeassa, silloinkin käytiin vain pehmolelu- ja keittiötavaraosastoilla, en nähnyt yhtään kalusteita tms.

Haluaisin käydä ihan kunnolla Ikeassa, mutta jotenkin ei löydy ketään jota kiinnostais viedä tällaista n00bieta sinne :D
 
Rollolainen
Meillä on paljon täyspuisia Ikea-huonekaluja.
juu, juu. uskotaan =D =D
Vaika onkin puusta tehty ne o tehty ylkomailla tehtaasa, jos aei ole kunnioitetu työoloja ja sarhjaatyön tehty jolloin kaikki on smanlaisa. oikae huonekalupuseppä tekee käsityönä yksilöllisiä huonekaluja jolloinne tietenki ovat vähän kaliimpai sat juuri sellaisen kun tahdot. eikä ole mitää tee se tise kamaa van ihan kokonaisena myytäviä.
 
"heh"
Jännä ;) moni ketkä taasen haukkuu ikeaa KALLIIKSI ovat juurikin näitäjuntteja jota ei sieltä muuta osaa ostaa kuin jotakin lastulevypaskaa mitä heillä on jo valmiiksi kotonaan :D

Minusta kun ikeasta ei saa ylihintaista tekemälläkään, lastulevyhuonekalujen halpahallihan se on mutta on siellä edullisia hyviä ja kestäviä astioitakin ;)
Mutta josjo asenne tuo niin eihän he lastulevyhuonekalujen jälkeen sokaistuneena näe niitä astioita tai tekstiilejä ;)
 
"vieras"
Ikeasta kun jotain ostaa, niin tekee kodistaan kopion. Kiva sitten mennä ystävälle kahville ja istua saman keittiönpöydän ääressä, samoilla tuolella ja laittaa valot samaan lamppuun kuin mitä itsellä on kotona.

Tuotteiden tusinamaisuus, kaikkien tietämä halpa hinta ja hitaasti vaihtuvat mallistot ovat Ikeaa parhaimmillaan. Tämän vuoksi meidän kotiin ei hankita yhtään mitään Ikeasta.
 
kunnioituksesta lehmiä kohtaan
juu, juu. uskotaan =D =D
Vaika onkin puusta tehty ne o tehty ylkomailla tehtaasa, jos aei ole kunnioitetu työoloja ja sarhjaatyön tehty jolloin kaikki on smanlaisa. oikae huonekalupuseppä tekee käsityönä yksilöllisiä huonekaluja jolloinne tietenki ovat vähän kaliimpai sat juuri sellaisen kun tahdot. eikä ole mitää tee se tise kamaa van ihan kokonaisena myytäviä.
Kunniottaako rollolainen itse mm maitoa kun sen lantraa vedellä :LOL:
 
juuh
juu, juu. uskotaan =D =D
Vaika onkin puusta tehty ne o tehty ylkomailla tehtaasa, jos aei ole kunnioitetu työoloja ja sarhjaatyön tehty jolloin kaikki on smanlaisa. oikae huonekalupuseppä tekee käsityönä yksilöllisiä huonekaluja jolloinne tietenki ovat vähän kaliimpai sat juuri sellaisen kun tahdot. eikä ole mitää tee se tise kamaa van ihan kokonaisena myytäviä.
En sanonut mitään valmistusoloista, mutta täyttä puuta nuo meidän mäntyiset Ikea-kalut ovat :) Voi sinua.
 
"dada"
Ei jeesus taas tätä touhua.

IKEA:n huonekalut ovat kaikki samanlaista sarjatuotantoa, mutta muidenko ketjujen huonekalut eivät sitten ole? Meillä on IKEA:n huonekaluja, mutta myös muiden firmojen tavaraa ja kyllä mä niihin muidenkin firmojen kamoihin olen muuallakin törmännyt, kuin vain meidän kotonamme.

Ja paskat niille "kunnon huonekalusepille". Meiltä kun nimittäin löytyy myös huonekalusepän tekemä huonekalu, mutta ei nuo ensinnäkään ole yksilöllisiä, sillä kyllä se huonekaluseppä näitä teki useampiakin, kuin vain tämän yhden kappaleen, mikä meillä on. Naapurikin itseasiassa osti ihan samanmoisen, joten vaikka mä kuinka nyt sitten hankin kotiimme huonekalusepän tekemää, niin en kyllä yksilöllistä saanut.

Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että kuluttaa isot kasat aikaa suunnitteluun ja sitten valmistaa vain YHDEN, kun samalla suunnitteluvaivalla voi valmistaa useammankin ja saada enemmän rahaa.

Ja helkutin helppo se on siellä huudella, jos oma mies on huonekaluseppä. Jos ei olisi, niin tuskin teilläkään ihan hirmuista määrää olisi niitä uniikkeja, puusepän tekemiä huonekaluja, veikkaan ma!
 
"nipsukka"
Alkuperäinen kirjoittaja on se vaan jännä;27955700:
Ja taas ihminen joka ei edes koskaan ole IKEAssa käynyt tulee haukkumaan IKEAn totteita täydeksi paskaksi
Mikähän siinä onkin että tietämättömät ihmiset haukkuu.
inua huvitti aikoinaan kun ex anoppini kävi kerran jollakin ryhmämatkalla myös ikeassa ja voivotteli kun on niin iso kauppa ja ei siltä mitään löydä ja kaikki on niin kallista,
samaan aikaan hän menee paikallisen pikkukylän muka halpaan kauppaan ja kehuu kuinka juomalasitkin maksoi vain 2€ kappale :D :D
Ja kuinka IKEA:ssa oli niin kalliita ja en edes löytänyt.
 
IKEA = Salkkarit, Seiska jne.

Kukaan ei käy siellä eikä osta mitään Ikealaista.

Kaikilla kun on huonekalut täyspuuta ja lakanat silkkiä.
Keittövälineet Kokkipuodista, viherkasvit pientuottajalta ja lasit Riedeliä.

Mutta ei, et oo sivistyksestä jäljessä :D
Itse olen käynyt Ikeassa monasti vaikkei se suosikkikauppani olekaan.
 
"Heivaan"
Ikeassa ärsyttää, kun kaikki on tehty niin vaikeaksi. Kaupan läpi käveleminenkin vie hirveästi aikaa, vaikkei haluaisi muuta kuin lihapullia. Sitten on pakko napata mukaan sitä sun tätä, koska ei halua palata enää uudestaan hakemaan, jos sattuisikin olemaan tarvis.

Meillä on Ikeasta jokunen kehys lasten piirroksille, muutama metallinen kulho, lehtimappeja, säilytyslootia, vaatekoukkuja ja sen sellaista. Tylsää tavaraa, mutta ihan hintansa arvoista. Huonekalut ostan mieluummin kirpparilta tai Vepsäläiseltä.
 
Tuskin olet mitään sen enempää menettänyt...rahaa ainakaan. Meiltä kyllä Ikeaa löytyy. Ihan siitäkin syystä, että vaatekaappeja kun etsittiin niin Ikealla on muunneltavat sisustukset sinne kaappiin. Ja se toimii paremmin kuin taas ne valmiit kaapit.
 
Viuhu
juu, et. ylihintaisia lapsityövpoimalla tehtyä lestulevy tai melamiinipaskaa aitoa puuta nähneetkän.
Niin kun mamma taas TIETÄÄ. Taitaa olla kyseessä vaan niin huono taloudenpito, että Ikeankin mööpelit on ylihintaisia ja sen takia ihan huonoja. Maitokin nimittäin on ihan hyvää jos siitä on puolet vettä ja yksi hernekeittopurkki riittää vaikka kuinka isolle perheelle kun tarpeeksi vertä laittaa. Mutta Ikea laatu on huono, Rollo on niin hyvään ja hienoon tottunut!

P.S. Ikeasta saa paljon täyspuisia huonekaluja halvalla. Ymmärrän kyllä että nimenomaan tämä Rollo on hiukan liika hieno ihminen Ikeaan.

Ai niin ja ei käsiäkään tarvitse kusen jälkeen pestä, mutta huonekaluk pitää olla yksilöllinen ja yksityisen puusepän itse tekemä.
 
"vieras"
juu, et. ylihintaisia lapsityövpoimalla tehtyä lestulevy tai melamiinipaskaa aitoa puuta nähneetkän.
joo mutta köyhän, kauneutta ja käytännöllisyyttä arvostavan, ehdoton ykköspaikka. ja kyllä siellä on paljon puutakin. todella usein jopa edullisempi kuin kierrätyskeskuksen rumat ja kolhiintuneet tavarat jotenka kiitos Ruotsi Ikeasta, H&M:sta ym. nyt meillä köyhilläkin on mahdollisuus tuntea itsemme ainakin siltä osin ihmisiksi että saadaan kaunis koti ja kauniita vaatteita. ja riistoa, voi kuule sitä on maailma pullollaan, toisinaan se on vaan paremmin piilotettua, valitettavasti.
 
"vieras"
Meillä on 11 vuotta vanhat Ikean ''Elfat'' eli siis tuollaiset ritiläkorisysteemit... Ainakin toistaiseksi olleet todellakin hintansa väärtit! Mä tykkään muutenkin Ikean säilytysratkaisuista, ei muilla huonekaluvalmistajilla ole sellaista määrää vempeleitä joilla saada kodin neliöistä kaikki irti. Mekin asutaan tosi pienesti, ja tänne muutettaessa saatiin tosissaan miettiä, miten järjestetään säilytys niin että se olisi toimiva.

On meillä Ikeasta myös kippoa, kuppoa, leikkuulautaa, yksi villamattokin. Ja lapsen sänky on kirppikseltä ostettu Ikean Minnen.

Muut huonekalut onkin sitten pääasiassa wanhaa: kirjoituslipasto ja kaappi 30-luvulta, sohvapöytä 50-luvulta, keittiön pinnatuolit 70-luvulta. Sänky ja sohva ollaan ostettu uusina, muttei Ikeasta. Ai niin, ja kirjahyllyt on Lundiaa - mitä tusinakamaa!
 

Yhteistyössä