mä en voi käsittää "perheitä" missä äidit hoitaa lapset yksin. isi korkeintaan leikittää joskus...

  • Viestiketjun aloittaja tällästä tällä erää
  • Ensimmäinen viesti
mun mies tekee 9 tuntia raskasta työtä ja siihen vielä 1 tunti matkoihin.
eikä tykkää käydä julkisilla paikoilla (esim tivolissa tai uimahallissa).
Mutta silti touhuaa lasten kanssa viikonloppuisin ja lomilla kotona ja ulkona.
en käsitä miksi mun pitäs laittaa mies selkä seinää vasten että nyt prkl alat siivoamaan kotona rankan työpäivän jälkeen.
ja miksi se tekisi isästä/perheestä huonomman?
täytyy sanoa etten arvostele mieheni käytöstä ennenkuin olen käynyt 9 tuntia pyörittelemässä ja korjaamassa raskaan kaluston renkaita eikä kenenkään tarvitse siksi tulla sanomaan mikä on oikein tai väärin.
toki olen välillä väsynyt/v.ttuuntunut mutta silloin mies kyllä auttaa minua.
 
En alkanut siihen, vaikka jonkun aikaa siedinkin. Minun kotona ollessa, mies ei töiden jälkeen tehnyt mitään, kun oli raskas päivä takana. Myöhemmin olimme samassa työpaikassa, mutta työpäivän jälkeen minä hoidin kodin, kun miehellä oli edelleenkin työpäivä takana. :( Tilanne parani miestä vaihtamalla.
 
Niin mä luulen sen johtuvan naisten heikosta itsetunnosta. On helpompi alistua siihen kotiorjan rooliin kun alkaa vaatia itselleen yhtään mitään oikeuksia........Kärjistetysti.

Tästä tulikin mieleeni sovisiti apen idioottimainen kysymys. Kun olin synnyttänyt kuopuksemme ja mieheni sitten soitti isälleen. Niin appi kysyi että kukas nyt hoitaa kodin ja isommat lapset kun eukko on poissa kotoota :LOL:
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
lapsen hoitamisen ymmärrän ja sen että isältä "vaaditaan" siinä mutta en mitään kotitöiden puolittamista jos äiti on kotona ja isä tekee oiken työpäivän ihan oikeita töitä siellä oikeassa työpaikassa. Kotona kun kuitenkin voi ottaa hiukkasen rennommin ainakin minä pystyin ottamaan kahden 2.5 v vuoden ikäeron lapsen kanssa enkä todellakaan odottanut että mies alkaisi illalla laittaa ruokaa tai siivoamaan.
Sä oot vanhanaikainen :)
Vaikka olin kotona niin se ei tarkoita sitä,ettei miehen tarvitse työpäivän jälkeen tehdä enää mitään! Mulla oli kotona rankkaa kolmen tenavan kanssa (nyt olen jo työelämässä) ja oli ihanaa kun mies töistä tullessaan teki ruokaa,siivosi yms kävi kaupassa.Eikä mies olettanutkaan,että olisin tehnyt kaiken yksin.Mies on itse sanonut että kyllä töissä pääsee helpommalla kuin kotona (toimistohommia,insinööri).
 
Toki se on huono asia jos nainen kokee pakoksi sen kaiken tekemisen, ja haluaa joskus omaakin aikaa sitä saamatta, mut jos oikeasti on tyytyväinen siihen asiaan niin sit se on ihan ok.Mä ainakin viihdyn vähän liiankin hyvin kotona..

Mä olen päivät tuon nuorimman kanssa kotona, niin ehdin hyvin siivota (jos jaksan :whistle: ) ja tehdä sapuskat ym, ja yritänkin kaiken tehdä aina valmiiksi niin voidaan sitten koko porukka löhötä sohvalla ilta :D

Ja sohvalla löhöillessä voi lapsen kanssa lukea kirjaa, jutella päivän tekemisistä tai vaan ottaa lapsi kainaloon ja olla ihan rauhassa ;)

 
minä vain
täällä yksi kuvauksen perhe. isä viettää päivät pitkät töissä ja kun tulee kotiin saattaa hän hiukan hassuttaa vauvaa.. harvoinpa minä mihinkään pääsen ikman että vauva menee hoitoon...
 
vieras
Meillä juuri tuollainen tilanne, vauva on 9kk. Isä ei hoida häntä juuri lainkaan oma-aloitteisesti, jos käskee, niin syöttää yms. Ja kotitöitä tekee sen verran, että joskus tiskaa, ehkä vie roskat. Olen kyllä asiallisesti tästä hänelle huomauttanut, ilman mitään vaikutusta.

Onko mitään tehtävissä?
 
kolmen äiti
Lisään vielä,että mies teki mielellään noita kotihommia.No,mulla onkin aivan ihana mies jos vertaa tuttavapiiriin....;) Tuntuu omituiselta,että kotona olevan täytyy tehdä kaikki,hoitaa lapset,olla toisten käytettävissä 24/h.....mutta jos ei tietty osaa/halua vaatia mitään....
 
Meillä mennään aikalailla noin eli mä hoidan lapsen, eläimet ja kodin. Mies tekee 10-16h työpäiviä niin musta olis kohtuutonta lykätä moppi heti käteen kun ovesta sisään kävelee.
Seurustelee tytön kans iltasin ja antaa mulle sitä aikaa et saan jotain tehtyy ilman et tarvii keskeyttää vähän väliä.
 
mielipide
mä taas en ymmärrä niitä nyhverö-pehmo-lössykkä-tossunalla olevia ukkoja joidenka ylipainoiset vaimot jyräävät ne allensa vailla omaa tahtoa. hoitavat kodin ja lapset että akka saa olla vaan. meillä ainakin mies käy töissä ja tuo kotiin leipärahaa, kyllä minä hoidan ilomielin lapset. ehkä niillä joilla on ongelma tässä suhteessa, on hankalat lapset ettei äiti yksin pärjää?? vai mistä kiikastaa??
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
lapsen hoitamisen ymmärrän ja sen että isältä "vaaditaan" siinä mutta en mitään kotitöiden puolittamista jos äiti on kotona ja isä tekee oiken työpäivän ihan oikeita töitä siellä oikeassa työpaikassa. Kotona kun kuitenkin voi ottaa hiukkasen rennommin ainakin minä pystyin ottamaan kahden 2.5 v vuoden ikäeron lapsen kanssa enkä todellakaan odottanut että mies alkaisi illalla laittaa ruokaa tai siivoamaan.
Sä oot vanhanaikainen :)
Vaikka olin kotona niin se ei tarkoita sitä,ettei miehen tarvitse työpäivän jälkeen tehdä enää mitään! Mulla oli kotona rankkaa kolmen tenavan kanssa (nyt olen jo työelämässä) ja oli ihanaa kun mies töistä tullessaan teki ruokaa,siivosi yms kävi kaupassa.Eikä mies olettanutkaan,että olisin tehnyt kaiken yksin.Mies on itse sanonut että kyllä töissä pääsee helpommalla kuin kotona (toimistohommia,insinööri).
sen verran nykyaikainen että käyn työssä minäkin ja silti teen kotihommia lakematta minkäverran mies tekee. en jaksa stressata sillä kuka vei roskapussin viimeksi, kuka tyhjensi tiskikoneen tai kävi kaupassa. Mies tekee noita asioita meilläkin mutta ei minkään käskytyslistan mukaan. Minä pidän miestä omilla aivoillaan ajattelevana ihmisenä, eilenkin osasi ruokakaupassa ihan itse ja omasta tahdostaan tehdä päätökset tämän päivän ruuasta ja nyt paistaa tuolla pullia. Mutta aivan yhtä hyvin minä olisin ne pullat voinut paistaa vaikka viimeksi minä lienenkin tässä huushollissa leiponut.... Eipäs vaan se taisi olla kylläkin meidän nuorin joka pipareita pari pellillistä teki.
Ja se missä pääsee helpommalla ja miten asiat kokee on asennekysymys. Joillakin on asenne että kaikki on rankkaa ja kurjaa ja toinen ei tee mitään, toinen tekee miettimättä asioita.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tämmönen äiti:
Juups, no tuo ap:n juttu kuulostaa ihan erään minun kaverini suusta (näppikseltä) tulleelta. Se on aika mielenkiintoista, miten jotkut ihmiset katsovat oikeudekseen arvioida toisten (perhe-)elämää... Minulla siis mies käy töissä, tekee pitkää päivää, ja on aivan varmasti illalla väsynyt. Kuitenkin meillä muksut kyllä tietää että isi rakastaa ja lapset onkin tärkeintä isälleen. En muista koskaan valitelleeni tälle "ystävälleni" miehestäni, ei minulla ole siihen mitään syytä. Joskus olen saattanut sanoa, että väsyttää, mutta täällä pikkupaikkakunnalla pyörii sitten juttuja siitä, miten olen vankina omassa kodissani, eikä mies tee mitään (se siis kuulemma makaa sohvalla ja ryystää kaljaa...). Minulla on alkanut tulla mitta täyteen, enkä siis ymmärrä millä serusteella kukaan voi väittää oman elämäsnä olevan toisen elämää parempaa, mikäli esim. perheen äiti on omaan osaansa tyytyväinen. Kiitos.

juu en ole kaverisi.. ensimmäisenä tuli mieleen hyvä ystäväni jolla oli näin ja vuosia valitteli millasta on ja kateellisena katsoin meidän perheen isiä...onneksi tuli järkiinsä ja jätti sen itsekkään ...... et näin...eihän siinä mitään jos äiti ite on tyytyväinen harvemmin näin tuskin on...lapsiltahan se on pois jos isää ei kiinnosta..
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Älä sitten käsitä, mitäs myö sille voijjaan. Vaikea tuon miehen on lapsia tällä haavaa hoitaa kun ei ole kotosalla... :saint:
voi jestas sentään. en suinkaan puhunut siitä kun mies ei ole kotona tai tarkoittanut sitä kun on 12h töissä ja sit pitäs alkaa moppaamaan lähinnä sitä lasten perushoitoa ja yhdessä oloa...ja esim viikonlopt kun ollaan kaikki kotona ni siltikää ei laita tikkua ristiin on vaan minä itte..... ihan miten vain ....
 

Yhteistyössä